Eläkkeet leikkuriin

Anonyymi-ap

Noin neljäviidesosaa eläkkeistä on ansiotonta sosiaalitukea. Leikkuriin vaan.

47

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu, eläkkeitä pitäisi leikata rajulla kädellä. Kaikille pitäisi maksaa eläkettä ainoastaan sen minkä työntö saa, eli noin 600 e /kk.

• Anonyymi

Paljon työntö saa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon työntö saa?

Orgasmi saattaa ainakin tulla

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Orgasmi saattaa ainakin tulla

😹😹😹👍👍🎪👍

• Anonyymi

en kyllä allekirjoita

• Anonyymi

Sinulta ei kysytä lähivuosina leikataan koska muualta ei enää voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulta ei kysytä lähivuosina leikataan koska muualta ei enää voi.

Hei olen koko ikäni tehnyt töitä olen tienannut eläkkeeni. Mitä sinä olet tehnyt? No ainakin valitat palstalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hei olen koko ikäni tehnyt töitä olen tienannut eläkkeeni. Mitä sinä olet tehnyt? No ainakin valitat palstalla.

Eli sinäkin uskot tuohon satuun että olet itse tienannut eläkkeesi. Etpäs olekaan. Suuri osa siitä on sosiaalitukea jota pitää voida leikellä kun tiukka paikka tulee eli nyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinäkin uskot tuohon satuun että olet itse tienannut eläkkeesi. Etpäs olekaan. Suuri osa siitä on sosiaalitukea jota pitää voida leikellä kun tiukka paikka tulee eli nyt.

Mitä helvetin sosiaalitukia? Olen maksanut eläkekassan joka tilistä. Et taida ymmärtää mikä se on🥵 sinä se olet sosiaalitukien varassa. Mene töihin ja lopeta kitinä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä helvetin sosiaalitukia? Olen maksanut eläkekassan joka tilistä. Et taida ymmärtää mikä se on🥵 sinä se olet sosiaalitukien varassa. Mene töihin ja lopeta kitinä

Jos olet itse maksanut eläkkeesi niin sopiiko, ettei nyt töissä käyvien tarvitse maksaa sinulle mitään?

• Anonyymi

Juu takuueläkkeet ilman muuta leikkuriin!

Takuuueläkettä saa sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä.
      Usein se joka on tehnyt pitkän työuran, ei saa työeläkettä paljoa enempää.

Joku roti tähänkin tarvisi löytyä.

• Anonyymi

Ai että kun sinä et saa juuri mitään niin muidenkaan ei kuulu saada?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai että kun sinä et saa juuri mitään niin muidenkaan ei kuulu saada?

Kysytkö tuota itseltäsi?

Tunnut olevan sitä mieltä, että se joka ei ole mitään ansainnut oman eläkkeensä eteen, niin tarvii saada sama kuin sen joka on tehnyt monta vuotta työtä eläkkeensä eteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysytkö tuota itseltäsi?

Tunnut olevan sitä mieltä, että se joka ei ole mitään ansainnut oman eläkkeensä eteen, niin tarvii saada sama kuin sen joka on tehnyt monta vuotta työtä eläkkeensä eteen?

Katkeruutesi ymmärtää mutta mitäs raadoit oma on valintasi miten elämäsi vietät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain sentään työn iloa. Olin nimittäin koko tehtaan nopein kartonkikuppien pinoaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se katkeruutesi tuot esille, kun et kestä kuulla totuutta.

Itselläni vielä muutama vuosi raadettavana.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se katkeruutesi tuot esille, kun et kestä kuulla totuutta.

Itselläni vielä muutama vuosi raadettavana.

Empä usko etköhän sinä lennä lomautettuna pihalle jo ihan lähiaikoina.

• Anonyymi

Kaikissa eläkkeistä neljäviidesosaa on tavallaan takuueläkettä. Yleinen harhaluulo vanhuksilla on että he ovat tienanneet itse eläkkeensä vaikka todellisuudessa ovat tienanneet vain murto-osan siitä.

• Anonyymi
        UUSI

Et ymmärrä yhteiskunnan ja talouden dynamiikasta mitään. Laittaisit edes naurattavien kommenttiesi perää kysymysmerkin (?), niin et nolaisi itseäsi täydellisesti.

• Anonyymi

Millä se mummosi sitten ostaisi sinulle kaikkea kivaa?

• Anonyymi

No en tiedä mutta eikai yhteiskunnan jakamalla ilmaisella rahalla saisi mitään kivaa ostella.

• Anonyymi

Mukavaa nähdä verokoneessa kaltaisiani, mukavasta eli yli 120000 euron eläkkeestä nauttivia.

• Anonyymi

Nolla tuli liikaa.

• Anonyymi

Kateus paistaa voimakkaana 🤣

• Anonyymi

Ökyeläkkeitä saavat pitäisi oikeastaan surmata. Olisi isoa säästöä.

• Anonyymi
        UUSI

Ai kamala!

• Anonyymi

Varsinkin takuueläkkeet tulee lopettaa, koska niiden eteen ei ole tehty töitä.

• Anonyymi
        UUSI

Eihän muidenkaan eläkkeiden eteen ole. Tai on mutta vain murto-osaan niistä. Miksei niitä tule lopettaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän muidenkaan eläkkeiden eteen ole. Tai on mutta vain murto-osaan niistä. Miksei niitä tule lopettaa?

Eläkejärjestelmä on petos nykypolvea kohtaan. Vanhukset ovat ryöstäneet meidät.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkejärjestelmä on petos nykypolvea kohtaan. Vanhukset ovat ryöstäneet meidät.

Nythän vitsin murjaisit.
        Eiköhän asia ole toisinpäin, että me vanhukset kustannamme verorahoilla teidän luusereiden kulut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän vitsin murjaisit.
        Eiköhän asia ole toisinpäin, että me vanhukset kustannamme verorahoilla teidän luusereiden kulut.

Kiusallinen aihe näköjään sinulle. Mutta ei se totuuden kieltäminen muuta sitä totuutta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusallinen aihe näköjään sinulle. Mutta ei se totuuden kieltäminen muuta sitä totuutta.

Entä sinulle. Et varmaan ymmärrä mikä ero on tienatulla eläkkeellä ja takuueläkeellä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaisin mieluusti maksamani eläkerahat ja niille kertyneet tuotot itselleni ja vastaisin itse niiden sijoittamisesta ja käytöstä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaisin mieluusti maksamani eläkerahat ja niille kertyneet tuotot itselleni ja vastaisin itse niiden sijoittamisesta ja käytöstä.

Kuolisit nälkään mutta mikäpäs siinä soittele eläkeyhtiöösi ja vaadi näin toimittavan.

Nyt maksuun laitetut eläkkeet kerätään pääosin nykytyöntekijöiltä ja työnantajilta.

Kun vertaat aikanasi maksamiasi työeläkemaksuja ja vertaat niitä nykyään työväeltä kerättäviin joilla siis sinun eläkkeesi kustannetaan tänäpänä niin huomaat ohoh emmepäs me olekaan itse niitä tienanneet jos niihin tarvitaan noin v*****ti kerätä rahaa nykytyöläiseltä.

Lisänä työeläkeyhtiöt saavat toki sijoitustuottoina osan, mutta se on aina riskipeliä toki helpottaa nykytyöläisen eläkeläisen elatustaakkaa hiukan. Noin 10% eläkkeistä saadaan sijoitustuotoilla.

Auttoiko tämä selitykseni nyt sinua pääseemään yleisestä harhasta joka kuuluu. Me olemme itse eläkkeemme tienanneet. Ette ole.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja nazi pitää leikkureista.

• Anonyymi
        UUSI

Nazit pitää kitkeä yhteiskunnasta. Onko yhteiskunnalla varaan nazien suljettuihin säilöntälaitoksiin, heillä itsellään kuitenkin on, historian valossa, keinot ongelman ratkaisuun.

• Anonyymi
      UUSI

Tämäkin ketju osoittaa miksi politiikot eivät uskalla koskea eläkkeisiin toki eläkerahastoista voidaan vipata koska sijoitukset on aina pomminvarmaa tuloa huutista mutta joo. Nykyajan työläinen siis maksaa itsensä kipeäksi eläkemaksuja jotta nykyajan eläkeläisten eläkkeet saataisiin maksettua. Nykyajan eläkeläinen ei siis aikoinaan itsemaksanut eläkemaksuja juuri mitään, vaan sai rauhassa kerryttää omaisuuttaan. Hänelle luvattiin silti täysi eläke. Nykytyöläisen sukupolvi ei voi kerryttää onaisuutta koska maksaa itsensä kipeäksi nykyeläkeläisen eläkettä ja käytännössä elättää hänetkin ja jää itse köyhemmäksi kuin nykyeläkeläinen. Tämä on ensimmäinen sukupolvi joka jää köyhemmäksi kuin edellinen juuri tämän eläkeryöstön takia. Nyt vanhukset tulevat kitisemään jotain että rahat pistetään kaljaan ja tupakkaan. Ei pistetä nykyään on ihmiset raittiimpia kuin ennen. No aloittakaa kitinä tästä arvon vanhukset ja kertokaa mitä "en tajua".

• Anonyymi
        UUSI

Kokoomus-hallitus vippaa eläkerahastoista itselleen. Nämä rahastot toimivat finanssipoliittisella sijoitus-tuotto periaatteella, ne kasvavat 10 % vuodessa ja rahoittavat itse itseään. Olet siis väärässä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoomus-hallitus vippaa eläkerahastoista itselleen. Nämä rahastot toimivat finanssipoliittisella sijoitus-tuotto periaatteella, ne kasvavat 10 % vuodessa ja rahoittavat itse itseään. Olet siis väärässä.

Eläkerahat kiinni pörssipelissä. Joku nuolee jo jossain huuliaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkerahat kiinni pörssipelissä. Joku nuolee jo jossain huuliaan.

Petterihän vois jakaa ne maailman varakkaille se luo työtä ja viisipäiväisiä työviikkoja.

• Anonyymi
      UUSI

Eläkkeellä olevat ovat eläneet Suomen taloushistorian vauraimman kauden, eivätkä ole valmiita antamaan muruakaan köyhtyvän maan nuoremmalle polvelle.

• Anonyymi
        UUSI

Ja se niiden käytös tuolla kaupoissa ja muualla. Aivan järkyttävää valitusta joka asiasta kun ovat niin hemmoteltuja.

• Anonyymi
        UUSI

Älä valehtele, suuret ikäluokat, jotka ovat nyt eläkkeellä ovat sota-ajan lapsia ja ovat eläneet hyvin köyhän lapsuuden.
        Ovat myös joutuneet lapsesta asti tekemään työtä.

Ota selvää suomen historiasta ennen kuin tuut tänne huuteleen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele, suuret ikäluokat, jotka ovat nyt eläkkeellä ovat sota-ajan lapsia ja ovat eläneet hyvin köyhän lapsuuden.

Eläkkeellä olevien vanhemmat eli sodan kokeneet ovat rakentanut tämän maan. Lopettakaa valehtelu te hyvän arjen eläneet eläkeläiset.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nytkin eletään hyvin köyhää lapsuutta ruoka ei riitä koko kuukaudeksi. Vanhemmilta otetaan varmasti liikaa teidän eläkkeiden takia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nytkin eletään hyvin köyhää lapsuutta ruoka ei riitä koko kuukaudeksi. Vanhemmilta otetaan varmasti liikaa teidän eläkkeiden takia.

Lapsien ravinto on nykyaikana osalla kansaa liikaa yksipuolistunut köyhyyden vuoksi vastaava tilanne on ollut Suomessa viimeksi ehkä 1950- luvulla. Kyllä joku maalla asunut eläkeläinen on voinut olla köyhä lapsena mutta suhteutettuna tuon ajan elinolosuhteisiin varmasti henkisesti paljon helpompi tilanteena kuin nykyään.

• Anonyymi
      UUSI

Eläkkeistä ruvetaan kunnolla leikkaamaan varmaan jo ensi vuonna koska talous ja työllisyys ei rupea paranemaan ja miksi rupeaisikaan kun hallituksen toimet aihettavat vain lisää työtyömyyttä ja konkursseja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      81
      5340
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      74
      4709
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      131
      4650
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      369
      2091
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      94
      1708
    6. 99
      1607
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1507
    8. 349
      1197
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      57
      1022
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1011
    Aihe