Syötkö melatoniinia? Minä yritän lopettaa tästä illasta.

Anonyymi-ap

"Syötkö melatoniinia? Huolestuttava havainto pitkäaikaiskäytöstä"
"Pitkäaikainen melatoniinilisän käyttö saattaa olla yhteydessä sydämen vajaatoimintaan, vihjaa alustava tutkimuskatsaus. "

olen syönyt 8 mg joka ilta jotain yli 3 vuotta. Ja sitä ennen satunnaisestani 2-5 mg.

Edellisen lisäksi otan aina nukahtamislääkkeen. Ja jos on jotain tärkeää seuraavana päivän otan yöllä toisen nukahtamislääkkeen. Pitkän 8-9 tunnin yön jälkeen olen erittäin tehokas ja aikaansaava, vaikka seuraavat 15 tuntia.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/syotko-melatoniinia-huolestuttava-havainto-pitkaaikaiskaytosta/9250758

25

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

En syö MITÄÄN tälläisiä tms vitamiinilisäpillereitä, ne eivät ole hyväksi.

• Anonyymi
        UUSI

No no, äläpä tietämätön ylireagoi. Joissain tapauksissa vitamiinipilleri on hyväksikin.
        Melatoniini ei ole vitamiini, mutta silläkin on haittansa ja se riippuu monesta seikasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No no, äläpä tietämätön ylireagoi. Joissain tapauksissa vitamiinipilleri on hyväksikin.
        Melatoniini ei ole vitamiini, mutta silläkin on haittansa ja se riippuu monesta seikasta.

Voit uskoa mitä haluat, omapa on asiasi. Ravintolisien käyttö on kuitenkin aivan turhaa, usein jopa haitallista, lompakolle ja terveydelle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voit uskoa mitä haluat, omapa on asiasi. Ravintolisien käyttö on kuitenkin aivan turhaa, usein jopa haitallista, lompakolle ja terveydelle.

Minä en ainakaan olisi saanut D-vitamiinitasoani kuntoon, ellei olisi vitamiinipillereitä.

Ihan sattumalta huomattiin, että minulla ei ole juuri lainkaan D-vitamiinia veressä joten söin vuoden tupla-annoksen D-vitamiinia. Ja tämä siitä huolimatta, että syön 1 - 2 kertaa viikossa rasvaista kalaa, olen ulkona todella paljon ja juon D-vitaminoitua maitoa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pysy tietämättömänä. Omapa on asiasi.
        Syön monipuolisesti, mutta rauta ei imeydy riittävästi.
        Syön nyt vatsaystävällistä rautaliuosta.

• Anonyymi
      UUSI

Linkin tutkimus ei ole tieteellisesti luotettavasti tehty.

• Anonyymi
        UUSI

Onko melatoniinista tehty meta-analyysi ? Linkin tutkimus ei anna sitä kuvaa.

• Anonyymi
      UUSI

Synteettinen unilääke ja melatoniini ei sovi kaikille ollenkaan yht'aikaa
      käytettäväksi.

• Anonyymi
      UUSI

Melatoniinisuositus on 0,5-5 mg. Sinun määräsi 8 mg on iso ja vielä lisäksi
      1-2 unilääkettä. Huhhuh. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa ?

Nukahtamislääke on unilääke, vaikka sitä sanotaan nukahtamislääkkeeksi
      jostain kummallisesta syystä.

• Anonyymi
        UUSI

Olen tehnyt muutaman valituksen, kun aina viivyttelivät uusimista. Nyt on kai 5 vuotta resepti, joka uusiutuu automaattisesti.

Kyllä meille on +1 tunti ylimääräistä nukkumista tärkeää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tehnyt muutaman valituksen, kun aina viivyttelivät uusimista. Nyt on kai 5 vuotta resepti, joka uusiutuu automaattisesti.

Kyllä meille on 1 tunti ylimääräistä nukkumista tärkeää.

Nukun yleensä 5-6 tuntia yössä kaikkiaan, aamuyöllä uni on pätkäunta.
        Näin on ollut aina.
        Joskus saatan nukkua 6-7 tuntia.
        En ole unenpuutteeseen vielä kuollut. E nuku päivisin.
        Unentarve on erilainen eri ihmisillä.

Paljonko sinä nukut ?

• Anonyymi
      UUSI

En syö hormoneita

Voisin harkita sen esiastetta
      tryptofaania mutta nukun muutenkin hyvin

Minulla on aminohappohojelma terästettyinä hivenaineilla

• Anonyymi
        UUSI

vielä: en ole koskaan käyttänyt unilääkkeitä niitä pidetään aika turhina

https://bmjopen.bmj.com/content/11/5/e045074
        Nykyinen havainnointitutkimus ei tue unilääkkeiden pitkäaikaista käyttöä, koska yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyinen havainnointitutkimus ei tue unilääkkeiden pitkäaikaista käyttöä, koska yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä.

Onko itselläsi kokemusta ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko itselläsi kokemusta ?

Minulla on laajat aineopilliset tiedot orgaanisesta kemiasta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sinulla ei ole mitään kokemusta unilääkkeistä, mutta varma mielipide on ?

"yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä."
        Mitä eroja ei havaittu ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on laajat aineopilliset tiedot orgaanisesta kemiasta

Teoriassa, mutta omaa kokemusta unilääkkeen käytöstä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sinulla ei ole mitään kokemusta unilääkkeistä, mutta varma mielipide on ?

"yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä."
        Mitä eroja ei havaittu ?

minulla ei ole myöskään kokemusta juoppoudesta mutta varma käsitys

niistä

ja lisäksi unilääkkeistä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Teoriassa, mutta omaa kokemusta unilääkkeen käytöstä.

lääkärilläkään ei ole omaa kokemusta unettomuudesta mutta sinun
        on etsittävä uneton lääkäri

juopon etsittävä alkoholisti -lääkäri jne

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

lääkärilläkään ei ole omaa kokemusta unettomuudesta mutta sinun
        on etsittävä uneton lääkäri

juopon etsittävä alkoholisti -lääkäri jne

Oliko aloitus alkoholista ?

• Anonyymi
      UUSI

Meta-analyysit osoittavat, että melatoniini lyhentää nukahtamisaikaa lumelääkkeeseen verrattuna keskimäärin noin 7–10 minuutilla.
      Melatoniini voi lisätä kokonaisuniaikaa subjektiivisten arvioiden (potilaan oma kokemus) perusteella noin 8 minuutilla.

Eipä ole melatoniinista paljon apua ja liian isolla annoksella se voi jopa
      viivyttää unen saamista.

Jos joku tuntee siitä apua saavansa se on hieno juttu, mutta kannattaa
      ottaa selvää pitkäaikaiskäytön haittavaikutuksista.

• Anonyymi
        UUSI

Vain silloin kun oli 4 lasta alle 18vuotiaita sain unen kuten kuuluu.
        Kun jäin töistä vapaalle 2004 ei ole nukuttanut yhtään ilma lääkettä lainkaan, torkuin vain yöllä 2x3 tuntia ja seuraava päivä oli ankea.

Vieläkin teen vapaehtoistyötä 4-6 tuntia , 7 päivänä viikossa. 5-8000 askelta tulee tuon työn ulkopuolella. Olen aina 100% pirteä.
        Kun 2 tuntia olen sängyssä pimeässä, nukahdan pariksi tunniksi. En juo kahvia kuin suurissa juhlissa.

• Anonyymi
      UUSI

En syö. Unenlahjat ovat sen verran hyvät ja jos joskus uni ei tule, otan kirjan ja luen; aamullahan voi nukkua niin pitkään kuin haluaa.

• UUSI

Minulla on 5mg melatoniini, tarvittaessa. Se nukuttaa melkolailla hetkessä, mutt myös herättää aamuyöstä! En ole käyttänyt sitä nyt, mutt kyll mä tykkään sen kanssa nukahtaa, takuuvarma Uni:)... unen kesto vaihdellut 5tunnista jopa 10tuntiin.
      Hyvä apu! samaa mieltä, ja aion syödä jatkossakin
      jos pitää päästä uneen väkisin.

• Anonyymi
        UUSI

Kerran olin myös lähellä aloittaa melatoniinin syönnin, onneksi keksin paremman keinon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7785
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5881
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      61
      5370
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5263
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4612
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      107
      2313
    7. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      3
      1196
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      4
      1165
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      37
      1016
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      43
      964
    Aihe