HIMAHARJU (Lastenkoti Kiuruvedellä)

Anonyymi-ap

Himaharju on lasten ja nuortenkoti, joka sijaitsee Kiuruveden ja Vieremän välimaastossa keskellä peltoja ja auto teitä.
Kertokaa ihmiset teidän kokemuksia, mielipiteitä ja kuulemianne asioita Himaharjusta.
Olen hyvin utelias!
Kari Röntynen omistaa Himaharjun, Maria Röntysen (Karin lapsen) olisi pitänyt tietääkseni jo pari vuotta sitten siirtyä johtoon, mutta Maria ei ole suoriutunu johtoon saakka
Mirjam Röntynen (Karin tyttöystävä) on vielä luullakseni töissä Himaharjussa, vaikkakin ikää on jo reilut yli 70 vuotta , luulen että Mirjam on niin kiintynyt himaharjun että haluaa pitää llaitoksen ja nuorten naruista kiinni jopa hautaan asti, kylä minuakin suuret rahamäärät kiinostelisivat
En ole asunut itse tuolla paikassa, mutta tutut ovat ja kertoneet mulle jopa vakavia asioita henkilöstöstä, kertokaa teiän haluan ehottomasti kuulla

6

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Ohjaajilla pahana tapana puhua nuorten asioita yhteisissä tiloissa joskus myös muille talojen nuorille.
      Toiset nuoret saavat tietoon toisen nuoren tiedot ja haasteet. Ohjaajat ja nuoret voivat puhua yhteisissä ja kahdestaan toisista nuorista seläntakana pahaa ja yksityisiä asioita, tässä tulee yksityisyydensuojalaki vastaan.
      Nyt Himaharju vähän henkilöstöä vaihtoon ja ohjaajille tiukat ja laajat keskustelut yhteisissä tiloissa asiakkaiden asioista puhumisesta.
      Kuitenkin asiakasta eli lapsia ja nuoria halutaan autetaan eikä riskeerata heidän yksityisyyttä.

• Anonyymi
      UUSI

Minä olen tällä hetkellä himaharjussa niin voin nuoren näkökulmasta vähän kertoo tästä paikasta, täälä jos nuorella on paha olla sitä ei vältis kuunella/autetta esim suurin osa täältä ohjaajista ei yksinkertaisekseen välitä, tosi paljon hommia sen verra että se on jo lapsityömään olosta että viikos on koulua jos ei oo koulua joutuu tekee hommia pajon ja myös viikonloppuna ja siihe päälle viikon kokone keittiö viikko, aikuset vaihtuu taloilla joka päivä eri ihminen eri päivänä, ja ohjaajilla paha tapa puhua yhteisös nuoren asioista että muutkin nuoret kuulee mitä esim sille nuorella kelle ohjaaja puhuu on esim vaikeaa nii tieto tulee toisille nuorille, täälä on jaettu pojat,tytöt,pikkuiset erillee ja jos vaikka on kaveri pokien kanssa ja haluaa olla ulkona toisen nuoren kanssa nii siinä pitää olla aikuinen sillee eihän toi oo okein että ei saa olla rauhassa eri sukupuolen kanssa kavereita kun heti luulaan iha toista, ja kaikkille nuorille ohjaajat soittaa viiko soitot perheille mut esim mun isi ei ole saanu soittoa sinä päivänä millon sille pitäs soittaa nii ei melkein olenkaan.

• Anonyymi
      UUSI

Täälä on sukupuoli syrjintää. Vastakaiset sukupuolet ei saa olla ilman ohjaajan läsnäoloa samassa tilassa kahdestaan eikä todellakaan lähekkäin
      Seirustelu täältä maalta käsin on vaikeaa vaika omaan kotikaupunkii joten nuoret ihastuu toisiin nuorii tåällä mutta seurustella ei saa, tai periaateessa saa mutta ei saa olla lähekkäi, pelkäävät että himaharjussa luodaan uuden ihmisen alku jos nuoret on keskenään sekuninki ilman ohjaajan niskaan läähätystä
      Täälä olo aikana on saanutki yksi lapsi alkunsa mut eihän se tarkota et kaikki lisääntyis keskenää täälä jos yksi on täälä olo aikana saanu itensä paksuks
      Ehkäisyst ku huolehtii nii mikäs siinä, nuorile kuuluu seksi, seurustelu ja omaa kehoo tutustumine, jos sellaise kieltää nuorilta jotka tykäävät toisistaa todella ja vaa vastakkaisil sukupuolien kohalla nii eihä tässä oo mitän järkeä
      Ku nuorelta estetään seurustelu va sillä pelol et tyttö rtulee paksuksi tai et tapajtuu vaika rikos nii ei toi ole mikää peruste eristää vastakaiset sukupuolet toisisraa, siinähä sitä eristäytyy tänne hevosie sekaa ja kohta haetaa mielihyvää muila keinoila ku nuorte normi asioilq
      Oleme maan keskelä, eihän meittä saa eroitta toisistaa syrjivä käytös ei kiva

• Anonyymi
      UUSI

Minun koiran pentu takavarikoitiin vaan koska se teki jätökset minun kämpälle laitoksella.
      Ohjaaja haki koiranpentuni agressiivisesti hihnassa pois kämpältäni, vain sen takia, että koira muun muassa pissasi lattialleni.
      Ainiin se koira oli siis lainassa tutultani ja olisin halunnut ostaa sen ja hoidin sitå lairoksella salaa mutta ei sitä olisi saanut eristää niinkuin nuorillekin tehdään
      Tästä ehkä 4 vuotta 0-0

• Anonyymi
      UUSI

Ohjaaja uhkasi lukita minut eläinten häkkiin.

• Anonyymi
      UUSI

Olen nähnyt paljon tilanteita missä nuorista valuu yhteisissä tiloissa verta ranteista.
      Ranteet vedetty auki, ambulanssit vilkuilla pihalla ja rauhoittumishuone raikuu kun ohjaaja ja nuori huutaa kilpaa “nyt rauhoitu“ “en!“ “joudumme ottamaan sinusta vahvemmin kiinni ja laittamaan tiukasti maahan, älä riuhdo!“
      Verta valuneena pitkin tiloja, turvaton olo, et tiedä onko toinen nuori kunnossa kun jätti jälkeensä vain kuivuneet veret, metallinhajun ja tyhjän nuoren huoneen uutta asukasta varten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      62
      6745
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      66
      6558
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      143
      5390
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      50
      4393
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4059
    6. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3600
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3058
    8. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      27
      2929
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      64
      2711
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      35
      2213
    Aihe