Itse ostan kaloja, sekä teen noin kolmen kilon murekkeen possun jauhiksesta. Kinkussa on liikaa vaivaa ja kanassa/kalkkunassa liikaa luita.
Laatikotkin ostan valmiina. Kylläpäs olen tullut mukavuudenhaluiseksi/laiskaksi. 😇 niin joo, kait se pakollinen rosollikin pitää ostaa ja heittää roskiin joulun jälkeen.
>simiti<
Ostatteko joulukinkun, kalan, kanan, tai jotain?
35
352
Vastaukset
- Anonyymi
Kengurun!
- Anonyymi
Aleksi-Anteron pää voisiolls hrh joulukinkkuna..
Noniin siis jos on vegaani, ei kalaa, ei kananmunia , pelkästään salaatia eli ei silliä ... joulun vegaanin ruokavalio käytännossä 1-2 salaatinlehteä, per henkilö ei saisi ahmia...- Anonyymi
Huomaa, ettet tiedä vegaaniudesta mitään. 🙂
- Anonyymi
Suomalainen perinteinen joulupöytä on itseasiassa vegaanille ihan mainio. Vaihtaa lihan johonkin veganiseen ja tekee laatikot vähän eri tavalla, niin syötävää on vaikka millä mitalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen perinteinen joulupöytä on itseasiassa vegaanille ihan mainio. Vaihtaa lihan johonkin veganiseen ja tekee laatikot vähän eri tavalla, niin syötävää on vaikka millä mitalla.
Seitan kinkku on jopa parempaa, kuin murhatun possun takapuolesta tehty.
Ihmisillä on outo käsitys, että ne jotka eivät syö lihaa, ovat automaattisesti vegaaneja, suurin osa heistä syö kuitenkin juustoja, kanamunia, kalaa jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitan kinkku on jopa parempaa, kuin murhatun possun takapuolesta tehty.
Ihmisillä on outo käsitys, että ne jotka eivät syö lihaa, ovat automaattisesti vegaaneja, suurin osa heistä syö kuitenkin juustoja, kanamunia, kalaa jne.Olen samaa mieltä, että seitan on parempaa ja olen samaa mieltä myös siitä, että ihmisillä on outo käsitys siitä mitä se, ettei syö lihaa tarkoittaa. Itse esimerkiksi syön kanaa (vaikkakaan en kovin usein), mutta jos sanon, etten syö punaista lihaa alkaa heti vegaaniksi "syyttely". Ihan umpikahelia ajattelua.
- Anonyymi
Tykkään savukalkkunasta, Oikeasta, ei mistään rullasta.
- Anonyymi
Ei mitään BBQ tai savun makua missään muodossa mun jouluun (syöpä vaarat). Lohta ja ehkä kalkkuna- paisti noin 5-700 gr ilman luita. Porkkanalaatikko on ehdoton ja tykkään Lidlin juhlaleivästä. Holiton olut, Lasso, Lapin Kulta tai Laitilan kukko olut? 1664- Ei ollutkaan niin hyvää, mitä olin aiemmin olettanut sen olevan, ehkä hyvä seura tekee siitäkin paremman makuisen?
- Anonyymi
Joulupöytääni kuuluu aina erilaisia kaloja. En siis osta yksittäistä joulukalaa, vaan pieni määriä eri tavoin valmistettuja kaloja. Koska nuo ovat eri kalalajeista valmistettuja, niin ei kannata alkaa itse tekemään. Muuta lihaa mun joulupöytääni ei välttämättä kuulu lainkaan. Itse en sitä kaipaa, kun esimerkiksi joulukinkku on mielestäni pahaa ja nuo kalat muutoikin riittävät mainiosti. Riippuu nyt vähän siitä mitä muut joulupöytääni istuutuvat haluavat. Vaan siis jos joku jotain lihaa haluaa, niin se ostetaan valmiina.
Laatikot ostan minäkin valmiina. En niinkään pelkän laiskuuden vuoksi, vaan a) minä pidän niiden mausta ja eritoten b) niitä ei kulu niin paljoa, että kannattaisi alkaa itse tekemään. Tasan sama syy on muuten tuossa, kun sanoin, että mahdollinen kinkku tmv. ostetaan valmiina. Sitä kuluu tässä taloudessa se kolme neljä viipaletta koko jouluna. Ei mitään järkeä alkaa itse tekemään. - Anonyymi
kalaahan ei vegaani ei silliäkään ei juusto ei maitoakaan, kaikki eläin tuotteita, ei saa mitään noista sisältää ateria... kananmunakin vauva eli lihaa kanan pikkuinen liha-vauvanen.
- Anonyymi
Valtaosa kananmunista ei kanavauvoiksi muutu, vaikka kuinka sitä hautoisit. Kana kun munii ilman kukkoakin. Vaan toki ovat eläinkunnan tuotteita, eli ei vegaaneille sopivia. Niiden eettisen ongelmat liityvät ihan muuhun kuin siihen, että kananmunat itsessään olisivat aina kanavauvoja.
- Anonyymi
Mikä vimma joulun ruokiin liittyen joillakin piti tulla öyhöttämään vegaaneista?
Mitä se kenellekkään kuuluu, jos joku on vegaani? Onko taas perustrollit öyhöttämässä? Mitähän Jussin ja Riikan joulupöytään tulee?
Molemmat kun ovat vegaaneja.
>simiti< - Anonyymi
En osta mitään vaan olisi iloista näåhdä verisesti murhattuona jotain ihmisiä,kmiehiäå, joulun väri: veren punainen.
Ei naisia ne minulle, kaikki miehet teurastettu niskalauksaksellakin tarvitaessa ja joulukoristeet kiiltävällä alumiiniteipillä HEE - Anonyymi
Kalajuttuja ja kasvisjuttuja. Kinkkua ei enemmistön takia. Ei edes karjalanpaistia enemmistön takia.
Vilma
Ehkä käväisen Ikean joulupöydässä?- Anonyymi
No ei se kinkku nyt niin hyvää ole. Lähinnä sitä syödään jouluna, koska aina on tehty niin.
Minä en tosiaan ole useisiin vuosiin mokomaa paistanut, koska tenavatkin aikuisia ja asun yksin. Saanhan jouluna syödä sitä mistä tykkään? Saanhan?
En lekurin mielestä saisi syödä konvehteja, mutta ihan varmana syön. Jos kuolee, niin kuolee. Saatanpa tehdä jopa joulutorttuja voitaikinasta ja piparkakkuja ihan menneen muistelun takia.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei se kinkku nyt niin hyvää ole. Lähinnä sitä syödään jouluna, koska aina on tehty niin.
Minä en tosiaan ole useisiin vuosiin mokomaa paistanut, koska tenavatkin aikuisia ja asun yksin. Saanhan jouluna syödä sitä mistä tykkään? Saanhan?
En lekurin mielestä saisi syödä konvehteja, mutta ihan varmana syön. Jos kuolee, niin kuolee. Saatanpa tehdä jopa joulutorttuja voitaikinasta ja piparkakkuja ihan menneen muistelun takia.
>simiti<Jotain joulutuoksuja teen kyllä nostalgian takia jo.
Vilma
- Anonyymi
Kolmipiikkiset on nyt muodissa.
- Anonyymi
No vau. Olitpas älykäs.. NOT
- Anonyymi
Taidan tehdä hannibal lecterit ja pistää potilasvahinkoa tehneen valehtelevan hoitajan uuniin nahkoineen päivineen, pintaan hieron karkeaa merisuolaa, toki ensin viiltelen pintaa sopivasti että suolan imeytyminen on maksimaalisen kivuliasta.
Seuraavaksi jauhan saamattoman peittelevän järjestelmän murusiksi ja maustan sillä pinnan edellämainitusta valioyksilöstä, enkä tosiaan unohda sinappihuntua yltä.
250 astetta ensimmäiset 30 minuuttia ja sen jälkeen lämmön pudotus 150 asteeseen, mmm-m-mmmmm
.Joo vituttaa vähän- Anonyymi
No mutta. Enpäs huomannutkaan harmitustasi. Älä välitä. Nyt on itsekkäät narsistikossit johdossa ja toiminta sen mukaista.
>simiti<
- Anonyymi
Kinkun laitan ja graavilohta. Silli ei enää kiinnosta, en tiedä onko halvennettu että on laitettu Ahtisilliin jotain huonompaa ainetta mutta ei enää maistu hyvältä.
Ajattelin ostaa vähän kinkkua, laatikoita, herneet ja rosollit tietty. Pääruuaksi kuitenkin poron ulkofilettä ja pottuvoita. Jälkkäriksi joku luumurahka. Nam, tulee nälkä...
- Anonyymi
En vietä juhlapyhiä. Toki nautin vapaapäivistä, etenkin jos on ollut pitkään hirveä kiire töissä ja liian pitkiä työpäiviä.
Saatan ostaa muutaman joululaatikon ja kalkkunaviipaleita.
Joulusuklaita olen jo alkanut mättämään kaksin käsin 🐖
xLiner- Anonyymi
Sinä mokoma. Onko uudenvuoden lupaus sitten terveellisemät elintavat?
>simiti<
- Anonyymi
Ostin jo lavallisen kinkku-tonnikala-katkarapua. Itse vegaani, mutta kissat juhlii. Tuoksuu kyllä hyvältä Almo Nature:
- Anonyymi
Mun kissat tykkäsivät aikoinaan raa'asta sian sydämestä. Siinä tuli arvojärjestyskin selväksi.
>simiti<
- Anonyymi
Ylensyöntiä almanakan mukaan.
Pakanat syövät itsensä pahoinvoiviksi ja sitten ollaan Uudenvuoden jälkeen kuntosaleilla sen pari-kolme kertaa.
Seuraavaa laihdutusta yritetään, kun toukokuussa pitäisi päästä rantakuntoon.
Hyi helvetti koko joulu.
Pelkkää mässäämistä, perheväkivaltaa, vanhoja traumoja, monella ryyppäämistä ja kiinalaista rojua vielä nurkat täyteen.
Se kuusikin on onnellisempi, jos saa kasvaa sijoillaan siellä metsässä.
Väittäkää vastaan.- Anonyymi
Miksi pitäisi mässätä? Joulun ruokiakin on mahdollista syödä ihan tavallinen määrä, mutta syötävä ruoka vain on jouluruokaa.
- Anonyymi
Näillä näkymin kinkku (pieni), erinäisiä kalan graavaus kokeiluja ja karjalanpiirakoita. Ehkä maksalaatikkoa ja paahdettua bataattia tms. jokin luumumousse hässäkkä makeana, jos sokerinhimo iskee.
Tai saattaa olla niinkin, että vietän antijoulun ja skippaan jouluruuat harrastaen girl dinneriä tai juustolautaa joulunpyhien läpi. - Anonyymi
Mitä vaivaa on heittää 2 kg kinkku uuniin? 😁
Minä ainakin aion heittää. 😋
🦄 - Anonyymi
Kyllä yulenpyhät on sellainen ajankohta, että silloin otetaan jonain päivänä iltapalaksi pienet ja sievät juustobakkanaalit. Eli siis erilaisia juustoja, hilloja ja mahdollisesti suolaisia naksukeksejä. Siihen kaveriksi sekä punaista että valkoista viiniä.
🦄 - Anonyymi
Dokaaminen kuuluu olennaisena osana jouluun.
Ja välipäivinä voi naukkailla lisää - ja homma huipentuu uudenvuoden perskännäykseen.
Ei voi olla juhlaa ilman alkoholia (Suomessa).- Anonyymi
Ei se kaikilla kuulu jouluperinteisiin. Olen kasvanut ja elänyt Suomessa suomalaisessa perheessä suomalaisena, eikä meillä ollut koskaan perinteenä alkoholilla rällääminen vaan tyyliin avec kahvin kanssa ja joskus punaviiniglogiä tms. Useimmiten kuitenkin ilman alkoholin häivääkään.
En ole nähnyt vanhempiani tai ketään lähisukua olevaa humalassa. Eli ei alkoholi kuulu jokaisen suomalaisenkaan perhejuhliin tai juhlaperinteisiin vaikka ei kohtuudella alkoholin käytössä ole ongelmaa. Kunhan tajuaa rajansa ja sen milloin menee yli. Ennemmin vähemmän tai ei ollenkaan kuin liikaa. Niin itsen kuin läheistenkin takia.
Jouluksi on tarkoitus hankkia kinkku. En osaa sanoa, hankitaanko pieni, vai suuri, tai jotain siltä väliltä. Aika näyttää. 😊
- Anonyymi
Sukujoulu, jossain vaiheessa alkaa olla promilleja veressä, joku draamakuningatar alkaa näytöksensä ja sen jälkeen on täysi huuto ja paskamyrsky päällä.
Lopputuloksena joku lähtee ovet paukkuen, joku itkee keittiössä, joku vetää kaksin käsin lisää ja lapset ovat järkyttyneitä.
Lopulta joku kilahtaa ja vetää jotakuta turpaan.
Sen jälkeen hävetään monta viikkoa ja yritetään löytää keinoja peruuttaa tapahtunut.
Lopulta seuraa avioero, lapset alkavat vetää vapea ja lintsata koulusta, jonkun vaimo karkaa jonkun saatanan kiinteistönvälittäjän mukaan Leville ja äijä hirttäytyy autotalliin.
Anoppi syyttää kaikesta tietenkin hirttäytyneen miehen veljeä.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704888Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113329Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j172558Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561643- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441326- 931259
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171017Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68952IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51855