Ronja Ryövärintytär

Ja sukset

Minulla on Ronja Ryövärintytär-peli, mutta minulla on myös ongelma sen kanssa. Päästessäni mäenlasku-kohtaan, peli ei ota hiireni liikkeitä. Peli siis toimii muuten hyvin, mutta kun liikutan hiirtäni, se ei ota, ja jos ottaa, niin siinä kestää ainakin 6sekuntia. Mikä mättää?

35

2613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

      Miten sinne karhuluolaan pääsee ?

      • ...

        Sinne karhuluolaa pääsee kai vast talvella...
        Mut miten sen tavara listan sai auki??
        (en oo pelannu pitkii aikoihi)


      • Nepza
        ... kirjoitti:

        Sinne karhuluolaa pääsee kai vast talvella...
        Mut miten sen tavara listan sai auki??
        (en oo pelannu pitkii aikoihi)

        Tavaralistan saa auki hiiren oikealla painikkeella.


    • Nepza & Sarzu

      Moi! Meillä on ihan sama ongelma. Niin jos joku tietää tästä ongelmasta (siis tietää vastauksen) KERRO!

      • Ronja-ongelma

        Hiihdossa kai pitää liikuttaa hiirtä koko ajan, itselläni kesti toooooosi pitkään saada se läpi. Kaaduin joka mutkassa. Siis kaipa pitää pitää hiiri liikkeessä, ei ihan pienessä vaan sellaisessa kuin slalomissa. Kokeile, ja haukui mut, jos epäonnistun!


    • ---

      Itselläni on aivan sama ongelma, olen kokeillut vaihtaa konetta ja hiirtä mutta mikään ei oikein auta. Havaitsin kumminkin suht. hyväksi keinoksi liikuttaa hiirtä koko ajan pienesti, jolloin ronja pysyy koko ajan pienessä liikkeessä, ja tekee näin ollen isommatkin käännökset heti ku vain liikutan hiirtä isommalla liikkeellä. Pääsin tällä keinolla pienen yrittämisen jälkeen jo ihan viimeiselle suoralle, mutta silloin tein jotain väärin, ja Ronja ei enää liikkunut haluamallani tavalla. Ilmeisesti hiiren heiluttamista ei saa lopettaa missään vaiheessa. Toivottavasti tämä auttaa jotakuta, itse en kyllä aio luovuttaa ennen kuin olen päässyt hiihtokohdan läpi, sillä haluaisin pitkästä aikaa pelata ronjan loppuun asti. :)

    • Ronja-fani_jolla_on_ongelma

      Olen päässyt talveen, vetänyt hiihtokohdan, minulla on tavaroina: Kartta, rotanloukku, nahkahihna, tulen sytyttämisvälineet, ja olen sytyttänyt tulen, saanut ulkona olevat ryövärit ( jotka hoitavat hevosta ) Loviisan luo. Miten voin päästä eteenpäin? Birk,kin on jo luikkinut kellarista. Miten saan loput ryövärit ulos? Ne vaan sanovat että " Siellä on kylmä!" " Lähetä joku muu". Olen kokeillut kaikkea! Helppiä! Pian vastauksia, kiitos.

    • Ronja-fani_jolla_on_

      Minulla oli vähän sama ongelma, mutta kyllä se siitä. Kesti kauan mutta vedin silti. Jatka yrittämistä! Lisäksi tuo liikuta hiirtä-juttu on tosi toimiva. Kantsii kokeilla.

      • önkelma

        No minä en oo ees saanu ulkona olevia ryöväreitä pihalle, kaikkea on jo kokeiltu! Kertokaahan!


      • edellinen
        önkelma kirjoitti:

        No minä en oo ees saanu ulkona olevia ryöväreitä pihalle, kaikkea on jo kokeiltu! Kertokaahan!

        Ruokit hepan :)


      • ....
        edellinen kirjoitti:

        Ruokit hepan :)

        siis sori ku häiriin mut mulla on sama juttu ku pitäs saada ne kolme ryövärii ulos mut ne ei lähe siis millää et oon yrittäny käyttää niihi kamoja ja puhunu niil mut mikää ei auta! Auttakaa!!


      • hansuransu
        .... kirjoitti:

        siis sori ku häiriin mut mulla on sama juttu ku pitäs saada ne kolme ryövärii ulos mut ne ei lähe siis millää et oon yrittäny käyttää niihi kamoja ja puhunu niil mut mikää ei auta! Auttakaa!!

        mene kellariin ota juusto pistä se juusto rotan häkkiin ja pistä häkki kolon eteen mene eri huoneeseen ja palaa takaisin. ota rotta pois ja pistä 3röyvärin ruokapöytään esim Paina rotta ja sitten matias.

        Mutta kysyn sellaista että miten saan siellä luolassa joesta vettä ?


      • hansuransu
        hansuransu kirjoitti:

        mene kellariin ota juusto pistä se juusto rotan häkkiin ja pistä häkki kolon eteen mene eri huoneeseen ja palaa takaisin. ota rotta pois ja pistä 3röyvärin ruokapöytään esim Paina rotta ja sitten matias.

        Mutta kysyn sellaista että miten saan siellä luolassa joesta vettä ?

        ja jos et ole saanut kellariin valoa ota soihtu kellarin yläpuolella olevasta huoneesta olevalta pöydältä , sytytä soihtu saman huoneen takkaan ja mene kellariin ja sitten laita soihdun valo alhaalla olevaan soihtuun ota porkkana ja juusto porkkana menee hevoselle....

        sitten kun olet saanut kaiiki pois voit lähteä etsimään sitä poikaa joka löytyy vankilasta sieltä kellarin uumenista laudan takaa... Soihdun liekki menee vinoon jos olet lähellä mennä oikeaan paikkaan ....

        sitten kun löydät hänet hänellä on nälkä. lähde vankilasta pois niin se vanha ukko tulee sinne ja sanoi ''etsivänsä sinua joka paikasta'' no pelaa pietun kanssa noppapeli ja lähde yläkerrasta kellariin pietu jätti leivän tynnyrin päälle ota se ja ruoki poika.


      • Hansuransu
        hansuransu kirjoitti:

        ja jos et ole saanut kellariin valoa ota soihtu kellarin yläpuolella olevasta huoneesta olevalta pöydältä , sytytä soihtu saman huoneen takkaan ja mene kellariin ja sitten laita soihdun valo alhaalla olevaan soihtuun ota porkkana ja juusto porkkana menee hevoselle....

        sitten kun olet saanut kaiiki pois voit lähteä etsimään sitä poikaa joka löytyy vankilasta sieltä kellarin uumenista laudan takaa... Soihdun liekki menee vinoon jos olet lähellä mennä oikeaan paikkaan ....

        sitten kun löydät hänet hänellä on nälkä. lähde vankilasta pois niin se vanha ukko tulee sinne ja sanoi ''etsivänsä sinua joka paikasta'' no pelaa pietun kanssa noppapeli ja lähde yläkerrasta kellariin pietu jätti leivän tynnyrin päälle ota se ja ruoki poika.

        läpi pelattu kysy apua jos tartet


      • Ronja-fani-jolla-on-
        hansuransu kirjoitti:

        mene kellariin ota juusto pistä se juusto rotan häkkiin ja pistä häkki kolon eteen mene eri huoneeseen ja palaa takaisin. ota rotta pois ja pistä 3röyvärin ruokapöytään esim Paina rotta ja sitten matias.

        Mutta kysyn sellaista että miten saan siellä luolassa joesta vettä ?

        Ei sitä joesta haetakaan, vaan lähteeltä :)
        Siellä on ämpäri ja klikkaat ämpärillä lähdettä! Simply!!!!


      • Toooorvelo!!
        Ronja-fani-jolla-on- kirjoitti:

        Ei sitä joesta haetakaan, vaan lähteeltä :)
        Siellä on ämpäri ja klikkaat ämpärillä lähdettä! Simply!!!!

        Siis mulla on semmonen ongelma että en ole päässyt sitä kohtaa pidemmäle ku birk ja ronja selviytyvät sieltä metsästä ku ne "aaveet" houkuttelee niitä!eräs kaverini sanoo että sitten pitäisi tulla talvi mutta mitään ei tapahdu!Vooisiko joku kertoa ohjeet koko peliin!!!


      • ?
        Hansuransu kirjoitti:

        läpi pelattu kysy apua jos tartet

        mite voi mennä muka uimaa ku ne on ollu vähä aikaa karhuluolassa


      • Tuumaus
        Hansuransu kirjoitti:

        läpi pelattu kysy apua jos tartet

        Kertoisitko miten sen soihdun saa sytytettyä? Voiko sen sytyttää siinä ruokasalin takassa? Juttu tuli mieleeni kun kokeilin sitä, jolloin Matias sanoi "Varo tulta Ronja tyttöseni". Pitääkö siihen soihtuun laittaa jotain, jotta sen saa syttymään?


    • avun tarpeessa

      Oon päässy siihe kohtaa että Ronja ja Birk asuu karhunluolassa mutta ku siinä kai pitäs mennä uimaan nii en tajuu miten voi mennä uimaan. Jos joku tietää miten pääsee "uimaan" niin voisko kertoo?

      • just näin

        mul on sama ongelma


      • YTRFYGTGRWE
        just näin kirjoitti:

        mul on sama ongelma

        NO PÖFFFF! HÄIPYKÄÄ MÄNNIÄISET PAINUKAA HEMMETTIIN ENNEN KUIN TAAAAAPAAAAAN TEEIDÄT! TURPEELII MONENLAIST?`MITÄS TEILLE SANOO MIELEEN TÄMÄ!!! HAMMMM


      • emlovis

        Heippa vain! Meillä peli on läpäisty monia kertoja. Muistan, kun pähkäilimme sitä ensimmäisiä kertoja! Se oli hauskaa... :D

        Mutta joka tapauksessa: Ronja ja Birk pääsevät uimaan, kun painat Ronjan hyppimään kiville. Mutta tämä tarvitsee tehdä vain kerran (siis niin, että pääset joen loppuun asti), vaikka Birk sanookin: "Mennään uimaan! Mentäisiinkö uimaan?" koko ajan. Muista, että märiltä (tummilta) kiviltä tippuu, ellet paina seuraavaa tarpeeksi nopeasti.


    • toivotos

      "Siis mulla on semmonen ongelma että en ole päässyt sitä kohtaa pidemmäle ku birk ja ronja selviytyvät sieltä metsästä ku ne "aaveet" houkuttelee niitä!eräs kaverini sanoo että sitten pitäisi tulla talvi mutta mitään ei tapahdu!Vooisiko joku kertoa ohjeet koko peliin!!!" MINULLA SAMA ONGELMA :(

      • emlovis

        Siis: oletko päässyt sen kohdan yli?

        Jollet ole: Sido Birk ja Ronja narulla yhteen, niin he löytävät kotiin. Mielestäni seuraavaksi täytyi käydä juttelemassa jollekin Matiaksen linnasta, niin talvi alkaa. Voin pelata pelin läpi uudelleen, niin tieto varmistuu. :D

        Oleppa hyvä!


      • emlovis
        emlovis kirjoitti:

        Siis: oletko päässyt sen kohdan yli?

        Jollet ole: Sido Birk ja Ronja narulla yhteen, niin he löytävät kotiin. Mielestäni seuraavaksi täytyi käydä juttelemassa jollekin Matiaksen linnasta, niin talvi alkaa. Voin pelata pelin läpi uudelleen, niin tieto varmistuu. :D

        Oleppa hyvä!

        Aagh Aagh! Annoin vääriä ohjeita! Seuraavaksi sinun tulee jutella Matiakselle siitä, mitä hän on ottanut ilman lupaa, ja ellet ole jo kysynyt Kaljupietulta, miten kellariluoliin pääsee, KYSY IHMEESSÄ!


    • Ronja Ryävärlikka

      mmm... siis olen saanut kellarin luukun auki ja joskus 7 vuotiaana pääsin siihen hiihtoon asti, mut miten pääsen sinne nyt? mut misson soihtu? olen löytänyt hevoset ja sillee, miten karhuluolan kiven saa pois?

      • emlovis

        Soihdun Kaljupietu tuo jossain vaiheessa peliä... Ei kun talvella, hiihdon jälkeen! Hiihto alkaa heti, kun talvi-video tulee. Sitä ennen sinun tulee mennä lammelle ja tavata Birk. (Ja sitä ennen sinun tulee jutella Matiakselle ja kysyä kaikkea mahdollista... Oikea keskustelu oli kai siitä, milloin Matias on ottanut lupaa kysymättä toiselta.)

        Sitten tulevatkin ne (lammen jälkeen siis)... sumu-olennot... En muista nimeä... Mutta siinä kohdassa sinun tulee sitoa Ronja ja Birk kiinni toisiinsa, jotta he löytävät kotiin. :D Sitten tulee talvi, ja hiihto, ja sitten ryövärit pitää saada pesulle. Siihen sinun tulee pyydystää ROTTA!

        Ohjeet:

        Soihtu on siellä kellari-huoneen (keittiön) yhdellä takapöydistä. Niin, Kaljupietu tuo sen jossakin vaiheessa sinne (sumuhenkien jälkeen). Seuraavaksi sinun täytyykin sytyttää keittiön takka tuleen ja sytyttää itse soihtukin samalla. Sitten pääset kellariin.

        Takkaan sinun tulee tosin ensin laittaa jotain... sammalta (löytyy viereisen huoneen puupinosta) ja yhdistää kivi ja... se rautaesine (jotka pitäisivät olla jo taskussasi... elleivät ole, ovat keittiön pöydällä) niin, että niistä tulee yksi esine. Laitettuasi sammaleen, laita Ronja sytyttämään takka sillä vekottimella. Sitten soihtu. Sitten puhut Kaljupietulle, ja sanot: "Eikö nyt olisi aika näyttää tie kellariluoliin?" (siis jos oikein muistan, tämä juttu on kai oikeasti ennen koko usvattaria (jos oikein muistankaan...)). Kaljupietu joka tapauksessa avaa kellarin oven, ja pääset sisään.

        Sinun pitää mennä alas soihdun kanssa, ja sytyttää tuli kellarin seinällä olevaan soihtuun. Sitten etsit juuston ja porkkanan sieltä, ja lähdet ylös. Suoraan kellariluukun edessä on rotanloukku, rotan kolon edustalla. Yhdistä juuso ja rotanloukku, ja laita se maahan. Seuraavaksi sinun täytyy lähteä vähäksi aikaa toiseen huoneeseen, ennen kuin rotta tulee sinne... Sitten rotta on loukussa. Otat sen sieltä ja painat sillä syövistä ryöväreistä. He säikähtävät rottaa ja lähtevät pakosalle.

        Lisää Ryövärintytär-peli kysymyksiä tänne päin! :DD Rohkeasti vain!


      • emlovis
        emlovis kirjoitti:

        Soihdun Kaljupietu tuo jossain vaiheessa peliä... Ei kun talvella, hiihdon jälkeen! Hiihto alkaa heti, kun talvi-video tulee. Sitä ennen sinun tulee mennä lammelle ja tavata Birk. (Ja sitä ennen sinun tulee jutella Matiakselle ja kysyä kaikkea mahdollista... Oikea keskustelu oli kai siitä, milloin Matias on ottanut lupaa kysymättä toiselta.)

        Sitten tulevatkin ne (lammen jälkeen siis)... sumu-olennot... En muista nimeä... Mutta siinä kohdassa sinun tulee sitoa Ronja ja Birk kiinni toisiinsa, jotta he löytävät kotiin. :D Sitten tulee talvi, ja hiihto, ja sitten ryövärit pitää saada pesulle. Siihen sinun tulee pyydystää ROTTA!

        Ohjeet:

        Soihtu on siellä kellari-huoneen (keittiön) yhdellä takapöydistä. Niin, Kaljupietu tuo sen jossakin vaiheessa sinne (sumuhenkien jälkeen). Seuraavaksi sinun täytyykin sytyttää keittiön takka tuleen ja sytyttää itse soihtukin samalla. Sitten pääset kellariin.

        Takkaan sinun tulee tosin ensin laittaa jotain... sammalta (löytyy viereisen huoneen puupinosta) ja yhdistää kivi ja... se rautaesine (jotka pitäisivät olla jo taskussasi... elleivät ole, ovat keittiön pöydällä) niin, että niistä tulee yksi esine. Laitettuasi sammaleen, laita Ronja sytyttämään takka sillä vekottimella. Sitten soihtu. Sitten puhut Kaljupietulle, ja sanot: "Eikö nyt olisi aika näyttää tie kellariluoliin?" (siis jos oikein muistan, tämä juttu on kai oikeasti ennen koko usvattaria (jos oikein muistankaan...)). Kaljupietu joka tapauksessa avaa kellarin oven, ja pääset sisään.

        Sinun pitää mennä alas soihdun kanssa, ja sytyttää tuli kellarin seinällä olevaan soihtuun. Sitten etsit juuston ja porkkanan sieltä, ja lähdet ylös. Suoraan kellariluukun edessä on rotanloukku, rotan kolon edustalla. Yhdistä juuso ja rotanloukku, ja laita se maahan. Seuraavaksi sinun täytyy lähteä vähäksi aikaa toiseen huoneeseen, ennen kuin rotta tulee sinne... Sitten rotta on loukussa. Otat sen sieltä ja painat sillä syövistä ryöväreistä. He säikähtävät rottaa ja lähtevät pakosalle.

        Lisää Ryövärintytär-peli kysymyksiä tänne päin! :DD Rohkeasti vain!

        Karhuluolan kiven saa pois työntämällä sitä pelin loppuvaiheessa Birkin kanssa.


    • auttakaa!!

      auttakaa! mä en pääse enään edes siihen lampi kohtaan, jossa ne männiäiset tulevat!!! miten mä saan aloitettua sen "tehtävän"?

    • Mantsupantsu

      Kummityttöni ja minä jäimme jo siihen, kun Ronja ja Birk tapasivat: en tiedä, miten Ronja saisi autettua Birkin pois roikkumasta rotkon yläpuolella. Ja joo, olen oman lapseni kanssa pelannut tätä vuosia sitten ja päässyt läpi.Mut en muista enää mitään, auttakaaaaa!

    • sellasta

      pääseekö sitä hiihto kohtaa mitenkää skippaamaa..? mun kone jumittaa siihen aina sillee ettei siitä pääse pois... ja ärsyttää ku en läpikään pääse.. :)

    • Miten saa kellarin valoo? Ja miten saa sen soihdun ku en löydä sitä soihtuu kellari huoneesta mistää. Ja mistä löytää niille hevosille ruuat? Ja mitä niille hevosille pitää tehä? Jos joku vastais nii kiitän.

    • Tuumaus

      Selittäisikö joku, miten souhdun saa syttymään Ronja Ryövärintytärpelissä? Yritin Sytyttää sen samalla, kun sytytin tulen keittiön takkaan.

    • asdkljs

      Aloin taas pitkästa aikaa pelaamaan nostalgian takia ja pääsin ensimmäisen kerran mäenlaskuun, ja tuntuu kyllä ihan mahdottomalta. Ihan pelin alussa yrittäessäni ohjata Ronjaa se ei liiku oikein mihinkään vaikka kuinka viuhtoisin hiirtä, ja joskus se liikkuu, vaikka hiiri olisi paikallaan. Apuaa?

    • ??

      Miten sen pojan saa poies siitä rotkosta??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      231
      14131
    2. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      42
      3059
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      323
      2779
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1631
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      56
      1172
    6. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1070
    7. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1059
    8. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      62
      1055
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      58
      989
    10. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      987
    Aihe