mieheni sai kutsun kaverinsa häihin ja pääsen sinne hänen seuralaisena.kutsussa pyydetään lahjana rahaa mutta ei oo pankkitiliä jonne sen voisi laittaa!!paljonko meidän kannattaisi antaa rahaa??eli paljonko yleensä sitä annetaan??niinku meiltä molemmilta yhteensä??ja jätetäänkö se kuori missä on rahat vaan siihen lahjapöydälle??en oo ikinä häissä ollut että jännittää mua varmaa yhtä paljo ku morsiusparia :)
häät tiedossa
8
1386
Vastaukset
- molla
jos me laitetaanki setelit taulukehyksiin??olisko hyvä??ja sit et avaako hääpari ne lahjat sillon siellä juhlissa??et kaikki näkee mitä kukakin anto vai viekö kotio avattavaksi??
- henna
kyllä hääpäri vie yleensä kotiin avattavaksi ei ne siinä yleisönedessä mitään rupee avaa!!! en oo ainakaan itse kokaan semmosta havainnut ja monet häät oon jo kolunnu läpi;) toi oli musta oikein hyvä idea laittaa rahat VAIKKA VALOLUVAKEHYKSEEN..ja sen kehyksen ja rahojen väliin vois vaikka laittaa jonkun kivan pienen maisema julisteen tai eläin mistä nyt hääpäri ikinä tykkääkin:)
- eksä
henna kirjoitti:
kyllä hääpäri vie yleensä kotiin avattavaksi ei ne siinä yleisönedessä mitään rupee avaa!!! en oo ainakaan itse kokaan semmosta havainnut ja monet häät oon jo kolunnu läpi;) toi oli musta oikein hyvä idea laittaa rahat VAIKKA VALOLUVAKEHYKSEEN..ja sen kehyksen ja rahojen väliin vois vaikka laittaa jonkun kivan pienen maisema julisteen tai eläin mistä nyt hääpäri ikinä tykkääkin:)
lahjat avataan illan kuluessa ja juhlapaikan ovella kuuluu seistä vieraiden vastaanottajan, jonka kokoaa myös kuoret, raha- ja lahjakorttikuoret.
- KK_
Kysy mieluummin hääparilta mille tilille rahat voi laittaa. Summa riippuu siitä minkä verran olette valmiit laittamaan lahjaan yleensäkin.
- veitikka
huomannut lahjojen pakkailussa eroja. Nimittäin Pohjois-Suomessa lahjat pakataan yleensä sellofaniin, eli valmiiksi esille, kun taas Etelä-Suomessa "oikeisiin paketteihin", eli ei läpinäkyvästi.
Tämä oli minun havaintoni, useita häitä kiertäneenä. Ei siis mikään ehdoton ja "AINA on näin". Tämä loppuhuomautus vain tähdentämään niille pilkunviilaajille, jotka olisivat kuitenkin tarttuneet, eipähän pohjosessa, eipähän etelässä, molemmissa paikoissapa blaablaablaa... - Sara
Tottakai kaikki lahjat avataan ja jätetään koko juhlakansan ihailtavaksi. Tosin sen tekee joku hääparin avustajista. Joku heistä on sitten valtuutettu keräämään "arvopaperit" talteen. Eikä summa ole tärkeä; kukin antaa kykynsä mukaan. Jos kaipaa lahjaan enemmän luovuutta, sitä voi harjoituttaa vaikka kortissa.
Älä suotta jännitä - keskity vaan nauttimaan ihanasta kesäillasta :) Häät on kuitenkin aika harvoin. Ja saat oivan tilaisuuden tallettaa mieleesi sinua eniten miellyttävät ideat.
Hauskaa juhlaa! - rahapuuhun
Heipsistä! Osta rahapuu-kukka, kieritä setelit rullalle ja langalla kiinni. Mun mielestäni kiva idea; koristella kukka kuin joulukuusen! =) Ja setelit voi olla erikokoisia. Yleensä rahaa annetaan n. 20 €/hlö
- samaa joskus
Rahan pyytäminen sinänsä on ok. Jos ei tarvitse mitään tavaraa jne. Mutta toisaalta se aiheuttaa vieraille päänvaivaa kun niin moni tuntuu miettivän, että paljonko sitä pitäisi sinne laittaa. Kun lahjalistasta ostaa jonkin ei niin mieti onko tämä tarpeeksi arvokas. Koska hääpari on sen sinne listaan itse laittanut ja sitä toivonut.
Kuinka läheinen kaveri on kyseessä? Onko ystävä? Kais itä voisi miettiä, että minkähintaisen lahjan ostaisi? Mä laittasin jos yksin laittasin 40-60 euroa. Jos ei ole kovin läheinen niin 30 voisin laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812