Unelma naisen ammatti?

rva möykky

Onko väliä onko Rakkaasi insinööri, maalari, hieroja, hoitsu vai tutkija?? Ja perustelut?

Mä, jos saisin valita, ottaisin monitaiturin(koska itse oon aika tunari, heh); joka yhdeltä koulutukseltaan vois olla kiropraktikko, toiselta koulutuksestaan ekonomi ja kolmanelta rakennusalan ammattilainen..
perustelut
1. Paikat ois notkeet
2. Talous ois ok
3. Koti ois kunnossa

24

3444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkunviilaaja

Niin, tässä nyt ilmeisesti tarkoitetaan unelmanaisen ammattia eikä unelma naisen ammattia.
      Mihin on hävinnyt suomalaisten äidinkielentaito?

• rva möykky

Ja äidinkielen opettaja tietysti

• olemaan opettaja
        rva möykky kirjoitti:

Ja äidinkielen opettaja tietysti

En ole äidinkielen enkä muunkaan aineen opettaja. Muuten vain sattuu joskus silmään se, millä tavalla ihmiset kirjoittavat. Liian usein ei ole hajuakaan yhdyssanojen, välimerkkien tai kappalejaon käytöstä. Nämä asiat opetetaan jo peruskoulussa, mutta aina edes lukion käyneet eivät näytä niitä osaavan. Sääli meidän äidinkieltämme.

• elga
        olemaan opettaja kirjoitti:

En ole äidinkielen enkä muunkaan aineen opettaja. Muuten vain sattuu joskus silmään se, millä tavalla ihmiset kirjoittavat. Liian usein ei ole hajuakaan yhdyssanojen, välimerkkien tai kappalejaon käytöstä. Nämä asiat opetetaan jo peruskoulussa, mutta aina edes lukion käyneet eivät näytä niitä osaavan. Sääli meidän äidinkieltämme.

Uskaltaisin väittää, että pärjään kirjoitustaidossa, ilmaisussa, kielioppisäännöissä ja knopeissa keskiverrolle äidinkielen opettajalle (ja niin, kirjallisuuden tuntemuksessa häviän 0-100). Netissä asiat vain tehdään toisin. Saan tuon tuosta itseni kiinni siitä, että kirjoitan tahallaan väärin, koska se on jonkinlainen ylimääräinen "tyylikeino". Kaiken lisäksi liian virallinen kirjoitusasu tulkitaan monissa yhteyksissä itsekorostukseksi. Yhdyssanat taas lipsahtelevat joillakin itsestään oikein, useimmilla reaalimaailman tapaan täysin päin seiniä. Mistä muustakaan syntyy katu-uskottavuus ;)

Tästä viestistä oli taas ajatus kateissa. Mutta lisätään kaiken varalta suomen kielen opiskelija sinne listaan :)

• rva möykky
        elga kirjoitti:

Uskaltaisin väittää, että pärjään kirjoitustaidossa, ilmaisussa, kielioppisäännöissä ja knopeissa keskiverrolle äidinkielen opettajalle (ja niin, kirjallisuuden tuntemuksessa häviän 0-100). Netissä asiat vain tehdään toisin. Saan tuon tuosta itseni kiinni siitä, että kirjoitan tahallaan väärin, koska se on jonkinlainen ylimääräinen "tyylikeino". Kaiken lisäksi liian virallinen kirjoitusasu tulkitaan monissa yhteyksissä itsekorostukseksi. Yhdyssanat taas lipsahtelevat joillakin itsestään oikein, useimmilla reaalimaailman tapaan täysin päin seiniä. Mistä muustakaan syntyy katu-uskottavuus ;)

Tästä viestistä oli taas ajatus kateissa. Mutta lisätään kaiken varalta suomen kielen opiskelija sinne listaan :)

..haluaisin ehdottomasti elämääni - ammatilla ei oikeestaan oo väliä, heh

• Putkiratio

Tietysti.

• Putkiratio

Ettei suutarin lapsella ole kenkiä? En tiedä, jaksaako sitä huhkia kotona samaa kuin mitä töissä kaiken päivää. Rupesin nyt toden teolla miettimään asiaa, niin eipä taida ammatti ihan aina vaikuttaa enää työn ulkopuolella, vaikka aika usein kuitenkin. Moni unelmoi laulajista, mutta taitaa keikkailevan tähden puolison arki olla joskus aika yksinäistä, kilpailijoita on paljon ja mustasukkaisuuskin voisi vaivata, jos olisi siihen taipuvainen.

• Putkiratio

olisi koulutus moneen ammattiin, niin jaksaisiko sitä MILLÄÄN tehdä niitä kaikkia hommia kotonakin? Minä en ehdi tekemään kotona mitään muuta kuin siivoamaan ja laittamaan ruokaa.

• Putkiratio
        Putkiratio kirjoitti:

olisi koulutus moneen ammattiin, niin jaksaisiko sitä MILLÄÄN tehdä niitä kaikkia hommia kotonakin? Minä en ehdi tekemään kotona mitään muuta kuin siivoamaan ja laittamaan ruokaa.

on aina suurin piirtein tekemättä, niin kuin nytkin. Että minä en jaksa, mutta pakko vaan paahtaa pitkää päivää!

• monimonitaituri

sinä sitten tekisit? Laiskottelisit kaiket päivät vai =:E Mur...

• tva möykky

soffalla..

Jos se vain ois suinkin mahdollista..

• monimonitaituri
        tva möykky kirjoitti:

soffalla..

Jos se vain ois suinkin mahdollista..

Onneksi et ole minun vaimo =)

• rva möykky
        monimonitaituri kirjoitti:

Onneksi et ole minun vaimo =)

..

mun "mies" on kattellut kohta 10 vuotta mun soffalla leppäilyä - ja on kyl muutaman kerran huomauttanut, kun en imuriin enkä luutaan enkä tiskiharjaan tartu..

mutta rakkaus kestää kaiken, heh

• elga

Jokaisella pitäisi olla lähipiirissään juristi, lääkäri, autonasentaja ja asiansa osaava rakennusalan ammattilainen.

Sitten kun nuo yhdistyvät yhdessä naisessa, ollaan jo aika lähellä täydellistä :))

Vitsit vitseinä, tämä siis itsekeskeisestä hyötynäkökulmasta, ei suinkaan eri ammattien arvostuksesta. Oikeustieteet, huhheijaa...

No, omakin alani on sellainen, että ei tässä parane vinoilla ylikoulutukselle :)

• ...

Ehkä tässä on joskus tullut omista tulevaisuudensuunnitelmista unelmoitua - mikä musta tulee isona- tyyliin. Tyttöystävän ammatti on aina tullut tytön mukana :o)

Nyt toivoisin, että tyttöystäväni tekisi 8-16 työtä jossain turvallisessa konttorissa, eikä kolmivuorotyötä hullujen parissa.

Unelmanainen on kyllä, mutta ei ole unelma-ammatti...

• Mie

Unelmanaiseni on ollut juristi, rakennusmestari, proviisori, artenomi, EU-tarkastaja, psykologi.

Seuraavaksi voisin bongata toimittajan. Yleisuteliaan ja hyvän keskustelijan..

• rva möykky
        Mie kirjoitti:

Unelmanaiseni on ollut juristi, rakennusmestari, proviisori, artenomi, EU-tarkastaja, psykologi.

Seuraavaksi voisin bongata toimittajan. Yleisuteliaan ja hyvän keskustelijan..

niin vois saadat synnit päivittäin anteenksi ja tarvittaessa vielä hieman sielunhoitoa..

Ja toimittaja ois vielä parempi, hällä ois jumalainen ulosanti, verkostoja ympäri maailman ja laaja-alainen tietous kaikennäköisistä asioista..

• elga
        rva möykky kirjoitti:

niin vois saadat synnit päivittäin anteenksi ja tarvittaessa vielä hieman sielunhoitoa..

Ja toimittaja ois vielä parempi, hällä ois jumalainen ulosanti, verkostoja ympäri maailman ja laaja-alainen tietous kaikennäköisistä asioista..

on pastorinainen, joka yhdistää Raamatun ymmärryksen ja jumalasuhteen omaan ajatteluunsa, eikä automaattisesti vaivaudu viettämään loppuelämäänsä tekokristillisen Amerikan-fundamentalismin ja pakkonormiuden ikeen alla.

Jos joskus löydätte jostain maailman kolkasta tällaisen naisihmisen, ilmoittakaa ihmeessä minulle. Olisi erittäin mielenkiintoista päästä vihdoin keskustelemaan asiaa isolla A:lla ;)

• rva möykky
        elga kirjoitti:

on pastorinainen, joka yhdistää Raamatun ymmärryksen ja jumalasuhteen omaan ajatteluunsa, eikä automaattisesti vaivaudu viettämään loppuelämäänsä tekokristillisen Amerikan-fundamentalismin ja pakkonormiuden ikeen alla.

Jos joskus löydätte jostain maailman kolkasta tällaisen naisihmisen, ilmoittakaa ihmeessä minulle. Olisi erittäin mielenkiintoista päästä vihdoin keskustelemaan asiaa isolla A:lla ;)

haasteellinen elämänkumppani..

Mut mulle varmaan ehkä turhan syvällinen, oon itse enemmän huumorikissa ja ateisti..

• ....

mitään väliä ammatilla. Unelmavaimo on kotona kyllä. Toki säännölliset työajat olisi kivat mutta teen itsekin vuorotyötä joten.. Ei se ammatti muuta paremmaksi..:) kokemuksesta..

• Joie

No tällaiselle ekonomistille sopisi vaikka lääkäri :)

• pattai

ekonomi ja lääkäri ei ole hyvä yhdistelmä...tiedän kokemuksesta.

• -muukalainen-

.. ole niin minkäänlaista merkitystä!!! Enhän mä naiseni työpaikalla hänen kanssansa vietä aikaani. Tärkeämpää on se, että hän viihtyy työssänsä, eikä näin ollen ole aina kärttyinen kotiin tullessansa, tulee toimeen omillansa, oma palkkani kun ei riitä kahta elättämään, ja se, että hän on mitä tahansa työtä tehdessänsä kunnianhimoinen, tunnollinen sekä silmiltänsä älykäs.

• ZinZi.88

samahan se on mitä vaimo tekee...jos alkaa ajattelemaan perheen perustamista niin sillon hyvä palkka olis hyvä homma molemmilla...samahan se on mitä kumppani työkseen tekee kunhan ei strippaa...
      ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3191
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1443
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1187
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1007
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      817
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      813
    Aihe