voisko häissä tarjota kiusauksia esim kinkku ja loho vai onko huono hää ruoka
otteko
22
2309
Vastaukset
- Dennis
Varmaan aika moni vieras söisi mieluummin pizzaa ja pastaa kuin outoja lohi-kerma-suklaa-mömmöjä. Kiusauksetkin on hyviä jos ne on hyviä.
- juuri
kinkkukiusausta ja lohikiusausta ja hyvin meni kaupaksi, lisukkeeksi tarjottiin salaattia leivät ja juomat.
- Janna
Toki voi tarjota. Pitkissä tanssihäissä niitä tarjotaan monesti yöpalana.
- yöpalana
karjalanpiirakoita munavoilla. Itse pääruoka oli kiusausta.
- minna- morsian
yöpalana kirjoitti:
karjalanpiirakoita munavoilla. Itse pääruoka oli kiusausta.
Anteeksi, mutta melko vaatimattomalta kuulostaa ollakseen ihan ruokana niinkin tärkeässä juhlassa kuin häissä?? Itse emme ole vielä ruokia lopullisesti tilanneet, mutta olemme ajatelleet että nyt vähintäänkin jonkinlainen alkuruoka buffet kaviaarin & kylmien liha- ja kalaleikkeleiden kera tarjottava ennen pääruokaa ja pääruoka se vasta ongelmia teettääkin.. Espanjalainen pitopöytä? Kokki grillaamaan lihoja? Ei aavistustakaan. Mutta että ihan pelkkää kiusausta, eikös se ole "tähderuokaa" kuten pyttipannu?
En oikeasti halua loukata ketään, hyvä että on ylipäänsä jonkinlaiset häät saanut kasaan. - jollakulla on taas hauskaa
minna- morsian kirjoitti:
Anteeksi, mutta melko vaatimattomalta kuulostaa ollakseen ihan ruokana niinkin tärkeässä juhlassa kuin häissä?? Itse emme ole vielä ruokia lopullisesti tilanneet, mutta olemme ajatelleet että nyt vähintäänkin jonkinlainen alkuruoka buffet kaviaarin & kylmien liha- ja kalaleikkeleiden kera tarjottava ennen pääruokaa ja pääruoka se vasta ongelmia teettääkin.. Espanjalainen pitopöytä? Kokki grillaamaan lihoja? Ei aavistustakaan. Mutta että ihan pelkkää kiusausta, eikös se ole "tähderuokaa" kuten pyttipannu?
En oikeasti halua loukata ketään, hyvä että on ylipäänsä jonkinlaiset häät saanut kasaan.Taitaa olla yläpuolella feikki kirjotus... On sitä ihmiset naimisiin päässeet ihan ilman ruokatarjoiluakin. Säälittävää oon jos, häiden tärkein anti on ruoka. Kai jokainen toivoo häistään muistettavan muutakin kun hyvä leikepöytä? Jos varaa millä mällätä, mikään ei tietenkää estä tuhlaamasta omaisuuksia myös ruokaan, mutta kannattaa muistaa, ettei ne ihmiset häihin sen tarjoilun takia tule... Ainakaan minun tuttuni...
- Ei ole
En oikeasti halua loukata ketään, hyvä että on ylipäänsä jonkinlaiset häät saanut kasaan.Pyttipannuja kiusaukset eivät alunperin ole mitäään tähderuokaa. Silloin kun ne tehdään alusta asti itse aloittaen raakojen perubnoiden kuorimisesta.
Molemmatsopivat paemmin yöpalaksi kin juhlan pääruuaksi. Häiden ruokana... persoonattomia. helppojahan ne tietysti ovat.
Mielestäni on tyylikkäämpää tarjota vaikka ulkosalla muikkukeittoa tms. ruisleivän kera kuin kiusauksia (kinkku- lohi- tai Jaanssoninkiusaus tms.). - virheet.
Ei ole kirjoitti:
Pyttipannuja kiusaukset eivät alunperin ole mitäään tähderuokaa. Silloin kun ne tehdään alusta asti itse aloittaen raakojen perubnoiden kuorimisesta.
Molemmatsopivat paemmin yöpalaksi kin juhlan pääruuaksi. Häiden ruokana... persoonattomia. helppojahan ne tietysti ovat.
Mielestäni on tyylikkäämpää tarjota vaikka ulkosalla muikkukeittoa tms. ruisleivän kera kuin kiusauksia (kinkku- lohi- tai Jaanssoninkiusaus tms.).Toivottavasti asia sisältö kuitenkin tulee ymmärretyksi. Jäivät virheet vahingossa korjaamatta.
Terv."Ei ole" - äippä/tuleva morsian
En oikeasti halua loukata ketään, hyvä että on ylipäänsä jonkinlaiset häät saanut kasaan.ja pah..
meillä häät 2.5kk päästä ja meinataan tarjota vieraille (90henk.) lohikiusausta ja kinkkukiusausta. me maksetaan itse häät joten meillä ei tod. oo varaa ruokkia koko porukkaa hienoilla kaviaareiila yms. meidän mielestä on parempi että hää väki syö mielummin sellaista ruokaa jota on tottunut syömään kuin sellaista hienosto ruokaa, johon meidän sukulaisilla on tuskin koskaa varaa. Oltiin kerran häissä jossa mukamas tarjoiltiin "hienosto ruokaa" joka maksoi 350mk/henk.kohti, josta ei saanut edes vatsaansa täyteen. muuten häät kyllä hyvät.no niin se siitä.
mutta tämä on taas minun mielipiteeni. ja sulla on omat. - minna- morsian
jollakulla on taas hauskaa kirjoitti:
Taitaa olla yläpuolella feikki kirjotus... On sitä ihmiset naimisiin päässeet ihan ilman ruokatarjoiluakin. Säälittävää oon jos, häiden tärkein anti on ruoka. Kai jokainen toivoo häistään muistettavan muutakin kun hyvä leikepöytä? Jos varaa millä mällätä, mikään ei tietenkää estä tuhlaamasta omaisuuksia myös ruokaan, mutta kannattaa muistaa, ettei ne ihmiset häihin sen tarjoilun takia tule... Ainakaan minun tuttuni...
Naimisiin pääsee ilman sormuksia ja häitä. Miksi on pidettävä juhlat jos niihin ei ole varaa.. Vaikuttaa siltä, kuin olisi vain hinnalla millä hyvänsä saatava mahdollisimman paljon väkeä häihin (paljon lahjoja..??) kun tarjotaan niinkin arvokkaana päivänä, kuin hääpäivänä, kiusausta..?
Miksi sanot että kirjoitukseni on feikki? Mitä se ylipäänsä tarkoittaa tässä yhteydessä?
Se, mitä mieltä minä olen juhlaruokailusta, ei toivottavasti vaikuta kuitenkaan aitouteeni ihmisenä.
Meille muuten tulee erittäin vähän vieraita, skippasimme sukulaiset ym puolitutut ja panostamme niihin tärkeisiin ja rakkaisiin sitten oikein toden teolla. Onhan ainoa hääpäivämme. - minna- morsian
äippä/tuleva morsian kirjoitti:
ja pah..
meillä häät 2.5kk päästä ja meinataan tarjota vieraille (90henk.) lohikiusausta ja kinkkukiusausta. me maksetaan itse häät joten meillä ei tod. oo varaa ruokkia koko porukkaa hienoilla kaviaareiila yms. meidän mielestä on parempi että hää väki syö mielummin sellaista ruokaa jota on tottunut syömään kuin sellaista hienosto ruokaa, johon meidän sukulaisilla on tuskin koskaa varaa. Oltiin kerran häissä jossa mukamas tarjoiltiin "hienosto ruokaa" joka maksoi 350mk/henk.kohti, josta ei saanut edes vatsaansa täyteen. muuten häät kyllä hyvät.no niin se siitä.
mutta tämä on taas minun mielipiteeni. ja sulla on omat.Ei sillä hinnalla varsinaisesti ole väliä, vaan tyylillä. Vaikka ihan jonkinlainen tapas- pöytäkin voisi olla asteen verran tyylikkäämpää. Tai edes kermaperunat, erilaiset salaatit ja paisti.. jos on kotiruoka linjalle lähdettävä. Miksi oli pakko kutsua 90 jos ei ollut varaa ruokkia muutoin? Jos olisi ollut 30 vierasta, olisi ollut 3 kertaa enemmän rahaa ruokaan..?
Apua, ajatuskin närästää: istun uuden aviomieheni kanssa hääpuvussa omassa pöydässämme tunnelmavalossa ja toistemme haarukoilla syötämme toisillemme lemmekkäästi..KINKKUKIUSAUSTA roippeet rinnuksilla kuin jossain snägärillä. Ei hemmetti. Ennemmin menisin kaksin naimisiin ja tuhlaisin koko hääbudjetin vain meihin kahteen, olsii edes varaa syöttää lemmekkästi mansikoita ja kermavaahtoa tms toiselle. Anna kun arvaan, varmaan joitte samppiksen tilalla Ikea samppis laseista kotikaljaa? Vai piimää?
Kyseleepi Minna - äityliini/tuleva morsian
Ei sillä hinnalla varsinaisesti ole väliä, vaan tyylillä. Vaikka ihan jonkinlainen tapas- pöytäkin voisi olla asteen verran tyylikkäämpää. Tai edes kermaperunat, erilaiset salaatit ja paisti.. jos on kotiruoka linjalle lähdettävä. Miksi oli pakko kutsua 90 jos ei ollut varaa ruokkia muutoin? Jos olisi ollut 30 vierasta, olisi ollut 3 kertaa enemmän rahaa ruokaan..?
Apua, ajatuskin närästää: istun uuden aviomieheni kanssa hääpuvussa omassa pöydässämme tunnelmavalossa ja toistemme haarukoilla syötämme toisillemme lemmekkäästi..KINKKUKIUSAUSTA roippeet rinnuksilla kuin jossain snägärillä. Ei hemmetti. Ennemmin menisin kaksin naimisiin ja tuhlaisin koko hääbudjetin vain meihin kahteen, olsii edes varaa syöttää lemmekkästi mansikoita ja kermavaahtoa tms toiselle. Anna kun arvaan, varmaan joitte samppiksen tilalla Ikea samppis laseista kotikaljaa? Vai piimää?
Kyseleepi Minnanooh..jokaisella makunsa.. miksi pitäisi osa jättää kutsumatta että voisin syöttää 30 hengelle jotain itu salaattia ja etanoita yms. kaviaaria. miksei pyydettäisi 90 vierasta joille saa samalla hinnalla normi safkat kuin että sä ostaisit ne 30 hengelle, eihän siinä mitään järkee oo..?? vai onko sun mielestä? kuules hyvä morsian meille tulee ihka oikeeta shampanjaa ja vielä ihan shampanja laseista sitä vieraille juotetaan et varmaan uskois mutta näin on..sorke vaan. =) koti kaljaa tosiaan voiskin ruuan kanssa ihan hyvin tarjoilla, kiitti idesta. meidän sukuun ei onneksi mitään nenän tuojottajia kuulu, niin sen takia emme myöskään viiniä ruuan kanssa tarjoile. meille tulee hyvää boolia, bissee ja siiderii a´la entisen baarimikon. meillä tälläiset häät teillä teidän näköiset.. veikkaan että teillä on noin 6:det eri välineetkin pöydässä niin ettei kaikki edes tiedä millä niistä syödään ja mitä ruokaa..no mut näin.
- minna- morsian
äityliini/tuleva morsian kirjoitti:
nooh..jokaisella makunsa.. miksi pitäisi osa jättää kutsumatta että voisin syöttää 30 hengelle jotain itu salaattia ja etanoita yms. kaviaaria. miksei pyydettäisi 90 vierasta joille saa samalla hinnalla normi safkat kuin että sä ostaisit ne 30 hengelle, eihän siinä mitään järkee oo..?? vai onko sun mielestä? kuules hyvä morsian meille tulee ihka oikeeta shampanjaa ja vielä ihan shampanja laseista sitä vieraille juotetaan et varmaan uskois mutta näin on..sorke vaan. =) koti kaljaa tosiaan voiskin ruuan kanssa ihan hyvin tarjoilla, kiitti idesta. meidän sukuun ei onneksi mitään nenän tuojottajia kuulu, niin sen takia emme myöskään viiniä ruuan kanssa tarjoile. meille tulee hyvää boolia, bissee ja siiderii a´la entisen baarimikon. meillä tälläiset häät teillä teidän näköiset.. veikkaan että teillä on noin 6:det eri välineetkin pöydässä niin ettei kaikki edes tiedä millä niistä syödään ja mitä ruokaa..no mut näin.
Aitoa samppista ja kinkkukiusausta..?? Sorri, mutta enpä taas yhtään ihmettele että suomalaisia pidetään "jonnin" verran takapajuisena ja junttina kansana.. Toivottavasti kukaan ei kerro Champagnen viinin kasvattajille saati pullottajille, että meillä teidän tuotteita ryystetään kurlattaessa kinkkukiusausta, eli perunalooraa, alas. Vrt Helmiä sioille.
- elokuun morsian
Aitoa samppista ja kinkkukiusausta..?? Sorri, mutta enpä taas yhtään ihmettele että suomalaisia pidetään "jonnin" verran takapajuisena ja junttina kansana.. Toivottavasti kukaan ei kerro Champagnen viinin kasvattajille saati pullottajille, että meillä teidän tuotteita ryystetään kurlattaessa kinkkukiusausta, eli perunalooraa, alas. Vrt Helmiä sioille.
Kuohari tai shampanja tarjoillaan yleensä heti alkuun onnittelumaljana. Roka on sitten vasta myöhemmin ja sen kanssa omat juomat. Mutta, jos olet niin fiiniä, ettet voi juoda, tai lähinnä syödä "tavallista" ruokaa sen jälkeen, niin omapa on asiasi. Ei se shampanja mitään ruokajuomaa yleensä ole.
- elokuun morsian
Ei sillä hinnalla varsinaisesti ole väliä, vaan tyylillä. Vaikka ihan jonkinlainen tapas- pöytäkin voisi olla asteen verran tyylikkäämpää. Tai edes kermaperunat, erilaiset salaatit ja paisti.. jos on kotiruoka linjalle lähdettävä. Miksi oli pakko kutsua 90 jos ei ollut varaa ruokkia muutoin? Jos olisi ollut 30 vierasta, olisi ollut 3 kertaa enemmän rahaa ruokaan..?
Kyseleepi MinnaTe saatte pitää juuri sellaiset häät ja juuri sellaisilla tarjoiluilla kuin haluatte! Eihän meidän muiden tarvitse siellä olla hienostelemassa. Älä silti teilaa muita, joille ruokaa ja sen hintaa tarkeämpää on lämminhenkiset juhlat rakkaiden ihmisten kanssa.
Minä en voisi ikimaailmassa kuvitella karsivani läheisistäni pois osaa vain siksi että muille saatais kalllimpaa ruokaa!! Kyllä on arvot joillakin! Meille tulee n.80 vierasta, kaikki meille läheisiä ihmisiä. Emme tarjoa kiusausta, mutta emme kaviaariakaan. Ja tämä ei tarkoita ettei olisi varaa sitä tarjota, panostamme kyllä hyvään ruokaan, mutta se ei ole itsetarkoitus.
Itse saan pahoinvointia tuosta sun viimeisen päälle materialistisesta ajattelusta hääpäivään liittyen. Yleensä kun teema on rakkaus, onnellisuus ja lämminhenkisyys. Ehkä se jollekin on pinnallisuus... Oma valinta tietty. - minna- morsian
elokuun morsian kirjoitti:
Kuohari tai shampanja tarjoillaan yleensä heti alkuun onnittelumaljana. Roka on sitten vasta myöhemmin ja sen kanssa omat juomat. Mutta, jos olet niin fiiniä, ettet voi juoda, tai lähinnä syödä "tavallista" ruokaa sen jälkeen, niin omapa on asiasi. Ei se shampanja mitään ruokajuomaa yleensä ole.
Eikä kuoharilla ja samppiksella ole mitään tekemistä toistensa kanssa..
- minna- morsian
Te saatte pitää juuri sellaiset häät ja juuri sellaisilla tarjoiluilla kuin haluatte! Eihän meidän muiden tarvitse siellä olla hienostelemassa. Älä silti teilaa muita, joille ruokaa ja sen hintaa tarkeämpää on lämminhenkiset juhlat rakkaiden ihmisten kanssa.
Minä en voisi ikimaailmassa kuvitella karsivani läheisistäni pois osaa vain siksi että muille saatais kalllimpaa ruokaa!! Kyllä on arvot joillakin! Meille tulee n.80 vierasta, kaikki meille läheisiä ihmisiä. Emme tarjoa kiusausta, mutta emme kaviaariakaan. Ja tämä ei tarkoita ettei olisi varaa sitä tarjota, panostamme kyllä hyvään ruokaan, mutta se ei ole itsetarkoitus.
Itse saan pahoinvointia tuosta sun viimeisen päälle materialistisesta ajattelusta hääpäivään liittyen. Yleensä kun teema on rakkaus, onnellisuus ja lämminhenkisyys. Ehkä se jollekin on pinnallisuus... Oma valinta tietty.Siis mitä? Kuka täällä nyt on väittänyt ettei meidän häissämme tärkeintä olisi rakkaus ja hyvä tunnelma ja tietenkin tärkein, eli naimisiinmeno?? En minä ainakaan. Tässä keskustelussa kysyttiin, onko kiusaus hyvä hääruoka, ja toin mielipiteeni esille. Sillä tuskin on minkään muun asian kanssa tekemistä kuin, yllättäen, ruoan. Meidän häämme ovat itse asiassa melko pienellä budjetilla tulossa, mutta mitoitamme vieraiden määrän niin, ettei ainokaisesta hääpäivästämme tarvitse tinkiä rahan takia. Jos olisi paljon rahaa, toki kestitsisin vaikka kuinka vanhat yhteyttä pitämättöneet kaverit häissäni. En voi tietää, sillä ei ole.
Edelleen, ei kenelläkään ole pakko olla mitään, ei edes juhlia. Ei se (toivottavasti) kenekään rakkautta ja tilaisuuden ainutlaatuisuutta poista. Ja tiedoksi itsellesi, ruoka ei kai ole itsetarkoitus kenenkään häissä.. hope so. Sehän se nyt vasta kornilta kuulostaa. - minna- morsian
Te saatte pitää juuri sellaiset häät ja juuri sellaisilla tarjoiluilla kuin haluatte! Eihän meidän muiden tarvitse siellä olla hienostelemassa. Älä silti teilaa muita, joille ruokaa ja sen hintaa tarkeämpää on lämminhenkiset juhlat rakkaiden ihmisten kanssa.
Itse saan pahoinvointia tuosta sun viimeisen päälle materialistisesta ajattelusta hääpäivään liittyen. Yleensä kun teema on rakkaus, onnellisuus ja lämminhenkisyys. Ehkä se jollekin on pinnallisuus... Oma valinta tietty."häiden teemana pinnallisuus" ???
Jep, se siitä mielipiteiden vaihtamisesta. Siis mitä ihmettä tämäkin nyt tarkoitti??? Sekö on sitten niin jumalattoman väärin että sinä ainoana hääpäivänään haluaa panostaa puitteisiin tilanteen ainutlaatuisuuden vuoksi?
Minusta olisi suorastaan halventavaa järjestää yhtään heikommin vetimin kuin nyt pystytään järjestämään. Muutoin voisimme mennä kahdestaan naimisiin ja rakkautemme olisi ihan sama kuin se on nyt. Hyvä hyvä. - äityliini/tuleva morsian
Itse saan pahoinvointia tuosta sun viimeisen päälle materialistisesta ajattelusta hääpäivään liittyen. Yleensä kun teema on rakkaus, onnellisuus ja lämminhenkisyys. Ehkä se jollekin on pinnallisuus... Oma valinta tietty.olen kanssasi aivan täysin samaa mieltä..
pinnallisuus on joillekkin kaikkea muuta tärkeämpää. sille ei voi mitään. joku muu haluaa olla prinsessa täydellisesti täydellisenä päivänä. mutta jollekkin muulle riitää se tunnelma ja se että saa rakkaimpien ihmisten kanssa jakaa yhden elämän ihanimmista päivistä. mutta toivotaan että jokaiselle meistä "siitä" päivästä* tulee enemmän ja vähemmän ikimuistoinen. - elokuun morsian
Eikä kuoharilla ja samppiksella ole mitään tekemistä toistensa kanssa..
korjoitin, että kuoharia TAI shampanjaa tarjoilaan yleensä onnittelumaljoissa. Kaikki eivät tarjoa shampanjaa ja silloin laseissa usein on kuoharia... En väittänytkään että ne olisivat sama asia.
- avioitunut
Olimme muutama vuosi sitten serkkuni häissä joissa tarjottavana oli runsas ja monipuolinen noutopöytä, lämpimänä ruokana kinkku-, savulohi-, ja kasviskiusaksia. Vaikka kiusaukset onkin täällä arvosteltu "tähderuuaksi", näissä häissä pitopöytä oli kuitenkin valtava menestys josta löytyi syötävää jokaiseen makuun. Kiusaksien lisäksi tarjolla oli muitakin herkkuja, kuten savusiikaa, naudan savupaistia, sienisalaattia, täytettyjä kananmunanpuolikkaita ja lukuisia erilaisia salaatteja.
Kyse on kuitenkin kokonaisuudesta, se jos mikä ratkaisee. Tehkää omannäköisenne häät. Mielestäni on typerää hienostelua alkaa tarjoamaan antipastoa ja tapasia jos se ei muuten kuulu elämäntyyliinne. Miksi edes hääpäivänään - niin spesiaali kuin se onkin - esittää jotain muuta kuin on.
Suomalaista hääperinnettä solvataan takapajuiseksi, mutta mielestäni silloin unohdetaan se tärkeä seikka, että kyse on kuitenkin Suomalaisesta hääperinteestä. Ei aina tarvi tehdä suuren maailman malliin! - vois olla
myös hyviä vaihtoehtoja esim lohi ja lihasoppa(poro/hirvi esim) sen lisäksi salaatteja ja leipää yms...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803