Wolkswagenin talouskriisi on syventynyt tasolle, joka uhkaa pysäyttää tulevien mallien kehityksen, viivästyttää tehdasinvestointeja ja jäädyttää tulevien automallien tuotekehityksen konsernin laajuisesti.
Yhtiöllä on ennusteiden mukaan noin 11 miljardin euron vaje vuoden 2026 investointisuunnitelmassa, minkä vuoksi hallintoneuvosto on lykännyt miljardiluokan investointipaketin hyväksymistä.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-ahdinko-syvenee/
Toyotan kilpailijan Volkswagenein ahdinko syvenee!
39
242
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota täys paska, niin myös VAG, hommakkaa Premium.
- Anonyymi
Totuus premium-autoista.
PREMIUM ON KUVITTELUA, EI TODELLISUUTTA!
Purettuna sana tarkoittaa hinnaltaan tai kuluttajan KOKEMALTA arvoltaan korkeampaa tuotetta tai palvelua.
Premium-termiä käytetään laajasti autojen markkinoinnissa ja mainonnassa, jossa se viittaa markkinasegmentin tuotemerkkeihin tai tuotteisiin, jotka KOETAAN antavaksi kuluttajalle todellista tai KUVITELTUA lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”KOETAAN” ja ”KUVITELTUA”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa täysin KUVITELTU ominaisuus.
Tekniikan Maailma on määritellyt premium-auton siten, että ”…siinä on ominaisuuksia, joista kuluttajat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. PREMIUM EI OLE LAADUN SYNONYYMI, vaan kyse on enemmänkin laadun TUNNUSTA, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.”
Toyota ei pidä kuvitelmista, mielikuvista, eikä mistään tunnusta vaan tiedosta, totuudesta ja totuudellisuudesta. Siksi Toyotat eivät ole premium-autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus premium-autoista.
PREMIUM ON KUVITTELUA, EI TODELLISUUTTA!
Purettuna sana tarkoittaa hinnaltaan tai kuluttajan KOKEMALTA arvoltaan korkeampaa tuotetta tai palvelua.
Premium-termiä käytetään laajasti autojen markkinoinnissa ja mainonnassa, jossa se viittaa markkinasegmentin tuotemerkkeihin tai tuotteisiin, jotka KOETAAN antavaksi kuluttajalle todellista tai KUVITELTUA lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”KOETAAN” ja ”KUVITELTUA”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa täysin KUVITELTU ominaisuus.
Tekniikan Maailma on määritellyt premium-auton siten, että ”…siinä on ominaisuuksia, joista kuluttajat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. PREMIUM EI OLE LAADUN SYNONYYMI, vaan kyse on enemmänkin laadun TUNNUSTA, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.”
Toyota ei pidä kuvitelmista, mielikuvista, eikä mistään tunnusta vaan tiedosta, totuudesta ja totuudellisuudesta. Siksi Toyotat eivät ole premium-autoja.Eikö sulla ole varaa premium autoon, eli parempaan?
Laatu syntyy paremmista materiaaleista ja useimmiten niissä on muutkin ominaisuudet paremmat. Toyotan Premium varustetaso on vain nimi joka ei tee siitä premiumtasoista autoa, on lähinnä vitsi ja harjauttaa pappoja.
Premium ei tarkoita "edistyksellistä tekniikkaa", toki sitä voi olla, vaan sitä, että auto on mukava, hiljainen, hyvä ajaa ja siinä on laadukkaat materiaalit jne.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sulla ole varaa premium autoon, eli parempaan?
Laatu syntyy paremmista materiaaleista ja useimmiten niissä on muutkin ominaisuudet paremmat. Toyotan Premium varustetaso on vain nimi joka ei tee siitä premiumtasoista autoa, on lähinnä vitsi ja harjauttaa pappoja.
Premium ei tarkoita "edistyksellistä tekniikkaa", toki sitä voi olla, vaan sitä, että auto on mukava, hiljainen, hyvä ajaa ja siinä on laadukkaat materiaalit jne....Premium ei tarkoita " laadukkaita " materiaaleja . Vaan laatuvaikutelmaa . Nuo ei ole aivan samoja asioita .
- Anonyymi
No se premium on makee niin kauan kuin se toimii, eikä se toimi sen pidemmälle kuin muutkaan normaalit merkit. Todettu ihan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sulla ole varaa premium autoon, eli parempaan?
Laatu syntyy paremmista materiaaleista ja useimmiten niissä on muutkin ominaisuudet paremmat. Toyotan Premium varustetaso on vain nimi joka ei tee siitä premiumtasoista autoa, on lähinnä vitsi ja harjauttaa pappoja.
Premium ei tarkoita "edistyksellistä tekniikkaa", toki sitä voi olla, vaan sitä, että auto on mukava, hiljainen, hyvä ajaa ja siinä on laadukkaat materiaalit jne....Eli daciaan nahkapenkit niin se on premium - loistavaa. Mene kummeliin käsikirjoittajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Premium ei tarkoita " laadukkaita " materiaaleja . Vaan laatuvaikutelmaa . Nuo ei ole aivan samoja asioita .
Laatuvaikutelmalla ei ole mitään tekemistä todellisen laadun kanssa. Saksalaiset toimittajat keksivät tuon sanan kun eivät vuosia sitten rohjenneet tunnustaa ettei todellinen saksalainen laatu eli autojen kestävyys ja kaikenlainen huolettomuus pystynyt enää kilpailemaan muiden kanssa.
- Anonyymi
Eihän Toyotakaan ole kyennyt vuosiin kehittämään mitään uutta omaa, vaan ostaa muilta valmiita autoja tai tarvitsee muita mukaan valmistuksessa ja suunnittelussa.
Paljon Toyotalla on kirittävää sähköautoissa.- Anonyymi
Kuitenkin koko Maailman ylivoimainen ykkönen!
- Anonyymi
.....ja on todellisuudessa kehittänyt todella paljon omaa.
- Anonyymi
Tässäkin on hyvinkin paljon omaa:
Leikkeet TM:stä:
BZ4X:n ennakkomyynti on käynnissä, ja ensimmäiset uudistuneet bZ4X:t ovat tulossa Suomeen vuodenvaihteessa.
Ensimmäiset Urban Cruiserit ovat odotettavissa Suomeen tammikuussa 2026.
Suomeen ensimmäiset C-HR+:t saadaan vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä.
Farmarimaista bZ4X Touringia joudutaan odottamaan kevääseen.
Täysin uusi Toyota RAV4 on saapumassa meille kesällä 2026.
Toyotan pienin malli Aygo saapuu Suomeen "itselataavana" hybridinä vuoden 2026 ensimmäisen neljänneksen aikana.
https://tekniikanmaailma.fi/tassa-on-uudistuva-toyota-mallisto-ja-suomeen-tulon-aikataulu/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....ja on todellisuudessa kehittänyt todella paljon omaa.
Ehkä sellaista omaa joka ei ole mitään hyvää, eikä kelpaa muille, vaikka sitä usein muille tyrkyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäkin on hyvinkin paljon omaa:
Leikkeet TM:stä:
BZ4X:n ennakkomyynti on käynnissä, ja ensimmäiset uudistuneet bZ4X:t ovat tulossa Suomeen vuodenvaihteessa.
Ensimmäiset Urban Cruiserit ovat odotettavissa Suomeen tammikuussa 2026.
Suomeen ensimmäiset C-HR :t saadaan vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä.
Farmarimaista bZ4X Touringia joudutaan odottamaan kevääseen.
Täysin uusi Toyota RAV4 on saapumassa meille kesällä 2026.
Toyotan pienin malli Aygo saapuu Suomeen "itselataavana" hybridinä vuoden 2026 ensimmäisen neljänneksen aikana.
https://tekniikanmaailma.fi/tassa-on-uudistuva-toyota-mallisto-ja-suomeen-tulon-aikataulu/Juu, on Subarua ja Suzukia tarjolla Toyotan logolla, hihiii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, on Subarua ja Suzukia tarjolla Toyotan logolla, hihiii!
Joo, ja Vw konsernin autot on samoja paskoja, vaikka ovat eri merkillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....ja on todellisuudessa kehittänyt todella paljon omaa.
Esimerkiksi mitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, on Subarua ja Suzukia tarjolla Toyotan logolla, hihiii!
Toyota löytyy myös Aston Martin logolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, on Subarua ja Suzukia tarjolla Toyotan logolla, hihiii!
Vain mielisairas ihminen kirjoittaa lauseen perään hihiii. Muistatteko Napoleon IXV. Löytynee YouTubesta. Tunnelmassa on jotain "Penttiä". Kuunnelkaa ja miettikää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain mielisairas ihminen kirjoittaa lauseen perään hihiii. Muistatteko Napoleon IXV. Löytynee YouTubesta. Tunnelmassa on jotain "Penttiä". Kuunnelkaa ja miettikää.
Korjaus Napoleon XIV
- Anonyymi
Volkswagen valehtelee maailmalle ettei sähköautojen kysyntä ole kasvanut odotetusti. Tosiasiassa kaikki johtuu siitä, että talous on aivan kuralla.
Sähköautojen kysyntä on kasvanut maailman laajuisesti alkuvuonna 44 %.
Sähköautojarrutus jatkuu – Volkswagen hidastaa nyt myös akkutehdassuunnitelmiaan.
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautojarrutus-jatkuu-volkswagen-hidastaa-nyt-myos-akkutehdassuunnitelmiaan/- Anonyymi
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta.Juurikin näin! "Euroopassa on sota"? Ukrainassa ja venäjällä. Nekö ovat volkswagenin päämarkkinat? Onneksi ei vaikuta Toyotan menestykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta.Yhden Saksan myynnillä ei ole mitään merkitystä maailmanlaajuisessa autokaupassa. Koetapas ymmärtää asioita syvällisemmin ja laajemmin. Mm. Kiina on hylännyt Volkswagenit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta."Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta."
On siinä meillä asiantuntija, varmaankin sellainen niin sanottu asiantuntija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta.Saksalaisilla menee rahat järjettömän kalliiseen sähköön, kiitos viher pirujen jotka onnistuivat sulkemaan ydinvoimalat.
- Anonyymi
volkkari floppas myös suomessa,ei pärjääees ensirekisteröinti tialstoissa
- Anonyymi
VW:n merkit ja autot ovat 6138 autoa edellä Toyotan merkkejä ja autoja.
Muista, että totuus kerrotaan sinulle aina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW:n merkit ja autot ovat 6138 autoa edellä Toyotan merkkejä ja autoja.
Muista, että totuus kerrotaan sinulle aina.Vain lapssi vertaa Volkswagen-konsernin yhdentoista automerkin myyntiä Toyotan kahden automerkin myyntiin.
Maailmanlaajuisesti Volkswagen myy vuosittain yli kaksimiljoonaa autoa vähemmän kuin Toyota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain lapssi vertaa Volkswagen-konsernin yhdentoista automerkin myyntiä Toyotan kahden automerkin myyntiin.
Maailmanlaajuisesti Volkswagen myy vuosittain yli kaksimiljoonaa autoa vähemmän kuin Toyota.Kaksimiljoonaa autoa enemmän myyvä piti huijata kolaritesteissä.
https://www.bbc.com/news/articles/c1wwj1p2wdyo
Eikä diesel puoli ole ollut ihan puhdasta Toyotan omistamissa firmoissa.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-subsidiary-hino-motors-penalized-16-billion-over-emissions-fraud-scheme-2025-03-19/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW:n merkit ja autot ovat 6138 autoa edellä Toyotan merkkejä ja autoja.
Muista, että totuus kerrotaan sinulle aina.Srkö että folkkari floppasi pahadti ei pärjää edes suomes floppi das auto
- Anonyymi
jääkö myös vetyautoissa tojotaa jälkeen 15 vuotta?
- Anonyymi
Eihän vetyauto henkilöautona kiinnosta ketään , ei edes Tojotaa .
- Anonyymi
Ilmeisesti VW ei sitten investoi USA:n sähköautotehtaaseen Trumpin kaudella, tehdään vain niitä perinteisiä polttareita vanhoilla tehtailla. Toyota sitävastoin rakentaa sinne uusia tehtaita tekemään vanhoja polttiksia uskoen Trumpin politiikan jatkuvan pidempään, kuin kolme vuotta.
- Anonyymi
VAG sijoitti jo RIVIAN sähköautoon ison summan.
Yhteityön tulos tulee myös EU alue myyntiin.
Toyota taas sijoittaa rupumerkkeihin jotka huijaavat kolaritesteissä.
Japanin liikenneministeriö teki ratsian autojätti Toyotan pääkonttoriin tiistaina, kun skandaali viallisista turvallisuustiedoista kärjistyi.
Maailman suurin autonvalmistaja on pyytänyt anteeksi virheellisten tai manipuloitujen tietojen toimittamista turvallisuussertifiointitestejä varten.
Skandaali on ravistellut Japanin autoteollisuutta, ja kilpailijat Honda, Mazda ja Suzuki ovat myös myöntäneet toimittaneensa virheellisiä tietoja.
Toyota myi yli 11 miljoonaa henkilöautoa vuonna 2023.
Yhtiö on sanonut, että löydökset eivät vaikuta jo tiellä olevien ajoneuvojen turvallisuuteen.
Yhtiö on keskeyttänyt kolmen automallin – Corolla Fielderin, Corolla Axion ja Yaris Crossin – tuotannon.
Sitä on myös syytetty muunneltujen ajoneuvojen käyttämisestä törmäystesteissä ajoneuvoissa, joita ei enää valmisteta.
Ratsiat tapahtuivat päivää sen jälkeen, kun Toyotan puheenjohtaja Akio Toyoda pyysi anteeksi asiakkailta ja autoharrastajilta.
Hän kumarsi syvään ja pysyi asennossa muutaman sekunnin ajan, mikä on Japanissa tapana, kun yritykset pyytävät anteeksi väärinkäytöksiään.
"Laiminlyimme sertifiointiprosessin ja massatuotimme autojamme ryhtymättä ensin asianmukaisiin varotoimiin", Toyoda sanoi. - Anonyymi
USA on Toyotan toivio maa, sillä siellä se kelpaa kun halvalla myy, sen verran sieltä löytyy köyhää väkeä ja oma autotuotanto on pelkkää kuraa ja useat jo muiden hallinnassa, esim. Fiat ja muut aasialaiset merkit.
- Anonyymi
Viherhömppää a la EU, siinä syy.
- Anonyymi
Volkswagen on viskattu ulos Kiinan markkinoilta.
- Anonyymi
...mutta Toyotasta kirjoitellaan Kiinassa näin:
Näin se vaan kiinalainekin lehti kirjoittaa Toyotasta.
Kestävyydestään maailmanlaajuisesti tunnettu Toyota näyttää nyt haluavan omistajien "ajavan autoillaan pidempään". Nikkein tuoreen raportin mukaan Toyota valmistautuu pidentämään lippulaivamalliensa vaihtosykliä keskimäärin yhdeksään vuoteen, mikä on lähes kaksinkertainen aika aiempaan neljästä viiteen vuoteen verrattuna. Tämä strategia tarkoittaa, että Toyota ei enää julkaise usein "täysin uuden sukupolven" uudelleensuunnitteluja, vaan luottaa sen sijaan merkittäviin ohjelmistopäivityksiin varmistaakseen, että autot pysyvät kilpailukykyisinä säilyttäen samalla ulkomuotonsa ja alustansa.
https://cars.tvbs.com.tw/car-news/289458
- Anonyymi
Volkswagen on joutunut vaikeuksiin pitkään jatkuneen erittäin huonon laadun vuoksi.
Alkoivat tietoisesti valmistaa huonolaatuisia autoja vuonna 2008.- Anonyymi
Väärin. VW on Euroopan myydyin automerkki ja jos lasketaan muutkin Volkkarin omistamat merkit, niin on aika ylivoimainen Euroopassa. Aasiassa kinkit jyrää ja USAssa sama suuntaus.
Talouden tila ja sähköistyminen samaan aikaan hidastaa autokauppaa. Toisaalta VW saattaa alkaa tekemään sotakalustoa, siitä ollaan puhuttu jo jonkin aikaa.
Millään merkittävällä autonvalmistajalla ei mene nyt kovin hyvin ja velkaisin taitaa edelleen olla Toyota?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2469279Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1337622K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1485206Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1494887PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *504613Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko934304Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1244142- 1651886
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91659Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2771532