Jos vatsa on usein turvoksissa kuin pallo

Anonyymi-ap

Vatsa turpoaa palloksi useimmiten liiallisen suolikaasun vuoksi, joka voi johtua ruokavaliosta, niellystä ilmasta, ruokailutavoista ja stressistä. Yleisimpiä syitä ovat hiilihydraatit, joita on esimerkiksi vehnässä, rukiissa, sipuleissa ja joissakin hedelmissä.

Turvotus voi olla myös oire ärtyvän suolen oireyhtymästä, keliakiasta tai laktoosi-intoleranssista.

Turvotuksen yleisimmät syyt:

-Ruokavalio: Tietyt ruoka-aineet, kuten palkokasvit, sipulit, kaalit ja sokerit, voivat tuottaa enemmän kaasua suolistossa. Myös kahvi, hiilihapotetut juomat ja jotkut makeutusaineet, kuten sorbitoli ja ksylitoli, voivat turvottaa.

-Syömistavat: Nopea syöminen ja suurten aterioiden nauttiminen voi lisätä ilman nielemistä, mikä johtaa turvotukseen.

-Stressi: Stressi voi pahentaa vatsavaivoja ja turvotusta.

-Ruokailun jälkeen: Ruoansulatuskäynnistyy ja suolistonesteet ja bakteerit reagoivat ruokaan, mikä voi aiheuttaa lievää turvotusta.

-Liikunnan puute: Paikallaanolo voi hidastaa suoliston toimintaa ja lisätä kaasun kertymistä.

12

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Pierukävely on naisten suosiossa.

• Anonyymi
      UUSI

Oletteko kokeilleet reseptitöntä Simetikonia ilmavaivojen ja vatsan turvotuksen hoitoon ? Se kuulemma toimii alentamalla kaasukuplien pintajännitystä suolistossa, jolloin ne yhdistyvät suuremmiksi kupliksi ja poistuvat kehosta helpommin. Simetikoni pienentää suolikaasun tilavuutta ja helpottaa näin kipua, joka johtuu suolen venymisestä.
      Vai onko muita lääkkeitä tai konsteja ?

• Anonyymi
      UUSI

Ilmavaivat voivat aiheuttaa vatsakipuja varsinkinn ärtyneessä suolistossa.

• Anonyymi
      UUSI

Pika-apuna voi toimia ns. rektaaliputki. Myydään apteekeissa.

Makuu-kylkiasento. On hyvä varalta laittaa vaikka pyyheliina kyljen alle, jos putkesta valuu kakkaa sängylle.
      - Muoviputken päähän laitetaan hiukan rasvaa ja se työnnetään peräsuoleen. Sitä voi liikutella, että löytää ilmakuplia sieltä, täältä. Asentoaan voi vaihdellä: kyljellä, selällään, toisella kyljellä. Ah autuutta, kun ilmaa alkaa tulla ulos!

Olin aikoinaan vatsan alueen leikkauksessa ja sen seuraukseni vatsani nousi ja laski kuin täpötäysi ilmapallo. Kaverini sanoi, että hän voisi tökätä minua neulalla ja nauroimme kuinka sitten tyhjetessäni pyörisin pitkin seiniä!

Sain osastolta rektaaliputken ja tyhjentelin sillä ilmoja itsestäni kun piereskelyt eivät oikein onnistuneet. Putken voi pestä hanan alla ja käyttää aina uudestaan.

• Anonyymi
      UUSI

Apteekista saa KUPLATON nimellä, pienen helmen kokoisia kapseleita, helposti nieltäviä ja todella tehokkaita piereskelyn estäjiä.

100 kappaleen rasia eri maksa paljon, minun piereskelyyni auttaa.
      Ilmavaivat johtuu niin monesta seikasta, että monen asian, hedelmät, maito, sokeri, olut, hiiva, tuore leipä, vehnä, kokojyvätuotteet, juustot, jne. nautitut ravintoaineet, niiden yhteinen vaikutus, toinen sotii toista vastaan, ja kaiken takana kova vatsa.

Pegorion, makrogoli, liikunta, ruoansulattaja entsyymit (apteekista) ja runsas nesteiden juonti.

Kuinka kova vatsa on, kun vaatii puhumista ja ohjeita joka viikolle?
      Minä olen oppinut oman tapani piereskellä salaa muilta ihmisiltä, ja kun menen ihmisjoukkoon, otan sen jo ennakolta huomioon.
      Kaikki piereskelevät, ilmatuhnuja tulee huomaamatta. Kahvia join ja taas tulee noita tuhnuja, en ottanut estoksi mitään, kun olen yksin kotona ;)))) ja taas tulee tuhnuja!

• Anonyymi
        UUSI

Piereskelyhän juuri päästäisi niitä ilmoja ulos vatsasta! Jos lääkkeellä estät piereskelyä, ei ihme, että vatsasi on täynnä ilmaa. Anna pierujen tulla!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Piereskelyhän juuri päästäisi niitä ilmoja ulos vatsasta! Jos lääkkeellä estät piereskelyä, ei ihme, että vatsasi on täynnä ilmaa. Anna pierujen tulla!

Kova vatsa!
        Ilmavaivat liittyvät kovaan vatsaan, mutta eivät toki aina.
        kuten yllä, ruoka on suurin syy .

Kova vatsa/ kova uloste!

Minä annankin pierun tulla katson toki missä?

• Anonyymi
      UUSI

Piereminen ja äänekäs röyhtäily auttaa.

• Anonyymi
      UUSI

Olen uteliaisuuttani kokeillut Kuplatonta kun sitä käyttivät istumatyöntekijät. En huomannut mitään muutosta.

• Anonyymi
        UUSI

Suurenna annosta, sanoi lääkäri minulle.
        Toinen turvotukseen ja ilmavaivoihin Apteekista saatava - i say - edellistä kalliimpi, kasviperäinen kapseli.

Eivätkä nämä ole edes ainoita lääkemerkkejä, apteekissa niitä on esillä useita.
        On pureskeltavia, joita käytin Usassa, mutta en muista merkkiä, on kuulemma samaa myynnissä myös Suomessa.

Ostan yleensä halvimman ja hyvin auttaa Kuplaton.
        Viimeinen kommenttini tähän juttuun, Kiitos.

• Anonyymi
      UUSI

Pajupilli pyllyyn ja alkaa soittelee.

• Anonyymi
      UUSI

entä mikä sitten vaivaa
      kun kaiken turvotuksen lisäksi on maha jatkuvasti kuin pipee
      joka tuntuu painelessaki kipeeltä
      kipeä maha on ollu jo kauan ehkä useamman vuoden, en edes muista milloin maha vaivat alkoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      57
      5572
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      95
      3458
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      47
      3362
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      78
      2563
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      61
      2428
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      76
      1918
    7. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      318
      1785
    8. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      9
      1280
    9. Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja

Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal
      Maailman menoa
      27
      1179
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      140
      1115
    Aihe