Onko ketään,jolla on kokemusta Quvivic valmisteesta,unettomuuden hoidossa.
Hyödyt ja haitat kehiin/asialliset vastaukset,kiitos!
Quviviq kokemuksia
3
1137
Vastaukset
- Anonyymi00003
Minä olen käyttänyt tätä daridoreksanttia (Quviviq) kroonisen unettomuuden (aamuyön heräily, 02:00-05:00) hoitoon nyt reilu kuukauden. Annos on 50mg/yö.
Olen vuosien saatossa kokeillut kaikenlaisia unettomuuden hoitoon käytettäviä lääkkeitä, mutta tämä on ollut ensimmäinen, joka on oikeasti auttanut minua.
Tässä vaiheessa voin jo sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Ensimmäisestä yöstä lähtien huomasi, että uni oli palauttavampaa, kuin aiemmin. Yölliset heräilyt lyheni ja nukahdan yöllä helpommin. Yölliset valvomiset eivät enää häiritse (yöllä tai seuraavana päivänä) ja aiheuta ahdistusta. Alussa ennenkuin lääke alkoi kunnolla vaikuttamaan, oli normaalia aamuyön heräilyä ja valvomista. Kannattaa siis käyttää vähintään kuukausi (tai pitempään), että vasteen varmasti näkee.
Erikoislääkäri kertoi haittavaikutuksista ennakkoon, joten osaa tarvittaessa käsitellä niitä. Aloituksen yhteydessä aiheutti seuraavaksi päiväksi pöhnää ja väsymystä, mutta ne loppuivat parin-kolmen viikon jälkeen. Yksi todentuntuinen hallusinaatio on ollut, mutta kun tiesi mistä on kyse, niin eipä haitannut minua, jatkoin unia sen jälkeen. Muita haittoja en ole omalla kohdallani havainnut.
Lääke on käytössä mielialalääkkeen rinnalla, mutta tarvittaessa lääkkeen (Opamox) annoskokoa olen voinut pienentää ja käyttötarvekin vähentynyt daridoreksantin aloituksen jälkeen.
Kela-korvauksen puute on tosi harmillista, koska kyseessä on kallis lääke. Mutta en vaihtaisi muuhun, tuonut sen verran hyvän hyödyn minun unettomuuden hoidossa!- Anonyymi00005
Kela-korvattavuutta on erikseen haettava lääkeyhtiön toimesta. Jos yhtiö ei hae korvattavuutta tai sille ei ole myönnetty sitä, lääke ei ole korvattava. Korvattavuutta haettaessa lääkkeen hinta ja teho suhteessa muihin hoitovaihtoehtoihin arvioidaan. Jos lääkettä ei ole katsottu korvausjärjestelmän kriteerien mukaiseksi, sitä ei hyväksytä korvattavaksi. Quviviq on melko uusi lääkevalmiste, ja korvattavuusprosessit voivat kestää.
- Anonyymi00006
Valmisteelle ei ole haettu tai vahvistettu korvattavuutta ja kohtuullista korvausperusteeksi hyväksyttävää tukkuhintaa tai lääkeyritys on siirtänyt valmisteen vapaaseen hinnoitteluun.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1263726Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292423Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442078Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701021Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5939- 45881
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61845En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30830- 43751
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies95740