vielä itsenäisesti, vai tarvitsetteko apua?
Minulla jotenkin sujuu, mutta hitaasti. En pysty enää kiipeämään, en pesemään ikkunoita, enkä muutenkaan enää jaksa niin paljon kun haluaisin.
Siivooja käy kerran kuukaudessa ja pesee pari kertaa vuodessa ikkunat ja vaihtaa verhot. Omaisetkin joutuvat auttamaan kaikenlaisissa hankinnoissa.
Tunnen itseni jo vähän taakaksi, mikä ei ole niin kiva tunne. Haluaisin vielä olla toimintakykyinen, mutta minkäs teet.
Sujuuko kotityöt
66
479
Vastaukset
Kyllä hoituu vielä kaikki koti hommelit, tasapainossa jotain häikkää jos pitää tuolinpäältä kurottaa. Asun kolmannessa kerroksessa eikä talossa ole hissiä mutta vielä onnistuu kassien kanssa ylösnousu, siinä saa jumppaa samalla, muutenkin on hyvä pitää kunnosta huolta.
Terveellinen ruoka, terveelliset elämän tavat vaikka jokunen kossu ja sikari maistuu joitakin kertoja vuodessa, kunhan sitä kohtuudella.- Anonyymi
Hanki reppu selkään, niin on helpompi kulkea, kun kädet ovat vapaina. Meirän muorilla on sekä reppu, että sellainen vetokassi, jossa on renkaat alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanki reppu selkään, niin on helpompi kulkea, kun kädet ovat vapaina. Meirän muorilla on sekä reppu, että sellainen vetokassi, jossa on renkaat alla.
Selkään. Olen kantanut reppua etupuolella jo kauan, kuljen aamuhämärissä ettei monikaan näe. Suurimmat ostokset tosin teen autolla.
Anonyymi kirjoitti:
Selkään. Olen kantanut reppua etupuolella jo kauan, kuljen aamuhämärissä ettei monikaan näe. Suurimmat ostokset tosin teen autolla.
Siirtynyt talviaikaan, merkitsee että K-City tuo ruuat kotiin, pyöräily on loppunut tältä kaudelta. Ulkoilu jää vähiin mutta mulla on kuntoiluvälineet päivittäiseen liikuntaan. Rapuissa kävely sitähän voisi tehdä ihan harrastus mielessä.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Siirtynyt talviaikaan, merkitsee että K-City tuo ruuat kotiin, pyöräily on loppunut tältä kaudelta. Ulkoilu jää vähiin mutta mulla on kuntoiluvälineet päivittäiseen liikuntaan. Rapuissa kävely sitähän voisi tehdä ihan harrastus mielessä.
Talvipyöräily on vaarallista vanhuksilla, kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä! En ole ikinä nähnyt kenenkään kantavan reppua "etupuolella". Koetan kuvitella; pöljän näkööstä. Vai onko kommenttiisi haudattuna jotain, mitä en ummarra.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä kantaa miten haluaa, vaikka kädessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä kantaa miten haluaa, vaikka kädessä.
Woi-woi, mutku repun idea se ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kai se on, mut voihan välillä koittaa sitäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.......
Mielenkiintoinen pläjäys tuo kommenttisi. Mitä tahdot sillä kertoa? En ummarra.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen pläjäys tuo kommenttisi. Mitä tahdot sillä kertoa? En ummarra.
Se on vain vastalause poliittiselle propagandalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain vastalause poliittiselle propagandalle.
No eipä ole ihme, että politiikot hääräävät ihan miten sattuu, jos "vastalause" on tuota luokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kai se on, mut voihan välillä koittaa sitäkin.
sujuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sujuu
Jotenkin välillä.
- Anonyymi
Tänään ei kotihommat suju
sänky petaamatta, vain aampala on syöty,
kohtapuoleen muutaman potun keitän
sitten nukkuaan taas,
eipå tarvis aamulla enään herätä ollenkaan, kyllä ikuinen uni jo maistuis,
kivoja unia näin viimeyönäki.- Anonyymi
Moi ! Minäkin olen vähätöinen (eli laiska). En paljon siivoa eikä maailmanmeno
paljon kiinnosta enää. Se on mennyt niin kauheaksi. Pari mielipuolta äijää
tapattaa viattomia ihmisiä eikä kukaan muka pysty tekemään asialle mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi ! Minäkin olen vähätöinen (eli laiska). En paljon siivoa eikä maailmanmeno
paljon kiinnosta enää. Se on mennyt niin kauheaksi. Pari mielipuolta äijää
tapattaa viattomia ihmisiä eikä kukaan muka pysty tekemään asialle mitään.Maailma on menny sekasi ,
ainaki toistaiseksi,
jospa se joskus viisastuisi
ja lopettaisi sodat ja naapurimaitten vihaamisen,
--- pahinta on se kun itse on tullu vanhaksi
eikä enään ole voimia oikeestaan mihinkään tarpeeliseen
nykyisin on tekemistä kun koittaa pitää itsensä kunnossa ja vielä huolta,
olen huomannu että oma itte olemassa olo työllistää minut täysipäiväisesti,, heh heh
wc: ssä käynti on nykyisin melkosta ähräämistä heh,
ihan naurataa ja pistelee vihaksiki,
mitähän tästä seuraa,
usein tulee mieleen jo laitoshoito,
--- jälkeläiset vaan varottaa etten siellä vihtyisi senkää vertaa kuin kotona, huh,
mitenkähän mahtaisi olla ,
olisko siellä parmpi kuin kotona uupuneena yksin koittaa selviytyä ,
en lue puttin uutisia
tympii sen naamaki, tyhmä kuin saapas se on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma on menny sekasi ,
ainaki toistaiseksi,
jospa se joskus viisastuisi
ja lopettaisi sodat ja naapurimaitten vihaamisen,
--- pahinta on se kun itse on tullu vanhaksi
eikä enään ole voimia oikeestaan mihinkään tarpeeliseen
nykyisin on tekemistä kun koittaa pitää itsensä kunnossa ja vielä huolta,
olen huomannu että oma itte olemassa olo työllistää minut täysipäiväisesti,, heh heh
wc: ssä käynti on nykyisin melkosta ähräämistä heh,
ihan naurataa ja pistelee vihaksiki,
mitähän tästä seuraa,
usein tulee mieleen jo laitoshoito,
--- jälkeläiset vaan varottaa etten siellä vihtyisi senkää vertaa kuin kotona, huh,
mitenkähän mahtaisi olla ,
olisko siellä parmpi kuin kotona uupuneena yksin koittaa selviytyä ,
en lue puttin uutisia
tympii sen naamaki, tyhmä kuin saapas se on.Putin on tosiaan hyvin vastenmielinen tyyppi.
- Anonyymi
Kyllä onnistuu vielä. Ikkunaverhojen laittoa olen pähkäilly, josko verhojen laittoon pyytäisin apua, vaikka nuorisolta pientä palkkiota vastaan. Saattaa huimaus yllättää ja tikkailta putoaminen voi olla melko paha juttu.
- Anonyymi
Sujuu vielä oikein hyvin. Meillä ei kyllä ole paljon mitään kotitöitä. Paikat pysyy siistinä,kun kukaan ei sotke. Okei, pölyhuiska on kiva apu.
Koneet pesee pyykit ja astiat.
Cittarin väki tuo kaikki ruoka -ym talouteen liittyvät tarvikkeet keittiöön saakka muutaman viikon välein-että minä tykkään siitä. Mukava mennä vaan sitten vapaana lenkille.
No syömme vallan itsetehtyä kotiruokaa, mutta se on pieni askare, kun tekee kerralla paljon.
Leppoisaa viikonloppua!- Anonyymi
Leppoisaa marraskuun vimppaa!
- Anonyymi
Kyllä ne sujuvat jopa kipeällä polvella. Jos polvi kohta tulee kuntoon, niin sitten ne sujuvat ihan entiseen malliin. Hidas olen ollut aina, johtuu kai huolellisuudesta ja tarkkuudesta, jotka eivät ole muotia nykyään.
- Anonyymi
Liian tarkka ei saa olla, kipeäksi voi tulla muukin kuin polvi sellaisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian tarkka ei saa olla, kipeäksi voi tulla muukin kuin polvi sellaisesta.
Niiinku mikä? Päätä(kö?) meinaat. Liika on liikaa joka asiassa, mutta hällävälejäkin on liikaa. Lienen vastapaino.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiinku mikä? Päätä(kö?) meinaat. Liika on liikaa joka asiassa, mutta hällävälejäkin on liikaa. Lienen vastapaino.
Joo, stressi sairastuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, stressi sairastuttaa.
Mutku on olemassa myös se positiivinen "stressi".
- Anonyymi
Sujuisi, tasapaino ja kunto hyvä, mutta olen syntymä laiska.
Ikkunoita ei ole pestyt vuosiin, eivät ne häiritse kuin joskus aamuauringon aikaan. Verhot on hienot, ne on ollut 20 vuotta. Robotti-imuri siivoaa lattiat. Matot on olleet lattiassa samassa paikassa 15 vuotta.
Sänkyä en laita, joka aamu nostan peiton pyörivän nojatuolin päälle ja illalla pois. Ja tyynyn sängyn päädyn päälle. Hyvillä ilmoilla vien ulos.
Keittiössä on työpöydällä kaikki mitä tarvitsen kuukausittain. Välillä nostan jotain kaappiin ja jos sitä tarvitsen jätän sen sitten työpöydälle. Ovat koreissa, viikonloppuina korit tyhjiin eteisen kaappiin.
Syy, minulla on hieman vikaa vasemmassa olkapäässä. Näin tarkkana se säilyy täysin terveenä, mutta jos innostun liikaa se kipeytyy. En käytä lääkettä, en ole koskaan käynyt siitä lääkärissä. Myös hissin aukaisu ja autotallin ovien käytössä pitää olla tarkkana.
Ja ihmeellistä, en laita pesuainetta kun pesen kylpypyyhkeitä, pussilakanoita, pesen ne pitkässä 90 asteen pesussa.- Anonyymi
Pesen kaikki 30 asteisessa vartin pikapesussa pienellä tilkalla pesuainetta.
Kuuman veden käyttö on yksi eniten sähkölaskua nostava asia.
1,5 tuntia pesuvettä lämmittävä kone on varsinainen sähkösyöppö.
Johan tossa pyörityksessä jo tekstiilikin kuluu puhki.
Ei mitään itua. Anteeksi vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään itua. Anteeksi vain.Olet aivan oikeassa, kuuman veden käyttö on turhaa.
- Anonyymi
Aika järjetöntä säästöä. Ennemmin kannatta laittaa halpaa pesuainetta hiukan
ja lyhentää pesuaika puoleen vai mitä sinä tavoittelet ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika järjetöntä säästöä. Ennemmin kannatta laittaa halpaa pesuainetta hiukan
ja lyhentää pesuaika puoleen vai mitä sinä tavoittelet ?Nuukuus voi lähteä laukalle, joo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään itua. Anteeksi vain.Vaatteesi ja tekstiilisi eivät ole enää puhtaita, jos joka pesukerta on tuollainen. Pyykkikone lämmittää vain ekan pesuveden, huuhteluvedet ovat kylmiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatteesi ja tekstiilisi eivät ole enää puhtaita, jos joka pesukerta on tuollainen. Pyykkikone lämmittää vain ekan pesuveden, huuhteluvedet ovat kylmiä.
Liika pesu haurastuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liika pesu haurastuttaa.
Mutku niin "haurastuttaa" likakin. " Lika syö ja ruoste raiskaa ", jos et ole koskaan kuullut sanontaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku niin "haurastuttaa" likakin. " Lika syö ja ruoste raiskaa ", jos et ole koskaan kuullut sanontaa.
Armeijan peltipaitaa voi pestä huoletta.
- Anonyymi
Teen sen minkä pystyn. Apua en saa. Onneksi en ole siivoushullu.
Ei kai kukaan asuntoaan sotke, kun itse sen joutuu siivoamaan ?
Imurointi silloin tällöin riittää ja vessanpöntön pesaisu kerran
päivässä. Kph:n pikapesu silloin tällöin ja keittiön tasojen.
En tiiä mitä sitten kun en siihenkään pysty. Siivoojan palkkaus
tulee kalliiksi, kun hallitus vei vanhuksiltakin mahdollisuuden
saada kohtuullinen kotitalousvähennys.
Sain tarjouksen, jos otan säännöllisen viikkosiivouksen.
Se maksaisi 150 € kaksi tuntia kerta. Siis 600 euroa kk.
Huhhuh.
En pidä sitä tarjouksena. Siivooja saa kympin tuntin ja firma loput.
Kannattaisi ilmeisesti perustaa itse siivousfirma.- Anonyymi
jops oli halpa tarjous,
meikä maksoi kerta siivouksesta kolmesataa euroa, jokunen aika sitten oli kaksi viivoojaa ja noin reilut kaksituntia siivosivat, - Anonyymi
"onneksi en ole siisvoushullu"
Se on hyvä, jotkut stressaa kaikesta jatkuvasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"onneksi en ole siisvoushullu"
Se on hyvä, jotkut stressaa kaikesta jatkuvasti.Ei tarvitse stressata, kun siivooja käy kerran kuukaudessa ja siivoaa paremmin. On niin ihanaa, kun tuoksuukin niin hyvältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse stressata, kun siivooja käy kerran kuukaudessa ja siivoaa paremmin. On niin ihanaa, kun tuoksuukin niin hyvältä.
Kiva et on hyvä duunari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva et on hyvä duunari.
Kyllä täytyy kiitokset antaa!
Mikäli ihminen pystyy kävelemään niin kyllä siivous onnistuu.
- Anonyymi
ei onnistu,
kävelyäki on monelaista,
reipasta ja vaähemmän reipasta
jopa kivuliasta, hidasta ,
etkö tienny,
syd. vajaa toiminta estää kunnolla liikkumisen täydellisesti,
vähänkää yrittää tai onhan pakkoki jonkinverran liikua paikasta toiseen
mutta
auta armias
rintaa puristaa ja voimat täysin hukassa,
kyllä vanhalla voi ollla loppu elämä yhtä helvettiä,
enen kuin kuolema armahtaa. Anonyymi kirjoitti:
ei onnistu,
kävelyäki on monelaista,
reipasta ja vaähemmän reipasta
jopa kivuliasta, hidasta ,
etkö tienny,
syd. vajaa toiminta estää kunnolla liikkumisen täydellisesti,
vähänkää yrittää tai onhan pakkoki jonkinverran liikua paikasta toiseen
mutta
auta armias
rintaa puristaa ja voimat täysin hukassa,
kyllä vanhalla voi ollla loppu elämä yhtä helvettiä,
enen kuin kuolema armahtaa.Sitten paras olla vuoteessa.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Sitten paras olla vuoteessa.
Ei se niin mene! Kävelemään pystyy rollaattorin avulla, mutta ei se sitä tarkoita, että makaamaan täytyy ruveta. Elämä on kompromisseja. Jotain pystyy tekemää ja jotain ei. Sairaudet ja tapaturmat ovat jättäneet jälkensä. Ei kaikki ole niin suoraviivaista. Elää täytyy silti loppuun asti.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Sitten paras olla vuoteessa.
Jos iäkäs ihminen jää vuoteen omaksi, hän ei viikon päästä pääse sieltä ylös enää ollenkaan. Voi olla, ettei mene viikkoakaan, jos on kovasti huonokuntoinen. Mm. nivelet jäykistyvät eli jämähtävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos iäkäs ihminen jää vuoteen omaksi, hän ei viikon päästä pääse sieltä ylös enää ollenkaan. Voi olla, ettei mene viikkoakaan, jos on kovasti huonokuntoinen. Mm. nivelet jäykistyvät eli jämähtävät.
joooo minkäs teet kun vanhaksi ihminen tulee,
kaikki loppuu aikanaa,
tänääki tein koko päivän lähtöä ulos, EN vaan pääsy
kohta kai kuolen,
tuutko hautajaisiin, Anonyymi kirjoitti:
6-7 vuotta sitten hävisi puhti, tutkimus todettiin keuhkoahtautuma, sitten korkea verenpaine, kolesteroli arvot heitti, sitten diabetes ja vähän muutakin.
Olin niin puhki kunnossa etten meinanu kavuta rappusia kotiini.
Täytyy kiittää Mikkelin terveydenhoitoa ja onnistunutta lääkitystä, lisäksi kuntoilen päivittäin. Nyt jaksaisi kavuta tänne kolmanteen kerrokseen vaikka viisi kertaa peräkkäin.
En tietysti ole siinä kunnossa mitä oli 50-vuotiaana, tasapainossa häikkää mut tyytyväinen tilaani.- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
6-7 vuotta sitten hävisi puhti, tutkimus todettiin keuhkoahtautuma, sitten korkea verenpaine, kolesteroli arvot heitti, sitten diabetes ja vähän muutakin.
Olin niin puhki kunnossa etten meinanu kavuta rappusia kotiini.
Täytyy kiittää Mikkelin terveydenhoitoa ja onnistunutta lääkitystä, lisäksi kuntoilen päivittäin. Nyt jaksaisi kavuta tänne kolmanteen kerrokseen vaikka viisi kertaa peräkkäin.
En tietysti ole siinä kunnossa mitä oli 50-vuotiaana, tasapainossa häikkää mut tyytyväinen tilaani.Hyvä sulle, että selvisit. Jatka samaan malliin, liike on lääke.
- Anonyymi
Onneksi olen hyvässä kunnossa ja kaikki kotihommat sujuu hyvin. Toivon etten tulisi apua tarvitsemaan, ainakaan vielä pitkään aikaa. Isäni kuoli "saappaat jalassa" liki 8-kymppisenä ja samanlaista kuolemaa toivon itselleni, tosin toivo ei tässä asiassa mitään auta.
- Anonyymi
Kesken kaiken, saappaat jalassa.
- Anonyymi
EI suju kotihommat ,
hittaasti jotaki,
koko päivä menny läskiksi,
välliin nukahdin sohvalle,
tulsis edes TV:stä jotain mielekästä katsottavaa,- Anonyymi
Näin viikonloppna on hyvä levätä ja ottaa rauhassa, kuunneella entisiä nuoria, vanhaa musiikkia, ja pekka laineen höpötyksiä, olli haapakangastakin....
- Anonyymi
Ei ole koskaan siivous sujunut hyvin, se on tylsää ja vain pakon edessä teen.
- Anonyymi
Sama täällä ja onneksi asun yksin niin ei tule juuri sotkuakaan. Riittää kun joka toinen viikko imuroin.
- Anonyymi
Vielä sujuu, ei vaan aina kiinnosta.
- Anonyymi
Rutiinit ovat siitä hyvä juttu, että tulee tehdyksi, vaikkei niin hirveästi kiinnostaisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rutiinit ovat siitä hyvä juttu, että tulee tehdyksi, vaikkei niin hirveästi kiinnostaisikaan.
Onhan se niin, kun kuntoa on.
- Anonyymi
Pitää ottaa itteensä niskasta kii välillä, ku ei huvita yhtään siivoominen....
- Anonyymi
Harmi, kun toimintakykysi on niin heikentynyt. Älä nyt kuitenkaan itseäsi taakaksi koe, vaikka apua tarvitsetkin. Itselleni ei tullut mieleenkään kokea apuani tarvitsevaa äitiäni taakaksi, hyvä mieli vaan tuli, kun saatoin äitiä auttaa hänen viimeisinä vuosinaan. Äitini kyllä pysyikin ihan omatoimisena 90 vuotiaaksi asti.
Tämän rintamamiestalon räystäskourut jää putsaamatta, liian korkealla. Kaikki muu (korkeintaan pari metriä maan pinnasta) onnistuu aina ruuan laitosta auton renkaiden vaihtoon, omat, pojan ja naisystävän renkaat juuri vaihdoin.
Täällä maaseudulla omassa talossa isolla tontilla kun asuu, niin on monenlaista hyötyliikuntaa, mikä edesauttaa hyvän fyysisen kunnon säilymistä. Syksyllä muun muassa kaivoin lapiolla kovaan savimaahan 7 isoa kuoppaa, kun halusin lisää tyrniä ja mustaherukkaa. Ja kohtahan alkaa lumityöt, toivottavasti.- Anonyymi
Samassa veneessä ollaan.
Tuli vaan niin yhtäkkiä tää vanhuus, en oo oikein ehtinyt tottua.
Olin tosi häärääjä aikoinani, ja nyt ei vain jaksa.
Rollaattorilla liikun sisällä, hyvin menee. Ulkona käytän keppiä.
Oma talo on minullakin ja hommaa riittää. Ihan hyvä, kun on pakollista liikuntaa. - Anonyymi
Onhan se harmi, kun työt, jotka ennen sujuivat ja joiden tekemisestä nautin, ovat nyt muuttuneet työksi, joihin ei enää voimat riitä.
Kyllä sitä vaan itsensä taakaksi tuntee, kun apua tarvitsee. Se on niin perin juurin tylsää. Toisaalta olen työnteon niin nuorena joutunut ottamaan vastuulleni, että nyt on aika vähän himmaillakin.
- Anonyymi
alotukseen :
Ei suju kotihommat,
olkoon
tänne se paska jää kuitenki kun kuolen,
ku ei jaksa niin ei jaksa, olkoon, - Anonyymi
Tuli imuroitua eilen sunnuntaina, ja pölyjä pyyhittyä.
- Anonyymi
Sujuu, kun hidastaa vauhtia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834443Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243208Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392874Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162665Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172529Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432457- 132334
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132275MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142045Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717