Onkohan missä kirjassa venäjä hajonnut osiin?
Olisi kiva lukea miten maa on hajonnut.
Venäjän tulevaisuus
5
217
Vastaukset 5
- Anonyymi
Mitään suurempaa hajoamista ei ole kuin fantasiassa.
Viimeksi Venäjä oli kunnolla hajautunut 1200-luvun alkupuolella, kun tsaarien jälkeläisten eri sukuhaarat kilpailivat keskenään vallasta Ukrainan ja Länsi-Venäjän alueella, ja Volgan alue oli islamia tunnustavien Volgan bulgaarien valtakuntana. Tämä kausi päättyi mongolien valloitukseen. En ihan semmoista muista nähneeni, mutta vähän sinnepäin kuitenkin. 1980-luvulla luin tuoreeltaan suomennettuna Vasili Aksjonovin romaanin ’Krimin saari’. Siinä on maantiedettä ja historiaa muunnettu sen verran, että Krim on saari, ja jäänyt 1917 vallankumouksen ulkopuolelle kuten Taiwan Kiinan kylkeen. Silloin 80-luvulla se oli sitä glasnostia, että ”ruma sana präntätään niinku se on”. Jos tiedät mitä ”hui” tarkoittaa venäjäksi, se esiintyy siinä varsin usein.
Ukrainan sodan alkuvaiheissa se ponnahti julkisuuteen melkein kuin toteutuneena profetiana. Huikean mielikuvituksellinen juttu. Voin suositella.- Anonyymi
Siis se ”hui”, mitä tarkoittaa?
Anonyymi kirjoitti:
Siis se ”hui”, mitä tarkoittaa?
Siis se värkki mikä pojilla on mutta tytöillä ei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1531353Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1221085Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä33862Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216829En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58792- 64762
- 143754
- 47696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57632Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss63593