Uutisia lukemalla on iso riski muuttua toimittajaksi

Anonyymi-ap

2000 ajan henki on KOMMUNIKAATIO, jonka filosofia on laaja ja tuskin sitä ollaan vielä opittu, mitä se on kokonaisuudessaan. Voi yllättää, mistä se koostuu ja mihin ulottuu.

Yliopistolta tilataan Globaali Kommunikaatio oppi

Ammateissa on oleellista se, että niissä asioimalla reklamoituu itse ammatti, johon onkiutuvat sen asiakkaat.
Kenen palveluja käyttää, sellaiseksi muuttuu.

Jos koko maa lukee uutisia joka päivää, monia kertoja päivässä ja eläkeläisillä se on päivän jokainen uutislähetys pitkin päivää, niin on aika iso riski muuttua itse toimittajaksi.

Mitä tarkoittaa kommunikaatiolle se, että jokaisesta tulee toimittaja?

Toimittajaksi voivat hamuta kaikki toimettomat, jotka eivät määrittäneet elämänsä tarkoitusta tai on muuten vapaata aikaa käyttää.
Tarinan kertominen on helppoa toiselle, josta aloittaa.
Sitten huomaa, että ihmiset tykkäävät hyvistä tarinoista.
Ja huomaa, että muuta ei enää tahdokaan tehdä kuin tuottaa tarinoita.
Mikä sen parempaa, jos tarinat vielä pelastavat maailman siinä sivussa.
Paluuta normaaliksi ihmiseksi ei enää ole.

Pohditaan mitä on toimittajan luonne.
Iso otsa, täynnä tietoa, tapahtumia, kiirettä. Hampaat keltaiset kahvista, on hermostunut...
Ei ainakaan toimettoman, työttömän rauhaa elämässä.

Sen sijaan on aina tietoinen tärkeimmistä tapahtumista maailmassa ja saavutettu yleinen sivistys, mikä on voimavara.

Kyllä on houkutteleva ammatti ihan kaikille, varsinkin kun saa palkkaa ja kunniaa.

Luetaan Niko Nurmisen elämästä sotatoimittajana, wau, wau, wau!

Miksi minä en syntynyt onnellisesti ja saavuttanut jotakin elämässä tuon kaltaista!
Hurjaa, miehekästä, matkustavaa, antoisaa, kunniahimoista, inhimmillistä?
Minä synnyin sairaana, vajaana, en osannut kasvaa kivutta ja jäin elämässäni matalaksi ja matalaksi olen vaarassa jäädä edelleen. En lennä.
Miten elämä olisi voinut mennä muuten ja kuinka se on mennyt.

Toimituksessa kuitenkin on outo juttu, että he asettuvat yhdelle puolelle kuvaa kun puolia on kaksi kuten Ukrainassa toinen puoli on Venäjä.
Kyllä on eri maalaisia toimittajaa kuten englantilaisia ollut FD:n joukoissa Venäjällä, mutta suomalaiset toimittajat kuvaavat vain Ukrainan puolelta.
Mistä toimittamisessa on oikein kyse? Politiikasta?
Kuinka sitten PRESS merkki suojaa toimittajaa, jos heillä on poliittinen vakaumus?
Jos toimittajuus on itsetarkoitus, silloin sen pitäisi tapahtua monipuolisesti, jolloin kuvataan kaikkia osapuolia, synnyttäen objektiivista kuvaa.
Onko ammattitoimituksen ongelma subjektiivinen esitys, joka jättää tyytymättömiä katsojaa niin omissa kuin muissa?

0

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
        Ikävä
        81
        4482
      2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
        Maailman menoa
        121
        4157
      3. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
        Maailman menoa
        33
        4028
      4. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
        Maailman menoa
        169
        3261
      5. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
        Maailman menoa
        59
        2580
      6. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
        Ikävä
        58
        2577
      7. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
        Maailman menoa
        35
        2552
      8. 167
        2479
      9. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
        Ikävä
        68
        2449
      10. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
        Ähtäri
        43
        2122
      Aihe