häät tiedossa

molla

mieheni sai kutsun kaverinsa häihin ja pääsen sinne hänen seuralaisena.kutsussa pyydetään lahjana rahaa mutta ei oo pankkitiliä jonne sen voisi laittaa!!paljonko meidän kannattaisi antaa rahaa??eli paljonko yleensä sitä annetaan??niinku meiltä molemmilta yhteensä??ja jätetäänkö se kuori missä on rahat vaan siihen lahjapöydälle??en oo ikinä häissä ollut että jännittää mua varmaa yhtä paljo ku morsiusparia :)

8

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molla

      jos me laitetaanki setelit taulukehyksiin??olisko hyvä??ja sit et avaako hääpari ne lahjat sillon siellä juhlissa??et kaikki näkee mitä kukakin anto vai viekö kotio avattavaksi??

      • henna

        kyllä hääpäri vie yleensä kotiin avattavaksi ei ne siinä yleisönedessä mitään rupee avaa!!! en oo ainakaan itse kokaan semmosta havainnut ja monet häät oon jo kolunnu läpi;) toi oli musta oikein hyvä idea laittaa rahat VAIKKA VALOLUVAKEHYKSEEN..ja sen kehyksen ja rahojen väliin vois vaikka laittaa jonkun kivan pienen maisema julisteen tai eläin mistä nyt hääpäri ikinä tykkääkin:)


      • eksä
        henna kirjoitti:

        kyllä hääpäri vie yleensä kotiin avattavaksi ei ne siinä yleisönedessä mitään rupee avaa!!! en oo ainakaan itse kokaan semmosta havainnut ja monet häät oon jo kolunnu läpi;) toi oli musta oikein hyvä idea laittaa rahat VAIKKA VALOLUVAKEHYKSEEN..ja sen kehyksen ja rahojen väliin vois vaikka laittaa jonkun kivan pienen maisema julisteen tai eläin mistä nyt hääpäri ikinä tykkääkin:)

        lahjat avataan illan kuluessa ja juhlapaikan ovella kuuluu seistä vieraiden vastaanottajan, jonka kokoaa myös kuoret, raha- ja lahjakorttikuoret.


    • KK_

      Kysy mieluummin hääparilta mille tilille rahat voi laittaa. Summa riippuu siitä minkä verran olette valmiit laittamaan lahjaan yleensäkin.

    • veitikka

      huomannut lahjojen pakkailussa eroja. Nimittäin Pohjois-Suomessa lahjat pakataan yleensä sellofaniin, eli valmiiksi esille, kun taas Etelä-Suomessa "oikeisiin paketteihin", eli ei läpinäkyvästi.

      Tämä oli minun havaintoni, useita häitä kiertäneenä. Ei siis mikään ehdoton ja "AINA on näin". Tämä loppuhuomautus vain tähdentämään niille pilkunviilaajille, jotka olisivat kuitenkin tarttuneet, eipähän pohjosessa, eipähän etelässä, molemmissa paikoissapa blaablaablaa...

    • Sara

      Tottakai kaikki lahjat avataan ja jätetään koko juhlakansan ihailtavaksi. Tosin sen tekee joku hääparin avustajista. Joku heistä on sitten valtuutettu keräämään "arvopaperit" talteen. Eikä summa ole tärkeä; kukin antaa kykynsä mukaan. Jos kaipaa lahjaan enemmän luovuutta, sitä voi harjoituttaa vaikka kortissa.
      Älä suotta jännitä - keskity vaan nauttimaan ihanasta kesäillasta :) Häät on kuitenkin aika harvoin. Ja saat oivan tilaisuuden tallettaa mieleesi sinua eniten miellyttävät ideat.
      Hauskaa juhlaa!

    • rahapuuhun

      Heipsistä! Osta rahapuu-kukka, kieritä setelit rullalle ja langalla kiinni. Mun mielestäni kiva idea; koristella kukka kuin joulukuusen! =) Ja setelit voi olla erikokoisia. Yleensä rahaa annetaan n. 20 €/hlö

    • samaa joskus

      Rahan pyytäminen sinänsä on ok. Jos ei tarvitse mitään tavaraa jne. Mutta toisaalta se aiheuttaa vieraille päänvaivaa kun niin moni tuntuu miettivän, että paljonko sitä pitäisi sinne laittaa. Kun lahjalistasta ostaa jonkin ei niin mieti onko tämä tarpeeksi arvokas. Koska hääpari on sen sinne listaan itse laittanut ja sitä toivonut.

      Kuinka läheinen kaveri on kyseessä? Onko ystävä? Kais itä voisi miettiä, että minkähintaisen lahjan ostaisi? Mä laittasin jos yksin laittasin 40-60 euroa. Jos ei ole kovin läheinen niin 30 voisin laittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe