Köyhyys johtuu monista syistä

Anonyymi-ap

kuten työttömyydestä, matalista palkoista ja epävarmoista työsuhteista, sairastumisesta, avioerosta, asumiskustannuksista ja sosiaaliturvan riittämättömästä tasosta. Myös matala koulutustaso ja köyhyyden periytyminen ovat merkittäviä tekijöitä, jotka vaikeuttavat työmarkkinoille pääsyä ja parantavat toimeentuloa.

Yksilöön ja perheeseen liittyviä tekijöitä:
-Työttömyys: Pitkittynyt työttömyys heikentää työkykyä ja vaikeuttaa työllistymistä.
-Sairastuminen: Oma tai lapsen sairastuminen ja mielenterveysongelmat voivat johtaa toimeentulovaikeuksiin.
-Avioero ja yksinhuoltajuus: Yksinhuoltajaperheiden pienituloisuusaste on huomattavasti korkeampi kuin kahden huoltajan perheissä.
-Koulutuksen puute: Matala koulutustaso tai koulutuksen keskeyttäminen voivat vaikeuttaa työpaikan saamista.

Työmarkkinoihin ja yhteiskuntaan liittyviä tekijöitä:
-Epävarmat työsuhteet: Pätkätyöt, vuokratyö ja itsensä työllistäminen ovat yleistyneet, mikä heikentää työllisten toimeentuloa.
-Pienituloisuus työssäkäyvillä: Lähes puolessa pienituloisista perheistä huoltaja käy töissä, mikä osoittaa, että pelkkä työnteko ei enää riitä takaamaan toimeentuloa.
-Sosiaaliturvan riittämättömyys: Sosiaalietuuksien, kuten asumistuen, riittämätön taso ja leikkaukset lisäävät köyhyysriskiä, erityisesti lapsiperheissä.
-Asumiskustannukset: Kohtuuhintaisten asuntojen puute ja vuokrien nousu ovat keskeisiä köyhyyden syitä, erityisesti kasvukeskuksissa.
-Periytyvä köyhyys: Köyhyys on taipuvainen periytyäkseen. Jos vanhemmat ovat köyhiä, myös heidän lapsensa ovat todennäköisemmin köyhiä aikuisena, mikä heikentää mahdollisuuksien tasa-arvoa.

Laajemmat yhteiskunnalliset ja sosiaaliset tekijät:
-Epätasa-arvo ja turvattomuus: Epätasa-arvo, heikot ihmisoikeudet ja sosiaalinen syrjäytyminen ovat köyhyyttä edistäviä tekijöitä.
-Ympäristöolosuhteet: Saastunut tai huonokuntoinen ympäristö voi lisätä köyhyyttä.

62

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eli tämän hallituksen toimista!

• Anonyymi

Aloittaja jätti luettelostaan päihteet ja tupakan.
      Kun lopettaa kummatkin, jää rahaa ruokaan.

• Anonyymi

Se on varmaan harvemman köyhyyden syy, pikemminkin seuraus,
        kun ei elämässä ole mitään,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis syy miksi jeppe juo, nyt se on keksitty.

• Anonyymi

tämä ketju EI kestä totuutta EI anna komentoinnin lähteä jos kerrotaan totuus suomen politiikasta, menneiltä ajoilta,

estää komentoin julkaisemisen ,

vastuu henkilö saisi hävetä epärehellisyyttään , ja kierouttaan, ei anna totuuksien tulla koko kansan tietoisuuteen, kuten vasemmisto aina on ollu yksisilmäinen, haukkunu Kekkosta vaikka kekkonen teki suomesta rikkaan valtion työllisti koko kansan
        joka ikinen suomalainen oli arvokas Kekkoselle, Kekkonen oli oikeesti puolutteto mutta vasemmisto vihasi kaikkea maalaisa maaislten työtä joka tuotti vasemmitonki ruuan ruokapöytiin, vesmmisto politiokot sai hävetä vaningon tekojaan

nyt suomi on velka helvetissä VAIN vasemmisto politiikan takia,

• Anonyymi

tämä ketju EI kestä totuutta EI anna komentoinnin lähteä jos kerrotaan totuus suomen politiikasta, menneiltä ajoilta,

vastuu henkilö saisi hävetä epärehellisyyttään , ja kierouttaan, ei anna totuuksien tulla koko kansan tietoisuuteen, kuten vasemmisto aina on ollu yksisilmäinen, haukkunu Kekkosta vaikka kekkonen teki suomesta rikkaan valtion työllisti koko kansan
        joka ikinen suomalainen oli arvokas Kekkoselle, Kekkonen oli oikeesti puolutteto mutta vasemmisto vihasi kaikkea maalaisa maaislten työtä joka tuotti vasemmitonki ruuan ruokapöytiin, vesmmisto politiokot sai hävetä vaningon tekojaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No rahaa viinaan ja tupakkaan aina on.
        Paljonko ihmiset polttavat kuukaudessa savuna ilmaan. Useita satoja euroja.

Paljonko lorottavat kuukaudessa rahojaan pubiin vessaan? Satoja euroja?

Niillä rahoilla söisi hyvin. Tekisi vuodessa jopa pienen ulkomaanmatkan. Ostaisi vaatteita ja leluja lapsilleen, pääsisivät harrastamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velkahelvetti alkoi paisua mielettömäksi, kun persuhallitus aloitti.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Tupakka-aski päivässä maksaa parin kuukauden ruoat.
        Jos siihen lisää vielä oluet ja muut alkohlipitoiset juomat, niin ei ole kanttia
        valittaa, että rahat eivät riitä välttämättömmpään.

• Anonyymi

Helppoja aloituksia,
      Kopio kakki netistä, ei tarvitse itse tietää mitään, eikä parsia sanomisiaan.

Tuolle vakioi, muiden tekstien ja tietojen jakajalle löytyy aina uutisia jaettavaksi,

Luule parka, ettei muut tiedä eikä osaa lukea mitään!

Luulkoon vain, kunhan pysyy aisoissa!

• Anonyymi

Kekkonen koitti tehdä kaikkensa että suomesta tulis vauras hyvinvointi valtio,
      ja joka ikinen suomalainen oli arvokas , sai töitä siis Kekkonen työllisti koko kansan, palkat oli siihen aikaan vielä pieniä, mutta just tultiin tomeen ja tietenki ajan myötä palkatki alkoin paranemaan,
      mutta Kekkonen ehti sairastua ja kuoli pois enne sitäö kautta,
      mutta myös ehti nähdä kuinka suomi myös muuttui polittisesti kaikki kansaliset ei enään kevannukaa työmarkkinoille kun SDP ja vasemmisto pääsi valtaa,
      puolet suomen kansasta tehtiin ikuisesti työttömiksi, köyhyyteen , koska just nänä köyhät äänesti aina vasemmistoa valtaan, ja kaikkein pahinta oli kun nämä vasemmisto politikot muutti lakipykältki niin että alisistettu tikollisuus pääsi KÄHMIMÄÄN jopa valtion velkarahatki omiin tarkotuksiin ja omien perheittensä nimiin ja mijoont sen aikaiset markat siirrteetiin paratiisisaarille
      suomen tarpeita piiloon, ja verottajalta piiloon,
      tätä historiaa EI ikinä pitäisi suomessa unohtaa
      KUKA MUUTTI lakipykälät että valtion varojen KÄHMINTÄ TULI jopalisiseksi siis tavallaan laillistettiin valtion varojen kähmintä muutamien yritysjohtajien yksityiseen omistukseen ja rahat ohjailtiin paratiisi saarille varottajaa piloon,
      harmittaa aivan kamalasti kun SDP onpeitellly totuutta ja peittelee edeleen sillä silloin ministri joka laki mutti oli SDP;n ministeri Mönkäre ,

olisi josku hyvä jos kerranki kerrottaisiin OIKEA TOTUUS vasemmitipolitiikasta ja sen tekemisistä suomalaiseen yhteiskuntaan,

KEKKOSELLE OLI hyvin tärkeää pitäähuolta KOKO SUOMEN kansalaisista,
      mutta vasemmistolla oli vain vasemmistolaiset ihmisarvoisia kansalaisia, sen aikainen vasemmisto VIHASI kaikke maalta muuttaneita työn perässä kaupunkiin,

eikä vasemmisto koskaan älynnyt ja hoksannu että heidänki RUOKA TULEE MAALTA siitä huolimatta vasemmisto VIHASI maalta tulleita kansalaisia,

nyt VAADIMME OIKEAA TOTUUTTA JULKI
      KEKKOSEN AIKAISESTA POLITIIKASTA
      Kekkonen TYÖLLISI KOKO kansan EI SYRJINY edes vasemmistolaisia työpaikoilla joka ikinen suomen kansalainen oli KEKKOSELLE ARVOKAS IHMINEN
      kaikki sai töitä,

mielipide ja TOTUUS suomen politiikasta menneiltä ajoilta, KEKKONEN ON ja OLI kautta aikain paras presidentti suomessa !

• Anonyymi

tämä ketju EI halua että totuus tulee julki suomen politiikasta
      Kekkonen teki rikkaan valtion jonka sitten vasemmisto valtaan päästyään tuhosi täydelisesti nyt suomi on konkurssi kypsä valtio yksi vasemmito politiikan takia, kaikki tietää otuuden mutta julkisuuteen sitä ei haluata kertoa Kekkonen on ja oli suomen paras presidentti joka ikinen suomalainen oli arvostettu kansalainen joka ikinen sai töitä mutta samaa ei voi sanoa SDP;n politiikasta vasemmisto VIHASI maalaisia ja maalta tuleita kansaisi työpikoillaan
      vasemmisto valtaan päästyään MUUTI lakipykältki ja jopa valtion velma miljaarditki tuli mahdolliseksi kämiä vain sdp johtajiston omaisuudeksi ja ohjailla yksityiseen omistukseen paratiisi saarille suomen tarpeita ja verottajaa piloon,
      kertokaapa kerranki TOTUUS VASEMISTOJEN POLITIIKASTA

KEKKOSELLE OLI jkaainoa kansalainen tärkeä kaikki sai töitä mutta sdp;n valtaan päästyään sdp;n politiikka teki puolet kasasta heti työttömiksi tehtaat vietiin pilkkahinnalla ulkomaille, ym HULLUA touhua nähtiin , OPETELKAAPA KERRANKI PUHUMAAN TOTTA ja KERTOKAAPA KERRANKI TOTUUS VASEMMIYOJEN POLITIIKASTA se onRUMAA KUULTAVAA siorastaan kauhistus, pelkaa VALHEITA
      valehtelua, ja Kekkosen mollaamista jotta saisivat edeleen tehdä laillistettua rikollisuutta ja kähmiä valtion velkamiljaarditki vain omiin tarkotuksiin EI koko kansan parhaaksi kuten teki KEKKONEN joka oli VASTUUNSA TUNTEVA PRESIDENTTI !

• Anonyymi

Nuoret perheet ovat köyhyydessä yhteiskunnallisten todellisten ongelmien lisäksi tavallisessa elämän arjessa.
      Tatuiointeja on ihminen puolillaan, tukka on värjätty monella värillä ja ruokaa eivät opettele laittamaan. Olin äsken kirjastossa. Nuori äiti kahden pikkupojan kanssa pesi käsiään. Tökkäsi kummallekin kolmen niitä keltaisia paksuja käsipapereita, samoin itselleen. Pojat pikkuisen rutistelivat paperia ja niin meni lähes 10 kpl roskiin. Vaikuttaa pieneltä mutta ihmeesti tuollainen elämä kuluja kerryttää.
      Löysin viime viikolla tyylikkäät pitkikset ja haukoin henkeäni kun hinta oli 200 e. Muutin markoiksi ja mietin maksoinko tosiaan joskus housuista lähes 1200 mk, en muista. Ostin ne housut.

• Anonyymi

Aloitus on oikein hyvä ja monipuolinen alustus eläkeläisille, joilla ei ole enää
      työikäisten reaalimaailmasta mitään hajua.

• Anonyymi

Plasta pitää tättää lint maanisellavi kipediasössötyksellä japa nettelulla sepi täämän elävänä jatuo reena

• Anonyymi

Kyllä on hajua. Seuraan lastenlasten elämää, nytkin viikonlopuksi menen hoitamaan äidin tehtäviä. Vanhemmat ovat toisen lapsen kanssa urheiluturnauksessa kauempana ja minä kuskaan toista kahteen matsiin täällä. Oikein hyvin olen kärryillä työikäisten maailmasta. Toiselle tuli muutaman kuukausi sitten maisterintutkinto työn ohessa. Toisella lakiopinnot kesken niinikään työn ohessa. Opiskelevat valmiiksi uuden alan, että jos heille ei töiden vähetessä löydy töitä tästä Suomen maasta niin ei sitten monellekaan. Hyvin olen perillä, että helpolla eivät työikäiset ja perheet pääse jos haluavat mukana pysyä.

• Anonyymi

Kyllä on hajua. Seuraan lastenlasten elämää, nytkin viikonlopuksi menen hoitamaan äidin tehtäviä. Vanhemmat ovat toisen lapsen kanssa urheiluturnauksessa kauempana ja minä kuskaan toista kahteen matsiin täällä. Oikein hyvin olen kärryillä työikäisten maailmasta. Toiselle tuli muutaman kuukausi sitten maisterintutkinto työn ohessa. Toisella lakiopinnot kesken niinikään työn ohessa. Opiskelevat valmiiksi uuden alan, että jos heille ei töiden vähetessä löydy töitä tästä Suomen maasta niin ei sitten monellekaan. Hyvin olen perillä, että helpolla eivät työikäiset ja perheet pääse jos haluavat mukana pysyä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Lint maanistapskaa kopioi päätöntä viki pediasta ja häriköi kuin pieni eläin

• Anonyymi

Monela köhyys johtuu siitä että ei ole rahaa eikä ymärä talous oppeja eikä aiokaan opetella

Jos omistaa suton enen 30 vuotta usein pysyy surkiana köhänä jos ei ole preheellä paalua kuin pukkimin palatsissa
      Mopojat esi merkeinä

Näitä on helpo lisäillä merkejä kuusessa olemisesta

• Anonyymi

En jaksanut lukea aloitusta kokonaan.
      Mutta köyhyydestä voin sanoa mielipiteeni.
      Ei suuret tulot, vaan pienet menot. Ei ole ollut suuria tuloja, on silti asunto, mökki ja rahaa varakassan verran jos jotain yllättävää sattuisi.
      En ole tinkinyt mistään tarpeellisesta, mutta olen karsinut turhat menot. Lisäksi olen sota-ajan jäkeen kasvanut joten niukkuuteen olen tottunut jo lapsena.
      Olen aina pannut sivuun edes vähän tuloistani, joskus todella vähä'n, mutta siitä on vuosien mittaan kertynyt aika paljon.
      Tiedän että lapsiperheillä on vaikeampaa, olisi hyvä jos yhteiskunta tulisi apuun että lapset saisivat suunnilleen samaa kuin ikätoverinsa.
      Minua pilkattiin nurmes luistimistani kun muilla oli kaunoluistimet,Silloin se sattui, mutta olen huomannut että myös vahvisti.
      Voisin sanoa vanhemmistani hyvinkin kriittisesti, mutta levätkööt rauhassa.

• Anonyymi

Miksi pitäisi saada samaa kuin ikätoverinsa?
        Tuon opettaminen totuttaa lapsen loputtomaan tyytymätömyyteen. Köyhyyden tunteeseen. Aina on joku jolla on jotain enemmän kuin itsellä. Seurauksena loputon köyhyyden ja tyytymättömyyden tunne!

• Anonyymi

Miksi pitäisi saada samaa kuin ikätoverinsa?
        Tuon opettaminen totuttaa lapsen loputtomaan tyytymätömyyteen. Köyhyyden tunteeseen. Aina on joku jolla on jotain enemmän kuin itsellä. Seurauksena loputon köyhyyden ja tyytymättömyyden tunne!
        Opetimme omat lapsemme siihen, ettei meille kuulu mitä jollain toisella on eikä muille kuulu se mitä meillä on tai ei ole!

• Anonyymi

Köyhyys on kateuden siivittämä subjektiivinen tunne.
      Saatavilla on asioita joihin omat rahat eivät riitä. Kyllä on köyhää!

• Anonyymi

Itselläni oli ystävä (nainen), jonka perustunne tuntui olevan kateus. Kuitenkin hänellä oli enemmän omaisuutta kuin minulla, vaikka rahat olivat tiukassa meillä kummallakin. Joskus hän parkui: "Miten sulla voi olla tuota ja meillä ei ole mitään!" Oli jatkuvasti pummaamassa rahaa. Luullakseni hänellä oli peliongelma, rahat meni veikkauksiin. Jatkuva ahneus tekikin varattomaksi.

Lopulta mun oli pakko katkaista yhteys häneen.

• Anonyymi

Porukka täällä on tiukkapipoista ja omahyväistä. Vain itseä ymmärretään
      ja omaa sukua kehutaan.

• Anonyymi

Minussa on muttei minun suvussa kehumista

sukututkimusta tehnyt maisteriserk kukin määritteli tulokset salaisiksi määräämättömäksi ajaksi ja vielä sen jälkeenkin

• Anonyymi

Miksi pitäisi saada samaa kuin ikätoverinsa?""

Ei mulle ainakaan ollut vaan enemmän piti

päädyin että enemmän koulutusta kuin persitentti ja rikkaaksi
      Kolutus oli helpompi mutta se rikaus piti vaihtaa vauraudeksi, en ole sitäkään katunut

• Anonyymi

Meillä on ollut eri tavoitteet. Itselläni ei varsinaisia tavoitteita oikein ollutkaan. Otin vastaan mitä elämä eteen toi.

"Menestystäkin" on erilaista. Alkuelämäni olikin melko myrskyisää. Sitten päätin rauhoittaa tilanteen. Pyrin elämän rauhallisuuteen ja tasapainoon, rikkauksia en kaivannut, kunhan jotenkin pärjäsin.

• Anonyymi

Mistähän johtuu, että vaikka helluntailaisten, lestadiolaisten ja Jehovan todistajien joukossa ei juurikaan ole köyhiä?

• Anonyymi

Helluntailaisten, lestadiolaisten ja Jehovan todistajien joukossa ei ole köyhiä. Miksi?

• Anonyymi

Höpöhöpö. Noiden lahkojohtajat epäilemättä ovat varakkaita, mutta seurakuntalaisista, joiden taskut on tyhjennetty, en väittäisi samaa.

Taidat itse olla jonkun huijaripomon jälkikasvua ja tunnet vain heidät. Se määkivä kansa siellä penkeissä on jäänyt vieraammaksi?

• Anonyymi

Perverssimejien eli veroriistäjädemarien intressinä on pitää laki suuromistajia suosivana jotta kansankapitalismi ei kehittyisi ja köhät käyttäisivät ai kansa lottoon ja erilaisten markkinahuijareiden perässähyppimiseen hyp hyp

• Anonyymi

AI, AI, mitä diibadaabaa!

• Anonyymi

Miksi lahkouskovaiset ovat varakkaita

Jämptiä porukkaa kuten Utahin ja Ohion mormonit

Säädylliset elämäntavat pitävät myös talouden kuosissa aivan selvä

Tietty valtiosta riippumattomuus eli itse hoitaa tulonsa ilman kerjäämistä tulonsiirroista panee liikettä kinttuihin

Kamppailu rauhoittaa elämää muulta osin

Itse edustan koulutusta jossa ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule työttömyyttä ja johon pyritään hampaat tai ike net irvinissä

• Anonyymi

Suuri osa korkeakoulutetuista työttömistä lienee kokoomuksen äänestäjiä ?
      Heinäkuun 2025 lopussa korkeakoulutettuja työttömiä oli noin 63 411,
      mikä oli 18,6 % enemmän kuin vuotta aiemmin.
      Samankaltaisia suuntauksia on havaittu myös muissa tilastoissa, ja akateemisesti koulutettujen työttömien määrä on kasvussa.

On se kumma, kun ei työt maistu, vai eikö korkeakoulutettuihin iskekään sama leimakirves kuin duunareihin ???

• Anonyymi

Suomessa koulutetaan turhia aineksia yliopistoissa filosofeja valtiotieteilijöitä teologeja kasvatustieteilijöitä ....

ja nyt nämä typeräiset jäävät lähes 90% tyttömiksi kun tekoäly siirtää paperinsiirtäjät ikuisesti syrjäytyneiksi

Suomessa voi opiskelu lisäksi olla lorvimista esimerkkinä eXveronimentäministeri Harakka joka opiskeli yliopistossa parikymmentä vuotta roudariksi

Usassa opiskellaan paljon vähemmän ja tehdään tiedettä ja keksintöjä massiivisesti

koska opiskelu tehdään omalla rahalla eikä veronmaksajien laskuun

• Anonyymi

Tekoäly ei LUO mitään uutta, ja kopioi uskomuksia ja mielipiteitä "tiedoksi" eikä tiedä, mikä on syy ja seuraus. ...tappelu alkoi, kun kaveri löi takaisin.
        Lopullinen kansakunnan rappio alkaa siitä, kun uskotaan, että tekoäly "tietää" jotakin.

• Anonyymi

Tekoäly luo pskanpuhujat palkkaa ja kuluja nostavat filosofee raajat päivystävät dosentit aleksanteri- instituutit ... roskapönttöön massoittain,

paperinpyörittävinä veronimijöinä

Jo taas filosofeeraavat koloissaan ilman korvausta ja palkkaa, niin sitä yksinpuhelua voivat jatkaa ihan kuin lystäävät kotonaan

Paperinpyörittäjien irtisanomiset on aloitettava massiivisesti ja kiireesti Suomessa

Usassa puhdistus onjo alkanut

Amazon on irtisanomassa jopa 30 000 työntekijää. Määrä vastaa lähes kymmenesosaa yhtiön toimistotyöntekijöistä, sillä Amazonilla on yhteensä noin 350 000 toimistotyöntekijää.

• Anonyymi

Valtioneuvoston pitäisi käydä pyytämässä neuvoja plus 80

• Anonyymi

Olen antanut valtiovarainminiterille violaasti ehdotuksia OST-sijoitusten kehittämisestä, avointen kiinteistörahastojen tervehdyttämisestä jne

• Anonyymi

Purra tekee kuten kokoomus toivoo, persut jakautumassa kahtia, työtätekeviin, Putinin laitaoikeistoon.

• Anonyymi

Suomi ja maailma tekee mitä Trump tahtoo ja ahlonen liponen henäloma ... mitä putintahtoo ja nyt on aloitettava paperinsiirtäjien ulostaminen tai käy köpelösti Suomelle. Trump puhdisti jo Englannin television manipuloijista

• Anonyymi

BBC. Yleisradioyhtiön pääjohtaja Tim Davie erosi sunnuntai-iltapäivänä työskenneltyään 20 vuotta julkisessa palveluksessa.

Päätös tehtiin sen jälkeen, kun lehden Daily Telegraph 19-sivuinen sisäinen raportti paljasti toimituksellisia epäjohdonmukaisuuksia, mukaan lukien Trumpin puheen manipulointia, sekä Israelin vastaisesta puolueellisuutta ja wokepohjaista sensuuria sukupuolia koskevissa keskusteluissa

Milloin Ylen manipulointiin tartutaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

BBC. Yleisradioyhtiön pääjohtaja Tim Davie erosi sunnuntai-iltapäivänä työskenneltyään 20 vuotta julkisessa palveluksessa.

Päätös tehtiin sen jälkeen, kun lehden Daily Telegraph 19-sivuinen sisäinen raportti paljasti toimituksellisia epäjohdonmukaisuuksia, mukaan lukien Trumpin puheen manipulointia, sekä Israelin vastaisesta puolueellisuutta ja wokepohjaista sensuuria sukupuolia koskevissa keskusteluissa

Kun Trump puhuu, on se pelkkää hevonpeetä. Jos YLE näyttää näitä puheita sellaisenaan, kommentoimatta, niin onko se "oikean tiedon levittämistä"

• Anonyymi kirjoitti:

Ylen uutisointi ja artikkelit ovat laadultaan parasta mitä saatavilla, Suomen kansa on ne aina äänestänyt suosituimmaksi Hesarin ohella, erotuksena ettei ole maksumuurin takana.
        PS on vihainen kun Yle kertoo totuuden maahanmuutosta ilman rasismia.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Ylen uutisointi ja artikkelit ovat laadultaan parasta mitä saatavilla, Suomen kansa on ne aina äänestänyt suosituimmaksi Hesarin ohella, erotuksena ettei ole maksumuurin takana.
        PS on vihainen kun Yle kertoo totuuden maahanmuutosta ilman rasismia.

pertikki koluja kämätön arvostelukyvytön eikä pysty seuraamaan bbc uutisia
        jauha pastaa kun haluaa esiintyä häiriköiden

• Anonyymi kirjoitti:

pertikki koluja kämätön arvostelukyvytön eikä pysty seuraamaan bbc uutisia
        jauha pastaa kun haluaa esiintyä häiriköiden

Nykyään taitaa saada kaikki ulkomaan uutisoinnit käännettynä, Yle uutisoi ne ensimmäisenä, tai melkein ensimmäisenä emmekä jää paitsioon, Trumpin möläytyksiltä.
        Suomen uutiset kertoo matun tekemiset ympäri maailmaa ettei persu mieliset jää paitsioon.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Nykyään taitaa saada kaikki ulkomaan uutisoinnit käännettynä, Yle uutisoi ne ensimmäisenä, tai melkein ensimmäisenä emmekä jää paitsioon, Trumpin möläytyksiltä.
        Suomen uutiset kertoo matun tekemiset ympäri maailmaa ettei persu mieliset jää paitsioon.

luulisi että pitäisit häirikköturmpasi pienemmällä kun et osaa kieliä et asu
        matujen keskekellä et tiedä työelämästä et kultasepän työstä et aloudesta vaan asut jossain
        pönkällä ja olet pilkkinyt

• Anonyymi

Aloituksessa mainitaan geeniperimä. Se jos on huono ,niin köyhyyttä ja sairautta piisaa.

• Anonyymi

paatit ovat psyko geneettisiiä ei auta vaikka lapsipaattia yrittäisi kasvattaa

• Anonyymi

• En harjoita häiriköintiä enkä vihapuheita ketään kohtaan.
      Palstan persulla on patoutunutta vihamieltä purkaa tuntojaan tänne, vähempikin riittäisi. Kyllä persukin osaa kirjoittaa kauniisti kukkasin, jalosti joulumielellä käy odottamaan kuusikynttilöin joulua, lämmin herttainen mieli persullakin.

• Anonyymi

Jep! Äänestä vaan persua seuraavissa vaaleissa - se on tosi suomalainen teko!

• Anonyymi

Mitenkä tekstisi liittyy aloitukseen, kun sen siihen kohdistit?

• Anonyymi

ruotsin sosdemit ilmoittavat aikovansa tuhota nordeapankin
      https://www.di.se/nyheter/s-vill-se-krafttag-mot-bankerna-nobbar-varningar/

Nalle siirsi aikoinaan Nordean pääkonttorin Suomeen
      jolloin valtio saa verot osingoista
      eli kaikki piensijoittajienkin osinkoverot jäävät Suomeen
      eikä 15 prosenttia niistä jää Ruotsiin

Nyt vain taisteluun ruotsinsossuja vastan että myös '

AJA Wallenbergien SEB SUOMEEN NYT
      Maaliin asti

• Anonyymi

Yksi sinulla puuttuu listoiltasi jostain syystä. Tosin niiden lista on varmaan paljon pitempi.

• Anonyymi

On tärkeätä ymmärtää, että köyhyys ei ole pohjimmiltaan talouskysymys !
      Mutta, sitä voidaan peittää rahalla ! Ilman tehokkuutta ja tuottavuutta ei ole kuitenkaan tervettä taloutta !

Tässä esimerkit tehokkuudesta ja tehottomuudesta !

Pieni vertailu !
      Suomi ja Yhdysvallat

1. Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
      Suomi 57%, Yhdysvallat 39%

2. Keskim varallisuus aikuista kohti
      Suomi 186000 USD, Yhdysvallat 579000 USD

3. Julkisen velan tausta
      Suomi 80-90% ulkomailta, Yhdysvallat 75-78% kotimaasta

4. Terveydenhoito-kulujen kuormitus julkiseen talouteen
      Suomi 85%, Yhdysvallat 45%

5. Keskuspankin kultavaranto
      Suomi 44 tonnia, Yhdysvallat 8100 tonnia

Nobel palkinnot
      Suomi 5kpl, Yhdysvallat 430kpl

• Anonyymi

Köyhyys on myös asennekysymys. Jos on muita kadehtiva asenne, kokee itsensä aina köyhäksi ja "miks muilla on enemmän kuin mulla?!"

En pohdi mitä muilla on. Monilla muilla on enemmän kuin minulla, monilla muilla taas vähemmän kuin minulla. Olen elänyt rikkaammin, mutta myös todella köyhästikin, tuolloin ei tosiaan ollut juuri "mitään".

Selviydyn nyt elossa kuukaudesta toiseen ja kaikkea on mitä tarvitsen. Keräsin tarpeita silloin kun rahaa oli ja edelleenkin, nyt taloudellisesti köyhempänä, jos sitä on.

Lokakuussa teki itsellä tiukkaa, taistelin kolme viikkoa vain pari kymppiä lompakossa. Tuli nimittäin isoja yllättäviä laskuja (vesilasku ja vyöruusurokote) yhdellä kertaa, heti maksettaviksi. Kaapeissa oli / on aina hiukan "vararuokaa", niin että selviydyin. Nytkin on tiukka kuukausi, mutta enköhän pysy hengissä taas adventtiin asti.

En silti pidä itseäni "köyhänä" vaikka "alle toimeentulorajan" rahatalouden puolesta sitä olenkin.

• Anonyymi

Köyhyys ei ole asennekysymys. Köyhyys on fakta. Se voi olla asennekysymys
        miten siitä selviää.

• Anonyymi

Pieni vertailu !
      Suomi ja Yhdysvallat
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19149370/koyhyys-johtuu-monista-syista#comment-138573813

hyvä vertailu erinomainen passiivinen ja aktiivinen maa

juttu joka liittyy köyhyyteen ja nobeliin

Listoissa lasketaan saksalaiseksi nobelisti Svante Pääbo

joka tietty kuten nimestä näette
      on virolainen
      muttei siellä voinut asua joten
      hän on yksinhuoltajan lapsi ja kasvanut täysin Ruotsissa

äitipakeni rysiä eli nobelisti on täysin ruotsalainen mutta
      vielä siten että nobelisti on ruotsalaisen nobelistin lehtolapsi eli myös ruotsalainen
      isä on saanut nobelin ja niitähän ruotsalaset jakavat toisilleen

ja sillai viellä erikoinen kaveri ettäonhomoseksuaali joka muuttui normaaliksi
      tavattuaan ihanan naisen. Mutta siis tilastoissa hän on kuulemma saksalainen

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      93
      3970
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3337
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      130
      2654
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      223
      2086
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      90
      1843
    6. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      21
      1809
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      100
      1803
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      114
      1617
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1311
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1222
    Aihe