On mahtavaa kun pärjää omin avuin

En halua palvelutaloon enkä yhteisölliseen asumiseen.

https://www.hs.fi/elama/art-2000011529300.html

Kun kaikki tuodaan valmiina eteen onhan mukavaa vai onko jos itsellä olisi voimia palvella itseään. Sitten kun on vaikeuksia nousta sängystä, on noustava koska järjellinen toiminta kunnossa, en halua antaa periksi, vasta sitten kun kannetaan jalat edellä omasta kodista.

49

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et siis luota sotekaisan juusto alueleikkurin matu palat hoitajaako nyt tarvitaan ulkomaan työvoima toimiston tarveharkinta terveelle fudut hoitajat vaihtoon politiikkaan?

• Anonyymi

se on ikäänkuin fiktio

ei se asioitaan osaa hoitaa ellei yhteiskunta maksa sen lääkkeitä ja jätä sen eläkettä leikkaamatta

ei se osannut ostaa vuosi sitten edes kultaa ja tienata vaikka on mukakluta sepä se

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se on ikäänkuin fiktio

ei se asioitaan osaa hoitaa ellei yhteiskunta maksa sen lääkkeitä ja jätä sen eläkettä leikkaamatta

ei se osannut ostaa vuosi sitten edes kultaa ja tienata vaikka on mukakluta sepä se

Sano Au kun haluat rakkautta.

• Anonyymi kirjoitti:

se on ikäänkuin fiktio

Kultaakin kultaseppänä ostin, kun lääkekattoni täyttyy olen oikeutettu hyvitykseen ylimenevältä osalta, oletko sitä mieltä etten ole siihen oikeutettu vaikka muut ovat.

• Anonyymi

Suomalaisesta käytösmallista ei pääse vaikka voissa keitettäisiin.

• Anonyymi

En minäkään juuri kaipaa mihinkään yhteisöasumiseen, niissä on rajoituksensa ja joudut aina tekemään tilin kaikesta menemisestäsi ja tekemisestäsi. On yhteiset säännöt. Kotona saa olla vapaasti oma itsensä, mennä ja tulla, tai olla menemättä.

• Anonyymi

Niinpä juuri. Mutku jos elonpäiviä riittää, se päivä voi tulla eteen, ettei itse jaksa ja / tai pystykään.

• Anonyymi

Kuinkahan kauan pärjää omillaan,
      kun voimat katoaa,
      kaupassa käynti otti tosi lujille,
      meinasin uupua kesken matkan,
      vielä hengissä selvisin kotiin
      olo on tosi huono,

• Anonyymi

Tilaa ruuat, lääkkeet, kaikki kotiisi. K-verkkokauppa on hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten ei enää kauan menekään kun viedään/pääsee hoitokotiin, jos lopettaa kaiken ponnistelun, sen kaupassa käymisenkin. Mutta kukin tekee tavallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten ei enää kauan menekään kun viedään/pääsee hoitokotiin, jos lopettaa kaiken ponnistelun, sen kaupassa käymisenkin. Mutta kukin tekee tavallaan.

Voihan sitä muutoin, kevyesti ulkoilla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

K on kallein verkkokauppa ja kalleimmat kuljetukset, mutta varmaankin hyvä.
        Tilaan itse edullisemmasta Prismasta tai S-marketista.

• Anonyymi

Kyllä kotona asuminen on ihanaa. Se vapaus, vapaus pitää ihmisellä olla, eikä minkään sääntöjen viidakossa!
      Nyt ainakin tuntuu hyvältä, mutta eihän sitä elämää eteenpäin tiedä, taas kun talvi on tulossa, mahdollisuuksia on runsaasti tehdä niitä kuperkeikkoja.

• Ruokakaupassa käynnin sijasta kannattaa tilata ruoka kotiin jos vain onnistuu. Ruuan valmistus niin kauan kun onnistuu, itse nään sen ajanvietteenä, valmis ruokaa lisänä, ei kiinnostaisi ruokapalvelun ruuat ellei ihan pakko ja siivouspalveluakin saa.

• Anonyymi

Halvaantuneella puhekyvyttömällä ei ole paljoakaan vaihtoehtoja!
      Hissittömän kerrostalon ylimmän kerroksen kolmio ei soveltunut edellä kuvaamani vaimoni hoidon järjestämiseen joten muutimme yhdessä palvelutalon pieneen, epäkäytännölliseen kaksioon. Alussa kokeilimme ateriapalvelua mutta luovuimme siitä nopeasti monestakin syystä.
      Vaimolla on sairaalan sähkösänky. Henkilökunta käy ainakin 4 kertaa vuorokaudessa hoitamassa alapään tarkistuksen ja siistimisen. Auttamisen pyörätuoliin ja pöydän ääreen jossa tapahtuu ruokailu. Vasemman käden koordinaatio on kehno mutta jollakin tapaa pystyy saamaan lusikkaruokaa suuhunsa. Suurimman osan aikomastaan.
      Hammaspesut palveluna ja tietenkin peseytymiset suihkussa.
      En ole omaishoitaja mutta huolehdin, että jääkaapissa on aina muutama valmisaterian vaihtoehto. Hoitsut kuumentavat mikrossa kuten myös paikalla tekemäni sapuskat.
      Huomenna teen uunipellisen perunalaatikkoa. Syömme siitä kahdesti yhden päivän välein ja loput laitan kahden ihmisen kerta-annoksina pakasteeseen.
      Tiskaan. Siivoan laiskasti. Hoidan jätehuollon. Apteekin ostot tilausten mukaan.
      Kaikilta osin en pysty olemaan vaiti joidenkin kotihoitajien tekemisen ratkaisujen ja menetelmien suhteen.
      Kun jotain tekee niin tekemisen voisi hoitaa kunnolla ilman mainittavaa lisäponnistelua. Olisi kaikkien edun mukaista ajatella seuraavan työvaiheen tekemistä.
      Osalla on itänaapurin mentalitetti. Huiskin, haiskin. Kunhan saa käsistään pois!
      Kotihoitajien vuorot ja henkilöt vaihtuvat. Joukossa on jokunen joilla on hyvä aikomus mutta ympäristön henki leimaa heidänkin tekemistään.
      Yhdestä, kaiken tietävästä tein kyselyn koskien mahdollisuutta vaihtoon. Sain kieltävän ratkaisun ja ymmärrän hyvin, ettei useamman työpisteen ja paikan työkieertoa voi suunnitella pistekohtaisesti. Saa nähdä onko poissaolo pitempiaikaista.
      Minusta meilläkin on jonkin tason oikeus ilmaista perusteltu mielipiteemme.
      Muuttotappiopaikkakunnan palvelutalon piene kaksion vuokra on 960€/kk sisätäen veden ja sähkön. Koitihoitsujen työn viimekäden maksaja laskuttaa meitä kolminumeroisen summan kuukausittain. Hyvinvointialue ostaa tuon palvelun ko. palvelun tuottajalta Toki jokaisen välikäden on saatava siivunsa!

Kaikkinensa on tunnustettava, että kyseinen työ on raskasta ja henkisesti haastavaa eikä alalle liene olevan pahempaa tulijoiden tungosta.

• Anonyymi

Jo on. Ymmärrämme ahdistuksesi.
        🤗 = hali teille molemmille.

• Anonyymi

Tekee mieli sanoa paljon, muttei tiedä mitä. Voimia ja jaksamista kuulostaa
        niin kuluneelta ja lattealta. Olette urheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo on. Ymmärrämme ahdistuksesi.
        🤗 = hali teille molemmille.

Mitä tarkoitusta on noiden kuvien jakamisessa.
        Ollaan kuin lasten satutunnilla, katsellaan mitä kuvia tänään jaetaan!
        Arvaatko mikä on seuraava!?

Yksi tunnettu rekattu noita rakastaa!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitusta on noiden kuvien jakamisessa.
        Ollaan kuin lasten satutunnilla, katsellaan mitä kuvia tänään jaetaan!
        Arvaatko mikä on seuraava!?

Yksi tunnettu rekattu noita rakastaa!!!

Minkä kuvien?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekee mieli sanoa paljon, muttei tiedä mitä. Voimia ja jaksamista kuulostaa
        niin kuluneelta ja lattealta. Olette urheita.

Sanaton olen minäkin noiden kuulumisten keskellä ( Ano 21.30/eilen) kun muistaa teidät aktiivisen elämänne ajoilta - siis täällä kuvatun. Virtuaalituttuja ollaan vuosien takaa.

Ei taida olla kovin helppoa sovittaa omia toimiaan laitoksen rutiinien keskelle vaihtuvien hoitajien työkaveriksi.
        Kunpa löytäisit vertaisia kuormaasi keventämään, saamaan lisävoimia yhteisen arkenne sujumiseen.
        Liikuttavan kaunis on rakkaustarinanne - kaiken se kestää. Oletko kirjoittanut siitä ? Moni voisi saada siitä rohkaisua ja lohtua.
        Voimia ja hyvää syksyä,
        demeter1

• Anonyymi kirjoitti:

Sanaton olen minäkin noiden kuulumisten keskellä ( Ano 21.30/eilen) kun muistaa teidät aktiivisen elämänne ajoilta - siis täällä kuvatun. Virtuaalituttuja ollaan vuosien takaa.

Ei taida olla kovin helppoa sovittaa omia toimiaan laitoksen rutiinien keskelle vaihtuvien hoitajien työkaveriksi.
        Kunpa löytäisit vertaisia kuormaasi keventämään, saamaan lisävoimia yhteisen arkenne sujumiseen.
        Liikuttavan kaunis on rakkaustarinanne - kaiken se kestää. Oletko kirjoittanut siitä ? Moni voisi saada siitä rohkaisua ja lohtua.
        Voimia ja hyvää syksyä,
        demeter1

Ai niin. Samaa mieltä otsikosta: koti on paras paikka ja oma apu paras apu - niin pitkään kun terveyttä riittää. Tänään on riittänyt, huomenna voi olla toisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voimia ja hyvää syksyä,
        demeter1

Elämämme muuttui jo muutama vuosi ennen tämän talvista katastrofia.
        Vaimoni oli jo kotona ollessaan estynyt viime vuodet matkustamaan. Tyttäremme juoni vaimoni kanssa minut kahdeksi viikoksi pois jaloistaan. Tyttö tuli 250 km:n päästä etätöihin ja minut häädettiin kahdeksi viikoksia Espanjan asunnollemme. Olivat halunneet olla keskenään pitempäänkin mutta onneksi en suostunut.
        Hiivatin hölmön tuntuinen kaksiviikkoinen. En viitsinyt edes tehdä ruokaa vaan söin läheisissä katukuppiloissa. Aviossa ollessamme olin ollut ulkkareissa yksin vain muutamalla, harvalla työkomennuksella. Kahdesti olin törkeä. Yhdellä Saksaan ja Itävaltaan suuntautuneella työmatkalla oli mukana koko perhe eli vaimo ja penskat joista nuorempi oli vielä alle kouluikäinen. Toinen oli työmatka keskiseen Englantiin, Robin Hodin seuduille. Mukana vain vaimo. Siellä meni kaksi päivää ja jatkoimme Lontoon viikolla jonka maksoimme itse.
        Espanjassa mitään ei puuttunut. Käyttövalmis asunto johon 1986 jälkeen oli kertynyt kaikki asumiseen ja elämiseen tarvittava roina. Kaikki oli saatavilla heti ulo-oven vieressä ja läheisyydessä. Lähin marketti noin 200:n metrin päässä. Hieman naposteltava + juomista ml. vesipänikät.
        Mutta yksin!
        Nyt tyttö on ehdottanut suppeampaa järjestelyä. Yrittää häätää minut edes pitkäksi viikonlopuksi paikkakuntamme kylpylään. Tuota voisi harkita. Tulee halstraamaan minua ensi kuun alussa.
        Vaikka menisin kylpyläänkin niin kokonaan en saisi ajatuksiani irti palvelutalon tapahtumista. Yleensä olen sosiaalinen, vilkas tyyppi mutta nykyoloissa erakoituva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämämme muuttui jo muutama vuosi ennen tämän talvista katastrofia.
        Vaimoni oli jo kotona ollessaan estynyt viime vuodet matkustamaan. Tyttäremme juoni vaimoni kanssa minut kahdeksi viikoksi pois jaloistaan. Tyttö tuli 250 km:n päästä etätöihin ja minut häädettiin kahdeksi viikoksia Espanjan asunnollemme. Olivat halunneet olla keskenään pitempäänkin mutta onneksi en suostunut.
        Hiivatin hölmön tuntuinen kaksiviikkoinen. En viitsinyt edes tehdä ruokaa vaan söin läheisissä katukuppiloissa. Aviossa ollessamme olin ollut ulkkareissa yksin vain muutamalla, harvalla työkomennuksella. Kahdesti olin törkeä. Yhdellä Saksaan ja Itävaltaan suuntautuneella työmatkalla oli mukana koko perhe eli vaimo ja penskat joista nuorempi oli vielä alle kouluikäinen. Toinen oli työmatka keskiseen Englantiin, Robin Hodin seuduille. Mukana vain vaimo. Siellä meni kaksi päivää ja jatkoimme Lontoon viikolla jonka maksoimme itse.
        Espanjassa mitään ei puuttunut. Käyttövalmis asunto johon 1986 jälkeen oli kertynyt kaikki asumiseen ja elämiseen tarvittava roina. Kaikki oli saatavilla heti ulo-oven vieressä ja läheisyydessä. Lähin marketti noin 200:n metrin päässä. Hieman naposteltava juomista ml. vesipänikät.
        Mutta yksin!
        Nyt tyttö on ehdottanut suppeampaa järjestelyä. Yrittää häätää minut edes pitkäksi viikonlopuksi paikkakuntamme kylpylään. Tuota voisi harkita. Tulee halstraamaan minua ensi kuun alussa.
        Vaikka menisin kylpyläänkin niin kokonaan en saisi ajatuksiani irti palvelutalon tapahtumista. Yleensä olen sosiaalinen, vilkas tyyppi mutta nykyoloissa erakoituva.

Näin se varmasti on: "ympärivuorokautinen hoito", valmiudessa olo, on niin kokonaisvaltaista, että siitä tuskin irti pääsee, mutta yrittää kannattaa. Ainakin maiseman vaihdos yleensä tekee hyvää.
        Yritä vaan kuunnella tytärtäsi, "ulkopuolinen" näkee tuoreesti. Erakoituminen voi olla hetkellistä, ikäänkuin latautumista , voimain keruuta tulevaa varten.
        Kyllä kaikki hyvin menee...
        demeter1

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Ai niin. Samaa mieltä otsikosta: koti on paras paikka ja oma apu paras apu - niin pitkään kun terveyttä riittää. Tänään on riittänyt, huomenna voi olla toisin.

Terveydestä huolehtiminen pitää aloittaa hyvissä ajoin ja tässä tärkeintä on se ravinto mitä syö ja kohtuullinen liikunta siihen päälle. Ravinnon merkitys olisi jokaisen hyvä selvittää koska se on terveyden kannalta ehdottomasti tärkein tekijä. Mahdollisimman luonnonmukaisia ja vähän jalostettuja tuotteita ruokakoriin ja kaikki valmisteet jotka sisältävät siemenistä saatavaa öljyä pitäisi kiertää kaukaa samoin kuin ravintoköyhät, tärkkelystä ja keinotekoisia lisäaineita sisältävät tuotteet.

Kevyt tuotteet ovat enimmäkseen hömppää, ihminen tarvitsee tietyn määrän energiaa kevyt tuotteita pitää kuluttaa enemmän energiatarpeen tyydyttämiseksi ja ovat lähtökohtaisestikin kalliimpia ostaa. Luonnollisia rasvojakaan ei ole mitään syytä vältellä ne ovat tarpeellisia hyvinvoinnin kannalta ja pitävät kylläisyyden tunnetta yllä toimivat solujen rakennusaineena. Tyydyttyneiden rasvojen vaaroista saarnaaminen on täyttä humpuukia ja elimistömme oma rasva on juurikin tyydyttynyttä rasvaa.

• Anonyymi

Olne tehnyt hoitotestamentin, että minun täytyy antaa kuolla,
      jos menetän toiminta- ja puhekykyni. Ei saa ruokkia ei juottaa.
      Nesteytyksenkin lopettaminen on kivuttomin tapa,
      sanovat lääkärit. En tiedä itse vielä.....

• Anonyymi

Olen samaa mieltä, että on tosi mahtavaa selviytyä suurin piirtein
      kaikesta, niinkuin aina ennenkin.

Vaikka voimat ovatkin vähentyneet, niin jäljellä olevia voimia on
      käytettävä viisaasti. Tärkeintä on yrittää säilyttää liikkuvuutensa.
      Ei tarvitse jaksaa kävellä kilometrimääriä, vaan lyhyempikin määrä
      riittää, kunhan sen tekee jokaikinen päivä.
      Toisto tekee lyhyistäkin kävelyistä tehokkaan.

Kotityöt voi jakaa viikon eri päiville, tekee vähän joka päivä.
      Ja kun laittaa ruokaa, niin siinä samalla voi laittaa enemmän samoilla
      tulilla.

Seuran puute ei ole mikään ongelma. Radio ja tv ovat hyviä kavereita.
      Niitten avulla pysyy henkinen hyvinvointi ajan tasalla, mitä ei voi sanoa
      esim. keskustelupalstoilla käytävien keskustelujen huuhaa-tasosta, joka
      on masentavaa, ei mieltä kohottavaa.

• Anonyymi

Nvidia sijoitti miljardin Nokiaan

Nokiasta tuli uusi Nokia Suomelle
      kurssi nousee pystysuoraan koko USA ostaa Nokiaa

45 prosentin nousu tänä vuonna salkkuryhmään, nyt on äkkiä
      Suomen liityttävä USA:han että jatkuu

• Anonyymi

• Anonyymi

Eläkeläisen vanhuus ihanaa kun sen oikein oivaltaa.

• Anonyymi

Nokia raketoi. Nyt on amerikkalainen toimari ŕemmissä, kyvyttömien kotimaisten sijaan.

• Anonyymi

Itselläni on yksiä juuria itä-Suomeen, Savonlinnan ympäristöön, mutta kolmet, neljät muut juuret juontavat Pirkanmaalle, Satakuntaan ja lounaisrannikon saaristoihin. On niinku juuria merellä. Kuinka sitten itseni koen? Olen tuota kaikkea, etäisesti myös nk. rantaruåtsalaista.

Olen hengeltäni erittäin suomalainen, ugrilainen, koen suomalaisuutta myös Itärajan takaisiin heimolaisiimme. Slaavit saavat sympatiani siinä mukana, koen heidätkin ystävinä. Ehkä jossain niissä savolaisissa esivanhemmissani, jossain kaukaisuudessa on myös ripaus rys... tota Naapuria. Olen hiukan tavanomaista temperamentikkaampi ja Pietarissa käydessäni koin kuin tulleeni henkiseen kotiini. Istuin Nevski pr:lla kellariravintolan kivikaiteella ja silittelin kesyä kulkukissaa. Sekin piti minusta, ymmärsi. Orpoja kulkukissoja, molemmat.

• Pertikki
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni on yksiä juuria itä-Suomeen, Savonlinnan ympäristöön, mutta kolmet, neljät muut juuret juontavat Pirkanmaalle, Satakuntaan ja lounaisrannikon saaristoihin. On niinku juuria merellä. Kuinka sitten itseni koen? Olen tuota kaikkea, etäisesti myös nk. rantaruåtsalaista.

Olen hengeltäni erittäin suomalainen, ugrilainen, koen suomalaisuutta myös Itärajan takaisiin heimolaisiimme. Slaavit saavat sympatiani siinä mukana, koen heidätkin ystävinä. Ehkä jossain niissä savolaisissa esivanhemmissani, jossain kaukaisuudessa on myös ripaus rys... tota Naapuria. Olen hiukan tavanomaista temperamentikkaampi ja Pietarissa käydessäni koin kuin tulleeni henkiseen kotiini. Istuin Nevski pr:lla kellariravintolan kivikaiteella ja silittelin kesyä kulkukissaa. Sekin piti minusta, ymmärsi. Orpoja kulkukissoja, molemmat.

Meidän suvun juuret ulottuu myös venäjän karjalaan, aikoinaan Inkerinmaalle ja Viroon. Venäjän puolella nimestämme puuttuu -nen pääte, onko tarkoituksella poistettu ettei yhdistetty suomalaisiin.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Meidän suvun juuret ulottuu myös venäjän karjalaan, aikoinaan Inkerinmaalle ja Viroon. Venäjän puolella nimestämme puuttuu -nen pääte, onko tarkoituksella poistettu ettei yhdistetty suomalaisiin.

Olin viime vuosikymmenellä muutaman kerran seurakuntaretkellä Pietarissa ja Inkerinmaalla, vierailimme siellä mm. Inkerin luterilaisissa seurakunnissa. Turisteina ortodoksikirkoissa.

Itsekseni kiertelin Pietarin Lavrassa, juttelin siellä huonolla venäjäntaidollani aina pari sanaa ihmisten kanssa. Sulauduin niin hyvin kerjäläisten joukkoon, että minuakin tultiin puhuttelemaan venäjäksi ja kerran minullekin työnnettiin käteen pari kopeekkaa!

Kerran ryhmän kanssa kävimme jopa Pähkinälinnassa ja Velikyi Novgorodissa asti, risteilyllä Ilmajärvellä (Ilmen). Itselleni jäi ikävä sinne. Nykypoliittinen tilanne lopetti ne ystävyysseurakuntamatkailut.

• Anonyymi kirjoitti:

Olin viime vuosikymmenellä muutaman kerran seurakuntaretkellä Pietarissa ja Inkerinmaalla, vierailimme siellä mm. Inkerin luterilaisissa seurakunnissa. Turisteina ortodoksikirkoissa.

Itsekseni kiertelin Pietarin Lavrassa, juttelin siellä huonolla venäjäntaidollani aina pari sanaa ihmisten kanssa. Sulauduin niin hyvin kerjäläisten joukkoon, että minuakin tultiin puhuttelemaan venäjäksi ja kerran minullekin työnnettiin käteen pari kopeekkaa!

Kerran ryhmän kanssa kävimme jopa Pähkinälinnassa ja Velikyi Novgorodissa asti, risteilyllä Ilmajärvellä (Ilmen). Itselleni jäi ikävä sinne. Nykypoliittinen tilanne lopetti ne ystävyysseurakuntamatkailut.

Miellyttäviä muistoja sulla.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Miellyttäviä muistoja sulla.

Muistan edelleen mielessäni niitä kaduilla kohtaamiani eri ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan edelleen mielessäni niitä kaduilla kohtaamiani eri ihmisiä.

Kun olen käynyt Tallinnassa ihan eka ensimmäisen kerran, siellä oli kerjäläismummoja kadun laidassa. Sekään ei ole päässyt unohtumaan jostain syystä. Kuilu sen ja oman elämän välillä oli liian suuri.

• Anonyymi

Nokia raketoi. Nyt on amerikkalainen toimari ŕemmissä, kyvyttömien kotimaisten sijaan.

Nyt on lievänä vaarana että Nokia ostetaan jonain päivänä Nvidian toimesta ulos Suomesta. Siksi

Suomen on nyt äkkiä liityttävä USA:han

Voidaan ottaa Viro ja Ruotsi mukaan
      ja vaatia Trumpin hallinnolta muutama miljardi kehitysrahaa amerikkalaisen
      mallin kehittämiseksi. Armeijaa ei tarvita kun USAn lentotukialus tulee

Suursaari voidaan vallata ja lentotukialus kiinnittää siihen, Putinilla ei ole mitään sanomista jne.

• Anonyymi

Nokian tiedotustilaisuus kello 21:30 tänään aiheesta

Taiwanilaissyntyinen Jensen Huang toimitusjohtaja Nvidia, sijoitti
        https://images.almatalent.fi/cx0,cy4,cw3000,ch1997,955x637/https://assets.almatalent.fi/image/34012bba-efe4-5925-8c56-498eea86b960

• Kyllä sivulle mahtuu Nokiaa, vaikka ne on luettavissa uutisotsikoista.

• Anonyymi

Nokian kauppa on keskeytetty USA:ssa
      kurssi nousi yli äyräiden eli 30 prosenttia
      Suomessa ehti nousta vain 20

Voi siis jopa jatkaa nousua huomenna ???

Salkkuryhmäni nousi uuteen ennätykseen
      tuotto lähes 50% tänä vuonna

alkaa muistuttaa vanhoja hyvin aikoija 2000 -luvun vaihdetta
      jolloin suomalaisista tuli toisen kerran varakkaita

ensi kerta oli Posti-Pekan anti Sonerassa marraskuussa 1998 kansalaisille

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nukuin neljä tuntia, heräsin. Jäin vielä hereilläkin ajattelemaan jotain unta, ennenkuin tajusin olevani hereillä. Päätin kuumentaa tilkan kahvia ja tulla vilkaisemaan nettiä.

• Anonyymi
      UUSI

On mahtavaa niin kauan, kun pärjää omin avuin.
      Kauempaa en haluaisi elääkään.
      Voiko elämästä olla iloa, kun ei mihinkään enää pysty ?
      Mitä mieltä olette ?

• Anonyymi
        UUSI

Pois pitäis päästä,
        muut -ku ei pääse
        pakko koittaa selviytyä näillä taidoillaan mitkä vielä on, höh,

olen ihan avuton, tarvisin jo hoitajan,

on aivan hirveetä aikaa,
        olis monenlaisia virallisia asioita jotka pitäisi selvittää, olisi hyvä tietää oikeutensa,
        en vaan enään jaksa
        enkä oikein ole perilläkään asiasta,
        pitäisi mennä asianajo toimistoon että asian ajaja joko hoitai asian tai neuvoisi kuinka toimia tai tarviiko toimia mitenkää ,

olis paljon paljon paljon kotihommia jotka saisi joku teve ihminen tulla tekemään, tietenki maksua vastaan, en jaksa sitäkää hankkia,

kuolis pois olis suuri helpotus ,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pois pitäis päästä,
        muut -ku ei pääse
        pakko koittaa selviytyä näillä taidoillaan mitkä vielä on, höh,

olen ihan avuton, tarvisin jo hoitajan,

on aivan hirveetä aikaa,
        olis monenlaisia virallisia asioita jotka pitäisi selvittää, olisi hyvä tietää oikeutensa,
        en vaan enään jaksa
        enkä oikein ole perilläkään asiasta,
        pitäisi mennä asianajo toimistoon että asian ajaja joko hoitai asian tai neuvoisi kuinka toimia tai tarviiko toimia mitenkää ,

olis paljon paljon paljon kotihommia jotka saisi joku teve ihminen tulla tekemään, tietenki maksua vastaan, en jaksa sitäkää hankkia,

kuolis pois olis suuri helpotus ,

Jos tarvitset tukea kotona asumisessa ota ensimmäisenä yhteyttä hyvinvointialueesi sosiaalihuoltoon, jotta saat neuvontaa ja tietoa p a l v e l u i s t a.
        Voit myös ostaa palveluja yrityksiltä tai järjestöiltä, jolloin olet oikeutettu verotuksen kotitalousvähennykseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tarvitset tukea kotona asumisessa ota ensimmäisenä yhteyttä hyvinvointialueesi sosiaalihuoltoon, jotta saat neuvontaa ja tietoa p a l v e l u i s t a.
        Voit myös ostaa palveluja yrityksiltä tai järjestöiltä, jolloin olet oikeutettu verotuksen kotitalousvähennykseen.

ilmeisesti olen jo niin avuton etten jaksa enään noin toimia,

koitan selviytyä yksikseni , kunnes kuolen kuin luonnossa eläimetki ne vaan katoaa

• Anonyymi
      UUSI

Toivon että täältä pääsee kun lampun sammuttais, ettei laitoksille kitumaan !

Gubbe 76

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      73
      8114
    2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      5737
    3. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      44
      3882
    4. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      92
      3652
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      44
      3645
    6. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      60
      3594
    7. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      26
      3236
    8. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      113
      3060
    9. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      57
      2859
    10. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      97
      2833
    Aihe