että joku toinen on suosittu ja pidetty eikä itse ole.
Kade ihminen on ilkeä ja pahansuopa. Kateus on tunne, joka voi syntyä vain siitäkin,
21
215
Vastaukset
- Anonyymi
Kateus on kylläkin omituista. Tuon kateellisen, ent. ystäväni kohdalla olen miettinyt, että mikä sen aikaansaa. Hänkin on jo vanha tyttö, minua muutamia vuosia vanhempi.
Olen päätynyt tulokseen, että epärehellinen kotikasvatus, heikko itsetuntoiset, epärehelliset vanhemmat, jotka kasvattaneet lapsensa samanlaisiksi: kaikessa hyväksikäyttämään eli anastamaan muilta. Eivät ole kyenneet pitämään näppejään erossa edes muiden miehistä, ovat rikkoneet monia liittoja.- Anonyymi
Kateelliseksi voi muuttua ilman vanhempien huonoa esimerkkiäkin. Kateellisten valehtelevien vanhempien lapsista voi taas tulla normaali ihmisiä. Aikuiset ihmiset on vastuussa itsestään ja käytöksestään,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateelliseksi voi muuttua ilman vanhempien huonoa esimerkkiäkin. Kateellisten valehtelevien vanhempien lapsista voi taas tulla normaali ihmisiä. Aikuiset ihmiset on vastuussa itsestään ja käytöksestään,
Tietenkin. Mutta jos kateellinen ihminen kuvittelee tunnettaan esim. oikeudenmukaiseksi, kokee kuin vääryyttä, että jollain on, muttei hänellä, ei siinä ikä ja aikuisuuskaan aina auta. Mutta ehkä tällainen ihminen ei todella olekaan aikuinen?
Oma käyttäytyminen, asioiden järjestelykyky vaikuttaa. Jos ihminen on levoton menijä ja tulija, ei hänellä asiat tietenkään voi olla järjestyksessä. Ihminen touhottaa siellä, täällä, pyrkien haukkaamaan elämästä isompaa kakkupalaa, silloin voi kotiasiat jäädä taka-alalle. Kun muut ovat kypsästi rakentaneet hiljaa omaa kotiaan, tottakai heillä on enemmän. - Anonyymi
"Eivät ole kyenneet pitämään näppejään erossa edes muiden miehistä, ovat rikkoneet monia liittoja."
Pystyykö kateellinen nainen oikeasti rikkomaan monen liiton? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eivät ole kyenneet pitämään näppejään erossa edes muiden miehistä, ovat rikkoneet monia liittoja."
Pystyykö kateellinen nainen oikeasti rikkomaan monen liiton?Monet miehet on aika tyhmiä ja kade osaa olla juoni.
- Anonyymi
Ikä saattaa myös muuttaa käyttäytymistä ja luonnetta eli on osa rappeutumisprosessia.
- Anonyymi
Ei pelkkä ikä, vaan pettymykset ja hylätyksi tulon kokemukset,
- Anonyymi
Ei kateellisuudesta ainakaan vanhempiaan voi syyttää.
- Anonyymi
Kateellinen itse ei "syytä" vanhempiaan, hänhän pitää kateuttaan oikeutettuna! Hän syyttää sitä henkilöä jota kadehtii! "Miten sulla voi olla rahaa ruokaan, kun meillä ei ole leipääkään (= rahat tuhlattu kenoon ym. veikkauksiin.) Anna osa rahoistas meille!"
- Anonyymi
Kateutta on vaikea ymmärtää, kun ei ole koskaan itse tuntenut sitä tunnetta.
Mikä saa kateellisen olemaan ilkeä muille ? Miten se helpottaa omaa oloa ?
Onko kateellisella jäänyt henkinen kehitys vajaaksi vai onko se
luonteenpiirre, jonka kanssa syntyy ?- Anonyymi
Itse oletan tuon tuttavani kohdalla, että kyse on henkisen kehityksen puutteesta. Ei ole itselleen rehellinen. Ilm. narsisti.
- Anonyymi
Kai se on luonteessa ja kaiken huippu on, että joskus nämä kateelliset narsistit
kuvittelevat lisäksi, että muut ovat kateellisia heille. Siksi he kehuvat retostelevat
elämänsä kuviteltua erinomaisuutta palstoilla, kuvitellen sen tekevän muut kateelliseksi,
vaikka he eivät tee kuin itsensä säälittäviksi huomionkerjääjiksi.
- Anonyymi
"Tämä on minun palstani. Minä jyrään täällä".
- Anonyymi
Erään kateellisen kuuluisat sanat :D
- Anonyymi
Kenelle alotuksentekijä on kateellinen, voisitko rehellisesti kertoa ,
kun koet että on kateellisia ihmisiä ?
Kiitos jos kerrot ! - Anonyymi
Kateellisten päivä on tänään.
Verotiedot julkistetaan.
Onko mistään muusta niin suurta kateutta, kuin toisen omistuksista?
Kysytkö tänään naapurisi verotietoja? Paljonko maksoi veroja, kun näyttää niin varakkaalta?
Oletko itse köyhä vai keskituloinen?
Jos minulta kysyt, olen ammattini keskituloisiin kuuluva.- Anonyymi
Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta koko asia. Kateellinen on kateellinen kaikesta
kaikelle, mutta suurin osa ihmisistä ei ole. - Anonyymi
"Kateellisten päivä on tänään." Tuskinpa monikaan on kiinnostunut muitten
omistuksista. Ehkä ne kateelliset sitten ovat. En tunne edes ketään pienituloista,
joka olisi kateellinen toisten omaisuuksista.
- Anonyymi
En itse ole kateellinen kun on tunne (toistan tunne) että minulla on ainakin sama tai enemmän kuin muilla. Olen kohtalaisen terve ja järkevästi rahaa käyttävä, josta juurikin myös taloudellinen hyvinvointini johtuu. Pystyn pukeutumaan hyvin, matkustamaan ja harrastamaan myös rahalla. En ole tuhlannut ikinä turhuuksiin. Suurimmalla osalla on samat mahdollisuudet mutta päivittelevät rahojen puutetta. Liekö sitten rahan käytön taitamattomuutta.
En usko että minua kukaan kadehtii, eivät jaksaisi eivätkä haluaisi elää minun elämääni.
Tuolla ylempänä oli kirjoitettu; "Jos ihminen on levoton menijä ja tulija, ei hänellä asiat tietenkään voi olla järjestyksessä. Ihminen touhottaa siellä, täällä, pyrkien haukkaamaan elämästä isompaa kakkupalaa". Vastaan siihen: Elän jokseenkin noin ja kyllä voi olla asiat järjestyksessä. Haluan uusia kokemuksia, koluta uusia maita, harrastaa uutta, että ehdin mahdollisimman paljon ennen kuolemaa. Olen tehnyt niin aina, onnistunut pyrkimisessä ja kestänyt epäonnistumiset järkkymättä. Energiaa on. Kun olen kouhaamiseni välissä kotona, koen rauhan ja tyytväisyyden. Laitan kädet ristiin ja kiitän. Ei enempää ei vähempää mutta minulla on minulle riittävästi. Ja jos nyt joku sanoo tätä itsekkyydeksi niin yksi lukuisista harrastuksistani on auttaa muita - ilmaiseksi. - Anonyymi
Miljoonatuloisten paljastuksia.
Alastonkuvilla ja seksistisillä julkisuilla tuloja sentään huomattavat. - Anonyymi
Kaden haluaa palstalla pilata muitten päivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.973988Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973337Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1312658Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2322115Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m921889Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä1001833Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211819- 1151638
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11321- 571232