Missä taidoissa olet hyvä

Anonyymi-ap

nyt voit vapaasti kehua itseäsi ja kertoa missä asioissa tunnet olevasi taitava.

Minä osaan leipoa pullaa, leipää ja kakkuja.
"Jarmon piimäkakku" onnistuu aina minun omilla ohjeilla, jotka olen tuon nimisen kakun ohjeista muuntanut eri makujen kakuiksi.
Myynkin kirppareilla sitä ja saan aina kiitoksia ja tilauksia.
(verotonta myyntiä tuottorajaan asti)

94

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen hyvä mummo. Ei ollut aina tarpeeksi aikaa tarpeeksi leikkiä js viettää aikaa omien lasten kanssa kun piti yksinhuoltajana painaa töitä. Mutta hyvä mummo olen, aina on ollut aikaa kuunnella ja paapoa lastenlapsia, nyt jo lastenlastenlapsia. Leivon pullaa, laitan hyvää ruokaa ja saavat olla opissa.

• Anonyymi

Ihan silmät kostuivat.
        Ajattelen ihan samoin, vaikka en ollut yksinhuoltaja, jäi minulle yrittäjänä liian vähän aika olla päivittäin lasten kanssa.
        Teimme luontoretkiä ja yhteisiä kilpailumatkoja heidän harrastaessaan lajeja.
        Nyt on näille nuorille aikaa ja tuota pullaa, pullaa pitää olla ja lohisoppaa.

• Anonyymi

Olen erityisen hyvä näkemään vikoja ja melko hyvä korjaamaan niitä.

Nytkin esim. hoitokodissa ostettiin joka huoneeseen roska ämpäreitä.
        Ovat kapeahkoja ja matalia ja kaiken lisäksi eivät repäise pussia irti rullasta.
        Rulla on pussin alla. Pussit ovat aivan liian suuria ko. ämpäriin.

Toiseksi, inhottaa mikrot jotka on työtason päällä, siis korkealla.
        Sen pitäisi olla aina työtasolla.

• Anonyymi

Olen hyvä kehumaan itseäni ja kasviskaviaariani.

• Anonyymi

Sitäkö te syötte siellä kaupunkiasuntonne parvekkeellanne? Vai rantahuvilasi grilliterassillasi?

• Anonyymi

En ees tiedä mitä se on?
        Kehua saa, jos ei mene yltiöpäisyydeksi.

• Anonyymi

Minä osaan rypyttää karjalanpiirakat oikean oppisesti ja ne rypyt ei ole koholla, kuten nyt on.

Samoin riisi täyte on "kypsä", ei siis mitään "al denttoa", siis raakaa. Perunahan aina onnistuu.

• Anonyymi

Minäkin leivon usein karjalanpiirakoita.
        Riisipuuron suola ja kypsyys aste tärkeitä, ja voita joukkoon!
        Hyvä me.
        Samat vaatimukset.

• Anonyymi

Nykyisin en ole missään taidoissa edes välttävä; vaimo sitoo kengännauhat ja laittaa housun napin kiinni ja kävely onnistuu kepin kanssa. MUTTA asun omin käsin vähän yli kakskymppisenä rakentamassani omakotitalossa ja teen kyllä edelleen meidän ruoat ja käyn kaupassa,

• Anonyymi

Talon rakennus onkin suuri saavutus, oikea miehen mitta! Oliskin vielä tuollainen mies, joka tekee ruuat ja käy kaupassa.

• Anonyymi

Oma talo ja omat tavat.
        Ihailtavaa!
        Välttäväkin on joskus paras. Kehu vain, jokainen tekee aina parhaansa!

• Anonyymi

Olen aika hyvä kirjoittamaan ja vastailemaan asiallisesti erilaisissa nettikeskusteluissa, joissa useat keskittyvät vain haukkumaan ja irvailemaan toisiaan ja puhuvat asian vierestä tai tahallaan väärinymärtävät. Usein asiaton keskustelu päättyykin kun asiallinen kirjoitus vie halut jatkaa asiattomasti. Usein saan peukutuksia. Ei silti, en väitä, että olisin ainoa asiallinen, sellaisia löytyy onneksi muitakin :)

• Anonyymi

Omat hyvät ja huonot puolesi toit esiin.
        Kiitos kun olet rehellinen.
        Meillä kaikilla kun on nurja puolemme jota ei halua aina näyttää.

• Anonyymi

- Tulen hyvin toimeen eläinten kanssa. Samaistan jopa itseni paljolti eläimeksi!
      - Olen suunnitelmallinen, en jätä tärkeitä asioita sattuman varaan, vaan mietin ne tarkkaan jo kauan ennalta. Merkitsen kaiken kalenteriini joka "elää" tilanteiden mukaan. Muutoin, hajamielisenä, asiani olisivatkin sikin, sokin. En pidä, enkä halua epäjärjestyksen ihmisiä lähelleni (näistä ollut aiemmassa elämässäni paljonkin riesaa). Kokemus on opettanut, että erakkona asiani sujuvat parhaiten, ovat järjestyksessä.
      - Elän hiljaisuudessa, en pidä minkäänlaisesta mölystä.

• Anonyymi

Kyllä, eläimet olivat jo lapsuuskodissa minulle tärkeitä.
        Hoidin niin lehmiä kuin hevosiakin. Kanasta kanarialintuihin, koirat, kissat ja muut pienet eläimet saavat yhä rakkauttani ja hoivaamishaluani täyttää.

• Anonyymi

Kuinka hienoja viestejä.
      Lisää näitä!

• Anonyymi

Osaan kutoa puikoilla ja koneella, joskus muinoin jopa nyplännyt, mutta se taito vaatii lisää harjoitusta. Nypläystyynikin on tallessa.

• Anonyymi

Minä osaan kutoa kangaspuilla. En vain mattoja vaan pellavaloimeen pöytäliinoja ja verhoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä osaan kutoa kangaspuilla. En vain mattoja vaan pellavaloimeen pöytäliinoja ja verhoja.

Äidinäitini oli käsityön opettaja ja meillä on hänen kutomiaan pyyheliinoja vaikka muille jakaa. Lakanoista vain kauniit pitsit jäljellä.

Isoisäni äiti sisarensa kanssa samaten kutoi työkseen tilaustöinä mattoja ja ryijyjä.

Mummu kuoli varhain, eikä äitini oppinut käsitöitä, itse olen omin neuvoin yritellyt monenlaista, eli se on niinku verissä, mutta taidot on keskinkertaiset.

• Anonyymi

Osaan laskea päässä aika moninumeroisen luvun neliöjuuren oikein noin kolmella
      numerolla. Minulla on myös ylikehittynyt FFA
      Toisinaan joudun selittämään kauhistuneille etten stalkkaa heitä mutta
      olen tavannut heidät 1997 yhden kerran tms

• Anonyymi

Isäni laski nelinumeroisia lukuja yhteen päässälaskuna, sitä mukaa kun niitä sanottiin.

Joillekin ihmisille on noita lahjoja luotu, hyvä näkömuisti,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isäni laski nelinumeroisia lukuja yhteen päässälaskuna, sitä mukaa kun niitä sanottiin.

Joillekin ihmisille on noita lahjoja luotu, hyvä näkömuisti,

Perustuuko päässälasku näkömuistiin ?

• Anonyymi

Osaan tehdä karjalanpaistia niin että jopa anoppikin kehuu.

• Anonyymi

Veläkö sinun anoppi elää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🫢 😀

Varmaankin n. 120 vuotias koukkunenäinen kääkkä.

• Anonyymi

Jos laitat siihen lanttua, minä en tykkäisi, muuten hyvin haudutettuna parasta, tai lampaankareen ja rosvopaistin makuihin voi verrata samanarvoisina.

• Anonyymi

Kommenttini vajosi tuonne alas, joku ennätti koukkunokkineen väliin. -
        lantusta mainitsin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo vain elää. Vasta 88v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo vain elää. Vasta 88v.

Puolisosi on sitten hyvin nuori jos itse olet 80+.

• Olen hyvä delegoimaan.
      Tyttäreni on perinyt minulta sen taidon.

• Anonyymi

Noin sanoo mummo, joka kuorii jopa perunat ukolleen ja peräkamnarinpojalle Ja jonka henkisiin arvoihin kuuluu paapoa myös jälkeläisiään.

• Anonyymi

Minäkin osaan aika sujuvasti siirtää töitä muille jos ei itse huvita tehdä.
        Laiska kun olen,

• Anonyymi kirjoitti:

Noin sanoo mummo, joka kuorii jopa perunat ukolleen ja peräkamnarinpojalle Ja jonka henkisiin arvoihin kuuluu paapoa myös jälkeläisiään.

En minä enää kuori perunoita kuin muussiin ja liuskalaatikkoon. :)

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

En minä enää kuori perunoita kuin muussiin ja liuskalaatikkoon. :)

Oletko luonut tyttäresi delegoimalla?
        mikä on suurin delegointisi?

• Anonyymi

Osaan kuunnella ihmisiä ja olen riittävän hyvä äiti.

• Anonyymi

Monipuolisuudessa. Oikeastaan ei ole sellaista missä joutuisin antamaan periksi sellaisessa mitä haluan. Selviydyn vaikka mistä hyvin. Toiset osaan itse ja toisissa saan ystäviltä apua. Olen saanut perinnöksi voimaa ja sitkeyttä. Minua autetaan mielellään koska autan muita.

• Anonyymi

Minua opetettiin lapsesta asti tekemään kaikkia töitä.
        Joskus olin tuskaantunut ja samoin, että kun en osaa tehdä niin hyvin kuin isä ka äiti tekivät,
        Silloin sain hyvän ohjeen,
        Aina kun on parhaansa tehnyt, se on hyvä ja aina oppii lisää!

Osaan paljon hyvin ja paljon sellaistakin josta voin olla jopa ylpeä.
        Olleen ylpeitä monipuolisuudestamme.

• Anonyymi

Olen arkisen tehokas.
      Minimi panoksella tavoiteltuun tulokseen. Koskee myös lähipiirini tekemisiä. Poikkeuksetta aivan arkitavallisissa askareissakin on tehostusvaraa ilma askelmerkkivälin pidentämistä.
      Höseltäminen ei ole tehokkuutta vaan energian tuhlausta.
      Periaatteeni: Mies tekee. Mies vastaa tekemisistään!

• Anonyymi

Erittäin hyvä strategia. Optimoin työt myös itse ja pyrin käveleväksi pirkkaniksikirjaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erittäin hyvä strategia. Optimoin työt myös itse ja pyrin käveleväksi pirkkaniksikirjaksi

Oppia jo varhaisvuosien työelämästä. Olin ajoittain urakkatöissä joissa tekeminen ja tulos oli vakioitu ja johon perustui yksikkökohtainen ansio.
        Etsin, ja poikkeuksetta löysin parempia menetelmiä joilla pystyin oleellisesti parantamaan tulosta ilman huhkimista. Työt olivat työntutkijoiden määrittämiä. Muutaman kerran sain taakseni kellokallen ja tietenkin silloin tein työn työnopastusjäsentelyn mukaisesti, hidastelematta. Tulos oli alkuperäisen tutkimuksen mukainen.
        Kerran olin 7:n hepun yhteisurakassa. Tuotannon maksimia ei pystynyt ylittämään koska porukkamme "ruokki" kokoonpanohihnaa. Vakioidun menetelmän oikominen vaati hieman pitemmälle menevää valmistelua. Parhaimmillaan, sarjaa muutoksen tullessa, lähti yksi porukkamme heppu koneistamoon mittaamaan tulossa olevat osat joten sen perusteella pystyimme esiasentamaan tarvittavat osat. Taas tulivat kelloukot pilareiden taakse kyttäämään mutta tietenkin teimme opastetun menetelmän mukaan.
        Hoidin porukkamme urakkakortit.
        Jostakin syystä minusta tehtiin tuntipalkkainen työnopsataja. Tuntipalkkani oli vain hieman pienempi kuin urakassa.

Olessani opiskelun jälkeen esimiesasemassa minua yritettiin joskus uunottaa mutta huonolla menestyksellä. Työt olivat sen luontoisia ja yksinkertaisia, että olisin pystynyt tekemään ne itse ja kerran otin hitsaajan rukkasesta mig-polttimen käteeni ja tökkäsin heftin jolla minua yritettiin jymäyttää.
        Tarvittaessa menin kyllä kaveriksi tekemään urakkaa duunarin pussiin. Valmiita odottava rekka oli se tarve.
        Pelin henki. Yhteiset työt. Tilanteiden mukaan joustot suuntaan ja toiseen.

• Anonyymi

Hyväksi en voi kehua itseäni missään asiassa. Olen keskinkertainen vain.

• Anonyymi

Olen hyvä naapuri.
      Kuuntelen murheita ja autan monissa asioissa.
      En levitä yksityisiä asioita muille.
      Oveni on tavallaan auki kaiken aikaa, jos on jotain hätää.

• Anonyymi

Olen hyvä siirtämään siivousta taas seuraavalle viikolle kun yksin asuessa ei sitä joka viikko tarvii tehdä :)

• Anonyymi

Sama vika, minäkin olen hyvä siirtämään tekemiset huomiseksi ja huomiseksi .....
        ja huomiseksi .... Soromnoo ! Yksin asuessa on helppo päättää mitä tekee
        ja milloin. Jos olisin voimissani, imuroisin vähän useammin, mutta se ottaa
        kipeälle selälle.

• Anonyymi

Jalkapallossa olin hyvä. Jopa paraskin.

• Anonyymi

Silmien liimaamimessa paljon matua töissä
      haava nenänpielessä ei viety hoitotilaan vaan käytävällä lääkäri ei katsonut
      vaikka tietoihin kirjattiin niin sairaanhoitaja puhdisti ja liimasi meni hakemaan
      laastaria jolloin lapsi sanoi: en näe mitään, silmät oli liimattu kiinni

”Jyväskyläläisen 5-vuotiaan lapset liimattiin huolimattomuutta terveysasemalla kiinni – ohjattiin Kuopioon leikkaukseen”

Jyväskylän Huhtasuon terveysasemalla liimattiin vahingossa viisivuotiaan lapsen silmät kiinni.

Äiti oli tuonut lapsen terveysasemalle tiistaina puolen päivän aikaan, koska nenän varteen oli tullut päiväkodissa syvä haava.

– Meitä ei ohjattu toimenpidehuoneeseen, vaan kirjaimellisesti käytävälle sängylle, äiti kertoo tilanteesta.

Äiti ei esiinny omalla nimellään, koska kyse on alaikäisen terveystiedoista.

• Anonyymi

Voisit koittaa pysyä ketjun aiheessa. Jooko.

• Anonyymi

En ole komea mutta miellyttävä!

• Anonyymi

Kokelasajan kantakortin lainaus.
      Vilkas ja helposti kiihtyvä. Rajattomasti ruumiillisiin voimiinsa luottava.
      Hyvä käskijä. Erinomainen johtaja. Alaisistaan huolehtiva.
      Jatkokoulutus. Pataljoonnan tiedustelu-upseeri. Tulenjohtueen johtaja..
      Siviilien näkemykset vaatisivat soveltamista.
      Siviilissä kohtuulisen menestynyt ura elinkeinoelämän eri tason johtotehtävissä.

• Anonyymi

Nyt sotaisana aikana pidän itseäni rauhanluojana. Ei ole yhtään vihollista, enkä vihaa ketään. Jos olisin venäläinen, ukrainalainen olisi kuin veli tai sisar, saisivat elää puolestani rauhassa kotonaan, enkä ottaisi luvatta mitään.

• Anonyymi

Olen hyvä käyttämään aikani niin, että ilman etukäteis aikataulutusta selviän monista aikaa vievistä askareistani.
      Olen pessyt pyykkiä viisi koneellista, vielä on yksi vaillapesu ohjelma käynnissä, sitten se puuha on ohi.
      Koneen käydessä olen ennättänyt imuroida ja tuulettaa petivaatteet, kuoria perunat iltaa varten ja ammulla ensitöikseni tyhjensin tiskikoneen.
      Vielä on aikomus jotain puuhastella pölyrätin kanssa, huuhtomisen kestävät koriste esineet ja muovi/ kangas kukkani huuhtelin aamusuihkulla käydessäni. Ovat jo kuivia.
      Illalla saunaan ja huomenna ajelen ajanvietteen pariin.

Mikään ei jää tekemättä ja tehtyä sitäkin mitä en suunnitellut edes tälle viikolle.
      Kiitän itseäni ja keitän presidentti kahvia pienen kupillisen,

• Anonyymi

En koskaan myöhästy mistään tilaisuudesta tai tapaamisesta; oli lähellä tai kaukana. Koskaan ei ole kiire minnekään. Mitään erityistä en tee asian eteen, se vaan menee noin.

• Anonyymi

Olen taidokas kusettaja, varsinkin kädettömien kusettajana!
      T. Late Liperistä.

• Anonyymi

Housuunkusemisen mestariopettaja!
        Kaikkiin tarvitaan kokeneita opettajia.

• Anonyymi

Olen hyvä ajamaan sääntöjen mukaan kaupunkiliikenteessä.
      Pysähdyin liikenneympyrään liittyessäni antamaan tietä jalankulkijalle ja näin samalla polkupyöräilijän lähestyvän vasemmalta. en lähtenyt liikkeelle.
      Takana tullut autoilija painoi pilliä, hän hermostui.
      Pyöräilijä pysähtyi heti kadun ylitettyään ja heilautti hattua kiitokseksi.

Hän ilahtui kun odotin hänen ylittävän ajoradan ja minulle riitti iloa hänen kiitoksestaan!
      Kuinka ajatteli se takana ajavaa, kun painoi vielä pilliä ja vilkutteli valoilla.
      Toivottavasti selvisi kiukustaan.

• Anonyymi

Annatko kaupungilla vasemmalta tulevalle etuajo-oikeuden...kun hän nyt sattuu sieltä tulemaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annatko kaupungilla vasemmalta tulevalle etuajo-oikeuden...kun hän nyt sattuu sieltä tulemaan?

kyllä, jos on jalankulkija tai pyöräilijä ja jos auto tulee vasemmalta vauhdilla, annan tulla, en aja kolaria, jos voin sen hänelle ajo - oikeuden luovuttamalla välttää.
        Järkikin on joskus apuna ajan sentään vuodessa sen mitä joku viidessä.
        Kolariton, ja joka vuosi vakuutusyhtiö muistaa boonuksilla kolarittomista vuosista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä, jos on jalankulkija tai pyöräilijä ja jos auto tulee vasemmalta vauhdilla, annan tulla, en aja kolaria, jos voin sen hänelle ajo - oikeuden luovuttamalla välttää.
        Järkikin on joskus apuna ajan sentään vuodessa sen mitä joku viidessä.
        Kolariton, ja joka vuosi vakuutusyhtiö muistaa boonuksilla kolarittomista vuosista.

Parasta kohteliaisuutta on, kun jokainen menee vuorollaan. Ei aiheuta turhia ärtymyksiä muissa liiketeessä mukana olevilla. Kuten tööttäilevissä k..päissä.

• Anonyymi

Hyvä että painoi (puhalsi) pilliä, se vielä olisi puuttunut, että olisi tosikkona vielä töötännyt peräti ihan torvella!
        T. Arska Mansesta.

• Anonyymi

Etkö ole iloinen omista kyvyistäsi?

Osaatko hoitaa kyntesi ja huolehtia hiustesi hyvinvoinnista, vai tarvitsetko ammatti ihmisten apua kaikessa?

• Anonyymi

Onneksi selviän itse noista puuhista.

• Anonyymi

Onkohan näin?

• Anonyymi

Olen hyvä laittamaan ruokaa.
      Paistoin pienen sisäpaistin ja tein hyvän ruskean kastikkeen.
      Leikkasin paistin ohuiksi viipaleiksi, sekoitin kastikkeen joukkoon ja laitoin 100 asteeseen uuniin, sitten pudotin lämmön 75 asteeseen ja pidintunnin verran.
      Liha ihan sulaa suussa ja kastike on niin maukasta ettei kokkitaistoissa ikinä saa sellaista makua aikaan

• Anonyymi

Et maininnut alkua. Riittävän raakakypsän lihan valinnan.
        Et myöskään mihin kypsyysasteeseen paistoit paistisi.

• Anonyymi

Varsinkin liha joka suorastaan sulaa suussa, on mitä parhainta ruokaa, varsinkin hampaattomille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsinkin liha joka suorastaan sulaa suussa, on mitä parhainta ruokaa, varsinkin hampaattomille!

Ihanko totta, olet sitten hampaaton, kun tuonkin tiedät?

Minulle liha on päivän tärkeintä proteiinia, kalan, simpukoiden ja katkarapujen lisäksi.
        Juustosta tulee kova uloste, se onkin pirullinen vaiva.
        Sulatejuustoa. annos pakattuina, pyöreässä pahvirasiassa. Lidllin hyllystä, hyvää on.
        Rakastan vahvaa ja rasvaista Edamia.

Mitä sinä syöt, paitsi tuon hampaattomine lihan jo tierän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanko totta, olet sitten hampaaton, kun tuonkin tiedät?

Minulle liha on päivän tärkeintä proteiinia, kalan, simpukoiden ja katkarapujen lisäksi.
        Juustosta tulee kova uloste, se onkin pirullinen vaiva.
        Sulatejuustoa. annos pakattuina, pyöreässä pahvirasiassa. Lidllin hyllystä, hyvää on.
        Rakastan vahvaa ja rasvaista Edamia.

Mitä sinä syöt, paitsi tuon hampaattomine lihan jo tierän?

Toisiaan kompensoivat maut.
        Herkulliset äyriäiset >< mauton Edam! Toisin edamin aromilla ei turrura makuaistiaan ennen äyriäisiä.

• Anonyymi

Hyvää yritän aina tehdä, mutta priimaa pukkaa....

• Anonyymi

Olen puheissani täsmällinen. Täsmällisyys on rehellisyyttä.

Luin erästä IS:n uutista, jossa kuvailtiin tiettyä onnettomuuspaikkaa. Ihmettelin miksi toimittaja esitti kaikki tosiasiat tapahtumapaikasta monisanaisen epätäsmällisesti, osin virheellisestikin, kun uutisen olisi voinut kirjoittaa antamalla lyhyt, täsmällinen tieto.

Mietin: miksi? Hän ei ollut viitsinyt selvittää tosiasioita kunnolla. Mutta jotain piti kirjoittaa huitaista, ainakin vähän sinne päin. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta kun tuo "johtava, suomalainen uutismedia" uutisoi puutaheinää.

Itselleni tuo alue on ollut aikoinaan tuttu, siksi uutinen kiinnosti.

Noin luodaan valheuutiset.

• Anonyymi

Persut valehtelee täsmällisesti.

• Anonyymi

Lapsellisuutesi on aika noloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsellisuutesi on aika noloa.

Hän uskoo noin keräävänsä ääniä demareille.

• Anonyymi

Erilainen askartelu ja itsetekeminen voisi olla hauskaa jos osaisi.

On mulla kyllä monenlaisia aineksia, että jos ei muuta tekemistä ole, niin niitä voisi puuhata.
      - Käsityöt nyt yleensäkin. Olen jo nk. tuunannut joitain vanhoja vaatteitani, keksinyt niihin lisäyksiä, koristeita jne.
      - Koruja voisi askarrella, mulla on esim. puuhelmiä, nappeja ym. (Kuinkahan paljon maailmassa onkaan erilaisia nappeja?)
      - On värityskirja. Kun olin leikkauksen jälkeen kuntoutussairaalassa, huomasin siellä eräällä vanhuksella värityskirjan. Keksin hankkia itselleni samanlaisen, myös värikyniä ja tusseja, aikuisia varten. Niissä kirjoissa onkin puuhastelemista, voivat olla vaativia.
      - Pehmoeläimet...
      - Nyt jouluksi aion askarrella jotain pientä.
      - On monenlaista askartelumahdollisuutta.

• Anonyymi

Olen hyvä nukahtamaan sulkematta tietokonetta
      ja hyvä herätessäni huomaamaan, että laite on valmiudessa.
      Ei seiso, sanoi ?. se käy koko yön, jos et tee mitään.

Yleensä sammutan, nyt oli iltiksen sivu auki ja Lasse Noreksen kuolemasta uutinen.
      R.I.P.
      Korppis tuossa anona puhuu askarteluistaan.
      Minulla on omat askarteluni, en vielä alennu kirjoja värittämään säästän vanhatkin.
      Seli, seli, en välitä, tiedänkin.

Tuossa on lattialla seinämaali purkki. Seinien maalaus, samalla pahvista lapsille maalipohjia akrylimaalaukseen, Tulee halvaksi ja kestää vaikka uudelleen maalauksen. Kuuluisia nuoria taiteilijoita.
      Tarkoitus on vielä nukkua aamuyö, pakkanen kiristynyt. Mieli on ihan lauha.

• Anonyymi

Hyvää huomenta.
        Riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa, tilkka kahvia ja siinä se aamu on mennyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää huomenta.
        Riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa, tilkka kahvia ja siinä se aamu on mennyt.

Minä söin perunoita ja kastiketta kurkkusiivujen kans.

Just tulin lenkiltä ja siinä olen hyvä.

• Anonyymi

Se on varsin tärkeätä, että tuo seinämaalipurkkisi on vielä lattialla, ettei vain unohtuisi siihen kuivumaan?
        T. Arska.

• En ole kovin hyvä missään, kohtalainen, ihan ok. ruuanlaittaja ja käsitöiden tekijä.
      Hyvänä asiana pidän itsessäni sitä että en enää hermostu herkästi ja en ole yhtään katkera.
      Kai elämä on opettanut mikä on todella tärkeää.

• Anonyymi

Minä taasen olen hyvä kusettamaan kelaa kaikissa tukiaisissa, mitä ikinä voi saada.
        T. Liisa Liperistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taasen olen hyvä kusettamaan kelaa kaikissa tukiaisissa, mitä ikinä voi saada.
        T. Liisa Liperistä.

Hyvä Sinä.
        Toivottavasti et tuhlaa saamasi tukia huumeisiin ja viinaan.
        Niissä se hyötysi menee hukkaan!

Kerro kuinka osaat sen tehdä, minä en saa mitään tukia mistään, enkä kehtaa mennä kerjäämään.
        Eikä näin vanha ryppyinen akka kelpaa kenellekään, joten ei kannata mennä itseään myymäänkään?
        Oletko sinä myynyt palvelujasi, ja kuinka meni kaupaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. Liisa Liperistä.

Osaat myös eri nikin laittaa kommentteihisi, välillä olet ukko välillä akka...heh.

• No minä olen suuripiirteinen, joustava, suvaitsevainen ja nopea kirjoittamaan...
      ai pitikö ne olla asioita missä on hyvä?

• Anonyymi

Ahaa, toisin sanoen sinulla on suuret, kimmoisat, liukkaat ja vikkelät sormet? Aivan ihanaa dedos grandes, elasticos, resbaladizos y agiles

voisit olla vaikka gorilla, pianisti, vaikeasti seurattava tai ketterä ompelija ...
        joka tapauksessa myyttinen käsiään yksityiskohtaisiin tehtäviin usein käyttävä

• Anonyymi

Voihan sitä tarinoiden suurpirteistä muuttuvuutta joustavuudeksikin sanoa,

• Anonyymi

Paloma hei, suvaitsemattomuutta ei saa suvaita, senverran itsesuojeluvaistoa on syytä olla.
        Ruotsalaiset on suvaitsevaisuuksissaan tehneet maalleen paljon pahaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, toisin sanoen sinulla on suuret, kimmoisat, liukkaat ja vikkelät sormet? Aivan ihanaa dedos grandes, elasticos, resbaladizos y agiles

voisit olla vaikka gorilla, pianisti, vaikeasti seurattava tai ketterä ompelija ...
        joka tapauksessa myyttinen käsiään yksityiskohtaisiin tehtäviin usein käyttävä

Minulla on pienet, mutta vikkelät sormet. Toimivat hyvin näppäimillä

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ilmankos koko ajan jotain rakkinetta näpytteletkin. Neuloisit vaikka pipoja.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Se on jo ihan häiritsevää toimintaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on jo ihan häiritsevää toimintaa!

Takapuolikin leviää kun kaiken päivää koneella istuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Takapuolikin leviää kun kaiken päivää koneella istuu.

Nouse välillä seisomaan!

• Anonyymi

Monen meistä tietävät missä olet hyvä!
        Osaat kehua itseäsi!

Olet niin hyvä, että luulet meidän olevan sinulle kateellisia.
        mutta, kun ole tosi hyvä siinä, että oletkin vain ärsyttävä muiden lukeman ja tietämän jaossa!

Itselläsi toimivat hyvin ne linkkienjakamiset, muuta hyvää en ole havainnut!

• Anonyymi kirjoitti:

Monen meistä tietävät missä olet hyvä!
        Osaat kehua itseäsi!

Olet niin hyvä, että luulet meidän olevan sinulle kateellisia.
        mutta, kun ole tosi hyvä siinä, että oletkin vain ärsyttävä muiden lukeman ja tietämän jaossa!

Itselläsi toimivat hyvin ne linkkienjakamiset, muuta hyvää en ole havainnut!

Totesinhan kuitenkin että ne asiat joissa itse koen olevani hyvä, ovat monien muiden mielestä suurin rasitteeni.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Totesinhan kuitenkin että ne asiat joissa itse koen olevani hyvä, ovat monien muiden mielestä suurin rasitteeni.

Johan sää 4 päivä kehuit itseäsi ja nyt taas uutta. Entäs mikä tilanne parin viikon päästä.

• Nykyään on vähän mistä itsestään tyytyväinen.

Usein ollut mielessä joskus vielä valmistan itse kaalikääryleitä, tuumasta toimeen tänään oli tykötarpeet esillä. Siitä vaan rohkeasti kiärylehtimään yks' kerrallaan vuokaan, 18 kpl on par' aikaa uunissa, klo 20:00 pääsee maistamaan sattuiko maku kohdalleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      99
      3009
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      97
      2463
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      39
      2265
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      80
      2258
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      7
      1886
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      13
      1506
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1287
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1210
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1107
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1074
    Aihe