Onko palstalla kaurapuuron ystäviä ?

Anonyymi-ap

Kaurahiutaleet on testattu. Mikä on sinun lempikaurahiutaleesi ?
Testin tulos kertoo, että jos kaipaa kunnon rouheaa ja maultaan kauraisinta puuroa, on Myllyn Parasta täysjyvä kaurahiutale hyvä valinta. Sen sijaan pehmeän ja sileän puuron ystäville Nalle pikakaurahiutale voi olla mieluisa vaihtoehto. Elovena taas tarjoaa hieman näitä molempia. Monta muutakin merkkiä on. Itse syön "Kotimaista" pikakaurahiutalepuuroa, koska en ole tullut ajatelleeksi, että niissä voisi olla eroja. Olen valinnut varmasti kotimaisen enemmän asiaa miettimättä.
Taidan kokeilla seuraavaksi Myllyn Parasta.

Kattilassa ja mikrossa valmistettuna puurojen koostumukset muistuttivat hyvin paljon toisiaan.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011534272.html

33

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Syön kaurapuuroa sekä aamulla että illalla. Sekaan laitan proteiinijauhetta,
      koska ruuasta on vaikea saada tarpeeksi proteiinia, kun on ongelmia
      mitä vatsa kestää syödä. Suosikkimerkkiä ei ole. En ole kokeillut
      Myllyn Parasta. Ehkä kokeilen.

• Anonyymi
      UUSI

Myllyn paras ja Nalle toinen, täysjyväpikakaurahiutaleita, 1 min keitän joka aamu.

• UUSI

Myllyn paras Luomu kuituinen kaura.

• Anonyymi
      UUSI

Aikoinaan en välittänyt kaurapuurosta, terveydellisistä syistä sittemmin totuttelin tykästymään siihen. Pelkkä kaurapuuro on onnettoman makuista, kourallinen pakaste mustikoita, vähärasvaista raejuustoa ja tilkka maitoa nykyään. Eri versioita voi kehitellä voita silmään sano hullu kun puuroa mätti suuhun.

• Anonyymi
        UUSI

Pitäisiköhän hankkia ihan vain puuroa varten voita. Voi antaa erilaisen maun
        kuin kasvismargikset.

• Anonyymi
      UUSI

Olen kaurapuuron ystävä ja olen syönyt Elovena kaurapuuroa. Ajattelin itsekin, että pitäisi kokeilla Myllyn Paras kaurahiutaleita.

• Anonyymi
      UUSI

Pidän kaurapuurosta, mutta aika harvoin tulee tehtyä.
      Elovenaa yleensä.

Päälle sokeria ja voinokareet.

• Anonyymi
        UUSI

Meni pilalle noilla kahdella, hei.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Meni pilalle noilla kahdella, hei.

Ei varmaankaan mene pilalle. Makuja on monenlaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaankaan mene pilalle. Makuja on monenlaisia.

Sokeri on epäterveellistä, vaikka maistuukin hyvälle. Eikä voikaan mitään superterveellistä ole.

• Anonyymi
      UUSI

Myllyn paras on ruotsalaisen Lantmännenin omistama. En osta.

• Anonyymi
        UUSI

Ei minua haittaa. Ei leipien ruiskaan enää ole kotimaista. Se on yleensä Puolasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minua haittaa. Ei leipien ruiskaan enää ole kotimaista. Se on yleensä Puolasta.

Nykyään leipien ruis on kai taas enimmäkseen kotimaista.
        Ruista on tuotu Venäjältä, Saksasta ja Puolasta.

• Anonyymi
      UUSI

Itse vaihtelen merkkejä.laitan joukkoon leseitä että on terveellistä. Olen ostanut hiutaleita lidlstä, s marketista ja milloin mistäkin

• Anonyymi
        UUSI

Kuidun saamiseksi minäkin ole joskus lisännyt kauraleseitä tai ruisleseitä, ruisleseet
        antavat hyvää lisämakua.

• Anonyymi
      UUSI

Ruoka kaupasta minäkin ostan Elovehnähiutaleita.

• Anonyymi
      UUSI

Isoja kokojyväkaurahiutaleita ostan, en muista kuka valmistaa, ovat pussissa. Joskus myös viljelijältä suoraan, ne ovat vähän kalliimpia. Mutta myös Kotimaista ja Myllyn parasta. En koskaan pikahiutaleita, kun mietin onko niistä prosessoitu jotain tärkeää ainetta pois.
      Joskus teen namia, sulatan voita ja öljyä pannussa, laitan siihen kaurahiutaleita ja fariinisokeria ja vähän paistan. Tykkään mahdottomasti.
      Aika paljon niitä kuluu kun lähes joka päivä käyttää.

• Anonyymi
        UUSI

Ei pikakaurahiutaleissa oli mitään prosessoitu pois. Ne on ikäänkuin esikypsytetty.

• Anonyymi
      UUSI

Mielstäni hyvä valinta on Kotimainen kaurahiutale+kuitu.
      Kaurahiutaleita+suolaa+ hiukan kanelia+ kiehuvaa vettä ja anna sen vetäytä hieman ja sitten LY karamaitoa ( veden määrä ) ja kuumenna mikrossa ja maistuu..

• UUSI

Keitän kaurapuuroa pari kertaa viikossa, käytän ruotsalaisia kaurahiutaleita ja keitän puuron aina kiehuvaan vetee, muutaman minutin keittoaika, niin että se jää melko karkeaksi. Tavalliset Axa-kaurahiutaleet ihan parhaat, olen verrannut Elovenaan, jota olen ostanut aina Suomesta kesäisin muutaman paketin mukaan, mutta me nyt ollaan kyllä totuttu tähän ruotsalaiseen, vähän suurempaan hiutalekokoon.

Minulle ihan sama onko suomalainen vai ruotsalainen, maku ja koostumus ratkaisee, hinta ei yleensä päätä huimaa.
      Joskus laitan omenaa renkaina tai kuutioina mukaan jo keittäessä ja kanelitangon. Suolaa hyppysillinen ja nautitaan omenavoin, maidon, kurpitsansiemenien, pähkinöiden tai muslin kera

• Anonyymi
        UUSI

Sinun kaurapuurosi on vähän erilainen ja kuulostaa maukkaalta.
        Kaurapuuroakin voi "tuunata", ei ole tullut mieleeni, kiitos vinkeistä !

• UUSI

Meillä syödään useimpina arkiaamuina jotain puuroa. Elovena täysjyväkaurahiutaleet valitsen useimmiten ja keitän välillä maitoon, tulee lempeä maku ja koostumus. Elovenassa on nostalgiaa, minulla on myös ihana juhlavuoden peltinen säilytyspurkki, kansallispukuinen neito elopellolla kauralyhde kainalossa. Raisio- konserniin kuuluu myös Nalle-sarja , joista suosikki on kaura-ruis, siitä saa mukavan hienojakoista puuroa nopeasti. Neljän viljan puurosta tulee rouheampaa.

Puuron päälle laitetaan yleensä marjoja , jotkut hedelmälohkotkin sopivat, voisilmäkin joskus. Maitoa lasiin. Riisipuurosta tulee varmaan oma aloituksensa , kohtahan sen sesonki alkaa.

• Anonyymi
        UUSI

Nalle-puurot on myös hyviä, varsinkin Neljän viljan puuro.

• Anonyymi
      UUSI

Käytännön syistä aamutoimia helpottaakseni laitan meille kahdelle annospikapuuroa, se on valmis annos pussissa, kuumaa vettä päälle, ja valmista tulee. Kallista on, muihin verrattuna, mutta jaksan maksaa. Ja, jos haluaa matkustellessaan syödä aamupuuroa, niin pusseja mahtuu laukkuun aika paljon.

• UUSI

Elovena annospikapuuro joulukalen­teri näyttää olevan tänä syksynä myynnissä.

• Anonyymi
        UUSI

Minun annokseni on 1 dl kaurahiutaleita ilman valmispussia.
        Syön muutakin aamulla.

• Anonyymi
      UUSI

En ole kaurapuuron ystävä, mutta hyvän päivän tuttu kyllä. Eli en syö päivittäin, en yleensä aamuisin vaan silloin tällöin iltaisin. Tällä hetkellä näyttää olevan Kotimaista.
      Ihan vaan Keijusilmä puuron päällä.

• Anonyymi
        UUSI

En minäkään ole suuremmin ollut puurojen ystävä. Työaikana söin joskus Neljän
        viljan puuroa. Jostain syystä eläkkeelle jäätyäni puuro jäi ensin pois, mutta viime vuosina
        olen alkanut syömään sitä taas joka aamu. En osaa enää olla ilman. Syön puuroni
        kauramaidon ja Becel-nokareen kanssa.

• Anonyymi
      UUSI

Pikakaurahiutaleissa ei ole muuta eroa tavallisiin kuin, että ne on
      esikypsytetty ja ne ovat hiukan pienempiä kooltaan. Sen ansiosta ne kypsyvät
      puuroksi nopeammin kuin tavalliset hiutaleet. Mikrossa lautasella ne
      kypsyvät ohjeen mukaan noin 1-1,5 minuutissa. Minä annan kypsyä pari
      minuuttia. Laitan hiutaleet veteen turpoamaan joskus jo edellisenä iltana niin turvonneet hiutaleet eivät "lentele" mikrokupuun.

Syön puuron kauramaidon kanssa. Käytän "Kotimaista" kauramaitoa.
      Kauramaito säilyy avaamattomana (huoneenlämmössäkin) kuukausia,
      Siinä on kalsiumia ja hitusen joitain vitamiineja ja se maistuu raikkaalta.
      En juo maitoa. Kahvin kanssa käytän joskus kahvikauramaitoa.
      Sekin on yllättävän hyvää. Jos sitä jää käytän sen puuroon.
      Myös kalakeittoon laitan kauramaitoa, mutta vasta lautasella.
      Joskus teen kirkasliemistä kalakeittoa.

Kauramaito sopii kaikkeen mihin maitokin ja sen etu on pitkä säilyvyys.

• UUSI

Ei aamulla kun silmät saa auki maistu karjalanpaisti peruna, siksi kaurapuuro mustikoitten tai puolukoitten kanssa, päälle juhlamokka kahvit

• Anonyymi
        UUSI

Karjalanpaisti ja hyvä peruna ! Se sai veden kielelle.

• Anonyymi
      UUSI

Halpoja pikakaurahiutaleita.

Nyt kai s:n kotimaista. Ihan toimivia. Mitta visibliniä, teelusikka sokeria, snadisti suolaa, kraanasta vettä ja mikroon.

Melkein aina kyytipojaksi panaani. Nyt lisäks pari mandariinia. Joskus marjoja puuron sekaan, mutta nyt ei, koska on noita hedelmiä.

Olin unohtanut kaurapuuron, yleensäkin puurot. Jouduin muutama vuosi sitten sairaalaan ja siellä tykästyin kaurikseen. Nykyisin syön joka aamu. Lisäks kaurapuuroon helppo sotkee visiblin, vatsantoimintakin pysyy ok.

Pitäis kokeilla muitakin puuroja, voi olla kaura alkaa jossain vaiheessa kyllässtyttään. Maustetta kun vaihtelee ainakin toistaiseksi huilannut hyvin.

Eri brändien välillä ei erikoisempia eroja ole huomannut, kaikki kaurasta ja kauran makuisia.

=DW=

• Anonyymi
      UUSI

Onko kukaan kokeillut ? Kuulemma veteen valmistettu puuro saa ihanan samettisuuden, kun joukkoon lisätään kananmuna.

Muna ja vaikkapa siemenet tuovat puurolle proteiinia, jolla saa päivän
      hyvin käyntiin.

Itse laitan puuron sekaan proteiinijauhetta. (Prisma-ruokakaupasta ostan)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5060
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4562
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4489
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      295
      1670
    5. 81
      1311
    6. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1308
    7. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      68
      1265
    8. 306
      1005
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      930
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      820
    Aihe