IMF: Suomella ei varaa tunnin juniin

Anonyymi-ap

IMF varoittaa, Suomen velkalaiva uppoaa totaalisesti jos täällä rakennellaan velkajarruttomia tunninjuna virityksiä tuppukylästä toiseen velkarahalla.
IMF, Suomen velkasuhde tulee menemään yli 100% :n, tämä tiedetään jo nyt.

44

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höylätään ja leikataan. siitä tulee rahaa.

    • Anonyymi

      Orpolla on näköjään varaa. Sanoo IMF, EU tai VM mitä vain.
      Tunninjuna on korruptiojuna.

    • Anonyymi

      Yksinkertaisille ihmisille selitystä !

      Kahden suuren etelän kaupungin välille parannettu ratayhteys on investointi ei kulu !!
      Rata maksaa itsensä takaisin !

      Terveitten aikuisten elättäminen verorahoilla on pelkkä järjetön kulu !!!

      • Anonyymi

        Kaikkien tutkimusten ym. tulos on yksinkertainen, ratahanke on täysin kannattamaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien tutkimusten ym. tulos on yksinkertainen, ratahanke on täysin kannattamaton.

        Se on ollut tiedossa jo pidemmän aikaa, joten totaalisen väärin rakentaa ratahanke!


      • Anonyymi

        Turun ja Helsingin välillä on jo nyt oikein hyvä junayhteys sekä myös hyvä maantieyhteys.
        Entä millä tavalla terveitten aikuisten elättäminen verorahoilla siihen loppuu jos junayhteyttä em. kaupunkien välillä saadaan muutamalla minuutilla nopeutettua..???


      • Anonyymi

        Ratayhteys on jo olemassa! Hieman lyhyempi tuplarata ei koskaan tule maksamaan itsestään kuin murto-osan.
        Kyse on Orpon muinoisesta äänten kalastelusta. Kuppikuntaisuutta pahimmoillaan ja siten valtion ja veronmaksajien kustannuksella. Olen syvästi pettynyt pääministeritason poliitikon pikkusieluisuuteen.
        Entinen kokoomuksen äänestäjä!


    • Anonyymi

      EU komission laatima kannattavuusarviossa todettiin selkeästi, että hanke on kannattamaton, eli englanniksi financially not viable.

      Etla vetosi Orpon hallitukseen: kuopatkaa Turun tunnin juna

      IS

    • Anonyymi

      IMF:n johtajana on bulgaaria kristalli Georgieva hän ei tunne edes bulgarian
      tunnin junaa

      • Anonyymi

        Bulgarian tunninjuna on kuuden tunnin juna ja matka rannikolta junalla Sofiaan
        (300 kilometriä) kestää yön yli. Ravintolavaunussa konduktööri myy omaa
        rakijaansa, muuta ei ole.


    • Anonyymi

      Rata tulee olemaan tappiollinen maailman tappiin asti. Veronmaksajille
      tulee siitä vuosittain kymmenien miljoonien lasku VM laski.

      • Anonyymi

        VM-Vauhdin Maailma??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VM-Vauhdin Maailma??

        Valtiovarainministeriö
        https://vm.fi


    • Savon oikoradasta olisi tunnin hyöty kertoo laskelma.

      • Anonyymi

        Kannatan !


    • Anonyymi

      IMF on globaali rahaeliitin etuja ajava instituutti.

      • Anonyymi

        Niin on. Se kehottaa taas leikkaamaan.


      • Anonyymi

        Ja jopa he ovat sitten todenneet asian hölmöläisten hommaksi.


    • Anonyymi

      Lista on loputon, mihin meillä ei ole varaa.

      • Anonyymi

        Vain rikkaitten etuihin on varaa.


    • Anonyymi

      Kokoomus ajaa yksityisen sektorin yritysten etuja ja pyrkii tietenkin saamaan yrityksille hommia, vaikka se ei olisikaan kokonaisuuden kannalta maan etu.

    • Anonyymi

      Just vasemmisto vinku .että ei jarrua.vaan investointeja!
      Päättäkää jo vassarit mitä haluutte..ei kuitenkaa töitä.joo!

      • Anonyymi

        Ei se ole mikään investointi. Investoinnin kuuluu tuottaa. Tunninjuna
        on valtiolle tappiollinen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mikään investointi. Investoinnin kuuluu tuottaa. Tunninjuna
        on valtiolle tappiollinen,

        Tunninjuna on korruptiojuna. Se tuottaa vain Orpon bisneskavereille ja kai jotain
        Orpolle itselleenkin ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mikään investointi. Investoinnin kuuluu tuottaa. Tunninjuna
        on valtiolle tappiollinen,

        Kolmen tunnin juna, että ennättää vaikkapa tehdä työtehtäviä junassa ihan rauhassa. Kiire ei ole terveellistä.


    • Anonyymi

      Eikö tämä tunnin juna -juttukin ole täydellinen esimerkki juuri siitä, että varaa on ihan mihin vain. Muttei terveyden- ja vanhustenhuoltoon.

      • Anonyymi

        Juuri siitä se on mainio esimerkki. Tappiollinen juna on tärkeämpi kuin ihmiset,
        vanhuksetkaan ei ole minkään arvoisia hallitukselle.


    • Anonyymi

      pönttölistan höpötystä kopioidaan jotain mennen ajan pskaa kuten tavallista täällä

      Turun rata on tuottavin koko Suomen historiassa ja tulevaisuudesas varsinkin
      sellu puupölkky pelleily katoaa totaalisti ja metsät säästyvät kyllä mikä on tärkeää

      tekoälytaloutta voidaan harjoittaa vain Varsianais-Suomessa ja siihen tarvitaan
      tunnin juna
      etla imf -- ovat takapaja lujamoodissa murroshetkenä eivätkä ollenkaan ymmärrä
      tulevaisuuden haasteita

      https://kuntalehti.fi/uutiset/liikenne/turun-tunnin-juna-etenee-suunnitellusti-matka-ajan-lyheneminen-ei-ole-hankkeen-tarkein-tavoite-kertoo-yhtion-toimitusjohtaja/

      – Matka-aika-asia Helsingin ja Turun välillä korostuu edelleen liikaa, vaikka hankkeen tärkeimmät tavoitteet liittyvät elinvoimaan eli alueiden parempaan saavutettavuuteen, maankäytön tehostumiseen, ostovoiman kasvuun ja uusiin investointeihin.

      • Anonyymi

        Oho ihmeellistä.


    • Orpon rata näkyy nytkähtelevän eteen päin tärkeysjärjestyksestä huolimatta, samoin taloutemme. Samassa tilanteessa kautta suuret yritykset luottavat Orpon hallitukseen enemmän kuin Marinin hallitukseen. Marinin viimeiset puolitoista vuotta nähtiin, luottamus on eri juttu kuin mikä käy toteen.
      Kuka uskoo Orpon työllisyys tavoitteisiin, kun kuuntelee Orpon vakuutteluja ja opposition epäilyjä siinä on ristiriita laittaa ihmettelemään kuinka suuri vaikutus voi olla kansalaisten luottamuksella ostovoiman kasvuun ja talouden elpymiseen.

      Kaikki puitteet kasvulle on olemassa, yksi mikä on ollut monta vuotta on yritysten rahoitus ja yhteys konkurssien määrään. Mikäli yritykset ei saa rahaa tuotannon elvyttämiseen se junnaa paikoillaan tai menee konkurssiin, miten vientiä harjoittava yritys pärjää kun ei ole tulevaisuuden näkymiä hyvästä tuotteesta huolimatta. Tuottavuuden menetelmät ja niiden kehittäminen vaatii pääomaa sen kautta saataisiin kilpailukykyä.

      Orpon radan merkitys talouden elpymiseen ei ole mitenkään mullistava, Savon radan oikaisu toisi noin yhden tunnin edun. Mikkelistä Helsinkiin kestää nykyisin ajallisesti 2,5 tuntia, radan oikaisu lyhentäisi ajan 1,5 tuntiin, samoin Mikkelistä pohjoiseen Kajaaniin asti.

    • Anonyymi

      Mikäli Italiaan rakennettaisiin vastaava junarata, niin EU maksaisi sen kokonaan...

      • Anonyymi

        Älä katkeroidu !
        Italia EU nettomaksajana maksaa EU:,ole aivan toisen kokoisia summia kuin Suomi !
        Siis suurempia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä katkeroidu !
        Italia EU nettomaksajana maksaa EU:,ole aivan toisen kokoisia summia kuin Suomi !
        Siis suurempia !

        EU:lle


    • Anonyymi

      Eiköhän maassamme ole tärkeämpiäkin kohteita kuten maanteitten korjaukset ajettavaan kuntoon heille jotka työtään maanteilla tekevät, kuten isojen rekkojen kuljettajat sekä linja-autoliikenne. Tuollainen pätkä aivan eteläisessä Suomessa ei ole mistään kotisin ja siihenhän on (kuulemma) mennyt jo paljon rahaakin ? Jotakin vikaa asioitten tärkeysjärjestyksissä. Niin ja kun vauhtiin pääsin, niin se puoli mijlardia olisi suuresti auttanut julkiseen terveydenhoitoon. Niiettä tällaista täs kohtaa.

    • Anonyymi

      Suomen ensimmäiset velkarahalla rahoitetut hankkeet olivat useimmat rautatieyhteyksiä, mm. Riihimäki- Pietari- rata. Toki varhaisiin sellaisiin kuuluivat myös Nikolainkirkon ja Bomarsundin linnoituksen rakentaminen.
      Hassua ajatella, eikö vain, mutta Suomi oli joskus 1840- 1900 yksi maailman luotettavimpana pidetyistä velallisista valtioista...vaikka ei ollut edes itsenäinen valtio...

    • Anonyymi

      Psykologia on mielenkiintoista !?

      Kun on kysymys vahvoista johtajista kuten Petteri Orpo, joka joutuu tekemään leikkaus päätöksiä julkisten menojen suhteen, niin monet ihmiset kiukuttelevat häntä vastaan kaikessa mitä hän kannattaa !?

      Eli, ihmisten vastustus ja riitely on itseisarvo, jota myös media hyvin hyödyntää !!
      Poliittinen riitely on nykyihmiselle viihdettä !?

      Mitä tulee Turun tunninjunaan niin se on investointi ei kulu !
      Aikuisten terveitten ihmisten elättäminen verorahoilla on puhdas kulu !?

      • Anonyymi

        Mutta miksi SINÄ vastustat vasemmistolaisia ja vasemmistolaisuuutta, sinulle riitely vaikuttaa olevan itseisarvo?
        Kerrotko vielä miten se uusi junayhteys on investointi, näytä puolueettomat luotettavat laskelmat asiasta.
        Miksi et todista väitettäsi?


      • Anonyymi

        En puhuisi kenenkään sellaisen vahvuudesta, joka ei ole oikeamielinen eli oikeudenmukainen. Vahvuus ei korostu ilman em. ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhuisi kenenkään sellaisen vahvuudesta, joka ei ole oikeamielinen eli oikeudenmukainen. Vahvuus ei korostu ilman em. ominaisuuksia.

        Älä sitten puhu.
        Mutta missä viipyvät todisteet ko. hankkeen taloudellisesta kannattavuudesta...


    • Anonyymi

      Orpo tarvitsee korruptiojunansa, kun tuli se luvattua bisneskavereille,
      joiden päästä idean täytyy olla lähtöisin ja Orpo on valmis myymään
      veronmaksajien yhteistä omaisuutta, että bisneskaverit rikastuvat.
      Valtiolle juna tuo pelkkää tappiota.

    • Anonyymi

      Asuntotuotanto kuulemma elpyy valtavasti, jopa 50000 uutta asuntoa.
      Ne rakennetaan varmaankin Kirkkonummelle ja Lohjalle radan varteen,
      kun juna pyyhältäisi muuten kaukaa ohi.

      • Anonyymi

        Orpon lähipiiri alkaa rakentaa.


    • Anonyymi

      Ja veroja korotetaan paitsi ei politiikoilta eikä rikkailta. Taitaa nää rikkaat olla köyhille kateellisia.

    • Anonyymi

      Korruptiojuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5077
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      22
      3436
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      27
      2745
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1790
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      240
      1306
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1048
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      935
    Aihe