Hautajaisissa istumapaikka

Anonyymi-ap

Edesmenneen aviovaimoni siskon aviomiehen hautajaiset kyseessä. Menenkö siunaustilaisuudessa nykyisen avovaimoni kanssa istumaan oikealle puolelle?

20

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä sinuna menisin vasemmalle puolelle. Jos joku oikealta sinua pyytää, siirry sinne.

Kun menin exäni hautajaisiin yksin, lapset pyysivät minut oikealle puolelle. Oma kumppani ei ollut mukana, jos olisi ollut, olisimme menneet vasemmalle.
      Jos hänen, exäni (oli jäänyt leskeksi hiljattain) vaimonsa olisi ollut mukana, olisin mennyt vasemmalle.

Eli kuten huomaat, se on vähän tilanteen mukaan.
      Koska itse haluan noudattaa sovinnaisia etikettejä joka paikassa, osallistun todella monenlaiseen tilaisuuteen, teen ne jokseenkin oikein. En milloinkaan tällaisissa tapauksissa sano että "ei sillä niin väliä". Ja vielä yksi asia, minäkin noudatan vertaistuen ohjeita, eli viisaiden vanhojen ihmisten kokemuksia, silloin kun ne ovat asiallisia. Ei ole tarvinnut esiintymistään hävetä.

• Anonyymi

Vainajahan ei ole sinulle mitään sukua niin sen mukaan menet.

• Anonyymi

Vasemmalle ja ilman nyksää. En kyllä kehtaisi uutena puolisona mennä, ainakaan itse.

• Anonyymi

Onneksi kaikkia ei ahtausoireet vaivaa. Voi vapaasti mennä ja olla, jos mieli tekee ja kokee tarpeelliseksi.

• Anonyymi

Se nyksä sattuu olemaan vainajan puolison hyvä ystävä.

• Anonyymi

Minä menisin nätisti hieman taaemmas istumaan

• Anonyymi

Jos olet edesmenneen vaimosi siskon aviomiehen (jonka hautajaiset) veli tai serkku niin silloin oikealle puolelle hieman taaemmas.

• Menisin oikealle ja vähän taaemmas. En tiedä mitä etiketti sanoo mutta oikeudentajuni kertois noin.

• Anonyymi

Miksi pitää mennä? Adressi riittää.

• Anonyymi

Sitä ei aloittaja kysynyt. Meni vähän asian viereen, mutta on se ihmeellistä, että ihmiset eivät ymmärrä kysymystä, niitä on vaikka kuinka paljon sellaisia, siis ihan livessä elämässäkin, ei vain palstalla. Tämä ei siis ole yo. vastaajalle moite vaan ihmettely. Miten se voi olla mahdollista kun heillä kumminkin ihan muuten järki pelaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ei aloittaja kysynyt. Meni vähän asian viereen, mutta on se ihmeellistä, että ihmiset eivät ymmärrä kysymystä, niitä on vaikka kuinka paljon sellaisia, siis ihan livessä elämässäkin, ei vain palstalla. Tämä ei siis ole yo. vastaajalle moite vaan ihmettely. Miten se voi olla mahdollista kun heillä kumminkin ihan muuten järki pelaa.

Onhan se vastaus siinä mielessä, että pistää miettimään.

• Anonyymi

No totta ihmeessä menen ystävän hautajaisiin, joka on kuolleen vaimoni kautta ollut jopa jonkinlainen sukulainen.

• Anonyymi

arkkuun ei saa mennä muut makaamaan

• Anonyymi

Olen nähnyt pari kertaa sellaisen dokumentin sairastavasta ihmisestä, joka tiesi kuolevansa ja tahtoi itse sovittaa arkkunsa. Eli meni liikkeeseen ja arkkuunsa maate jo eläessään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nähnyt pari kertaa sellaisen dokumentin sairastavasta ihmisestä, joka tiesi kuolevansa ja tahtoi itse sovittaa arkkunsa. Eli meni liikkeeseen ja arkkuunsa maate jo eläessään.

Siis ihan vain koemielessä. Heh.

• Anonyymi

Onpa omituinen ongelma.

• Anonyymi

Istuma pakkoja on useita mutta makuu pakkoja on vain yksi johon ei kannata tunkea

• Anonyymi

Tunsin miehen, joka nikkaroi arkuntekokurssilla itselleen kirstun. Hän myös sovitti useampaan kertaan, onko sopiva pitempään lepoon.

• Anonyymi

Eiköhän moni(kin) tee niin. Myös eräs ex-politiikko pojalleen, ellen väistä muurin (= muista väärin). Itse olen pyytänyt poikaani rustaamaan vaatimattoman puulootan, joka palaa iloisesti ja hyvin.

• Itse en itselleni arkkua alkaisi värkkäämåän. Tuntuu jotenkin kalman kutsulta mutta joillekin se sopii.

Olen kuitenkin lähipiirilleni kertonut jotta halpa asiallinen arkku sekä tuhkauurna. Siunaus ja tuhkaus. Ei mitään lehti-ilmoituksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe