Äänikortti

ölöpöölö

tässä eilen formatoin koneeni ja asensin xp:n takaisin... nyt kun koitan asennella äänikortin ajureita niin asennus ei edes suostu uskomaan, että koneessani on kiinni soundblaster live! 5.1 digital.... mikä neuvoksi?

6

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todennäköisesti sinulla on myös emolevylle integroituna äänikortti ja koneesi yrittää tuohon käsiksi.

      1. Mene Biosiin (buuttaa siis kone)
      2. Eti kohta missä lukee tyyliin "On Board audio etc.. jotain vastaava riippuu tietenkin emosta/biosista
      3.laita tähänm Disable
      4.Talleta uudet asetukset

      Käynnistä kone

      Nyt XP todennäköisesti ilmoittaa uuden laitteen löytyneen ja tämä on se SoundBlaster.

      Vaihtoehto 2. ei löydy

      Mene omatietokone/ominaisuudet/laitteisto/laitehallinta. katso onko täällä huutomerkkejä tai kysymysmerkkejä. poista käytöstä jos on.

      käynnistä nyt pitäisi viimeistään tunnistaa jos ei vastaan jatkotoimet

    • Nää ohjeet on ME pohjaset e...

      Valitse Käynnistä -> Asetukset -> Ohjauspaneeli. Valitse "järjestelmä". Nyt pitäis tulla lista koneesi laitteista. Siellä jossain on tunnistamaton laite tai äänikorttisi asentamattomana. Posta se ja buuttaa kone. Käynnistyksen yhteydessä Windows luultavasti haluaa asentaa sen.

      • öpölöpöö

        kiitos neuvoista, vaikka ne eivät oikein auttaneetkaan...olisiko muita ratkaisuja?


      • 09u98y89t6
        öpölöpöö kirjoitti:

        kiitos neuvoista, vaikka ne eivät oikein auttaneetkaan...olisiko muita ratkaisuja?

        Olisiko irq:t menneet päällekkäin?
        Tarkista ristiriidat ja jakaminen laitehallinnasta.
        Tarkista tietysti ensin että kortti on varmasti kunnolla paikallaan.


      • ölöpölööpö
        09u98y89t6 kirjoitti:

        Olisiko irq:t menneet päällekkäin?
        Tarkista ristiriidat ja jakaminen laitehallinnasta.
        Tarkista tietysti ensin että kortti on varmasti kunnolla paikallaan.

        mistäs tuolta laitehallinnasta näkee ristiriidat? ja olisiko muita ratkaisuja ku ei oikee näytä workkaavan


      • 09u98y89t6
        ölöpölööpö kirjoitti:

        mistäs tuolta laitehallinnasta näkee ristiriidat? ja olisiko muita ratkaisuja ku ei oikee näytä workkaavan

        W2k: (ehkä xp:ssä samoin)
        Käynnistä/Asetukset/Ohjauspaneeli
        Valvontatyökalut/Tietokoneenhallinta
        Laiteresurssit/Ristiriidat ja Jakaminen

        Itselläni riitelivät äänikortti(audigy 2) ja tv-kortti(hauppauge).
        Vaikka en ollut koskenutkaan niihin käyttiksen uudelleenasennuksen jälkeen.
        Eli molemmat kortit olivat paikoillaan ja asensin äänikortin ajurit ja sitten tv-kortin.
        Saivat molemmat saman keskeytysvektorin(irq 19)eikä asennus onnistunut.
        Ratkaisin sen poistamalla äänikortin ja ajurit ja asensin tv_kortin ja kun sain sen toimimaan asensin äänikortin sen jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe