Eläkkeet leikkuriin

Anonyymi-ap

Noin neljäviidesosaa eläkkeistä on ansiotonta sosiaalitukea. Leikkuriin vaan.

200

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu, eläkkeitä pitäisi leikata rajulla kädellä. Kaikille pitäisi maksaa eläkettä ainoastaan sen minkä työntö saa, eli noin 600 e /kk.

• Anonyymi

Paljon työntö saa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon työntö saa?

Orgasmi saattaa ainakin tulla

• Anonyymi kirjoitti:

Orgasmi saattaa ainakin tulla

😹😹😹👍👍🎪👍

• Anonyymi

Eläkeläiset on työnteolla ansainneet eläkkeensä!!Mutta miksi elämämme mukapakolaisia 10,5 miljardilla? Oisko syytä leikata ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeläiset on työnteolla ansainneet eläkkeensä!!Mutta miksi elämämme mukapakolaisia 10,5 miljardilla? Oisko syytä leikata ...

Tai oikeastaan, miksi elätämme joutilaita Persujen äänestäjiä jotka eivät halua töihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kurdistanin vuohipaimenet kotimatkalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kurdistanin vuohipaimenet kotimatkalle

👏🇫🇮...

• Anonyymi

Ja loisia luukulla muiden veronmaksajien taskuilla? Sekö on sinusta ok? Kuinka sä kehtaat? Äitis ja isäskin on varmaan loisia, mutta en usko, dttä mummus ja pappas on. Heillä on vielä ylpeytensä, että pärjäävät omillaan vaikka huonostikkin. Kuin sä oikeesti kehtaat? Hanki itelles töitä, tule yhteiskuntakelpoiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai oikeastaan, miksi elätämme joutilaita Persujen äänestäjiä jotka eivät halua töihin?

Mä äänestin persuja, jo useamman kerran. Olemme töissä käyviä, maksamme veromme ja velvoitteemme. Olemme myös tehneet lapsia, joille olemme opettaneet, että koulut käytävä ns kunniakkaasti, töitä tehtävä. Olen ylpeä lapsistani, jotka ovat opiskelleet ja tekevät töitä! Harmi, että sinunkin vanhempasi ovat luusereita, eikä ole sinulle elämää opettaneet. Ei kannata usko vihervassareiden aivopesuvalheita.
        Ps. Mä jää kohta eläkkeelle varsinaisen eläkeiän jälkeen. Harmittaako noin kovin? Kunhan saat 50 v työelämää täysi, voisit olla itsestäsi ylpeä. Minä ainakin olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämämme mukapakolaiset on hienoa sanataidetta runollisuutta ja kaunoa parhaimmillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä äänestin persuja, jo useamman kerran. Olemme töissä käyviä, maksamme veromme ja velvoitteemme. Olemme myös tehneet lapsia, joille olemme opettaneet, että koulut käytävä ns kunniakkaasti, töitä tehtävä. Olen ylpeä lapsistani, jotka ovat opiskelleet ja tekevät töitä! Harmi, että sinunkin vanhempasi ovat luusereita, eikä ole sinulle elämää opettaneet. Ei kannata usko vihervassareiden aivopesuvalheita.
        Ps. Mä jää kohta eläkkeelle varsinaisen eläkeiän jälkeen. Harmittaako noin kovin? Kunhan saat 50 v työelämää täysi, voisit olla itsestäsi ylpeä. Minä ainakin olen.

Särkeekö sun niveliä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kadutko vasta kuolinvuoteellasi liiallista työntekoasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulehan typerys, 99% suomalaisista todella haluaa tehdä töitä! Jos et tätä tiedä, et ilmeisesti tunne montakaan ihmistä etkä varsinkaan keskustele heidän kanssaan elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulehan typerys, 99% suomalaisista todella haluaa tehdä töitä! Jos et tätä tiedä, et ilmeisesti tunne montakaan ihmistä etkä varsinkaan keskustele heidän kanssaan elämästä.

Lohduttelet itseäsi oman elämäsi pilaamisella liiallisella työnteolla. Eihän asia noin ole vaan työnteko kaduttaa. Yleensä siinä vaiheessa kun eläkelaskelma tulee se suorastaan v*******aa. Saman saisi tekemättä töitäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lohduttelet itseäsi oman elämäsi pilaamisella liiallisella työnteolla. Eihän asia noin ole vaan työnteko kaduttaa. Yleensä siinä vaiheessa kun eläkelaskelma tulee se suorastaan v*******aa. Saman saisi tekemättä töitäkin.

Voi sinua loista. Eipä ihme että olet kitisijä eläkkeistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua loista. Eipä ihme että olet kitisijä eläkkeistä

Osui ja ihanasti upposikin

• Anonyymi

Tota, mites sitten maksetaan tuosta summasta asumiskustannukset (kaikki), mahdolliset lainat, muut maksut, syöminen, joskys jotain rytkyäkin.
        Luukultako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä tossa mietin itteäni, kun noita työvuosikymmeniä on kertynyt "jokunen" lapsesta asti ja olen eläkkeeni, veroni, joskus kirkollisveronikin, dekä ihan helvetin kovan (8,65% bgutosta) työttömyysvakuutusmaksun pienistä palkoistani maksanut, että olen eläkkeeni ansainnut viimestä penniä myöten. Työttömyysvakuutusmaksu menee loisille, miksi mua siitä rangaistaan, ettei pikkuapinat viitsi edes hakea niitä töitä?? Tuo turha maksu palkansaajilta pois!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Särkeekö sun niveliä?

Ei, myt selkä on ihan helvetin kipee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs kansaneläke nyt on?

• Anonyymi

en kyllä allekirjoita

• Anonyymi

Sinulta ei kysytä lähivuosina leikataan koska muualta ei enää voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei olen koko ikäni tehnyt töitä olen tienannut eläkkeeni. Mitä sinä olet tehnyt? No ainakin valitat palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei olen koko ikäni tehnyt töitä olen tienannut eläkkeeni. Mitä sinä olet tehnyt? No ainakin valitat palstalla.

Eli sinäkin uskot tuohon satuun että olet itse tienannut eläkkeesi. Etpäs olekaan. Suuri osa siitä on sosiaalitukea jota pitää voida leikellä kun tiukka paikka tulee eli nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinäkin uskot tuohon satuun että olet itse tienannut eläkkeesi. Etpäs olekaan. Suuri osa siitä on sosiaalitukea jota pitää voida leikellä kun tiukka paikka tulee eli nyt.

Mitä helvetin sosiaalitukia? Olen maksanut eläkekassan joka tilistä. Et taida ymmärtää mikä se on🥵 sinä se olet sosiaalitukien varassa. Mene töihin ja lopeta kitinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä helvetin sosiaalitukia? Olen maksanut eläkekassan joka tilistä. Et taida ymmärtää mikä se on🥵 sinä se olet sosiaalitukien varassa. Mene töihin ja lopeta kitinä

Jos olet itse maksanut eläkkeesi niin sopiiko, ettei nyt töissä käyvien tarvitse maksaa sinulle mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole maksanut. Suosittelen tutustumaan faktoihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä,itse ansaittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei.. Otaha törppö selvää asioista.Ennen eläke kertymä alkoi kun täytti 23v.Ja joka tiilistä otettiin eläke maksu,jotka on vuosien saatossa sijoitettu ympäri maailmaa. Sijoitukset tuottaneet satoja miljardeja.Ja sieltä tulee eläkkeet.Itse tein aikanaan ,kun lapset oli pieniä kolmea työtä..Ei. Hävetä olla eläkkeellä.Mites oma työ historia??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä tiedät?? Joka tilistä lähti maksut. Voitko olla tyhmä kun väität paskaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyvät varmaan sinulta. Olet tyhmä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet itse maksanut eläkkeesi niin sopiiko, ettei nyt töissä käyvien tarvitse maksaa sinulle mitään?

Sopii hyvin 🥶

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiaa ei voi selkeämmin ilmaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiaa ei voi selkeämmin ilmaista.

Maksaa jotain hiluja ja luulee että niistä kertyy eläke. Ehkä jos delaa lähes välittömästi eläkkeelle päästyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksaa jotain hiluja ja luulee että niistä kertyy eläke. Ehkä jos delaa lähes välittömästi eläkkeelle päästyään.

Heips onko sinulle iso pettymys olen ollut 4vuotta hyvin ansatulla eläkkeellä. Ja on ihan hyvä eläke ei tarvitse notkua sossun luukulla. Otapa mallia 🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heips onko sinulle iso pettymys olen ollut 4vuotta hyvin ansatulla eläkkeellä. Ja on ihan hyvä eläke ei tarvitse notkua sossun luukulla. Otapa mallia 🤗

Hyvä eläke eikä tarvi notkua sossun luukulla? Sehän on sama asia.
        Eläkeläiset taputtaa käsiään kun ihmisten toimeentulotukia leikataan. Mutta eläke on yhtä lailla ansiotonta sosiaalitukea ja eikä muka saa leikata. Onneksi Riikka tähyilee jo saksiensa kanssa tähänkin suuntaan ja on vain ajan kysymys kun eläkkeet lähtevät ja ahneen sukupolven itselleen kahmimat ilmaiset rahat poistuvat. oikeudenmukaisuus voittakoon ja kaikki osallistukoon taloustalkoisiin. Myös suuri ja ahne ikäluokka jonka pyramidihuijauksen joudumme nyt kaikki maksamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä tiedät?? Joka tilistä lähti maksut. Voitko olla tyhmä kun väität paskaa??

Lähti lähti mutta lähtikö tarpeeksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites sinulla kertyy? Lopettaisit itkun ja menisit töihin ei tarvitse hikoilla ja olka kade 🙈

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähti lähti mutta lähtikö tarpeeksi?

Varmaan lähti kun eläkekassa maksaa eläkkeen ei kela. Lopeta sinä kitinä ja mene töihin niin tiedät paljonko menee eläkekassaan.🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan lähti kun eläkekassa maksaa eläkkeen ei kela. Lopeta sinä kitinä ja mene töihin niin tiedät paljonko menee eläkekassaan.🤔

Suunnilleen tiedän. Sinulta meni eläkekassaan 7% sillä hetkellä kun sinä teit töitä eläkeläisiä (eli työläisten elätettäviä) oli paljon vähemmän. Nyt kun nykytyöläisten tehtävänä on elättää sinut ja reilu miljoona muuta yli tonnin "itse tienannutta" loisijaa heiltä meneekin 25% samaan kassaan.
        Harhainen mielesi kuvittelee edelleen että eläkemaksut säästetään itselle. Väärä käsitys niillä maksetaan muiden eläminen. Eläkerahasi ovat tuottaneet rahastoissa. Osittain oikein. Kuitenkin siitä huolimatta eläkkeisiin tarvittavat varat kerätään noin 80%:sti nykytyöläisen tulosta. Rahastoista noin 10 % loput tulee muualta valtiolta yms. Jos kaikki eläkkeet maksettaisiin rahastoista ne kuivuisivat muutamassa vuodessa. Koska eläkemaksut ovat nykyään noin korkeat on kyseessä ensimmäinen sukupolvi joka jää köyhemmäksi kuin edellinen ja keidenkähän vika se voisi olla. Aivan kauhean korkeita eläkkeitä saavien. Eläkkeen saajat ovat itse maksaneet eli vanhuskielellä säästäneet eläkkeistään noin viidesosan eli joka vuosi he saavat siis noin kolme itseansaittua eläkettä loput yhdeksän maksaa nykytyöläinen. Ja leikata ei saisi. Tässä tilanteessa pitäisi kaikille suvaita vain joku tonnin peruseläke ilman veroja ja leikata loput koska se on yhtä ilmaista rahaa heille kuin mikä tahansa toimeentulotuki työttömälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei.. Otaha törppö selvää asioista.Ennen eläke kertymä alkoi kun täytti 23v.Ja joka tiilistä otettiin eläke maksu,jotka on vuosien saatossa sijoitettu ympäri maailmaa. Sijoitukset tuottaneet satoja miljardeja.Ja sieltä tulee eläkkeet.Itse tein aikanaan ,kun lapset oli pieniä kolmea työtä..Ei. Hävetä olla eläkkeellä.Mites oma työ historia??

Ei ne sieltä tule. Kuka sinulle tuollaista soopaa on kertonut? Nehän rahoitetaan pääosin nykytyöväeltä kerätyistä eläkemaksuista. Joka palkasta lähtee 25% eläkeläisille. Yrittäjä ja työntekijä maksavat ne.
        Taidat nyt vaan rauhoitella omaa mieltä ja laakereilla lepäämisesi oikeutusta näillä rahastosaduilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerros tarkemmin "suurin osa", eläkkeen koostumus. Työssäkäyvät maksaa eläkemaksunsa Työeläkeyhtiöille, ei valtiolle. Työeläkeyhtiöt sijoittaa niitä rahoja ympäriinsä, tietenkin maksavat työntekijöidensä palkat jne.. ymmärrätkö edes tätä? Sitten kun tulee se aika, että jää eläkkeelle, niin sen eläkkeen maksaa se ELÄKEFIRMA, EI VALTIO! Onko sun niin vaikea ymmärtää näin yksinkertainen asia?
        Loisivien, mm sinä, tulevan kansaneläkkeen maksaa valtio eli ME veronmaksajat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai työssäkäyvät maksaa omaa eläkettään, piiri pieni pyörii, muuten et saisi aikanasi eläkettä, jos ei kukaan maksaisi. Et sä ressukka töissä ole, kun et ymmärrä tällaisia asioita, koulukin on jäänyt varmaan ekaan luokkaan. Säälittää vain, kuinka surkea sukupolvi on sinunlaisesi. Pakko kysyä, minkälaiset vanhemmat sulla oikein on, kun olet noin surkea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä eläke eikä tarvi notkua sossun luukulla? Sehän on sama asia.
        Eläkeläiset taputtaa käsiään kun ihmisten toimeentulotukia leikataan. Mutta eläke on yhtä lailla ansiotonta sosiaalitukea ja eikä muka saa leikata. Onneksi Riikka tähyilee jo saksiensa kanssa tähänkin suuntaan ja on vain ajan kysymys kun eläkkeet lähtevät ja ahneen sukupolven itselleen kahmimat ilmaiset rahat poistuvat. oikeudenmukaisuus voittakoon ja kaikki osallistukoon taloustalkoisiin. Myös suuri ja ahne ikäluokka jonka pyramidihuijauksen joudumme nyt kaikki maksamaan.

Kuitenkin osallistun hyväntekeväisyyteen . En viitsi luetella mitä kaikkea teen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa miettiä mitä kirjoittaa. Ei taida olla kaikki muumit kotona. Ärsyttää tuollainen loinen joka kirjoittaa täyttä soopaa.hanki elämä

• Anonyymi

Juu takuueläkkeet ilman muuta leikkuriin!

Takuuueläkettä saa sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä.
      Usein se joka on tehnyt pitkän työuran, ei saa työeläkettä paljoa enempää.

Joku roti tähänkin tarvisi löytyä.

• Anonyymi

Ai että kun sinä et saa juuri mitään niin muidenkaan ei kuulu saada?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai että kun sinä et saa juuri mitään niin muidenkaan ei kuulu saada?

Kysytkö tuota itseltäsi?

Tunnut olevan sitä mieltä, että se joka ei ole mitään ansainnut oman eläkkeensä eteen, niin tarvii saada sama kuin sen joka on tehnyt monta vuotta työtä eläkkeensä eteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysytkö tuota itseltäsi?

Tunnut olevan sitä mieltä, että se joka ei ole mitään ansainnut oman eläkkeensä eteen, niin tarvii saada sama kuin sen joka on tehnyt monta vuotta työtä eläkkeensä eteen?

Katkeruutesi ymmärtää mutta mitäs raadoit oma on valintasi miten elämäsi vietät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain sentään työn iloa. Olin nimittäin koko tehtaan nopein kartonkikuppien pinoaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se katkeruutesi tuot esille, kun et kestä kuulla totuutta.

Itselläni vielä muutama vuosi raadettavana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se katkeruutesi tuot esille, kun et kestä kuulla totuutta.

Itselläni vielä muutama vuosi raadettavana.

Empä usko etköhän sinä lennä lomautettuna pihalle jo ihan lähiaikoina.

• Anonyymi

Ai että vammaisten ja sairaiden takuueläkkeet leikkuriin!? Ovat jo nyt ruokajonon jatkona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai että vammaisten ja sairaiden takuueläkkeet leikkuriin!? Ovat jo nyt ruokajonon jatkona.

Olitko tänäänkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olitko tänäänkin?

Huomenna oon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs raadoit??

Hyvän kysymyksen esitit "mitäs raadoit" ja tällä päästään siihen asiaan.

Katsohan kultaseni, ei ollut ilmaista rahaa loisijoille, ei ollut kela-tukia joka lähtöön. Esim opiskelut piti maksaa itse ja tehtävä töitä, mitä sai. Ei ollut asumistukia ym tukia, joissa veronmaksajien rahoja surutta jaettiin loisille. Oli pakko mennä töihin ja tehdä niitä töitä, mitä sai, sillä paskapalkallakin.
        Ei, ei tässä mennä 1900-luvun alkuun asti vaan vain 30-40 v taaksepäin. Nyt sinunlaistesi vanhemmat on syntyneet silloin ja tottuneita "luukuttajia" ja sitten alkoivat pykäämään pentuja eli sinunlaisiasi, kun tuli lapsilisää, luukulta sai fyrkkaa, kunhan keksi syitä "tarpeilleen", osa pareista "erosi" toinen posterestante, vaikka elämä jatkui entisellään, mutta varastettiin tuplatukiaiset. Tämä rosvoaminen jatkuu edellern ja ainoa, miten sinunlaisesi piltit on vanhemmat kasvattanut, on se, että "miten saa kupattua rahaa tekemättä mitään".
        Sääli..

• Anonyymi

Kaikissa eläkkeistä neljäviidesosaa on tavallaan takuueläkettä. Yleinen harhaluulo vanhuksilla on että he ovat tienanneet itse eläkkeensä vaikka todellisuudessa ovat tienanneet vain murto-osan siitä.

• Anonyymi

Et ymmärrä yhteiskunnan ja talouden dynamiikasta mitään. Laittaisit edes naurattavien kommenttiesi perää kysymysmerkin (?), niin et nolaisi itseäsi täydellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ymmärrä yhteiskunnan ja talouden dynamiikasta mitään. Laittaisit edes naurattavien kommenttiesi perää kysymysmerkin (?), niin et nolaisi itseäsi täydellisesti.

Täysin samaa mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Ei kukaan laita kysymysmerkkiä, jos ei ole mitään kysymystäkään. Sehän vasta naurettavaa olisi.

• Anonyymi

Millä se mummosi sitten ostaisi sinulle kaikkea kivaa?

• Anonyymi

No en tiedä mutta eikai yhteiskunnan jakamalla ilmaisella rahalla saisi mitään kivaa ostella.

• Anonyymi

Mukavaa nähdä verokoneessa kaltaisiani, mukavasta eli yli 120000 euron eläkkeestä nauttivia.

• Anonyymi

Nolla tuli liikaa.

• Anonyymi

Kateus paistaa voimakkaana 🤣

• Anonyymi

Varsinkin takuueläkkeet tulee lopettaa, koska niiden eteen ei ole tehty töitä.

• Anonyymi

Eihän muidenkaan eläkkeiden eteen ole. Tai on mutta vain murto-osaan niistä. Miksei niitä tule lopettaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän muidenkaan eläkkeiden eteen ole. Tai on mutta vain murto-osaan niistä. Miksei niitä tule lopettaa?

Eläkejärjestelmä on petos nykypolvea kohtaan. Vanhukset ovat ryöstäneet meidät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkejärjestelmä on petos nykypolvea kohtaan. Vanhukset ovat ryöstäneet meidät.

Nythän vitsin murjaisit.
        Eiköhän asia ole toisinpäin, että me vanhukset kustannamme verorahoilla teidän luusereiden kulut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän vitsin murjaisit.
        Eiköhän asia ole toisinpäin, että me vanhukset kustannamme verorahoilla teidän luusereiden kulut.

Kiusallinen aihe näköjään sinulle. Mutta ei se totuuden kieltäminen muuta sitä totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusallinen aihe näköjään sinulle. Mutta ei se totuuden kieltäminen muuta sitä totuutta.

Entä sinulle. Et varmaan ymmärrä mikä ero on tienatulla eläkkeellä ja takuueläkeellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaisin mieluusti maksamani eläkerahat ja niille kertyneet tuotot itselleni ja vastaisin itse niiden sijoittamisesta ja käytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaisin mieluusti maksamani eläkerahat ja niille kertyneet tuotot itselleni ja vastaisin itse niiden sijoittamisesta ja käytöstä.

Kuolisit nälkään mutta mikäpäs siinä soittele eläkeyhtiöösi ja vaadi näin toimittavan.

Nyt maksuun laitetut eläkkeet kerätään pääosin nykytyöntekijöiltä ja työnantajilta.

Kun vertaat aikanasi maksamiasi työeläkemaksuja ja vertaat niitä nykyään työväeltä kerättäviin joilla siis sinun eläkkeesi kustannetaan tänäpänä niin huomaat ohoh emmepäs me olekaan itse niitä tienanneet jos niihin tarvitaan noin v*****ti kerätä rahaa nykytyöläiseltä.

Lisänä työeläkeyhtiöt saavat toki sijoitustuottoina osan, mutta se on aina riskipeliä toki helpottaa nykytyöläisen eläkeläisen elatustaakkaa hiukan. Noin 10% eläkkeistä saadaan sijoitustuotoilla.

Auttoiko tämä selitykseni nyt sinua pääseemään yleisestä harhasta joka kuuluu. Me olemme itse eläkkeemme tienanneet. Ette ole.

• Anonyymi

Takuueläkkeillä sitkuttelevat myös vammaiset ja kaikista sairaimmat! Turha heitä on rangaista muutaman elämäntapa työttömän vuoksi leikkaamalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän vitsin murjaisit.

Kustannat eläkkeistä maksetuilla veroilla jotakin? Olet keksinyt ikiliikkujan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ihan oikeesti sä olet noin tyhmä?
        Kerros vähän itestäs, rehellisesti.
        Ikä, ammatti, opiskelu, kauanko tehnyt töitä, asumismuoto ym tällaista normaalia elämän nenoa.

Paljonko sulla menee palkasta veroa, TyEL-maksua, Työttömyysvakuutusmaksua, nautitko jo ylimääräisestä sairausvakuutusverosta?

• Anonyymi

Aloittaja nazi pitää leikkureista.

• Anonyymi

Nazit pitää kitkeä yhteiskunnasta. Onko yhteiskunnalla varaan nazien suljettuihin säilöntälaitoksiin, heillä itsellään kuitenkin on, historian valossa, keinot ongelman ratkaisuun.

• Anonyymi

Tämäkin ketju osoittaa miksi politiikot eivät uskalla koskea eläkkeisiin toki eläkerahastoista voidaan vipata koska sijoitukset on aina pomminvarmaa tuloa huutista mutta joo. Nykyajan työläinen siis maksaa itsensä kipeäksi eläkemaksuja jotta nykyajan eläkeläisten eläkkeet saataisiin maksettua. Nykyajan eläkeläinen ei siis aikoinaan itsemaksanut eläkemaksuja juuri mitään, vaan sai rauhassa kerryttää omaisuuttaan. Hänelle luvattiin silti täysi eläke. Nykytyöläisen sukupolvi ei voi kerryttää onaisuutta koska maksaa itsensä kipeäksi nykyeläkeläisen eläkettä ja käytännössä elättää hänetkin ja jää itse köyhemmäksi kuin nykyeläkeläinen. Tämä on ensimmäinen sukupolvi joka jää köyhemmäksi kuin edellinen juuri tämän eläkeryöstön takia. Nyt vanhukset tulevat kitisemään jotain että rahat pistetään kaljaan ja tupakkaan. Ei pistetä nykyään on ihmiset raittiimpia kuin ennen. No aloittakaa kitinä tästä arvon vanhukset ja kertokaa mitä "en tajua".

• Anonyymi

Kokoomus-hallitus vippaa eläkerahastoista itselleen. Nämä rahastot toimivat finanssipoliittisella sijoitus-tuotto periaatteella, ne kasvavat 10 % vuodessa ja rahoittavat itse itseään. Olet siis väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoomus-hallitus vippaa eläkerahastoista itselleen. Nämä rahastot toimivat finanssipoliittisella sijoitus-tuotto periaatteella, ne kasvavat 10 % vuodessa ja rahoittavat itse itseään. Olet siis väärässä.

Eläkerahat kiinni pörssipelissä. Joku nuolee jo jossain huuliaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkerahat kiinni pörssipelissä. Joku nuolee jo jossain huuliaan.

Petterihän vois jakaa ne maailman varakkaille se luo työtä ja viisipäiväisiä työviikkoja.

• Anonyymi

Eläkkeellä olevat ovat eläneet Suomen taloushistorian vauraimman kauden, eivätkä ole valmiita antamaan muruakaan köyhtyvän maan nuoremmalle polvelle.

• Anonyymi

Ja se niiden käytös tuolla kaupoissa ja muualla. Aivan järkyttävää valitusta joka asiasta kun ovat niin hemmoteltuja.

• Anonyymi

Älä valehtele, suuret ikäluokat, jotka ovat nyt eläkkeellä ovat sota-ajan lapsia ja ovat eläneet hyvin köyhän lapsuuden.
        Ovat myös joutuneet lapsesta asti tekemään työtä.

Ota selvää suomen historiasta ennen kuin tuut tänne huuteleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele, suuret ikäluokat, jotka ovat nyt eläkkeellä ovat sota-ajan lapsia ja ovat eläneet hyvin köyhän lapsuuden.

Eläkkeellä olevien vanhemmat eli sodan kokeneet ovat rakentanut tämän maan. Lopettakaa valehtelu te hyvän arjen eläneet eläkeläiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nytkin eletään hyvin köyhää lapsuutta ruoka ei riitä koko kuukaudeksi. Vanhemmilta otetaan varmasti liikaa teidän eläkkeiden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nytkin eletään hyvin köyhää lapsuutta ruoka ei riitä koko kuukaudeksi. Vanhemmilta otetaan varmasti liikaa teidän eläkkeiden takia.

Lapsien ravinto on nykyaikana osalla kansaa liikaa yksipuolistunut köyhyyden vuoksi vastaava tilanne on ollut Suomessa viimeksi ehkä 1950- luvulla. Kyllä joku maalla asunut eläkeläinen on voinut olla köyhä lapsena mutta suhteutettuna tuon ajan elinolosuhteisiin varmasti henkisesti paljon helpompi tilanteena kuin nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se niiden käytös tuolla kaupoissa ja muualla. Aivan järkyttävää valitusta joka asiasta kun ovat niin hemmoteltuja.

Nuoret siis!

• Anonyymi

Eläkkeistä ruvetaan kunnolla leikkaamaan varmaan jo ensi vuonna koska talous ja työllisyys ei rupea paranemaan ja miksi rupeaisikaan kun hallituksen toimet aihettavat vain lisää työtyömyyttä ja konkursseja.

• Anonyymi

Työeläkeläiset taas hyökkäämässä armotta kansaneläkeläisten kimppuun. Jos on sairauden tai vamman vuoksi joutunut tuolle kitueläkkeelle niin sekös kismittää työeläkeläistä!

• Anonyymi

Heikkoudesta ei pidä palkita.

• Anonyymi

Eikö asia ole juuri päinvastoin, että viestiketjun aloittaja hyökkäsi työeläkeläisten kimppuun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö asia ole juuri päinvastoin, että viestiketjun aloittaja hyökkäsi työeläkeläisten kimppuun?

Totuudenpuhujista ei aina pidetä.

• Anonyymi

Koko ajan kirjoitetaan, että lihavuus lisääntyy , että kyllä ruokaa ainakin on tarjolla.

En muista nähneeni omassa nuoruudessani ylipainoisia ihmisiä, sillä silloin elettiin pula-aikaa eikä haaveiltu eläkkeelle jäämisestä, kuten nykysukupolvi tekee, vaikka on paljon paremmat olot.
      Pitäiskö viikossa olla vai yksi vapaapäivä kuten ennenkin?
      Nyt kertyy eläkettä paljon helpommin,
      vähemmällä työnteolla ja silti jaksetaan rutista.

• Anonyymi

Työeläkettäsi todennäköisesti leikataan satku tai parikin 2027 alusta. No jos olet hengissä enää vaikuttaa siltä että olet jo aika ikäloppu.

• Anonyymi

EK JOHTAJAN ELÄKKEET KANS LEIKATTAVA PUOLET POIS ONA KANSAN MAKSAMAA PALKKAA

• Anonyymi

Ei käy koska EK kieltää.

• Anonyymi

Työn teonhan piti olla aina kannattavampaa .Näinhän ei ole . Työtä pienellä palkalla ikänsä tehnyt ei saa juurikaan enempää eläkettä nettona kuin mitä takuueläke on, , koska pienestäkin eläkkeestä menee vero, takuueläkkeestä ei veroa. Kannattiko siis olla töissä pienellä palkalla ?? Jos on laskutaitoinen huomaa sen ettei kannata. Hallitus on hokenut työn aina kannattavan, tässä räikeä esimerkki mikä pitäisi korjata . Herää epäilys onko hallituksella laskutaitoa ??? vai onko tässä jokin muu intressi . Ei pitäisi huudella työn kannattavuudesta, kun se ei aina näin ole .Vääryys rehottaa .

• Anonyymi

Joo näin siinä käy kun Ay liikkeiden lepsuuden takia pienimät palkat eivät ole nousseet 30 vuoteen. Ehkä juuri siksi sallitaankin 15 000 kk ammattiliittojen pomoille että nämä neuvottelevat kiltisti 0,000001% n korotukset ja kaikki on tyytyväisiä.

• Anonyymi

Ai jaa, että nyt tämän hallituksen aikana, joka on ollut vallassa reilut kaksi vuotta, tilanne on muuttunut kuvaamallasi tavalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa, että nyt tämän hallituksen aikana, joka on ollut vallassa reilut kaksi vuotta, tilanne on muuttunut kuvaamallasi tavalla?

No pysynyt samana sitten.

• Anonyymi

Eihän kukaan ole itse eläkkeitään tienannut sehän on vain sellainen sanonta jonka jotkut hölmöt ottaa tosissaan. Pyytäisin tutustumaan eläkejärjestelmään ja ottamaan selvää asiasta jossei muuten usko. Sosiaalitukea eläke pääosin on. Eläkeläiset ovat Suomen suurin sosiaalitukea nauttiva ryhmä.

• Anonyymi

Mielestäni eläkettä pitäisi maksaa vain niille jotka eivät enää kykene töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni eläkettä pitäisi maksaa vain niille jotka eivät enää kykene töihin.

Nykynuoret eivät enää tule saamaan eläkettä ollenkaan. Järjestelmä on todella epäreilu. Eläkettä pitäisi maksaa enintään tonni kaikille. Jos haluaa enemmän töitä voipi tehdä. Onneksi niin käykin kohta kun vähän saksitaan tarkkailuluokan käsityöope Riikan kanssa.

• Anonyymi

Lopettakaa ainainen rutina menkää töihin!

Suomi on onnellisin maa, niin tuota teidän vassareiden rutinaa ei kukaan viitsi kuunnella, pyydän vaihtamaan levyä vähän iloisempaan aiheeseen, ettei menetetä onnellisimman kansan asemaa.
      Muistakaa vassarit, että olitte neljä vuotta vallassa, niin miksi, ette korjannu näitä epäkohtia?

• Anonyymi

Köyhiltä ei saa leikata, se ei kerta kaikkiaan käy meille perussuomalaisille.

• Anonyymi

Persujen kannatus noususuunnassa 👍.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persujen kannatus noususuunnassa 👍.

Hyvästi eläkkeet vihdoinkin. Kokkarit eivät suostu leikkaamaan eläkkeitä Suomen valtio kohtelee muutenkin eläkeläisiä kaltoin kuten Lasse Kurkilahdenkin tapaus osoittaa.

• Anonyymi

Ja mitä on tapahtunut? Leikattu kaikkein heikossa asemassa olevista. Kiitos petteri ja riikka

• Anonyymi

Eläke on yhtä lailla epäreilu tukimuoto kuin ansiosidonnainen työttömyyskorvauskin. On sovittu jossain että jos maksat ton ja ton verran niin sitten saat ton ja ton verran. Ansiosidonnaisen kohdalla ihmiset luulevat että rahat tulevat joltain liitolta eikä yhteiskunta niitä maksa. Aivan samoin luulevat eläkkeissä että ne on säästetty itse eikä yhteiskunta niitä maksa. En tiedä onko nämä sadut keksitty ihmisten mieltä rauhoittamaan ettei ole mikään sosiaalipummi vai miksi nämä urbaanilegendat vieläkin pyörivät ihmisten umpiluissa totuutena. Sekä työttömyyskorvauksen että eläkkeen pitäisi olla sama kaikille. Yhteiskunnan tehtävä ei ole ylläpitää samaa elintasoa mihin ihminen on tottunut vaan sen tulee turvata vain perustaso elämiseen. Elintasoelämä pitää kunkin itse tienata ja käyttää säästöjään jos haluaa niin elää.

• Anonyymi

Mitä ihmettä kyllä minä olen ihan itse säästänyt ansiosidonnaiseni joka tilistä meni liiton maksut yhyy

• Anonyymi

Kaikille tiedoksi eläkkeitä leikattu yli 30 vuotta Lipposen hallitus keksi taitetun indeksin ja leikkaus jatkuu aina vaan ,ja tiedoksi vielä eläkevaroilla maksettiin pankkiriisiä 60 miljardia markkaa,jälleen suomen päättäjät kyttää eläkevaroja valtion velkojen maksuun ,suomessa on noin miljoona köyhää eläkeläistä .

• Anonyymi

Ja miljoona vähemmän köyhää joita nykytyöläinen ökyelättää.

• Anonyymi

Eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus, josta hyötyvät nyt eläkkeellä olevat ikäluokat.

• Anonyymi

Minä suosittelen nuorempaa polvea tekemään jotain näyttävää, että politiikot uskaltavat leikata ekäkkeistä ja synnyttää säästyneillä varoilla työtä, millä tulee toimeen.

• Anonyymi

Aika monta vihaista gäbbänänulinaa jo poistettu. Huvittavaa katsella kahviloissa istuvia eläkeläisukkoköörejä, jotka kovaan ääneen arvostelevat esim. ulkomaalaisia ja syyttävät heitä ilmaisen rahan kuppaamisesta ja loisisimesta kaupoissa keskellä päivää. Aivan varmasti jokainen ukkokööriläinen saa enemmän sosiaalitukea kuin yksikään maahanmuuttaja.

• Anonyymi

Kyllä muistetaan Lipposen hallituksen raju leikkaus eläkeläisiltä. Vietiin pieneen työeläkkeeseen kuuluva pohjaosa n. 500 mk siihen aikaan. Se oli osa itse ansaittua työeläkettä. siis puututtiin ansaittuun työeläkkeeseen . Se vaikuttaa tänä päivänäkin . Onko ihme jos pieneläkeläisen rahat ei riitä esim. aina lääkkeisiin. Vuosikausiin eläkkeet eivät ole juurikaan nousseet. Jos nyt parina vuotena nousivat vähän enemmän, nousi siitä jo kamala haloo ja ruvettiin miettimään miten tämmöinen saada jatkossa estettyä . Ikuinen Muisto on tuosta 1990-luvulla tapahtuneesta, epäoikeufen mukaisesta leikkauksesta .Valtionvarainministerinä oli silloin muistaakseni Sauli Niinistö. Ilman tuota leikkausta pieneläkeläiset eivät olisi juuri nyt näin ahdingossa . Se nyt on vaan Fakta. Että tämmöstä .

• Anonyymi

Tälläistä on juuri hyvinvointivaltion aikaan eläneiden ja pilalle hemmoteltujen vanhusten itku. Takuueläkekin on monta sataa isompi kuin se mitätön rahasumma jolla arviolta miljoona ihmistä joutuu Suomessa elämään vaikka kävisivät töissäkin. Jos saa tonnin käteen eikä elä vika on täysin käyttäjässä. On kovaa niin kovaa yhyy

• Anonyymi

Olisi oikein että kaikenlainen sosialiapu /kela lopetettaisiin . Aivan hyvin ihmiset voivat kustantaa itse oman elämänsä , myös koulutukseen samat velvoitteet yliopistoihin .

• Anonyymi

Sosiaaliturvan idea on levinnyt jo melkein koko maailmaan. Kuulemma tulee halvemmaksi kuin se että sitä ei ole. Eihän tämä voi pitää paikkaansa. Millä logiikalla muka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sosiaaliturvan idea on levinnyt jo melkein koko maailmaan. Kuulemma tulee halvemmaksi kuin se että sitä ei ole. Eihän tämä voi pitää paikkaansa. Millä logiikalla muka?

Nythän täällä kovasti käsketään menemään töihin ja tienaamaan oma eläke kuten nykyeläkeläisetkin ovat tehneet. Niistähän on puolet jotain kotirouvia jotka eivät ole tehneet töitä ikinä. Mites tämä nyt sopii taas eläkeläissatuihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän täällä kovasti käsketään menemään töihin ja tienaamaan oma eläke kuten nykyeläkeläisetkin ovat tehneet. Niistähän on puolet jotain kotirouvia jotka eivät ole tehneet töitä ikinä. Mites tämä nyt sopii taas eläkeläissatuihin?

Sinulle tarvitsee kaikki asiat vääntää rautalangasta. Eipä tunnu menevän perille. Eipä voi mitään. Minä jään nauttimaan hyvästä eläkkeestä hyvällä omatunnolla. Kitise sinä siellä 🫡

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle tarvitsee kaikki asiat vääntää rautalangasta. Eipä tunnu menevän perille. Eipä voi mitään. Minä jään nauttimaan hyvästä eläkkeestä hyvällä omatunnolla. Kitise sinä siellä 🫡

Vanhus tajuu mutta epämiellyttävä totuus ei kiinnosta siksi nämä itsetyydytys intteet ja omantunnon tuskat. Kunnia-asia olisi pärjätä ilman apua ja nyt alkaakin ilmetä että hei hetkonen minähän tosiaan olen sosiaalipummi. Ja ollut maksujensa välttäjä koko ikänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhus tajuu mutta epämiellyttävä totuus ei kiinnosta siksi nämä itsetyydytys intteet ja omantunnon tuskat. Kunnia-asia olisi pärjätä ilman apua ja nyt alkaakin ilmetä että hei hetkonen minähän tosiaan olen sosiaalipummi. Ja ollut maksujensa välttäjä koko ikänsä.

Taidat itse olla sosiaalipummi? Aika kovasti tuntuu ottavan pattiin toisten eläkkeet🤑 saisi kyllä kaikilla olla sellainen eläke että toimeen tulee 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat itse olla sosiaalipummi? Aika kovasti tuntuu ottavan pattiin toisten eläkkeet🤑 saisi kyllä kaikilla olla sellainen eläke että toimeen tulee 🤔

Jäin koulun jälkeen suoraan eläkkeelle.

• Anonyymi

Ei tämänpäivän nuorilla ole hyviä ja hyväpalkkaisia tehdastyöpaikkoja valita asti niinkuin ennen oli. Lakkoilemalla kiristettiin hyvät tulot vähäisellä työmäärällä, ja nykyisten työläisten pitäisi tämän eliitin eläkkeet maksaa pienistä tuloista.

• Anonyymi

Lapsilisäjärjestelmä pitäisi uudistaa . Mitenkäs sitä on ennen elätetty lapset kun ei lapsilisiä ollut vaikka lapsia syntyi paljon enemmän . Lapsilisät tuli voimaan vuonna 1948. Nämä pitäisi muuttaa tulosidonnaisiksi niin kuin muutkin etuudet. rikkaat ei niitä tarvitse. Työeläkekin joka on oikeus ansaitusta työstä vähentää muita etuuksia . Joka ei pysty lapsiansa elättämään miksi niitä hankkii .

• Anonyymi

Lapsille kertyi mukavat 30000 euroa säästöön täysi-ikäisyyteen mennessä sijoitetuin lapsilisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsille kertyi mukavat 30000 euroa säästöön täysi-ikäisyyteen mennessä sijoitetuin lapsilisin.

Jo 8 poistettua viestiä. Varmaan huonostikäyttäytyvien vanhusten jotka ei pärjää jättieläkkeellään kun pitäähän sitä ihmisellä kaviaaria kerran viikossa olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo 8 poistettua viestiä. Varmaan huonostikäyttäytyvien vanhusten jotka ei pärjää jättieläkkeellään kun pitäähän sitä ihmisellä kaviaaria kerran viikossa olla.

Kyllä kaviaaria nautitaan joka päivä.

Poistetut viestit ovat vasemmistonuorison anarkistista uhoamista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaviaaria nautitaan joka päivä.

Poistetut viestit ovat vasemmistonuorison anarkistista uhoamista!

Täyteen kustu vaippa haisee kaviaarille. Eläkkeitä ei vissiin siksi leikata että hoitolaitokset haluaa kupata ne rahat. Kokoomukselle varmaan mieluisaa puuhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täyteen kustu vaippa haisee kaviaarille. Eläkkeitä ei vissiin siksi leikata että hoitolaitokset haluaa kupata ne rahat. Kokoomukselle varmaan mieluisaa puuhaa.

Vasemmistoanarkisteja vxtuttaa, kun on vaan einespullia pöydässä ja rapakaljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasemmistoanarkisteja vxtuttaa, kun on vaan einespullia pöydässä ja rapakaljaa.

Etkö pidä meistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö pidä meistä?

En!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoivapaikat etupäässä uskonveljien omistamia. Jarru tulee sieltä vaikuttamalla politiikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En!

Sitten sinun täytyy pyrkiä kohti yhteiskuntaa joka kieltää meidät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa kunnon järjestelmä on tiukka totalitarismi kunnon johtajalla. Tiellä makaavat hipit laitetaan töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet rehellinen kun tunnustit asian olevan näin. Teidän keskuudessa harvinaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet rehellinen kun tunnustit asian olevan näin. Teidän keskuudessa harvinaisuus.

Olen herännyt. Persujen tai sinimustien kannattaja nykyisin. Suomi ensin!!

• Anonyymi

Kaikill samat verot ja kaikille sama eläke olisi hyvä systeemi. Eläke vois olla ehkä tonni käteen.

• Anonyymi

Kyllä. Eläkkeet leikkuriin puolet pois kaikilta kunnes talous lähtee nousuun. Se tekisi terää suomen taloudelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Eläkkeet leikkuriin puolet pois kaikilta kunnes talous lähtee nousuun. Se tekisi terää suomen taloudelle.

Jees, otetaan puolet pois työttömyyskorvauksista ja sosiaalituista, Suomi nousuun!

• Anonyymi

Lakiin kirjattava, että eläkettä ei makseta muusta kuin työnteosta.
      Kannustaisi nuoria ja elämäntapatyöttömiäkin tarttumaan työn syrjään kiinni.

Turha on valittaa, ettei töitä ole, maailmassa on paljon tekemätöntä työtä, mutta totuus on, että sitä ei viitsitä tehdä kun tiedetään, että takuueläkkeet on tulossa vaikka loisisit koko ikäsi.

Tämä on faktaa!

• Anonyymi

Tyypillistä suomalaista kateutta ja katkeruutta. Kasva aikuiseksi!!

• Anonyymi

Nykyiset työläiset tekevät huonommilla ehdoilla töitä mitä vanhempi polvi ja maksavat enemmän eläkemaksuja. Eläkkeitä leikkaamalla saataisiin myös eläkemaksuja alennettua tätä kautta liikkumavaraa mikä hyödyttäisi nuorempaa polvea.

• Anonyymi

Sitähän tässä on koko ketju koitettu vanhuksille takoa kalloon. Joko tajusit vanhus?

• Anonyymi

Yli 2000 euron/kk eläkeläiset olisi hyvä piestä maan poveen.

• Anonyymi

Uhkauksesi ilmoitettu ylläpidolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhkauksesi ilmoitettu ylläpidolle.

Kelaan?

• Anonyymi

tiedätkö sä mikä on tilistä. eläkemaksu. mikä on otettu joka tilistä 50 vuoden ajan. jos et niin pidä turpas kiinni.

• Anonyymi

Tiedän. Mutta miksi se otettu maksu on niin pieni?

• Anonyymi

Jos pieniä eläkkeitä leikataan , nousevat muut etuudet. eikös tämä ole hölmöläisten peiton jatkoa .

• Anonyymi

Aivan, tämä on tyypillinen valinta-vääristymä, mutta voiko muuta olettaa kun valtiontalouden puikoissa on Jussin huppu-saitilta oppinsa saanut ideologinen valkonaama - itse huppu-porukan tulkitessa historiaa valinta-vääristymän kautta, unohtaen historian pitkän kulun.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Selection_bias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, tämä on tyypillinen valinta-vääristymä, mutta voiko muuta olettaa kun valtiontalouden puikoissa on Jussin huppu-saitilta oppinsa saanut ideologinen valkonaama - itse huppu-porukan tulkitessa historiaa valinta-vääristymän kautta, unohtaen historian pitkän kulun.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Selection_bias

Tuo on jotain vierasta kieltä en mä sellaisia osaa

• Anonyymi

Tyhmimmät toopet hokee että oisivat rakentaneet maan. Tämän maan rakentajat kokivat sodan ja ovat maan uumenissa. Nykyinen eläkesakki on aikanaan työllistynyt hyväpalkkaisiin tehtaisiin, ja ay-liikkeen voimin laitettu välillä koko maa polvilleen kun kinuttu lisää rahaa eliittiduunareille.

• Anonyymi

Joo ja heidän aikanaan asunnotkin olivat puoli-ilmaisia parin vuoden nettopalkalla irtosi kämpät kun nykyään tarvitsee raataa yli 10 vuotta samaan. Oli kuulemma silti niin kovaa. Voihan kettu. Kaikilla kuitenkin autotkin eikä perunaa saatu alas ilman lihaa. Yäk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ja heidän aikanaan asunnotkin olivat puoli-ilmaisia parin vuoden nettopalkalla irtosi kämpät kun nykyään tarvitsee raataa yli 10 vuotta samaan. Oli kuulemma silti niin kovaa. Voihan kettu. Kaikilla kuitenkin autotkin eikä perunaa saatu alas ilman lihaa. Yäk.

Joo epäilin mutta kun elinkustannusindeksilaskurilla katoin niin kolmion sai v 1975 hinnalla joka vastaa nykyrahassa n. 23 000€
        Elinkustannusindeksi ottaa siis huomioon kulloisenkin vuoden palkkatason ja normaalit elinkustannukset. On hiukan muuten kallistunut kaikki verrattuna palkkoihin. Mielenkiintoinen tutkia kyllä. Kyllä duunarilta on viety osuutta kakusta kuinkahan suomalaiset hyväksyykin tämän. Euroopan köyhimpiä. Etelän maissakin vaurastuvat kun duunarin osuus kakusta on isompi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo epäilin mutta kun elinkustannusindeksilaskurilla katoin niin kolmion sai v 1975 hinnalla joka vastaa nykyrahassa n. 23 000€
        Elinkustannusindeksi ottaa siis huomioon kulloisenkin vuoden palkkatason ja normaalit elinkustannukset. On hiukan muuten kallistunut kaikki verrattuna palkkoihin. Mielenkiintoinen tutkia kyllä. Kyllä duunarilta on viety osuutta kakusta kuinkahan suomalaiset hyväksyykin tämän. Euroopan köyhimpiä. Etelän maissakin vaurastuvat kun duunarin osuus kakusta on isompi.

Bersujen laboratooriossa kehitetään aikakonetta jolla pääsee duunipäivän jälkeen vuoteen 1975 23 000€ rivitalokolmioon.

• Anonyymi

Ei käy.

• Anonyymi

Nazeilla pää seonnut. Kun jo valmiiksi sekaisin oleva pää sekoaa saadaan superseko, pers-kokoomuksen ihailema ylisekoihminen, sekopäälauman ihailtu johtaja.

• Anonyymi

Kyseessä ei aina, välttämättä, ole varsinainen kova biologinen psykoosi, vaan todellisuudesta irtaantumista seuraava kognitiivinen harhakuvitelmien maailma. Tila tunnetaan psykiatriassa harhaluuloisuushäiriönä, ryhmän sisäisenä ideologiana kyse on jaetusta harhaluuloisuudesta, jota mitkään todellisuuden muistutukset eivät horjuta, esim. työllisyyden räjähdysmainen kasvu ei horjuta käsitystä onnisteesta työllisyyspolitiikasta. Eli puhutaan pers-kokoomuslaisesta ideologiasta ja politiikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseessä ei aina, välttämättä, ole varsinainen kova biologinen psykoosi, vaan todellisuudesta irtaantumista seuraava kognitiivinen harhakuvitelmien maailma. Tila tunnetaan psykiatriassa harhaluuloisuushäiriönä, ryhmän sisäisenä ideologiana kyse on jaetusta harhaluuloisuudesta, jota mitkään todellisuuden muistutukset eivät horjuta, esim. työllisyyden räjähdysmainen kasvu ei horjuta käsitystä onnisteesta työllisyyspolitiikasta. Eli puhutaan pers-kokoomuslaisesta ideologiasta ja politiikasta.

Työvoimaa on vapautunut kiitettävästi yritysten käyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työvoimaa on vapautunut kiitettävästi yritysten käyttöön.

Juuri näin, vaikka se työvoima on vapautunut juuri näistä yrityksistä.

Tuo vääristynyt biaasinen logiikka lukeutuu harhaluuloisuushäiriön taudin kuvaan, rautalangasta rakennettua maailmakuvaa puolustellaan normaalilogiikan ohittavalla asiaan liittyvien tekijöiden valikoivalla vääristyneellä poimimisella, eli poiminta vääristymällä [1]; sisäisen alitajuisen oman todellisuudesta vääristyneen maailmankuvan ja todellisuuden välisen kognitiivisen dissonanssin ohjaamana [2], johtaen vahvistusharhaiseen [3] tarkoitushakuiseen asiassa vallitsevien seikkojen yksipuoliseen valikoimiseen ja niihin takertumiseen.

[1] Selection Bias, Data https://en.wikipedia.org/wiki/Selection_bias#Data
        [2] Kognitiivinen dissonanssi https://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_dissonanssi
        [3] Vahvistusharha https://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusharha

Missä kohtaa nämä sinänsä normaalit psykologiset prosessit saavuttavat taudin asteen, on jossain määrin sovinnaista, mutta selkeästi normaaliuden rajoista siirrytään taudin puolelle liityttäessä kokoomus puolueeseen. Persut taasen eivät samassa määrin ole puolue, vaan pikemminkin samanmielisten turvapaikka vääränlaisen maailman keskellä.

• Anonyymi

F24 Induced delusional disorder (Folie à deux)
        A delusional disorder shared by two or more people with close emotional links. Only one of the people suffers from a genuine psychotic disorder; the delusions are induced in the other(s) and usually disappear when the people are separated.
        https://icd.who.int/browse10/2019/en#/F24

Tämä on hiukan ristiriitaista, että ainoastaan oikeisto-johtajat olisivat aidosti psykoottisia ja seuraajat eivät, jos kerran taudinkuva on tautiluetteloon sisällytetty.
        Kyse on tietenkin siitä että terveydenhuollon resurssit eivät riitä koko oikeiston hoitamiseen, tautiluokitukseen onkin sisällytetty terveyspoliittinen kannanotto tarvittavasta hoitolinjasta, järjestäytyneen oikeiston hajoittamisesta; parhaiten tämä kävisi oikeistopuolueiden kieltämisellä lailla, tai puoluelain hyväntapaisuuden vaatimuksen soveltamisella ja oikeistopuolueiden poistamisella puoluerekisteristä. Ja kuten kansanviisaus kuuluu, joukossa tyhmyys tiivistyy.

• Anonyymi

Ensi vaaleissa äänestän 100% varmasti demareita. Lähtee sitten ne eläkkeetkin leikkuriin täysin ansiotonta sosiaalitukea suurin osa niistä.

• Anonyymi

Demarit eivät eläkkeistä leikkaa. Julkisenpuolen työläisten puolue. Eläkertymä ollut julkisella neljänneksen parempi mitä yksityisellä, eli hyvät on eläkkeet. Nykyisin on tosin kertymät samat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Demarit eivät eläkkeistä leikkaa. Julkisenpuolen työläisten puolue. Eläkertymä ollut julkisella neljänneksen parempi mitä yksityisellä, eli hyvät on eläkkeet. Nykyisin on tosin kertymät samat.

Niin no Lipponen ei oikeastaan ollutkaan demari.

• Anonyymi

Voi vitsi näitä elinaikakertoimia! Eläkekertymä sen kuin alenee, vain 9752 €/kk tulossa tällä hetkellä.

• Anonyymi

Hienoa että osaat matematiikkaa, mutta mitä sillä on tekemistä yhteiskuntapolitiikan ja reaalitalouden kanssa. Unohtuu teiltä taikarahalla elitismiänne rahoittavilta kokkeleilta.

Se kuinka näitä pelimerkkejä jaetaan on yhteiskuntapolitiikkaa, ja nykyinen eriarvon tila on seuraus rahan eriarvoisesta jakamista, jatkumona historialliselle aatelisnimien ja maiden eriarvoiselle jakamiselle.

• Anonyymi

Oikeisto tyypillisesti hämärtää pyrkimyksiään lahjomiltaan tieteen tekijöiltä kopioimilla vaikeaselkoisilla teknologiajargoneilla, jotka asiaan perehtymällä paljastuvat kontekstissaan pelkäksi huuhaaksi. Jos rahan jakoa kultalusikka suussa syntyneiden porvareiden ja saunan lauteille syntyneiden köyhien välillä aletaan perustelemaan talouden pakolla[1] esittäen rahan leviämistä kuvaavia Fourierin jatkuvia funktioita [2] voidaan olla varmoja ettei touhussa ole puhtaita jauhoja pussissa vaan jauhomadot [3] jylläävät tuossa logiikassa.

[1] TINA - There is no alternative https://en.wikipedia.org/wiki/There_is_no_alternative
        [2] Convergence of Fourier series https://en.wikipedia.org/wiki/Convergence_of_Fourier_series
        [3] Tenebrio Molitor https://fi.wikipedia.org/wiki/Jauhopukki

• Anonyymi

Suomen taloushistorian vaurain kausi on jo ohi ja nyt eläkkeellä olevat ja eläköityvät ovat siitä nauttineet. Nuorempi sukupolvi maksaa eläkkeet ja velat mitä olette ottaneet. On vain hyviä syitä leikata eläkkeistä ja alentaa eläkemaksuja nyt heti.

• Anonyymi

Kyllä. Ja seuraava demarihallitus tulee sen myöskin tekemään. Ääneen eivät tosin tätä uskalla sanoa ennen vaaleja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Ja seuraava demarihallitus tulee sen myöskin tekemään. Ääneen eivät tosin tätä uskalla sanoa ennen vaaleja.

Sitä itkun ja parkumisen määrää ei ymmärrä kun eläkkeistä lähtee pari sataa.

• Anonyymi

Kaikki Marinin kauhuhallituksen syytä, rahaa on , kuului slogan.

Luulivat, että velkoja ei tarvi maksaa kun oli 0-korot. Nyt maksetaan pelkkiä korkoja hirvee määrä.

Noillekin rahoille olis nyt parempaa käyttöä.

• Anonyymi

Ei jää käteen kun 2800€ kuukaudessa, millä silläkin elää, täytyy mennä kelan luukulle.

• Anonyymi

Vanhuksilla on näköjään edelleen sellainen käsitys että sossun luukulta saa rahaa tosta vain hakea lisää jos on onnistunut tuhlaamaan esim. 2800€. Tälläinen on suuri loukkaus esim 1100€ käteen tienaavalle jolle syntyy on laskennallinen oikeus toimeentulotukeen lähes aina ja joituu työn lisäksi täyttelemään kuponkeja saadakseen ruoat jotta voi käydä siellä töissä seisovin jaloin.

• Anonyymi

Mulla ei jää kuin 5000 €/kk jemmaan, enemmän pitäisi saada säästettyä.

• Anonyymi

Nykynuoret maksaa välipolven kulutusjuhlat. Sodan käyneet rakensi maan ja loiset eli välipolvi elosteli ja sai vielä aikaan huiman valtionvelan.

• Anonyymi

täälläkö ne kokoomuslaiset huutelee. jos aloitettaisiin leikkaukset . eduskunnasta, sit jatkettaisiin sote johtajiin, ja vaikka maahanmuutto avustuksista. niillä tulisi hitosti valtion taloutta nousuun. saan eläkettä 1200 kuussa. eiköhän orpon ja muittenkin pitäisi tulla vähemmällä toimeen.

• Anonyymi

Mitä ihmeen paska duunia olet oikein raatanut? Onko paikat paskana? Kannattiko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmeen paska duunia olet oikein raatanut? Onko paikat paskana? Kannattiko?

Työnantajat senkuin vaan rikastuu tämmöisten hölmöjen avulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työnantajat senkuin vaan rikastuu tämmöisten hölmöjen avulla.

Ay- liikkeen suojeluksessa olevat eliittiduunarit jättivät eläkemaksut palkastani maksamatta. Voi köyhyys näitä raharikkaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ay- liikkeen suojeluksessa olevat eliittiduunarit jättivät eläkemaksut palkastani maksamatta. Voi köyhyys näitä raharikkaita.

Oletko katkera AY- liikkeille? Minun mielestäni ne ovat hyviä ja liittykää niihin kaikki!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko katkera AY- liikkeille? Minun mielestäni ne ovat hyviä ja liittykää niihin kaikki!!

Kunpa vaalit tulis pian ja uus hallitus leikkais eläkkeistä ihan v*****i.

• Anonyymi

Miksi pitäisi eläkkeistä leikata , perustele .

• Anonyymi

Koska muitakin sosiaalitukia paitsi lapsilisää on leikattu ja tasapuolisuuden nimissä sen leikkurin pitäisi koskea silloin myös eläkkeitä. Eläkettäänhän ei ole kukaan itse läheskään kokonaan tienannut, jos sinulla on tälläinen harhakuvitelma älä tule sen kanssa tänne jankuttamaan ennenkuin otat selvää kuinka asia on. Nykyeläkeläisten eläkkeistä on itsetienattua rahaa viidesosa loput on sosiaalitukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska muitakin sosiaalitukia paitsi lapsilisää on leikattu ja tasapuolisuuden nimissä sen leikkurin pitäisi koskea silloin myös eläkkeitä. Eläkettäänhän ei ole kukaan itse läheskään kokonaan tienannut, jos sinulla on tälläinen harhakuvitelma älä tule sen kanssa tänne jankuttamaan ennenkuin otat selvää kuinka asia on. Nykyeläkeläisten eläkkeistä on itsetienattua rahaa viidesosa loput on sosiaalitukea.

Ay- liike on pysäyttänyt aina koko Suomen kun eliittiduunarit on halunneet kiristään itselleen lisää rahaa. Tämä hyvä tuloinen eliitti eläköityessään saa eläkettä joka peittoaa nyt työssä käyvien tulot. Tämä on aika epäkurantti tilanne, ja vie uskottavuutta nykyjärjestelmästä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ay- liike on pysäyttänyt aina koko Suomen kun eliittiduunarit on halunneet kiristään itselleen lisää rahaa. Tämä hyvä tuloinen eliitti eläköityessään saa eläkettä joka peittoaa nyt työssä käyvien tulot. Tämä on aika epäkurantti tilanne, ja vie uskottavuutta nykyjärjestelmästä

Mä oon tienannut eläkkeestäni joka pennin ja sitä ei leikata prkl

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon tienannut eläkkeestäni joka pennin ja sitä ei leikata prkl

Oot sie eliittiduunari vai suojatyö taustainen tallustelia? Jos vain näihin olet kuulunut niin puolet pois sinun sosiaalituestasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene vxtun hampuusi töihin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heitä sie oot.😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi menisin kun saman eläkkeen saan kuitenkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi menisin kun saman eläkkeen saan kuitenkin?

Onneksi ministeri Juuso pistää varakkaimmat vanhukset sentään maksamaan hoidostaan omaisuuden ja tulojen mukaan. Kerrankin persuilta jokin järkevä idea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi ministeri Juuso pistää varakkaimmat vanhukset sentään maksamaan hoidostaan omaisuuden ja tulojen mukaan. Kerrankin persuilta jokin järkevä idea.

Sosiaaliturvaa on leikattu reippaasti ja kaikesta muusta kuin eläkkeistä. Seuraava leikkauskohde on oltava eläkkeet.

• Anonyymi
      UUSI

Suomessa ennätys työttömyys ja eliitti eli eläkeläiset sijoittelee säästöjään tai elostelevat aurinkorannoilla. Nyt arvon päättäjät ottakaa maalaisjärki käyttöön, tehdään tulonsiirtoa eläkeläisiltä nuorille,sillä näissä on meidän kaikkien tulevaisuus.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä lähtee, heti vaalien jälkeen!!

t: Ana Demuist

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      160
      8805
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      104
      4082
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      114
      3922
    4. 55
      3383
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      42
      2714
    6. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      384
      1988
    7. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      56
      1911
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      44
      1873
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1861
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      20
      1531
    Aihe