Näillä sähköautoilla Toyotan ensirekisteröinnit lähtevät hurjaan nousuun.

Anonyymi-ap

Leikkeet TM:stä:

BZ4X:n ennakkomyynti on käynnissä, ja ensimmäiset uudistuneet bZ4X:t ovat tulossa Suomeen vuodenvaihteessa.

Ensimmäiset Urban Cruiserit ovat odotettavissa Suomeen tammikuussa 2026.

Suomeen ensimmäiset C-HR+:t saadaan vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä.

Farmarimaista bZ4X Touringia joudutaan odottamaan kevääseen.

Täysin uusi Toyota RAV4 on saapumassa meille kesällä 2026.

Toyotan pienin malli saapuu Suomeen "itselataavana" hybridinä vuoden 2026 ensimmäisen neljänneksen aikana.


https://tekniikanmaailma.fi/tassa-on-uudistuva-toyota-mallisto-ja-suomeen-tulon-aikataulu/

82

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En voi muuta sanoa kuin että TILAUKSEEN MENEE. Kiitos. Tero

    • Anonyymi

      Tilasin jo etukäteen näkemättä uus beezeta ja vaimo tilaa chr+ mut haluaa koeajaa sen ekana.

    • Anonyymi

      Harkitsin BZ4X:ää pitkään mutta se susiruma mittaristo ratin päällä ei innostanut ja penkin istuinosan lyhyys.
      Hyvä auto muuten ja Executive AWD:ssä mahtavasti varusteita.

      Pistin vähän lisää rahaa peliin ja ostin sitä ns. parempaa Toyotaa.

      • Anonyymi

        Minkä ostit? Rav4 plugarin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ostit? Rav4 plugarin?

        Lexuksen. Se on ns. parempi Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ostit? Rav4 plugarin?

        Lexus on se parempi Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lexuksen. Se on ns. parempi Toyota.

        Ostit varmaan sen RZ:n eikös?...


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi joku ostaa hitaasti latautuvan pieniakkuisen Toyotan harjoittelukappaleen.

      On saatavilla ja tulossa paljon kehittyneempiö autoja.
      Toyotan akkutekniikka on todella heikkoa bZ4X mallissa.
      Itse en ostaisi 400V tekniikkaa uudessa autossa. Kyllä ero on niin huima 800V tekniikkaan.

      Miksi tyytyisit Toyotaan kun samalla hinnalla on mahdollista saada laatua ja ylellisen ajonautinnon tarjoavaa laatua.

      • Anonyymi

        Laatua? Mitä se laatu on...Itselleni se on teknistä kestävyyttä ja käyttövarmuutta. Ei jatkuvia vikavaloja mittaristossa, ei hinausauton kyytiä, ei jatkuvia takuuvikojen korjauttamisia ja tappeluja marmoritiskillä. Siksi Toyota on nyt ja seuraavakin on taatusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatua? Mitä se laatu on...Itselleni se on teknistä kestävyyttä ja käyttövarmuutta. Ei jatkuvia vikavaloja mittaristossa, ei hinausauton kyytiä, ei jatkuvia takuuvikojen korjauttamisia ja tappeluja marmoritiskillä. Siksi Toyota on nyt ja seuraavakin on taatusti.

        Toyota ei hoida edes takuuvikojen korjauksia.
        Eli siis ei virhevastuu onnistu Toyota autoissa.
        Lämmönvaihtimet ja sähköjohdot on kalliita korjata Tojoissa.
        Moottori kertoo asioista.
        https://moottori.fi/uutinen/autotekniikan-asiantuntija-toyotan-lammonvaihtimesta-ei-ole-kysymys-pakoputkiston-toiminnasta/

        https://moottori.fi/uutinen/toyotan-suosikkimaasturissa-voi-tulla-vastaan-ikava-sahkoongelma-korjaus-maksaa-pahimmillaan-jopa-yli-5-000-euroa/


      • Anonyymi

        Tesla Y on 400 voltin peli. Mistäs siitä sanot?
        Kia ev6:ssa 800 voltin lataustekniikka.


    • Anonyymi

      Pähkäilen nyt että kummastako sähköpelistä alkaisi vääntämään kauppaa: uusittu bZ4X AWD Executive vai CH-R+ AWD Executive? Molemmissa puolensa. BZ:ssa on mm. infrapunalämmitinkin joka on energiatehokas, laminoidut sivulasit, 50 litraa isompi tavaratila, 10 cm pidempi akseliväli (onko jo liian kömpelö ahtaissa mutkikkaissa kauppakeskusten parkkihallin ajorampeissa), JBL-hifit sekä X-mode neliveto kun CH-R+:n neliveto on ilman sitä. CH-R+:ssa taas on menevämpi ulkonäkö ja 180 huippunopeus eli 20 km/h enemmän kuin BZ:ssa.

      • Anonyymi

        Kumpikaan Toyota ei herätä halua omistaa.
        Yksi vertailu osui silmään missä kerrottiin BZ4X olevan paljon perässä kilpailijaa.
        Vaikka autoa ei vielä saa Suomesta tai USA:n markkinoilta niin odottaisin että saa.
        Tai kävisin hakemassa naapurista.

        Zeekr 7X vs Toyota bZ4X
        https://www.youtube.com/watch?v=DNzKEzmjbqU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikaan Toyota ei herätä halua omistaa.
        Yksi vertailu osui silmään missä kerrottiin BZ4X olevan paljon perässä kilpailijaa.
        Vaikka autoa ei vielä saa Suomesta tai USA:n markkinoilta niin odottaisin että saa.
        Tai kävisin hakemassa naapurista.

        Zeekr 7X vs Toyota bZ4X
        https://www.youtube.com/watch?v=DNzKEzmjbqU

        En ikipäivänä osta kiinalaista autoa. Se on varmaa, ja tiedän toki että moni ehdottaa että ostappa poju M-B CLA ev, Skoda Elroq/Enyaq, VW id4 tai Volvo EX40 mieluummin koska ne ovat heidän mielestään ah niin ääri-übereita ja seksikkäitä vs. Toyota. Ei uppoa minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ikipäivänä osta kiinalaista autoa. Se on varmaa, ja tiedän toki että moni ehdottaa että ostappa poju M-B CLA ev, Skoda Elroq/Enyaq, VW id4 tai Volvo EX40 mieluummin koska ne ovat heidän mielestään ah niin ääri-übereita ja seksikkäitä vs. Toyota. Ei uppoa minuun.

        Ja kaikissa noissa autoissa joita luettelit on paljon kehityneenpi sähkötekniikka kuin Toyotassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikissa noissa autoissa joita luettelit on paljon kehityneenpi sähkötekniikka kuin Toyotassa.

        Voihan sitä tuollaistakin kuvitella. Tiedoksi siitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tuollaistakin kuvitella. Tiedoksi siitä ei ole.

        Latausnopeus, akunkoko ja toimintamatka kaiki nuo parempia kuin uudessa Toyotan sähköautossa.


      • Anonyymi

        Kannattaa käydä myös katsomassa Subaru, sama auto mutta jopa 5000 euroa halvempi.


    • Anonyymi

      Toyota nousee sähköautojen 10 myydyimmän auton joukkoon näillä uutuuksilla?
      Odotan näitä huimia myyntitilastoja innolla.

      • Anonyymi

        Odotat innolla myyntitilastoja ???? Voi elämä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotat innolla myyntitilastoja ???? Voi elämä .

        Myyntitilastot kuukausittain ovat toyotakuskin hurmos!


    • Anonyymi

      BeeZeta on kaikilta kanteiltaan katsottuna ruma, siis totaalisen ruma. Sisältä myös eri värisävyjen ja materiaalien kakofonia. Penkit perusmalleissa todella löysän vetelät ja sellaista säkkikangasta. Halpaa kurapaskaa. Ei ne uudet lataus-ja range-ominaisuudet edelleenkään vakuuta, rangen lisäys maamme keleissä ehkä luokkaa 30-40 km maantieajossa eli liian vähän ja latausteho alhainen. Jollekin puolisokealle tojofanille menee nurkka-ajossa kodin ja Prisman välillä.

    • Anonyymi

      Toyotan omapoika on hauska poika ja kovin optimistinen.
      Aina kun Toyotalta tulee jotain uutta, niin hän intoilee kuinka taas Toyotan myynti lähtee hurjaan nousuun. Tuli Camry jonka piti vallata taksimarkkinat, tuli Prius jonka piti vallata ladattavien hybridien markkinat jne....

      • Anonyymi

        Tuleehan nyt Suzuki eVitarakin, eli Toyota Urban Cruiser, kuin myös C-HR+, eli Subaru Uncharted. Täysin omia mallejaan ei Toyotalta ole vielä tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleehan nyt Suzuki eVitarakin, eli Toyota Urban Cruiser, kuin myös C-HR , eli Subaru Uncharted. Täysin omia mallejaan ei Toyotalta ole vielä tullut.

        Kuvitelmia joka sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitelmia joka sana.

        Faktaa joka sana. Tarkasta, jos et usko.


      • Anonyymi

        Tuli RAV4 mikä valtasi globaalisti SUV markkinat.


    • Anonyymi

      Minulla käsitys, että Toyota ei suhtaudu vakavasti täyssähköautoihin. Ne teknisesti jo markkinoille tullessaan jälkeenjääneitä. Toyotan 500 kilometrin range on oikeasti arkiajossa 250 km ja kärryn kanssa 125 km. Toyotan pieni akku ei kestä vauhtia eikä lastia yhtään. Mutta sama virsi sopii kyllä lähes kaikkiin muihinkin sähköautoihin. Tosin niiden käytännön rangeen voi lisätä 100 km verattuna Toyotiin. Sähköautoilu tarkoittaa, että autoilusta on tulossa helvetin stressaavaa ja riskialtista hommaa. Kuka lähtee kovassa pakkasessa sähköautolla liikkeelle puhumattakaan, että perässä olisi kärry tai katolla suksiboksi. Tuollaisella pakkauksella ei sähköllä Suomen talvessa pitkälle pääse. Tesla-miehetkin joutuvat lataamaan talvella autojaan koko ajan. Ei niilläkään talviautoilu onnistu, vaikka muuta veisataan. Faktat ovat kylmät ja niitä ei kannata unohtaa. Sähköautot sopivat lämpimiin maihin, jossa aina aina kesä. Muualla liikkuminen muuttuu epävarmaksi, tehottomaksi, ongelmaksi.

      • Anonyymi

        Voihan sitä tuollaistakin kuvitella silloin kun haluaa Toyotaa mustata.


      • Anonyymi

        Vaikka minulla olisi alla ässämersu tai iso range-rover, en ikipäivänä haluaisi takapuskuriin vetokoukkua ja siihen jotain helvetin kärryä tai katolle anopin arkkua eli suksiboksia. Jos pitää jotain rahdata, tilaan kuljetuspalvelun. Ja reissuille en kuljeta puolta omaisuutta mukana missään peräkärrissä tai suksiboksissa.


      • Anonyymi

        Hah! Uusi Mersun sähkö-CLA pääsee 450-500 km arkiajossa talvellakin tai uusi BMW iX3. Ostat semmoisen.


      • Anonyymi

        Tesla long range-malleilla ajat pakkasellakin 350-400 km reipasta maantieajoa ja lataus on nopeaa, asemia on nyt kaikkialla ja nopeita lataustehoja. Ja jos jonkun range on lyhempi, saa latailtua melkein missä vaan ja kun vaan on akun esilämmitys niin talviajo on sähkiksellä nautinnollista. Neliveto, paljon välitöntä tehoa ja vääntöä sekä lämmin kabiini, ah sitä nautintoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tuollaistakin kuvitella silloin kun haluaa Toyotaa mustata.

        Saatanpa kokeilla pääseekö niillä mökille iso kärry tai vene perässä. Rav4:lla pääsee. Sähköauto on vasta valmis kun se oikeesti toimii eikä rajoita käyttöä. Tällä hetkellä ne täynnä rajoituksia, ikäviä yllätyksiä ja sudenkuoppia. Kunnon autolla ei tarvitse muuta kuin posotella perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! Uusi Mersun sähkö-CLA pääsee 450-500 km arkiajossa talvellakin tai uusi BMW iX3. Ostat semmoisen.

        On se hienoa kun Toyotalle se verrokki on aina Mersu tai BMW.

        Mutta, kerrohan nys sitten vastaavan tasoisilla varusteilla oleva nelivetoinen samassa hinnassa kuin BZ4X AWD Excutive.

        Tässäkin ketjussa porukka oikeasti pohtii BZ ostamsita ja sinä heittelet teoreettisia vaihtoehtoja mitä sinäkään et koskaan tule ostamaan uutena.

        Oletko muuten tietoinen BMWn neue klasse:n akkutekniikasta? Kannattaisi hiukan tutustua jos on aikomassa ostaa. Entä Mersun tulkinnat akkutakuusta?
        Se että onko range 700km vai 500km merkitsee vain hyvin harvoille. Jos tälle ei ole tarvetta niin miksi siitä kannattaisi maksaa 20ke ylimääräistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanpa kokeilla pääseekö niillä mökille iso kärry tai vene perässä. Rav4:lla pääsee. Sähköauto on vasta valmis kun se oikeesti toimii eikä rajoita käyttöä. Tällä hetkellä ne täynnä rajoituksia, ikäviä yllätyksiä ja sudenkuoppia. Kunnon autolla ei tarvitse muuta kuin posotella perille.

        Toyota RAV4:n vetopaino vaihtelee mallin mukaan, mutta tyypillisesti se on
        jarrullisella perävaunulla 1500–1600 kg ja jarruttomalla 750 kg. Esimerkiksi uudemmassa Plug-in Hybrid -mallissa vetokyky on 1500 kg (jarruin), ja vanhemmissa malleissa se voi olla 1600 kg (jarruin).

        En tiedä mitä venettä meinaat vetää mutta jos 1500 kg riittää niin ongelmia tulee veneen laskussa ja ylös vedettäessä. Toyota RAV 4 on surkea muka nelivetoinen.

        Hyvä veturi vetää 3500 kg ongelmitta.
        Kevyt (1500kg onnistuu sähköautolla ongelmitta sähköautolla.
        Tesla Model Y:n Dual Motor -mallin vetomassa on
        1 600 kg jarrullista kuormaa ja 750 kg ilman jarruja.
        Tämä on siis täysin sama kuin RAV4 vetomassat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanpa kokeilla pääseekö niillä mökille iso kärry tai vene perässä. Rav4:lla pääsee. Sähköauto on vasta valmis kun se oikeesti toimii eikä rajoita käyttöä. Tällä hetkellä ne täynnä rajoituksia, ikäviä yllätyksiä ja sudenkuoppia. Kunnon autolla ei tarvitse muuta kuin posotella perille.

        Toyota RAV4:n vetopaino vaihtelee mallin mukaan, mutta tyypillisesti se on
        jarrullisella perävaunulla 1500–1600 kg ja jarruttomalla 750 kg. Esimerkiksi uudemmassa Plug-in Hybrid -mallissa vetokyky on 1500 kg (jarruin), ja vanhemmissa malleissa se voi olla 1600 kg (jarruin).

        En tiedä mitä venettä meinaat vetää mutta jos 1500 kg riittää niin ongelmia tulee veneen laskussa ja ylös vedettäessä. Toyota RAV 4 on surkea muka nelivetoinen.

        Hyvä veturi vetää 3500 kg ongelmitta.
        Kevyt (1500kg onnistuu sähköautolla ongelmitta sähköautolla.
        Tesla Model Y:n Dual Motor -mallin vetomassa on
        1 600 kg jarrullista kuormaa ja 750 kg ilman jarruja.
        Tämä on siis täysin sama kuin RAV4 vetomassat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanpa kokeilla pääseekö niillä mökille iso kärry tai vene perässä. Rav4:lla pääsee. Sähköauto on vasta valmis kun se oikeesti toimii eikä rajoita käyttöä. Tällä hetkellä ne täynnä rajoituksia, ikäviä yllätyksiä ja sudenkuoppia. Kunnon autolla ei tarvitse muuta kuin posotella perille.

        Toyota RAV4:n vetopaino vaihtelee mallin mukaan, mutta tyypillisesti se on
        jarrullisella perävaunulla 1500–1600 kg ja jarruttomalla 750 kg. Esimerkiksi uudemmassa Plugin Hybrid mallissa vetokyky on 1500 kg (jarruin). Vanhemmissa malleissa se voi olla 1600 kg (jarruin).

        En tiedä mitä venettä meinaat vetää mutta jos 1500 kg riittää niin ongelmia tulee veneen laskussa ja ylös vedettäessä. Toyota RAV 4 on surkea muka nelivetoinen.

        Hyvä veturi vetää 3500 kg ongelmitta.
        Kevyt (1500kg onnistuu sähköautolla ongelmitta.
        Tesla Model Y:n Dual Motor -mallin vetomassa on
        1 600 kg jarrullista kuormaa ja 750 kg ilman jarruja.
        Tämä on siis täysin sama kuin RAV4 vetomassat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hienoa kun Toyotalle se verrokki on aina Mersu tai BMW.

        Mutta, kerrohan nys sitten vastaavan tasoisilla varusteilla oleva nelivetoinen samassa hinnassa kuin BZ4X AWD Excutive.

        Tässäkin ketjussa porukka oikeasti pohtii BZ ostamsita ja sinä heittelet teoreettisia vaihtoehtoja mitä sinäkään et koskaan tule ostamaan uutena.

        Oletko muuten tietoinen BMWn neue klasse:n akkutekniikasta? Kannattaisi hiukan tutustua jos on aikomassa ostaa. Entä Mersun tulkinnat akkutakuusta?
        Se että onko range 700km vai 500km merkitsee vain hyvin harvoille. Jos tälle ei ole tarvetta niin miksi siitä kannattaisi maksaa 20ke ylimääräistä?

        Se, onko todellinen range alle 250 km merkitsee monelle todella paljon. Minullakin BZ jäi kokonaan katsomatta, kun valitsin sähköautoa itselleni. Nykyisellä autollani latausväli on noin 400 km täydellä akulla, 330 km 80% latauksella. Sillä on pärjännyt hyvin. Wltp voi olla mitä tahansa, käytännön testit kertovat totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hienoa kun Toyotalle se verrokki on aina Mersu tai BMW.

        Mutta, kerrohan nys sitten vastaavan tasoisilla varusteilla oleva nelivetoinen samassa hinnassa kuin BZ4X AWD Excutive.

        Tässäkin ketjussa porukka oikeasti pohtii BZ ostamsita ja sinä heittelet teoreettisia vaihtoehtoja mitä sinäkään et koskaan tule ostamaan uutena.

        Oletko muuten tietoinen BMWn neue klasse:n akkutekniikasta? Kannattaisi hiukan tutustua jos on aikomassa ostaa. Entä Mersun tulkinnat akkutakuusta?
        Se että onko range 700km vai 500km merkitsee vain hyvin harvoille. Jos tälle ei ole tarvetta niin miksi siitä kannattaisi maksaa 20ke ylimääräistä?

        No esimerkiksi Volvo alensi uusien sähköautojensa hintoja joten BeeZetan kanssa samoissa hinnoissa saa mm. EC40- ja EX40-Volvon nelivetona ja hyvin varustein sekä sata kertaa hienommalla sisustuksella sekä huippuluokan etuistuimin varustettuna. Volvon latausnopeus on BeeZetaa parempi eli 205 kW ja range yli 550 km nelivetona. Kiihtyy alle 5 sek sataseen.


    • Anonyymi

      Saksalaiset sähköautojen ritsat saavat väistyä kun Toyotan sähköautot tulevat.

      • Anonyymi

        Toyotan pitisi ensin ohittaa muutama merkki tilastoissa.
        Myydyimmät sähköautot syyskuussa 2025:

        1. Volkswagen ID.4

        2. Polestar 2

        3. Tesla Model 3

        4. Skoda Enyaq

        5. Tesla Model Y

        6. Audi Q4 e-tron

        7. Volvo XC40

        8. Audi e-tron

        9. Volkswagen ID.3

        10. Kia EV6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan pitisi ensin ohittaa muutama merkki tilastoissa.
        Myydyimmät sähköautot syyskuussa 2025:

        1. Volkswagen ID.4

        2. Polestar 2

        3. Tesla Model 3

        4. Skoda Enyaq

        5. Tesla Model Y

        6. Audi Q4 e-tron

        7. Volvo XC40

        8. Audi e-tron

        9. Volkswagen ID.3

        10. Kia EV6

        Ei se pitäisi, vaan se tulee ohittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pitäisi, vaan se tulee ohittamaan.

        Uskossa on hyvä elää.

        sanoi lapamato.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskossa on hyvä elää.

        sanoi lapamato.

        Kaikki muut on Toyota ylivoimaisesti ohittanut automerkkien suosiossa, niin villi arvaukseni on että, miksei se tekisi sitä sähköautojenkin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskossa on hyvä elää.

        sanoi lapamato.

        Kaikki muut on Toyota ylivoimaisesti ohittanut automerkkien suosiossa, niin villi arvaukseni on että, miksei se tekisi sitä sähköautojenkin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskossa on hyvä elää.

        sanoi lapamato.

        Kaikki muut on Toyota ylivoimaisesti ohittanut automerkkien suosiossa, niin villi arvaukseni on että, miksei se tekisi sitä sähköautojenkin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskossa on hyvä elää.

        sanoi lapamato.

        Kaikki muut on Toyota ylivoimaisesti ohittanut automerkkien suosiossa, niin villi arvaukseni on että, miksei se tekisi sitä sähköautojenkin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut on Toyota ylivoimaisesti ohittanut automerkkien suosiossa, niin villi arvaukseni on että, miksei se tekisi sitä sähköautojenkin kanssa?

        Pitäisi vain tehdä muita psrempia sähköautoja, ja mielummin halvemmalla. Se onkin melkoisen vaikeaa, koska kiinalaiset osaavat tehdä sen paremmin. Tilanne on heille kuten 60-luvulla Toyotan tullessa uutena markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pitäisi, vaan se tulee ohittamaan.

        Vuoden 2026 ykkönen sähköautojen myynnissä Suomessa on Toyota BZ4X!


    • Anonyymi

      Mistä voi ostaa uusia Toyota-logoja, kun Corollastani on takaa ruostunesta pellistä päässyt putoamaan.

    • Anonyymi

      Ostajakunta 65+v ei ole valmis sähköautoihin.

      • Anonyymi

        Tottakai vanhemmatkin ovat valmiita. Ei vanhan tarvitse olla fossiili, joka pelkää kaikkea uutta. Minä vaihdoin keväällä plugarin sähköautoon, ja olen hyvin tyytyväinen tähän id4ään. Ikää on vasta 74 vuotta, joten varmasti vielä ehdin vaihtaa tämänkin joskus uudempaan.


      • Anonyymi

        Potaskaa. Tunnen useita naapureitani jotka ovat jo eläkkeellä, ikää yli 70 v ja ajavat sähköautoilla ja käyttävät älykännnykkää, sen applikaatioita sekä läppäriä jouhevasti.


    • Anonyymi

      Minä täytän maaliskuussa 67 vuotta enkä enää kusekaan polttiksiin päin. Tosin kyllä olen erilainen nuori joka haluaisi punaniskaidiootteja potkia pienille munilleen.

      • Anonyymi

        Parempi ettet edes yritä, sillä voi tulla jo omille kintuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi ettet edes yritä, sillä voi tulla jo omille kintuille.

        Ei ne plösöt punaniskajuntit yleensä ole nopeita eivätkä vahvoja, pelkkää velttoa läskiä.


    • Anonyymi

      Jiihaaa. Uusi Toyota meni tänään tilaukseen. Vielä kerran Jihaaa. Kiitos. Tero

      • Anonyymi

        Eiks ole varaa tilata oikeaa autoa?
        BMW olisi ihan ok IX3 on ihan jees sähkis.
        Hinta vaan taitaa varusteilla mennä pitkälti yli 80.000 €
        Kai se köyhyys vaivaa Teroa vielä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks ole varaa tilata oikeaa autoa?
        BMW olisi ihan ok IX3 on ihan jees sähkis.
        Hinta vaan taitaa varusteilla mennä pitkälti yli 80.000 €
        Kai se köyhyys vaivaa Teroa vielä pitkään.

        Onko 20ke kalliimpi auto vaihtoehto sinulle kun autoa olet vaihtamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 20ke kalliimpi auto vaihtoehto sinulle kun autoa olet vaihtamassa?

        Tottakai, tuohan riippuu aivan siitä, onko tuo summa tilillä, ja mitä sillä saa. Halvalla saa halpaa, sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 20ke kalliimpi auto vaihtoehto sinulle kun autoa olet vaihtamassa?

        No se 20 ke on pikkuraha ja löytyy joka toisen suomalaisen tililtä pistää tällaisiin.


    • Anonyymi

      WLTP:n toimintamatkat noin 600 km, Oikein hyvä.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ja entäs upea uudistunut Lexus RZ 500h sähköauto! Laadukas katumaasturi, erinomainen takavetopainotteinen neliveto ja räväkkä suorituskyky! Ja kestää, aitoon Lexuksen tapaan.

      • Anonyymi

        Ja mistä omapoika tuon kestosta mitään tietää? Samaa Toyotan heikkoa tekniikkaa hieman nätimmällä sisustuksella mitä Toyotan logolla tekevät.
        Kovasti viimeisen 10 vuoden aikana Toyotat ovat olleet vikaisia ja ongelmallisia autoja joita joudutaan auttamaan kaikkein useammin saksalaisen miljoonien autojen tiellejättö tilastojen mukaan.


    • Anonyymi

      Toinen noista on Suzuki ja toinen vanha Toyotan pilaama Subaru joka ei ole menestynyt missään. Noillako menestys aukeaa, hihii!

      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat.


    • Anonyymi

      Sama paska mutta eri paperissa ja maksaa 5000 euroa vähemmän eli osta Subaru.

    • Anonyymi

      Siinä Toyota tarjoaa luotettavuutensa sähköauotissaan.

      • Anonyymi

        Touringista tulee ensirekisteröintitilaston ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Touringista tulee ensirekisteröintitilaston ykkönen.

        Vuoden 2026 myyntitilasto:

        1. bZ4X Touring
        2. Rav4
        3. Yaris Cross
        4. bZ4X
        5. Skoda Elroq
        6. Corolla
        7. VW id.4
        8. Skoda Enyaq
        9. Volvo XC60
        10. Toyota Yaris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2026 myyntitilasto:

        1. bZ4X Touring
        2. Rav4
        3. Yaris Cross
        4. bZ4X
        5. Skoda Elroq
        6. Corolla
        7. VW id.4
        8. Skoda Enyaq
        9. Volvo XC60
        10. Toyota Yaris

        Unta voi aina nähdä muttei sitä kannata kertoa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2026 myyntitilasto:

        1. bZ4X Touring
        2. Rav4
        3. Yaris Cross
        4. bZ4X
        5. Skoda Elroq
        6. Corolla
        7. VW id.4
        8. Skoda Enyaq
        9. Volvo XC60
        10. Toyota Yaris

        Tekoäly tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekoäly tietää.

        Oikea äly kertoo ihan toista.


    • Anonyymi

      Erinomaisia ja luotettavia sähköautoja.

    • Anonyymi

      "Akun takuu on katettu alkuperäisen sähköauton valmistustakuun puitteissa 8 vuoden ikään tai 160 000 kilometriin asti, ja akunhoito-ohjelmalla jopa 10 vuoden ikään tai 1 miljoonan ajetun kilometrin asti,"
      Jokin ei oikein kuulosta uskottavalta tuossa lauseessa.

      • Anonyymi

        Uskottavahan se on kun Toyota niin kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskottavahan se on kun Toyota niin kirjoittaa.

        Hihii, ihan parasta vituilua Teroille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, ihan parasta vituilua Teroille.

        Se on sinun kuvitelmasi asiasta.


    • Anonyymi

      Näitä autoja kansa odottaa.

      • Anonyymi

        Hauska omapoika jaksaa yrittää....
        Uuden Priuksen piti olla suuri menestyjä Suomen markkinoilla ja sitä ennen Camryn, voiko enemmän ennustaa ja intoilla pieleen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      225
      4117
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2603
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2325
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      98
      1327
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1047
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      923
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      906
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      901
    Aihe