Ajeltiin 2007 tulevan ex-vaimon kanssa prätkällä Turku - Tukholman kautta kohti Alppeja. Tanska, Saksa, Italia, Sveitsi ja Ranskaan, jossa kohti Normandian maihinnousutantereita.
Monenlaista hienoa nähtiin kuten kunnon rajuilma yöllä Garda-järven yllä, kunnon kummitushotelli, loputtomia tunneleita, 35 asteen lämpötila laaksossa Sveitsissä ja loputtomat serpentiinitiet.
Kyytiläinen oli 110% messissä ja innoissaan. Matkailualan ammattilaisena häntä kiinnosti kulttuuri, historia, arkkitehtuuri, vanhat hautausmaat, vuoristonäkymät, patikointi jne.
Mont Blancin maisemilla vietettiin useampi päivä patikoiden ja telttaillen hyvässä säässä. Oltiin sen verran nuori pariskuntana vielä, että piti herrasmiehenä kantaa rinkka ja retkikamat yksin vuorelle ja esittää ettei tunnu missään.
Sieltä sitten kohti Normandiaa, matkaa sinne noin 1000km. Yövyttiin kaksi kertaa sillä etapilla, koska oli niin upeita vanhoja kyliä joissa rakennukset sellaisia 400 vuotta vanhoja suunnilleen, kivestä ja savesta rakennettuja.
Noin ennen puoltaväliä sitä etappia näkyi upea vanha kivilinna ylhäisessä yksinäisyydessään tuuheiden pensastojen ja puiden ympäröimänä.
Sehän piti tietenkin bongata. Se ei ollut virallinen nähtävyys vaan ränsistynyt ja raunioitunut autio linna. Portti roikkui ruosteisena raollaan ja ketään ei missään, ei opasteita.
Käytiin siellä käppäilemässä, mukava kaunis kesäpäivä ja lämpöä sellaiset 27 astetta. Otettiin kuvia ja istuskeltiin hetki. Jäi sitten askarruttamaan se että mistä linnasta oli kyse.
Nyt sitten pyöreästi 18 vuotta myöhemmin sattui silmiin jonkun vapaaehtoisnuoren matkablogi, joka osallistuu kesäisin ranskalaisten vanhojen linnojen suojeluun, retusoimiseen ja niiden muuttamiseksi nähtävyydeksi.
Niiden linnojen joukossa oli sitten tutun näköinen linna ja ajattelin että vähän liian hyvä säkä että se olisi juuri se linna mitä oltiin jääty miettimään. Kaivoin vanhan kuvan esiin ja vertasin sitä linnan kuviin ja sehän se oli. Oli myös juuri sillä reitillä mitä mentiin. https://ibb.co/tTXJzh9f
Tässä oma yksi kuva ko linnasta, jossakin on CD-levyllinen lisää
https://ibb.co/nq685pRs
"1300-luvun alussa rakennetussa Montaigu-le-Blinin linnoituksessa on näkymät jyrkälle kalliolle. Lampien ja soiden ympäröimänä se oli silloin strateginen paikka puolustaa Bourbonnaisia ja Ranskan kruunua Auvergnen ja Forezin kreivikuntia vastaan.
Linnan massiivinen rakenne tekee vaikutuksen erittäin korkeilla ja erittäin paksuilla seinillä ja yhdeksällä pyöreällä tornilla tai nostosillalla. Vuosisatojen aikana tämä linnoitus on kokenut monia muutoksia uusien sodan tekniikoiden ja elämäntapojen kehityksen vuoksi.
Linnan nauttii kukoistuskausi oli 13. ja 15. vuosisadan alun välillä. Tuolloin herrat, jotka asuttivat sitä olivat Bourbonin herttuoiden vasalleista.
Se on luokiteltu historialliseksi muistomerkiksi vuonna 1926"
Jaa mitenkö liittyy Thaimaahan? Siten että samalla duolla heitettiin ensimmäinen motomatka Pohjois-Thaimaahan vuotta myöhemmin ja se olikin häämatka samalla.
Eka motomatka siksi, että vasta 2008 isot moottoripyörät sallittiin Thaimaassa.
Mopoilla olin ajellut sitä ennen.
Terkkuja Nipsulle!
2010
PS: Googlen kuvahaun avulla vanhoista kuvista löytyy tietoa, myös esineistä ja niiden arvosta.
Ympäri mennään yhteen tullaan
28
303
Vastaukset
- Anonyymi
Osamaksu palsta vaikuttaa😆😆😆😅
- Anonyymi
Olin hyvin tietoinen kommentistasi, jo ennenkuin olet ehtinyt kirjoituksen lukea, haudutusmies.
Kauhea on tuo paniikki ja kateus toisten elämää kohtaan.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin hyvin tietoinen kommentistasi, jo ennenkuin olet ehtinyt kirjoituksen lukea, haudutusmies.
Kauhea on tuo paniikki ja kateus toisten elämää kohtaan.
2010luuletko ihan oikeasti että joku on kateellinen ja katkera noille sinun jutuille osamaksu, ei hitto kyllä olet hyvin omalaatuinen, luulen että hyvin harva on kenellekään katkera saatikka kateellinen, luulen että noista sinun jutuista saa kasaan helposti asiantuntija diagnoosin, joka on varsin yhtenevä tekemäni, narsismi ja identiteettiongelmiesi kanssa,
- Anonyymi
Unohdin tuon linkin linnoituksen sivuille. Firefox- selaimessa on fiksu ominaisuus, jolla saa käännettyä miltei kaikki kielet suomeksi yhdeööä klikkauksella.
https://www.allier-auvergne-tourisme.com/culture-patrimoine/terre-de-chateaux/chateau-de-montaigu-le-blin-7157-1.html
2010- Anonyymi
Juu kas kun olet huomannut, se on ominaisuutena jo melkein kaikissa browsereissa, fiksummat on rakennettu tekoälypohjaisiksi, thai kieltä ei käännä yksikään edes välttävästi, russakka kieli kääntyy hyvin, samoin englanti... Mistä olet kuvitellut että jotain kiinnostaa mopojuttuasi, minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään, missä olet ajellut mopolla.
- Anonyymi
Teboil muuttuu SEOksi eli Toivo on Tekoja.
Topi ite tekee suuria kekoja, etenkin ripuloidessaan. - Anonyymi
Nuo vuosilukuhenkilön tarinoinnit tälle palstalle osoittaa hyvin monta asiaa hänestä, kuten että:
Häneltä puuttuu elämästään henkilösuhteet ihmisiin jotka kuuntelevat häntä ja osallistuvat keskustelemaan aiheista, joista hän on kiinnostunut.
Hän on alkoholisoitunut elämän epäonnistuja joka hakee lohtua itselleen tavallaan eläen menneisyyden harhoissaan ja muistoissaan saaden siitä lohtua pahaan oloonsa.
Hän hakee anonyyminä tällä palstalla sosiaalista kontaktia ihmisiin saamatta sitä kuitenkaan muussa tarkoituksessaan kuin riidanhaastannassa, joka tosin onkin hänen päätarkoituksensa.
On täysin selvää että kun lähes 60 vuoden ikäinen vahvasti ajattelee lapsuuttaan ja nuoruuttaan internetin matkailupalstalla julkaisten ajatuksiaan lähes päivittäin, niin nykyhetkensä eli arkensa ei ole sitä mitä hän itsestään ja elämänsisällöstään myös pyrkii uskottelemaan.
Myös hänen klooninsa, myötäilijänsä ja faninsa kommentteineen on osoitus selkeästi siitä, että tämä palsta tarjoaa vain eräänlaisen ajanviettotavan hänelle ja edustamansa yhteisön jäsenille, joka on syytä asettaa omaan arvoonsa.- Anonyymi
Mistä kuvittelet että kirjoitan sinulle ja miksi kommentoit, mikäli todelliset matkailutarinat eivät kiinnosta?
Katsotko olevasi tämän palstan joku hallinnoitsija ja tuomari?
Tuo johtuu jumaluuskompleksistasi, jossa maailmassa ei ole muita kuin sinä ja kaikessa on aina kyse sinusta, koska olet maailman napa.
Teit sitä jo Thaimaassa ja kerroit olevasi aina suomalainen joka asuu Thaimaassa ja jolla on varaa siihen. Tarkoitit varmaan varaa takuueläkkeellä ja lopulta se ei enää onnistunut, vaikka tarjoilitkin vaimollesi kaalia ja vettä päivälliseksi.
Pähkinärinteen Pähkinänsärkijä, vakavasti katkeroitunut höperö monisairas persaukinen läski juoppoerakko, jonka elämä päättyi jo joskus 90- luvulla ja sekin elämä oli hukassa harhailua, valehtelua, voivottelua ja haaveilua.
Paljonko ajattelet että annan kommenteillesi arvoa?
Roikut matkailupalstalla mielikuvituskaverisi kanssa nyt jo kymmenen vuotta ja et ole eläessäsi varsinaisesti matkaillut missään koskaan, vaan ainoastaan maleksinut ja korvannut matkailun puutteen satutarinoilla.
Et ole tehnyt koskaan roadtrippiä autolla etkä moottoripyörällä, et ole ajanut isolla pyörällä, et ole patikoinut, raftannut etkä kokeillut hikingia koskaan, et golfaa, keilaa, ui etkä lenkkeile. Et ole koskaan käynyt kuntosalilla.
Et ole koskaan harrastanut mitään. Et edes ulkoilua. Sinua ei kiinnosta myöskään kulttuuri eikä historia. Et halua tietää mitä on buddhalaisuus koska sinulla on jumaluuskompleksin vuoksi ongelmia "uskomusten" suhteen koska sinä olet kaiken yläpuolella.
Tuossa kunnossa ja terveydentilassa pyöräilykin jäi haaveeksi, mutta siitä kuitenkin pisteet sinulle jos edes harkitsit liikuntaa. Se on kuitenkin sinun motoriikallesi liian vaarallista tuossa kunnossa ja olisi päättynyt onnettomasti, eli hyvä että luovuit haaveesta.
Sinulla ei koskaan ole ollut omaa taloa eikä asuntoa, eikä todennäköisesti edes omaa autoa. Lada oli ja sekin oli exäsi. Sinulla ei ole koskaan ollut yritystä eikä työntekijöitä. Et ole koskaan rakentanut etkä rakennuttanut mitään.
Et osaa tehdä omilla käsilläsi (ja aivoillasi) mitään. Et osaa laittaa ruokaa etkä edes kirjoittaa ruoanlaittoa oikein vaan kirjoitat sen muotoon "ruan laitto". Et osaa lukea etkä kirjoittaa kyllä muutenkaan.
Et ole ikinä esim maalannut, tapetoinut, laatoittanut tai mitään muutakaan. Et ole ajanut raskaskoneilla etkä kuorma-autoilla. Et ole todennäköisesti edes ajanut ruohonleikkuria.
Sinua ei kiinnosta naisetkaan, mutta koetat epätoivoisesti roikottaa vierelläsi heikkopäistä naisparkaa, joka sekään ei osaa kokata, ei käy töissä, ei ole harrastuksia eikä tee mitään.
Et ole mitenkään voinut selvitä edes peruskoulusta ilman sääliä ja armoa. Asteikolla 4-10 keskiarvosi on ollut maksimissaan 4,5 ja sillä ei päästötodistusta saa. Siellä on päätetty kuitenkin että tuo on saatava pois täältä ja äkkiä, sillä hän tyhmistää koko luokan muutoin jos jätetään luokalle vielä muutaman kerran.
Minä olen tehnyt ja teen kaikkea tuota mainittua mitä sinä et. Opin tekemään käsillä töitä jo 17 vuotiaana. Raskaita töitä. Moottorisaha ja metsätyöt oli tuttuja jo kesätöistä isän kanssa.
Siihen voisi vielä lisätä aika monta asiaa, kuten potkupalloa kortteliliigassa, rullaluistelua, hiihtoa, uintia, jääpalloakin pelailtiin parina talvena. Karatea ja thainyrkkeilyä yhteensä 26 vuotta.
Olen tehnyt lukemattomia roadtrippejä, suurimman osan prätkillä. Maailman parhaimmilla sarjavalmisteisilla pyörillä 11 pitkää retkeä Alpeille ja Thaimaassa noin viisi pitkää prätkäretkeä.
Minä olen lentänyt sisäisiä lentoja Thaimaassa kymmenittäin, käynyt Myanmarissa luonnonpuistossa ja Kambodzassa muutaman kerran kulttuurimatkoilla temppeleillä. Vietnamissa kolmasti ja yrittänyt kerran käydä patikoimassa Lauri Törnin kopterin törmäyspaikalla.
Lisäksi olen pannut aika paljon ja panen edelleen, tosin vain vaimoani enää mutta kuitenkin.
Mitäpä tähän yhteenvetona sanoisin muuta kuin että; -Sinä et ole.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kuvittelet että kirjoitan sinulle ja miksi kommentoit, mikäli todelliset matkailutarinat eivät kiinnosta?
Tuo johtuu jumaluuskompleksistasi, jossa maailmassa ei ole muita kuin sinä ja kaikessa on aina kyse sinusta, koska olet maailman napa.
Teit sitä jo Thaimaassa ja kerroit olevasi aina suomalainen joka asuu Thaimaassa ja jolla on varaa siihen. Tarkoitit varmaan varaa takuueläkkeellä ja lopulta se ei enää onnistunut, vaikka tarjoilitkin vaimollesi kaalia ja vettä päivälliseksi.
Pähkinärinteen Pähkinänsärkijä, vakavasti katkeroitunut höperö monisairas persaukinen läski juoppoerakko, jonka elämä päättyi jo joskus 90- luvulla ja sekin elämä oli hukassa harhailua, valehtelua, voivottelua ja haaveilua.
Roikut matkailupalstalla mielikuvituskaverisi kanssa nyt jo kymmenen vuotta ja et ole eläessäsi varsinaisesti matkaillut missään koskaan, vaan ainoastaan maleksinut ja korvannut matkailun puutteen satutarinoilla.
Et ole tehnyt koskaan roadtrippiä autolla etkä moottoripyörällä, et ole ajanut isolla pyörällä, et ole patikoinut, raftannut etkä kokeillut hikingia koskaan, et golfaa, keilaa, ui etkä lenkkeile. Et ole koskaan käynyt kuntosalilla.
Et ole koskaan harrastanut mitään. Et edes ulkoilua. Sinua ei kiinnosta myöskään kulttuuri eikä historia. Et halua tietää mitä on buddhalaisuus koska sinulla on jumaluuskompleksin vuoksi ongelmia "uskomusten" suhteen koska sinä olet kaiken yläpuolella.
Tuossa kunnossa ja terveydentilassa pyöräilykin jäi haaveeksi, mutta siitä kuitenkin pisteet sinulle jos edes harkitsit liikuntaa. Se on kuitenkin sinun motoriikallesi liian vaarallista tuossa kunnossa ja olisi päättynyt onnettomasti, eli hyvä että luovuit haaveesta.
Sinulla ei koskaan ole ollut omaa taloa eikä asuntoa, eikä todennäköisesti edes omaa autoa. Lada oli ja sekin oli exäsi. Sinulla ei ole koskaan ollut yritystä eikä työntekijöitä. Et ole koskaan rakentanut etkä rakennuttanut mitään.
Et osaa tehdä omilla käsilläsi (ja aivoillasi) mitään. Et osaa laittaa ruokaa etkä edes kirjoittaa ruoanlaittoa oikein vaan kirjoitat sen muotoon "ruan laitto". Et osaa lukea etkä kirjoittaa kyllä muutenkaan.
Et ole ikinä esim maalannut, tapetoinut, laatoittanut tai mitään muutakaan. Et ole ajanut raskaskoneilla etkä kuorma-autoilla. Et ole todennäköisesti edes ajanut ruohonleikkuria.
Sinua ei kiinnosta naisetkaan, mutta koetat epätoivoisesti roikottaa vierelläsi heikkopäistä naisparkaa, joka sekään ei osaa kokata, ei käy töissä, ei ole harrastuksia eikä tee mitään.
Et ole mitenkään voinut selvitä edes peruskoulusta ilman sääliä ja armoa. Asteikolla 4-10 keskiarvosi on ollut maksimissaan 4,5 ja sillä ei päästötodistusta saa. Siellä on päätetty kuitenkin että tuo on saatava pois täältä ja äkkiä, sillä hän tyhmistää koko luokan muutoin jos jätetään luokalle vielä muutaman kerran.
Minä olen tehnyt ja teen kaikkea tuota mainittua mitä sinä et. Opin tekemään käsillä töitä jo 17 vuotiaana. Raskaita töitä. Moottorisaha ja metsätyöt oli tuttuja jo kesätöistä isän kanssa.
Siihen voisi vielä lisätä aika monta asiaa, kuten potkupalloa kortteliliigassa, rullaluistelua, hiihtoa, uintia, jääpalloakin pelailtiin parina talvena. Karatea ja thainyrkkeilyä yhteensä 26 vuotta.
Olen tehnyt lukemattomia roadtrippejä, suurimman osan prätkillä. Maailman parhaimmilla sarjavalmisteisilla pyörillä 11 pitkää retkeä Alpeille ja Thaimaassa noin viisi pitkää prätkäretkeä.
Minä olen lentänyt sisäisiä lentoja Thaimaassa kymmenittäin, käynyt Myanmarissa luonnonpuistossa ja Kambodzassa muutaman kerran kulttuurimatkoilla temppeleillä. Vietnamissa kolmasti ja yrittänyt kerran käydä patikoimassa Lauri Törnin kopterin törmäyspaikalla.
Lisäksi olen pannut aika paljon ja panen edelleen, tosin vain vaimoani enää mutta kuitenkin.
2010Kukaan tervepäinen uusioperhe-elämää elävä ei ajattele päivittäin exiänsä, mutta tämä varmaankin vemputtaa aamustondiksensa vex vex vaan myös aloittaen päivänsä ajatellen samalla exiänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan tervepäinen uusioperhe-elämää elävä ei ajattele päivittäin exiänsä, mutta tämä varmaankin vemputtaa aamustondiksensa vex vex vaan myös aloittaen päivänsä ajatellen samalla exiänsä.
Jos sinulla olisi lukutaito ja muisti niin olisit huomannut että näin tutunnäköisen linnan uutisessa ja niin se sitten olikin.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulla olisi lukutaito ja muisti niin olisit huomannut että näin tutunnäköisen linnan uutisessa ja niin se sitten olikin.
2010Pasanen järkyttyi verokortistasi niin että nitroa menee edelleen naamariin kourakaupalla.
Mukava stoppi ja matkailupalstalla kuten kuuluukin! Antaa Pasasen länkyttää rauhassa, muuhun se ei pysty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010En taaskaan tiedä kenen kanssa kuvittelet kuskustelevasi, onpä ole paljonkaan viitisinyt tänne kirjoitella, olen jyväskylässä, enkä oikein edes oivalla miksi minun pitäisi olla kiinnostunut sinun jutuistasi, en minä niitä vaivaudu edes lukemaan, yhden kun on lukenut kaikki on luettu. Pojaltani löytyi vielä vanha sähköskepa, jonka olen ekana hankkinut Epiphone Gibson, special model jenkki versio, gibson ajalta.Les Paul malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En taaskaan tiedä kenen kanssa kuvittelet kuskustelevasi, onpä ole paljonkaan viitisinyt tänne kirjoitella, olen jyväskylässä, enkä oikein edes oivalla miksi minun pitäisi olla kiinnostunut sinun jutuistasi, en minä niitä vaivaudu edes lukemaan, yhden kun on lukenut kaikki on luettu. Pojaltani löytyi vielä vanha sähköskepa, jonka olen ekana hankkinut Epiphone Gibson, special model jenkki versio, gibson ajalta.Les Paul malli.
Tarkalleen tuo malli https://forum.gibson.com/topic/142019-epiphone-special-electric-guitar/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkalleen tuo malli https://forum.gibson.com/topic/142019-epiphone-special-electric-guitar/
No ei löytynyt. Ei niitä "löydy" vaan ne on keräilijöiden aarteita. Landola kopio löytyi jolla exäsi pamautti sinua kaaliin läksiäisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei löytynyt. Ei niitä "löydy" vaan ne on keräilijöiden aarteita. Landola kopio löytyi jolla exäsi pamautti sinua kaaliin läksiäisiksi.
Juu kyllä vaan löytyy, kielet pitää vaihtaa. https://ibb.co/pjqmLqt1 skeba on ajalta jolloin epiphone ja gibson fuusioitui, mutta taisivat myöhemmin lähteä eri suuntiin, en tiedä arvoa, veikkaa 1960 lukua. Toinenkin on se on akustinen höfner se on kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu kyllä vaan löytyy, kielet pitää vaihtaa. https://ibb.co/pjqmLqt1 skeba on ajalta jolloin epiphone ja gibson fuusioitui, mutta taisivat myöhemmin lähteä eri suuntiin, en tiedä arvoa, veikkaa 1960 lukua. Toinenkin on se on akustinen höfner se on kotona.
Meinaatko rahapulassasi alkaa myydä pojan kirpputoritavaraa ja minne jäi taas vaimo kun yksin Jyväskylään suuntasit bussimatkalle?
Piippasitko oikeassa kohdassa vai painelitko asemalle saakka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahoittelen Posso, mutta minä olen pelaillut kitaroiden kanssa jo lapsena ja soitan myös.
Tuo on vintage edition joka on kopio alkuperäisestä oikeasta klassikosta. Nuo jäljitelmät on halpoja jo uutena ja sopii hyvin aloittelijoille.
Uutena tuo on maksanut markka-aikaan noin 800 markkaa. Koska se on seissyt ja on halpa kopio, se on vääntynyt kelvottomaksi eikä sitä saa vireeseen edes kaulaa tai alakoneistoa säätämällä.
Koristeeksi sen voi myydä, mutta 50 euroa on maksimi mitä siitä voi pyytää. Soittokelpoisena satasen.
Mutta älä välitä, sillä vaikka minulla on 14 kitaraa, niin vain kaksi niistä on merkkikitaroita ja edullisia sellaisia.
Kallein kitarani maksoi 340 euroa uutena ja on niin kolhuinen, ettei siitä saisi satastakaan enää.
10/14 kitaroista on soittokelvottomia eikä niitä saa enää vireeseen. Kaksi on haljennut ja yhdessä kaula on liimattu ehjäksi. Ne on koristeita.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahoittelen Posso, mutta minä olen pelaillut kitaroiden kanssa jo lapsena ja soitan myös.
Tuo on vintage edition joka on kopio alkuperäisestä oikeasta klassikosta. Nuo jäljitelmät on halpoja jo uutena ja sopii hyvin aloittelijoille.
Uutena tuo on maksanut markka-aikaan noin 800 markkaa. Koska se on seissyt ja on halpa kopio, se on vääntynyt kelvottomaksi eikä sitä saa vireeseen edes kaulaa tai alakoneistoa säätämällä.
Koristeeksi sen voi myydä, mutta 50 euroa on maksimi mitä siitä voi pyytää. Soittokelpoisena satasen.
Mutta älä välitä, sillä vaikka minulla on 14 kitaraa, niin vain kaksi niistä on merkkikitaroita ja edullisia sellaisia.
Kallein kitarani maksoi 340 euroa uutena ja on niin kolhuinen, ettei siitä saisi satastakaan enää.
10/14 kitaroista on soittokelvottomia eikä niitä saa enää vireeseen. Kaksi on haljennut ja yhdessä kaula on liimattu ehjäksi. Ne on koristeita.
2010Voi rakas lapsi siellä on sarjanumero, jonka tarkastin gibsonilta, sen mukaan aito, rakennettu vuonna 1962, gibsonin tehtailla gibson osti firman 1958 muistaakseni, viritin sen aamulla kaula on suora, huiluäänillä 12 ja 5 nauha soivat virheettä, joten epäilen osaamistasi jälleen kerran, Mutta se ei ole mitenkään uusi asia, osaamisesi, on vain pätemistä, googlesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas lapsi siellä on sarjanumero, jonka tarkastin gibsonilta, sen mukaan aito, rakennettu vuonna 1962, gibsonin tehtailla gibson osti firman 1958 muistaakseni, viritin sen aamulla kaula on suora, huiluäänillä 12 ja 5 nauha soivat virheettä, joten epäilen osaamistasi jälleen kerran, Mutta se ei ole mitenkään uusi asia, osaamisesi, on vain pätemistä, googlesta.
Tarkistit gibbonin tehtaalta, vaiko kuitenkin verokortistasi, takuueläkeläinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas lapsi siellä on sarjanumero, jonka tarkastin gibsonilta, sen mukaan aito, rakennettu vuonna 1962, gibsonin tehtailla gibson osti firman 1958 muistaakseni, viritin sen aamulla kaula on suora, huiluäänillä 12 ja 5 nauha soivat virheettä, joten epäilen osaamistasi jälleen kerran, Mutta se ei ole mitenkään uusi asia, osaamisesi, on vain pätemistä, googlesta.
Esittelepäs se sarjanumero, sillä kitara on ihan yhtä aito Les Paul kuin ne Kanarian saarilta ostetut T-paidat 80- luvulla, joissa luki samassa paidassa Fila, Lacoste, Kappa, Puma ja Adidas.
Fenderiä on vielä useammin kopioitu aloittelijoiden ensimmäiseksi kitaraksi. Uudehkona ihan soittokelpoinen varsinkin kun vahvistin korjaa virheitä toisin kuin akustisissa kitaroissa.
Mutta vanha kopio on kelvoton soittimeksi, äläkä höpötä mistään huiluäänistä, sillä sinä tiedät kitaroista ja soittamisesta saman verran kuin sonnimullikka tanhuamisesta.
2010
PS: Nuo on erityisen hauskoja muistelmia, kun muistelen Gibsonin ostaneen firman 1958, ikäänkuin olisit jokin kitaratehtaiden historiankin asiantuntija ja vieläpä muistipohjalta.
Ota kuvakaappaus siitä Gibsonin sivulta, kun olet syöttänyt sarjanumeron sinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esittelepäs se sarjanumero, sillä kitara on ihan yhtä aito Les Paul kuin ne Kanarian saarilta ostetut T-paidat 80- luvulla, joissa luki samassa paidassa Fila, Lacoste, Kappa, Puma ja Adidas.
Fenderiä on vielä useammin kopioitu aloittelijoiden ensimmäiseksi kitaraksi. Uudehkona ihan soittokelpoinen varsinkin kun vahvistin korjaa virheitä toisin kuin akustisissa kitaroissa.
Mutta vanha kopio on kelvoton soittimeksi, äläkä höpötä mistään huiluäänistä, sillä sinä tiedät kitaroista ja soittamisesta saman verran kuin sonnimullikka tanhuamisesta.
2010
PS: Nuo on erityisen hauskoja muistelmia, kun muistelen Gibsonin ostaneen firman 1958, ikäänkuin olisit jokin kitaratehtaiden historiankin asiantuntija ja vieläpä muistipohjalta.
Ota kuvakaappaus siitä Gibsonin sivulta, kun olet syöttänyt sarjanumeron sinne.Minulla on ollut varsin monta skittaa, ja olen soittanut 14-15 vuotiaasta, kitaran huiluäänet on erittäin käyttökelposia kun virität kitaran, tämän tietää jokainen joka soittaa...
Minulla on kuitenkin varsin huono sävelkorva, en voi soittaa korvakuulolta mitään kuten moni kaverini... lienee syynä luki, en yhdistä sävelkorkeuksia.
Huiluäänet on myös erinomainen tapa testata kitaran kunto, esimmäinen skitta oli akustinen landola, metallikielinen, toinen nylon kielinen, sitten on ollut pari ovation, yksi yamaha sg-2000, santana versio, sekä thaikuista ostettu Martin jonka myin pois, ja vielä aika hyvällä hinnalla.
Miksi minun pitäisi laittaa jotain tietoa sinulle kitarastani, en ole myymässä sitä kenellekään.
en ole mikään kitara asiantuntija mitä nyt olen oppinut ihan opiskelematta, kaikki epifonet on gibsoneita jos kaulan oikaisu raudan peittävässä muovin palasessa on gibson, niitä valmistettiin muistaakseni vuoteen, 1976...
olen aina selvittänyt keppieni historian,
joten sorry poika taidan kuitenkin olla asiantuntija sinuun verrattuna, ja olinhan minä kotkan sävelaitassa, pentuna myymässä soittimia, ja kodin viihdeelekroniikkaa... yläaste pentuna . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollut varsin monta skittaa, ja olen soittanut 14-15 vuotiaasta, kitaran huiluäänet on erittäin käyttökelposia kun virität kitaran, tämän tietää jokainen joka soittaa...
Minulla on kuitenkin varsin huono sävelkorva, en voi soittaa korvakuulolta mitään kuten moni kaverini... lienee syynä luki, en yhdistä sävelkorkeuksia.
Huiluäänet on myös erinomainen tapa testata kitaran kunto, esimmäinen skitta oli akustinen landola, metallikielinen, toinen nylon kielinen, sitten on ollut pari ovation, yksi yamaha sg-2000, santana versio, sekä thaikuista ostettu Martin jonka myin pois, ja vielä aika hyvällä hinnalla.
Miksi minun pitäisi laittaa jotain tietoa sinulle kitarastani, en ole myymässä sitä kenellekään.
en ole mikään kitara asiantuntija mitä nyt olen oppinut ihan opiskelematta, kaikki epifonet on gibsoneita jos kaulan oikaisu raudan peittävässä muovin palasessa on gibson, niitä valmistettiin muistaakseni vuoteen, 1976...
olen aina selvittänyt keppieni historian,
joten sorry poika taidan kuitenkin olla asiantuntija sinuun verrattuna, ja olinhan minä kotkan sävelaitassa, pentuna myymässä soittimia, ja kodin viihdeelekroniikkaa... yläaste pentuna .Aloitan aina virityksen ala e kielestä, mutta koska en kuule sävelkorkeutta, joudun jostain kaivamaan mallin, vaikka pianosta, kännykkä myös auttaa paljon, tai erillinen mittari, mulla on mittareita kotona tuo ala e laitoin puhelimella paikalleen ja loput huiluäänillä... kohdalleen, kielet on vanhat, kun en viitsinyt uusia eilen käydä ostamassa, en muista kenen ne on.
vai että oikein usean kitaran omistaja, ei mielisairas trollipoika sinä vaan olet.
- Anonyymi
"Mistä olet kuvitellut että jotain kiinnostaa mopojuttusi?"
Kyselee Pasanen aloittajalta ja tekee oman aloituksensa pöpilän pääsykokeista Jyväskylässä.
Älyä on kuin ämpärissä ja kiinnostaa kiviäkin. - Anonyymi
Kerro lähemmin kolaristasi kun et vielä hallinnut prätkän vastaohjausta.
- Anonyymi
Viimeisin onnettomuuteni kaksipyöräisellä tapahtui vuonna 1982 elokuussa kauniina kesäpäivänä suoralla ja kuivalla tiellä, eikä onnettomuudessa ollut muita osallisia.
Laillisella (ensimmäinen laillinen moponi) Raisu- mopedilla päästelin loivaa alamäkeä, kun metallinen etulokari imeytyi rullalle etuhaarukan väliin lukiten eturenkaan siihen paikkaan ja vauhtia oli vajaat 70kmh.
Lähdin siitä kuin Otso Vilhunen parketilta mopon heittäessä pari volttia ilmassa. Lensin kymmenisen metriä pidemmälle kuin Raisu.
Runko sai ilmeisesti kipeää tuossa voltissa, sillä kun lähdin kouluun parin viikon päästä, niin runko meni poikki kesken ajon siitä tankin ja satulan välistä ja minulla oli hetken aikaa kaksi Raisua. Naapurin setä sen sitten hitsasi.
Raisun jälkeen oli kaksi Suzuki RM motocrossi- pyörää, kasikymppinen ja piikki. Äiti osti ne isän henkivakuutusrahoilla. En muista kaatuneeni niillä kertaakaan, vaikka sorakuopalla ja Pippon radalla niillä leikin kesät talvet.
Kaksi läheltäpiti- tilannetta kaahatessa isoilla pyörillä sai alentamaan tilannenopeuksia. Toisesta joskus kerroinkin kun ajoin vakireittiä Hollolasta Asikkalaan, jossa ei ole risteyksiä juuri lainkaan ja pimeitä mutkiakaan ei ole paljoa.
Toiseen suuntaan ajoin rauhallisemmin ja takaisinpäin hieman kovempaa. Pitkässä loivassa mutkassa oli vauhtia päälle 200kmh, kun huomasin että pellolta oli noussut traktori tielle, joka oli jättänyt pitkät ja paksut savivallit renkaistaan jotakin 60 metrin matkalle.
Savivallit oli pakko väistää ulkokurvin puolelta, jolloin mutka muuttuu jyrkemmäksi. Siinä olin valkoisen viivan päällä sitten vajaan sata metriä äärirajoilla. Heitin sekunnin murto-osassa arvion että enempää ei voi vastaohjata kurviin, taikka pito loppuu. Alla oli touring renkaat ja maantie ei ole kisarata suoja-alueineen.
Se pari sekuntia tuntui kestävän tunnin. Jos siihen syvään ojaan olisin mennyt 200kmh, niin enpä kirjoittelisi tässä ja olisi jäänyt tytär syntymättä, plus myös Thaimaassa kaksi seuraavaa.
Kokemus ja Siperia opettaa. Teoreettisilla wannabe- motoristeilla on varmat vinkit jokaiseen tilanteeseen, mutta ilman ajokokemusta niillä vinkeillä ei tee yhtään mitään ja vain rataolosuhteissa voidaan mitata se, kuka on nopein kuski.
Minä olen mieluummin turvallinen kuski, kuin nopein. Sen verran on kuitenkin radalta kokemusta, että ei ne ajat huonoja olleet ja useimmat harrastajat ohitin, mutta sitten oli erikseen ne jotka oli rata-ajoon vihkiytyneitä ja he pesi meikäläisiä sellaisen 5 sekuntia kierros.
Jos tietää ja tuntee menopelinsä ja ajoradan, niin tietää tarkalleen miten mikäkin mutka tulee ottaa, millä kierroksilla ja millä vaihteella mennään sisään ja tullaan ulos. Silloin ei tarvitse varmuuden vuoksi himmata liikaa.
2010
- Anonyymi
Ajelin paljon keski-euroopassa 1991 tutustuin moneen linnaan ja linnojen raunioihin.
Yhden osittain tuhotun linnan kohdalla oli kyltti, jossa kerrottiin ruotsalaisten tuhonneen tämän linnan.
Jokainen vähänkin historiaa tuntien muista ruotsalaisten taistelleen viimeiseen suomalaiseen saakka Balkanilla ja Elsasin alueella,- Anonyymi
Saisitko kaipaamaasi sosiaalista internetkontaktia paremmin vaikkapa tuolta historiasaitilta paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisitko kaipaamaasi sosiaalista internetkontaktia paremmin vaikkapa tuolta historiasaitilta paremmin.
Tai ainahan voi esitellä pöpilän päästötodistusta kuvaten Jyväskylässä niinkuin Numball?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2994840Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1383099Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k543032Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn331580Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271272- 471209
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.121042Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu781031Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais521009Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu581001