Teboil,Gunvoir ja venäjä

Anonyymi-ap

Turun yliopiston professori ja Venäjä-asiantuntija Kari Liuhto arvioi STT:lle, että Lukoilin todellinen omistajuus ei vaihdu Venäjältä pois Gunvorin jo aiemmin tunnettujen Venäjä-yhteyksien takia.

– Tuntuu vähän siltä, että tässä vedätetään länttä, Liuhto sanoo.

– Jotain tällaista odotin. Hankitaan peitefirma tähän hommaan ja toiminta jatkuu sen kautta, Liuhto muotoilee.

75

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ryssä rahoitus jatkuu edelleen, mikään ei muuttunut, Teboilin maine meni ryssäkikkailujineen lopullisesti

• Anonyymi

Kävi miten kävi, Teboilit poistuvat Suomesta.

• Anonyymi

Lähtevätkö imatralaiset yrittäjät ryssä vedätykseen mukaan?

• Anonyymi

Hyvä juttu jos Teboilit jatkavat Suomessa eikä taas toimita tyhmästi ja aiheuteta lisää työttömiä.

• Anonyymi

Tämä olikin näköjään kova paikka monelle, että hyvä ja riittävän suuri ostaja löytyi näinkin nopeasti. Liuhtoa ei kannata ottaa vakavasti. Hän on viimeiset vuodet kiukutellut milloin mistäkin ja monta kertaa tehnyt itsestään naurun alaisen. Nytkin hän väittää ilman mitään perusteita, että kyllä ostanut yritys on varmasti yhteydessä Kremliin. Hieman saman tapaista pohdiskelua, kuin Nord Stream -räjäytysten jälkeen jotkut väittivät Venäjän olevan varmuudella syyllinen. Miksi media ylipäätään päästää ääneen tällaisia henkilöitä, joita ohjaa asiantuntemuksen sijaan pelkkä poliittinen agenda?

• Anonyymi

"hyvä ja riittävän suuri ostaja löytyi näinkin nopeasti"

Putin kavereineen oli valmistautunut.

Mutta kiero juoni ei onnistu. Teboilit poistuvat Suomesta ja uudella omistajlla ei ole minkäänlaista venäjäriippuvuutta.

• Anonyymi

"Hieman saman tapaista pohdiskelua, kuin Nord Stream -räjäytysten jälkeen jotkut väittivät Venäjän olevan varmuudella syyllinen"

Väitteet venäjän syyllisyydestä olivat harhautusta. Kaikki tiesivät alusta alkaen, että Ukraina on teon takana.

• Anonyymi

Nuo valtamedian Venäjä-asiantuntijat on veistetty samasta puusta, tuovat esiin vain yhden näkökulman asioihin.

• Anonyymi

😂😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo valtamedian Venäjä-asiantuntijat on veistetty samasta puusta, tuovat esiin vain yhden näkökulman asioihin.

Samoin vastapuoli tuo esiin vain yhden näkökulman asioihin.

• Anonyymi

Diili ei ole vielä selvä, tarvitsee yhdysvaltalaisten hyväksynnän (pakotteet) tilanne voi vielä mennä miten päin vain.

• Anonyymi

Hyvä tuli . Voissa paistettu.

• Anonyymi

Suomalainen asiantuntija sanoi tällä viikolla radiossa että Venäjä on erittäin taitava kiertämään pakotteita ja siltähän tuo näyttää nytkin. Maallikon silmiin näyttää ettei pakotteet ole se lääke joka Venäjän laittaa polvilleen, reilut kolme vuotta jo säädetty niiden kanssa ja ei sen kummempia tuloksia. Pitäisikö Lännen kääriä nyt ne hihat ja ryhtyy hommiin?

• Anonyymi

Ensimmäisenä vieraanvallan agentit eli kaksoiskansalaiset karkoitettava takaisin ryssälandiaan.

• Anonyymi

Suomalainen "asiantuntija"? Kuka on sellainen, jolta saisi vielä puolueettomia lausuntoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalainen "asiantuntija"? Kuka on sellainen, jolta saisi vielä puolueettomia lausuntoja?

Pekka "2 viikkoa" Toveri. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaisia lausuntoja sie tarviit? Meil on töissä yks asiantuntija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pekka "2 viikkoa" Toveri. :D

Pekka olisi aika vahvoilla jos Suomeen annettaisiin jollekin "valtakunnan pelle" -arvonimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pekka olisi aika vahvoilla jos Suomeen annettaisiin jollekin "valtakunnan pelle" -arvonimi.

Kyllä, aivan kärkiporukoissa. Muutama muukin ehdokas kyllä löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, aivan kärkiporukoissa. Muutama muukin ehdokas kyllä löytyy.

No et sitten itse asetu ehdokkaaksi saattaisi olla hyvätkin mahikset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No et sitten itse asetu ehdokkaaksi saattaisi olla hyvätkin mahikset.

Valitettavasti en voi, koska arvomaailmani ja mielipiteeni eroavat aika paljon P. Toverin vastaavista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti en voi, koska arvomaailmani ja mielipiteeni eroavat aika paljon P. Toverin vastaavista.

Mielipiteitä voi aina muuttaa. Minäkin olen nykyisin 100% venäläinen. Huomisesta ei tiedä vielä mihin suuntaan takkini kääntyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olisit vahvoilla jos annettaisiin kotiryssä arvonimi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotiryssän arvomaailma käsittää venäjän sotarikoksien ihannointia

• Anonyymi

Ryssien toiminnassa pysyy edelleen. Naurettavaa kikkailusta ja jos pakotteet eivät jatku niin kaikki on turhaa.

• Anonyymi

Pääasia, että saa tankata samassa paikassa!

• Anonyymi

Lukoil ilmoitti myyvänsä ulkomaisen liiketoimintansa Gunvor Groupille, jonka taustalla toimii ruotsalainen miljardööri Torbjörn Törnqvist.

• Anonyymi

Gunvor on rekisteröity Kyprokselle, mutta sen operatiivinen toiminta on Sveitsissä. Rakenne hyödyntää maiden kevyttä verotusta ja tiukkaa salassapitoa, mikä tekee omistussuhteiden jäljittämisestä vaikeaa.

• Anonyymi

Ei ole vaikea ynnätä, että kuka tuota pyörittää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Niin kuin jutussa kerrotaan, niin mitään faktaa ei ole olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko tämä Teboil-kohu on ollut samanlaista spekulointia. On vihjailtu, arvailtu, oletettu ja viitattu huhuihin. Kaikki keinot on käytetty kohteen mustamaalaamiseksi ja toiminnan vaikeuttamiseksi. Erityisen ikävää tässä on se, että tällaiseen toimintaan ovat syyllistyneet jopa johtavat poliitikot samoin kuin professoritasoiset "asiantuntijat". Jotenkin väistämättä mieleen tulee, että mikähän mahtaa olla homman tarkoitus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko tämä Teboil-kohu on ollut samanlaista spekulointia. On vihjailtu, arvailtu, oletettu ja viitattu huhuihin. Kaikki keinot on käytetty kohteen mustamaalaamiseksi ja toiminnan vaikeuttamiseksi. Erityisen ikävää tässä on se, että tällaiseen toimintaan ovat syyllistyneet jopa johtavat poliitikot samoin kuin professoritasoiset "asiantuntijat". Jotenkin väistämättä mieleen tulee, että mikähän mahtaa olla homman tarkoitus?

Olen huomannut että se on palstalla aika yleinen tapa tuoda esiin kaikki mikä tukee omaa agendaa, riippumatta siitä pitääkö joku paikkansa. Hyvänä esimerkkinä juuri tuo yllä oleva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut että se on palstalla aika yleinen tapa tuoda esiin kaikki mikä tukee omaa agendaa, riippumatta siitä pitääkö joku paikkansa. Hyvänä esimerkkinä juuri tuo yllä oleva.

Sitten ne mokomat hermostuu siitä kun joku kehtaa ampua alas heidän herjansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotiryssälle ei tarvia faktoja esitellä, viranomaiset ovat selvillä näistä ryssien metkuista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homman tarkoitus on se että ryssän sotakonetta ei rahoiteta suomesta käsin teboilin tuotoilla, onko se niin vaikea ymmärtää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homman tarkoitus on se että ryssän sotakonetta ei rahoiteta suomesta käsin teboilin tuotoilla, onko se niin vaikea ymmärtää?

Teboilin osuus on itikan pskan kokoinen verrattuna siihen määrään mikä Kiina ja Intia rahoittavat. Itse asiassa jutun takana on Jenkkilasta ohjattu pelkästään epärehellinen kilpailu. Ja tyhmä Suomi tuhoaa iloisesti viimeiset työpaikat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitus on lopettaa Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan. Noin veikkaan vaikka mistä minä mitään tiedän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei savua ilman tulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teboilin osuus on itikan pskan kokoinen verrattuna siihen määrään mikä Kiina ja Intia rahoittavat. Itse asiassa jutun takana on Jenkkilasta ohjattu pelkästään epärehellinen kilpailu. Ja tyhmä Suomi tuhoaa iloisesti viimeiset työpaikat

....Itse asiassa jutun takana on Jenkkilasta ohjattu pelkästään epärehellinen kilpailu. ...

Itse asiassa jutun takana on Venäjän raaka hyökkäyssota Ukrainaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....tyhmä Suomi tuhoaa iloisesti viimeiset työpaikat...

Huoltoasemaverkoston ja niiden kahviloiden ja muiden palveluiden muutokset ovat nollasummapeliä.

Asiakkaat siirtyvät muualle ja Teboilketjun huoltamot muihin ketjuihin ja kuskit ajamaan muiden ketjujen polttoaineita. Polttoaineiden kulutus ei Teboilin lopettaessa vähene.

Työpaikkoja ei häviä kuin ehkä marginaalisia määriä toiminnan tehostuessa.

Venäläisomistuksesta tulee päässä eroon. Jokainen pommi Ukrainaan tappaa siviilejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotiryssälle ei tarvia faktoja esitellä, viranomaiset ovat selvillä näistä ryssien metkuista

Etkö parempaan pystynyt? Yritä edes.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs Naton ja Ukrainan metkut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....tyhmä Suomi tuhoaa iloisesti viimeiset työpaikat...

Huoltoasemaverkoston ja niiden kahviloiden ja muiden palveluiden muutokset ovat nollasummapeliä.

Asiakkaat siirtyvät muualle ja Teboilketjun huoltamot muihin ketjuihin ja kuskit ajamaan muiden ketjujen polttoaineita. Polttoaineiden kulutus ei Teboilin lopettaessa vähene.

Työpaikkoja ei häviä kuin ehkä marginaalisia määriä toiminnan tehostuessa.

Venäläisomistuksesta tulee päässä eroon. Jokainen pommi Ukrainaan tappaa siviilejä.

Olennaista vain kaksi käsitettä: kuuluu Suomelle ja EI kuulu Suomelle. Toisessa tapauksessa on täysin yhdentekevää, kelle, jos rahat ovat poistuneet maasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....Itse asiassa jutun takana on Jenkkilasta ohjattu pelkästään epärehellinen kilpailu. ...

Itse asiassa jutun takana on Venäjän raaka hyökkäyssota Ukrainaan.

"...Itse asiassa jutun takana on Venäjän raaka hyökkäyssota Ukrainaan."

Itse asiassa konfliktit ja erityisesti sodat eivät synny tyhjästä. Yritä tutustua tapahtumiin, jotka edelsivät tämän konfliktin kuumaa vaihetta ja joita suomalainen media on tarkoituksella vaiennut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa konfliktit ja erityisesti sodat eivät synny tyhjästä. Yritä tutustua tapahtumiin, jotka edelsivät tämän konfliktin kuumaa vaihetta ja joita suomalainen media on tarkoituksella vaiennut.

Viittaatko ryssän hyökkäykseen Suomeen vuosina 1939 ja 1941?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

......Yritä tutustua tapahtumiin, jotka edelsivät tämän konfliktin kuumaa vaihett....

Olen tutustunut ja paljon. Myös aiempiin Venäjän sekä Neuvostoliiton hyökkäyksiin naapurimaihin.

Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan olen samaa mieltä kuin pääosa maapallon maista, YK, EU, NATO ja Venäjän oppositio sekä maasta paenneet ihmiset, muutamia tahoja mainitakseni.

Eli Venäjän hyökkäyssota on laiton ja julma. Yksinkertaisesti todettuja.

Tämän takia Suomen tuet Venäjän suuntaan pitää lopettaa, myös kaupalliset toimet kuten Teboil.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

......Yritä tutustua tapahtumiin, jotka edelsivät tämän konfliktin kuumaa vaihett....

Olen tutustunut ja paljon. Myös aiempiin Venäjän sekä Neuvostoliiton hyökkäyksiin naapurimaihin.

Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan olen samaa mieltä kuin pääosa maapallon maista, YK, EU, NATO ja Venäjän oppositio sekä maasta paenneet ihmiset, muutamia tahoja mainitakseni.

Tämän takia Suomen tuet Venäjän suuntaan pitää lopettaa, myös kaupalliset toimet kuten Teboil.

....kuin pääosa maapallon...

Viisi kysyä, kuka tukee Venäjän hyökkäyssotaa? Pohjoiskorea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö tätä, Stubb ei tiennyt.
        https://rumble.com/v411no0-a.stubb-ei-muistanu-ett-georgia-aloitti-sodan-venj-vastaan..html

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjän hyökkäys Ukrainaan on tuomittu yksiselitteisesti kansainvälisen oikeuden ja YK:n peruskirjan vastaisena.

Lähes koko demokraattinen maailma pitää sitä laittomana hyökkäyssotana ja vakavana uhkana kansainväliselle turvallisuudelle.

Listalta puuttuu vielä seuraavia:

YK:n ihmisoikeusneuvosto, OECD, Maailmanpankki ja IMF ovat rajoittaneet yhteistyötä Venäjän kanssa.

Useat urheilu- ja kulttuurijärjestöt (FIFA, UEFA, Kansainvälinen olympiakomitea, Eurovision jne.) ovat suljettaneet Venäjän pois kilpailuista.

Kansainvälinen rikostuomioistuin (ICC):

On antanut pidätysmääräyksen Vladimir Putinille ja hänen lapsiasiamiehelleen Maria Lvova-Belovalle sotarikoksista (Ukrainan lasten pakkosiirrot).

Jos nyt vaan lopetetaan Suonessa Teboilin käyttö, onko se liikaa vaadittu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjän hyökkäys Ukrainaan on tuomittu yksiselitteisesti kansainvälisen oikeuden ja YK:n peruskirjan vastaisena.

Lähes koko demokraattinen maailma pitää sitä laittomana hyökkäyssotana ja vakavana uhkana kansainväliselle turvallisuudelle.

Listalta puuttuu vielä seuraavia:

YK:n ihmisoikeusneuvosto, OECD, Maailmanpankki ja IMF ovat rajoittaneet yhteistyötä Venäjän kanssa.

Useat urheilu- ja kulttuurijärjestöt (FIFA, UEFA, Kansainvälinen olympiakomitea, Eurovision jne.) ovat suljettaneet Venäjän pois kilpailuista.

Kansainvälinen rikostuomioistuin (ICC):

On antanut pidätysmääräyksen Vladimir Putinille ja hänen lapsiasiamiehelleen Maria Lvova-Belovalle sotarikoksista (Ukrainan lasten pakkosiirrot).

Jos nyt vaan lopetetaan Suonessa Teboilin käyttö, onko se liikaa vaadittu?

Myös Venäjä on itse lopettanut monessa asiassa yhteistyön tekemisen.

Euroopan neuvosto: Erosi 2022 sen jälkeen, kun Venäjä suljettiin pois ihmisoikeusrikkomusten vuoksi.

Mutta vielä löytyy Teboililla tankkaajia, vaikka vaihtoehtoja on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Niin kuin jutussa kerrotaan, niin mitään faktaa ei ole olemassa."

Jos suomi olisi äidinkielesi, ymmärtäisit, että väitteesi on väärä, siis kohta "mitään faktaa ei ole olemassa.".

Esim. väite "yksi on yhtäsuuri kuin yksi" on fakta. Eli siis faktoja on olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs Naton ja Ukrainan metkut?

"Entäs Naton ja Ukrainan metkut?"

Mitä niistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....kuin pääosa maapallon...

Viisi kysyä, kuka tukee Venäjän hyökkäyssotaa? Pohjoiskorea?

Kiina tukee myös. Esim. droonit ovat Kiinasta. Varmaan osin välikäsien kautta. Mutta Kiina ei ehkä ole tehnyt mitään sen estämiseksi, että droonit päätyvät venäjälle.

Ja Iran tukee tietysti myös. Toki venäjä on alkanut kopioida Shaded lennokkeja eikä Iran sitä vastusta, ei ainakaan kovin näyttävästi. Yleensä aseiden valmistajalla on veto-oikeus siihen, missä aseita käytetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Entäs Naton ja Ukrainan metkut?"

Mitä niistä?

Naton ja Ukrainan metkut ovat sitä parempaa sotarikollisuutta, mistä ei Suomessa saa julkisesti puhua. Vaikka media kirjoittaa hyvin aktiivisesti sotatapahtumista, Suomen "luotettava ja puolueeton" media ei näitä tapauksia jostakin kumman syystä "huomaa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapahtumiin kannattaisi tutustua hieman monipuolisemmin kuin sinä olet tehnyt. Sinulta on jäänyt huomaamatta mm. Yhdysvaltain kyseenalaiset toimet Ukrainan hallinnon vaihtamiseksi, länsimaiden kieltäytyminen neuvotteluista sodan välttämiseksi, Boris Johnsonin "ohjeet" Zelenskylle rauhasta kieltäytymiseksi, Ukrainan omien asevoimien hyökkäykset omaa kansanosaa vastaan ja paljon muuta. Kun tarkastelet näitä tapahtuneita faktoja, kuvasi sodasta ei ehkä olekaan enää niin mustavalkoinen. En näe Teboililla minkäänlaista roolia näissä tapahtumissa. Se on Suomessa toimiva yritys ja toimintaa pyörittävät suomalaiset pienyrittäjät. Siksi minäkin olen lisännyt asiointia näillä huoltamoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viittaatko ryssän hyökkäykseen Suomeen vuosina 1939 ja 1941?

...Viittaatko ryssän hyökkäykseen Suomeen vuosina 1939 ja 1941?...

Ei, en viittaa siihen. Kysyn vain, ettei Suomi sattumalta haluaisi kostaa ja voittaa taas. Meillähän on nyt marsalkka Stubb, yllin kyllin ylimääräistä aluetta ja Ukraina sydän ystävänämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, en viittaa siihen. Kysyn vain, ettei Suomi sattumalta haluaisi kostaa ja voittaa taas. Meillähän on nyt marsalkka Stubb, yllin kyllin ylimääräistä aluetta ja Ukraina sydän ystävänämme.

No mihin ryssän hyökkäykseen sitten viittaat? Niitä on niin monta ettei viitsi listata tähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naton ja Ukrainan metkut ovat sitä parempaa sotarikollisuutta, mistä ei Suomessa saa julkisesti puhua. Vaikka media kirjoittaa hyvin aktiivisesti sotatapahtumista, Suomen "luotettava ja puolueeton" media ei näitä tapauksia jostakin kumman syystä "huomaa".

Mitä ei ole, on vaikeaa huomata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Georgia ei nyt liity avaajan aiheeseen, provosoit turhaan.

Ukraina liittyy. Venäjä pommittaa siviilejä ja hajottaa mm. sairaaloita. Tämä kauhistuttaa meitä suomalaisia. Ja jokainen voi tehdä asialle jotain, esimerkiksi lopettaa asiointi Teboililla.

Entäs Ukrainan pommitukset vuodesta 2014 alkaen Donbassin alueelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapahtumiin kannattaisi tutustua hieman monipuolisemmin kuin sinä olet tehnyt. Sinulta on jäänyt huomaamatta mm. Yhdysvaltain kyseenalaiset toimet Ukrainan hallinnon vaihtamiseksi, länsimaiden kieltäytyminen neuvotteluista sodan välttämiseksi, Boris Johnsonin "ohjeet" Zelenskylle rauhasta kieltäytymiseksi, Ukrainan omien asevoimien hyökkäykset omaa kansanosaa vastaan ja paljon muuta. Kun tarkastelet näitä tapahtuneita faktoja, kuvasi sodasta ei ehkä olekaan enää niin mustavalkoinen. En näe Teboililla minkäänlaista roolia näissä tapahtumissa. Se on Suomessa toimiva yritys ja toimintaa pyörittävät suomalaiset pienyrittäjät. Siksi minäkin olen lisännyt asiointia näillä huoltamoilla.

....Tapahtumiin kannattaisi tutustua hieman monipuolisemmin kuin sinä olet tehnyt. Sinulta on jäänyt huomaamatta ...

Kuinka voit tietää miten laajasti olen näihin asioihin paneutunut? Et mitenkään. Esittämäsi väitteet ovat Venäjän näkökulma asiaan ja niiden perusteella ei ole mitään oikeutusta hyökätä toiseen maahan.

Venäjän väitteistä ehkä kolme tärkeintä, eivät pidä paikkaansa:

- Ukraina ei uhannut Venäjää aseellisesti.

- Venäjän väitteet kansanmurhasta Donbasissa eivät pitäneet paikkaansa (ei todisteita kansainvälisissä tutkimuksissa).

- Nato ei ollut laajentumassa väkisin Ukrainaan, vaan Ukraina itse oli ilmaissut halunsa hakea jäsenyyttä – mikä ei oikeuta sotilaallista hyökkäystä.

Hyökkäys oli laiton hyökkäyssota, jonka tavoitteina on nähty Ukrainan alistaminen ja vaikutusvallan palauttaminen entisen Neuvostoliiton alueelle. Tätä kantaa tukevat sekä YK:n yleiskokouksen äänestystulos (jossa valtava enemmistö tuomitsi hyökkäyksen) että lukuisat kansainväliset asiantuntijat ja oikeusoppineet.

Teboilin toiminta siirtää varoja Venäjälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....Tapahtumiin kannattaisi tutustua hieman monipuolisemmin kuin sinä olet tehnyt. Sinulta on jäänyt huomaamatta ...

Kuinka voit tietää miten laajasti olen näihin asioihin paneutunut? Et mitenkään. Esittämäsi väitteet ovat Venäjän näkökulma asiaan ja niiden perusteella ei ole mitään oikeutusta hyökätä toiseen maahan.

- Venäjän väitteet kansanmurhasta Donbasissa eivät pitäneet paikkaansa (ei todisteita kansainvälisissä tutkimuksissa).

- Nato ei ollut laajentumassa väkisin Ukrainaan, vaan Ukraina itse oli ilmaissut halunsa hakea jäsenyyttä – mikä ei oikeuta sotilaallista hyökkäystä.

Hyökkäys oli laiton hyökkäyssota, jonka tavoitteina on nähty Ukrainan alistaminen ja vaikutusvallan palauttaminen entisen Neuvostoliiton alueelle. Tätä kantaa tukevat sekä YK:n yleiskokouksen äänestystulos (jossa valtava enemmistö tuomitsi hyökkäyksen) että lukuisat kansainväliset asiantuntijat ja oikeusoppineet.

Niin ja vielä tämä, joka on lähinnä Venäjän sisäistä poliittista johtamista, jotta saadaan oikeutus hyökkäykseen Ukrainaan.

Väite “natsihallituksesta” on Venäjän propagandaa, jolla pyritään oikeuttamaan hyökkäys ja herättämään venäläisissä tunne, että kyse on “toisesta suuresta isänmaallisesta sodasta” fasismia vastaan – eli jatkumosta toisen maailmansodan muistolle.

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on itse juutalainen, ja hänen perheensä kärsi natsi-Saksan vainoissa – mikä tekee väitteestä “natsihallituksesta” erityisen absurdeja.

Teboil kysymys on selkeä, Teboilin toiminta tukee Venäjää ja se tapahtuu omistajan eli Lukoilin kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs Ukrainan pommitukset vuodesta 2014 alkaen Donbassin alueelle?

Pitää pohtia, mikä oli juuri syy tähän väittämään.

Venäjän propaganda väittää, että Ukraina olisi “pommittanut venäläisiä siviilejä Donbassissa kahdeksan vuoden ajan” ja että tämä olisi oikeuttanut “suojeluoperaation” 2022.

Tämä väite on harhaanjohtava:

Taistelut olivat osa molemminpuolista sisäistä konfliktia, jonka Venäjä itse oli laukaissut ja ylläpitänyt.

Kansainväliset tarkkailijat (YK, ETYJ) eivät koskaan todenneet Ukrainan syyllistyneen kansanmurhaan tai suunnitelmalliseen siviilien tuhoamiseen.

ETYJ dokumentoi, että pommituksia tapahtui molemmilta puolilta – eikä Ukraina kohdentanut tulta etnisin perustein.

Venäjä jatkaa tätä sotaa ja Teboilin rahat valuvat Venäjälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärinkäsitys, Suomessa ei ole tällä hetkellä marsalkkaa.

Suomi ei halua kostaa kenellekään mitään. Suomi hyväksyi rauhan ehdot ja maksoi kuuliaisesti sotakorvaukset. Suomi on noudattanut kansainvälisiä sopimuksia.

Suomi on suhtautunut ystävällisesti Venäjän kansalaisiin, kunnes Venäjän nykyinen politiikka alkoi pelottaa Suomalaisia. Suomi alkoi rakentaa tehokkaampaa puolustusta, kuten liittyminen Natoon.

Teboil on ollut hyväksytty pitkään. Nyt kun Lukoilin pakotteet saavat Teboilin konkurssin partaalle, sille ei oikeastaan mitään voi. Kuitenkin se on fakta, että Teboilin tulos on valunut pitkään Venäjälle. Olisi yrittäjien etu, jos Teboilin omistus olisi uusissa käsissä. Teboil on Venäjällä iso ketju, nimi kuuluu sinne, ei Suomeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....Naton ja Ukrainan metkut ovat sitä parempaa sotarikollisuutta,..

Mitä nämä metkut on ja miten ne liittyvät Teboil kysymykseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiina tukee myös. Esim. droonit ovat Kiinasta. Varmaan osin välikäsien kautta. Mutta Kiina ei ehkä ole tehnyt mitään sen estämiseksi, että droonit päätyvät venäjälle.

Ja Iran tukee tietysti myös. Toki venäjä on alkanut kopioida Shaded lennokkeja eikä Iran sitä vastusta, ei ainakaan kovin näyttävästi. Yleensä aseiden valmistajalla on veto-oikeus siihen, missä aseita käytetään.

Eli vähissä on Venäjän ystävät. Kiina toki tasapainoilee:

Se tarvitsee Venäjää liittolaiseksi lännen vastavoimana ja materiaalien edullisena toimittajana,

Mutta se tarvitsee myös länsimarkkinoita ja teknologiaa taloutensa vuoksi — ja siksi se ei halua joutua pakotteiden kohteeksi. Nyt näyttää siltä, että Kiina siirtää öljy ostoja muualle.

Eli Kiina näyttää käyttävän härskisti hyväkseen Venäjän surkeaa tilannetta: haalii Venäjältä halvalla energiaa ja raaka-aineita.

Nämä asiat eivät toki liity Teboiliin muuten kuin, että jokainen Venäjän öljybusinekseen liittyvää asiaa on tarpeetonta kannattaa, enne kuin Venäjä lopettaa Ukrainan kiusaamisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....Naton ja Ukrainan metkut ovat sitä parempaa sotarikollisuutta,..

Mitä nämä metkut on ja miten ne liittyvät Teboil kysymykseen?

Olet väittänyt, että Teboil Suomessa liittyy kiinteästi Ukrainan sotaan ja jopa rahoittaa sitä. Nämä Ukrainan ja Naton sotarikokset loogisesti ajatellen liittyvät samaan kysymykseen. Toisin sanoen jos sinä haluat Teboilia boikotoitavan, pitäisi sinun vaatia samaa myös jokaista Nato-maahan rekisteröityä öljy-yhtiötä kohtaan. Pitää siis olla tasapuolinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väittänyt, että Teboil Suomessa liittyy kiinteästi Ukrainan sotaan ja jopa rahoittaa sitä. Nämä Ukrainan ja Naton sotarikokset loogisesti ajatellen liittyvät samaan kysymykseen. Toisin sanoen jos sinä haluat Teboilia boikotoitavan, pitäisi sinun vaatia samaa myös jokaista Nato-maahan rekisteröityä öljy-yhtiötä kohtaan. Pitää siis olla tasapuolinen.

Ukraina ei ole hyökännyt mihinkään ja muut länsimaat ovat tukeneet Ukrainan puolustautumista Venäjän hyökätessä julmasti Ukrainaan.

En ymmärrä miksi pitäisi boikotoida muita kuin Teboilia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat turhia väittelyitä, koska opponenttiisi ei ole ajatteleva ihminen, vaan joko monien vuosien propagandan uhri tai suoraan propagandakoneiston palkkaama provokaattori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ukraina ei ole hyökännyt mihinkään ja muut länsimaat ovat tukeneet Ukrainan puolustautumista Venäjän hyökätessä julmasti Ukrainaan.

"Ukraina ei ole hyökännyt mihinkään... "

Ukrainan konflikti alkoi paljon aiemmin kuin 24.2.2022. Nimenomaan Venäjän täydellinen toimettomuus USA:n ja Euroopan puuttumisen aikana Ukrainan asioihin vuosisadan alussa johti vallankaappaukseen ja sisällissotaan 2014 ja tapahtumien kehittymiseen kohti aseellista yhteenottoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tahallinen väärin ymmärtäminen on taitolaji. Tällä kerralla et siinä onnistunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja vielä tämä, joka on lähinnä Venäjän sisäistä poliittista johtamista, jotta saadaan oikeutus hyökkäykseen Ukrainaan.

Väite “natsihallituksesta” on Venäjän propagandaa, jolla pyritään oikeuttamaan hyökkäys ja herättämään venäläisissä tunne, että kyse on “toisesta suuresta isänmaallisesta sodasta” fasismia vastaan – eli jatkumosta toisen maailmansodan muistolle.

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on itse juutalainen, ja hänen perheensä kärsi natsi-Saksan vainoissa – mikä tekee väitteestä “natsihallituksesta” erityisen absurdeja.

Teboil kysymys on selkeä, Teboilin toiminta tukee Venäjää ja se tapahtuu omistajan eli Lukoilin kautta.

Ukrainassa on useita ryhmittymiä, jotka avoimesti käyttävät natsisymboleita eikä Ukrainan hallinto ole millään tavoin tähän puuttunut. Tämä kertoo aika paljon.

Zelenskyi on juutalainen, mutta hän on valmis sulkemaan silmänsä natsismilta, mikäli hän saavuttaa jotakin näiden natsistisien ryhmien toiminnan ansiosta.

Vuodesta -22 alkaen venäläiset yritykset eivät ole voineet kotiuttaa voittojaan eu-alueelta, joten miten mielestäsi Suomessa tapahtuva Teboilin liiketoiminta hyödyttää Venäjää? Voisitko selittää tämän selkokielellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Venäjän väitteet kansanmurhasta eivät pitäneet paikkaansa"

Eivät varmasti sinun mielestäsi. Kuitenkin jopa Ukraina itse on kertonut, että sen tavoitteena oli lyödä ns. separatistit Itä-Ukrainassa. Perusteluna sotilaallisille toimille olivat väärä äidinkieli ja erilainen käsitys asioista kuin Kiovan hallinnolla. Jos keskushallinto haluaa hävittää järjestelmälisesti omaa kansaansa, mielestäni voidaan käyttää sanaa kansanmurha. Toisaalta on samantekevää, mitä nimeä oman kansan tappamisesta käytetään, on se joka tapauksessa tuomittavaa.

Kansainväliset tarkkailijat havaitsivat useita ukrainalaisten tekemiä sotarikoksia ja toivat ne julkisuuteen. Asiasta nousseen kohun seurauksena näistä asioista on sen jälkeen vaiettu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      18
      3734
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      222
      3698
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      94
      2649
    4. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      20
      2564
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      18
      2238
    6. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2219
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      27
      2073
    8. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1946
    9. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      58
      1778
    10. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1611
    Aihe