"Syötkö melatoniinia? Huolestuttava havainto pitkäaikaiskäytöstä"
"Pitkäaikainen melatoniinilisän käyttö saattaa olla yhteydessä sydämen vajaatoimintaan, vihjaa alustava tutkimuskatsaus. "
olen syönyt 8 mg joka ilta jotain yli 3 vuotta. Ja sitä ennen satunnaisestani 2-5 mg.
Edellisen lisäksi otan aina nukahtamislääkkeen. Ja jos on jotain tärkeää seuraavana päivän otan yöllä toisen nukahtamislääkkeen. Pitkän 8-9 tunnin yön jälkeen olen erittäin tehokas ja aikaansaava, vaikka seuraavat 15 tuntia.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/syotko-melatoniinia-huolestuttava-havainto-pitkaaikaiskaytosta/9250758
Syötkö melatoniinia? Minä yritän lopettaa tästä illasta.
25
122
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
En syö MITÄÄN tälläisiä tms vitamiinilisäpillereitä, ne eivät ole hyväksi.
- AnonyymiUUSI
No no, äläpä tietämätön ylireagoi. Joissain tapauksissa vitamiinipilleri on hyväksikin.
Melatoniini ei ole vitamiini, mutta silläkin on haittansa ja se riippuu monesta seikasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No no, äläpä tietämätön ylireagoi. Joissain tapauksissa vitamiinipilleri on hyväksikin.
Melatoniini ei ole vitamiini, mutta silläkin on haittansa ja se riippuu monesta seikasta.Voit uskoa mitä haluat, omapa on asiasi. Ravintolisien käyttö on kuitenkin aivan turhaa, usein jopa haitallista, lompakolle ja terveydelle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voit uskoa mitä haluat, omapa on asiasi. Ravintolisien käyttö on kuitenkin aivan turhaa, usein jopa haitallista, lompakolle ja terveydelle.
Minä en ainakaan olisi saanut D-vitamiinitasoani kuntoon, ellei olisi vitamiinipillereitä.
Ihan sattumalta huomattiin, että minulla ei ole juuri lainkaan D-vitamiinia veressä joten söin vuoden tupla-annoksen D-vitamiinia. Ja tämä siitä huolimatta, että syön 1 - 2 kertaa viikossa rasvaista kalaa, olen ulkona todella paljon ja juon D-vitaminoitua maitoa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voit uskoa mitä haluat, omapa on asiasi. Ravintolisien käyttö on kuitenkin aivan turhaa, usein jopa haitallista, lompakolle ja terveydelle.
Pysy tietämättömänä. Omapa on asiasi.
Syön monipuolisesti, mutta rauta ei imeydy riittävästi.
Syön nyt vatsaystävällistä rautaliuosta.
- AnonyymiUUSI
Linkin tutkimus ei ole tieteellisesti luotettavasti tehty.
- AnonyymiUUSI
Onko melatoniinista tehty meta-analyysi ? Linkin tutkimus ei anna sitä kuvaa.
- AnonyymiUUSI
Synteettinen unilääke ja melatoniini ei sovi kaikille ollenkaan yht'aikaa
käytettäväksi. - AnonyymiUUSI
Melatoniinisuositus on 0,5-5 mg. Sinun määräsi 8 mg on iso ja vielä lisäksi
1-2 unilääkettä. Huhhuh. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa ?
Nukahtamislääke on unilääke, vaikka sitä sanotaan nukahtamislääkkeeksi
jostain kummallisesta syystä.- AnonyymiUUSI
Olen tehnyt muutaman valituksen, kun aina viivyttelivät uusimista. Nyt on kai 5 vuotta resepti, joka uusiutuu automaattisesti.
Kyllä meille on +1 tunti ylimääräistä nukkumista tärkeää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen tehnyt muutaman valituksen, kun aina viivyttelivät uusimista. Nyt on kai 5 vuotta resepti, joka uusiutuu automaattisesti.
Kyllä meille on 1 tunti ylimääräistä nukkumista tärkeää.Nukun yleensä 5-6 tuntia yössä kaikkiaan, aamuyöllä uni on pätkäunta.
Näin on ollut aina.
Joskus saatan nukkua 6-7 tuntia.
En ole unenpuutteeseen vielä kuollut. E nuku päivisin.
Unentarve on erilainen eri ihmisillä.
Paljonko sinä nukut ?
- AnonyymiUUSI
En syö hormoneita
Voisin harkita sen esiastetta
tryptofaania mutta nukun muutenkin hyvin
Minulla on aminohappohojelma terästettyinä hivenaineilla- AnonyymiUUSI
vielä: en ole koskaan käyttänyt unilääkkeitä niitä pidetään aika turhina
https://bmjopen.bmj.com/content/11/5/e045074
Nykyinen havainnointitutkimus ei tue unilääkkeiden pitkäaikaista käyttöä, koska yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen havainnointitutkimus ei tue unilääkkeiden pitkäaikaista käyttöä, koska yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä.Onko itselläsi kokemusta ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko itselläsi kokemusta ?
Minulla on laajat aineopilliset tiedot orgaanisesta kemiasta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen havainnointitutkimus ei tue unilääkkeiden pitkäaikaista käyttöä, koska yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä.Siis sinulla ei ole mitään kokemusta unilääkkeistä, mutta varma mielipide on ?
"yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä."
Mitä eroja ei havaittu ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on laajat aineopilliset tiedot orgaanisesta kemiasta
Teoriassa, mutta omaa kokemusta unilääkkeen käytöstä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinulla ei ole mitään kokemusta unilääkkeistä, mutta varma mielipide on ?
"yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä."
Mitä eroja ei havaittu ?minulla ei ole myöskään kokemusta juoppoudesta mutta varma käsitys
niistä
ja lisäksi unilääkkeistä
Nykyinen havainnointitutkimus ei tue unilääkkeiden pitkäaikaista käyttöä, koska yhden tai kahden vuoden seurannassa ei havaittu itse raportoituja eroja unilääkkeiden käyttäjien ja käyttämättömien välillä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teoriassa, mutta omaa kokemusta unilääkkeen käytöstä.
lääkärilläkään ei ole omaa kokemusta unettomuudesta mutta sinun
on etsittävä uneton lääkäri
juopon etsittävä alkoholisti -lääkäri jne - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
lääkärilläkään ei ole omaa kokemusta unettomuudesta mutta sinun
on etsittävä uneton lääkäri
juopon etsittävä alkoholisti -lääkäri jneOliko aloitus alkoholista ?
- AnonyymiUUSI
Meta-analyysit osoittavat, että melatoniini lyhentää nukahtamisaikaa lumelääkkeeseen verrattuna keskimäärin noin 7–10 minuutilla.
Melatoniini voi lisätä kokonaisuniaikaa subjektiivisten arvioiden (potilaan oma kokemus) perusteella noin 8 minuutilla.
Eipä ole melatoniinista paljon apua ja liian isolla annoksella se voi jopa
viivyttää unen saamista.
Jos joku tuntee siitä apua saavansa se on hieno juttu, mutta kannattaa
ottaa selvää pitkäaikaiskäytön haittavaikutuksista.- AnonyymiUUSI
Vain silloin kun oli 4 lasta alle 18vuotiaita sain unen kuten kuuluu.
Kun jäin töistä vapaalle 2004 ei ole nukuttanut yhtään ilma lääkettä lainkaan, torkuin vain yöllä 2x3 tuntia ja seuraava päivä oli ankea.
Vieläkin teen vapaehtoistyötä 4-6 tuntia , 7 päivänä viikossa. 5-8000 askelta tulee tuon työn ulkopuolella. Olen aina 100% pirteä.
Kun 2 tuntia olen sängyssä pimeässä, nukahdan pariksi tunniksi. En juo kahvia kuin suurissa juhlissa.
- AnonyymiUUSI
En syö. Unenlahjat ovat sen verran hyvät ja jos joskus uni ei tule, otan kirjan ja luen; aamullahan voi nukkua niin pitkään kuin haluaa.
Minulla on 5mg melatoniini, tarvittaessa. Se nukuttaa melkolailla hetkessä, mutt myös herättää aamuyöstä! En ole käyttänyt sitä nyt, mutt kyll mä tykkään sen kanssa nukahtaa, takuuvarma Uni:)... unen kesto vaihdellut 5tunnista jopa 10tuntiin.
Hyvä apu! samaa mieltä, ja aion syödä jatkossakin
jos pitää päästä uneen väkisin.- AnonyymiUUSI
Kerran olin myös lähellä aloittaa melatoniinin syönnin, onneksi keksin paremman keinon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.567785Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m675881Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,615370Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot515263Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1084612Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1072313Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e31196Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol41165Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa371016Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko43964