Tai imetystutin nimelläkö se kulkee.. Onko kukaan käyttänyt koko imetyksen ajan? Meillä käytössä, vauva nyt 4vkoa ja itselle tullut paineita että pitäisi opetella siitä eroon kun sairaalassa sanoivat että se vaikuttaa maidon tuloon..
Rintakumista
12
1851
Vastaukset
- Minna
muistaakseni puolivuotta ennenkuin uskalsin lopettaa käytön.Maitoa tuli ja vauva imi ilmankin kumia kun vain uskalsin lopettaa .(sairaalassa vauva imi rintani ihan rikki,ruvelle,siksi aloin käyttämään rintakumeja)
Käytä vaan rintakumeja niinkauan kun haluat! - vastailee
Käytä ihmeessä rintakumia niin kauan kuin tunnet tarvitsevasi. Ja jos maidontulo nyt käy liian vähäiseksi niin "täydennys" korvikkeella pärjää todella hyvin eikä lapsi saa siitä mitään kehityshäiriöitä vaikka kätilöt sivulauseessa antavatkin näin ymmärtää.
Sairaalassa, terveyskeskuksissa ja muissakin suhtaudutaan imettämiseen aivan mielisairaalla tavalla. Ei imetys tee äidistä äitiä. - ex-käyttäjä
Hei!
Olen kyllä kuullut että jotkut ovat kumin kanssa imettäneet pitkiäkin aikoja. Itse käytin ekat 2 viikkoa rintakumia ja sitten jätin vähitellen pois kokonaan. Mulla tuli tosi hyvin maitoa kuminkin kanssa mutta täytyy kyllä sanoa että on imetys huomattavasti helpompaa ilman sitä! Esim jos on kylässä/kaupungilla ostoksilla ja täytyy imettää julkisella paikalla ei tarvi alkaa sitä kaivelemaan ja pesemään jne. - mammuli
Minulla on nyt 2,5 kk kokemus rintakumin käytöstä. Voin sanoa, että ilman rintakumia imetys ei olisi onnistunut laisinkaan. Nyt imetän ja annan korviketta vauvalleni ja olemme molemmat tyytyväisiä.
- Kata
Itse käytin alussa rintakumia synnärisairaalan kehoituksesta, kun nännini ovat melko pienet ja maitoa tuli ihan älyttömästi. Vauva ei saanut otetta täydestä rinnasta. Lopetin käytön vähitellen kun maidon tulo tasaantui, ja vauva sai otteen rinnasta. Mua ärystti se jatkuva keittäminen ja peseminen, aina sitä kumia etsiittiin ja kalliita ne kans ovat. Nyt toista lasta odottaessa, aion heti alussa kokeilla ilman rintakumia, jos vaikka onnistuis. Toivottavasti.
Sun kannattaa ainakin kokeilla ilman rintakumia, eihän siinä mitään menetä. Jos siitä ei kertakaikkisesti useammasta yrityksestä mitään tulee, niin eiköhän sitä voi imettää koko ajan kuminkin kanssa, ainakin mieheni sisko teki niin.- Mammuli
Rintakumin hinta on 6,80€/2 kpl ainakin Prismoissa. Eli ei ole päätä huimaava. Lisäksi kerran päivässä keittäminen ei ole ongelma. Muuten voi huuhdella. Ei rintakumin käyttäminen ole sen suurempi vaiva... Jos ei kerta kaikkiaan pysty muuten imettämään (esim. sisäänpäin kääntyneet nännit jne.).
- vauva ei
saa otetta täydestä rinnasta, niin lypsäpä alkuun pikkusen maitoa rinnan päästä pois. Mulla se riitti, ei tarvinnut kumeja käytellä.
- titi
käytin ekan lapsen koko imetyksen ajan 8kk rintakumia ja maitoa riitti. ja nyt toisen kanssa jo 2kk. en ole huomannut käytössä ongelmia.oik.mukavaa kun maito ei roisku pitkin vauvan naamaa vaan jää kumin sisään.
- ex-käyttäjä
Ei meillä ainakaan vauvan naamalle maitoa roisku imettäessä. Kannattaa ainakin yrittää kokeilla ilman kumia. Jos ei sitten kerta kaikkiaan onnistu niin sitten jatka vaan kumin kanssa. Minä otin alussa rintakumin "lennossa" pois (siis kesken imetyksen) ja hyvin jatkoi imemistä ilman sitä. Parin viikon ikäisellä vauvalla on jo sen verran isompi suu että yleensä pystyy tarttumaan täyteenkin rintaan (näin oma terkkani siis neuvoi, sanoi että 2 viikkoa voi rauhassa imettää kumin kanssa). Mulla käyttö johtui siis siitä että vauva ei pystynyt saamaan otetta koska rinnat olivat niin täynnä.
- titi
ex-käyttäjä kirjoitti:
Ei meillä ainakaan vauvan naamalle maitoa roisku imettäessä. Kannattaa ainakin yrittää kokeilla ilman kumia. Jos ei sitten kerta kaikkiaan onnistu niin sitten jatka vaan kumin kanssa. Minä otin alussa rintakumin "lennossa" pois (siis kesken imetyksen) ja hyvin jatkoi imemistä ilman sitä. Parin viikon ikäisellä vauvalla on jo sen verran isompi suu että yleensä pystyy tarttumaan täyteenkin rintaan (näin oma terkkani siis neuvoi, sanoi että 2 viikkoa voi rauhassa imettää kumin kanssa). Mulla käyttö johtui siis siitä että vauva ei pystynyt saamaan otetta koska rinnat olivat niin täynnä.
roiskui vauvan naamalle kun hän irrottaa otteensa nännnistä ja maito jatkaa tulemistaan suihkuamalla. näin meillä.
- äippä
titi kirjoitti:
roiskui vauvan naamalle kun hän irrottaa otteensa nännnistä ja maito jatkaa tulemistaan suihkuamalla. näin meillä.
meillä... :)
- Iina
rintakumin käyttö vähentää pitkällä aikavälillä maidon tuloa, koska rinta ei saa ärsykettä niin paljon kun vauvan imiessä pelkkää rintaa. onhan kuitenkin parempi, imettää rintakumilla kun ettei imetä ollenkaan. voithan koittaa saada vauva imemään rintaa. meillä rintakumista eroon pääsemiseksi piti tehdä aika paljon töitä. vauvamme ei meinaa osannut imeä rintaa kun kumi oli ollut aina käytössä. vauvamme oli n. 2kk ikänen kun päästiin rintakumista eroon.
jos vauvanne ei suostu/osaa imeä rintaa, niin hyvä vinkki voisi olla, että leikkaa pikkuhiljaa rintakumin päästä palanen pois kunnes voit ottaa koko kumin pois käytöstä. meillä rintakumin ongelma oli se että kumin pää antaa heti vauvan kitalakeen ärsykkeen joka tekee imemis refleksin. rintaa imiessä nännipiha pitää ensin imeä suun sisälle ennen kun se osuu kitalakeen.
uninen tai nälkäinen vauva voi myös helpommin huolia rinnan suuhunsa. voi myös auttaa jos vauvan poskea kutittaa, joka myös saa vauvan tekemään imemis liikkeitä. maitoa voi myös puristaa vauvan suuhun, että hän huomaa sieltä myös ruokaa tulevan. tärkeintä on, että imetys olisi vauvalle mukava tilanne. jos tosissaan haluat rintakumista eroon, niin asiaa auttaa kun vauvallla ei myöskään ole tuttia tai häntä ei syötetä pullosta ennen kun vauva osaa imeä rintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803