Miten uskallat töissä nyt puhua. Kaikista työpaikan olosuhteiden arvostelijoista päästään nyt helposti eroon, sillä kestää muutaman vuoden ennenkuin joku oikeuden ennakko päätös saadaan siitä että mikä on oikeasti pätevä syy.
Potkulaki tulee
38
340
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä pomo on jo vitsaillut että vaihtaa sitten kaikki rumat ihmiset kauniisiin. Saas nähdä kumpiin itse kuulun.
- Anonyymi
Sinuna alkaisin jo hakea uutta työtä.
- Anonyymi
Jos kys. hahmo on pikkupomo niin voi päästä vaihtoon itsekin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kys. hahmo on pikkupomo niin voi päästä vaihtoon itsekin !
Romanttinen kuvasi hyvistä ja reiluista työnantajista ei kuulu 2000 luvulle vanhus.
- Anonyymi
no teille täällä kirjoittelusta voi jo antaa fudut haukutte työn antajaanne se on lopputilin peruste
- Anonyymi
Näinä aikoina on masentavaa olla sosialisti.
- Anonyymi
Kyllähän työnantajalla pitää olla oikeus valita työntekijänsä.
Ja jos arvostelee työpaikkaa, eli kyse ei ole kehitykseen pyrkivästä asioiden kritiikistä, ei, niin huonoahan se tietää työpaikan toiminnan suhteen.
Jatkossa työntekijöiden kannattaakin vaihtaa huonoista työpaikoista parempiin; kehitys tapahtuu luonnollisen kapitalistisen karsinnan kautta, myös julkisilla aloilla.- Anonyymi
Omien sukulaisten työllistäminen helpottuu kun voi potkia kenet tahansa eks v***"*n
- Anonyymi
Enää ei kompetenssi ja substanssiosaaminen ole työnhaun kriteeri, julkisellakin puolella kokoomuslaisesta ahkeruudesta - sekä puolueen jäsenkirjasta - tulee työyhteisön tahtotilaa määräävä ykköskriteeri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enää ei kompetenssi ja substanssiosaaminen ole työnhaun kriteeri, julkisellakin puolella kokoomuslaisesta ahkeruudesta - sekä puolueen jäsenkirjasta - tulee työyhteisön tahtotilaa määräävä ykköskriteeri.
Kun tekee ahkerasti kokoomuslaisella ahkeruudella, ilman substanssiosaamista, syntyy nykyisen kaltainen Suomi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomuskortti sitten vedettiin taas jälleen kerran hihasta. Ei muut puolueet poikkea kokoomuksesta millãän laillla. Samanlaisia ne ovat kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomuskortti sitten vedettiin taas jälleen kerran hihasta. Ei muut puolueet poikkea kokoomuksesta millãän laillla. Samanlaisia ne ovat kaikki.
No eipäs. Kokoomus kun on vallassa Suomi velkaantuu aina eniten.
- Anonyymi
Ymmärrämme kyllä, miksi tämä muutos huolestuttaa huonoja työntekijöitä.
- Anonyymi
Hyvä vaan, jos pääsee nopeasti jostain kituriistoluolasta vapaaksi.
- Anonyymi
Ei tuon lain myötä mikään muutu. Typerää on se, että tehtiin oikein ns laki.
Työnantajat on jaelleet potkuja jo 90-luvulta alkaen ja syitä löytyy aina. Tunnetuin syy on "tuotannolliset ja taloudelliset, mutta tuo on jo niin klisee, että täytyy uudistua tämänkin suhteen. Bähän niinko "yt:t" muutettiin "sopeuttamiseksi"🤣🤣. Ja moni unohtaa myös sellaisen pikkuseikan, että työnantajat kyttää, mitä työntekijät kirjottelee somessa.
Minä itse henk.k9htaisesti sain potkut suorasukaisuudestani, koska arvostelin työnantajaa, en somessa vaan kasvotusten. Tulipahan puhuttua, että ollaan omistajavaihdoksen myötä menty 15-20v taaksepäin asioissa. En kadu tänä päivänäkään, että kerroin totuutta. Sain töitä ja täysin eri alalta.- Anonyymi
Vanhus ei nyt oikein enää ole kiinni tässä maailmassa. Mutta ei se mitään niin kauan kun henki pihisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhus ei nyt oikein enää ole kiinni tässä maailmassa. Mutta ei se mitään niin kauan kun henki pihisee.
Vanhusrasisti ykkösteemassaan. Unohtaen että Suomen väestöstä 24% on eläkeikäisiä.
https://stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html
Tuollainen on varsin erikoista sosiaalieugeniikkaa, kun juuri vanhaksi eläminen on eugeniikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhusrasisti ykkösteemassaan. Unohtaen että Suomen väestöstä 24% on eläkeikäisiä.
https://stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html
Tuollainen on varsin erikoista sosiaalieugeniikkaa, kun juuri vanhaksi eläminen on eugeniikkaa.Vanhukset ovat Suomen suurin ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhukset ovat Suomen suurin ongelma.
Kumpa ne menisivät töihin sillä neljäviidesosaa niiden eläkkeistä kustannetaan täysin sosiaaliturvan avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mielestäni nuoret on ongelmista suurin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai mopopojat ja nykyään lisänä vielä skuutit tulleet pilaamaan viimeisiä päiviäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Somessa varttunut nuoriso tosiaan on yhteiskunnan rakenteista ja sen toiminnasta pihalla kuin lumiukko ilmastomuutoksen keskellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai mopopojat ja nykyään lisänä vielä skuutit tulleet pilaamaan viimeisiä päiviäsi.
Tuossa on käsityksesi nuorista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Somessa varttunut nuoriso tosiaan on yhteiskunnan rakenteista ja sen toiminnasta pihalla kuin lumiukko ilmastomuutoksen keskellä.
Kiusaako sinua eniten se että he tietävät somen avulla yhteiskunnan rakenteista liikaakin muunmuassa senkin ettet ole tienannut itse eläkettäsi vaan nuoriso joutuu elättämään sinut eikä pysty itse enää työllään lainkaan vaurastumaan saatikka saamaan koskaan itse eläkettä. Kun sinä teit töitä et maksellut muiden eläkkeitä vaan säästit asuntoasi. Ahne sukupolvi on tuhonnut kaiken jätteetkin dumpattiin järviin. Veitkö sinäkin jäteöljysi Kahtoilampeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaako sinua eniten se että he tietävät somen avulla yhteiskunnan rakenteista liikaakin muunmuassa senkin ettet ole tienannut itse eläkettäsi vaan nuoriso joutuu elättämään sinut eikä pysty itse enää työllään lainkaan vaurastumaan saatikka saamaan koskaan itse eläkettä. Kun sinä teit töitä et maksellut muiden eläkkeitä vaan säästit asuntoasi. Ahne sukupolvi on tuhonnut kaiken jätteetkin dumpattiin järviin. Veitkö sinäkin jäteöljysi Kahtoilampeen?
Auts!! Kovaa tekstiä mutta on se kai sitten näin. Harmittaako kun synnyit väärään aikaan etkä saanut koskaan kokea todellista hyvinvointivaltiota. Oi niitä aikoja kun kaikilla halukkailla oli töitä, palkalla tuli toimeen, datsun oli pihassa, lekuriin pääsi samana päivänä ja Teneriffa kutsui kerran pari vuodessa. Kämpän sai tienata raatamatta töissä oli leppoisa tahti. Ja ne asuntojen hinnat. Parin vuoden palkalla pääsi jo velattomaan ensiasuntoonsa. Kunnes kapitalismi alkoi pienentää työläisen saamaa osuutta demareiden unohtaessa keitä he ovat tai keitä varten heidän pitäisi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä vain sitten rakentamaan omaa yhteiskuntaa from-groud-up, ilman mitään aiempien sukupolvien luomaa teollis-teknologista pohjaa, et ole edes tainut suorittaa lukion fysiikan saatikka matematiikan kursseja, aloita siis luolaihmisen pohjalta ja yritä saada aikaan edes tulta; ei onnistu, jos joku muu ei ole tehnyt valmiiksi tulitikkuja.
Ja mielestäsi ihmisen ei pitäisi olla eläkkeellä, mieti sitä jos joskus saavutat eläkeiän.
-tu mitä vinkunaa. - Anonyymi
Karu tarina pienestä ihmisestä osana ihmiskunnan teknologista jatkumoa.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Match_Factory_Girl
https://areena.yle.fi/1-1349133 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä vain sitten rakentamaan omaa yhteiskuntaa from-groud-up, ilman mitään aiempien sukupolvien luomaa teollis-teknologista pohjaa, et ole edes tainut suorittaa lukion fysiikan saatikka matematiikan kursseja, aloita siis luolaihmisen pohjalta ja yritä saada aikaan edes tulta; ei onnistu, jos joku muu ei ole tehnyt valmiiksi tulitikkuja.
Ja mielestäsi ihmisen ei pitäisi olla eläkkeellä, mieti sitä jos joskus saavutat eläkeiän.
-tu mitä vinkunaa.Totuudet sattuu ihan -tusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhus?? Mitä tarkoitat? Miksei sitten nuoret viitsi edes hakea töitä vaikka ne on "kiinni tässä päivässä"? Aattelin vaan, ettei vanhuksia pyydettäis töihin takasin, saisivat viettää niitä eläkepäiviään rauhassa. Miksi sinä esim et hae töitä vaan loisit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, ei ne vanhukset. He ovat ikänsä tehneet töitä. Ongelma on nuoret, ne ei edes viitsi hakea töitä. Vanhempannekin on luusereita. Sori ny tästä, mutta surkeita olette.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun sinä teit töitä, et maksellut muiden eläkkeitä vaan säästit asuntoa"...
Laittaisitko "tieto"lähteesikin? Onko ehkä youtube, tiktok vai mikä?
- Anonyymi
Aamulla konttaamalla ovesta sisään ja illasta takaperin pois, muistat vielä kiittää suurta johtajaa.
- Anonyymi
Nykyään töitä saa vain suhteilla.
- Anonyymi
Varsin sekavaa jorinaa. Pitäisikö siirtyä hoitokotiin?
- Anonyymi
On tämäkin kun kaksikymppisellä pitää olla viisi vuotta kokemusta, viisikymppinen on liian vanha ottaa töihin ja kuusikymppinen on liian nuori eläkkeelle. Yritä tässä sitten johohonkin rakoon mahtua !
- Anonyymi
Johohonkin rakohohonkin yritellään.
- Anonyymi
Toivottavasti et hae duuneihin missä pitää osata kirjoittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti et hae duuneihin missä pitää osata kirjoittaa
Noin vanhaa kukaan muutenkaan ota. Selkä niillä kipee joka toinen päivä ja laiskoja noi vanhukset ne ei selviäis nykyisestä työtahdista tuntiakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"254847Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1394635Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset584386Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään83412Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m773360Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta423107- 262784
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä312625Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html272500Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv862492