vielä itsenäisesti, vai tarvitsetteko apua?
Minulla jotenkin sujuu, mutta hitaasti. En pysty enää kiipeämään, en pesemään ikkunoita, enkä muutenkaan enää jaksa niin paljon kun haluaisin.
Siivooja käy kerran kuukaudessa ja pesee pari kertaa vuodessa ikkunat ja vaihtaa verhot. Omaisetkin joutuvat auttamaan kaikenlaisissa hankinnoissa.
Tunnen itseni jo vähän taakaksi, mikä ei ole niin kiva tunne. Haluaisin vielä olla toimintakykyinen, mutta minkäs teet.
Sujuuko kotityöt
16
98
Vastaukset
Kyllä hoituu vielä kaikki koti hommelit, tasapainossa jotain häikkää jos pitää tuolinpäältä kurottaa. Asun kolmannessa kerroksessa eikä talossa ole hissiä mutta vielä onnistuu kassien kanssa ylösnousu, siinä saa jumppaa samalla, muutenkin on hyvä pitää kunnosta huolta.
Terveellinen ruoka, terveelliset elämän tavat vaikka jokunen kossu ja sikari maistuu joitakin kertoja vuodessa, kunhan sitä kohtuudella.- AnonyymiUUSI
Hanki reppu selkään, niin on helpompi kulkea, kun kädet ovat vapaina. Meirän muorilla on sekä reppu, että sellainen vetokassi, jossa on renkaat alla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hanki reppu selkään, niin on helpompi kulkea, kun kädet ovat vapaina. Meirän muorilla on sekä reppu, että sellainen vetokassi, jossa on renkaat alla.
Selkään. Olen kantanut reppua etupuolella jo kauan, kuljen aamuhämärissä ettei monikaan näe. Suurimmat ostokset tosin teen autolla.
Anonyymi kirjoitti:
Selkään. Olen kantanut reppua etupuolella jo kauan, kuljen aamuhämärissä ettei monikaan näe. Suurimmat ostokset tosin teen autolla.
Siirtynyt talviaikaan, merkitsee että K-City tuo ruuat kotiin, pyöräily on loppunut tältä kaudelta. Ulkoilu jää vähiin mutta mulla on kuntoiluvälineet päivittäiseen liikuntaan. Rapuissa kävely sitähän voisi tehdä ihan harrastus mielessä.
- AnonyymiUUSI
Tänään ei kotihommat suju
sänky petaamatta, vain aampala on syöty,
kohtapuoleen muutaman potun keitän
sitten nukkuaan taas,
eipå tarvis aamulla enään herätä ollenkaan, kyllä ikuinen uni jo maistuis,
kivoja unia näin viimeyönäki.- AnonyymiUUSI
Moi ! Minäkin olen vähätöinen (eli laiska). En paljon siivoa eikä maailmanmeno
paljon kiinnosta enää. Se on mennyt niin kauheaksi. Pari mielipuolta äijää
tapattaa viattomia ihmisiä eikä kukaan muka pysty tekemään asialle mitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Moi ! Minäkin olen vähätöinen (eli laiska). En paljon siivoa eikä maailmanmeno
paljon kiinnosta enää. Se on mennyt niin kauheaksi. Pari mielipuolta äijää
tapattaa viattomia ihmisiä eikä kukaan muka pysty tekemään asialle mitään.Maailma on menny sekasi ,
ainaki toistaiseksi,
jospa se joskus viisastuisi
ja lopettaisi sodat ja naapurimaitten vihaamisen,
--- pahinta on se kun itse on tullu vanhaksi
eikä enään ole voimia oikeestaan mihinkään tarpeeliseen
nykyisin on tekemistä kun koittaa pitää itsensä kunnossa ja vielä huolta,
olen huomannu että oma itte olemassa olo työllistää minut täysipäiväisesti,, heh heh
wc: ssä käynti on nykyisin melkosta ähräämistä heh,
ihan naurataa ja pistelee vihaksiki,
mitähän tästä seuraa,
usein tulee mieleen jo laitoshoito,
--- jälkeläiset vaan varottaa etten siellä vihtyisi senkää vertaa kuin kotona, huh,
mitenkähän mahtaisi olla ,
olisko siellä parmpi kuin kotona uupuneena yksin koittaa selviytyä ,
en lue puttin uutisia
tympii sen naamaki, tyhmä kuin saapas se on.
- AnonyymiUUSI
Kyllä onnistuu vielä. Ikkunaverhojen laittoa olen pähkäilly, josko verhojen laittoon pyytäisin apua, vaikka nuorisolta pientä palkkiota vastaan. Saattaa huimaus yllättää ja tikkailta putoaminen voi olla melko paha juttu.
- AnonyymiUUSI
Sujuu vielä oikein hyvin. Meillä ei kyllä ole paljon mitään kotitöitä. Paikat pysyy siistinä,kun kukaan ei sotke. Okei, pölyhuiska on kiva apu.
Koneet pesee pyykit ja astiat.
Cittarin väki tuo kaikki ruoka -ym talouteen liittyvät tarvikkeet keittiöön saakka muutaman viikon välein-että minä tykkään siitä. Mukava mennä vaan sitten vapaana lenkille.
No syömme vallan itsetehtyä kotiruokaa, mutta se on pieni askare, kun tekee kerralla paljon.
Leppoisaa viikonloppua! - AnonyymiUUSI
Kyllä ne sujuvat jopa kipeällä polvella. Jos polvi kohta tulee kuntoon, niin sitten ne sujuvat ihan entiseen malliin. Hidas olen ollut aina, johtuu kai huolellisuudesta ja tarkkuudesta, jotka eivät ole muotia nykyään.
- AnonyymiUUSI
Liian tarkka ei saa olla, kipeäksi voi tulla muukin kuin polvi sellaisesta.
- AnonyymiUUSI
Sujuisi, tasapaino ja kunto hyvä, mutta olen syntymä laiska.
Ikkunoita ei ole pestyt vuosiin, eivät ne häiritse kuin joskus aamuauringon aikaan. Verhot on hienot, ne on ollut 20 vuotta. Robotti-imuri siivoaa lattiat. Matot on olleet lattiassa samassa paikassa 15 vuotta.
Sänkyä en laita, joka aamu nostan peiton pyörivän nojatuolin päälle ja illalla pois. Ja tyynyn sängyn päädyn päälle. Hyvillä ilmoilla vien ulos.
Keittiössä on työpöydällä kaikki mitä tarvitsen kuukausittain. Välillä nostan jotain kaappiin ja jos sitä tarvitsen jätän sen sitten työpöydälle. Ovat koreissa, viikonloppuina korit tyhjiin eteisen kaappiin.
Syy, minulla on hieman vikaa vasemmassa olkapäässä. Näin tarkkana se säilyy täysin terveenä, mutta jos innostun liikaa se kipeytyy. En käytä lääkettä, en ole koskaan käynyt siitä lääkärissä. Myös hissin aukaisu ja autotallin ovien käytössä pitää olla tarkkana.
Ja ihmeellistä, en laita pesuainetta kun pesen kylpypyyhkeitä, pussilakanoita, pesen ne pitkässä 90 asteen pesussa.- AnonyymiUUSI
Pesen kaikki 30 asteisessa vartin pikapesussa pienellä tilkalla pesuainetta.
Kuuman veden käyttö on yksi eniten sähkölaskua nostava asia.
1,5 tuntia pesuvettä lämmittävä kone on varsinainen sähkösyöppö.
Johan tossa pyörityksessä jo tekstiilikin kuluu puhki.
Ei mitään itua. Anteeksi vain. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pesen kaikki 30 asteisessa vartin pikapesussa pienellä tilkalla pesuainetta.
Kuuman veden käyttö on yksi eniten sähkölaskua nostava asia.
1,5 tuntia pesuvettä lämmittävä kone on varsinainen sähkösyöppö.
Johan tossa pyörityksessä jo tekstiilikin kuluu puhki.
Ei mitään itua. Anteeksi vain.Olet aivan oikeassa, kuuman veden käyttö on turhaa.
- AnonyymiUUSI
Aika järjetöntä säästöä. Ennemmin kannatta laittaa halpaa pesuainetta hiukan
ja lyhentää pesuaika puoleen vai mitä sinä tavoittelet ?
- AnonyymiUUSI
Teen sen minkä pystyn. Apua en saa. Onneksi en ole siivoushullu.
Ei kai kukaan asuntoaan sotke, kun itse sen joutuu siivoamaan ?
Imurointi silloin tällöin riittää ja vessanpöntön pesaisu kerran
päivässä. Kph:n pikapesu silloin tällöin ja keittiön tasojen.
En tiiä mitä sitten kun en siihenkään pysty. Siivoojan palkkaus
tulee kalliiksi, kun hallitus vei vanhuksiltakin mahdollisuuden
saada kohtuullinen kotitalousvähennys.
Sain tarjouksen, jos otan säännöllisen viikkosiivouksen.
Se maksaisi 150 € kaksi tuntia kerta. Siis 600 euroa kk.
Huhhuh.
En pidä sitä tarjouksena. Siivooja saa kympin tuntin ja firma loput.
Kannattaisi ilmeisesti perustaa itse siivousfirma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on1209995Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä349701- 217901
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776284Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.304842- 464583
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1133968Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1233371- 623087
Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2173016