Hyvinvointialueelle terveisiä. En ota lakineuvontaa vastaan rikollisilta

Anonyymi-ap

Osaan itse erottaa oikean väärästä.
Se että asiakkaalle ei anneta tämän pyytämiä todisteita on rikos.
Se että joku työntekijä vain kirjoittaa paperille mitä mieleen tulee ja väittää sitä todisteeksi, on rikos.
Potilastietojen luvaton ja hoidon kannalta tarpettomien tietojen katselu ovat rikoksia.
Urkkijoiden nimien salailu on rikos.
Se että urkkijoiden annetaan jatkaa työssään ilman mitään rangaistuksia on rikos.

Jos minä kerran olen mielestänne rikollinen, ja te ette, niin nostakaa syyte.
Siinä tosin on sekin vaara, että avustajani kaivaa loputkin urkkijat esille tai selvittää ovatko nuo jo kiinni jääneet katselleet luvatta muidenkin asiakkaiden tietoja. Tuskin olen ainoa kiinnostava ihminen.

Minä en aio kuitenkaan vaieta vieläkään. Jos tämä "oikeusvaltio" minut tuomitsee, niin esitän heti sen jälkeen todisteeni koko suomelle ja ylimmille päättäjille. Tai jopa EU:lle. Eihän sitten ole enää mitään menetettävää.

47

1025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä, anna palaa vaan!

• Anonyymi

Miksi hakeuduit hoitoon tänne jos haluat että työntekijät eivät saa nähdä tietojasi?

Olisit mennyt ulkomaille

• Anonyymi

Niin! Mitäs olet niin sairaana syntynyt ettet pysty tienaamaan riittävästi rahaa etkä pysty matkustamaan ulkomaille saamaan hoitoa. Oma syy siis!

Hohhoijaa..🤦‍♂️

• Anonyymi

Ei kannata kommentoida jos ei tiedä mitä urkinnalla eli potilastietojen luvattomalla katselulla tarkoitetaan.
        Tässä puhutaan nyt erittäin vakavista rikoksista

• Anonyymi

Tahallaan väärin ymmärtäminen on yksi narsismin oire..

• Anonyymi

Kaikenmaailman apuhoitaja-siivoojilla ei saa olla mitään asiaa lääkärien ja valittujen sairaanhoitajien teksteihin. Eikä hoitajillakaan, ellei ole suoraa hoitosuhdetta.
      Jos joku ompeluttaa haavansa sairaalassa, niin sillä ei ole paskankaan väliä onko hänellä ollut nilkka venähtänyt 30 vuotta sitten. Ei niiden kaikkea tarvitse tietää.

• Anonyymi

AI: Potilastietoja saa katsoa vain terveydenhuollon työntekijä, jonka työtehtävät edellyttävät niiden katsomista ja katselu on rajattu vain siihen laajuuteen, mikä on tarpeen työn suorittamiseksi. Potilaalla on oikeus saada tietää, kuka hänen tietojaan on käsitellyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AI: Potilastietoja saa katsoa vain terveydenhuollon työntekijä, jonka työtehtävät edellyttävät niiden katsomista ja katselu on rajattu vain siihen laajuuteen, mikä on tarpeen työn suorittamiseksi. Potilaalla on oikeus saada tietää, kuka hänen tietojaan on käsitellyt.

Eli mitä tahansa ei saa mennä lukemaan vaikka hoitaisikin potilasta. Toki henkilökunta sen tietääkin

• Anonyymi

Miten henkilön pukeutuminen liittyy hammaslääkärissä käyntiin? Omakantaan hammaslääkäri oli kirjoittanut miten potilas oli pukeutunut.

• Anonyymi

Ei mitenkään. Vaikka olisi ulospäin siistin näköinen henkilö, voi hampaat olla huonosti hoidetut.
        Ja toisinpäin

• Anonyymi

Näitä terveyskeskusten kielipuolilääkärien kirjoituksia joutuu aina Novassa oikealla lääkärillä käydessä oikomaan ja selittämään oikeiksi ja siihen kuluu vastaanottoaikaa aivan hukkaan. Sitten kuitenkin jää sellainen tunne, että kumpaa se nyt uskoo.

• Anonyymi

Eivät suostu korjaamaan toisen lääkärin tekemiä merkintöjä ja edes Valvirasta ei ole apua tässä asiassa.

• Anonyymi

Siinä onkin ongelmana saada se oikea lääkäri uskomaan että tuontikollega ei ole ymmärtänyt asiakastaan.

• Anonyymi

😱😡🤔👍

• Anonyymi

Asiakkaalle tulisi varata Kantaan mahdollisuus kirjoittaa oma versionsa lääkärin kanssa käymästään keskustelusta.

• Anonyymi

Mietityttää sellainen, että jos ei ole laittanut kantaan luovutuskieltoa niin saako kuka tahansa, millä tahansa hyvinvointialueella potilastietoni auki.
      Silloinhan lokitiedot pitää pyytää jokaiselta hyvinvointialueelta erikseen.

• Anonyymi

Ilman kieltoa tietosi ovat avointa saalista missä tahansa.

• Anonyymi

Eiköhän tässäkin tapahdu niin että kun potilas pyytää lokitietoja niin hänet katsotaan hankalaksi ja aletaan epäillä vainoharhaisuutta, jonka perusteella potilaan Omakantaan kirjoitetaan MT diagnoosi.

• Anonyymi

Älä unohda pakkosyötettyjä psyykelääkkeitä

• Anonyymi

On se mahdollista. Siksi mahdollisimman monen täytyy pyytää niitä. Eivät kaikki voi olla hulluja

• Anonyymi

Sitten kun olette löytäneet urkkijan lokitiedoistanne ja lähetätte selvityspyynnön hyvinvointialueelle, niin vastaus siihen pyyntöön pitää tulla urkkijalta itseltään ja tämän esimieheltä.
      Ei sillä, että selittelyt mitään miksikään muuttaisi. Joko on urkittu tai sitten ei ole. Sillä kuitenkin varmistetaan se, että urkkija saa tietää jääneensä kiinni ja esimiehelle paljastuu mitä alaisensa puuhailevat. Hän on vastuussa näiden tekemisistä.
      Laki toki myös vaatii toimimaan näin. Tämä on kerrottu minulle jo monta vuotta sitten.

Eli jos saatte vastaukseksi ainoastaan tietosuoja-asiantuntijan tai -vastaavan höpöhöpö sadun siitä, että urkintaa ei ole tapahtunut, niin tiedätte, että siitä juuri on kyse ja rikollisen suojelu on käynnissä.
      Nämä "tietosuojaihmiset" eivät voi mitenkään tietää sitä kenen asiantuntemusta missäkin asiassa on tarvittu. Kukaan ei voi tietää sitä. Kukaan ei tiedä kaikista erikoisaloista kaikkea. Eiväthän he ole edes lääkäreitä🤣

• Anonyymi

Ja kun saatte syytöksiä siitä, että olette asettaneet kannassa luovutuskiellon ja tietojen kulku esim Kyssin ja Novan välillä on vaikeampaa, (ei mahdotonta, hieman hitaampaa vain) niin käskekää kääntää syyttävä sormi kirjaamoa ja ylintä johtoa kohti. He ovat tietoisia tästä massiivisesta ongelmasta ja halutessaan saavat tämän myös loppumaan.

Sen pitää riittää, että kuka tahansa Keski-Suomen hyvinvointialueella voi lueskella huvikseen potilastietojamme. Kellään ei ole minkäänlaista velvollisuutta antaa siihen mahdollisuutta koko maan terveydenhoitoalan henkilökunnalle.
        Kaikilla meillä on vanhoja tuttuja, puoli tuttuja, entisiä koulu- ja opiskeluvereita, kaukaisia sukulaisia, entisiä heiloja ym työskentelemässä tällä alalla jossain päin suomea.

Jokaisella on oikeus suojella itseään rikollisilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun saatte syytöksiä siitä, että olette asettaneet kannassa luovutuskiellon ja tietojen kulku esim Kyssin ja Novan välillä on vaikeampaa, (ei mahdotonta, hieman hitaampaa vain) niin käskekää kääntää syyttävä sormi kirjaamoa ja ylintä johtoa kohti. He ovat tietoisia tästä massiivisesta ongelmasta ja halutessaan saavat tämän myös loppumaan.

Sen pitää riittää, että kuka tahansa Keski-Suomen hyvinvointialueella voi lueskella huvikseen potilastietojamme. Kellään ei ole minkäänlaista velvollisuutta antaa siihen mahdollisuutta koko maan terveydenhoitoalan henkilökunnalle.
        Kaikilla meillä on vanhoja tuttuja, puoli tuttuja, entisiä koulu- ja opiskeluvereita, kaukaisia sukulaisia, entisiä heiloja ym työskentelemässä tällä alalla jossain päin suomea.

Jokaisella on oikeus suojella itseään rikollisilta.

Ei auta kielto kun nämä urlkijat nimenomaan asuvat keski suomen hyvinvointialueella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei auta kielto kun nämä urlkijat nimenomaan asuvat keski suomen hyvinvointialueella

Sitä juuri tarkoitan. Oman hyvinvointialueen sisällä tapahtuvaa urkintaa ei voi potilas estää mitenkään.
        Ainoastaan muille hyvinvointialueille voi omien tietojensa luovuttamisen kieltää

• Anonyymi

Kirjausten oikaisut eivät ’näy omakannassa’ ja asiaa ruvetaan oikomaan 9 kk päästä. Näin Novassa. Lääkärinlausunto olisi ollut oikeusjutussa tarpeen. Törkeää oikeusturvan laiminlyöntiä Novalta. 😡

• Anonyymi

Minä sain kerran haasteen käräjille, jossa minua vastaan käytettiin mm sellaista asiaa, että olin kuulemma keksinyt itselleni erään sairauden.
        Olin kyllä pyytänyt tutkimuksia virallisen diagnoosin saamiseksi, mutta Novassa minulle oltiin vain pidetty pitkä luento siitä kuinka en tulisi tekemään sillä diagnoosilla mitään.
        Jälkeenpäin vasta tutkittiin, eikä virallisen diagnoosin saamisessa ollut mitään ongelmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä sain kerran haasteen käräjille, jossa minua vastaan käytettiin mm sellaista asiaa, että olin kuulemma keksinyt itselleni erään sairauden.
        Olin kyllä pyytänyt tutkimuksia virallisen diagnoosin saamiseksi, mutta Novassa minulle oltiin vain pidetty pitkä luento siitä kuinka en tulisi tekemään sillä diagnoosilla mitään.
        Jälkeenpäin vasta tutkittiin, eikä virallisen diagnoosin saamisessa ollut mitään ongelmaa.

Mutta mitään hyötyä siitä ei tietenkään siinä vaiheessa enää ollut

• Anonyymi

Eräänlaista korruptiota tämäkin

• Anonyymi

Olethan funtsinut ???? Laskun maksat sinä

• Anonyymi

Minkä laskun?

• Anonyymi

Tuo on uhrin uhkailua. Vaientamisyritys

• Anonyymi

Vastaisitko?

• Anonyymi

????

• Anonyymi

Minä odotan. Kertoisitko mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Kyllähän se v tuttaa jäädä kiinni, mutta ei kai kukaan todellisuudessa usko, että hyvä onni voi jatkua ikuisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän se v tuttaa jäädä kiinni, mutta ei kai kukaan todellisuudessa usko, että hyvä onni voi jatkua ikuisesti

Ei muuta kuin linnaa ja oikeudet pois näiltä urkkijoilta!!

• Anonyymi

Aluehallintoviraston tekemät päätökset ovat myös julkista tietoa. Kuka tahansa voi tilata niitä avilta. Salassa pidettävillä tiedoilla tarkoitetaan niissä kantelijan henkilötietoja. Ne blurrataan.

Kerran yksi toimittaja oli pyytänyt Länsi- ja Sisäsuomen aluehallintovirastolta muutaman Keski-Suomen hyvinvointialuetta koskevan kantelun päätöksen. Olivat sanoneet, että eivät löydä niitä mistään. 🤣🤣🤣
      Miksiköhän eivät kestäneet päivänvaloa? Eivätkö olleetkaan puolueettomia?🤔😂

• Anonyymi

"Valitettavasti emme voi ottaa kantaa yksittäiseen tapaukseen" ynnä muuta selitystä tulee aina vaan, tämän lauseen taakse saadaan piilotettua kaikki mahdollinen ja voidaan pakoilla vastuuta maailman loppuun asti

• Anonyymi

Mutta onneksi ne voi julkaista itse. Sekinhän on vain omien oikeuksien hakemista.

• Anonyymi

Tähän ketjuun voisi alkaa taas laittamaan luvattomien katselijoiden nimiä? Koska niitä ei ole vieläkään lain mukaan hoidettu

• Anonyymi

Kannattaa ottaa yhteyttä Yleisradion MOT- työryhmään asiassa. Ne saattavat kiinnostua.

• Anonyymi

On otettu. Eivät vastanneet mitään. Yle on vaiennettu

• Anonyymi

Eulle voi tehdä ilmiannon jos suomi ei noudata lakia
      Olen tehnyt
      Kyllä kannattaa

• Anonyymi
      UUSI

Muutamina päivinä kun potilastietojani on urkittu, urkkijan nimen kohdalla lukee vain CGI-etähuolto. Henkilön nimi puuttuu.
      Kaikki mahdolliset tiedot on kuitenkin luettu. Diagnoosit, lääkitykset, laboratorio tulokset, audit-testi, pituus, paino, lääkäreiden kirjoittamat kertomukset eri erikoisaloilta ym..
      Ainakin neljänä eri päivänä, vähintään reilu puoli tuntia kerrallaan, pisimmillään monta tuntia.
      Ilmoitin asiasta tuolle firmalle, mutta he eivät halunneet alkaa selvittämään asiaa yhtään sen enempää kuin hyvinvointialuekaan.
      Ketä siinä firmassa työskentelee?

• Anonyymi
      UUSI

Okei aloitetaanpa taas.
      Tietosuoja-asiantuntija on lukenut potilastietojani perusteetta kahtena päivänä. Syy on selvästi henkilökohtainen. On nimittäin katsellut sellaisia tietoja joista ehkä voisi löytää jotain, mitä voisi käyttää aseena minua vastaan. No eipä löytänyt. Harmi.🤭
      Hän on suuttunut, koska vaadin heitä noudattamaan lakia ja luovuttamaan minulle pyytämäni tiedot.

Klo 10.35.36 asiakkaan tai potilaan sijainti on haettu
      Klo 10.35.39 hoitosuhde varmennettu AUTOMAATTISESTI erityisellä syyllä
      Klo 10.35.41 riskitiedot haettu, koosteen katselu, hoidon seuranta, diagnoosit, lääkitykset jne..
      Klo 10.35.45 haettu tietoja alcohol use disorders identification test audit ( tässä välissä pakko sanoa että olen absolutisti)
      Klo 10.36.12 kirjaustietojen katselu, näkymät =ARK
      Klo 10.38.00 potilaan ajanvarausten haku
      Klo 10.41.04 kertomuskatselin, kirjaustietojen katselu
      Klo 10.48.51 pot.ajanvarausten haku
      Jatkuu vielä tästäkin

• Anonyymi
        UUSI

Toisena päivänä:
        Klo 10.53.32 sijainti haettu, diagnoosit, riskitiedot
        Klo 11.07.34 kertomuskatselin sovellus avattu
        Klo 11.07.49 kirjaustietojen katselu
        Klo 11.08.14 erityissuojattu näkymä avattu
        Lokista ei näe kuinka kauan tuo erityissuojattu näkymä oli auki

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toisena päivänä:
        Klo 10.53.32 sijainti haettu, diagnoosit, riskitiedot
        Klo 11.07.34 kertomuskatselin sovellus avattu
        Klo 11.07.49 kirjaustietojen katselu
        Klo 11.08.14 erityissuojattu näkymä avattu
        Lokista ei näe kuinka kauan tuo erityissuojattu näkymä oli auki

Että näin. Minä kuulemma valehtelen kun väitän tietosuoja-asiantuntijan urkkineen potilastietojani.
        Näin sanoivat hallintoylilääkäri ja tietosuojavastaava.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      25
      2154
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      92
      1965
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      88
      1941
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1643
    5. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1537
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      490
      1511
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1494
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1310
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      76
      1188
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1169
    Aihe