Onko ketään,jolla on kokemusta Quvivic valmisteesta,unettomuuden hoidossa.
Hyödyt ja haitat kehiin/asialliset vastaukset,kiitos!
Quviviq kokemuksia
3
903
Vastaukset
- Anonyymi00003
Minä olen käyttänyt tätä daridoreksanttia (Quviviq) kroonisen unettomuuden (aamuyön heräily, 02:00-05:00) hoitoon nyt reilu kuukauden. Annos on 50mg/yö.
Olen vuosien saatossa kokeillut kaikenlaisia unettomuuden hoitoon käytettäviä lääkkeitä, mutta tämä on ollut ensimmäinen, joka on oikeasti auttanut minua.
Tässä vaiheessa voin jo sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Ensimmäisestä yöstä lähtien huomasi, että uni oli palauttavampaa, kuin aiemmin. Yölliset heräilyt lyheni ja nukahdan yöllä helpommin. Yölliset valvomiset eivät enää häiritse (yöllä tai seuraavana päivänä) ja aiheuta ahdistusta. Alussa ennenkuin lääke alkoi kunnolla vaikuttamaan, oli normaalia aamuyön heräilyä ja valvomista. Kannattaa siis käyttää vähintään kuukausi (tai pitempään), että vasteen varmasti näkee.
Erikoislääkäri kertoi haittavaikutuksista ennakkoon, joten osaa tarvittaessa käsitellä niitä. Aloituksen yhteydessä aiheutti seuraavaksi päiväksi pöhnää ja väsymystä, mutta ne loppuivat parin-kolmen viikon jälkeen. Yksi todentuntuinen hallusinaatio on ollut, mutta kun tiesi mistä on kyse, niin eipä haitannut minua, jatkoin unia sen jälkeen. Muita haittoja en ole omalla kohdallani havainnut.
Lääke on käytössä mielialalääkkeen rinnalla, mutta tarvittaessa lääkkeen (Opamox) annoskokoa olen voinut pienentää ja käyttötarvekin vähentynyt daridoreksantin aloituksen jälkeen.
Kela-korvauksen puute on tosi harmillista, koska kyseessä on kallis lääke. Mutta en vaihtaisi muuhun, tuonut sen verran hyvän hyödyn minun unettomuuden hoidossa!- Anonyymi00005
Kela-korvattavuutta on erikseen haettava lääkeyhtiön toimesta. Jos yhtiö ei hae korvattavuutta tai sille ei ole myönnetty sitä, lääke ei ole korvattava. Korvattavuutta haettaessa lääkkeen hinta ja teho suhteessa muihin hoitovaihtoehtoihin arvioidaan. Jos lääkettä ei ole katsottu korvausjärjestelmän kriteerien mukaiseksi, sitä ei hyväksytä korvattavaksi. Quviviq on melko uusi lääkevalmiste, ja korvattavuusprosessit voivat kestää.
- Anonyymi00006
Valmisteelle ei ole haettu tai vahvistettu korvattavuutta ja kohtuullista korvausperusteeksi hyväksyttävää tukkuhintaa tai lääkeyritys on siirtänyt valmisteen vapaaseen hinnoitteluun.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."672277Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302182- 1201478
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis201282Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211242En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1201164
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102969Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73959Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78909