Hautajaisissa istumapaikka

Anonyymi-ap

Edesmenneen aviovaimoni siskon aviomiehen hautajaiset kyseessä. Menenkö siunaustilaisuudessa nykyisen avovaimoni kanssa istumaan oikealle puolelle?

17

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä sinuna menisin vasemmalle puolelle. Jos joku oikealta sinua pyytää, siirry sinne.

Kun menin exäni hautajaisiin yksin, lapset pyysivät minut oikealle puolelle. Oma kumppani ei ollut mukana, jos olisi ollut, olisimme menneet vasemmalle.
      Jos hänen, exäni (oli jäänyt leskeksi hiljattain) vaimonsa olisi ollut mukana, olisin mennyt vasemmalle.

Eli kuten huomaat, se on vähän tilanteen mukaan.
      Koska itse haluan noudattaa sovinnaisia etikettejä joka paikassa, osallistun todella monenlaiseen tilaisuuteen, teen ne jokseenkin oikein. En milloinkaan tällaisissa tapauksissa sano että "ei sillä niin väliä". Ja vielä yksi asia, minäkin noudatan vertaistuen ohjeita, eli viisaiden vanhojen ihmisten kokemuksia, silloin kun ne ovat asiallisia. Ei ole tarvinnut esiintymistään hävetä.

• Anonyymi

Vainajahan ei ole sinulle mitään sukua niin sen mukaan menet.

• Anonyymi

Vasemmalle ja ilman nyksää. En kyllä kehtaisi uutena puolisona mennä, ainakaan itse.

• Anonyymi

Onneksi kaikkia ei ahtausoireet vaivaa. Voi vapaasti mennä ja olla, jos mieli tekee ja kokee tarpeelliseksi.

• Anonyymi

Se nyksä sattuu olemaan vainajan puolison hyvä ystävä.

• Anonyymi

Minä menisin nätisti hieman taaemmas istumaan

• Anonyymi

Jos olet edesmenneen vaimosi siskon aviomiehen (jonka hautajaiset) veli tai serkku niin silloin oikealle puolelle hieman taaemmas.

• Menisin oikealle ja vähän taaemmas. En tiedä mitä etiketti sanoo mutta oikeudentajuni kertois noin.

• Anonyymi

Miksi pitää mennä? Adressi riittää.

• Anonyymi

Sitä ei aloittaja kysynyt. Meni vähän asian viereen, mutta on se ihmeellistä, että ihmiset eivät ymmärrä kysymystä, niitä on vaikka kuinka paljon sellaisia, siis ihan livessä elämässäkin, ei vain palstalla. Tämä ei siis ole yo. vastaajalle moite vaan ihmettely. Miten se voi olla mahdollista kun heillä kumminkin ihan muuten järki pelaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ei aloittaja kysynyt. Meni vähän asian viereen, mutta on se ihmeellistä, että ihmiset eivät ymmärrä kysymystä, niitä on vaikka kuinka paljon sellaisia, siis ihan livessä elämässäkin, ei vain palstalla. Tämä ei siis ole yo. vastaajalle moite vaan ihmettely. Miten se voi olla mahdollista kun heillä kumminkin ihan muuten järki pelaa.

Onhan se vastaus siinä mielessä, että pistää miettimään.

• Anonyymi

No totta ihmeessä menen ystävän hautajaisiin, joka on kuolleen vaimoni kautta ollut jopa jonkinlainen sukulainen.

• Anonyymi

arkkuun ei saa mennä muut makaamaan

• Anonyymi

Olen nähnyt pari kertaa sellaisen dokumentin sairastavasta ihmisestä, joka tiesi kuolevansa ja tahtoi itse sovittaa arkkunsa. Eli meni liikkeeseen ja arkkuunsa maate jo eläessään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nähnyt pari kertaa sellaisen dokumentin sairastavasta ihmisestä, joka tiesi kuolevansa ja tahtoi itse sovittaa arkkunsa. Eli meni liikkeeseen ja arkkuunsa maate jo eläessään.

Siis ihan vain koemielessä. Heh.

• Anonyymi

Onpa omituinen ongelma.

• Anonyymi
      UUSI

Istuma pakkoja on useita mutta makuu pakkoja on vain yksi johon ei kannata tunkea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      162
      6087
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      58
      4648
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      44
      4410
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      64
      4249
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      68
      2652
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      61
      2162
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1642
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      127
      1487
    9. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      48
      1431
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      34
      1308
    Aihe