Ystävä- ja lähipiiri on alkanut pienentyä kiihtyvässä tahdissa.
Vanhojen sukulaisten poismeno oli vielä muutama vuosikymmen sitten
aivan luonnollista, kunnes vuorossa oli omat vanhemmat, mutta heidänkin
poismenonsa kestettiin niinkuin "aikaihminen".
Sitten alkoi tulla viestejä koulukavereitten kuolemista, entisten naapurien,
hyvien ystävien tai nuorempien sukulaisten vakavista sairauksista ja elämän
hiipumisesta. Piiri pieni supistuu entisestään yhä kiihtyvässä tahdissa.
Viime viikolla soitin eräälle ystävättärelle, jonka olen tuntenut yli 68 vuotta.
Hän kertoi päässeensä juuri sairaalasta kotiin, mutta että hänet siirrettäisiin
jonnekin Jyväskylän seudulle ympärivuorokautiseen hoitopaikkaan, kunhan
jokin paikka vapautuu. Hän lupasi soittaa heti kun oppii käyttämään uutta hienoa älykännykkäänsä. - Olin iloinen, kun puhelin soi jo eilen ja näin että
soitto tuli hänen puhelimestaan. Mutta toisessa päässä olikin hänen tyttärensä, joka ilmoitti ätinsä kuolleen edellisiltana sairauskohtaukseen.
Tuonelaan muuttolistalla on joitakin serkkuja, vanhoja työkavereita, omat
sisarukseni ja mistä sen tietää vaikka minuakaan ei enää olisi huomenna.
Mutta ehdin kirjoittaa tämän artikkelin Tuonelan Sanomiin.
Ottakaa iisisti 80+:lla! Saatatte olla kohta Viikatemiehen Listalla, ei jonotusaikoja!
Tuonelassa tavataan
8
154
Vastaukset
- Anonyymi
Itse menisin mieluummin raamatulliseen Paratiisiin kuin päinvastaiseen Tuonelaan...
Jos taas on kyseessä muinaisuskomme Tuonela, Tuonenlehto, no sinne voisin mennäkin. "Siel on lapsen lysti olla, Tuonenherran vainiolla, kaitsea Tuonelan karjaa...!" 🐄🐄🌳🐄🌿 - Anonyymi
Tulipa alotuksesi justu kun olin hyvin raskaissa mietteissä samasta syystä,
nuorinveljeni kuoli kesällä äkisti
toinen on huonossa kunnossa sairaalassa
itse olen huonossa kunnossa, voimat hukassa,
kuolematekee tuloaan omallekki ovelle,
lapsen lapseni on hyvin hyvin hyvin kippeenä sairaalassa korkea kuume , odotttaa leikkauts jos voitaisiin tehdä kun kuume laskisi,
-- yksikseni olen jo pikään itkua vääntäny ,
salaa pyyhin kyynelitä
etti kukaan näkisi sieluni suurta surua ja tuskaa,
menetyksiä lyhyen ajan siällä on ollu jo liikaa, ja oma kunto on huono, toivoa paremmasta ei ole omalla kohdallakaan,
tämä on se elämän laki
kaikki loppuu aikanaa , häviää täysin pois,
enpä olisi nuorempana ja terveenä tienny minkälaisen vanhuuden joudun kohtaamaa,
luoja armahda meitä
näissä loppuvaiheen vaivoissa ja tuskissamme,
kiitos että kuulet rukouksemme !- Anonyymi
Voi sentään.
Täältä: virtuaali-hali! 🤗 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sentään.
Täältä: virtuaali-hali! 🤗Kiitos,
sanat ei riitä kertomaan kuinka suurta tuskaa tunnen heistä,
kun tiedän kuinka hirvittävän kipeitä kumpiki on ja veljelle ei ole parempaa tidossa,
lapsenlapseni voi seliytyä jos kestää kuumeen ja kivut , mutta tilanne on kriittinen,
" suurin suru ja tuska on sanaton "
- Anonyymi
Ikävöinti on vaikeinta kestää. Hirveä ikävä. Sietämätön ikävä. Tuskallinen ikävä
kaikkea. Kun et koskaan enää saa puhua menetetyn kanssa, et halata. Et koskaan.- Anonyymi
Tiedän tunteen, jota torjun.
Haluan uskoa, että vielä tapaamme.
- Anonyymi
Kavereita löytyy varmaan taivaan iloista ja iänkaikkisesta kadotuksesta.
- Anonyymi
Pappi kysyi pelkääkö vaari kuolemaa, joka on tulossa.
Haluaako taivaaseen?
Sama se kumpaan paikkaan panevat, tuttuja on varmasti molemmissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437447
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543713Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu483573- 623328
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/523140- 513024
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod352835Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint302484IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1961925- 471551