Työnantaja, yrittäjä tai esimies ei saa laissa huutaa, solvaaa, haukkua, pelotella tai nöyryyttää työntekijöitä.
Se on suoraan lainvastaista (Työturvallisuuslaki 28 §).
https://www.ttl.fi/teemat/tyoturvallisuus/tyoturvallisuuslain-soveltamisopas/tyota-ja-tyoolosuhteita-koskevat-tarkemmat-saannokset/28-ss-hairinta
J. Lauren Oy
13
404
Vastaukset
- Anonyymi
Kun tällaisesta kuljetusalan palkitusta kuljetusyrityksestä on kysymys niin , en voi muuta kuin nostaa kädet pystyyn ihmetyksen merkiksi. En ymmärrä ollenkaan tämän edellä mainitun kritiikin esittäjän ajatuksia kyseisen todella hyvämaineisen yrityksen joka aina laittaa kuljettajat firman tärkeimmät osaajat etusijalle. Jos kuljetusalalle tulee töihin niin pitää ymmärtää todella karski kielen käyttö puolin ja toisin ja se voi osua kohdalle, mutta pitää muistaa ,että aina on kysymys työstä, se ei ole henkilökohtaista. Ei pidä antaa asioiden mennä tunteisiin henkilökohtaisella tasolla.
- Anonyymi
Kuljetusalalla täytyy myös muistaa todella runsas alkoholinkäyttö vapaa-aikana. Koskee niin kuskeja kuin isäntiäkin. Moni ottaa kaljaa myös vuorokausilevolla, kunhan promillet aamulla sallitun rajoissa niin on se aivan ok.
- Anonyymi
Yleensä nämä ns palkitut firmat ovat pahimpia
- Anonyymi
Nimimerkille "palkitut firmat ovat pahimpia". Niin .... tätä asiaa voi pohtia monelta kantilta.
Palkittu firma eli työyhteisö saavuttaa huippuosaamisen saumattomalla yhteistyöllä työntekijöiden ja esimiesten välillä , sitä kutsutaan team työskentelyksi , koko porukka puhaltaa jotta yritys pärjää armottomassa kuljetusalan kilpailussa. Yrittäjä myös muistaa palkita työntekijät hyvistä työsuorituksista. Tällainen yritys kuin J. Lauren Oy joka tekee lähisiirtoja meijerialan kuljetuksissa Hämeenlinna - Sipoo, ehkä myös muita kuljetuksia siinä ohella on varmasti hyvä työnantaja kun verrataan tätä yritystä muiden koko Suomen kuljetusyrityksien toimintaan. On päivänselvää ja oikeutettua ,että on joukko ihmisiä jotka katsovat,että työnteko kuljetusalalla on vastenmielistä ja vain pakon edessä tekevät ajohommia. Työnantaja on aina riisto porvari. Se on sääli työn tekeminen pitäisi olla iloinen asia, osa arkea, jolla jaksaa sitten kotona työpäivän jälkeen touhuta lasten harrastukset sun muut asiat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkille "palkitut firmat ovat pahimpia". Niin .... tätä asiaa voi pohtia monelta kantilta.
Palkittu firma eli työyhteisö saavuttaa huippuosaamisen saumattomalla yhteistyöllä työntekijöiden ja esimiesten välillä , sitä kutsutaan team työskentelyksi , koko porukka puhaltaa jotta yritys pärjää armottomassa kuljetusalan kilpailussa. Yrittäjä myös muistaa palkita työntekijät hyvistä työsuorituksista. Tällainen yritys kuin J. Lauren Oy joka tekee lähisiirtoja meijerialan kuljetuksissa Hämeenlinna - Sipoo, ehkä myös muita kuljetuksia siinä ohella on varmasti hyvä työnantaja kun verrataan tätä yritystä muiden koko Suomen kuljetusyrityksien toimintaan. On päivänselvää ja oikeutettua ,että on joukko ihmisiä jotka katsovat,että työnteko kuljetusalalla on vastenmielistä ja vain pakon edessä tekevät ajohommia. Työnantaja on aina riisto porvari. Se on sääli työn tekeminen pitäisi olla iloinen asia, osa arkea, jolla jaksaa sitten kotona työpäivän jälkeen touhuta lasten harrastukset sun muut asiat.Kyllä nämä palkitut firmat ovat yhtä surkeita muiden talojen kanssa… palkinnothan ovat vain hyvävelijärjestelmän tuloksia kun tuntee oikeat ohmiset… moni kakki päältä kaunis…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nämä palkitut firmat ovat yhtä surkeita muiden talojen kanssa… palkinnothan ovat vain hyvävelijärjestelmän tuloksia kun tuntee oikeat ohmiset… moni kakki päältä kaunis…
Ymmärrän yskäsi , moni kakki voi olla päältä kaunis. Koiran omistajana olen vuosikymmenten ajan oppinut seuraamaan koirieni tuotosta ja myös keräämään ne tuotokset pussiin . Jos jokin on ollut pitkään vääränlaista niin sitten eläinlääkärille......
Että näin. Edellisellä kirjoittajalla taitaa olla focus täysin hukassa kun puhuu omasta mielestään totuutta asiasta josta hänellä ei ole tietämystä olleenkaan.
Kun vuoden kuljetusyritystä Suomessa valitaan niin tähän kisaan varmasti jokainen kuljetusyritys panostaa suuresti. Mikään hyväveli järjestelmä ei vaikuta lopputulokseen.
Ainoastaan tulokset yritystoiminnassa ja henkilöstön hyvinvointi vaikuttaa asioihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän yskäsi , moni kakki voi olla päältä kaunis. Koiran omistajana olen vuosikymmenten ajan oppinut seuraamaan koirieni tuotosta ja myös keräämään ne tuotokset pussiin . Jos jokin on ollut pitkään vääränlaista niin sitten eläinlääkärille......
Että näin. Edellisellä kirjoittajalla taitaa olla focus täysin hukassa kun puhuu omasta mielestään totuutta asiasta josta hänellä ei ole tietämystä olleenkaan.
Kun vuoden kuljetusyritystä Suomessa valitaan niin tähän kisaan varmasti jokainen kuljetusyritys panostaa suuresti. Mikään hyväveli järjestelmä ei vaikuta lopputulokseen.
Ainoastaan tulokset yritystoiminnassa ja henkilöstön hyvinvointi vaikuttaa asioihin.Ne en varmaan lähde kisaamaan vuoden parhaan kuljetusyrityksen tittelistä.
Mokomalla tittelillä kun ei olisi mitään työntöä palvelun myymisessä.
Ja mitä team -työskentelyyn tulee, niin sehän on ylitöiden teettämistä ilman oikeanlaista korvausta!
Kuljetusyrittäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne en varmaan lähde kisaamaan vuoden parhaan kuljetusyrityksen tittelistä.
Mokomalla tittelillä kun ei olisi mitään työntöä palvelun myymisessä.
Ja mitä team -työskentelyyn tulee, niin sehän on ylitöiden teettämistä ilman oikeanlaista korvausta!
KuljetusyrittäjäTähän keskusteluryhmään ihan ulkopuolisena haluan sanoa oman mielipiteeni. Ammattikorkeakoulun olen käynyt Kotkassa ja olen aikoinani sieltä valmistunut logistiikka alan insinööriksi. Innolla luen iltalukemisina näitä keskustelufoorumeita kun perusasiat eli kuljetusalan ihmisten mielipiteet kiinnostaa. Laatusertifikaatit ovat ratkaisevia asioita kun isot toimijat palkkaavat kuljetusyrityksiä hoitamaan kuljetustehtäviä. Kyllä tämä Lauren kuljetusyritys on laatusertifikoitu aivan varmasti. Paksunahkaisten perusrahtareiden on vaikea muuttaa asenteita miten vuonna 2025 tulisi rakentaa team työskentelyä työntekijöiden ja yrittäjien kanssa. Olen ollut projekteissa mukana joissa yritys on halunnut parantaa vuoropuhelua kuljettajien kanssa tärkeistä asioista. Kun olen haastatellut yrityksen kuljettajia tästä tärkeästä luottamustehtävästä, niin kukaan ei ole halukas lähtemään tähän tärkeään Team työhön.
Näissä yrityksissä ei ole useimmiten myöskään kuljettajilla luottamusmiestä????
Mitä nämä kuljettajat pelkäävät, istumista kokouksissa? Laiskuus? Mikään asia ei edisty yrityksissä jos työntekijä puolella ei ole mitään kiinnostusta ajaa omia asioita.Tällainen tilanne luo mahtavan tilaisuuden häikäilemättömille yrittäjille imeä työntekijät kuiviin. Näinkö asian laita on ?Pistä kommenttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän keskusteluryhmään ihan ulkopuolisena haluan sanoa oman mielipiteeni. Ammattikorkeakoulun olen käynyt Kotkassa ja olen aikoinani sieltä valmistunut logistiikka alan insinööriksi. Innolla luen iltalukemisina näitä keskustelufoorumeita kun perusasiat eli kuljetusalan ihmisten mielipiteet kiinnostaa. Laatusertifikaatit ovat ratkaisevia asioita kun isot toimijat palkkaavat kuljetusyrityksiä hoitamaan kuljetustehtäviä. Kyllä tämä Lauren kuljetusyritys on laatusertifikoitu aivan varmasti. Paksunahkaisten perusrahtareiden on vaikea muuttaa asenteita miten vuonna 2025 tulisi rakentaa team työskentelyä työntekijöiden ja yrittäjien kanssa. Olen ollut projekteissa mukana joissa yritys on halunnut parantaa vuoropuhelua kuljettajien kanssa tärkeistä asioista. Kun olen haastatellut yrityksen kuljettajia tästä tärkeästä luottamustehtävästä, niin kukaan ei ole halukas lähtemään tähän tärkeään Team työhön.
Näissä yrityksissä ei ole useimmiten myöskään kuljettajilla luottamusmiestä????
Mitä nämä kuljettajat pelkäävät, istumista kokouksissa? Laiskuus? Mikään asia ei edisty yrityksissä jos työntekijä puolella ei ole mitään kiinnostusta ajaa omia asioita.Tällainen tilanne luo mahtavan tilaisuuden häikäilemättömille yrittäjille imeä työntekijät kuiviin. Näinkö asian laita on ?Pistä kommenttia.Ihan tässä ihan varttuneena kuskina kyllä sanon ,että tämä insinööri puhuu ihan asiaa.
Vielä 1970- 80 luvulla joka yrityksessä oli luottamusmies ja ammattiyhdistystoiminta eli huippukautta Suomessa. Sitten Amerikan meininki vei pojat poloiset mennessään ja mikä on tulos, edellinen kirjoittaja kertoi sen nasevasti, en lähde toistamaan. Jenkki Cowboyta tuntuu olevan jokainen kuski nykyään "oman elänsä sankareita" asenteella. Lopputulos on surkea........................
- Anonyymi
Nuo lastusertifikastit yms on ihan huuhaata! Olen työskennellyt monissa yrityksissä joissa on mitäkin palkintoa mutta lakien noudattaminen on sitten vähän sinnepäin meiningillä samoin palkanmaksu..
- Anonyymi
Laatusertifikaatit eivät ole huuhaata. Kun yrityksellä on tällainen sertifikaatti niin yrityksellä on mahdollisuus kilpailla ajotehtävistä joissa asiakas vaatii sertifikaattia. Jos yrittäjä haluaa pärjätä kovassa tarjouskilpailussa ajotehtävissä tällaiset sertifikaatit on todella tärkeitä, varsinkin ympäristöasioissa. Kuskin pitää ymmärtää , ettei sertifikaatti ole kuljettajaa varten vaan ajojetehtävien hankintaa. Mutta kyllä kuskikin hyötyy, sellaiset yritykset ovat pääsääntöisesti sellaisia "hyviä työpaikkoja".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laatusertifikaatit eivät ole huuhaata. Kun yrityksellä on tällainen sertifikaatti niin yrityksellä on mahdollisuus kilpailla ajotehtävistä joissa asiakas vaatii sertifikaattia. Jos yrittäjä haluaa pärjätä kovassa tarjouskilpailussa ajotehtävissä tällaiset sertifikaatit on todella tärkeitä, varsinkin ympäristöasioissa. Kuskin pitää ymmärtää , ettei sertifikaatti ole kuljettajaa varten vaan ajojetehtävien hankintaa. Mutta kyllä kuskikin hyötyy, sellaiset yritykset ovat pääsääntöisesti sellaisia "hyviä työpaikkoja".
Komppaan täysillä edellistä kirjoittajaa. Jos kuljetusyrittäjä on ajanhermolla ja hankkii sertifikaatteja jotta pärjää kilpailussa yrittäjänä . Jos yrittäjä onnistuu saamaan uusia ajosopimuksia ja työt jatkuu niin se on duunarikin etu. Ei kaikki ole niin musta valkoista.
Kyllä se on yhteiseen hyvään menevä asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan täysillä edellistä kirjoittajaa. Jos kuljetusyrittäjä on ajanhermolla ja hankkii sertifikaatteja jotta pärjää kilpailussa yrittäjänä . Jos yrittäjä onnistuu saamaan uusia ajosopimuksia ja työt jatkuu niin se on duunarikin etu. Ei kaikki ole niin musta valkoista.
Kyllä se on yhteiseen hyvään menevä asia.Ymmärrän asian. Hyvä juttu niille jotka ovat tällaisissa yrityksissä. Miten voin päästä tällaiseen asialliseen työpaikkaan , kun täällä itä-rajalla on tarjolla pelkkää kurjuutta.
Ehkä minunkin pitäisi harkita muuttoa sinne Vantaalle ja hankkia sellainen hyvä työpaikka,niin Vantaa on siinä mielessä hyvä valinta, edulliset vuokrat asunnosta ja pystyy helposti matkaamaan ympäri pääkaupunkiseutua töihin. Ikäväkseni olen todennut,että nyt surkeina aikoina hyvä työpaikat pääkaupunkiseudullakin on kiven alla. Että silleen............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1273902Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans143361- 193255
- 793237
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe563209- 292855
- 472617
- 542607
- 672387
- 192337