Virossakin alkaa jo reilun 2 viikon päästä tilausmahdollisuus uusimallisesta Rav4.sta. Italiassa ollut hinnat jo 3 viikkoa.
https://www.toyota.ee/
Meillä Takapajulassa ei mitään tietoa siitä milloin hinnat ja tilausmahis alkaa. Liekö edes ensi keväänäkään vielä. On tämä maa nykyisin Euroopan takapajuisin banaanivaltio.
Uuden Rav4 (2026) ennakkotilaus alkaa 17.11.25 Virossa!
53
408
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä Suomessa Toyotan maahantuojan iäkkäät tuhnuhousut eivät edes tiedä missä maailma menee.
- Anonyymi
Ihme hitautta ikäänkuin ei haluta myydä!
- Anonyymi
Hihii, ihan sama koska tulee tilattavaksi, kyllä noita riittää kaikille.
Eri asia kannattaako rahansa laittaa tuollaiseen autoon jossa on ollut isoja ongelmia ja onko niihin saatu mitään parannuksia? - Anonyymi
Hae Toyota Virosta että saat halvalla!
- Anonyymi
Takaluukku vielä täyteen halpaa kaljaa ja punkkua.
- Anonyymi
Mikä kiire, samaa kuraa kuin ennenkin. Vaareilla on kiima kun luottomyyjä pääsee ihon alle istuttamaan käsittämättömän turhan tarpeen, mutta ehkä se on korvaavaa asiaa kun mummolta ei enää lämpö irtoa vaarille?
- Anonyymi
Tilaukseen menee. Kiitos. Tero
- Anonyymi
Tero tilasi jo CHR+ Tojon nyt RAV 4 on se rikas mies Tero.
Tojot ei taida kestää kuin kaupasta ulosajon kun pitää uusia tilata jatkuvasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tero tilasi jo CHR Tojon nyt RAV 4 on se rikas mies Tero.
Tojot ei taida kestää kuin kaupasta ulosajon kun pitää uusia tilata jatkuvasti.Ilmeisesti ostosta jo maksetaan, että saadaan rekisteröinnit pysymään edes jotenkin kurissa myynnin hiipuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tero tilasi jo CHR Tojon nyt RAV 4 on se rikas mies Tero.
Tojot ei taida kestää kuin kaupasta ulosajon kun pitää uusia tilata jatkuvasti.Juu ja tilasin 2 kpl Urpo Kruisereita kanssa samalla.
- Anonyymi
Virolaiset ajavat länsiautoilla eikä japsikotteroilla.
- Anonyymi
Kyllä siellä uusia Toyotia ostetaan paljon. Osa tyhmistä raksajätkistä uhoilee vanhalla saksantuonti-lintta sakulla.
- Anonyymi
Upea auto. Taidan laittaa kaksi kipaletta tilaukseen. Kiitos. Tero
- Anonyymi
Tero taitaa tarvita tuplapatukkaa.
RAV 4 on hyvä vain siksi, että Toyota bZ4X saavuttaa todellisissa olosuhteissa vain 47 % WLTP-arviostaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tero taitaa tarvita tuplapatukkaa.
RAV 4 on hyvä vain siksi, että Toyota bZ4X saavuttaa todellisissa olosuhteissa vain 47 % WLTP-arviostaan.Miksi sinä valehtelet?? Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä valehtelet?? Miksi?
Ei tuo ole vale, vaan totta. Testasin asian . bZ4X:n range näytti nollaa 215 km:n ajon jälkeen. Ajonopeus motarilla 115km/h eli viis kilsaa alle sallitun. bZ€X on sähköautona kelvoton matkantekoväline ja aina tientukko. Sillä ei voi ajaa edes sallittuja nopeuksia. Akku loppuu moottoritiellä hetkessä. Sama tapahtuu jos autossa peräkärry tai suksiboksi. Silloin akku suhahtaa tyhjäksi todella nopeasti ja silloin pitää latailla sadan kilometrin välein...jos se ylipäänsä edes mahdollista. Suomessa paljon alueita, missä latauspisteitä ei ole lainkaan. Latauspisteet ovat usein myös pugisia tai kokonaan epäkunnossa. Yhtä saatanan tappelua lukuisten appien, rekisteröitymisten ja salasanojen kanssa.
Auton luvattu range toteutuu ainoastaan jos sillä ajetaan kaupungissa ja keskinopeus on alle 30 km/h. Olen testannut tämän pelin ja voitte arvata ostinko sen.
Erikoista on, että esim TM:n testit täyttä humpuukia. Ne eivät paljasta täyssähköautojen todellisia ajomatkoja ja vaan pimittävät esim. motariajon kulutukset ja todelliset ranget. Lehdet vaikenevat myös autojen ajomatkoista peräkärryn ja kattoboksin kanssa. Ne ovat autoilijoille arkea. Siksi ihmettelen miksi niistä vaietaan lehdissä ja sivut täytetään tyhjällä ja valheellisella lörpöttelyllä. Seka-ajo ei kerro autojen ominaisuuksista yhtään mitään. Se on pelkkää bullshittiä ja huijaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole vale, vaan totta. Testasin asian . bZ4X:n range näytti nollaa 215 km:n ajon jälkeen. Ajonopeus motarilla 115km/h eli viis kilsaa alle sallitun. bZ€X on sähköautona kelvoton matkantekoväline ja aina tientukko. Sillä ei voi ajaa edes sallittuja nopeuksia. Akku loppuu moottoritiellä hetkessä. Sama tapahtuu jos autossa peräkärry tai suksiboksi. Silloin akku suhahtaa tyhjäksi todella nopeasti ja silloin pitää latailla sadan kilometrin välein...jos se ylipäänsä edes mahdollista. Suomessa paljon alueita, missä latauspisteitä ei ole lainkaan. Latauspisteet ovat usein myös pugisia tai kokonaan epäkunnossa. Yhtä saatanan tappelua lukuisten appien, rekisteröitymisten ja salasanojen kanssa.
Auton luvattu range toteutuu ainoastaan jos sillä ajetaan kaupungissa ja keskinopeus on alle 30 km/h. Olen testannut tämän pelin ja voitte arvata ostinko sen.
Erikoista on, että esim TM:n testit täyttä humpuukia. Ne eivät paljasta täyssähköautojen todellisia ajomatkoja ja vaan pimittävät esim. motariajon kulutukset ja todelliset ranget. Lehdet vaikenevat myös autojen ajomatkoista peräkärryn ja kattoboksin kanssa. Ne ovat autoilijoille arkea. Siksi ihmettelen miksi niistä vaietaan lehdissä ja sivut täytetään tyhjällä ja valheellisella lörpöttelyllä. Seka-ajo ei kerro autojen ominaisuuksista yhtään mitään. Se on pelkkää bullshittiä ja huijaamista.Et ole taatusti koeajanut uudistettua BeeZetaa. Se tuli kesällä ennakkotilattavaksi ja esittelyautot saadaan marras-joulukuun vaihteessa. Koeaja se, niin näet onko parannusta rangessa. Ainakin tehdas väittää rangen kasvaneen ja muutenkin latausominaisuuksien parantuneen. Tiedä sitten onko vaan mainosmiesten höpinää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole vale, vaan totta. Testasin asian . bZ4X:n range näytti nollaa 215 km:n ajon jälkeen. Ajonopeus motarilla 115km/h eli viis kilsaa alle sallitun. bZ€X on sähköautona kelvoton matkantekoväline ja aina tientukko. Sillä ei voi ajaa edes sallittuja nopeuksia. Akku loppuu moottoritiellä hetkessä. Sama tapahtuu jos autossa peräkärry tai suksiboksi. Silloin akku suhahtaa tyhjäksi todella nopeasti ja silloin pitää latailla sadan kilometrin välein...jos se ylipäänsä edes mahdollista. Suomessa paljon alueita, missä latauspisteitä ei ole lainkaan. Latauspisteet ovat usein myös pugisia tai kokonaan epäkunnossa. Yhtä saatanan tappelua lukuisten appien, rekisteröitymisten ja salasanojen kanssa.
Auton luvattu range toteutuu ainoastaan jos sillä ajetaan kaupungissa ja keskinopeus on alle 30 km/h. Olen testannut tämän pelin ja voitte arvata ostinko sen.
Erikoista on, että esim TM:n testit täyttä humpuukia. Ne eivät paljasta täyssähköautojen todellisia ajomatkoja ja vaan pimittävät esim. motariajon kulutukset ja todelliset ranget. Lehdet vaikenevat myös autojen ajomatkoista peräkärryn ja kattoboksin kanssa. Ne ovat autoilijoille arkea. Siksi ihmettelen miksi niistä vaietaan lehdissä ja sivut täytetään tyhjällä ja valheellisella lörpöttelyllä. Seka-ajo ei kerro autojen ominaisuuksista yhtään mitään. Se on pelkkää bullshittiä ja huijaamista.TM:n uusimmat sähköautojen koeajot ja vertailutestit tehdään jo siten että mitataan myös moottoritieajon kulutus/range, samoin maantieajon. Mutta kannattaa ilman muuta joka iikan koeajaa itse oikeissa oloissa samalla ajotavalla sähköauto mitä itse ajaa esim polttomoottoriautollaan. Vasta se kertoo, onko sähkis itselleen oikea vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole taatusti koeajanut uudistettua BeeZetaa. Se tuli kesällä ennakkotilattavaksi ja esittelyautot saadaan marras-joulukuun vaihteessa. Koeaja se, niin näet onko parannusta rangessa. Ainakin tehdas väittää rangen kasvaneen ja muutenkin latausominaisuuksien parantuneen. Tiedä sitten onko vaan mainosmiesten höpinää.
Testasin sen, mikä oli kaupassa saatavilla. 24-malli. Sekin joku päivitysversio. Ajoin sillä kuin Rav4:lla. Se tyyli paljasti totuuden. Toyotan akku loppuu heti jos vähänkin vauhtia, lastia tai ylimääräistä taakkaa. Ei se auto tuottanut muuta kuin stressiä. Yksikään mainoslause ei pitänyt paikkaansa. Takatilatkin kelvottomat aikuiselle. Lattialla täytyy istua polvet suussa. BZ on autona huono, pelkkä muotioikku.
- Anonyymi
Ei kannata verrata Viron hintoja siihen mitä suomessa joutuu maksamaan, saa lisätä monta tonnia suomi hintoihin. Toyotan maahantuoja tietää että Tojouskovaiset maksaa mielelllän kunhan saa Toyotan.
- Anonyymi
Panttimaksu on Suomessa iso, mutta siitä saa usein jopa puolet takaisin kun vaihdat uuteen Toyotaan 2-3 vuoden sisään huolletun vähän ajetun yksilön.
- Anonyymi
Osta Tojotasi Virosta niin ei tarvitse maksaa panttimaksua . Saat saman auton halvemmalla .
- Anonyymi
Mä en kestä jos en pääse tilaamaan tuota uutta RAVia heti kun tuo vanha alkaa olla jo lähes 3 vuotta vanha ja kilometrejäkin on jo 13700km mittarissa ja alkaa jo vähän pelottamaan kauanko tuota uutuutta joutuu odottamaan ja kestääkö oma siihen asti kun takuukin on lopuillaan. Naapurikin kertoi ettei Relax korvannut kun hybridin kaapeli ja liitin hapettui pilalle ja uusiminen maksoi 6000 euroa.
- Anonyymi
Sellaisia satuja.
- Anonyymi
Narsistinen käytöshäiriö.
- Anonyymi
Tuo Rav4:n kaapeli on täysin alamittainen ja liitin surkea. Kaapeli kuumenee rasituksessa ja liitin suorastaan savuaa. Eli ihme, että vain lasten leluihin tarkoitettu osa hajoaa ajossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Rav4:n kaapeli on täysin alamittainen ja liitin surkea. Kaapeli kuumenee rasituksessa ja liitin suorastaan savuaa. Eli ihme, että vain lasten leluihin tarkoitettu osa hajoaa ajossa.
Kaupasta saa kaapeleita, jotka kestävät ja toimivat. Niissä ei kyllä lue Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Rav4:n kaapeli on täysin alamittainen ja liitin surkea. Kaapeli kuumenee rasituksessa ja liitin suorastaan savuaa. Eli ihme, että vain lasten leluihin tarkoitettu osa hajoaa ajossa.
Sulla kaapeli korviesi välissä kuumenee ja savuaa.
- Anonyymi
Virossa myynti alkaa sekä hev- että phev-malleilla mutta armaassa Takapajulassamme vain phev-mallit tuodaan myyntiin. Maahantuoja on ns. kuningas ja ostajat saa taipua alamaisina ostamaan mitä sallitaan. Ja myynti alkaa vasta tammikuun lopulla.
- Anonyymi
Pian HEV-malleja ei osta kukaan.
- Anonyymi
Ketä oikeasti nuo edes kiinnostaa, paskaa saa Lidlistä ja Rustasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä oikeasti nuo edes kiinnostaa, paskaa saa Lidlistä ja Rustasta.
Aika montaa on nykymallikin kiinnostanut, ja sen todistaa katukuvakin. Niitä piisaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika montaa on nykymallikin kiinnostanut, ja sen todistaa katukuvakin. Niitä piisaa.
Toiset ne vaan ei opi autoista koko ikänsä aikana mitään ja siksi noita on teillämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiset ne vaan ei opi autoista koko ikänsä aikana mitään ja siksi noita on teillämme.
Voi kuule kyllä heistä varmasti aika moni on koeajanut muitakin merkkejä mutta todennut Toyotan parhaaksi.
- Anonyymi
Mut hei, tilaukseen menee tämäkin. Kiitos. Tero
- Anonyymi
Hienoa työtä. Sinä se tilaat aika monta uutta Toyotaa vuosittain ja jopa niitä malleja joita ei Suomeen tuoda. Parasta on kuitenkin ne sinun koeajot joita teet pääosin yöaikaan ja ulkomailla.
- Anonyymi
Laittakaa tekniset tiedot full hybrid mallista, etuvetoisesta 183 hp sekä nelivetoinen 191 hp. Jääkö jalkoihin
- Anonyymi
Jää sähköautoille ne sentään lähtee ja ohituskiihtyvyys tekee ajamisesta vaivatonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jää sähköautoille ne sentään lähtee ja ohituskiihtyvyys tekee ajamisesta vaivatonta.
Nooh 304 hv plugarineliveto kyllä pärjää kiihdytyksissä eikä taatusti jää jalkoihin.
- Anonyymi
Sähköautojen tehot ovat yleensä yli 200 hp, minimissään, nelivetoisissa yli 300 hp. Tehomallit ovat sitten vielä erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jää sähköautoille ne sentään lähtee ja ohituskiihtyvyys tekee ajamisesta vaivatonta.
Onko 0-100 kiihtyvyys kuitenkin alle 9 sec?
- Anonyymi
Samoin esimerkiksi Itävallassa on värit nähtävissä bZ4X Touringista (380 hv neliveto), meidän maahantuojan sivuilla koko mallia ei ole edes pian esiteltävien mallien valikoimassa. On meillä surkea ja myyntihaluton maahantuoja. Minusta todellista ylimielisyyttä.
- Anonyymi
Tarjolla olevilla akuilla se Toyring on lähinnä kaupunkiauto. Maantiellä saa pysähtyä vähän väliä lataamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarjolla olevilla akuilla se Toyring on lähinnä kaupunkiauto. Maantiellä saa pysähtyä vähän väliä lataamaan.
Katoppas tuo asia uudestaan.
Touringissa on 74,7 kWh akusto eli se on hieman suurempi kuin isompiakkuisessa tavallisessa bZ4X:ssä. Toimintamatkaa Touringille luvataan etuvetoisena kuitenkin 560 kilometriä eli aavistus vähemmän kuin katumaasturissa. Kyllä, mekin hämmästelemme. Akuilla siis lienee eri valmistajat. Nelivetoisen Touringin kantama on oletettavasti hieman pienempi eli jossain hieman reilun 500 kilometrin nurkilla.
Virtaa akku ottaa tuttuun Toyota-tyyliin vastaan maksimissaan 150 kW teholla. Akun esilämmitys jeesaa toki, että virtaa otetaan vastaan aina mahdollisimman tehokkaasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katoppas tuo asia uudestaan.
Touringissa on 74,7 kWh akusto eli se on hieman suurempi kuin isompiakkuisessa tavallisessa bZ4X:ssä. Toimintamatkaa Touringille luvataan etuvetoisena kuitenkin 560 kilometriä eli aavistus vähemmän kuin katumaasturissa. Kyllä, mekin hämmästelemme. Akuilla siis lienee eri valmistajat. Nelivetoisen Touringin kantama on oletettavasti hieman pienempi eli jossain hieman reilun 500 kilometrin nurkilla.
Virtaa akku ottaa tuttuun Toyota-tyyliin vastaan maksimissaan 150 kW teholla. Akun esilämmitys jeesaa toki, että virtaa otetaan vastaan aina mahdollisimman tehokkaasti.Nuo on niitä brutto arvoja jotka eroavat todellisesta netto, eli oikeassa elämässä toteutuvassa kapasiteetissä. Japanilainen yrittää siinäkin hämätä ja huijata tyhmää, kuten näillä "puolet ajosta sähköllä" mainoksissa.
- Anonyymi
Surkeat on lataus tehot tulevassa Toyotan mallissa.
- Anonyymi
Hyvältä vaikuttaa. Tilaukseen. Kiitos. Tero
- Anonyymi
Hurjan näköinen tuo Bz-hässäkän etupää kun lokasuoja on mustaa muovia.
- Anonyymi
Näyttää halvalta.
- Anonyymi
Hinta julkaistu Virossa ja tilaus avattu. Etuvetoinen HEV alkaen 40.900 eur...
https://www.toyota.ee/new-cars/coming-soon/rav4- Anonyymi
Ei ole paha hinta luokkansa parhaasta katumaasturista. Myy meillä jatkossa todella paljon! 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole paha hinta luokkansa parhaasta katumaasturista. Myy meillä jatkossa todella paljon! 👍
Hihii, aivan kuten Prius ja Camry aikanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2534557Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1302985Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741730Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051563Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201461- 551324
- 931235
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041093- 471085