Tämä päivä, 11. marraskuuta, on sinkkujen päivä.
Sinkkuna olo saattaa olla monelle siunattu olotila, toisille "kärsimys".
Itse nautin täysillä sinkkuna olosta. Vihdoinkin, vanhoilla päivillä, elän
unelmaelämääni. Jokainen päivä on kuin palanen siitä elämästä, josta
unelmoin jo nuorena: Elän vapaana. Nukun silloin kun nukuttaa, Syön
silloin, kun on nälkä. Teen mitä haluan tehdä, matkustan minne haluan.
Ei neuvotteluja, ei riitoja. Ajanvietettä on enemmän kuin aikaa toteuttaa
mielijohteensa. - Vaalin terveyttäni, että tätä onnea kestäisi mahdollisim-
man kauan.
Se mitä kadun, on että en ollut tarpeeksi vahva nuorena kulkemaan omaa
tietäni. Elin ympäristön odotusten mukaan, en niin kuin itse halusin elää.
- Mutta nyt on vapaus vihdoinkin koittanut. Jokainen uusi päivä on juhlaa!
Sinkkujen päivä - mikä on parasta sinkkuna olossa?
21
175
Vastaukset
- Anonyymi
Juhli rauhassa vaan! Ehkä se sinusta eroon päässytkin juhlii.
- Anonyymi
Böööö itelles!
- Anonyymi
Niin se tekeekin! Alkon paras asiakas! :))
- Anonyymi
Tyytyväinen sinkku täälläkin.
- Anonyymi
Parasta, en osaa sanoa. Yli 10 v. sinkkuna. En osaa kuvitella toisenlaista elämää. Tämä on minulle kokonaisuudessaan parasta. Niin se on.
- Anonyymi
Puolison rinnalla eletyt vuosikymmenet olivat yhteen kasvamista , perhe elämää ja sopuisaa elämää samojen tavoitteiden ja elämänarvojen mukaan, onnellisuuskin siinä elämässä oli aina läsnä.
Yksinäisiä vuosia sinkku leskenä on niitäkin kertynyt, eikä tämä ole ahdistavaa, eikä minulla ole ajatusta muuttaa elämäntapaani.
Olen vapaa velvotteista ja rajotteista joita parisuhde ja vanhuus voisi tuoda, jos olisi vielä puoliso rinnalla.
Nyt olen ja elän omaa elämääni, puolison muistot kulkevat mukana.
Ikäänkuin hän olisi olkapäällä ja hymyilisi yksineläjän toilauksille.
Olen saanut elää aina omaa elämääni. - Anonyymi
Leskeksi jääminen on elämäni surullisin paikka. Ikävöinti murtaa minut
joskus kyyneliin.- Anonyymi
Kaikkiin se vaikuttaa. Jos on elänyt parisuhteessa joka on täyttänyt kaikki elämän osa-alueet ja jossa on ollut käytössä sana me., ei sinä, minä jako, niin kaipaus on katkeran syvää!
Kaipaan vieläkin, mutta elän tässä ja nyt tätä sinkkuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkiin se vaikuttaa. Jos on elänyt parisuhteessa joka on täyttänyt kaikki elämän osa-alueet ja jossa on ollut käytössä sana me., ei sinä, minä jako, niin kaipaus on katkeran syvää!
Kaipaan vieläkin, mutta elän tässä ja nyt tätä sinkkuutta.Olen leski. En koe olevani "sinkku". Nuorena ollaan sinkkuja, kun ei ole vielä
parisuhdetta.
Kun ei enää ole sitä hyvää parisuhdetta se jättää suuren surun ja tyhjyyden
yksinäiselle.
- Anonyymi
Minulla on kaikki tuo elämä mitä aloittajalla, elän sitä. Yksi ero on että tuon lisäksi pidän läheisyydestä ja toisen kanssa menojen sopimisesta. Yhdessä kokemisesta. Molemmilla omiakin harrastuksia. Onneksi tämän päivän miehet eivät tule liian lähelle, haluavat myös säilyttää oman elämänsä osana yhdessäoloa. Eli elän yksin mutta deittailen. Käyn matkoilla toisen kanssa, harrastetaan ja soitellaan. Ei ole mitään kaunoja eikä ahdistuksia vanhasta pitkästä suhteesta, laitan haudalle kynttilän ja kiitän. Tästä ei puutu mitään.
- Anonyymi
Tuohan kuulostaa täydelliseltä. Et tarvitse elättäjää etkä taloudellista tukea, voit ottaa vsin rusinat pullasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan kuulostaa täydelliseltä. Et tarvitse elättäjää etkä taloudellista tukea, voit ottaa vsin rusinat pullasta.
Ihme kyllä kohdalleni valikoituu miehiä joilla on myös riittävä taloudellinen tilanne eli pärjäävät omillaan. Ja nyt en puhu ökyistä. Myös he saavat minusta ne rusinat.
- Anonyymi
Oudoksuttaa, kun vielä puhutaan miehistä "elättäjinä". En ole perintöjä saanut, en elättinä miehelle ollut, ihan omillani toimeen tuleva. En ole myöskään miestä elättinä pitänyt.
Meitä on eri asemassa ja erilaisia ajatuksia omaavia, niin se vaan on.- Anonyymi
Ennen oli miehet "elättäjiä". Tänä päivänä moni mies on "elätti",
ehkä olosuhteista riippuen. Vihonviimeinen elätti istuu päivä-
kaudet tietsikan ääressä ja pelaa. Ei auta kotitöissä. On kuin
pikkulapsi. - Elätin pitäisi ottaa vapaa-ajan harrastuksekseen
roikkua työpaikkojen ovilla jo aamu 7:n aikoihin ja näyttää työ-
halukkuutensa. Kyllä sellainen aktiivisuus jollakin työpaikalla
huomioitaisiin.
- Anonyymi
Erosta jo 34 vuotta ja sen jälkeen rima nousi niin että ei uutta kumppania saman katon alle löytynyt. Viimeisin seurustelusuhdekin jo 15 vuotta sitten. Parasta on tämä vapaus tulla ja mennä niinkuin itse haluan, ainoastaan lapsenlasten kanssa oleminen menee edelle.
t. hiukan nuorempi palstavierailija - Anonyymi
Sinkku ja leski eivät ole sama asia. Vanhukset ovat usein leskiä puolison kuoleman jälkeen (ei sinkkuja!). Toki nuorempanakin voi jäädä leskeksi
Sinkku on naimaton, nuoret ovat useimmiten sinkkuja, ennenkuin vakiintunut parisuhde muodostuu. Tosin vanhuskin voi olla sinkku, jos ei ole koskaan ollut naimisissa, sellaisiakin ikäihmisiä löytyy !- Anonyymi
Sinkku on henkilö, joka ei elä parisuhteessa, joten leski on sinkku, jos hänellä ei ole uutta parisuhdetta.
Wiki kertoo.
Sinkku
Määritelmä: Henkilö, joka ei ole parisuhteessa. Se on yleistynyt termi, joka kattaa aiemmin käytetyt sanat kuten "vanha piika" tai "vanha poika".
Siviilisääty: "Sinkku" ei ole virallinen siviilisääty, vaan virallinen kategoria on naimaton.
Synonyymit: Naimaton, vapaa, eronnut tai leski.Samat ovat tuntemukset täälläkin, kun aloittajalla.
Kun vielä pärjää ominnokkineen ja on tieto mielessä, että ovestaan voi lähteä, kun tahtoo ja vanha palvelijakin parkkiruudussa odottaa.
Kun myös tietää, että apua saa, jos sitä tarvitsee.
Kissa on kaverinani. Lähiomaiset WhatsApp´in päässä, niin on hyvä.
Jonain päivänä voi olla toisin, nyt on hyvä näin, tässä ja nyt.- Anonyymi
Emmä mikään sinkku oo, jo 5 lastenlastakin, sinkuksi ei ketään isää tai äitiä saa laskea, vaikka asuisi kuinka yksin.
- Anonyymi
Single, "sinkku", yksin, yksin eläjä. Kyllä minä sinkku olen, vaikka on kaksi lasta ja kaksi lastenlasta.
Hyvä näin, erinomaisen hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on677439- 717166
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1525886Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist554788En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛204119Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53780- 313407
- 373338
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris802823Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2062408