Hei kaikille!
Halusin avata ketjun, koska törmään jatkuvasti kysymyksiin Liike Labista ja sen valmennuksista. Olin itse pitkään selkä-, niska- ja hartiakivuista kärsivä “toimistotyöläinen”, joka oli jo kokeillut hierontoja, fyssareita ja treeniohjelmia. Mikään ei auttanut pysyvästi ennen kuin ystävä vinkkasi Liike Labista.
Ensin epäilin, koska ajattelin että “taas yksi paikka joka lupaa liikaa”, mutta yllätyin täysin. Harjoitteet eivät ole mitään perinteistä salitreeniä, vaan yksilöllisiä, kehoa avaavia ja palauttavia liikkeitä. Heti ensimmäisen viikon jälkeen huomasin eron – selkä ei enää jumiutunut iltaisin ja hartiat rentoutuivat. Kuukaudessa niska- ja alaselkäkivut olivat käytännössä poissa.
Täällä keskitytään kehon linjaukseen ja oikeaan liikkeeseen. Se kuulostaa yksinkertaiselta, mutta vaikutus on syvä. Sain myös räätälöidyn ohjelman, jota pystyn tekemään kotona parissakymmenessä minuutissa päivässä. En tiedä miten, mutta se toimii.
Onko täällä muita, jotka ovat kokeilleet Liike Labin valmennusta?
Miten teillä on toiminut esimerkiksi:
– selkä- ja niskavaivoihin
– pohkeiden ja reisien jäykkyyteen
– palautumiseen ja jaksamiseen
Itse voisin rehellisesti sanoa, että tämä paikka muutti arkeni täysin. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ja myös neuvoja, miten olette saaneet tuloksia pysyviksi.
Liike Lab kokemuksia - miten kipu helpottaa, liikkuvuus paranee ja keho palautuu ilman lääkkeitä
17
81
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Pakko jatkaa tähän heti perään, koska tuo aloituskuvaus oli niin kohdillaan – tuntui kuin olisit kirjoittanut myös minun tarinani. Mun polvi- ja lonkkakivut olivat jatkuneet vuosia, eikä kukaan ollut koskaan selittänyt mistä ne oikeasti johtuvat. Täällä Liike Labissa se juurisyy löytyi heti ensimmäisen analyysin aikana: polven sisäkierto joka tuli väärästä askelluksesta, liiallinen iskevä kuormitus (olin kävellyt ja juossut “liikaa ”) ja lisäksi rehellisesti sanottuna myös muutama ylimääräinen kilo, jotka lisäsivät painetta nivelille.
Se mikä teki vaikutuksen, oli se että valmentaja ei syyttänyt mistään, vaan selitti rauhallisesti miten kaikki liittyy toisiinsa. Olin oikeasti helpottunut – vihdoin joku katsoi kokonaisuutta eikä vain sitä yhtä kipeää kohtaa.
Harjoitteet, joita sain, olivat tosi selkeitä:
lonkan avaukset
polven linjauksen korjaus
syvien keskivartalolihasten aktivaatio
kävelyn tilalle pyöräilyä jota tykkään tehdä myös
Ja kaikista tuli video-ohjeet, joita pystyy seuraamaan kotona ilman välineitä. En ole koskaan saanut näin selkeitä ohjeita missään.
Muut huomasiko teistä myös sen, että polvikipu helpottaa heti kun askelluksen sisäkierto korjaantuu edes vähän? Tai että lonkka tuntuu vapaammalta jo muutaman minuutin harjoitteiden jälkeen? Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia varsinkin siitä, mitä liikkeitä teille määrättiin alkuun ja tuntuiko muutos yhtä nopeasti kuin mulla.- AnonyymiUUSI
Tosi hyvä että nostitte polvi- ja lonkkakivut esiin, koska sama juttu tapahtui myös mulle. Olin aina luullut, että kipu johtui “ikääntymisestä” tai huonosta tuurista, mutta Liike Labissa tehty alkuanalyysi avasi koko tilanteen uudesta kulmasta.
Mulla oli polven sisäkiertoa ihan selvästi, ja se veti lonkan väärään asentoon. Yllätyin, kun valmentaja näytti videolta kävelyäni – askel meni vähän sisäänpäin ja kantapää teki pienen kiertoliikkeen joka askeleella. Ei ihme, että polvet huusi!
Lisäksi sain kuulla, että tein juuri sitä virhettä, mistä täällä puhuttiin:
liikaa iskevää kuormitusta väärällä tekniikalla. Kävelin päivittäin pitkät matkat, mutta väärällä linjauksella se vain pahensi kipua. Ja tietenkin ylimääräiset kilot lisäsivät vielä lisää painetta. Oli helpottavaa, että joku sanoi tämän asiallisesti, ilman syyllistämistä.
Mulle määrättiin alkuun kaksi juttua:
1.Polven linjauksen harjoittelu seinää vasten
2.pyöräilyä tai uintia kävelyn sijaan
Olin yllättynyt miten nopeasti kipu väheni, tuntui kuin joku olisi öljynnyt koko polven ja lonkan sisäpuolen.
Onko muilla samaa kokemusta? Huomasitteko myös, että kun lonkka “vapautuu”, polven kipu häviää melkein itsestään? Ja mitä harjoitteita te saitte – oliko niissä paljon eroja?
Tykkään ihan hirveästi lukea näitä kokemuksia, koska näkee että en olekaan ainoa, jolla on ollut nämä samat ongelmat. Tämä ketju on tosi hyödyllinen! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tosi hyvä että nostitte polvi- ja lonkkakivut esiin, koska sama juttu tapahtui myös mulle. Olin aina luullut, että kipu johtui “ikääntymisestä” tai huonosta tuurista, mutta Liike Labissa tehty alkuanalyysi avasi koko tilanteen uudesta kulmasta.
Mulla oli polven sisäkiertoa ihan selvästi, ja se veti lonkan väärään asentoon. Yllätyin, kun valmentaja näytti videolta kävelyäni – askel meni vähän sisäänpäin ja kantapää teki pienen kiertoliikkeen joka askeleella. Ei ihme, että polvet huusi!
liikaa iskevää kuormitusta väärällä tekniikalla. Kävelin päivittäin pitkät matkat, mutta väärällä linjauksella se vain pahensi kipua. Ja tietenkin ylimääräiset kilot lisäsivät vielä lisää painetta. Oli helpottavaa, että joku sanoi tämän asiallisesti, ilman syyllistämistä.
Olin yllättynyt miten nopeasti kipu väheni, tuntui kuin joku olisi öljynnyt koko polven ja lonkan sisäpuolen.
Onko muilla samaa kokemusta? Huomasitteko myös, että kun lonkka “vapautuu”, polven kipu häviää melkein itsestään? Ja mitä harjoitteita te saitte – oliko niissä paljon eroja?
Tykkään ihan hirveästi lukea näitä kokemuksia, koska näkee että en olekaan ainoa, jolla on ollut nämä samat ongelmat. Tämä ketju on tosi hyödyllinen!Miksihän mun kommentti oli poistettu täältä. No laitan uudelleen…
Pakko tulla sanomaan, että sama sisäkiertojuttu osui muhun kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mä olin aina miettinyt, miksi polvet tuntuvat “nitkuvan” ja miksi lonkat ottaa kiinni varsinkin pitkillä kävelyillä. Liike Labissa se selvisi kahdessa minuutissa – valmentaja vain katsoi mun askelta ja sanoi että “tuossa se on, polven sisäkierto ja lonkan kompensaatio samaan aikaan”. Kukaan ei ollut koskaan ennen sanonut tätä ääneen, vaikka olen käynyt fyssareilla ja ortopedillä.
Se mikä teki vaikutuksen, oli että mun ei tarvinnut arvailla mitään. Kaikesta oli videot, niin alkuanalyysistä kuin harjoitteistakin. Näin omin silmin mistä virhe syntyi ja miten se korjataan. Se teki oppimisesta tosi konkreettista.
Mulla oli aiemmin paljon “päällä oloa” polvissa – sellainen fiilis että nivelet on väsyneet ja ärtyneet. Nyt kun askellus ja lonkan tuki on korjattu, kaikki tuntuu vakaammalta. Tuntuu kuin jalat kantaisivat paremmin, eikä tarvitse pelätä sitä pientä vihlausta joka ennen tuli joka kerta portaissa.
Mulle määrättiin alkuun kaksi tosi yksinkertaista asiaa:
lonkan vakautus + kevyt aktivaatio pakaraan, jotta polvi ei käänny sisään
polven linjausharjoitus askelsarjana, jonka teen päivittäin 5-10 minuuttia.
Näitä pystyy tekemään jopa olohuoneessa ilman mitään välineitä, ja se on ihan pelastus.
Miten te muut koitte sen hetken, kun näitte videolta oman kävelynne? Musta tuntui vähän hassulta aluksi, mutta samalla se oli paras tapa ymmärtää ongelma. Ja tuliko teillä polvikiristys pois ensin, vai lonkkajumi? Olisi kiva kuulla miten teillä vaikutus alkoi näkyä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän mun kommentti oli poistettu täältä. No laitan uudelleen…
Pakko tulla sanomaan, että sama sisäkiertojuttu osui muhun kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mä olin aina miettinyt, miksi polvet tuntuvat “nitkuvan” ja miksi lonkat ottaa kiinni varsinkin pitkillä kävelyillä. Liike Labissa se selvisi kahdessa minuutissa – valmentaja vain katsoi mun askelta ja sanoi että “tuossa se on, polven sisäkierto ja lonkan kompensaatio samaan aikaan”. Kukaan ei ollut koskaan ennen sanonut tätä ääneen, vaikka olen käynyt fyssareilla ja ortopedillä.
Se mikä teki vaikutuksen, oli että mun ei tarvinnut arvailla mitään. Kaikesta oli videot, niin alkuanalyysistä kuin harjoitteistakin. Näin omin silmin mistä virhe syntyi ja miten se korjataan. Se teki oppimisesta tosi konkreettista.
Mulla oli aiemmin paljon “päällä oloa” polvissa – sellainen fiilis että nivelet on väsyneet ja ärtyneet. Nyt kun askellus ja lonkan tuki on korjattu, kaikki tuntuu vakaammalta. Tuntuu kuin jalat kantaisivat paremmin, eikä tarvitse pelätä sitä pientä vihlausta joka ennen tuli joka kerta portaissa.
Mulle määrättiin alkuun kaksi tosi yksinkertaista asiaa:
lonkan vakautus kevyt aktivaatio pakaraan, jotta polvi ei käänny sisään
polven linjausharjoitus askelsarjana, jonka teen päivittäin 5-10 minuuttia.
Näitä pystyy tekemään jopa olohuoneessa ilman mitään välineitä, ja se on ihan pelastus.
Miten te muut koitte sen hetken, kun näitte videolta oman kävelynne? Musta tuntui vähän hassulta aluksi, mutta samalla se oli paras tapa ymmärtää ongelma. Ja tuliko teillä polvikiristys pois ensin, vai lonkkajumi? Olisi kiva kuulla miten teillä vaikutus alkoi näkyä.Tää moderointi suomi24:lla välillä vähän ihmeellistä. Tuntuu että moderaattorit hyväksyy vain tunteita nostavan vastakkain asettelun. :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tää moderointi suomi24:lla välillä vähän ihmeellistä. Tuntuu että moderaattorit hyväksyy vain tunteita nostavan vastakkain asettelun. :D
Haluan kertoa, että olin pitkään skeptinen, mutta Liike Labin alkukartoitus oli oikeasti silmiä avaava. Mun polvessa oli sisäkiertoa, jota en itse edes tajunnut. Videolta näki heti miten se tapahtui joka kyykyssä ja portaiden nousussa. Sain liikkeet, jotka auttoivat korjaamaan linjausta, ja jo kahden viikon jälkeen kipu ulkosivulla alkoi kadota. Nyt pystyn taas tekemään jalkatreeniä ilman pelkoa.🥲
Tuosta moderoinnista olen samaa mieltä. Huhuhh aivan todella erikoista. Aivan mielivaltaista toimintaa ja muka vapaasti saa keskustella täällä suoli24:llä 😂 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tykkään ihan hirveästi lukea näitä kokemuksia, koska näkee että en olekaan ainoa, jolla on ollut nämä samat ongelmat. Tämä ketju on tosi hyödyllinen!Suosittelen Liike Labia suomalaisesta sydämestäni 💙🤍Itellä oli alaselkä kipeenä aina, riippumatta siitä mitä tein. Kävin alkukartoituksessa ja video näytti, että alaraajat kiersivät liikaa sisään joka liikkeessä. Kun sitä korjattiin määrätietoisesti, selkäkipu alkoi helpottaa. En ois uskonut, että niin pieni asia kuin jalan linjaus voi aiheuttaa niin paljon ongelmaa. Kiitos valkuilleni 💙🤍
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen Liike Labia suomalaisesta sydämestäni 💙🤍Itellä oli alaselkä kipeenä aina, riippumatta siitä mitä tein. Kävin alkukartoituksessa ja video näytti, että alaraajat kiersivät liikaa sisään joka liikkeessä. Kun sitä korjattiin määrätietoisesti, selkäkipu alkoi helpottaa. En ois uskonut, että niin pieni asia kuin jalan linjaus voi aiheuttaa niin paljon ongelmaa. Kiitos valkuilleni 💙🤍
Samaa mieltä, en voi kun suositella. Omat polvet kittää 🙏
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen Liike Labia suomalaisesta sydämestäni 💙🤍Itellä oli alaselkä kipeenä aina, riippumatta siitä mitä tein. Kävin alkukartoituksessa ja video näytti, että alaraajat kiersivät liikaa sisään joka liikkeessä. Kun sitä korjattiin määrätietoisesti, selkäkipu alkoi helpottaa. En ois uskonut, että niin pieni asia kuin jalan linjaus voi aiheuttaa niin paljon ongelmaa. Kiitos valkuilleni 💙🤍
Liike Labin porukka sai mun lonkan kuntoon, ja se on iso asia. Olin kävellyt puoli vuotta ontuen, ja videolta näin ensimmäistä kertaa miten lantio kiersi joka askeleella. Liikkeillä saatiin tuki takaisin ja kipu jäi pois. En osaa tarpeeksi kiittää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liike Labin porukka sai mun lonkan kuntoon, ja se on iso asia. Olin kävellyt puoli vuotta ontuen, ja videolta näin ensimmäistä kertaa miten lantio kiersi joka askeleella. Liikkeillä saatiin tuki takaisin ja kipu jäi pois. En osaa tarpeeksi kiittää.
Mun niskakivut oli niin pahoja, että välillä tuntui kuin pää ei pysyisi pystyssä. Alkuanalyysissä selvisi, että hartiat oli jatkuvasti kiertyny eteen (toinen enemmän kuin toinen) ja ryhti romahtanut. Kun korjattiin lapojen asentoa ja opeteltiin liikkeet oikeassa linjassa, kipu hävisi. Nyt pystyn tekemään töitä koneella ilman jatkuvaa jomotusta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olkapäässä oli virheasento, jota en ollut edes huomannut ennen kuin näin videon. Lapaluu kiersi ulospäin väärässä kohdassa ja se teki punnerruksista tuskaa. Sain siihen korjaavia liikkeitä ja jo muutamassa kuukaudessa pystyin nostamaan käden ylös ilman kipua. Kiitos Liike Lab valmentajille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olkapäässä oli virheasento, jota en ollut edes huomannut ennen kuin näin videon. Lapaluu kiersi ulospäin väärässä kohdassa ja se teki punnerruksista tuskaa. Sain siihen korjaavia liikkeitä ja jo muutamassa kuukaudessa pystyin nostamaan käden ylös ilman kipua. Kiitos Liike Lab valmentajille.
Tuli kyyneleet silmiin kun huomasin, että pystyin viimein nousemaan portaat ilman kipua. Polvessa oli ulkokierto, ja sen takia kipu iski aina samoihin kohtiin. Liike Labin valmentaja näytti videolta mitä tapahtui, ja kun sain oikeat liikkeet, aloin pikkuhiljaa kävellä normaalisti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mun lonkka napsahti aina liikkeessä ja olin jo varma, että kyse on nivelrikosta. Alkukartoitus kuitenkin näytti, että ongelma oli liikemallissa – lantio oli koko ajan vinossa. Kun sain siihen kohdistetut liikkeet, kipu jäi pois ja liike muuttui.
Suositus minulta myös suomalaisesta sydämestäni 🙏🏻 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mun lonkka napsahti aina liikkeessä ja olin jo varma, että kyse on nivelrikosta. Alkukartoitus kuitenkin näytti, että ongelma oli liikemallissa – lantio oli koko ajan vinossa. Kun sain siihen kohdistetut liikkeet, kipu jäi pois ja liike muuttui.
Suositus minulta myös suomalaisesta sydämestäni 🙏🏻Niskahartiaseudun jumit oli mun arjen riesa. Videolta näin miten pää työntyi eteen ja hartiat nousi automaattisesti ylös. Pienillä asennon korjauksilla ja oikeilla liikkeillä sain kivut hallintaan. Nyt ryhti on parempi ja niska ei enää särje iltaisin.
- AnonyymiUUSI
Apua ollut vaivoihini. Huippuvalmennusta. Siinä oma kokemukseni.
- AnonyymiUUSI
Apua ollut painonpudotukseen erityisesti ruokavaliosra. Lisättiin saliharjoittelun lisäksi proteiinia ja kasviksia, sekä poistettiin höttöä viikonlopuista. Painoa lähtenyt reilu kymppi.
- AnonyymiUUSI
Olkapäähän sain jeesiä. Ihme liikkeitä oli mutta kyllä kannatti jumpata oikein.
- AnonyymiUUSI
Ei tarvinnu ainakaan vielä lonkkaa vaihtaa. sen verran jelppaasi liikeet.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä9510947Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on14510254- 258001
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776454Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.455436- 735021
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1404299Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai194183Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas493958Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1313554