IMF: Suomella ei varaa tunnin juniin

Anonyymi-ap

IMF varoittaa, Suomen velkalaiva uppoaa totaalisesti jos täällä rakennellaan velkajarruttomia tunninjuna virityksiä tuppukylästä toiseen velkarahalla.
IMF, Suomen velkasuhde tulee menemään yli 100% :n, tämä tiedetään jo nyt.

45

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höylätään ja leikataan. siitä tulee rahaa.

    • Anonyymi

      Orpolla on näköjään varaa. Sanoo IMF, EU tai VM mitä vain.
      Tunninjuna on korruptiojuna.

    • Anonyymi

      Yksinkertaisille ihmisille selitystä !

      Kahden suuren etelän kaupungin välille parannettu ratayhteys on investointi ei kulu !!
      Rata maksaa itsensä takaisin !

      Terveitten aikuisten elättäminen verorahoilla on pelkkä järjetön kulu !!!

      • Anonyymi

        Kaikkien tutkimusten ym. tulos on yksinkertainen, ratahanke on täysin kannattamaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien tutkimusten ym. tulos on yksinkertainen, ratahanke on täysin kannattamaton.

        Se on ollut tiedossa jo pidemmän aikaa, joten totaalisen väärin rakentaa ratahanke!


      • Anonyymi

        Turun ja Helsingin välillä on jo nyt oikein hyvä junayhteys sekä myös hyvä maantieyhteys.
        Entä millä tavalla terveitten aikuisten elättäminen verorahoilla siihen loppuu jos junayhteyttä em. kaupunkien välillä saadaan muutamalla minuutilla nopeutettua..???


      • Anonyymi

        Ratayhteys on jo olemassa! Hieman lyhyempi tuplarata ei koskaan tule maksamaan itsestään kuin murto-osan.
        Kyse on Orpon muinoisesta äänten kalastelusta. Kuppikuntaisuutta pahimmoillaan ja siten valtion ja veronmaksajien kustannuksella. Olen syvästi pettynyt pääministeritason poliitikon pikkusieluisuuteen.
        Entinen kokoomuksen äänestäjä!


    • Anonyymi

      EU komission laatima kannattavuusarviossa todettiin selkeästi, että hanke on kannattamaton, eli englanniksi financially not viable.

      Etla vetosi Orpon hallitukseen: kuopatkaa Turun tunnin juna

      IS

    • Anonyymi

      IMF:n johtajana on bulgaaria kristalli Georgieva hän ei tunne edes bulgarian
      tunnin junaa

      • Anonyymi

        Bulgarian tunninjuna on kuuden tunnin juna ja matka rannikolta junalla Sofiaan
        (300 kilometriä) kestää yön yli. Ravintolavaunussa konduktööri myy omaa
        rakijaansa, muuta ei ole.


    • Anonyymi

      Rata tulee olemaan tappiollinen maailman tappiin asti. Veronmaksajille
      tulee siitä vuosittain kymmenien miljoonien lasku VM laski.

      • Anonyymi

        VM-Vauhdin Maailma??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VM-Vauhdin Maailma??

        Valtiovarainministeriö
        https://vm.fi


    • Savon oikoradasta olisi tunnin hyöty kertoo laskelma.

      • Anonyymi

        Kannatan !


    • Anonyymi

      IMF on globaali rahaeliitin etuja ajava instituutti.

      • Anonyymi

        Niin on. Se kehottaa taas leikkaamaan.


      • Anonyymi

        Ja jopa he ovat sitten todenneet asian hölmöläisten hommaksi.


    • Anonyymi

      Lista on loputon, mihin meillä ei ole varaa.

      • Anonyymi

        Vain rikkaitten etuihin on varaa.


    • Anonyymi

      Kokoomus ajaa yksityisen sektorin yritysten etuja ja pyrkii tietenkin saamaan yrityksille hommia, vaikka se ei olisikaan kokonaisuuden kannalta maan etu.

    • Anonyymi

      Just vasemmisto vinku .että ei jarrua.vaan investointeja!
      Päättäkää jo vassarit mitä haluutte..ei kuitenkaa töitä.joo!

      • Anonyymi

        Ei se ole mikään investointi. Investoinnin kuuluu tuottaa. Tunninjuna
        on valtiolle tappiollinen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mikään investointi. Investoinnin kuuluu tuottaa. Tunninjuna
        on valtiolle tappiollinen,

        Tunninjuna on korruptiojuna. Se tuottaa vain Orpon bisneskavereille ja kai jotain
        Orpolle itselleenkin ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mikään investointi. Investoinnin kuuluu tuottaa. Tunninjuna
        on valtiolle tappiollinen,

        Kolmen tunnin juna, että ennättää vaikkapa tehdä työtehtäviä junassa ihan rauhassa. Kiire ei ole terveellistä.


    • Anonyymi

      Eikö tämä tunnin juna -juttukin ole täydellinen esimerkki juuri siitä, että varaa on ihan mihin vain. Muttei terveyden- ja vanhustenhuoltoon.

      • Anonyymi

        Juuri siitä se on mainio esimerkki. Tappiollinen juna on tärkeämpi kuin ihmiset,
        vanhuksetkaan ei ole minkään arvoisia hallitukselle.


    • Anonyymi

      pönttölistan höpötystä kopioidaan jotain mennen ajan pskaa kuten tavallista täällä

      Turun rata on tuottavin koko Suomen historiassa ja tulevaisuudesas varsinkin
      sellu puupölkky pelleily katoaa totaalisti ja metsät säästyvät kyllä mikä on tärkeää

      tekoälytaloutta voidaan harjoittaa vain Varsianais-Suomessa ja siihen tarvitaan
      tunnin juna
      etla imf -- ovat takapaja lujamoodissa murroshetkenä eivätkä ollenkaan ymmärrä
      tulevaisuuden haasteita

      https://kuntalehti.fi/uutiset/liikenne/turun-tunnin-juna-etenee-suunnitellusti-matka-ajan-lyheneminen-ei-ole-hankkeen-tarkein-tavoite-kertoo-yhtion-toimitusjohtaja/

      – Matka-aika-asia Helsingin ja Turun välillä korostuu edelleen liikaa, vaikka hankkeen tärkeimmät tavoitteet liittyvät elinvoimaan eli alueiden parempaan saavutettavuuteen, maankäytön tehostumiseen, ostovoiman kasvuun ja uusiin investointeihin.

      • Anonyymi

        Oho ihmeellistä.


    • Orpon rata näkyy nytkähtelevän eteen päin tärkeysjärjestyksestä huolimatta, samoin taloutemme. Samassa tilanteessa kautta suuret yritykset luottavat Orpon hallitukseen enemmän kuin Marinin hallitukseen. Marinin viimeiset puolitoista vuotta nähtiin, luottamus on eri juttu kuin mikä käy toteen.
      Kuka uskoo Orpon työllisyys tavoitteisiin, kun kuuntelee Orpon vakuutteluja ja opposition epäilyjä siinä on ristiriita laittaa ihmettelemään kuinka suuri vaikutus voi olla kansalaisten luottamuksella ostovoiman kasvuun ja talouden elpymiseen.

      Kaikki puitteet kasvulle on olemassa, yksi mikä on ollut monta vuotta on yritysten rahoitus ja yhteys konkurssien määrään. Mikäli yritykset ei saa rahaa tuotannon elvyttämiseen se junnaa paikoillaan tai menee konkurssiin, miten vientiä harjoittava yritys pärjää kun ei ole tulevaisuuden näkymiä hyvästä tuotteesta huolimatta. Tuottavuuden menetelmät ja niiden kehittäminen vaatii pääomaa sen kautta saataisiin kilpailukykyä.

      Orpon radan merkitys talouden elpymiseen ei ole mitenkään mullistava, Savon radan oikaisu toisi noin yhden tunnin edun. Mikkelistä Helsinkiin kestää nykyisin ajallisesti 2,5 tuntia, radan oikaisu lyhentäisi ajan 1,5 tuntiin, samoin Mikkelistä pohjoiseen Kajaaniin asti.

    • Anonyymi

      Mikäli Italiaan rakennettaisiin vastaava junarata, niin EU maksaisi sen kokonaan...

      • Anonyymi

        Älä katkeroidu !
        Italia EU nettomaksajana maksaa EU:,ole aivan toisen kokoisia summia kuin Suomi !
        Siis suurempia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä katkeroidu !
        Italia EU nettomaksajana maksaa EU:,ole aivan toisen kokoisia summia kuin Suomi !
        Siis suurempia !

        EU:lle


    • Anonyymi

      Eiköhän maassamme ole tärkeämpiäkin kohteita kuten maanteitten korjaukset ajettavaan kuntoon heille jotka työtään maanteilla tekevät, kuten isojen rekkojen kuljettajat sekä linja-autoliikenne. Tuollainen pätkä aivan eteläisessä Suomessa ei ole mistään kotisin ja siihenhän on (kuulemma) mennyt jo paljon rahaakin ? Jotakin vikaa asioitten tärkeysjärjestyksissä. Niin ja kun vauhtiin pääsin, niin se puoli mijlardia olisi suuresti auttanut julkiseen terveydenhoitoon. Niiettä tällaista täs kohtaa.

    • Anonyymi

      Suomen ensimmäiset velkarahalla rahoitetut hankkeet olivat useimmat rautatieyhteyksiä, mm. Riihimäki- Pietari- rata. Toki varhaisiin sellaisiin kuuluivat myös Nikolainkirkon ja Bomarsundin linnoituksen rakentaminen.
      Hassua ajatella, eikö vain, mutta Suomi oli joskus 1840- 1900 yksi maailman luotettavimpana pidetyistä velallisista valtioista...vaikka ei ollut edes itsenäinen valtio...

    • Anonyymi

      Psykologia on mielenkiintoista !?

      Kun on kysymys vahvoista johtajista kuten Petteri Orpo, joka joutuu tekemään leikkaus päätöksiä julkisten menojen suhteen, niin monet ihmiset kiukuttelevat häntä vastaan kaikessa mitä hän kannattaa !?

      Eli, ihmisten vastustus ja riitely on itseisarvo, jota myös media hyvin hyödyntää !!
      Poliittinen riitely on nykyihmiselle viihdettä !?

      Mitä tulee Turun tunninjunaan niin se on investointi ei kulu !
      Aikuisten terveitten ihmisten elättäminen verorahoilla on puhdas kulu !?

      • Anonyymi

        Mutta miksi SINÄ vastustat vasemmistolaisia ja vasemmistolaisuuutta, sinulle riitely vaikuttaa olevan itseisarvo?
        Kerrotko vielä miten se uusi junayhteys on investointi, näytä puolueettomat luotettavat laskelmat asiasta.
        Miksi et todista väitettäsi?


      • Anonyymi

        En puhuisi kenenkään sellaisen vahvuudesta, joka ei ole oikeamielinen eli oikeudenmukainen. Vahvuus ei korostu ilman em. ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhuisi kenenkään sellaisen vahvuudesta, joka ei ole oikeamielinen eli oikeudenmukainen. Vahvuus ei korostu ilman em. ominaisuuksia.

        Älä sitten puhu.
        Mutta missä viipyvät todisteet ko. hankkeen taloudellisesta kannattavuudesta...


    • Anonyymi

      Orpo tarvitsee korruptiojunansa, kun tuli se luvattua bisneskavereille,
      joiden päästä idean täytyy olla lähtöisin ja Orpo on valmis myymään
      veronmaksajien yhteistä omaisuutta, että bisneskaverit rikastuvat.
      Valtiolle juna tuo pelkkää tappiota.

    • Anonyymi

      Asuntotuotanto kuulemma elpyy valtavasti, jopa 50000 uutta asuntoa.
      Ne rakennetaan varmaankin Kirkkonummelle ja Lohjalle radan varteen,
      kun juna pyyhältäisi muuten kaukaa ohi.

      • Anonyymi

        Orpon lähipiiri alkaa rakentaa.


    • Anonyymi

      Ja veroja korotetaan paitsi ei politiikoilta eikä rikkailta. Taitaa nää rikkaat olla köyhille kateellisia.

      • Anonyymi00043

        Ahne kadehtii köyhän hevostakin.


    • Anonyymi

      Korruptiojuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      231
      4148
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2614
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2345
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1426
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      114
      1394
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      77
      1075
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      943
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      926
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      911
    Aihe