Edupoli/Amiedu/Adulta..

Kokemuksia?

Minkälainen opetuksen taso? Minkälainen paikka oppimiseen? Mitä eroa? Mikä paras?

23

10287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumikki76

      Olen viime aikoina kuullut todella huonoa tuosta amiedusta, joten älä missään nimessäkään tule sinne hakemaan.

      • opiskelija

        voitko kertoa minkälaista huonoa ja mihin linjaan liittyy


      • Jenni

        Minun mielestäni Pitäjänmäen Amiedussa on hyvä opiskella ja puitteet ovat siistit. No ruokalan hinnant voisivat olla vähän edullisempia opiskelijan kukkarolle.
        Ihan hyvä talo ja opskelutarjonta on käsittääkseni laaja. Opiuskelen itse sähköön liittyviä juttuja.


      • erityisopiskelija
        Jenni kirjoitti:

        Minun mielestäni Pitäjänmäen Amiedussa on hyvä opiskella ja puitteet ovat siistit. No ruokalan hinnant voisivat olla vähän edullisempia opiskelijan kukkarolle.
        Ihan hyvä talo ja opskelutarjonta on käsittääkseni laaja. Opiuskelen itse sähköön liittyviä juttuja.

        Kyllä se Amiedu varmasti sopii henkilölle kuka ei ole hitaammin etenevä koska siellä se opetustahti on tosi nopea ja ryhmä koot luokissa ovat aika isot ettei siinä ehdi yksilöllisesti kenenkään asiaan paneutumaan juurikaan.Minua koulutussihteeri kehoitti hakeutumaan toiseen kouluun kun asian otin puheeksi hänen kanssaan.
        Ja olin juuri tuolla Pitäjänmäen taitotalossa, kiinteistönhoitajaksi olisin halunut silloin alkaa opiskelemaan.En enää tämän jälkeen ole osallistunut mihinkään minkä järjestäjänä toimii Amiedu.


      • olen kuullut

        Kovin heppoisesti perustelet - et ollenkaan - väitteesi.

        Itse opiskelen siellä ja valittamista ei juuri muusta löydy kuin ruokalan hinnoista. Eduskuntatalossa sama firma tarjoaa lounaat halvemmalla huonopalkkaisille kansanedustajille ja muille pätkätyöläisille.


      • Amiedussa
        olen kuullut kirjoitti:

        Kovin heppoisesti perustelet - et ollenkaan - väitteesi.

        Itse opiskelen siellä ja valittamista ei juuri muusta löydy kuin ruokalan hinnoista. Eduskuntatalossa sama firma tarjoaa lounaat halvemmalla huonopalkkaisille kansanedustajille ja muille pätkätyöläisille.

        siis


    • Kokemus

      Opiskelin v.2001 sihteerin ammattitutkinnon Herttoniemen Edupolissa. Kaikkien opettajien kanssa tuli hyvin juttuun. Opiskelutahti oli sopiva minulle ja monimuotoisuus osoittautui todella toimivaksi.

    • mennä

      Amiedussa huonot ja ammattitaidottomat opet (muutama poikkeus)Olen siellä ja harkitsen keskeyttämistä.

      • Kelakalle

        Samat sanat, tähän kun lisätään alati muuttuvat lukujärjestykset, ilmoitukset muutoksista aivan liian myöhään, opettajien välinpitämättömyys, seurannan puute ja lähtötason yli/ali arvioiminen


      • Anonyymi
        Kelakalle kirjoitti:

        Samat sanat, tähän kun lisätään alati muuttuvat lukujärjestykset, ilmoitukset muutoksista aivan liian myöhään, opettajien välinpitämättömyys, seurannan puute ja lähtötason yli/ali arvioiminen

        Opiskelen Taitotalon kautta ja välinpitämättömyys näkyy aivan kaikessa sis aivan kaikessa! Kouluttajia seuranneena taitotalo menee turhan vahvasti työelämän tarpeiden mukaan eli mitä työnantaja haluaa niin työnantaja myös sen saa. (Ihan mitä tahansa) Opiskelijoista ei välitetä eikä ainakaan oman alan kouluttajat pidä opiskelijoiden puolia lainkaan. En ikinä enää opiskele mitään taitotalon kautta.
        Kaikki yllämainitut asiat pitävät paikkansa.


    • Anonyymi

      Taitotalo lupailee kovia, mutta toteutukset heikonoloisia, kun olet valmistunut ammattiin ja sinun tulisi saada tutkintopaperit. Niin turha niitä odotella, koska ei niitä sieltä koskaan saa. Kokemus puhuu ja se, että sinusta ei välitetä paskan vertaa ja nostavat valtiota 10k korvauksen sinun vaivannäöstäsi ja siitä, että olet istunut tunneilla turhaan.

      • Anonyymi

        Mikä p...ka kommentti tämä oikein on? Siis jos olet suorittanut koko tutkinnon ja näytöt, niin etkö muka saa Taitotalosta todistusta? Siis etkö muka saa tutkintotoimikunnan todistusta? Nehän lähtee s...tana ne todistukset painoon sitä mukaan, kun opiskelijoita valmiistuu. Ja tutkintotoimikuntaan opiskelijoiden tiedot. Miksei muka saa todistusta?Miksi väität niin? Eikö opiskelija voi varulta Studysta ottaa valokuvaa kaikista suoritetuista opinnoista, ja valokuvat/ kopiot kaikista muistakin tärkeistä papereista. Niitä voi sitten näyttää, että suoritettu on, jos ei muka saa todistusta. En ymmärrä. S...tana! Kaikki dokumentit mukaan, ja koulutuspäällikön nenän eteen ne, ja kysymään, että missä v..tussa todistus? Pakkohan niiden on se sulle antaa. Eihän nyt todistusta jätetä kenellekään antamatta v...ttu!!!Mistä tuon jutun oikein repäisit? Just olen valmistunut Taitotalosta, ja en tasan tarkkaan jää ihmettelemään, jos ei ala todistusta kuulua, vaan alan kyselemään...


      • Anonyymi

        Joku täällä meuhkaa, ettei saanut Taitotalosta tutkintopaperia, vaikka valmistui ammattiin. Minä valmistuin Taitotalosta ammattiin vastikään, ja todistus tuli noin kolmessa viikossa, vähän alle. Oli netissä informoitu, että kestää noin kuukauden, joten tuli sitten hieman "luvattua" aikaisemminkin vielä:) Muistakaa, että on Korona tilanne, ja todistukset tulevat postitse. Jos todistusta ei ole alkanut oikeasti kuulua, niin vika tuskin on Taitotalon, vaan erään tosi luotettavan firman, missä ei koskaan ole tullut jakeluvirheitä:)


    • Anonyymi

      Toiset lasketaan näytöistä läpi ja toiset ei...

      • Anonyymi

        Taitotalo ei opeta korona aikaan mitään. Vaatimukset kovat näytössä. Viimeinen näyttö ei onnistunut. Ei saa tutkintoa valmiiksi, osatutkinto vaan.
        Opettajat puhuu ristiin samasta asiasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitotalo ei opeta korona aikaan mitään. Vaatimukset kovat näytössä. Viimeinen näyttö ei onnistunut. Ei saa tutkintoa valmiiksi, osatutkinto vaan.
        Opettajat puhuu ristiin samasta asiasta..

        Itse sain näytön läpi , kun uhkasin ottaa yhteyttä opetushallitukseen! Alkoi kouluttajalla hikeä pukkaamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitotalo ei opeta korona aikaan mitään. Vaatimukset kovat näytössä. Viimeinen näyttö ei onnistunut. Ei saa tutkintoa valmiiksi, osatutkinto vaan.
        Opettajat puhuu ristiin samasta asiasta..

        Ei tietenkään Korona aikana opeteta mitään lähiopetuksessa. Senhän kieltää säännöt. Eikö muka ole ollut etäluentoja? Niissä opetetaan samat asiat, mitkä olisivat olleet lähiopetuksessa. Eikös näytössä pidä osata niitä asioita, mitä opetellaan siellä harjoittelupaikassa? Ei niitä näytön asioita opeteta Taitotalossa paikan päällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään Korona aikana opeteta mitään lähiopetuksessa. Senhän kieltää säännöt. Eikö muka ole ollut etäluentoja? Niissä opetetaan samat asiat, mitkä olisivat olleet lähiopetuksessa. Eikös näytössä pidä osata niitä asioita, mitä opetellaan siellä harjoittelupaikassa? Ei niitä näytön asioita opeteta Taitotalossa paikan päällä!

        Siis teoria Taitotalossa, käytäntö kentällä harjoitelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sain näytön läpi , kun uhkasin ottaa yhteyttä opetushallitukseen! Alkoi kouluttajalla hikeä pukkaamaan

        Paskat uhkasi. Suksi kuuseen.


    • Todella vaarallinen mesta! Opinto ohjaaja hymyilee että pitää aina opiskelijan puolta ja paskat!!!Olen käynyt toista ammattikoulua.....ja siellä oltiin aina opiskelijan puolella!!! Saas nähdä miten käy näyttökeskustelussa!!! Onneksi On instanssi mihin voi valittaa jos tulee paskaa niskaan!

      • Anonyymi

        En tiedä mikä ala sulla, mutta kyllä pitää kouluttajat Taitotalossa opiskelijoiden puolta ainakin sosiaali- ja terveysalan yksikössä. Pitää TODELLAKIN opiskelijoiden puolta. Puhutaanko me edes samasta koulusta? Onko näitä monta? Minä tarkoitan Helsingin Taitotaloa.


    • Anonyymi

      Haluaisin tietää millä aloilla tyytymättömät opiskelijat ovat olleet? Ja millä paikkakunnalla?Varmaan turha antaa kritiikkiä koko Taitotalolle...

    • Anonyymi

      Minulla ihan hyvät kokemukset, aloitin sote-puolella noin vuosi sitten. Opettajat ovat ammattitaitoisia ja mukavia, ja ovat esim paljon auttaneet harjoittelupaikkojen kanssa. Opetustilat ovat kivat ja modernit, ja nyt onneksi meilläkin on ollut enemmän lähipäiviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe