Täällä valmistetaan keittoja ja kaurapuuroa ym. Laitetaan voita puuron päälle.
On riemullista, kun uskaltaa laittaa kermaa keittoon.
Ja syödä kyytipojaksi lihapiirakkaa. Jos vielä laittaa nakin piirakan väliin ja sinappia, jo alkaa pyörryttämään.
Kaikki tällainen rasva on nykyään niin kiellettyä.
Vesi kielellä näitä luen ja teen tylsää linssikeittoa ja näkkileipää ilman leikkeleitä kyytipojaksi. Vain vesi juomaksi.
Koska uskaltaisi repäistä oikein kunnolla.
Vaaka vahtii jokaista suupalaa
Tai oikeastaan minä itse
Laihat eväät
25
172
Vastaukset
- Anonyymi
Mä ostin eilen kilon pakastevihanneksia. Niitä tässä jäisenä järsin.
- Anonyymi
Sepä hyvä idea, ei tarvitse erikseen jäätelöä ostaa.
- Anonyymi
Mulle ystis toi arepa-leipää. Kastan sitä veteen.
- Anonyymi
Suosituksissa ja mallilautasissa ei ole ollut minulle mitään oleellisesti uutta joten en piittaa niistä juurikaan.
On myös aivan arkisia rajoituksia kuten esimerkiksi kalan syöminen. Järvikalamme ovat riivatun kalliita ja rajallisesti saatavina. Silakoita on sisämaassa harvoin saatavana eivätkä nekään ole mitään halpiksia. Onneksi, koska niihin tympääntyy nopeasti kuten halpislohiinkin.
Perusraaka-aineiden koostumuksen tunnen ja pakattujen tuotteiden tuoteselosteisiin luotan.- Anonyymi
Lohi laitetaan uuniin ja kermaa päälle. Missä se kalan maku on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohi laitetaan uuniin ja kermaa päälle. Missä se kalan maku on?
Lohi on rasvainen kala, ei kaipaa kermaa. Kalan rasva terveellistä, kerman rasva tukkii verisuonet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohi on rasvainen kala, ei kaipaa kermaa. Kalan rasva terveellistä, kerman rasva tukkii verisuonet
Sienikastike on hyvää kun laitetaan sipulia ja kermaa joukkoon.
Mikä on ruoka mikä olisi aitoa, ilman kaikkea lisättyä.
Paras kokki on sellainen, joka taikoo olemattoman vähistä aineista syötävää. - Anonyymi
Vai että silakkaan tympääntyy ? Olen tympääntynyt antibioottiruokittuun kassiloheen,
mutta en vielä koskaan silakkaan. Järvikala on harmillisen kallista, olen samaa mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että silakkaan tympääntyy ? Olen tympääntynyt antibioottiruokittuun kassiloheen,
mutta en vielä koskaan silakkaan. Järvikala on harmillisen kallista, olen samaa mieltä.Antibioottirehulla ruokittu kassilohi ei houkuta syömään.
- Anonyymi
Ei rasva ole kiellettyä. Voi itse valita miten terveellisesti syö.
- Anonyymi
Ei ruoka lihota, kun ei syö enemmän kuin kuluttaa.
- Anonyymi
Ei linssikeitto ole ollenkaan tylsää. Se on herkkua. Linsseistä saa monenlaista
keittoa erilaisine mausteineen. Laitan linssikeittoon lisukkeeksi erilaisia kasviksia,
mitä millonkin ja intialaiset mausteet sopivat oikein hyvin linssikeittoon.
Voi tehdä keittoa linssi pääraaka-aineena, mutta linsseja voi lisätä mihin
keittoon vain. - Anonyymi
Maha on aivan sekasi,
jatkuvasti pitäisi syödä jotain, kipeeki on
just kaurapuuro kelpaa vielä mahalle, ei suuremmin kipuile sen kynsissä,
mutttt ei kokoaikaa voi sitäkää syödä,
miten saisi mahan rauhottumaan normaaliksi, kivuttomaksi,
mä en keksi keinoa. - Anonyymi
Älä tee tylsää linssikeittoa. Tee herkullista linssikeittoa.
- Anonyymi
Voiko joku tykätä lihiksestä ? Minusta se on kamalaa. Se on rasvassa keitetty
jauhomöykky, jossa on teelusikallinen rasvaista jauhelihaa.
Ei houkuta yhtään.- Anonyymi
Sitä ei voi syödä kuin baariressun jälkeen yöllä snakarilla, Kauheassa nälässä ja pikku pöhnässä.
Muuten yök - Anonyymi
On lihapiirakoita ja lihapiirakoita?
Ei ne kaikki ole niitä joita kuvaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne kaikki ole niitä joita kuvaat.Mainitse yksikin erilainen ? Jos se on merkittävästi erilainen se ei ole enää
lihapiirakka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne kaikki ole niitä joita kuvaat.Joskus äiti teki pellillisen lihapiirakkaa voitakinaan. levyjen välissä muna- riisi- jayheliha- sipulitäyte. Oli juhlaruokaa lihaliemen kanssa. Hyvin kaloripitoista mutta hyvää.
- Anonyymi
En kaipaa voita muuhun kuin puuronsilmäksi, mutta en laita voita.
Kun joka aamu syö puuroa voita tulisi syötyä puoli kiloa kuukaudessa ? - Anonyymi
Ei tarvitse vahtia mitä suuhunsa laittaa. Terveellinen ruoka ei lihota,
kun ei syö enemmän kuin kuluttaa. - Anonyymi
No ei kyllä ole meillä laihat eväät. Vaihdellen eri päivinä, syömme lohta, verilettuja, makaroonilaatikkoa, broileria, sikaa, nautaa , kanaa ja lisukkeeina , munia, porkkanaa, perunaa , täysjyväleipää, beceliä tai keijua, kurkkua tomaattia ,lenkkimakkaraa,.
Siis mistään ei pihdata. Olemme pieniruokaisia , aina olleet normaalipainoisia ja liikkuvia.
Vanhuksen aivot tarvitsevat paljon hyviä rasvoja ja vettä!- Anonyymi
En syö lihaa, enkä verituotteita,
En makkaraa, en kalaa.
Jotain jäi. Makaronilaatikko ilman lihaa, munia, porkkanoita, perunoita, täysjyväleipää, beceliä, kurkkua ja tomaattia .
Lisäksi linssejä, erillaisia keittojuureksia,
Kukkakaalia, wok-vihanneksia, kaurakermaa
Hedelmiä viilejä, myslejä
Herkutteluun joskus, sitruunaleivos
- Anonyymi
Itse en juurikaan vaa'an mielipiteistä piittaa. Elän, nauttien elämästä.
- Anonyymi
Laihat eväät
Myös ruokavaliolla on ratkaiseva roolisuoritus
sydänterveyden ylläpitämisessä,
siantuntiat suosittelevatkin salkkuruokavaliota
Sioittajata ovat tottuneita salkkuhin mutta muille voi salkku tuottaa ahdistusta
siksi salkkuna voi käyttää ruskeita kirjekuoria
Salkkuruokaan sisälthyvät soijatuotteet, kuten tofu ja muut kasviperäiset proteiinit, kuten
pavut, linssit ja kikherneet
sitten päälle vielä viskoo visoosia kuitua miten kuten kauraa, ohraa, psylliuminkuori eli
jänönratamoa
tärkeintä on laihoissa eväissä ottaa ohjelma itselleen aminohapoista ja perusvitamiineista abc...
sialla ja ihmisellä on sekasyöjänä sama ruokavalio ja samat taudit mutta eri lääkäri
kertovat alan siantuntiat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1083254- 262644
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv742405Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m562378Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta312059- 871873
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk101831Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä261572Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍311422- 101359