Kyllä ketuttaa!

Anonyymi-ap

Olen asunut Espoon Juli livingin vuokra yksiössä yli vuoden ja asunto on reilu 2v vanha.

-Asunnon jääkaappi on ollut kokoajan rikki alusta saakka.
Ilmoitin siitä vuokra antajalle, sanoi että pitää pyytää huolto mies katsomaan, no huoltomies sanoi ettei oo heidän asia.
-Soitin taas vuokran antajalle ja sanoi soita rakennuttajalle ja sama kuvio, ei ole heidän heiniä.
-Soitin taas vuokran antajalle ja sanoi soita kodinkone merkki korjaajalle.
Täällä on käynyt kaikkia noita erilaisten firmojen ukkoja katsomassa jääkaappia ja eivät osanneet sanoa onko rikki vai ei ja lopulta kävi merkki korjaaja joka totesi että jääkaappi on rikki ja korjaus kelvoton ja uusi tulee tilalle ja ei ole tullut vaikka olen odottanut jo 2 kuukautta, ja taas soitin kodinkone firmaan perään ja eivät tiedä muka asiasta mitään eikä he pysty lupaamaan mitään uutta jääkaappia eikä ole sellaisten myyntiä!
Jätin taas soittopyynnön Juli livingiin ja alkoi taas loputon hyppyyttäminen ja pomppuuttaminen,
sanoi ettei muka kodinkone korjaaja ole ilmoittanut HEILLE että jääkaappi on rikki, mitä v*ttua???
Soita sinne ja sinne, sanoivat Julin asiakas palvelusta, myönsivät ettei heillä oikein tiedot kulje, HUOMATAAN!
Sanoin asiakas palveluun etten soita enää yhtään mihinkään kun se EI hyödytä YHTÄÄN mitään kun olen jo soittanut kaikkialle!
Asiakas palvelija julilta sanoi että isännöitsijä soittaa mulle JOSKUS joten pitää taas jäädä odottamaan. Isännöitsijän nimeä eikä puh. numeroa ei kerrota!!
Puhelin laskut sen kuin kasvaa kun olen joutunut soittelemaan ympäriinsä kokoajan ilman tulosta.
Kukaan ei tiedä mistään mitään eikä mihinkään jää mitään jälkiä että olen ollut heihin yhteydessä, eikä kukaan ota mitään vastuuta, ja lupaillaan turhia ja sitten peräännytään puhumalla paskaa.

Viikko sitten tuli paha ruoka myrkytys, oksensin kunnolla muutaman tunnin sisään 8 kertaa eikä sen jälkeen edes vesi pysynyt sisällä!
Olin yhteydessä terveyden hoitoon.
Soitin taas Julille kipeenä, eikä asia ole taaskaan reiluun viikkoon edennyt yhtään minnekään,
Ei heitä kiinnosta!!!!
Rikkootuneessa jääkaapissa lämpö sahaa edes takaisin.
Ja kodinkone korjaaja sanoi että ruuat on pidettävä takaseinällä!
Ovessa ei saa pitää mitään, liian lämmin paikka.
Pieni Jenkki jääkaappi pienellä pakastimella, eipä siinä muutenkaan ole paljoa tilaa takaseinälle ruokia siirrellä. Jääkaapista tulee usein ummehtunut haju.
Olen ihan väsynyt, järkyttynyt, itkuinen, turhautunut ja kiukkuinen,
En enää ikinä, en enää koskaan uskalla vuokrata Juli livingiltä yhtään mitään!!!!
Sanon vuokrasopimuksen heti irti kun löydän uuden sopivan asunnon..
Tosi pettynyt olo.

8

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oisiko näistä mitään apuja...
      Jos vuokra-asunnon jääkaappi rikkoutuu ilman vuokralaisen syytä, vuokranantaja vastaa sen korjaamisesta tai uuden laitteen hankkimisesta. Tällöin vuokralaisella on oikeus saada hyvitystä vuokraan, kuten alennusta tai vuokravapauden, siltä ajalta, kun asunto ei ole ollut sovittujen mukaista.
      Vuokranantajan vastuu
      Vuokranantaja on velvollinen korjaamaan tai hankkimaan uuden kodinkoneen, jos se rikkoutuu tavanomaisen kulumisen seurauksena, ei vuokralaisen huolimattomuudesta.
      Vastuu kodinkoneista kuuluu vuokranantajalle, ellei vuokrasopimuksessa ole toisin sovittu.
      Vuokralaisen oikeus korvaukseen
      Jos asunto ei ole kunnossa (esim. rikkinäinen jääkaappi), vuokralainen voi olla oikeutettu vuokranalennukseen.
      Alennuksen tai vuokravapauden määrä riippuu siitä, miten paljon kyseinen puute on haitannut asumista.
      Neuvoja ja apua riitatilanteissa
      Kuluttajaliiton asumisneuvonta
      auttaa vuokralaisia ja vuokranantajia.
      Neuvonta on ilmaista ja kaikille avointa.
      Soita numeroon 09 454 22 130 tai kysy apua chatissa.
      Chat ja neuvonta-ajat löytyvät sivuiltamme
      www.kuluttajaliitto.fi.
      Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonta
      auttaa myös, jos vuokra-asioissa on ongelmia.
      Se myös neuvoo,
      jos kuluttajalla ja yrityksellä on riitaa.
      Neuvonta on ilmaista.
      Neuvonnan yhteystiedot löytyvät
      sivuilta www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta.

• Anonyymi

Kiitos paljon avusta ja numeroista, olen ollut uupunut enkä ole oikein tiennyt mistä hakea apua tilanteeseen.

Ilmoitin jo julille että haen vuokran alennusta, vaikka syyttäävät nyt kodinkone korjaus liikettä että eivät ole muka ilmoittaneet heille että jääkaappi on rikki.

Kyllä ne ovat Julilla siitä tienneet jo kauan aikaa että jääkaappi on rikki, kun olen siitä ilmoittanut Julille ja kun täällä ovat käyneet vaikka minkä firman ukkoja kauan aikaa sitten katsomassa jääkaappia eikä osanneet sanoa onko vikaa vai ei, vai onko muuten tehoton jääkaappi
      Paitsi 2 kk sitten kävi se merkki korjaaja joka totesi että jääkaappi on rikki ja korjaus kelvoton. Jäähdytys nesteet muistaakseni vikana.
      Mutta kun se ei edennyt sit mihinkään siitä...

• Anonyymi

Koska olet ajatellut tehdä seuraavan aktivointi aloituksen tästä niin hyvältä tuntuvasta aiheesta ?

• Anonyymi

Moni asia on hyvä hoitaa sähköpostitse, silloin itselle jäisi ns. mustaa valkoisella...

• Anonyymi

Jääkaapin kunto todetaan jäähdytystehosta ja katsotaan nesteen lämpötila. Kaappi on kiinni ja ruokaa ja juomaa normaalisti mitä järkevästi mahtuu sullomatta. 6-8 tunnin päästä aamulla katsotaan lämpötiloja.

Todennäköisesti pieni jenkkikaappi ei ole edes uutena riittävän hyvä, huono merkki tehty huonommin.

Hyviä oikeita jääkaappeja saa ostettua käytettynä 50-100 eurolla jossa ei lopu tila ja saa ruuan tai juoman +1c +2c myös kesällä.

• Anonyymi

Eikö koko vuokralla tuhnuttamisen idea ollut, että kun jääkaappi hajoaa, Läski hommaa niks naks upouuden, kun omistusasuja puolestaan joutuu kaivamaan kuvettaan?

Haloo tuhnut, nyt olisi aika antaa tukea toverille!

• Anonyymi

Ja olisi aika aktivoida tätäkin palstaa uskottavammin !!

• Anonyymi

Noniin aloittaja täällä taas..
      Jätin soittopyynnön taas ja vuokran antaja soitti mulle 10.11.2025.
      Lupasi laittaa viestiä isännöitsijälle että soittaa minulle, koska vuokra firmassa näyttää olevan salaista tietoa jopa isännöitsijän nimi ja numerokin.
      No ei oo kuulunut moniin päiviin isännöitsijän soittoa, tänään 14.11 tulee viides päivä soitto lupauksesta.
      Tuntuu tosi välinpitämättömälle, tuntuu ettei vuokran antajalla ole aikomustakaan hommata uutta jääkaappia!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      79
      4426
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      116
      4132
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      168
      3112
    4. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2557
    5. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2407
    6. 155
      2350
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      56
      2199
    8. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2107
    9. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      20
      2093
    10. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      52
      2032
    Aihe