En osaa kutoa. En osaa leipoa pullaa. Tekeekö se minusta kelvottoman ihmisen ?
Missä taidoissa olet huono/heikko ?
34
214
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tsrvitse osata pullaa leipoa, hienompaa on leipoa savipyttyjä. Pullaa saa kaupasta.
- Anonyymi
Pullaa ihminen ei välttämättä tarvitse ollenkaan ja se mitä tarvitsee tai haluaa pitäisi motivoida ainakin opettelemaan tekemään sitä mitä haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pullaa ihminen ei välttämättä tarvitse ollenkaan ja se mitä tarvitsee tai haluaa pitäisi motivoida ainakin opettelemaan tekemään sitä mitä haluaa.
Kaupan Pullava-pulla on hyvää ja pehmeää.
- Anonyymi
- Hmmm. Inhoan siivoamista, en ole siinä aina kovin perusteellinen.
- Ruuanlaittokaan ei ole vahvin puoleni, osaan kyllä perusruuat.- Anonyymi
Tuohan riittää hyvin.👍
Uteliaisuus halu kokeilla kaikenlaista mm. leipomista, toissa vuonna kokeilin yrttien kasvatusta. Nuorena armeijan jälkeen rakensin purjeveneen, harrastin öljyvärimaalausta, töikseen kultasepän töitä. Luonnossa liikkuminen ja kalastus, nyt on kiva muistella menneitä lepäillessä.
- Anonyymi
Olet heikko myös kulta-asioissa et osaa seurata sen hinnoittelua tai tiedä siitä mitään
jos joutuisit esim. kulta sepäksi olisit aivan onneton etkä luonnossa huomaisi edes
kulta kaivosta vaan luulisit sitä kissan kullaksi. Armeijalla ei ole paljon käyttöä
enään jos ei tunne kulta asioista tai maa metalleja Anonyymi kirjoitti:
Olet heikko myös kulta-asioissa et osaa seurata sen hinnoittelua tai tiedä siitä mitään
jos joutuisit esim. kulta sepäksi olisit aivan onneton etkä luonnossa huomaisi edes
kulta kaivosta vaan luulisit sitä kissan kullaksi. Armeijalla ei ole paljon käyttöä
enään jos ei tunne kulta asioista tai maa metallejaEi mun tarvitse todistaa mitään helppo-heikki sijoittajalle.
Pertikki kirjoitti:
Ei mun tarvitse todistaa mitään helppo-heikki sijoittajalle.
Tykkään vielä ruuanlaitosta erillaisia makuja, onnistuu välillä, leipomiset jäi kun ilmeni diabetes.
Mahtavaa kun on elossa.- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Tykkään vielä ruuanlaitosta erillaisia makuja, onnistuu välillä, leipomiset jäi kun ilmeni diabetes.
Mahtavaa kun on elossa.olet hyvä keittiössä kun osaat syödä aattelin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
enään jos ei tunne kulta asioista tai maa metallejaPersu ei osaa kuin muita haukkua.
- Anonyymi
Kunnolla hitsaamaan olisi ollut aihetta opetella. Usein oli tarvetta, mutta kun ei tullut opeteltua aikoinaan kaikkia juttuja hitsaamisesta.
- Anonyymi
Siitä oli teveessä kurssi
Hitsin hitsi, nythän mä vasta hokasin
hitsauskurssi
- Anonyymi
Minun taidoissani on vielä enemmän puutteita. Minulla on peukalo keskellä
kämmentä. Olen siis aivan kelvoton ihminen. Eipä ole elämääni
paljon haitannut. Ei ihmisen tarvitse osata kaikkea eikä olla kaikesta
kiinnostunut.
Ei kai naisilta enää vaadita kaikkia "kodin hengettären" ominaisuuksia
eikä miehen tarvitse olla "remonttireiska", jos ei satu olemaan taipumusta
tai kiinnostusta. - Anonyymi
Minua hävettäs jos en osaisi edes nuita perusasioita,sukkia ja lapasia neulotaan,siksi niitä sanotaan neuleeksi,vai onko joku tehnyt sukkia matonkuteista?
- Anonyymi
Minä en osaa eikä minua hävetä yhtään. Niitä saa ostaa halvemmalla kaupasta
kuin langat maksaa ja pitäisi vielä itse tuhrata aikaa kutomiseen, kun joku muu
asia kiinnostaa enemmän, mutta ymmärrän niitä, jotka ovat taitavia kutojia
ja kutominen on samalla harrastus ja hyöty. Se tuottaa varmaan iloa suunnitella
"kudonnaisiaan".
Kutominen on täysin oikea sana myös. Ero on alueellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kudonnaisiaan".
Kutominen on täysin oikea sana myös. Ero on alueellinen.Olen kotoisin Lounais-Suomesta ja meillä esimerkiksi sukkia kudotaan. Verbiä neuloa ei käytetä. Opiskeluaikoina opin, että kyse on murre-erosta: Länsi-Suomessa kudotaan ja Itä-Suomessa neulotaan. Olen kylläkin huomannut, että myös moni pohjoissuomalainen kutoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kotoisin Lounais-Suomesta ja meillä esimerkiksi sukkia kudotaan. Verbiä neuloa ei käytetä. Opiskeluaikoina opin, että kyse on murre-erosta: Länsi-Suomessa kudotaan ja Itä-Suomessa neulotaan. Olen kylläkin huomannut, että myös moni pohjoissuomalainen kutoo.
Minä neulon napin ja kun lyhennän pitkikset otan myös esiin neulan ja langan.
Käsin neulomalla lyhennän ne. Kutomalla teen lapasia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä neulon napin ja kun lyhennän pitkikset otan myös esiin neulan ja langan.
Käsin neulomalla lyhennän ne. Kutomalla teen lapasia.Minä taas ompelen napin kiinni neulalla ja langalla. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kudonnaisiaan".
Kutominen on täysin oikea sana myös. Ero on alueellinen.Minä virkkaan eri värisiä kaulahuiveja. Helppoa, mutta tuntee tehneensä jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä virkkaan eri värisiä kaulahuiveja. Helppoa, mutta tuntee tehneensä jotain.
Eikun "kaulaliina" on oikea sana. Semmoinen pitkä.
- Anonyymi
Jokainen osaa leipoa pullaa kun noudattaa ohjeita joita saa kaikkialta.
Et siis osaa noudattaa ohjeita. - Anonyymi
En pidä ihmisistä. Heidän ylimielisyydestään ja laumaelläimellisyydestään. En viitsi nöyrtyä ihmisten edessä! Oblivion stout...
- Anonyymi
En osaa paljon minnekään. Eilen suhasin autolla google mapsin mukaan väärään, koska ei ollut sellaista paikkaa lainkaan mitä jankkasi eikä kertonut sitä minne olin menossa. Kilometrikaupalla väärään, onneksi oli tankki täynnä bensaa. Nyt olen onneksi tallessa.
- Anonyymi
Olisin halunnut oppia luistelemaan,
mutta kun en lapsena saanut luistimia,
niin en aikuisena enää uskaltanut opetella.
En osaa tehdä palapaistia.
Ostin takuumureaa paistia ja silti lihasta tuli sitkeää.- Anonyymi
Juuri nousimme pöydästä ja olin tehnyt palapaistia. Keitän pieniksi pilkotut lihat vedessä , johon olen lisännyt pippureita, sipulia ja valkosipulia. keitän n. tunnin. Lopuksi teen ruskean kastikkeen johon kaadan nesteeksi lihan keitinvettä. Ja taas kaikki takaisin lihakattilaan. Hyvää oli ja vielä riittää huomiseksikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri nousimme pöydästä ja olin tehnyt palapaistia. Keitän pieniksi pilkotut lihat vedessä , johon olen lisännyt pippureita, sipulia ja valkosipulia. keitän n. tunnin. Lopuksi teen ruskean kastikkeen johon kaadan nesteeksi lihan keitinvettä. Ja taas kaikki takaisin lihakattilaan. Hyvää oli ja vielä riittää huomiseksikin.
Ruskistan palotellun susäpaistin liemi päälle ja uuniin, kaadan loppupuolella jauho suurusteen ja sekotan. Tulee helpolla hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruskistan palotellun susäpaistin liemi päälle ja uuniin, kaadan loppupuolella jauho suurusteen ja sekotan. Tulee helpolla hyvää.
Luitko aloituksen otsikon ? Luetun ymmärtäminen saattaa olla heikko kohtasi.
- Anonyymi
En ole oppinut sietämään valheita.
- Anonyymi
Itsenikin, etenkin tarkoitukselliset valheet, kuten uskonnolliset huijarit, tyhjänpuhujat ja eksyttäjät, saavat vahvasti reagoimaan.
- Anonyymi
Onpas hassu kysymys. Pitääkö sanoa ,että on huono ,niissä toimissa ,mitä ei ole opetellut. Minä esim, en ole ikinä tykännyt käsitöistä ja siksi en osaa niitä juurikaan. Mutta minulla on superhyvät digitaidot ja olen hyvä ihmisten kanssa.
Siis tarkoittaako ap sitä ,että on jossakin huono ,vaikka on kuinka yrittänyt harjoitella ko asiaa.
Usein sanon ns, henkisesti terveille ikääntyneille , kun valittavat etteivät osaa tarvittavia digijuttuja, että ethän pienenä osannut ajaa ensin pyörälläkään, mutta opit ,kun harjoittelit.
Sama on älyvempeleiden kanssa. - Anonyymi
Olen huono oppimaan vanhanakaan mitää. Ihminen on oppivaisin
4-6 vuotiaana. - Anonyymi
Olen huono lukemaan. Olen lukenut vain yhtä kirjaa, Rollo Leikkimässä.
Uutisissa luen aina aivan väärin, mutta kun yleensä luen 2-3 kertaa niin kyllä ymmärrän.
Koulun äidinkielessä kirjoitin monta riviä yhteen lauseeseen.
Mutta maalaisjärkeä on, tietotekniikka, koneet laitteet on yksinkertaisia, en tarvi käyttöohjeita. - AnonyymiUUSI
Kitaran soitto jäänyt heikolle eikä laulaminen ole kummoista. Moitteet tuli jo kansakoulussa, kun harmoonin vieressä yritin tapailla säveltä, opettajan takoessa vimmalla näppäimiä, komentaen lopulta, ei sinusta laulajaa tule!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja17322309Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant759522Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.297500Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va816340SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1825990Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot344986HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1084646Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1014396Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo882088Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa
Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k801377