EPS kvartaaleittain Q2/2003 - Q1/2005 0,08 0,08 0,09 0,09 0,08 0,09 0,09 0,07. Q1:lla investoinnit käyttöomaisuuteen 3,5 Milj (edellisvuonna samaan aikaan 0,7). Jos oletetaan suuremmat poistot uusinvestointeihin, saadaan helposti linjakas 0,09 eps/quarter eli 36 senttiä vuodessa.
Samaan aikaan Nokia, Ericsson ja kumppanit (Alcatel eilen vähän sinne päin) puhuvat patoutuneesta verkkokysynnästä. Nokian P/E nykyennustein 16-17, ja jos tämän patouman kanssa saataisiin Scanfil vaikka P/E kahteentoista, oikea kurssi olisi 4,32 (kurssi kirjoittaessani 3,70).
Yhtiökokouksen valtuutus ostaa 10% omista osakkeista (>6M kpl), operatiivinen päätös ostaa 1M, ostettuna kirjoittaessani 217900 kpl. Huhtikuussa osakkeen free float ylitti 25% ja omien ostot täytynee toteuttaa pääomistajilta, koska "vapaita" osakkeita ei voi 25% rajan mukaan paljon ostella.
Osti Kiinan tytäryhtiön itselleen, on pitänyt asiakkaansa ja yt:tkin olivat alkupeloista huolimatta aika laimeat. Jorman säätiön varoista pääosa on Scanfilissa, olisihan se noloa ladata säätiö täyteen kuraa.
Onko hinta oikea? Ostanko Scannua ja shorttaan saman verran Nokiaa, niin olen ainakin deltaneutraali ;)
Scanfil
Hummani_Hei
1
1066
Vastaukset
- Hummani_Hei
Niin ajoin takaa tuolla omien ostojen kommentoinneilla tätä:
Kurssi oli 3,80 kun ilmoitettiin 1M osto-ohjelmasta, ja kurssi hypetettiin 4 euroon. Nyt ne lyhyen tähtäimen bullerot myyvät omiaan "yhtiölle", vaikka tosiasiassa omia ei voi ostaa laidasta ollenkaan, kun 25% poksahtaisi.
Ergo, omat ostot tehdään bulleroiden määräämään päivän hintaan, myyjänä sitten Jorma ja pojat, ostajana Oyj. Miettikää itse, miksei kurssi nouse ihan vielä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1531872Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o511477"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää981423- 771358
Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.571260- 601165
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten216975- 67954
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole78822- 29784