Äänikortti

ölöpöölö

tässä eilen formatoin koneeni ja asensin xp:n takaisin... nyt kun koitan asennella äänikortin ajureita niin asennus ei edes suostu uskomaan, että koneessani on kiinni soundblaster live! 5.1 digital.... mikä neuvoksi?

6

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todennäköisesti sinulla on myös emolevylle integroituna äänikortti ja koneesi yrittää tuohon käsiksi.

      1. Mene Biosiin (buuttaa siis kone)
      2. Eti kohta missä lukee tyyliin "On Board audio etc.. jotain vastaava riippuu tietenkin emosta/biosista
      3.laita tähänm Disable
      4.Talleta uudet asetukset

      Käynnistä kone

      Nyt XP todennäköisesti ilmoittaa uuden laitteen löytyneen ja tämä on se SoundBlaster.

      Vaihtoehto 2. ei löydy

      Mene omatietokone/ominaisuudet/laitteisto/laitehallinta. katso onko täällä huutomerkkejä tai kysymysmerkkejä. poista käytöstä jos on.

      käynnistä nyt pitäisi viimeistään tunnistaa jos ei vastaan jatkotoimet

    • Nää ohjeet on ME pohjaset e...

      Valitse Käynnistä -> Asetukset -> Ohjauspaneeli. Valitse "järjestelmä". Nyt pitäis tulla lista koneesi laitteista. Siellä jossain on tunnistamaton laite tai äänikorttisi asentamattomana. Posta se ja buuttaa kone. Käynnistyksen yhteydessä Windows luultavasti haluaa asentaa sen.

      • öpölöpöö

        kiitos neuvoista, vaikka ne eivät oikein auttaneetkaan...olisiko muita ratkaisuja?


      • 09u98y89t6
        öpölöpöö kirjoitti:

        kiitos neuvoista, vaikka ne eivät oikein auttaneetkaan...olisiko muita ratkaisuja?

        Olisiko irq:t menneet päällekkäin?
        Tarkista ristiriidat ja jakaminen laitehallinnasta.
        Tarkista tietysti ensin että kortti on varmasti kunnolla paikallaan.


      • ölöpölööpö
        09u98y89t6 kirjoitti:

        Olisiko irq:t menneet päällekkäin?
        Tarkista ristiriidat ja jakaminen laitehallinnasta.
        Tarkista tietysti ensin että kortti on varmasti kunnolla paikallaan.

        mistäs tuolta laitehallinnasta näkee ristiriidat? ja olisiko muita ratkaisuja ku ei oikee näytä workkaavan


      • 09u98y89t6
        ölöpölööpö kirjoitti:

        mistäs tuolta laitehallinnasta näkee ristiriidat? ja olisiko muita ratkaisuja ku ei oikee näytä workkaavan

        W2k: (ehkä xp:ssä samoin)
        Käynnistä/Asetukset/Ohjauspaneeli
        Valvontatyökalut/Tietokoneenhallinta
        Laiteresurssit/Ristiriidat ja Jakaminen

        Itselläni riitelivät äänikortti(audigy 2) ja tv-kortti(hauppauge).
        Vaikka en ollut koskenutkaan niihin käyttiksen uudelleenasennuksen jälkeen.
        Eli molemmat kortit olivat paikoillaan ja asensin äänikortin ajurit ja sitten tv-kortin.
        Saivat molemmat saman keskeytysvektorin(irq 19)eikä asennus onnistunut.
        Ratkaisin sen poistamalla äänikortin ja ajurit ja asensin tv_kortin ja kun sain sen toimimaan asensin äänikortin sen jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe