Onko ketään,jolla on kokemusta Quvivic valmisteesta,unettomuuden hoidossa.
Hyödyt ja haitat kehiin/asialliset vastaukset,kiitos!
Quviviq kokemuksia
1
445
Vastaukset
- Anonyymi00003
Minä olen käyttänyt tätä daridoreksanttia (Quviviq) kroonisen unettomuuden (aamuyön heräily, 02:00-05:00) hoitoon nyt reilu kuukauden. Annos on 50mg/yö.
Olen vuosien saatossa kokeillut kaikenlaisia unettomuuden hoitoon käytettäviä lääkkeitä, mutta tämä on ollut ensimmäinen, joka on oikeasti auttanut minua.
Tässä vaiheessa voin jo sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Ensimmäisestä yöstä lähtien huomasi, että uni oli palauttavampaa, kuin aiemmin. Yölliset heräilyt lyheni ja nukahdan yöllä helpommin. Yölliset valvomiset eivät enää häiritse (yöllä tai seuraavana päivänä) ja aiheuta ahdistusta. Alussa ennenkuin lääke alkoi kunnolla vaikuttamaan, oli normaalia aamuyön heräilyä ja valvomista. Kannattaa siis käyttää vähintään kuukausi (tai pitempään), että vasteen varmasti näkee.
Erikoislääkäri kertoi haittavaikutuksista ennakkoon, joten osaa tarvittaessa käsitellä niitä. Aloituksen yhteydessä aiheutti seuraavaksi päiväksi pöhnää ja väsymystä, mutta ne loppuivat parin-kolmen viikon jälkeen. Yksi todentuntuinen hallusinaatio on ollut, mutta kun tiesi mistä on kyse, niin eipä haitannut minua, jatkoin unia sen jälkeen. Muita haittoja en ole omalla kohdallani havainnut.
Lääke on käytössä mielialalääkkeen rinnalla, mutta tarvittaessa lääkkeen (Opamox) annoskokoa olen voinut pienentää ja käyttötarvekin vähentynyt daridoreksantin aloituksen jälkeen.
Kela-korvauksen puute on tosi harmillista, koska kyseessä on kallis lääke. Mutta en vaihtaisi muuhun, tuonut sen verran hyvän hyödyn minun unettomuuden hoidossa!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862