tässä eilen formatoin koneeni ja asensin xp:n takaisin... nyt kun koitan asennella äänikortin ajureita niin asennus ei edes suostu uskomaan, että koneessani on kiinni soundblaster live! 5.1 digital.... mikä neuvoksi?
Äänikortti
6
382
Vastaukset
Todennäköisesti sinulla on myös emolevylle integroituna äänikortti ja koneesi yrittää tuohon käsiksi.
1. Mene Biosiin (buuttaa siis kone)
2. Eti kohta missä lukee tyyliin "On Board audio etc.. jotain vastaava riippuu tietenkin emosta/biosista
3.laita tähänm Disable
4.Talleta uudet asetukset
Käynnistä kone
Nyt XP todennäköisesti ilmoittaa uuden laitteen löytyneen ja tämä on se SoundBlaster.
Vaihtoehto 2. ei löydy
Mene omatietokone/ominaisuudet/laitteisto/laitehallinta. katso onko täällä huutomerkkejä tai kysymysmerkkejä. poista käytöstä jos on.
käynnistä nyt pitäisi viimeistään tunnistaa jos ei vastaan jatkotoimet- Nää ohjeet on ME pohjaset e...
Valitse Käynnistä -> Asetukset -> Ohjauspaneeli. Valitse "järjestelmä". Nyt pitäis tulla lista koneesi laitteista. Siellä jossain on tunnistamaton laite tai äänikorttisi asentamattomana. Posta se ja buuttaa kone. Käynnistyksen yhteydessä Windows luultavasti haluaa asentaa sen.
- öpölöpöö
kiitos neuvoista, vaikka ne eivät oikein auttaneetkaan...olisiko muita ratkaisuja?
- 09u98y89t6
öpölöpöö kirjoitti:
kiitos neuvoista, vaikka ne eivät oikein auttaneetkaan...olisiko muita ratkaisuja?
Olisiko irq:t menneet päällekkäin?
Tarkista ristiriidat ja jakaminen laitehallinnasta.
Tarkista tietysti ensin että kortti on varmasti kunnolla paikallaan. - ölöpölööpö
09u98y89t6 kirjoitti:
Olisiko irq:t menneet päällekkäin?
Tarkista ristiriidat ja jakaminen laitehallinnasta.
Tarkista tietysti ensin että kortti on varmasti kunnolla paikallaan.mistäs tuolta laitehallinnasta näkee ristiriidat? ja olisiko muita ratkaisuja ku ei oikee näytä workkaavan
- 09u98y89t6
ölöpölööpö kirjoitti:
mistäs tuolta laitehallinnasta näkee ristiriidat? ja olisiko muita ratkaisuja ku ei oikee näytä workkaavan
W2k: (ehkä xp:ssä samoin)
Käynnistä/Asetukset/Ohjauspaneeli
Valvontatyökalut/Tietokoneenhallinta
Laiteresurssit/Ristiriidat ja Jakaminen
Itselläni riitelivät äänikortti(audigy 2) ja tv-kortti(hauppauge).
Vaikka en ollut koskenutkaan niihin käyttiksen uudelleenasennuksen jälkeen.
Eli molemmat kortit olivat paikoillaan ja asensin äänikortin ajurit ja sitten tv-kortin.
Saivat molemmat saman keskeytysvektorin(irq 19)eikä asennus onnistunut.
Ratkaisin sen poistamalla äänikortin ja ajurit ja asensin tv_kortin ja kun sain sen toimimaan asensin äänikortin sen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504