Syötkö melatoniinia? Minä yritän lopettaa tästä illasta.

Anonyymi-ap

"Syötkö melatoniinia? Huolestuttava havainto pitkäaikaiskäytöstä"
"Pitkäaikainen melatoniinilisän käyttö saattaa olla yhteydessä sydämen vajaatoimintaan, vihjaa alustava tutkimuskatsaus. "

olen syönyt 8 mg joka ilta jotain yli 3 vuotta. Ja sitä ennen satunnaisestani 2-5 mg.

Edellisen lisäksi otan aina nukahtamislääkkeen. Ja jos on jotain tärkeää seuraavana päivän otan yöllä toisen nukahtamislääkkeen. Pitkän 8-9 tunnin yön jälkeen olen erittäin tehokas ja aikaansaava, vaikka seuraavat 15 tuntia.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/syotko-melatoniinia-huolestuttava-havainto-pitkaaikaiskaytosta/9250758

88

684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En syö MITÄÄN tälläisiä tms vitamiinilisäpillereitä, ne eivät ole hyväksi.

• Anonyymi

No no, äläpä tietämätön ylireagoi. Joissain tapauksissa vitamiinipilleri on hyväksikin.
        Melatoniini ei ole vitamiini, mutta silläkin on haittansa ja se riippuu monesta seikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No no, äläpä tietämätön ylireagoi. Joissain tapauksissa vitamiinipilleri on hyväksikin.
        Melatoniini ei ole vitamiini, mutta silläkin on haittansa ja se riippuu monesta seikasta.

Voit uskoa mitä haluat, omapa on asiasi. Ravintolisien käyttö on kuitenkin aivan turhaa, usein jopa haitallista, lompakolle ja terveydelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit uskoa mitä haluat, omapa on asiasi. Ravintolisien käyttö on kuitenkin aivan turhaa, usein jopa haitallista, lompakolle ja terveydelle.

Minä en ainakaan olisi saanut D-vitamiinitasoani kuntoon, ellei olisi vitamiinipillereitä.

Ihan sattumalta huomattiin, että minulla ei ole juuri lainkaan D-vitamiinia veressä joten söin vuoden tupla-annoksen D-vitamiinia. Ja tämä siitä huolimatta, että syön 1 - 2 kertaa viikossa rasvaista kalaa, olen ulkona todella paljon ja juon D-vitaminoitua maitoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pysy tietämättömänä. Omapa on asiasi.
        Syön monipuolisesti, mutta rauta ei imeydy riittävästi.
        Syön nyt vatsaystävällistä rautaliuosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pysy tietämättömänä. Omapa on asiasi.
        Syön monipuolisesti, mutta rauta ei imeydy riittävästi.
        Syön nyt vatsaystävällistä rautaliuosta.

Pysy oikeassa aina, älä kuuntele muita.

• Anonyymi

Linkin tutkimus ei ole tieteellisesti luotettavasti tehty.

• Anonyymi

Onko melatoniinista tehty meta-analyysi ? Linkin tutkimus ei anna sitä kuvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko melatoniinista tehty meta-analyysi ? Linkin tutkimus ei anna sitä kuvaa.

Se on uskomustarvike.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on uskomustarvike.

Niitä on paljon, on.

• Anonyymi

Synteettinen unilääke ja melatoniini ei sovi kaikille ollenkaan yht'aikaa
      käytettäväksi.

• Anonyymi

Eikä erikseenkään kaikille.

• Anonyymi

Melatoniinisuositus on 0,5-5 mg. Sinun määräsi 8 mg on iso ja vielä lisäksi
      1-2 unilääkettä. Huhhuh. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa ?

Nukahtamislääke on unilääke, vaikka sitä sanotaan nukahtamislääkkeeksi
      jostain kummallisesta syystä.

• Anonyymi

Olen tehnyt muutaman valituksen, kun aina viivyttelivät uusimista. Nyt on kai 5 vuotta resepti, joka uusiutuu automaattisesti.

Kyllä meille on +1 tunti ylimääräistä nukkumista tärkeää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tehnyt muutaman valituksen, kun aina viivyttelivät uusimista. Nyt on kai 5 vuotta resepti, joka uusiutuu automaattisesti.

Kyllä meille on 1 tunti ylimääräistä nukkumista tärkeää.

Nukun yleensä 5-6 tuntia yössä kaikkiaan, aamuyöllä uni on pätkäunta.
        Näin on ollut aina.
        Joskus saatan nukkua 6-7 tuntia.
        En ole unenpuutteeseen vielä kuollut. E nuku päivisin.
        Unentarve on erilainen eri ihmisillä.

Paljonko sinä nukut ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on ollut aina.

Paljonko sinä nukut ?

Nukun tuntitolkulla, mut pätkittäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nukun tuntitolkulla, mut pätkittäin.

Hyvin samaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on ollut aina.

Paljonko sinä nukut ?

Kun väyttää ninn enemmän tulee koisattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun väyttää ninn enemmän tulee koisattua.

Välillä on ihan kanttuvei.

• Anonyymi

Meta-analyysit osoittavat, että melatoniini lyhentää nukahtamisaikaa lumelääkkeeseen verrattuna keskimäärin noin 7–10 minuutilla.
      Melatoniini voi lisätä kokonaisuniaikaa subjektiivisten arvioiden (potilaan oma kokemus) perusteella noin 8 minuutilla.

Eipä ole melatoniinista paljon apua ja liian isolla annoksella se voi jopa
      viivyttää unen saamista.

Jos joku tuntee siitä apua saavansa se on hieno juttu, mutta kannattaa
      ottaa selvää pitkäaikaiskäytön haittavaikutuksista.

• Anonyymi

Vain silloin kun oli 4 lasta alle 18vuotiaita sain unen kuten kuuluu.
        Kun jäin töistä vapaalle 2004 ei ole nukuttanut yhtään ilma lääkettä lainkaan, torkuin vain yöllä 2x3 tuntia ja seuraava päivä oli ankea.

Vieläkin teen vapaehtoistyötä 4-6 tuntia , 7 päivänä viikossa. 5-8000 askelta tulee tuon työn ulkopuolella. Olen aina 100% pirteä.
        Kun 2 tuntia olen sängyssä pimeässä, nukahdan pariksi tunniksi. En juo kahvia kuin suurissa juhlissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain silloin kun oli 4 lasta alle 18vuotiaita sain unen kuten kuuluu.
        Kun jäin töistä vapaalle 2004 ei ole nukuttanut yhtään ilma lääkettä lainkaan, torkuin vain yöllä 2x3 tuntia ja seuraava päivä oli ankea.

Vieläkin teen vapaehtoistyötä 4-6 tuntia , 7 päivänä viikossa. 5-8000 askelta tulee tuon työn ulkopuolella. Olen aina 100% pirteä.
        Kun 2 tuntia olen sängyssä pimeässä, nukahdan pariksi tunniksi. En juo kahvia kuin suurissa juhlissa.

Kukin tyylillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukin tyylillään.

Tyylittömyyskin voi olla tyyliä.

• Anonyymi

En syö. Unenlahjat ovat sen verran hyvät ja jos joskus uni ei tule, otan kirjan ja luen; aamullahan voi nukkua niin pitkään kuin haluaa.

• Anonyymi

Asenne auttaa, muistaa jättää murheet pois.

• Minulla on 5mg melatoniini, tarvittaessa. Se nukuttaa melkolailla hetkessä, mutt myös herättää aamuyöstä! En ole käyttänyt sitä nyt, mutt kyll mä tykkään sen kanssa nukahtaa, takuuvarma Uni:)... unen kesto vaihdellut 5tunnista jopa 10tuntiin.
      Hyvä apu! samaa mieltä, ja aion syödä jatkossakin
      jos pitää päästä uneen väkisin.

• Anonyymi

Kerran olin myös lähellä aloittaa melatoniinin syönnin, onneksi keksin paremman keinon.

• Anonyymi

''....saattaa olla yhteydessä sydämen vajaatoimintaan, vihjaa....''

Saattaa olla että joskus julkaistaan tietoakin.

• Anonyymi

Kukapa tietää, joo.

• Anonyymi

Alentajaa olen käyttänyt.

• Anonyymi

Ruokaillaan joka päivä.

• Anonyymi

Miten meni aloittajalla ensimmäinen yö ilman melatoniinia ?

• Anonyymi

Otin sen 8 mg Melatoniini ja puolikkaan nukahtamislääkettä ja toisen puolikkaan nukahtamislääkettä joskus 3 aikaan yöllä.

muistin että pitää pestä pyykit aamulla, ja samaan aikaan tehdä uusi "Tulo- ja vähennyslomake ympärivuorokautisen palveluasumisen, laitosasumisesta", vaimo on siellä kolmatta kuukautta.
        Maksut muuttuu. ym. ym. kaikki sujui hyvin.

Taas yritän ilman Melatoniinia. kone kiinni nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otin sen 8 mg Melatoniini ja puolikkaan nukahtamislääkettä ja toisen puolikkaan nukahtamislääkettä joskus 3 aikaan yöllä.

muistin että pitää pestä pyykit aamulla, ja samaan aikaan tehdä uusi "Tulo- ja vähennyslomake ympärivuorokautisen palveluasumisen, laitosasumisesta", vaimo on siellä kolmatta kuukautta.
        Maksut muuttuu. ym. ym. kaikki sujui hyvin.

Taas yritän ilman Melatoniinia. kone kiinni nyt.

Lääkärien mielestä 2 x kemiallinen nuijannukutus yhdessä yössä ei tee hyvää
        aivoille. Suositellaan ottamaan unilääke kerran ennen nukkumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkärien mielestä 2 x kemiallinen nuijannukutus yhdessä yössä ei tee hyvää
        aivoille. Suositellaan ottamaan unilääke kerran ennen nukkumista.

ei tee hyvää, ei....

• Anonyymi

Syön keräkaalia, porkkanaa, omenaa, vihreitä papuja, banaania, taateleita ym. kuitupitoista.
      Vatsan ja suoliston pitää toimia aina kunnolla, kun vatsa voi hyvin silloin voi kaikin puolin muutoinkin paremmin.
      Nukkumaan käydessä kylkiasennossa vuoteella maatessa ennen nukahtamista on hyvä kääntyillä siten että päästelee kunnon pierukaasut peräpäästä valtoimenaan ulos. Tämän jälkeen voi nukahtaa leppoisasti kuin pieni lapsi.

• Anonyymi

voi helv...heh!

• Anonyymi

Aloittaja käyttää melko suuria melatoniiniannoksia, mutta jos ne on lääkärin määräämiä niin sitten on ok, täytyy uskoa. Minulla on "apurina" melatoniinisuihke 1 mg, mutta en sitä joka ilta ota. Unilääkettä en pyynnöstäni huolimatta ole lääkäriltä saanut, sain lääkkeen jonka pitäisi pitää unessa, mutta useimmiten on ongelmana juuri nukahtaminen johon yritän tuota melatoniinia. Minä nukun kaikkein pisimmän ja sikeimmän rupeaman alkaen klo 5-6 ja päättyen klo 9-10, muuten yö menee enemmän ja vähemmän väännellessä ja heräillessä, usein nousen ylös ja valvon sitten vaikka klo 4:ään saakka. Jos unet yöllä jäävät lyhyiksi otan kyllä päiväunet, en yksinkertaisesti pysy hereillä ellen saa riittävästi unta.

• Anonyymi

Ei kyllä kaikkea pidä tehdä mitä lääkäri määrää, ei ne ole jumalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä kaikkea pidä tehdä mitä lääkäri määrää, ei ne ole jumalia.

En minä jumaliin uskokaan, vai olenko jossain kertonut niin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä jumaliin uskokaan, vai olenko jossain kertonut niin!

Joo, ei kannata ihan aina.

• Anonyymi

suurin virhe minkä maallikopönttäläinen tekee - joka on todististettu tälläkin palstalla statiinissa - on ottaa se määrä jonka lääkäri määrää

koska lääkäri ei voi tietää käypähoidossa määrää ihmisten genetiikka metabolismi koko kunto ... eroavat kuten monisoluisilla eläimillä on tapana

esimerkiks statiinin isoja annoksia otaaneet ovat voineet saada permanentin nekroorisin joka ei parane jättämällä statiinit kun
      olisi voinut ottaa pikkuruisen määrä alussa esim viidesosan lääkärin reseptistä

itse kokeilin tällä tavalla ja pyysin koereseptiä testiä varten statiinista vuosikausia sitten optimiarvon löytämiseksi

Vanhempi farmaseutti apteekissa kysyi, mitä tämä pelleily on kun tässä lukee
      että potilaan valinnan mukaan eikä mitään lukua

mutta totta, ei näitä voi pönttöläisten kanssa kokeilla on se niinkin

• Anonyymi

aloittaja kyseli melatoniinista, ei statiinista, eikö täällä pönttöpäät ymmärrä eroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aloittaja kyseli melatoniinista, ei statiinista, eikö täällä pönttöpäät ymmärrä eroa.

Voi kuule, ei kukaan ymmärrä mitään täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kuule, ei kukaan ymmärrä mitään täällä.

Muut ymmärtää paitsi persut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muut ymmärtää paitsi persut.

Persuista jankuttava on yhtä älykäs kuin papukaija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persuista jankuttava on yhtä älykäs kuin papukaija.

Aivan kuin hullu undulaatti.

• Anonyymi

Miten menee aloittaja ? Oletko onnistunut saamaan unta ilman melatoniinia ?

• Anonyymi

Varmaan on, kun nukkuu yhä....?

• Anonyymi

Jo vuosikymmeniä sitten lääkäri ehdotti unilääkkeitä kun tuli puheeksi huonot unet ennen täysikuuta ja kun oli aikaiseen aamuvuoroon meno. En suostunut reseptiä ottamaan , mieluummin menin niillä kahdenkin tunnin unilla töihin. Sama on jatkunut tähän päivään sillä erotuksella että en ole enää töissä vaan eläkkeellä ja unet on edelleen huonot täysikuuta edeltävän viikon ajan. En kuitenkaan stressaa sillä , enkä myöskään jatka aamulla uniani pitempään kuin muulloinkaan, herään joka aamu 7.30 olen sitten nukkunut vain tunnin tai viisi tuntia ja nousen sängystä hetken venyteltyäni. Jos nukkuisin aamulla puolikin tuntia pitempään siirtyy vastaavasti uneen pääsykin myöhemmäksi jopa tunnilla, enkä sitä halua. Päikkäreitä en nuku kuin kipeänä ollessa vaikka kuinka väsyttää, koska sekin siirtää yöunia. Melatoniinia enkä muitakaan nukahtamiseen tarkoitettuja aineita tai pillereitä en vapaaehtoisesti ala napsimaan, joskus otan pienen (2cl) napsun brandyä jos tiukka paikka tulee :)

• Anonyymi

Mikäs siinä jos hyvin pärjäät. Muistan teininä koulussa oli puhetta uhiasioista ja opettaja kertoi luokalle, et hänen miehensä nukkuu vain 5 tuntia öisin, se on jäänyt mieleen, koska se tuntui tosi oudolta määrältä ja myös se et hän sen kertoi avoimesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs siinä jos hyvin pärjäät. Muistan teininä koulussa oli puhetta uhiasioista ja opettaja kertoi luokalle, et hänen miehensä nukkuu vain 5 tuntia öisin, se on jäänyt mieleen, koska se tuntui tosi oudolta määrältä ja myös se et hän sen kertoi avoimesti.

Ihmeen hyvin sitä töissäollessakin pärjäsi vaikka välillä meni 2 - 3 yötäkin peräkkäin alle 5 tunnin unilla, vaihteli 2 - 5 tunnin välillä. Työ oli fyysistä jossa istumaan ei kerenny kuin hätäiseen ruokatauolla 10 min.
        Nyt eläkkeellä ei niinkään enää väsy kun ei ole päivät niin fyysisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmeen hyvin sitä töissäollessakin pärjäsi vaikka välillä meni 2 - 3 yötäkin peräkkäin alle 5 tunnin unilla, vaihteli 2 - 5 tunnin välillä. Työ oli fyysistä jossa istumaan ei kerenny kuin hätäiseen ruokatauolla 10 min.

Muistan kyllä, nuorena tehtiin töitä mitä nykyään ei millään kestäisi....!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on nuori ja terve tietysti jaksaa enemmän kuin vanha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on nuori ja terve tietysti jaksaa enemmän kuin vanha.

Pakkasessa, pölyssä ja liassa tehtiin hommia, jaksoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkasessa, pölyssä ja liassa tehtiin hommia, jaksoi.

Rankkaahan se oli.

• Anonyymi

mulkero: aloittaja kyseli melatoniinista, ei statiinista, eikö täällä pönttöpäät ymmärrä eroa.

vastaus koski lääkärin käytöstä eikämulkeroa eli lääkäri määrää aineen
      mutta ei pysty käypäohjeen perusteella miten paljon

viltunmulk erohömppääjä

• Anonyymi

Turha raivota.

• Anonyymi

Ei ole hyvä asia, mieluummin miettisi asennettaan.

• Enpä ole tähän päivään mennessä minkäänlaista unentuojaa tarvinnut. Ymmärrän että unettomuus on monille todella ongelma mutta itse kavahdan kaikkia kemiallisia unentuojaa.
      Tähän asti olen pärjännyt sillä että jos nukun yhden yön huonosti toisena jo sitten nukuttaa.

• Anonyymi

Ruoka on tärkein kemiallinen unentuotja joten sitä kannattaa välttää
        ja höpöjuttujakaan ei täällä kannata kirjoitella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöjuttuja silti kirjoittelet? Taitaa kannattaa sittenkin...

• Anonyymi kirjoitti:

No en ihan kokonaan välittäisi syömistä mutta kyllähän nuo unitutkijat väittää että syödä eikä juoda kannata enää kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Ylipäätään netissä ei kannattaisi olla enää kun on aikeissa mennä nukkumaan. Itselläni ei ole puhelin lainkaan makkarissa nukkuma-aikana.

Höpöjutuille on oma aikansa ja paikkansa.

• Siili25 kirjoitti:

No en ihan kokonaan välittäisi syömistä mutta kyllähän nuo unitutkijat väittää että syödä eikä juoda kannata enää kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Ylipäätään netissä ei kannattaisi olla enää kun on aikeissa mennä nukkumaan. Itselläni ei ole puhelin lainkaan makkarissa nukkuma-aikana.

Höpöjutuille on oma aikansa ja paikkansa.

Korj. Siis välttäisi ....

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Korj. Siis välttäisi ....

Se on kansa yksilölistä, mua ei häiritse vaikka syön illallakin, unia tulee kyllä, jos vain osaa rauhoittua.,

• Anonyymi kirjoitti:

Se on kansa yksilölistä, mua ei häiritse vaikka syön illallakin, unia tulee kyllä, jos vain osaa rauhoittua.,

Totta. Yksilöllistä. Jos vain sitten auttaa osaamista se jos ei ole illalla ennen nukkumaanmenoa syönyt tukevasti :).

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Totta. Yksilöllistä. Jos vain sitten auttaa osaamista se jos ei ole illalla ennen nukkumaanmenoa syönyt tukevasti :).

Niin, mut nälkäisennä ei ole helppoa nukahtaa, ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, mut nälkäisennä ei ole helppoa nukahtaa, ei.

Jos syöt kohtuullisen iltapalan onko sulla nukkumaan mennessä nälkä?

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Jos syöt kohtuullisen iltapalan onko sulla nukkumaan mennessä nälkä?

Ent, työkaveri sanoi haikeena et, tulispa joulu niin saa yölläkin syödä....

• Anonyymi kirjoitti:

Ent, työkaveri sanoi haikeena et, tulispa joulu niin saa yölläkin syödä....

Juu moni muukin loihee noin lausumaan :).
        Moni myös käy yöllä syömässä jotain jos uni karkaa kesken yön eikä saa unen päästä muuten enää kiinni.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Juu moni muukin loihee noin lausumaan :).
        Moni myös käy yöllä syömässä jotain jos uni karkaa kesken yön eikä saa unen päästä muuten enää kiinni.

Ehkä täys maha rauhottaa, kun veri päästä siirtyy sulattamaan murkinaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä täys maha rauhottaa, kun veri päästä siirtyy sulattamaan murkinaa...

Tai ruoansulatuskanava aktivoituu ja estää unensaannin :).

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Tai ruoansulatuskanava aktivoituu ja estää unensaannin :).

surrur surrur unen sinistä maata päin.....

• Anonyymi

Ihminen on sataprosenttista kemiaa ja sataprosenttisesti ydinvoiman tuote

bsygologia ei ole tiedettä nykymielessä ja tutkii sielua

• Anonyymi

Sitä olemme aina pelänneet....

• Anonyymi

Mikä ihmeen bsygologia ?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ihmeen bsygologia ?!

Se on uusi tiedonhaara?

• Anonyymi

Melatoniini on lumelääkettä. Uskon avulla toimisi muukin.

• Anonyymi

Lumettä sulla on pöksyissäs. Elimistö muodostaa melatoniinia.
        Sen tuotanto vähenee ikääntyessä ja heikentää unensaantia.
        Melatoniinilisä auttaa useimpia.

Jatka sinä uskomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lumettä sulla on pöksyissäs. Elimistö muodostaa melatoniinia.
        Sen tuotanto vähenee ikääntyessä ja heikentää unensaantia.
        Melatoniinilisä auttaa useimpia.

Jatka sinä uskomista.

Mela on pöksyissä, uskon ainakin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      273
      18364
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10550
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      389
      7069
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      79
      6686
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      41
      4656
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3454
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3018
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2565
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      33
      2320
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      30
      2228
    Aihe