Mikä ruoka olisit?

Anonyymi-ap

Minä olisin pyttipannu, koska olen säästäväinen ja vaatimaton.

59

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieheni suosikkiruoka.
      Pyttipannu.
      Minä voisin olla vaikka hedelmäsalaatti.

• Anonyymi

Tässä ei ole kyse lemppariruuasta, vaan mikä kuvastaa itseäsi.
        Minä olisin kaurapuuro, arkinen ja ja väritön tyyppi olen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä ei ole kyse lemppariruuasta, vaan mikä kuvastaa itseäsi.
        Minä olisin kaurapuuro, arkinen ja ja väritön tyyppi olen.

Miehen lemppariruoka kuvaa hänen persoonaansa erittäinhyvin: sopeutuvainen, vähään tyytyväinen, kaikki käy ja kaikki on hyvää.
        Kaurapuurokin olisi ollut hyvin hänen vaatimattomuttaan ja vähään tyytyväisyyttään sopivasti kuvaamaan.

Hedelmäsalaatti taas kuvaa hyvin minua: pohjoisen ja etelän hedelmiä sulassa sovussa ja harmoniassa. Värikkyyttä, hedelmien omaa makeutta ja kirpeyttä,. Ananasta, mangoa, papayaa, sitrushedelmiä, karpaloita ananaskirsikkaa, banaania,, mitä milloinkin, sesongin mukaan.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Miehen lemppariruoka kuvaa hänen persoonaansa erittäinhyvin: sopeutuvainen, vähään tyytyväinen, kaikki käy ja kaikki on hyvää.
        Kaurapuurokin olisi ollut hyvin hänen vaatimattomuttaan ja vähään tyytyväisyyttään sopivasti kuvaamaan.

Hedelmäsalaatti taas kuvaa hyvin minua: pohjoisen ja etelän hedelmiä sulassa sovussa ja harmoniassa. Värikkyyttä, hedelmien omaa makeutta ja kirpeyttä,. Ananasta, mangoa, papayaa, sitrushedelmiä, karpaloita ananaskirsikkaa, banaania,, mitä milloinkin, sesongin mukaan.

Onkos karpalo hedelmä? Vai tuliko mukaan vain Ramoonan kommentin innoittamana?
        Mitkäs noista mainitsemistasi ovat niitä pohjoisen hedelmiä? Ei edes omenaa tai päärynää ole salaatissasi.

Aikaisemmin muuten muistelen sinun olleen sipuli. Mutta eihän se mitään uutta ole tuo pyörimisesi.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Olihan siellä yksi pohjoisessakin kasvava eli sopu antoi tilaa karpaloille.

• Anonyymi kirjoitti:

Olihan siellä yksi pohjoisessakin kasvava eli sopu antoi tilaa karpaloille.

Mutta myös paljon mansikoita, sesonkiaikana.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mutta myös paljon mansikoita, sesonkiaikana.

eli vain yksi silloinkin pohjoisesta, joten tuontitavaraa runsaasti.

(karpalot ja mansikat ei ole samaan aikaan kypsiä)

• Anonyymi kirjoitti:

eli vain yksi silloinkin pohjoisesta, joten tuontitavaraa runsaasti.

(karpalot ja mansikat ei ole samaan aikaan kypsiä)

Minulla on aina karpaloita pakastimessa, suosikkimarjani.
        Pohjoisen hedelmät eivät ole yhtä sopivia hedelmäsalaattiin, siis omenat ja päärynät, luumuja kyllä voi käyttää ja sitten erilaisi amarjoja mutta en minä mun salaatiaineksilta kysy kansalaisuutta enkä vaadi passia, pilkon vain kulhoon sen mukaanmitä kaupoissa sattuu olemaan, pakstimesta löytyy, pihalta saan kerättyä.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Minulla on aina karpaloita pakastimessa, suosikkimarjani.
        Pohjoisen hedelmät eivät ole yhtä sopivia hedelmäsalaattiin, siis omenat ja päärynät, luumuja kyllä voi käyttää ja sitten erilaisi amarjoja mutta en minä mun salaatiaineksilta kysy kansalaisuutta enkä vaadi passia, pilkon vain kulhoon sen mukaanmitä kaupoissa sattuu olemaan, pakstimesta löytyy, pihalta saan kerättyä.

Ensin kirjoitit näin:
        """Hedelmäsalaatti taas kuvaa hyvin minua: pohjoisen ja etelän hedelmiä sulassa sovussa ja harmoniassa."""

Ja sitten:
        """Pohjoisen hedelmät eivät ole yhtä sopivia hedelmäsalaattiin, siis omenat ja päärynät"""

Niin, onkos ne pohjoisen ja etelän hedelmät sinussa sulassa sovussa kuitenkaan?

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ensin kirjoitit näin:
        """Hedelmäsalaatti taas kuvaa hyvin minua: pohjoisen ja etelän hedelmiä sulassa sovussa ja harmoniassa."""

Ja sitten:
        """Pohjoisen hedelmät eivät ole yhtä sopivia hedelmäsalaattiin, siis omenat ja päärynät"""

Niin, onkos ne pohjoisen ja etelän hedelmät sinussa sulassa sovussa kuitenkaan?

Miksi hlvt:n ihmeessä saivartelet? En ummarra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hlvt:n ihmeessä saivartelet? En ummarra.

Ei osaa muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei osaa muuta.

Kyllä hän no. osaa katsella asioita hieman eri perspektiivistä. Ilkamoiden.

• Anonyymi

Kesäkeitto.

• Anonyymi

Alemmaksi ei voi ihmisen arvoa määrittää, kuin ruokalautaselle!
      Johan on susia sakissa!
      En alennu susien syötäväksi, kun korpitkaan ei ole nahkaani osuneet.

• Anonyymi

Höllää vähän nutturaa.Minä olisin pannukakku, koska kaikki leipomukset epäonnistuu. Sulle sopii hetnesoppa koska vedit herneet nenuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höllää vähän nutturaa.Minä olisin pannukakku, koska kaikki leipomukset epäonnistuu. Sulle sopii hetnesoppa koska vedit herneet nenuun.

Tosikot kyynistelee aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parasta mitä tiedän, on hernesoppa,
        mutta nenän kautta saat itse senkin nauttia, minä syön lusikalla.

Soppakattilaan saat kiivetä!
        Minua ei keitetä tässä liemessä.
        Ei kypsy kivittämällä!

• Kysyin mieheltä ja pyysin perustelut. Hän sanoi että savusilakka, koska siinä on merellisyys, metsäisyyttä edustaa katajanlastut savustuksessa ja vanha suomalainen valmistustapa on tärkeä pointti myös. Hän itse hallitsee koko prosessin silakanpyynnistä lähtien.

Minä voisin olla vaikka karpalokiisseli: luontoyhteys , makeus ja kirpeys, raikas kirkas punainen väri. Päällä ripaus juhlavuutta ja ilmavuutta kermavaahtopilven muodossa. Kerma vie ajatukset kesäisille vehreille laitumille. Omia mielenmaisemia.

• Anonyymi

Minä olisin risotto; vähän italialaista vibaa ulkonäössa ja kaikkea voi risottoon laittaa eli olen sellainen multitalentti höslääjä

• Anonyymi

Minä sillisalaatti. Olen aika väriläs tyyppi ja sopeutuva. Kaikki käy seuraan, niin suolasillit kuin hapannnama etikkakurkut ja makeet porkkanat. Tykkään joulusta.

• Anonyymi

Liha!

• Anonyymi

Luusoppa.

• Anonyymi

Olisin vain ihan raaka liha. Tarpeeksi yksinkertaista.

• Anonyymi

Läskisoosi :-)

Gubbe 76

• Anonyymi

Juuresraaste jossa lihanpaloja. Energiaa, kivennäisaineita ja vitamiinejä pursuava.

• Anonyymi

Hapansilakka.

• Anonyymi

Valkosipuli on hyvä tuoksu tämän rinnalla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valkosipuli on hyvä tuoksu tämän rinnalla...

Valkosipulin "tuoksu" ei haittaa yhtään, kun tietää, miten terveellistå se on; luonnon oma antibiootti. Ja melkein maailman paras mauste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valkosipulin "tuoksu" ei haittaa yhtään, kun tietää, miten terveellistå se on; luonnon oma antibiootti. Ja melkein maailman paras mauste.

Sitä saa kai hajuttomanakin?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se ruokien mausteena käytetynä niin voimakkaasti haisekaan.
        Mutta on siinä karmea haju, jos sitä on syönyt sellaisenaan raakana.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Se on tupakankin hajua pahempi.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Taitavat kuitenkin olla aika harvinaisia tapauksia, jotka syövät valkosipulia raakana. Itse tunnen vain yhden tyypin, joka siihen pystyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä saa kai hajuttomanakin?

Kyllä. Ainakin luontaistuoteliikkeet myyvät pillereinä tms., joitten syömisestä ei jää jäljelle hajuefektiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Taitavat kuitenkin olla aika harvinaisia tapauksia, jotka syövät valkosipulia raakana. Itse tunnen vain yhden tyypin, joka siihen pystyy.

Ei se voimakkaalle maistu.
        Pystyy sitä syömään raakana, mutta erittäin epäkohteliasta lähteä ihmisten ilmoille vähään aikaan sen jälkeen.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ei se voimakkaalle maistu.
        Pystyy sitä syömään raakana, mutta erittäin epäkohteliasta lähteä ihmisten ilmoille vähään aikaan sen jälkeen.

Yritin opetella aikoinaan. Suu 'paloi', en maistanut enää mitään muuta, jotta kyllä se aika voimakasta on.

• Anonyymi

Smetanalohi. Vaaleanpunainen ja maukas. Hyrinää.

• Anonyymi

Minkä ruuaksi aloittaja meitä tarkoittaa?
      En minä halua joutua muitten kuin matojen ruuaksi sitten aikanaan.

• Anonyymi

Aloitus on vertauskuvallinen, siis metaforaa, you know!

• Anonyymi

Olisin jäätelötötterö . Luonteeni törö ja sydän kylmä kuin jää.
      Kylmäkyllikki Kylmäjoelta

• Anonyymi

" On niin minun lempeni kylmää, se on niin kuin talvi ja jää ... ". Biisi kertoo kylmästä rakkaudesta.

• Anonyymi

Pastalodju, suolia on jo kylliksi.

• Anonyymi

Pasta on roskaruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasta on roskaruokaa.

Ei välttämättä. On olemassa myös tummaa pastaa, kokojyväistä vaihtoehtoa. Ja pastan lisukkeena voi olla mahoton määrä kaikenlaisia kasviksia.

• Anonyymi

Peruna- ja lanttulaatikko, kinkkusiivu, rosolli, sen kanssa joululimppua, voita ja graavilohta, kylmää maitoa.

• Anonyymi

Olet siis jouluihminen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis jouluihminen!

Olen todellakin jouluihminen. Joulussa yhdistyy niin monenlaiset asiat: uskonto, pyhyys, oma kulttuuri, muinaisperinteet, hiljaisuus, rakkaus, lämpö, kauneus, rauha... Vaikka vietän sitä yksin, minulla on muistot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen todellakin jouluihminen. Joulussa yhdistyy niin monenlaiset asiat: uskonto, pyhyys, oma kulttuuri, muinaisperinteet, hiljaisuus, rakkaus, lämpö, kauneus, rauha... Vaikka vietän sitä yksin, minulla on muistot.

Joulussa on jotain juhlallista, sen huomaa heti kun se on ohi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joulussa on jotain juhlallista, sen huomaa heti kun se on ohi.

No niiinpä, Jouluhan on no. juhla. Kuinka ollakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niiinpä, Jouluhan on no. juhla. Kuinka ollakaan.

Joulun eli aaton jälkeen joulukuusikin on rupsahtanut, vaikka olisi kuinka täynnä koristeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joulun eli aaton jälkeen joulukuusikin on rupsahtanut, vaikka olisi kuinka täynnä koristeita.

Ei ollut ikinä silloin, kun vielä tuotiin kuusi sisälle. Siitä(kin) on kyllä jo kauan.

• Anonyymi

Arkipersoonani olisi perunalaatikko. Perunasiivujen joukkoon siivuja mukulaselleristä.
      Liha 10% jauhettua lehmää. Ruskistusvaiheessa siihen jauhelihamaustetta ja valkopippuria jauhettuna. Neste riittävän munapitoinen munamaito punaisesta maidosta. Päälle juustoraaste tai pekonisiivuja.
      Yksinkertainen rakenne. Hyvä koostumus. Aineksina mm. topakka liha ja munakas maito.

• Anonyymi

Lohimedaljonki, tykkään syödä keitettyjen perunoitten ja hyvän salaatin kanssa.

• Anonyymi

Kastike? Ehdottomasti vaatisi, mielestäni.

• Anonyymi

Mikä ruoka olisit ? Mikä kysymys ! Kaikki tulee toisesta ulos samanlaisena.

• Anonyymi

Ihanko totta, prosessoimatta?

• Anonyymi

Kaikilla samanlaisena.

• Nykyisin ei ole lempiruokaa, vanhemmiten on makuaisti tullut vaativammaksi.
      Olisin kai Kaalilaatikko, siitä tykkäsin puolukkahillon kanssa.

• Anonyymi

Laadukkaat maksapihvit paahdetun pekonin ja sipulin kera kermahauteessa plus lisukkeet.

• Anonyymi
        UUSI

Pekonin jättäisin ehkä pois, mutta muuten toi maistuisi tosi hyvälle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      200
      5753
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      105
      5621
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      190
      4633
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4053
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3950
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3576
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      20
      1464
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1390
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      19
      1055
    10. Jotenkin tämä

tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      970
    Aihe