corsan ostossa

kumpi näistä

Olen ostamassa vanhaa autoa. Listalla on nyt Opel Corsa 1.0i Eco 3d, vuodleta 1998, ajettu 71000, hinta 6950 € ja OPEL Corsa 1.2i Eco 3d, 1997, ajettu 85000, hinta 6300 €.

Kumpi kannattaa ostaa, vai kannattaako kumpikaan. Suurimaan osan vuodesta kaupunkiajoa, muutama pitempi reissu vuodessa sorateillä. Onko näillä autoilla vielä ikää paljon jäljellä?    

12

5257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isompaa

      Nimittäin keväällä kun olimme hankkimassa työmatka-ajoon pikkuautoa kävin koeajamassa myös tuon 1.0 Corsan. Moottori on kolmepyttyinen jonka valitettavasti myös huomaa. Tyhjäkäynnillä rytkytys on sitä luokkaa että on syytä visusti pitää kieli pois hampaiden välistä ettei käy vahinko. Ajossa auto vaikuttaa myös varsin laiskalta vaikka siinä taitaa olla saman verran jollei jopa enemmän potkua kun 1.2 versiossa.

      Itse valitsin "oikealla" 4-pyttyisellä koneella varustetun 1996 mallia olevan 1.2 Eco 3d:n joka on toiminut varsin hyvin. Suosittelen pelkästään mukavuussyistä isompaa (heh, vai että iso ;-) konetta. Tekniikkaan kestävyyteen en osaa ottaa kantaa.

      • balee

        Omalla Corsallani olen ajanut jo 361000, eikä vielä ole suuria korjauksia tarvinut tehdä. Ostin sen uutena 1997. Naurettiin kaverin kanssa, et päästäänkö 400000 km:iin jakohihnan vaihtoon...


    • rahaa
    • asko

      Ostin 1,2 corsa econ muutama viikko sitten, Auto muuten ihan ok mutta nyt parin viikon jälkeen olen huomannut että 1 ja 2 vaihde ovat tosi "takkuisia", eli välillä ykkönen ei tahdo mennä päälle millään. Tosi harmittavaa, olisikohan jotain vikaa? Onko kenelläkään muulla kokemuksia tästä?

      • asko

        Luettuani edellisiä viestejä kirjoitin virheellisesti viestiin automerkiksi corsa eco, kyseinen auto on kuitenkin corsa 1,2 hatchback (club.) Onkohan vaihteistoviat corsan tyyppivikoja?


      • Astra -93

        Vaihtamalla vaihteensiirtovivuston ristinivelen uuteen (tai korjaamalla vanhan), pitäisi vaihteiden kytkeytymisen helpottua.


      • Erik Carr
        Astra -93 kirjoitti:

        Vaihtamalla vaihteensiirtovivuston ristinivelen uuteen (tai korjaamalla vanhan), pitäisi vaihteiden kytkeytymisen helpottua.

        Millainen homma tuo nivelen vaihto on?
        Corsassani ongelmia varsinkin 1-vaihteen kanssa...


      • Astroq
        Astra -93 kirjoitti:

        Vaihtamalla vaihteensiirtovivuston ristinivelen uuteen (tai korjaamalla vanhan), pitäisi vaihteiden kytkeytymisen helpottua.

        Niin, millaisen työn tuo nivelen vaihtaminen vaatii?


    • Opelimies

      Tartteis apua! Tietääks kukaan onko Opel Corsa 1.2 Eco vm.96 3d mallissa vikakoodinluku pistoketta ja jos on missä se sijaitsee

    • Oho,

      onkohan noissa hinnoissa viimenen numero liikaa ?

      • obelix

        Ei oo hinnoissa viimeinen numero liikaa. Jos et huomannu niin ilmoitus on vuonna 2005 laitettu. Ääliö :)


    • ivubjku89898

      2008 katselin yhtä kolmipyttyistä Corsaa muistaakseni n. -98, moottori rytkysi konehuoneessa niin paljon että eikö lie koneen tuennassa ollut jotain vikaa, lisäksi jokin ihme kihnutus kuului myös moottorista. Corsa jäi ostamatta ja päädyin Micraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe