ihmisten asuntoihin! Onko kellään vinkkiä, miten niistä pääsisi eroon??
Pakkaset tulee ja samalla hiiret koettaa päästä
37
440
Vastaukset
- Anonyymi
Hanki kissa.
=DW=Minulla on kissa. Niin laiska että katsoi vierestä kun hiiri söi sen ruokakupilla.
Rohkea hiiri,
Mökille on tullut tavallista enemmän hiiriä tänä syksynä.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Minulla on kissa. Niin laiska että katsoi vierestä kun hiiri söi sen ruokakupilla.
Rohkea hiiri,
Mökille on tullut tavallista enemmän hiiriä tänä syksynä.Kiits päivän pyrskähdyksestä. Jälkeläiselläni on 21,5-vuotias katti. Täytyykin kysyä, jaksaako se vielä jahdata hiiruja.
- Anonyymi
Kaikki hiiren mentävät aukot tukittava. Löytyy 3 mm silmukalla/aukolla olevaa verkkoa, josta eivät pääse läpi. Suuremmasta aukosta tunkeutuvat sitten kyllä läpi. Kannattaa hakea "hiiriverkko 3x3mm".
Esim. Hiiri-/suojaverkko punottu Tarha 15cmx20m 3x3mm.
Sähköllä/paristoilla toimiva hiirenkarkotin, joka perustuu ultraääneen, voi sisätiloissa kokeilla myös. Kolojen/aukkojen tukkiminen on silti hyvä tehdä.- Anonyymi
Pelkkien aukkojen tukkiminenkaan ei riitä. Viime talvena säilytin auringonkukkasiemensäkkiä rintamamiestalon kylmällä verannalla ja säkin viereen ilmestyi 28 mm lattialautaan hiiren mentävä reikä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkien aukkojen tukkiminenkaan ei riitä. Viime talvena säilytin auringonkukkasiemensäkkiä rintamamiestalon kylmällä verannalla ja säkin viereen ilmestyi 28 mm lattialautaan hiiren mentävä reikä.
Siinä on oiva paikka hiirenloukulle.
- Anonyymi
Loukkua käytin rivitalosunnossa kun menivät ulkovarastoon. Sieltä jäi satimeen pari hiirulaista yhden syksyn aikana.
Juuri tänään mietin tuota samaa ongelmaa, nyt kerrostalossa asuvana. Vaikka asun kerroksissa, päsevät elementtiseinää kiipeämään.
Laitoin juuri tarjouslohen fileet graaviutumaan parvekkeelle parvekkeelle (vai graaviintumaan, osaanko nyt Suomea vai en). Syökö ne sitäkin, rikkovatko kääreet ympäriltä. Rotille ainakin kelpaa kaikki.
Jos laitan muuta ruokaa sinne jäähtymään tai säilytän, laitan umpinaisen ämpärin tai pesuvadin päälle ja vielä siihen painon. Nämä fileepaketit eivät mahtuneet minkään astian alle että peittyisivät kokonaan.- Anonyymi
Rivitalon ulkovaraston ulkovuorauksen tuuletusraon laitoin umpeen ja ovien karmien kohdalta myös tuollaisella hiiriverkolla. Vielä ei ole hiiriä näkynyt loukussa tänää syksynä. Parina edellisenä syksynä niitä oli.
- Anonyymi
No et osaa suomea, se sana kirjoitetaan pienellä.
- Anonyymi
Pitkä parvekekukkalaatikko olisi auttanut :) Itsellä sellainen lyhyempi ihan sitävarten jemmassa, kukkia siinä ei ole pidetty. Käytän myös kääretortun viilennyksessä kun mahtuu siihen paremmin kuin jääkaapin hyllylle kokonaisena :)
- Anonyymi
Ihmisten asuntoihin? Millaisiin asuntoihin?
En ole koskaan yhtään hiirtä nähnyt kodissani ja olen asunut mm. rintamamiestalossa yli 30 vuotta. Keskustakodista puhumattakaan.
Myöskään mökillämme ei hiiriä ole mökin sisällä ollut koskaan ja mökkeilty on noin 40 vuotta. Hiiriä ja myyriä toki on kun niitä aina silloin tällöin löytyy minkin loukusta.- Anonyymi
Ehkä sulla on näyssä vikaa. Minä näen hiiriä kun lenkkeilen pikkukaupungin puutaloalueilla 6-8 aikoihin, joka viikko. Usein 3-4 , pysähdyn oikein katsoikaan
- Anonyymi
Hiiret itseasiassa ja oravat liikkuu seinien välissä villoissa.
- Anonyymi
No niinpä ne peijakkaat tekevät. Mutta menevät ne muuallekin: edellisestä kulkupelistäni loukutin loppujen lopuksi 7 hiirtä, kun olin tarpeeksi kauan ihmetellyt rapinaa ja pelännyt, mitä kohta putoaa niskaan.
Jälkeläinen ei löytänyt pesää tarkistaessaan, mutta ei katsonut muualle kuin irtoavien osien yms. alle ja / tai taakse. - Anonyymi
Kiitos kommenteista! Näitä täytyy kokeilla.
- Anonyymi
Myrkyt käyttöön jo alkusyksyllä.Ainoa varma keino.
- Anonyymi
Ja sitten raato jää haisemaan jonnekin.
- Anonyymi
Myrkkyjä käyttämällä myrkyttyy kaikki nekin eläimet, joita ei tarvitsisi hävittää. Esim. lemmikkieläimet.
- Anonyymi
Aamulla oli rotta loukussa, vielä eli , pistin vesiämpäriin jossa hukkui, sitten jäteastiaan
:-(- Anonyymi
Onkohan jäteastia oikea paikka rotan raadolle? Sehän maatuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan.
Rotanraatohan on iteasiassa kokonaan biojätettä. Täysin sitä kamaa, mikä kuuluukin sinne.
Tosta hukuttamisesta en ite tykännyt. Pöndellä aikoinaan mutsi hukutteli liiat kissanpennutt. Eläinrääkkäystä. Vasaralla kalloon, ei kidu. Niin mä tein, kun mun piti alkaa sitä tekemään.
Mutta juu, raadot biojätteeseen.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan.
Rotanraatohan on iteasiassa kokonaan biojätettä. Täysin sitä kamaa, mikä kuuluukin sinne.
Tosta hukuttamisesta en ite tykännyt. Pöndellä aikoinaan mutsi hukutteli liiat kissanpennutt. Eläinrääkkäystä. Vasaralla kalloon, ei kidu. Niin mä tein, kun mun piti alkaa sitä tekemään.
Mutta juu, raadot biojätteeseen.
=DW=Jäteastia kuulostaa sekajätteeltä. Bio- on ihan eri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungissa ainakin on jätelaitoksen ohjeessa että pussiin ja sekajätteeseen, ei missään tapauksessa biojätteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungissa ainakin on jätelaitoksen ohjeessa että pussiin ja sekajätteeseen, ei missään tapauksessa biojätteeseen.
Kiintoisaa.
Ois hyvä tietää perustelut. Toki rotat kantaa tauteja ja on saastaisia. Mutta kuinkahan hygieenistä lie biojäte noin yleisesti, kaikenlaista mätää ja salmonellaista kuollutta kanaa tms.
Oisko linkkiä, missä toi määräys? Mua siis kiinnostais perusteet, koska iso osa elintarvikejätteestä on kuitenkin kuolleista eläimistä.
=DW=
- Anonyymi
Itse olen pyydystänyt jo 14 hiirulaista parvelta tänä syksynä!! Ihmeen paljon niitä on riittänyt. Rapinaa kuulunut öisin parvelta monena yönä. Olen viritellyt giljotiinit parvelle. Juustoa syötiksi ja hyvin on toiminut.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/giljotti-1-kpl-hiirenloukku-hiirenloukku- Anonyymi
Mullakin on tommonen. En tiedä, onko se hyvä, kun joskus hiirulainen ei kuole heti. Omaatuntoa kalvaa sen kitumaan joutuminen. Joskus on käynyt myös niin, että syötti on hävinnyt, mutta pyydys ei ole lauennut. Jälkeläiseni oli siitä iloinen.
- Anonyymi
Mulla ei varastossa toiminut se metallinakki, mutta giljotiiniin jäi heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei varastossa toiminut se metallinakki, mutta giljotiiniin jäi heti.
Miten se toimii, kun se ei ole mikään? K V G .
- Anonyymi
Metallinakilla olen pyytänyt, joskus syöneet syötin, jos en säätänyt laukaisinta tarkkaan herkälle.
- Anonyymi
Ja taas! Onko metallinakki kielletty sana vai? Että mitähän withua.
- Anonyymi
Joko ne tuli sinun asuntoon. Laita vaikka ovi kiinni.
- Anonyymi
Hiiret eivät käytä ovia. Paitsi jos ne ovat apposen auki vielä tähän aikaan vuodesta.
- Anonyymi
Juolahti, että hiirulaiset karttavat myös joitakin hajuja:
" Hiiret karttavat voimakkaita hajuja, joita voidaan käyttää luonnollisina karkotteina. Näitä hajuja ovat muun muassa piparminttu, eukalyptus, laventeli, valkosipuli, etikka ja sitruuna. Nämä aineet häiritsevät hiirien hajuaistia ja niitä voi levittää esimerkiksi puuvillapalloihin tai suihkuttaa hiirien kulkureiteille. "- Anonyymi
Eli esim. sitruunan tuoksuisia hajusteita sinne tänne pitkin varastoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli esim. sitruunan tuoksuisia hajusteita sinne tänne pitkin varastoa.
Vaikkapa. Itse laitoin roskis- / allaskaapin nurkkaan Teepuu-öljypullon, kun siellä ei ollut ainetta kuin vähän pohjalla. Sekin on väkevän tuoksuista ainetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikkapa. Itse laitoin roskis- / allaskaapin nurkkaan Teepuu-öljypullon, kun siellä ei ollut ainetta kuin vähän pohjalla. Sekin on väkevän tuoksuista ainetta.
Kun on kissa hiiriä varten silloin ei voi antaa kissalle muuta ruokaa . Oltava aito maatiaiskatti. Kolli. Linnut ja oravat vie villoja pesiinsä. Hiiret taas tekee pesät viilloihin. Rotat levittää tauteja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on kissa hiiriä varten silloin ei voi antaa kissalle muuta ruokaa . Oltava aito maatiaiskatti. Kolli. Linnut ja oravat vie villoja pesiinsä. Hiiret taas tekee pesät viilloihin. Rotat levittää tauteja .
Nii-in, maalaiskissa pitää olla. Kaupunkilaiskatti kyllä metsästää, mutta ei syö kiinni ottamiaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel364364Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1442608Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1022193Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221704Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781686Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276141440Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma651426- 731388
Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e791341- 781326