70-luvulla rakennettu kerrostalo,

Anonyymi-ap

tässä asunnossa jotain pikkuremppaa tehty valmistumisen jälkeen, vuokralla tämä asunto, mutta oikeasti talo on siis osaketalo.
Nyt tässä muutaman ajan mun kämpässä on tuntunut outoja hajuja. Haju on kuitenkin sellainen, että se tulee, on jonkin aikaa, ja sitten taas lähtee. Eli jos mä ilmoitan huoltoon, niin kun se huolto olis tulossa, niin sitä hajua ei just silloin tunnu. Se haju on pahimmillaan ollut sellainen, että se lyö jo asunnon ulko-ovella vastaan. Kerrostalo tämä siis.
No, nyt just pari viikkoa sitten hajua oli taas, mä ilmoitin huoltoon, ja nää oli sitten viikonlopun jälkeen tulossa paikalle ("sulla on jotain ongelmaa viemäreitten kanssa, heheh", äijä nauroi soittaessaan. No, se haju ei kyllä viemäreistä tullut.) mut sitä hajua ei enää ollut. Sitten vähän ajan päästä näillä oli palovaroittimien asennus, silloinkaan sitä hajua ei ollut asunnossa, sen sijaan sillä viikolla tänne tulvi jotain pesuaineen hajua tosi vahvana ja sen perään sitten loppuviikon ajan jotain liuotinmaista/liimamaista hajua...
No, sitten oltiin seuraavassa viikossa, niin yks kaks yllättäen mun tiskipöydän alta alkoi kuulua tip-tip-tip-ääntä, ja se alakaappi myös haisi lievästi... no, mä soitin heti päivytykseen huoltoon ilta kun oli.... Kysyin toki et onks tää nyt kiireellinen vai ootetaanko huomiseen... No, kundi sano, et "hyvä on, mä tuun kattoon". Mä olin huomannut että siellä kaapin pohjalla, on muuten betonipohja, oli vesiputkien - kupariputket ja jotain muuta vesijohtoputkea siellä näkyvillä, kulkien läpilyönneitä kylpyhuoneen puolelle ja hormiin - alla pieni läiskä vettä.... No, se huoltomies tuli ja tutki ja sano sitte että no, täs on kyllä sellanen ongelma, että se tippuminen on tuolla hormin puolella... ja hän ei voi asialle nyt tehdä yhtään mitään, että huomenna sitten joku soittaa ja hän tekee raportin isännöitsijälle. Yms.
No, huominen tuli, kukaan ei soittanut. Nyt on jo seuraava viikko ja tiistai-ilta, eikä kukaan ole ottanut yhteyttä. Ja just kuuntelin taas, ja nyt mun mielestä sitä tiputtelua on vähän tiheämmässä... Ei nää vissiin kuitenkaan siitä johdu, että ulkona sataa.... että jostain pääsis hormiin sadevettä... Mun kämppä on kakkoskerroksessa ja talo on nelikerroksinen.... Et siis, ei tähän vissiin mitään yhteyttä tule kukaan ottamaan, ja ehkäpä tuolla sitten kohta jo virtaa vesi ihan virtanaan... Ja kohta on ainakin se, että olis noita sokeritoukkia siellä kaapin pohjalla. Ja haisee.... Toistaiseksi toi kaupasta ostettu ilmanraikastin kohtuullisesti peittää sitä hajua...
Että sellanen. Mitäs täs nyt kannattais tehdä muuta kuin alkaa ettiä toista kämppää..... Turha tähän on jäädä oottelemaan ja kattelemaan että mites käy!

Ja se haju mikä täällä oli ennen kuin tota tiputtelua alkoi kuulua. Niin, jos se on ollut siellä hormissa se vika, niin mitäpä toi huolto olis tehnyt, vaikka olis käynyt toteamassa, että haisee..... Se kun oli vaan se viemäri kun haisee. Tässä rapussa ja talossa muutenkin on aika paljon tyhjiä asuntoja.... Syrjäkylillä ollaan ja kaupungissa on uudempiakin taloja joista kämppiä voi vuokrata! Tosin kalliimmalla!

9

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Päivystyksestä tullut sanoi: "siellä on joku putki haljennut, vanhat putket". No, onko siellä hormissa piakkoin jo koski vuolaana!

• Anonyymi

Aloitus on luokkaa Kalle Päätalon kertomuksia...

• Anonyymi

Ai, eiks se päätalo ollut rakennusmestari!
        Mut mikäs mestari sinä olet. Sinä olet vissiinkin se suomi24:n innokas kyylääjä! SULLA SITÄ EI OLE KOSKAAN MISSÄÄN KOHTAA MITÄÄN OIKEAA ASIAAN SANOTTAVANA!

Mitä sinä täällä teet?

• Anonyymi

Kalle päätalo oli aika taitava tekemään tikusta asiaa.

• Anonyymi

Mites se päätalo tähän hormissa ulmenevään vesivuotoon liittyy?

• Anonyymi

Oliks sulla oikeesti jotain asiaa?

• Anonyymi

Niinkö. No, jos sinun mielestäsi on pikkujuttu, että jossakin kerrostalon rakenteissa tippuu vettä ja sitä alkaa tulla myös asuntoon. Just joo!

Teillä vissiin vuotaa kaikki paikat!

• Anonyymi
    • Anonyymi00010
      UUSI

Laitat vaan hajustetta suihkauttamalla, hajut peittyy. Nuo on kosmeettisia juttuja. Parhaita ovat 70-lukulaiset kerrostalot, tehty siihen aikaan hyvin ja rakennusmestari aina paikalla. Itse tein pitkän uran erikoisrakennusmestarina ja kolusin aina Kostamusta myöden rakennustyömaat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6339
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6167
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      6000
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2375
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1241
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      186
      1085
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe