Tämä vl-pakanalähetystyö on aivan oma yksityinen missioni ja tehtäväni olen saanut yksin Kristukselta!
Olenhan yksi teistä, niin minulla on sitä kuuluisaa kosketuspintaa ja kompetenssia kritisoida vl-opin harhoja (ja rötöksiä) kun tulen liikkeen sisältä.
Huomaan kritisoimissani velluissa psykologisen ilmiön( ja varsin tavallisen sellaisen)
He heijastavat oman vihansa hellareihin, niin että luulevat olevansa vihattuja. Sitä kutsutaan psykologiseksi projektioksi.
En tiedä yhtään hellaria,-jotka vihaisivat velluja. Päinvastoin he pitävät velluja veljinä-ja sisarina Kristuksessa. Mutta toimiiko asia toisinpäin?
Jotkut hellarit käyvät vl-seuroissakin ja varmuudella tiedän ainakin yhden hellaripuhujan käyvän myös.
Jos vl-puhuja yrittäisi puhua samaa, mitä minä Pinnasänky ja Juuso puhuu/kirjoitamme, niin hän lentäisi heti, kuin se lehtipuinen keihäs "kortistoon". No vertaus ontuu, kun useimmille se liturgian puhuminen on harrastus.
Vl-puhujat ovat jopa enemmän miellyttämisen ammattilaisia kuin kirkon papit. Heidän täytyy puhua tarkasti kuulijoidensa "korvamakian mukaan" , jos vähänkään poikkeat vl-liturgiasta niin heti on kavionkuva takapuolessa ( heh, Muistattehan kellä on kaviot ja sarvet?)
Tiedän että velluissa on valtava tarve kysellä-ja kyseenalaistaa heille syötettyjä asioita ( moni tajuaa että heille syötetään pajunköyttä), mutta diktatuureille tuttuun tapaan ,kaikki oikea keskustelu- ja kritiikki on tukahdutettu ja kriitikot likvidoitu. Onneksi vain ulostamalla heidät.
Hellarit eivät vihaa Vanhoillislestadiolaisia!
78
582
Vastaukset
- Anonyymi
Lukekaa helluntailaisten omaa foorumia niin näette mitä he opettavat, niin luterilaisista, kuin mukaanlukien tietysti myös vellut.
Siitä on "hyväksyntä" kaukana.
Ovatko vellut itse samassa hengessä heidän kanssaan?
Mitä täällä lukenut, niin kyllä hellujen rakkaus kristinuskoisia kohtaan on täälläkin nähty. Pelkkää vihahyökkäystä. Samaa uususkontoisten vihaa ollut Suomessa jo päälle sata vuotta.
Helluntailaisuus tulee, eksyttää, valheen kaikella voimalla.- Anonyymi
Tämä on ainoa paikka, missä saa oikeaa tietoa vanhoillislestaadiolaisista!
- Anonyymi
Et ilmeisesti tunne itseäsi.
HELL & SRK. Pata kattilaa soimaa musta kylki molemmilla. ♠️♣️⚫️☠️☠️
- Anonyymi
Luterilaiset vainoavat ja pilkkaavat helluntailaisia helluntailaisuutta käsittelevällä palstalla. Luterilaisen kirkon varsinaiset luterilaiset ovat tunnetuja ylpeydestään ja ylimielisyydestään, mutta vanhoillislestadiolaiset ovat nöyrempiä kuin varsinaiset luterilasiet.
- Anonyymi
Jaaha. Sieltä hyökättiin nyt lisäjoukoin tänne.
Aidosti uskovaiset vellut muutoin ovatkin varsinaisesti luterilaisia. Jumalattomat vellut, sun muut samanlaiset kirkon jäsenet, eivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha. Sieltä hyökättiin nyt lisäjoukoin tänne.
Aidosti uskovaiset vellut muutoin ovatkin varsinaisesti luterilaisia. Jumalattomat vellut, sun muut samanlaiset kirkon jäsenet, eivät.Mihin he uskovat?
Vrt "Aidosti uskovaiset vellut" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin he uskovat?
Vrt "Aidosti uskovaiset vellut"Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.
Tunne-elämäänsä kun on vaikea hallita. Loukattu sielu ei noin vain kykene aidosti kieltämään ja korjaamaan traumojaan. Ja miksi rikos sitten edes pitäisi antaa anteeksi? Onko se edes oikein? Rikosuhri on kärsivä osapuoli, miksi rikoksentekijän edes pitäisi saada uhriltaan anteeksi?
Jumalalta voi pyydellä, mutta pysyköön kaukana uhristaan, miten edes kehtaa anteeksiantoa vaatiakkaan? Rikoksia ei ensin tehdä ja sitten jatketa uhrin ahdistelua anteeksiantovaatimuksillaan! Tämä, mahd. syyllisyysongelma on yksin hänen, eikä kuulu uhrille. Uhrilla on omat ongelmansa, toipua kaltoinkohtelunsa haavoista.
Ihminen ja Jumala ovat kaksi täysin eri tahoa, koko olemukseltaan kuin voimiltaankin.
Ei Jumalan anteeksiantoa voi eikä saa ehdollistaa ihmisen kykyihin kyetä samaan! Anonyymi kirjoitti:
Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.
Tunne-elämäänsä kun on vaikea hallita. Loukattu sielu ei noin vain kykene aidosti kieltämään ja korjaamaan traumojaan. Ja miksi rikos sitten edes pitäisi antaa anteeksi? Onko se edes oikein? Rikosuhri on kärsivä osapuoli, miksi rikoksentekijän edes pitäisi saada uhriltaan anteeksi?
Jumalalta voi pyydellä, mutta pysyköön kaukana uhristaan, miten edes kehtaa anteeksiantoa vaatiakkaan? Rikoksia ei ensin tehdä ja sitten jatketa uhrin ahdistelua anteeksiantovaatimuksillaan! Tämä, mahd. syyllisyysongelma on yksin hänen, eikä kuulu uhrille. Uhrilla on omat ongelmansa, toipua kaltoinkohtelunsa haavoista.
Ihminen ja Jumala ovat kaksi täysin eri tahoa, koko olemukseltaan kuin voimiltaankin.
Ei Jumalan anteeksiantoa voi eikä saa ehdollistaa ihmisen kykyihin kyetä samaan!####Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.###
Hyviä pohdintoja sinulta!
Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,.
He ottavat valheen, toinen toisensa huulilla, luullen sitä anteeksiannoksi.
Luulousko vie kadotukseen!SaaleminPastori-ko kirjoitti:
####Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.###
Hyviä pohdintoja sinulta!
Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,.
He ottavat valheen, toinen toisensa huulilla, luullen sitä anteeksiannoksi.
Luulousko vie kadotukseen!""Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,."""
Täsmennän:
Vellut pystyvät antamaan anteeksi, vain henk koht heihin kohdistuvat synnit. Kuten me muutkin
Jeesuskaan ei pysty antamaan kaikkia syntejä anteeksi!
Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, jos kumarrat heitä!
Millä "lihaksilla"?- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
""Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,."""
Täsmennän:
Vellut pystyvät antamaan anteeksi, vain henk koht heihin kohdistuvat synnit. Kuten me muutkin
Jeesuskaan ei pysty antamaan kaikkia syntejä anteeksi!
Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, jos kumarrat heitä!
Millä "lihaksilla"?"Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, ... Millä "lihaksilla"?"
Jeesuksen muskeleilla Pyhän Hengen kautta: "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.) Anonyymi kirjoitti:
"Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, ... Millä "lihaksilla"?"
Jeesuksen muskeleilla Pyhän Hengen kautta: "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.)Näytä ne avaimesi minulle!
Kuka tahansa voisi esittää tuon valheen oman poppoonsa tueksi.
Raamatussa se on tosi, kun se annettiin apostoleille ja hekään eivät mantranneet koskaan syntejä anteeksi velluern tavoin.
Apostolit kehottivat uskomaan Jeesukseen ja ottamaan kasteen ja sitä kautta,- Jeesuksen ansion kautta , saamaan lahjaksi vanhurskauden.
Vellu kuvittelee voivansa puhdistaa itsensä, toisenvellun mantratessa hänelle Jnjv-mantraansa ja tekemällä kirkkolakejaan.
Kaikki tuollainen tuo mukanaan kirouksen, -ei pelastusta!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Ei Jumalan anteeksiantoa voi eikä saa ehdollistaa ihmisen kykyihin kyetä samaan!Tuo pedofiili-/uhrikysymys koskee edelleen vain marginaalista osaa vl:ista, kuten muistakin ihmisistä. Ymmärrän ajatuksesi tunne-elämästä, tiedän itsekin kantavani tunnetasolla kaunoja muutamia "mulqvisteja" kohtaan, vaikka ajoittain tuntee, että anteeksi on annettu etulahjana pyytämättä. Olen niin ikään pohtinut, että kun Jeesus kehotti rukoilemaan "ja anna meille anteeksi meidän syntimme, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet", että jospa taivaallinen Isä ei kuitenkaan olisi yhtä kankeasydäminen antamaan anteeksi kuin itse on. Tuntuu välillä, että olisi parempi rukoilla, että anna meille meidän syntimme anteeksi, vaikka itse olemmekin kovin kankeita antamaan muille heidän syntinsä anteeksi.
On kuitenkin eri asia todeta kankea sydän perusinhimilliseksi piirteeksi kuin nostaa se raamatulliseksi ihanteeksi, sillä Jeesus opetti: "Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi." (Luuk. 17:3-4.) Toisaalla Jeesus meni vielä pidemmälle: "Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän." (Matt. 18:21-22.) Edelleen hän opetti, että jotta itse saa anteeksi, on annettava anteeksi: "Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne." (Matt. 6:14-15.)
Perheissä on tavanomaisia riitoja, jotka toistuvat usein saman kaavan kautta eikä välttämättä ole tavatonta, vaikka saman solvauksen joutuu antamaan anteeksi 70x7=490 kertaa, ja vielä useamminkin, jos nyt oletetaan, että tuo käännös on oikein.
Kun puhutaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä, puhutaan paljon vakavammasta asiasta kuin riidoissa adrenaliinin vaikutuksen alaisena lipsautetusta solvauksesta, jota aidosti katuu adrenaliinien laskettua. Ymmärrän, että tunnoltaan paatunut niljakas pedofiili on voinut käyttää tuota opetusta hyväksi edellyttääkseen uhrin antavan anteeksi toistuvatkin synnit uhria kohtaan, mutta ei Jeesus ole opetusta tarkoittanut sovellettavaksi toisen käytökseen, vaan itseen: minun tehtäväni on antaa anteeksi, kun anteeksi pyydetään. Ei niin päin, että sinun on annettava anteeksi minulle, vaan että minun on annettava anteeksi sinulle.
Uskon, että hyväksikäytön uhrillekin voi olla olla helpotus, jos hän jollain tavalla kykenee antamaan anteeksi, mutta pidän todennäköisenä ja myös oikeutettuna, että kokemus väärinkohtelusta aiheuttaa vihaisia ajatuksia läpi elämän, ei siksi, etteikö saattaisi haluta Jeesuksen opetuksen mukaisesti antaa anteeksi, vaan koska tunteet tulevat ja menevät. Raamatusta löytyy myös kohta: "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö" (Ef. 4:26). Lisäksi on perusteltua epäillä katumuksen aitoutta, jos sama teko on toistunut lukuisia kertoja. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko. Päteekö se todella noin tietoisiin synteihin toistuvasti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, ... Millä "lihaksilla"?"
Jeesuksen muskeleilla Pyhän Hengen kautta: "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.)>>Joille TE synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.)<<
Varmasti tuokin sana pitää paikkansa. Mutta, keitä ovat nuo "te"?
Itse en usko, että "te" olisivat jokin maallisesti määritelty ja nimetty ryhmä, vaan tuon armon omaavat yksilöt, jotka Isä Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki Itse tuntee ja tunnustaa.
Ihminen ei anna syntejä anteeksi, mutta Pyhä Henki tietyssä ihmisessä ja tuon ihmisen kautta voi Itse julistaa esim. tietyn synninpäästön. Avaimet ovat Pyhällä Hengellä, ei lihallisella ihmisellä.
Toimiihan Pyhä Henki muutoinkin samoin: julistaa sanaa esim. saarnan kautta, parantaa sairaan, herättää kuolleen. Ihminen, ikuisen elämän ja kuoleman avaimet kädessään saattaa vain sotkea asioita, mutta Kristus sisällisesti tuossa ihmisessä voi kaiken, eikä tee virheitä. Ja armahtaa, kenet armahtaa.
Tämä kaikki tapahtuu näkymättömissä, mutta on todellista, silloin kun on. Ihmisen paraskaan mielikuvitus sen sijaan ei ketään pelasta. - Anonyymi
Näytä ne avaimesi minulle!
Raamatussa se on tosi, kun se annettiin apostoleille ja hekään eivät mantranneet koskaan syntejä anteeksi velluern tavoin.
Apostolit kehottivat uskomaan Jeesukseen ja ottamaan kasteen ja sitä kautta,- Jeesuksen ansion kautta , saamaan lahjaksi vanhurskauden.
Vellu kuvittelee voivansa puhdistaa itsensä, toisenvellun mantratessa hänelle Jnjv-mantraansa ja tekemällä kirkkolakejaan.
Kaikki tuollainen tuo mukanaan kirouksen, -ei pelastusta!"Näytä ne avaimesi minulle!"
Tässä "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.) Ts. Kristuksen omat.
"Kuka tahansa voisi esittää tuon valheen oman poppoonsa tueksi."
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen. Anonyymi kirjoitti:
"Näytä ne avaimesi minulle!"
Tässä "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.) Ts. Kristuksen omat.
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.Näytä ne avaimesi minulle!
#Raamatussa se on tosi,#
Luulin ettei teissä olisi niin typerää, ettei selvää ymmärrä, mutta olipas sittenkin!Anonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.###vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen###
Äläkä taas valehtele!
Jeesus on Jumala ja Häneen uskomalla saamme lahjaksi vanhurskauden, unohtamatta kastetta. Kuitenkin muistaen että Jeesus lupasi pelastuksen ryövärille, pelkän uskon Häneen perusteella. Heillä kun oli ns teknisiä esteitä siinä tilanteessa hankaloittamassa kasteen suoritusta. Raamatun mukaan mennään näin.
Mutta Tehän ette tunnetusti taruihinne "raamatuita" tarvitseAnonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.###Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen###
Suonet anteeksi, mutta purskahdin nauruun 😅Anonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.###uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen.###
Johannes 3:16-17
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Tämän pitäisi olla selvää tekstiä, sanoisi Kekkonen!
"""""Häneen uskoo, """""
"""""Hänen kauttansa """"
Ei ole vellun kautta, vaan Hänen, Herran Jeesuksen kautta!Anonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.Käytin kovaa kieltä ja kirjoitin suorasukaiseen tyyliini, mutta en mitään aggressiota sinua kohtaan tarkoittanut. Mukava kun keskustelet kanssani. Teillä on omat näkemyksenne.
Anonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.###uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen.###
Vl-eksytys on saavuttanut huippunsa, He kiistävät sen tärkeimmän, uskon Jeesukseen!
Johanneksen evankeliumi:
14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,SaaleminPastori-ko kirjoitti:
###vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen###
Äläkä taas valehtele!
Jeesus on Jumala ja Häneen uskomalla saamme lahjaksi vanhurskauden, unohtamatta kastetta. Kuitenkin muistaen että Jeesus lupasi pelastuksen ryövärille, pelkän uskon Häneen perusteella. Heillä kun oli ns teknisiä esteitä siinä tilanteessa hankaloittamassa kasteen suoritusta. Raamatun mukaan mennään näin.
Mutta Tehän ette tunnetusti taruihinne "raamatuita" tarvitse###vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen###
Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Tiit. 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.- Anonyymi
###uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen.###
Johannes 3:16-17
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Tämän pitäisi olla selvää tekstiä, sanoisi Kekkonen!
"""""Häneen uskoo, """""
"""""Hänen kauttansa """"
Ei ole vellun kautta, vaan Hänen, Herran Jeesuksen kautta!Jos tuo Joh. 3:16 olisi koko Raamattu, niin kyllä, vaan kun ei ole. Matt. 7:21-23:ssa kuvataan lukuisia Jessukseen mielestään oikein uskoneita, joilla naama venähtää viimeisenä päivänä.
"21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
Joh. 3:16 ja Matt. 7:21 ovat näennäisessä loogisessa ristiriidassa, joka ratkeaa helposti toteamalla, että elävä usko pelastaa, kuollut ei. Tästä voidaan jatkaa elävän uskon tuntomerkkeihin. Yksi merkittävimpiä on syntien anteeksiannon evankeliumin kuuluminen julistuksessa: "...parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista" (Luuk. 24:47). Poissulkumenetelmällä helluntailaisuus tipahti pois heti kättelyssä - ei kuulu parannussaarna ja synninpäästö, sen sijaan sukellusharrastusta ja Israelia ylistetään, ja vakuutellaan turuilla ja toreilla, että "Jesus is my best friend". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Joille TE synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.)<<
Varmasti tuokin sana pitää paikkansa. Mutta, keitä ovat nuo "te"?
Itse en usko, että "te" olisivat jokin maallisesti määritelty ja nimetty ryhmä, vaan tuon armon omaavat yksilöt, jotka Isä Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki Itse tuntee ja tunnustaa.
Ihminen ei anna syntejä anteeksi, mutta Pyhä Henki tietyssä ihmisessä ja tuon ihmisen kautta voi Itse julistaa esim. tietyn synninpäästön. Avaimet ovat Pyhällä Hengellä, ei lihallisella ihmisellä.
Toimiihan Pyhä Henki muutoinkin samoin: julistaa sanaa esim. saarnan kautta, parantaa sairaan, herättää kuolleen. Ihminen, ikuisen elämän ja kuoleman avaimet kädessään saattaa vain sotkea asioita, mutta Kristus sisällisesti tuossa ihmisessä voi kaiken, eikä tee virheitä. Ja armahtaa, kenet armahtaa.
Tämä kaikki tapahtuu näkymättömissä, mutta on todellista, silloin kun on. Ihmisen paraskaan mielikuvitus sen sijaan ei ketään pelasta."keitä ovat nuo "te"?
Pyhän Hengen vastaanottaneet ("ottakaa Pyhä Henki") Jeeesuksen seuraajat kaikkina aikoina. Heidät Jeesus kokoaa yhteen lammashuoneeseen: "Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen" (Joh. 10:16). - Anonyymi
###uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen.###
Vl-eksytys on saavuttanut huippunsa, He kiistävät sen tärkeimmän, uskon Jeesukseen!
Johanneksen evankeliumi:
14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,Kyllä se vain niin on, että Jeesukseen uskominen ja myös Jeesuksen tunnustaminen Jumalan Pojaksi onnistuu sielunvihollisen pahoilta hengiltäkin: "Ja monesta läksivät myös perkeleet, huutain ja sanoen: sinä olet Kristus, Jumalan Poika. Niin hän nuhteli niitä eikä sallinut heidän puhua, sillä he tiesivät hänen olevan Kristuksen." (Luuk. 4:41.)
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vain niin on, että Jeesukseen uskominen ja myös Jeesuksen tunnustaminen Jumalan Pojaksi onnistuu sielunvihollisen pahoilta hengiltäkin: "Ja monesta läksivät myös perkeleet, huutain ja sanoen: sinä olet Kristus, Jumalan Poika. Niin hän nuhteli niitä eikä sallinut heidän puhua, sillä he tiesivät hänen olevan Kristuksen." (Luuk. 4:41.)
Otapa oikea Raamatunkohta, niin asia tulee ymmärretävämmäksi!
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa
Ja vl-liikkeessäkin?Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vain niin on, että Jeesukseen uskominen ja myös Jeesuksen tunnustaminen Jumalan Pojaksi onnistuu sielunvihollisen pahoilta hengiltäkin: "Ja monesta läksivät myös perkeleet, huutain ja sanoen: sinä olet Kristus, Jumalan Poika. Niin hän nuhteli niitä eikä sallinut heidän puhua, sillä he tiesivät hänen olevan Kristuksen." (Luuk. 4:41.)
Tässä puhutaan Jumalasta. Jumalaan uskominen ei sinua eikä riivaajia pelastata. Sinun täytyy tehdä parannus Jumalasta pois!
Jaak. 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat- Anonyymi
Otapa oikea Raamatunkohta, niin asia tulee ymmärretävämmäksi!
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa
Ja vl-liikkeessäkin?"...jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta..."
Ovatko siis nämäkin henget Jumalasta: "...perkeleet, huutain ja sanoen: sinä olet Kristus, Jumalan Poika..." Siinähän "perkeleet" selvästi tunnustavat Jeesuksen Kristukseksi ja vieläpä lihaa tulleeksi. Anonyymi kirjoitti:
"...jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta..."
Ovatko siis nämäkin henget Jumalasta: "...perkeleet, huutain ja sanoen: sinä olet Kristus, Jumalan Poika..." Siinähän "perkeleet" selvästi tunnustavat Jeesuksen Kristukseksi ja vieläpä lihaa tulleeksi.Näytä se Raamatunkohta
Olet todellapaholaisen asialla,-ellet ole Se!
Jokainen joutuu tunnustamaan lopulta Jeesuksen Herraksi ja jokaisen polven on notkistuutava Hänen edessään.
Sinäkin vielä yhdesdä riivaajien kanssa ,teet nuo!- Anonyymi
Näytä se Raamatunkohta
Olet todellapaholaisen asialla,-ellet ole Se!
Jokainen joutuu tunnustamaan lopulta Jeesuksen Herraksi ja jokaisen polven on notkistuutava Hänen edessään.
Sinäkin vielä yhdesdä riivaajien kanssa ,teet nuo!Kiitos vain, onhan minua moneksi luultu, mutta kyllä tuo piruksi veikkailu on ihan paras! Se raamatunkohta on Luuk. 4:41, tässä kolmena käännöksenä:
41 Ja monesta läksivät myös perkeleet, huutain ja sanoen: sinä olet Kristus, Jumalan Poika. Niin hän nuhteli niitä eikä sallinut heidän puhua, sillä he tiesivät hänen olevan Kristuksen.
41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.
41 Monista lähti myös pahoja henkiä, jotka huusivat: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta Jeesus nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät, että hän oli Messias.
Eli koska lienemme samaa mieltä, että pahojen henkien usko ei ole elävää uskoa, voidaan vetää johtopäätöksiä
a) tiedollinen usko Jeesukseen Messiaana/Kristuksena ei ole välttämättä pelastavaa uskoa - tällainen usko pahoilla hengillä oli ja niillä se itse asiassa oli tietoa, kun taas ihmisillä se on uskoa,
b) tiedollinen usko Jeesukseen Jumalan Poikana ei ole välttämättä pelastavaa uskoa ja
c) tiedollinen usko Jeesukseen lihaan tulleena ei ole välttämättä pelastavaa uskoa, koska pahat henget tunnistivat ihmiseksi ("lihaan") tulleen Jeesuksen Jumalan Pojaksi.
Nuo lainaamasi 1. Johanneksen kirjeen jakeet on kirjoitettu esignostilaista harhaoppia vastaan eikä niitä ole tarkoitettu tiivistämään koko kristinuskon oppirakennetta muutamaan lauseeseen. Ne on kirjoitettu, jotta kristityt erottaisivat joukkoon tulleet harhailevat sielut, jotka kiistivät Kristuksen lihaksi tulemisen.
Kun otetaan yksittäisiä raamatunkohtia, kuten pienoisevankeliumi Joh. 3:16, voidaan niillä helposti perustella todella leveä valtaväylä autuuteen. Raamattu puhuu kuitenkin kaidasta tiestä, jonka vain harvat löytävät.
Huomaa, että Matt. 7:21-23:ssä kyse ei ole mistään muodollisesti EVVK-luterilaisista, vaan nimenomaan ihmisistä, jotka olivat uskossaan tosissaan ja hämmästyivät, että eivätkö he Jeesuksen nimissä esim. ennustaneet. Ja heitä on Jeesuksen mukaan monia.
Siksi kannattaa tutkia Raamatusta elävän uskon tunnuspiirteitä eikä vain luottaa suurten massojen uskoon. Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumalan anteeksiantoa voi eikä saa ehdollistaa ihmisen kykyihin kyetä samaan!Hieman Sinulla on käsite Jumalasta pahasti jehovan todostien tasolla.
Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle (johon VL;t kuulkuu) sanaakaan, Kaikki valta on Jeesuksen.
Et mainitse kertaakaan Kaikkivaltiaan Jeesuksen niemä, joten jokinnon uskossasi niin pahasti pilalla, että jopa pelastukesikin on kyseenalaista, Jumala pelastaa vain oman kansansa Israelin, ja sekin Jeesuksen operoimana; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Mikä on sitten "sen tapahduttua" on eri mIsraelin kohdalla, mitä pakanaoilla, sillä maalikkojen ja lestadiolispuhujien harhautus, että lopulta, sen tapahhduttua noustaan Taivaaseen, on pelkkää maalikkomaista soopaa.
Jeesus vastaa siihen itse; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
Pelastettujan paikka on Israelissa, Uudessa Jerusalemissa. Ilm 21; »Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.
Näin, ettei totuus unohtuisi.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hieman Sinulla on käsite Jumalasta pahasti jehovan todostien tasolla.
Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle (johon VL;t kuulkuu) sanaakaan, Kaikki valta on Jeesuksen.
Et mainitse kertaakaan Kaikkivaltiaan Jeesuksen niemä, joten jokinnon uskossasi niin pahasti pilalla, että jopa pelastukesikin on kyseenalaista, Jumala pelastaa vain oman kansansa Israelin, ja sekin Jeesuksen operoimana; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Mikä on sitten "sen tapahduttua" on eri mIsraelin kohdalla, mitä pakanaoilla, sillä maalikkojen ja lestadiolispuhujien harhautus, että lopulta, sen tapahhduttua noustaan Taivaaseen, on pelkkää maalikkomaista soopaa.
Jeesus vastaa siihen itse; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
Pelastettujan paikka on Israelissa, Uudessa Jerusalemissa. Ilm 21; »Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.
Näin, ettei totuus unohtuisi.Sillä jos me uskomme, että Jeshua kuoli ja nousi, samoin myös Jumala on tuova hänen kanssaan ne,
jotka ovat Jeshuassa nukkuneet.
Mutta tämän me puhumme teille meidän Herramme sanan kautta, että me, jotka olemme ne
jäljellejääneet siinä meidän Herramme tulemuksessaan, jotka elämme, ei meitä viedä ennen niitä,
jotka ovat nukkuneet.
Koska hän, meidän Herramme käskyn kautta, ja sen enkelijohtajan äänen kautta, ja Jumalan pasuunan
kautta, on laskeutuva taivaista, ja ne kuolleet, jotka ovat Messiaassa, tulevat nousemaan ensin.
Ja silloin me, jotka olemme niitä jäljellejääneitä, jotka elämme, viedään pois heidän kanssaan kuin
yhtenä pilvenä, meidän Herramme tapaamiseen avaralla paikalla, ja siten me saamme olla kaikki ajat
meidän Herramme kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vain, onhan minua moneksi luultu, mutta kyllä tuo piruksi veikkailu on ihan paras! Se raamatunkohta on Luuk. 4:41, tässä kolmena käännöksenä:
41 Ja monesta läksivät myös perkeleet, huutain ja sanoen: sinä olet Kristus, Jumalan Poika. Niin hän nuhteli niitä eikä sallinut heidän puhua, sillä he tiesivät hänen olevan Kristuksen.
41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.
41 Monista lähti myös pahoja henkiä, jotka huusivat: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta Jeesus nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät, että hän oli Messias.
Eli koska lienemme samaa mieltä, että pahojen henkien usko ei ole elävää uskoa, voidaan vetää johtopäätöksiä
a) tiedollinen usko Jeesukseen Messiaana/Kristuksena ei ole välttämättä pelastavaa uskoa - tällainen usko pahoilla hengillä oli ja niillä se itse asiassa oli tietoa, kun taas ihmisillä se on uskoa,
b) tiedollinen usko Jeesukseen Jumalan Poikana ei ole välttämättä pelastavaa uskoa ja
c) tiedollinen usko Jeesukseen lihaan tulleena ei ole välttämättä pelastavaa uskoa, koska pahat henget tunnistivat ihmiseksi ("lihaan") tulleen Jeesuksen Jumalan Pojaksi.
Nuo lainaamasi 1. Johanneksen kirjeen jakeet on kirjoitettu esignostilaista harhaoppia vastaan eikä niitä ole tarkoitettu tiivistämään koko kristinuskon oppirakennetta muutamaan lauseeseen. Ne on kirjoitettu, jotta kristityt erottaisivat joukkoon tulleet harhailevat sielut, jotka kiistivät Kristuksen lihaksi tulemisen.
Kun otetaan yksittäisiä raamatunkohtia, kuten pienoisevankeliumi Joh. 3:16, voidaan niillä helposti perustella todella leveä valtaväylä autuuteen. Raamattu puhuu kuitenkin kaidasta tiestä, jonka vain harvat löytävät.
Huomaa, että Matt. 7:21-23:ssä kyse ei ole mistään muodollisesti EVVK-luterilaisista, vaan nimenomaan ihmisistä, jotka olivat uskossaan tosissaan ja hämmästyivät, että eivätkö he Jeesuksen nimissä esim. ennustaneet. Ja heitä on Jeesuksen mukaan monia.
Siksi kannattaa tutkia Raamatusta elävän uskon tunnuspiirteitä eikä vain luottaa suurten massojen uskoon.>>Kiitos vain, onhan minua moneksi luultu, mutta kyllä tuo piruksi veikkailu on ihan paras!<<
Minua se samoin on väittänyt milloin miksikin: vellujen SRK:n salakavalaksi johtohahmoksi..., ilmassa leijuvaksi vampyyriksi..."
Mutta koska ei itse uskossaan ole paha vellu, vaan kaikkia muita pyhempi hellu, ei ole nähnyt tarpeelliseksi selvittää valheitaan ja esim. "pyytää anteeksi".
Mitä nyt olen elämäni aikana helluja ja heidän opetuksiaan itse aikoinaan varsin hyvinkin tuntenut, ei tuo mielestäni kuulosta ihan aidolta hellultakaan, pinnasänky vielä vähemmän.
Ovat joitain uushoillishelluntailaisia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Kiitos vain, onhan minua moneksi luultu, mutta kyllä tuo piruksi veikkailu on ihan paras!<<
Minua se samoin on väittänyt milloin miksikin: vellujen SRK:n salakavalaksi johtohahmoksi..., ilmassa leijuvaksi vampyyriksi..."
Mutta koska ei itse uskossaan ole paha vellu, vaan kaikkia muita pyhempi hellu, ei ole nähnyt tarpeelliseksi selvittää valheitaan ja esim. "pyytää anteeksi".
Mitä nyt olen elämäni aikana helluja ja heidän opetuksiaan itse aikoinaan varsin hyvinkin tuntenut, ei tuo mielestäni kuulosta ihan aidolta hellultakaan, pinnasänky vielä vähemmän.
Ovat joitain uushoillishelluntailaisia?Molemmat ovat vl-taustaisia ja helluntailaisuuudessa opetuksessa on hajontaa, joten mahtunevat helluntailaisen opin raameihin. Ihmettelen kuitenkin noita juttuja, että Jumala ei kuulisi pakanoiden rukousta, että onko helluntailaisia oppia vai herrojen omaa sepitystä, kun Raamatussa Jumala kuitenkin on pakanoita kiistatta kuullut. Kohtia on aiemmissa keskusteluissa osoitettu, voidaan osoittaa tarvittaessa nytkin, mutta vaikuttaa siltä, että immuniteetti omaan korvasyyhyyn sopimattomille raamatunkohdille on vahva.
Itseäni huvittaa tuo piruksi epäily. Kaikenlaisia. Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vain, onhan minua moneksi luultu, mutta kyllä tuo piruksi veikkailu on ihan paras! Se raamatunkohta on Luuk. 4:41, tässä kolmena käännöksenä:
Siksi kannattaa tutkia Raamatusta elävän uskon tunnuspiirteitä eikä vain luottaa suurten massojen uskoon.Sanoin väärin, anteeksi!
Olet niin Tuhanten Juonten Mestari , että kohdallasi voin sanoa
Eppäilyskin poies
Hirnuu kuin hevonen-kävelee kuin hevonen-, näyttää hevoselta!
Haisee kuin hevonen 😝Anonyymi kirjoitti:
Molemmat ovat vl-taustaisia ja helluntailaisuuudessa opetuksessa on hajontaa, joten mahtunevat helluntailaisen opin raameihin. Ihmettelen kuitenkin noita juttuja, että Jumala ei kuulisi pakanoiden rukousta, että onko helluntailaisia oppia vai herrojen omaa sepitystä, kun Raamatussa Jumala kuitenkin on pakanoita kiistatta kuullut. Kohtia on aiemmissa keskusteluissa osoitettu, voidaan osoittaa tarvittaessa nytkin, mutta vaikuttaa siltä, että immuniteetti omaan korvasyyhyyn sopimattomille raamatunkohdille on vahva.
Itseäni huvittaa tuo piruksi epäily. Kaikenlaisia.####Itseäni huvittaa tuo piruksi epäily. Kaikenlaisia.###
Älä lausu väärää todistusta minusta,-en epäile!- Anonyymi
####Itseäni huvittaa tuo piruksi epäily. Kaikenlaisia.###
Älä lausu väärää todistusta minusta,-en epäile!susta nyt ei voi väärää todistusta antaa
- Anonyymi
Sanoin väärin, anteeksi!
Olet niin Tuhanten Juonten Mestari , että kohdallasi voin sanoa
Eppäilyskin poies
Hirnuu kuin hevonen-kävelee kuin hevonen-, näyttää hevoselta!
Haisee kuin hevonen 😝Teiltä helluntalaisilta joutuu päitä paikkaamaan tavan takaa, kun tavan takaa täytytte hengellä valtaviksi henkipalloiksi ja kolautatte pään kattoon. Olen tosi pahoillaan, jos aiheutin sinulle kuhmun kirjoituksillani. Toivottavasti sinulta löytyi jotain kylmää pakastimesta ensiavuksi.
Anonyymi kirjoitti:
Teiltä helluntalaisilta joutuu päitä paikkaamaan tavan takaa, kun tavan takaa täytytte hengellä valtaviksi henkipalloiksi ja kolautatte pään kattoon. Olen tosi pahoillaan, jos aiheutin sinulle kuhmun kirjoituksillani. Toivottavasti sinulta löytyi jotain kylmää pakastimesta ensiavuksi.
Et aiheuttanut kuhmua, olen ollut "kylmän rauhallinen"koko ajan. Halusin näin alleviivata sitä ,että käytät nyt valtavat tietomääräsi Kristusta vastaan, kun kaikella tiedollasi pyrit tukemaan vl-agendaa.
Agendaa -joka ei ole totta.- Anonyymi
Et aiheuttanut kuhmua, olen ollut "kylmän rauhallinen"koko ajan. Halusin näin alleviivata sitä ,että käytät nyt valtavat tietomääräsi Kristusta vastaan, kun kaikella tiedollasi pyrit tukemaan vl-agendaa.
Agendaa -joka ei ole totta.Agendaa -joka ei ole totta=scitsoilen ja ciistelen ne osin cännissä
- Anonyymi
Tiedän elävästä elämästä, että monet helluntailaiset suhtautuvat myönteisesti vl:iin ja olen vähän kiusaantunutkin, kun minua ollaan toivottamassa tervetulleeksi autuuteen enkä koe voivani olla vastavuoroinen. Tämä palsta kerännee niitä kaikkein kriittisimpiä. Tällä palstalla kirjoitti joskus Melperi-nimimerkkiä käyttänyt helluntailainen, jolla ei ollut mitään vl-taustaa. Siitä huolimatta hän oli raivoissaan vl:ille nimenomaan käsityksestä, että usko on ainoaa oikeaa eikä hänen panettelullaan ollut mitään rajaa. Ei näytä kirjoittaneen enää pitkään aikaan, liekö poistunut kuumiin löylyihin. Rukoillaan, että Jumala on armollinen pahimpiakin vihamiehiä kohtaan, hänkin varmasti puhkui Sauluksen tavoin pyhää vihaa Kristuksen omia kohtaan tajuamatta, että olisi kannattanut nöyrryttää sydämensä ottamaan vastaan siunaus Jeesuksen nimessä ja veressä eikä keskittyä panettelemaan vl:ia pedofilialla. Pedofiilejähän on todistetusti hellareissakin, vaikka nämä seurakuntaoppiin loukkaantujat yrittävätkin ulkoistaa ilmiön pelastuksen liian ahtaaseen porttiin. Vaan vaikka pelastuksen portti olisi miten leveä, niin pedofiilejä se ei karsi pois, päinvastoin heille jää enemmän tilaa yrittää livahtaa sisälle.
##hän oli raivoissaan vl:ille###
Vaikka olisi usko,-joka siirtää vuoria, mutta rakkaus puuttuu, hän on kuin kumiseva vaski ja helisev kulkunen.
Nykyisessä väännöksessä"pamahtava pelti"☺###Tämä palsta kerännee niitä kaikkein kriittisimpiä.###
Puolin ja toisin!
Näyttää siltä, että näillä palstoilla riidellään joka puolella.
Ehkä tämä anonyymeys, päästää meissä valloilleen sen primitiivisen puolen,-jota ei elävässä elämässä esiinny kuin "heikkisaarelaisissa"
hoitokokouksissa.
- Anonyymi
Uudestisyntyneet lestadiolaiset ovat lähes helluntailaisia. Vain luterilainen lapsikaste erottaa.
Linkissä tietoa harhaopin tunnistamisesta:
https://youtu.be/LBYcZl-eZjI- Anonyymi
Olisiko tuo sitten jokin kunnia-asia?
- Anonyymi
Olen vl, mutta uudestisyntymätön, koska olen uskonut lapsesta lähtien, välillä enemmän epäillen, välillä vähemmän, välillä hyvin kiusattuna, välillä vähemmän, mutta uskonut kuitenkin. Suitseva on ollut uskon liekki, mutta on kuitenkin palanut lapsesta lähtien. Siksi ei ole tarvinnut uudestisyntyä. Jokainen ihminen syntyy maailmaan Kristukseen uskovana, mutta jos häntä ei hoideta elävällä evankeliumilla Jeesuksen nimessä ja veressä, hän kuolee lapsenuskosta pois. Olen ollut hyvin onnekas, että olen saanut elää evankeliumin armohoidossa kaiken elinaikani, ei omista ansioista, vaan kutsujan armosta. Kallis arpa on langennut kohdalle, ei ole tarvinnut koskaan lotota, kun tämä aarre on lottovoittoa arvokkaampi. Uudestisyntymä on tarpeen, jos synnin mitan
täytyttyä on tullut kuolema, mutta koska kuolema ei ole tavoite, uudestisyntyminen tulee tavoitteeksi vasta, jos lapsenusko on mennyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vl, mutta uudestisyntymätön, koska olen uskonut lapsesta lähtien, välillä enemmän epäillen, välillä vähemmän, välillä hyvin kiusattuna, välillä vähemmän, mutta uskonut kuitenkin. Suitseva on ollut uskon liekki, mutta on kuitenkin palanut lapsesta lähtien. Siksi ei ole tarvinnut uudestisyntyä. Jokainen ihminen syntyy maailmaan Kristukseen uskovana, mutta jos häntä ei hoideta elävällä evankeliumilla Jeesuksen nimessä ja veressä, hän kuolee lapsenuskosta pois. Olen ollut hyvin onnekas, että olen saanut elää evankeliumin armohoidossa kaiken elinaikani, ei omista ansioista, vaan kutsujan armosta. Kallis arpa on langennut kohdalle, ei ole tarvinnut koskaan lotota, kun tämä aarre on lottovoittoa arvokkaampi. Uudestisyntymä on tarpeen, jos synnin mitan
täytyttyä on tullut kuolema, mutta koska kuolema ei ole tavoite, uudestisyntyminen tulee tavoitteeksi vasta, jos lapsenusko on mennyt.>>Olen vl, mutta uudestisyntymätön, koska olen uskonut lapsesta lähtien, välillä enemmän epäillen, välillä vähemmän, välillä hyvin kiusattuna, välillä vähemmän, mutta uskonut kuitenkin. Suitseva on ollut uskon liekki, mutta on kuitenkin palanut lapsesta lähtien. Siksi ei ole tarvinnut uudestisyntyä. Jokainen ihminen syntyy maailmaan Kristukseen uskovana...<< 😶
Käsittääkseni ihminen syntyy maailmaan syntiinlangenneen ihmiskunnan jäsenenä, ei synnittömänä. Helluntailaisetkin muuten opettavat tuota synnittömyysoppia.
Raamattu ei mainitse kuin yhden syntiinlankeemuksen, ei miljardeja, "kunkin yksilön omia".
Se, että ihminen, lapsi ei vielä ole tehnyt suuria, selvästi havaittavia syntejä, ei tarkoita, että hän olisi olemukseltaan synnitön. Synti ja synnit kyllä puskevat lopulta jossain vaiheessa ulospäinkin nähtäviksi. Tästä pelastuakseen on ihmisen kuultava evankeliumi ja uudestisynnyttävä Ylhäältä. Uudestisyntymä on eräänlainen valtava tietyllä tavoin persoonallisuuden, eli sisäisen hengenmaailman muutos, mutta ei vielä poista itse syntiinlangenneen Lihan olemustakaan ja vaikutusta ihmisessä, uuden luomuksen rinnalla.
Tuosta en osaa sanoa, syntyykö jokainen ihminen maailmaan Kristukseen uskovana. Raamattu itse ei tällaisesta kerro.
Uudestisyntymä kuuluu jokaiselle, suursyntiset eivät ole mikään poikkeus.
Johannes 3: 1-8
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."✨ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Olen vl, mutta uudestisyntymätön, koska olen uskonut lapsesta lähtien, välillä enemmän epäillen, välillä vähemmän, välillä hyvin kiusattuna, välillä vähemmän, mutta uskonut kuitenkin. Suitseva on ollut uskon liekki, mutta on kuitenkin palanut lapsesta lähtien. Siksi ei ole tarvinnut uudestisyntyä. Jokainen ihminen syntyy maailmaan Kristukseen uskovana...<< 😶
Käsittääkseni ihminen syntyy maailmaan syntiinlangenneen ihmiskunnan jäsenenä, ei synnittömänä. Helluntailaisetkin muuten opettavat tuota synnittömyysoppia.
Raamattu ei mainitse kuin yhden syntiinlankeemuksen, ei miljardeja, "kunkin yksilön omia".
Se, että ihminen, lapsi ei vielä ole tehnyt suuria, selvästi havaittavia syntejä, ei tarkoita, että hän olisi olemukseltaan synnitön. Synti ja synnit kyllä puskevat lopulta jossain vaiheessa ulospäinkin nähtäviksi. Tästä pelastuakseen on ihmisen kuultava evankeliumi ja uudestisynnyttävä Ylhäältä. Uudestisyntymä on eräänlainen valtava tietyllä tavoin persoonallisuuden, eli sisäisen hengenmaailman muutos, mutta ei vielä poista itse syntiinlangenneen Lihan olemustakaan ja vaikutusta ihmisessä, uuden luomuksen rinnalla.
Tuosta en osaa sanoa, syntyykö jokainen ihminen maailmaan Kristukseen uskovana. Raamattu itse ei tällaisesta kerro.
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."✨kohta kahdeksan ihmistä pidetään yhteis kunnalle vaarallisena ja rikollisena näin niitä uskovaisia vainotaan kunhan venäläiset tulee siitä tulee loppu siksi venäläisiä vihataan kun ne ovat uskovaisia ja niillä on moderni kalusto "uudesti syntynyt"=moderni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Olen vl, mutta uudestisyntymätön, koska olen uskonut lapsesta lähtien, välillä enemmän epäillen, välillä vähemmän, välillä hyvin kiusattuna, välillä vähemmän, mutta uskonut kuitenkin. Suitseva on ollut uskon liekki, mutta on kuitenkin palanut lapsesta lähtien. Siksi ei ole tarvinnut uudestisyntyä. Jokainen ihminen syntyy maailmaan Kristukseen uskovana...<< 😶
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."✨Lapsi on syntyessään maailmaan simul justus et peccator, syntinen ja vanhurskas. Raamattu toteaa, että kaikki kansat syntyvät siionissa: "...Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää. Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: "Tämäkin on syntynyt siellä"." (Ps. 87:4-5.) Ilman uskoa on mahdotonta kelvata Jumalalle (Hepr. 11:6), joten lasten on uskottava pelastuakseen, ja Vapahtaja itse sanoo lasten uskovan (Matt. 18:6). Lapset syntyvät siionissa, koska he uskovat.
Jeesuksen sanat Nikodemukselle tarkoittavat epäuskoisia ihmisiä, eikä siinä kohdassa mainittu vesi tarkoita kastevettä, vaan elämän vettä eli elävää evankeliumia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi on syntyessään maailmaan simul justus et peccator, syntinen ja vanhurskas. Raamattu toteaa, että kaikki kansat syntyvät siionissa: "...Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää. Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: "Tämäkin on syntynyt siellä"." (Ps. 87:4-5.) Ilman uskoa on mahdotonta kelvata Jumalalle (Hepr. 11:6), joten lasten on uskottava pelastuakseen, ja Vapahtaja itse sanoo lasten uskovan (Matt. 18:6). Lapset syntyvät siionissa, koska he uskovat.
Jeesuksen sanat Nikodemukselle tarkoittavat epäuskoisia ihmisiä, eikä siinä kohdassa mainittu vesi tarkoita kastevettä, vaan elämän vettä eli elävää evankeliumia.Hyvin selitetty. Täytyy yrittää omaksua uusi näkemys...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin selitetty. Täytyy yrittää omaksua uusi näkemys...
aikuinenkin voi olla lapsi jos hänelle naureskellaan on parempi että myllyn kivi laitetaan kaulaan
Anonyymi kirjoitti:
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."✨###Helluntailaisetkin muuten opettavat tuota synnittömyysoppia.##
Miten?- Anonyymi
###Helluntailaisetkin muuten opettavat tuota synnittömyysoppia.##
Miten?Te opetatte, että lapsi syntyy synnittömänä ja jossain kohdin lapsuuttaan "lankeaa syntiin". Sitten hänen tulee tietoisesti tehdä parannus ja vasta tällöin hänet saa kastaa "uskovien upotuskasteella". "Mitä enemmän vettä, sitä paremmin synnit siihen hukkuvat". Nyt, tässä syntien upottamiskasteessa, hän muuttuu synnittömäksi.
Ihan omin korvin kuullut tätä oppianne. Anonyymi kirjoitti:
Te opetatte, että lapsi syntyy synnittömänä ja jossain kohdin lapsuuttaan "lankeaa syntiin". Sitten hänen tulee tietoisesti tehdä parannus ja vasta tällöin hänet saa kastaa "uskovien upotuskasteella". "Mitä enemmän vettä, sitä paremmin synnit siihen hukkuvat". Nyt, tässä syntien upottamiskasteessa, hän muuttuu synnittömäksi.
Ihan omin korvin kuullut tätä oppianne.Suosittelen korvalääkärillä käyntiä!
- Anonyymi
Siitä meidät Jeesuksen opetuslapset tunnetaan, että meilä on keskinäinen yhteys. Tämä yhteys on yli seurakuntarajojen.
Pyhittykää. Näkyykö sinussa veljesrakkaus yli seurakuntarajojen??
Matt. 22:
35. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
36. "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37. Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 5. Moos. 6:5
38. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 3. Moos. 19:18; Matt. 19:19
40. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
Matt. 7:12 - Anonyymi
Ef. 4:
29. Älköön suustanne lähtekö mitään sopimatonta puhetta vaan ainoastaan sellaista, mikä on hyvää, tarpeellista ja rakentavaa, mieluista niille, jotka kuulevat.
Ef. 5:3-4; Kol. 3:16; Kol. 4:6
30. Älkää tehkö murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on annettu teille sinetiksi lunastuksen päivää varten.
Jes. 63:10; 2. Kor. 1:22; Ef. 1:13-14
31. Kaikki katkeruus, kiukku, viha, huuto ja herjaaminen, kaikenlainen pahuus olkoon pois teistä.
32. Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja hyväsydämisiä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa antanut teille anteeksi.
Matt. 6:14; Mark. 11:25; Kol. 3:12-13; 1. Piet. 3:8 - Anonyymi
'diktatuureille tuttuun tapaan ,kaikki oikea keskustelu- ja kritiikki on tukahdutettu ja kriitikot likvidoitu. Onneksi vain ulostamalla heidät. '
Tapaus Jämsén, on kysymysmerkki yhä. Monelle hänen kuolema oli helpotus. Hän tiesi liikaa.- Anonyymi
Älkää itse suostuko minkään ihmis-diktatuurin ja diktaattorien alaisuuteen.
"Valtaa ei oteta, se annetaan."
Ajatelkaa itse, mutta Herraksenne kelpuuttakaa, itse sallikaa (jos tahdotte), uskon kautta vain Jeesus Kristus ja Hänen sanansa. Myös tuon SRK:n kaikki sanat ja teot on aina arvioitava Raamatun UT:n kautta. Tähän Jumalan sana, apostolit itsekin kehoittavat.
(Liha tietenkin pistää aina hanttiin, älkää siitä ja sen masentavista valinnoista liikaa piitatko. Uskokaa!)
Jeesus ei ole diktaattori. Hän On Jumala Itse. ✨️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää itse suostuko minkään ihmis-diktatuurin ja diktaattorien alaisuuteen.
"Valtaa ei oteta, se annetaan."
Ajatelkaa itse, mutta Herraksenne kelpuuttakaa, itse sallikaa (jos tahdotte), uskon kautta vain Jeesus Kristus ja Hänen sanansa. Myös tuon SRK:n kaikki sanat ja teot on aina arvioitava Raamatun UT:n kautta. Tähän Jumalan sana, apostolit itsekin kehoittavat.
(Liha tietenkin pistää aina hanttiin, älkää siitä ja sen masentavista valinnoista liikaa piitatko. Uskokaa!)
Jeesus ei ole diktaattori. Hän On Jumala Itse. ✨️Aamen! Et ole ainakaan mikään vellu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen! Et ole ainakaan mikään vellu!
Mä olen vaan "joku lutherilainen" yleiskristitty. Otan uskonvaikutteita sieltä ja täältä, myös velluilta.
- Anonyymi
Oliko hänen kuolemansa tilaustyö?
- Anonyymi
kyllä vaan Hesarin vihaa lentoja ne vetää nenä pölystä naamaansa irveen ku ne näkee lestan
- Anonyymi
helarit vihaa lestoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helarit vihaa lestoja
helluntailaiset kaikki saa polttaa roviolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset kaikki saa polttaa roviolla
helluntailaisia saa lyödä vasaralla päähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisia saa lyödä vasaralla päähän
hakata ruoska lla koko ajan ja pakottaa ne syömään sisarusten lihaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hakata ruoska lla koko ajan ja pakottaa ne syömään sisarusten lihaa
Polttaa lopuksi elävänä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttaa lopuksi elävänä
käydä kusemassa niitten kaste maljaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käydä kusemassa niitten kaste maljaan
No ei vaan vittuiila
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei vaan vittuiila
olla puhumatta niille mitään
- Anonyymi
Ja amerikan homot pitää mainita ja lievennys vain siinä, että homot ei kannata kansanmurhaa missään muodossa.
- Anonyymi
Koetko homoutesi ongelmaksi? Oletko vielä kaapissa?
- Anonyymi
on mullakin heluntailaisista positiivinen vaikutelma kun muut lestat suhtautu mua kohtaan yli mielisesti tulin helarin kanssa seuroihin eivät uskaltaneet mitään sanoa
- Anonyymi
tosin se toinen oli luuletteko te olevanne oikeessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tosin se toinen oli luuletteko te olevanne oikeessa
mut se olikin sit käytökseltään lesta
- Anonyymi
Mitä hellari tykkäsi vl-seuroista?
Sanos, että meidät on upotettu, mutta ei ole uskoa.
- Anonyymi
Hellarit eivät taida varastaa vanhuksilta mitään? Jos asia pitää paikkaansa on se kunnioitettavaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717