Noin neljäviidesosaa eläkkeistä on ansiotonta sosiaalitukea. Leikkuriin vaan.
Eläkkeet leikkuriin
47
266
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, eläkkeitä pitäisi leikata rajulla kädellä. Kaikille pitäisi maksaa eläkettä ainoastaan sen minkä työntö saa, eli noin 600 e /kk.
- Anonyymi
Paljon työntö saa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon työntö saa?
Orgasmi saattaa ainakin tulla
- Anonyymi
en kyllä allekirjoita
- Anonyymi
Sinulta ei kysytä lähivuosina leikataan koska muualta ei enää voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta ei kysytä lähivuosina leikataan koska muualta ei enää voi.
Hei olen koko ikäni tehnyt töitä olen tienannut eläkkeeni. Mitä sinä olet tehnyt? No ainakin valitat palstalla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hei olen koko ikäni tehnyt töitä olen tienannut eläkkeeni. Mitä sinä olet tehnyt? No ainakin valitat palstalla.
Eli sinäkin uskot tuohon satuun että olet itse tienannut eläkkeesi. Etpäs olekaan. Suuri osa siitä on sosiaalitukea jota pitää voida leikellä kun tiukka paikka tulee eli nyt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinäkin uskot tuohon satuun että olet itse tienannut eläkkeesi. Etpäs olekaan. Suuri osa siitä on sosiaalitukea jota pitää voida leikellä kun tiukka paikka tulee eli nyt.
Mitä helvetin sosiaalitukia? Olen maksanut eläkekassan joka tilistä. Et taida ymmärtää mikä se on🥵 sinä se olet sosiaalitukien varassa. Mene töihin ja lopeta kitinä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä helvetin sosiaalitukia? Olen maksanut eläkekassan joka tilistä. Et taida ymmärtää mikä se on🥵 sinä se olet sosiaalitukien varassa. Mene töihin ja lopeta kitinä
Jos olet itse maksanut eläkkeesi niin sopiiko, ettei nyt töissä käyvien tarvitse maksaa sinulle mitään?
- Anonyymi
Juu takuueläkkeet ilman muuta leikkuriin!
Takuuueläkettä saa sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä.
Usein se joka on tehnyt pitkän työuran, ei saa työeläkettä paljoa enempää.
Joku roti tähänkin tarvisi löytyä.- Anonyymi
Ai että kun sinä et saa juuri mitään niin muidenkaan ei kuulu saada?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että kun sinä et saa juuri mitään niin muidenkaan ei kuulu saada?
Kysytkö tuota itseltäsi?
Tunnut olevan sitä mieltä, että se joka ei ole mitään ansainnut oman eläkkeensä eteen, niin tarvii saada sama kuin sen joka on tehnyt monta vuotta työtä eläkkeensä eteen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysytkö tuota itseltäsi?
Tunnut olevan sitä mieltä, että se joka ei ole mitään ansainnut oman eläkkeensä eteen, niin tarvii saada sama kuin sen joka on tehnyt monta vuotta työtä eläkkeensä eteen?Katkeruutesi ymmärtää mutta mitäs raadoit oma on valintasi miten elämäsi vietät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katkeruutesi ymmärtää mutta mitäs raadoit oma on valintasi miten elämäsi vietät
Sain sentään työn iloa. Olin nimittäin koko tehtaan nopein kartonkikuppien pinoaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katkeruutesi ymmärtää mutta mitäs raadoit oma on valintasi miten elämäsi vietät
Sinähän se katkeruutesi tuot esille, kun et kestä kuulla totuutta.
Itselläni vielä muutama vuosi raadettavana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se katkeruutesi tuot esille, kun et kestä kuulla totuutta.
Itselläni vielä muutama vuosi raadettavana.Empä usko etköhän sinä lennä lomautettuna pihalle jo ihan lähiaikoina.
- Anonyymi
Kaikissa eläkkeistä neljäviidesosaa on tavallaan takuueläkettä. Yleinen harhaluulo vanhuksilla on että he ovat tienanneet itse eläkkeensä vaikka todellisuudessa ovat tienanneet vain murto-osan siitä.
- AnonyymiUUSI
Et ymmärrä yhteiskunnan ja talouden dynamiikasta mitään. Laittaisit edes naurattavien kommenttiesi perää kysymysmerkin (?), niin et nolaisi itseäsi täydellisesti.
- Anonyymi
Millä se mummosi sitten ostaisi sinulle kaikkea kivaa?
- Anonyymi
No en tiedä mutta eikai yhteiskunnan jakamalla ilmaisella rahalla saisi mitään kivaa ostella.
- Anonyymi
Mukavaa nähdä verokoneessa kaltaisiani, mukavasta eli yli 120000 euron eläkkeestä nauttivia.
- Anonyymi
Nolla tuli liikaa.
- Anonyymi
Kateus paistaa voimakkaana 🤣
- Anonyymi
Ökyeläkkeitä saavat pitäisi oikeastaan surmata. Olisi isoa säästöä.
- AnonyymiUUSI
Ai kamala!
- Anonyymi
Varsinkin takuueläkkeet tulee lopettaa, koska niiden eteen ei ole tehty töitä.
- AnonyymiUUSI
Eihän muidenkaan eläkkeiden eteen ole. Tai on mutta vain murto-osaan niistä. Miksei niitä tule lopettaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän muidenkaan eläkkeiden eteen ole. Tai on mutta vain murto-osaan niistä. Miksei niitä tule lopettaa?
Eläkejärjestelmä on petos nykypolvea kohtaan. Vanhukset ovat ryöstäneet meidät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eläkejärjestelmä on petos nykypolvea kohtaan. Vanhukset ovat ryöstäneet meidät.
Nythän vitsin murjaisit.
Eiköhän asia ole toisinpäin, että me vanhukset kustannamme verorahoilla teidän luusereiden kulut. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nythän vitsin murjaisit.
Eiköhän asia ole toisinpäin, että me vanhukset kustannamme verorahoilla teidän luusereiden kulut.Kiusallinen aihe näköjään sinulle. Mutta ei se totuuden kieltäminen muuta sitä totuutta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiusallinen aihe näköjään sinulle. Mutta ei se totuuden kieltäminen muuta sitä totuutta.
Entä sinulle. Et varmaan ymmärrä mikä ero on tienatulla eläkkeellä ja takuueläkeellä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ottaisin mieluusti maksamani eläkerahat ja niille kertyneet tuotot itselleni ja vastaisin itse niiden sijoittamisesta ja käytöstä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ottaisin mieluusti maksamani eläkerahat ja niille kertyneet tuotot itselleni ja vastaisin itse niiden sijoittamisesta ja käytöstä.
Kuolisit nälkään mutta mikäpäs siinä soittele eläkeyhtiöösi ja vaadi näin toimittavan.
Nyt maksuun laitetut eläkkeet kerätään pääosin nykytyöntekijöiltä ja työnantajilta.
Kun vertaat aikanasi maksamiasi työeläkemaksuja ja vertaat niitä nykyään työväeltä kerättäviin joilla siis sinun eläkkeesi kustannetaan tänäpänä niin huomaat ohoh emmepäs me olekaan itse niitä tienanneet jos niihin tarvitaan noin v*****ti kerätä rahaa nykytyöläiseltä.
Lisänä työeläkeyhtiöt saavat toki sijoitustuottoina osan, mutta se on aina riskipeliä toki helpottaa nykytyöläisen eläkeläisen elatustaakkaa hiukan. Noin 10% eläkkeistä saadaan sijoitustuotoilla.
Auttoiko tämä selitykseni nyt sinua pääseemään yleisestä harhasta joka kuuluu. Me olemme itse eläkkeemme tienanneet. Ette ole.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja nazi pitää leikkureista.
- AnonyymiUUSI
Nazit pitää kitkeä yhteiskunnasta. Onko yhteiskunnalla varaan nazien suljettuihin säilöntälaitoksiin, heillä itsellään kuitenkin on, historian valossa, keinot ongelman ratkaisuun.
- AnonyymiUUSI
Tämäkin ketju osoittaa miksi politiikot eivät uskalla koskea eläkkeisiin toki eläkerahastoista voidaan vipata koska sijoitukset on aina pomminvarmaa tuloa huutista mutta joo. Nykyajan työläinen siis maksaa itsensä kipeäksi eläkemaksuja jotta nykyajan eläkeläisten eläkkeet saataisiin maksettua. Nykyajan eläkeläinen ei siis aikoinaan itsemaksanut eläkemaksuja juuri mitään, vaan sai rauhassa kerryttää omaisuuttaan. Hänelle luvattiin silti täysi eläke. Nykytyöläisen sukupolvi ei voi kerryttää onaisuutta koska maksaa itsensä kipeäksi nykyeläkeläisen eläkettä ja käytännössä elättää hänetkin ja jää itse köyhemmäksi kuin nykyeläkeläinen. Tämä on ensimmäinen sukupolvi joka jää köyhemmäksi kuin edellinen juuri tämän eläkeryöstön takia. Nyt vanhukset tulevat kitisemään jotain että rahat pistetään kaljaan ja tupakkaan. Ei pistetä nykyään on ihmiset raittiimpia kuin ennen. No aloittakaa kitinä tästä arvon vanhukset ja kertokaa mitä "en tajua".
- AnonyymiUUSI
Kokoomus-hallitus vippaa eläkerahastoista itselleen. Nämä rahastot toimivat finanssipoliittisella sijoitus-tuotto periaatteella, ne kasvavat 10 % vuodessa ja rahoittavat itse itseään. Olet siis väärässä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus-hallitus vippaa eläkerahastoista itselleen. Nämä rahastot toimivat finanssipoliittisella sijoitus-tuotto periaatteella, ne kasvavat 10 % vuodessa ja rahoittavat itse itseään. Olet siis väärässä.
Eläkerahat kiinni pörssipelissä. Joku nuolee jo jossain huuliaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eläkerahat kiinni pörssipelissä. Joku nuolee jo jossain huuliaan.
Petterihän vois jakaa ne maailman varakkaille se luo työtä ja viisipäiväisiä työviikkoja.
- AnonyymiUUSI
Eläkkeellä olevat ovat eläneet Suomen taloushistorian vauraimman kauden, eivätkä ole valmiita antamaan muruakaan köyhtyvän maan nuoremmalle polvelle.
- AnonyymiUUSI
Ja se niiden käytös tuolla kaupoissa ja muualla. Aivan järkyttävää valitusta joka asiasta kun ovat niin hemmoteltuja.
- AnonyymiUUSI
Älä valehtele, suuret ikäluokat, jotka ovat nyt eläkkeellä ovat sota-ajan lapsia ja ovat eläneet hyvin köyhän lapsuuden.
Ovat myös joutuneet lapsesta asti tekemään työtä.
Ota selvää suomen historiasta ennen kuin tuut tänne huuteleen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele, suuret ikäluokat, jotka ovat nyt eläkkeellä ovat sota-ajan lapsia ja ovat eläneet hyvin köyhän lapsuuden.
Ota selvää suomen historiasta ennen kuin tuut tänne huuteleen.Eläkkeellä olevien vanhemmat eli sodan kokeneet ovat rakentanut tämän maan. Lopettakaa valehtelu te hyvän arjen eläneet eläkeläiset.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ota selvää suomen historiasta ennen kuin tuut tänne huuteleen.Nytkin eletään hyvin köyhää lapsuutta ruoka ei riitä koko kuukaudeksi. Vanhemmilta otetaan varmasti liikaa teidän eläkkeiden takia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nytkin eletään hyvin köyhää lapsuutta ruoka ei riitä koko kuukaudeksi. Vanhemmilta otetaan varmasti liikaa teidän eläkkeiden takia.
Lapsien ravinto on nykyaikana osalla kansaa liikaa yksipuolistunut köyhyyden vuoksi vastaava tilanne on ollut Suomessa viimeksi ehkä 1950- luvulla. Kyllä joku maalla asunut eläkeläinen on voinut olla köyhä lapsena mutta suhteutettuna tuon ajan elinolosuhteisiin varmasti henkisesti paljon helpompi tilanteena kuin nykyään.
- AnonyymiUUSI
Eläkkeistä ruvetaan kunnolla leikkaamaan varmaan jo ensi vuonna koska talous ja työllisyys ei rupea paranemaan ja miksi rupeaisikaan kun hallituksen toimet aihettavat vain lisää työtyömyyttä ja konkursseja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 815340
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai744709Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1314650Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3692091- 941708
- 991607
- 2571507
- 3491197
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.571022- 2001011