Wolkswagenin talouskriisi on syventynyt tasolle, joka uhkaa pysäyttää tulevien mallien kehityksen, viivästyttää tehdasinvestointeja ja jäädyttää tulevien automallien tuotekehityksen konsernin laajuisesti.
Yhtiöllä on ennusteiden mukaan noin 11 miljardin euron vaje vuoden 2026 investointisuunnitelmassa, minkä vuoksi hallintoneuvosto on lykännyt miljardiluokan investointipaketin hyväksymistä.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-ahdinko-syvenee/
Toyotan kilpailijan Volkswagenein ahdinko syvenee!
21
115
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Toyota täys paska, niin myös VAG, hommakkaa Premium.
- AnonyymiUUSI
Totuus premium-autoista.
PREMIUM ON KUVITTELUA, EI TODELLISUUTTA!
Purettuna sana tarkoittaa hinnaltaan tai kuluttajan KOKEMALTA arvoltaan korkeampaa tuotetta tai palvelua.
Premium-termiä käytetään laajasti autojen markkinoinnissa ja mainonnassa, jossa se viittaa markkinasegmentin tuotemerkkeihin tai tuotteisiin, jotka KOETAAN antavaksi kuluttajalle todellista tai KUVITELTUA lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”KOETAAN” ja ”KUVITELTUA”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa täysin KUVITELTU ominaisuus.
Tekniikan Maailma on määritellyt premium-auton siten, että ”…siinä on ominaisuuksia, joista kuluttajat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. PREMIUM EI OLE LAADUN SYNONYYMI, vaan kyse on enemmänkin laadun TUNNUSTA, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.”
Toyota ei pidä kuvitelmista, mielikuvista, eikä mistään tunnusta vaan tiedosta, totuudesta ja totuudellisuudesta. Siksi Toyotat eivät ole premium-autoja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totuus premium-autoista.
PREMIUM ON KUVITTELUA, EI TODELLISUUTTA!
Purettuna sana tarkoittaa hinnaltaan tai kuluttajan KOKEMALTA arvoltaan korkeampaa tuotetta tai palvelua.
Premium-termiä käytetään laajasti autojen markkinoinnissa ja mainonnassa, jossa se viittaa markkinasegmentin tuotemerkkeihin tai tuotteisiin, jotka KOETAAN antavaksi kuluttajalle todellista tai KUVITELTUA lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”KOETAAN” ja ”KUVITELTUA”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa täysin KUVITELTU ominaisuus.
Tekniikan Maailma on määritellyt premium-auton siten, että ”…siinä on ominaisuuksia, joista kuluttajat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. PREMIUM EI OLE LAADUN SYNONYYMI, vaan kyse on enemmänkin laadun TUNNUSTA, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.”
Toyota ei pidä kuvitelmista, mielikuvista, eikä mistään tunnusta vaan tiedosta, totuudesta ja totuudellisuudesta. Siksi Toyotat eivät ole premium-autoja.Eikö sulla ole varaa premium autoon, eli parempaan?
Laatu syntyy paremmista materiaaleista ja useimmiten niissä on muutkin ominaisuudet paremmat. Toyotan Premium varustetaso on vain nimi joka ei tee siitä premiumtasoista autoa, on lähinnä vitsi ja harjauttaa pappoja.
Premium ei tarkoita "edistyksellistä tekniikkaa", toki sitä voi olla, vaan sitä, että auto on mukava, hiljainen, hyvä ajaa ja siinä on laadukkaat materiaalit jne....
- AnonyymiUUSI
Eihän Toyotakaan ole kyennyt vuosiin kehittämään mitään uutta omaa, vaan ostaa muilta valmiita autoja tai tarvitsee muita mukaan valmistuksessa ja suunnittelussa.
Paljon Toyotalla on kirittävää sähköautoissa.- AnonyymiUUSI
Kuitenkin koko Maailman ylivoimainen ykkönen!
- AnonyymiUUSI
.....ja on todellisuudessa kehittänyt todella paljon omaa.
- AnonyymiUUSI
Tässäkin on hyvinkin paljon omaa:
Leikkeet TM:stä:
BZ4X:n ennakkomyynti on käynnissä, ja ensimmäiset uudistuneet bZ4X:t ovat tulossa Suomeen vuodenvaihteessa.
Ensimmäiset Urban Cruiserit ovat odotettavissa Suomeen tammikuussa 2026.
Suomeen ensimmäiset C-HR+:t saadaan vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä.
Farmarimaista bZ4X Touringia joudutaan odottamaan kevääseen.
Täysin uusi Toyota RAV4 on saapumassa meille kesällä 2026.
Toyotan pienin malli Aygo saapuu Suomeen "itselataavana" hybridinä vuoden 2026 ensimmäisen neljänneksen aikana.
https://tekniikanmaailma.fi/tassa-on-uudistuva-toyota-mallisto-ja-suomeen-tulon-aikataulu/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
.....ja on todellisuudessa kehittänyt todella paljon omaa.
Ehkä sellaista omaa joka ei ole mitään hyvää, eikä kelpaa muille, vaikka sitä usein muille tyrkyttää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässäkin on hyvinkin paljon omaa:
Leikkeet TM:stä:
BZ4X:n ennakkomyynti on käynnissä, ja ensimmäiset uudistuneet bZ4X:t ovat tulossa Suomeen vuodenvaihteessa.
Ensimmäiset Urban Cruiserit ovat odotettavissa Suomeen tammikuussa 2026.
Suomeen ensimmäiset C-HR :t saadaan vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä.
Farmarimaista bZ4X Touringia joudutaan odottamaan kevääseen.
Täysin uusi Toyota RAV4 on saapumassa meille kesällä 2026.
Toyotan pienin malli Aygo saapuu Suomeen "itselataavana" hybridinä vuoden 2026 ensimmäisen neljänneksen aikana.
https://tekniikanmaailma.fi/tassa-on-uudistuva-toyota-mallisto-ja-suomeen-tulon-aikataulu/Juu, on Subarua ja Suzukia tarjolla Toyotan logolla, hihiii!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, on Subarua ja Suzukia tarjolla Toyotan logolla, hihiii!
Joo, ja Vw konsernin autot on samoja paskoja, vaikka ovat eri merkillä.
- AnonyymiUUSI
Volkswagen valehtelee maailmalle ettei sähköautojen kysyntä ole kasvanut odotetusti. Tosiasiassa kaikki johtuu siitä, että talous on aivan kuralla.
Sähköautojen kysyntä on kasvanut maailman laajuisesti alkuvuonna 44 %.
Sähköautojarrutus jatkuu – Volkswagen hidastaa nyt myös akkutehdassuunnitelmiaan.
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautojarrutus-jatkuu-volkswagen-hidastaa-nyt-myos-akkutehdassuunnitelmiaan/- AnonyymiUUSI
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta.Juurikin näin! "Euroopassa on sota"? Ukrainassa ja venäjällä. Nekö ovat volkswagenin päämarkkinat? Onneksi ei vaikuta Toyotan menestykseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta.Yhden Saksan myynnillä ei ole mitään merkitystä maailmanlaajuisessa autokaupassa. Koetapas ymmärtää asioita syvällisemmin ja laajemmin. Mm. Kiina on hylännyt Volkswagenit.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta."Et ole huomannut, että Euroopassa on sota ja lama, varsinkin Saksassa talous on tiukoilla ja se vaikuttaa autokauppaan.
Täällä ei taida olla juurikaan yhtään kovinkaan fiksua tyyppiä joka ymmärtäisi asioita laajemmin ja lukevat vain myyntimääriä ja vastaavaa tietoa joka ei kerro kuin seurauksia, ei varsinaisia syitä kokonaisuudesta."
On siinä meillä asiantuntija, varmaankin sellainen niin sanottu asiantuntija.
- AnonyymiUUSI
volkkari floppas myös suomessa,ei pärjääees ensirekisteröinti tialstoissa
- AnonyymiUUSI
VW:n merkit ja autot ovat 6138 autoa edellä Toyotan merkkejä ja autoja.
Muista, että totuus kerrotaan sinulle aina. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VW:n merkit ja autot ovat 6138 autoa edellä Toyotan merkkejä ja autoja.
Muista, että totuus kerrotaan sinulle aina.Vain lapssi vertaa Volkswagen-konsernin yhdentoista automerkin myyntiä Toyotan kahden automerkin myyntiin.
Maailmanlaajuisesti Volkswagen myy vuosittain yli kaksimiljoonaa autoa vähemmän kuin Toyota. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vain lapssi vertaa Volkswagen-konsernin yhdentoista automerkin myyntiä Toyotan kahden automerkin myyntiin.
Maailmanlaajuisesti Volkswagen myy vuosittain yli kaksimiljoonaa autoa vähemmän kuin Toyota.Kaksimiljoonaa autoa enemmän myyvä piti huijata kolaritesteissä.
https://www.bbc.com/news/articles/c1wwj1p2wdyo
Eikä diesel puoli ole ollut ihan puhdasta Toyotan omistamissa firmoissa.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-subsidiary-hino-motors-penalized-16-billion-over-emissions-fraud-scheme-2025-03-19/
- AnonyymiUUSI
jääkö myös vetyautoissa tojotaa jälkeen 15 vuotta?
- AnonyymiUUSI
Ilmeisesti VW ei sitten investoi USA:n sähköautotehtaaseen Trumpin kaudella, tehdään vain niitä perinteisiä polttareita vanhoilla tehtailla. Toyota sitävastoin rakentaa sinne uusia tehtaita tekemään vanhoja polttiksia uskoen Trumpin politiikan jatkuvan pidempään, kuin kolme vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"899299Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645829Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1475172Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El125013Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään384198Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m863509Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta583444Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1102831En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102811Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä442790