Onko muilla ollut tuossa kyseisessä saumurissa sellaista vikaa, että ommellessa kone ikään kuin hyytyy ja virta loppuisi?
Juki Baby Lock -saumurista
21
14216
Vastaukset
- nasu
Minulla on kyseinen saumuri ja sama vika taitaa olla. Olen käyttänyt pari kertaa huollossa, jossa se on puhdistettu perusteellisesti mutta vähän ajan kuluttua vika palaa. Tuntuu että saumurin koneisto hyytyy ja jossain välissä olisi liikaa kangaspölyä, että saumuri ei jaksa rullata eteenpäin. Mutta sitten kun pitää ompelussa noin puolen minuutin tauon niin kone taas ompelee. Sitä en kyllä tiedä mitä tuolle vialle voisi tehdä... kun näköjään saumurinhuoltajatkaan eivät saa vikaa poistettua.
- käynyt
Itse korjautin kyseisen saumurin viime vuonna.
Korjaaja oli Jovilco, joka kiertää marketeissa ja on noiden saumureiden merkkihuolto. Muistaakseni vika oli jossain remmissä, joka oli löystyny,tiesi kertoa heti missä vika, huollon jälkeen toimii kuin unelma.
Hakusanaksi Jovilco, niin löytyy useampikin huoltofirma ko. merkille :-) - sama
käynyt kirjoitti:
Itse korjautin kyseisen saumurin viime vuonna.
Korjaaja oli Jovilco, joka kiertää marketeissa ja on noiden saumureiden merkkihuolto. Muistaakseni vika oli jossain remmissä, joka oli löystyny,tiesi kertoa heti missä vika, huollon jälkeen toimii kuin unelma.
Hakusanaksi Jovilco, niin löytyy useampikin huoltofirma ko. merkille :-)Soitin ensin tuolle huoltajalle, hän sanoi vian ja saumurilla EI SAA ommella, ettei tuu oikosulkua.
- s.s.s.
Minä soitin huoltoon ja kysyin ko. viasta. Sanoivat heti, että on joku koneistusjuttu, joka tulee joihinkin Jukin saumureihin ja korjaamisen jälkeen ei kuulema enää tule uudelleen. Huollon hinnaksi sanoivat 100 €, mikä minusta tuntu aika suurelle summalle, kun kyseessä on tuollainen odotettavissa oleva vika.
- käynyt
s.s.s. kirjoitti:
Minä soitin huoltoon ja kysyin ko. viasta. Sanoivat heti, että on joku koneistusjuttu, joka tulee joihinkin Jukin saumureihin ja korjaamisen jälkeen ei kuulema enää tule uudelleen. Huollon hinnaksi sanoivat 100 €, mikä minusta tuntu aika suurelle summalle, kun kyseessä on tuollainen odotettavissa oleva vika.
No jo on melkoinen hintahaitari!!!!
Omani korjaus maksoi 50€, tuo oli mielestäni kohtuullinen hinta.
Ja tuo oli koneistossa oleva pusla, joka hiottiin, samalla kiristettiin remmit ja kone myös öljyttiin.
On kuulemma juuri niinkuin kerroitkin merkin tyyppivika.
Yritän täs päivän mittaan etsiskellä tuon halvemman "huoltomiehen" tietoja, josko jostain vielä löytäisin. - s.s.s.
käynyt kirjoitti:
No jo on melkoinen hintahaitari!!!!
Omani korjaus maksoi 50€, tuo oli mielestäni kohtuullinen hinta.
Ja tuo oli koneistossa oleva pusla, joka hiottiin, samalla kiristettiin remmit ja kone myös öljyttiin.
On kuulemma juuri niinkuin kerroitkin merkin tyyppivika.
Yritän täs päivän mittaan etsiskellä tuon halvemman "huoltomiehen" tietoja, josko jostain vielä löytäisin.Kiitos jo etukäteen viitseliäisyydestäsi. Olisi tosiaan mukavaa, jos jaksat etsiä sen huoltopaikan tiedot.
Itseäni vaivaa kovasti tuo tyyppivikajuttu, koska minulla on ollut sellainen käsitys, että tyyppiviat korjattaisiin ilman veloitusta. Eikös autojenkin tyyppivioista ilmoiteta ja pyydetä tuomaan auto huoltoon ilman eri kustannuksia?
Ehkä tuon 50 € vielä maksaisi, jos tekevät samalla tuon muun huollon ja siivouksen.
Onko koneesi muuten toiminut sen jälkeen ok ja kuinka kauan huollosta on aikaa? Entä minä vuonna olet ostanut koneen? Omani on vuodelta 1996. Nyt alkoi kiinnostaa, että voisikohan olla tuon vuosimallin tyyppivika. - s.s.s.
Minkä vuoden malli sinulla on ja milloin kyseinen vika on ilmennyt ensimmäisen kerran sinulla?
Oma koneeni on vuodelta 1996 ja vika on tullut tänä vuonna jokin aika sitten. Saumuri on tosin ollut muutamaan otteeseen jonkun vuoden kaapissa käyttämättömänä ja muutenkin käyttö on ollut turhankin vähäistä. - kooär
s.s.s. kirjoitti:
Minkä vuoden malli sinulla on ja milloin kyseinen vika on ilmennyt ensimmäisen kerran sinulla?
Oma koneeni on vuodelta 1996 ja vika on tullut tänä vuonna jokin aika sitten. Saumuri on tosin ollut muutamaan otteeseen jonkun vuoden kaapissa käyttämättömänä ja muutenkin käyttö on ollut turhankin vähäistä.minun Jukini teki eilen saman tempun, kun kaivoin sen muutaman vuoden tauon jälkeen kaapista. Kone aloitti normaalisti ja hyytyi sitten ja alkoi haista omituiselta.Tauon jälkeen toimi taas hetken. Mitä teit omalle koneellesi vai veitkö huoltoon?
- hyvä hanke on ollut
kooär kirjoitti:
minun Jukini teki eilen saman tempun, kun kaivoin sen muutaman vuoden tauon jälkeen kaapista. Kone aloitti normaalisti ja hyytyi sitten ja alkoi haista omituiselta.Tauon jälkeen toimi taas hetken. Mitä teit omalle koneellesi vai veitkö huoltoon?
Minulla on ollut se v.1991 , kerran korjattiin sama vika, nyt se on taas. En muista, oliko hiilet vai mikä, ei ollut kallis juttu. Kone on hyvä , nyt en tiedä, uusinko, kun on kohta 20v. ollut. Bernina-ompelukone sama ikä , yksi huolto , ei vikoja.
- Ompelukonemies
Olen ompelu ja saumauskoneiden huolto- ja myyntimies.
Nettiosoitteeni on ompelukonepalvelu.com
Tuo vika on tuttu ja olen korjannut monta baby lockkia.
Minulle voi soittaa.
Koneen voi tuoda minulle tai tulen käymään.
Jos useampia koneita samallasuuntaa huollettavia, niin ei matkaveloitusta.
N. 150 km säteellä Kauhavan Härmästä.
Ompelukoneiden myynti ja huolto
Jarmo Finnilä
P. 0400-264174
Laita numeroni kännykkääsi
nimellä: Ompelukonemies (se on toiminimeni) - Ompelukonemies
s.s.s. kirjoitti:
Kiitos jo etukäteen viitseliäisyydestäsi. Olisi tosiaan mukavaa, jos jaksat etsiä sen huoltopaikan tiedot.
Itseäni vaivaa kovasti tuo tyyppivikajuttu, koska minulla on ollut sellainen käsitys, että tyyppiviat korjattaisiin ilman veloitusta. Eikös autojenkin tyyppivioista ilmoiteta ja pyydetä tuomaan auto huoltoon ilman eri kustannuksia?
Ehkä tuon 50 € vielä maksaisi, jos tekevät samalla tuon muun huollon ja siivouksen.
Onko koneesi muuten toiminut sen jälkeen ok ja kuinka kauan huollosta on aikaa? Entä minä vuonna olet ostanut koneen? Omani on vuodelta 1996. Nyt alkoi kiinnostaa, että voisikohan olla tuon vuosimallin tyyppivika.50 ekee siitä laskutan, eikä todellakaan tule se vika enää takaisin.
Ompelukonemies Jarmo Finnilä
0400-264174
- Saumuroija
Yleensä, jos saumuri on vuoden,kaks käyttämättä, kannattaa viedä se ekaks huoltoon, Kone on kuivunut ja tarvii perushuollon, siitä varmaan outo hajukin.
- Mansen Ompelukone
Jukin hyytyminen johtuu tikin pituuden epäkeskopyörän kuivumisesta - koneen vasemmalla puolella tikin pituuden säätöpyörä valkoisella pohjalla punainen nuoli. Epäkeskopyörä kuumenee ja hirttää lopulta kiinni. Jäähdyttyään voi ommella jonkin aikaa kunnes sama juttu.
Vika korjataan purkamalla kompletti, hiotaan hienolla hiontapaperilla kunnes osat pyörivät ilman isompaa kitkaa ja ne menevät toistensa sisään "ilman väkivaltaa".
Olen korjaillut ko. saumureita ja veloitan 40e-50e työstä riippuen kuinka kireessä osat ovat. Millään rasvaus taikka valohoitutempulla vika ei poistu. Jukin Baby lock on yksi parhaista kotisaumureista. Vahinko vain, kun sitä ei enää tuoda tänne suomeliaan. Jukia saa meiltä Suomesta kylläkin, mutta se on sama kuin Berninan 800-sarjalainen, mutta noin satasen halvempi. - asevelj
Mansen Ompelukone kirjoitti:
Jukin hyytyminen johtuu tikin pituuden epäkeskopyörän kuivumisesta - koneen vasemmalla puolella tikin pituuden säätöpyörä valkoisella pohjalla punainen nuoli. Epäkeskopyörä kuumenee ja hirttää lopulta kiinni. Jäähdyttyään voi ommella jonkin aikaa kunnes sama juttu.
Vika korjataan purkamalla kompletti, hiotaan hienolla hiontapaperilla kunnes osat pyörivät ilman isompaa kitkaa ja ne menevät toistensa sisään "ilman väkivaltaa".
Olen korjaillut ko. saumureita ja veloitan 40e-50e työstä riippuen kuinka kireessä osat ovat. Millään rasvaus taikka valohoitutempulla vika ei poistu. Jukin Baby lock on yksi parhaista kotisaumureista. Vahinko vain, kun sitä ei enää tuoda tänne suomeliaan. Jukia saa meiltä Suomesta kylläkin, mutta se on sama kuin Berninan 800-sarjalainen, mutta noin satasen halvempi.Olipas hyvä neuvo, täälläpäin eivät ole osanneet vikaa korjata. Laitoin nyt itse CRC-öljyä tuohon kohtaan ja 20 v vanha Juki alkoi taas toimia. Öljyäminen saattoi kyllä häiritä tikin pituuden säätöä ja paikallaan pysymistä.
- Päkä100
Olen korjaillut ko. saumureita ja veloitan 40e-50e työstä riippuen kuinka kireessä osat ovat. Millään rasvaus taikka valohoitutempulla vika ei poistu. Jukin Baby lock on yksi parhaista kotisaumureista. Vahinko vain, kun sitä ei enää tuoda tänne suomeliaan. Jukia saa meiltä Suomesta kylläkin, mutta se on sama kuin Berninan 800-sarjalainen, mutta noin satasen halvempi.Kun vielä saisi ajatuksen, mistä tuon "kompletin" purkaisi niin, ettei tarvitsisi koko konetta purkaa... :) Vika paikallistettu ja se lienee juuri tuo em. minunkin koneessa. Nyt siis hyvät vinkit purkuun olisivat kalliit!
- Henkkari
Minun samainen kone myös teki saman. Vein ompelukoneliikkeeseen korjattavaksi ja kun hain koneen,minulle sanottiin että vika on laakerissa,eikä saa korjattua.Konetta voi käyttää,antaa huilata välillä. Ei parantunut vaikka voideltu oli hyvin. Rasittavaa kun pääsee alkuun,kone hyytyy.
- Mansen Ompelukone
Kyllä sen vian voi todella korjata ja kone toimii sen jälkeen uutena. Pitää olla alan ammatti-ihminen, joka osaa koneistaa vioittuneen osan kuten 15.09.2013 palstalla selvitin. Eilen viimeksi korjasin Juki pro linen em. viasta.
- Ompelukonemies
Kyllä sen vian voi todella korjata ja kone toimii sen jälkeen uutena. Pitää olla alan ammatti-ihminen, joka osaa koneistaa vioittuneen osan kuten 15.09.2013 palstalla selvitin. Eilen viimeksi korjasin Juki pro linen em. viasta.
Ompelukonemies Jarmo Finnilä
Pitää paikkansa.
Olen korjannut kyseisiä koneita ja sama vika, "tyyppiviaksi" voisi ihan kutsua.
Tehty liian "tarkalla" mitalla, osiottaa korkeaa laatua.
Jos koneella ei ommella, niin sitä kannattais kuitenkin pyörittää silloin tällöin, niin ei kuivu.
- elise1
Minulla on käyttämätön kone, haluaisin myydä.
- Päivi
Millainen kone sinulla olisi ja missä? Hinta?
t. Päivi
- jos ostais uuden
Paljonko Juki 654 DE vanhasta saumurista voisi pyytää? Ikää muistaakseni n. 5 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124370MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862230Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011451Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5968
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888