Miksi naiset meikkaatte?Itseänne vaiko

Anonyymi-ap

miehiä varten.Vai eikö kumpaakaan?

122

893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki meikkaavat itseään varten, mutta eivät kuitenkaan meikkaa yksin kotona ollessaan.

• Anonyymi

Hyvä pointti, ehkä useimmin meikataan kohtelisisuudesta toisia kohtaan, haluaa näyttää hyvältä ja siistiltä.

• Anonyymi

niin, "vain itseään varten", mutta vain silloin kun on muiden kuin itsensä kanssa tekemissä. naisten logiikkaa osa 5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin, "vain itseään varten", mutta vain silloin kun on muiden kuin itsensä kanssa tekemissä. naisten logiikkaa osa 5

Tottakai itseään varten, mutta ei itselleen. Miksi meikata, jos ei kukaan syö silmillä, kehu ja suu kuolassa lepertele pehmoisia? Tietysti kotona yksin ollessaankin varmaan meikataan, ellei kestä katsoa naamaansa peilistä ja nykyaikana tietysti jokainen narsisti ottaa selfieitä someen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai itseään varten, mutta ei itselleen. Miksi meikata, jos ei kukaan syö silmillä, kehu ja suu kuolassa lepertele pehmoisia? Tietysti kotona yksin ollessaankin varmaan meikataan, ellei kestä katsoa naamaansa peilistä ja nykyaikana tietysti jokainen narsisti ottaa selfieitä someen.

tämä on sellainen asia mikä miehen on vaikeaa käsittää, että nainen tekee KAIKEN VAIN ITSEÄÄN VARTEN. kun pohtii naisten asioita niin kannattaa aloittaa tuosta oletuksesta niin saattaa ymmärtää jotain, silloin niihin asioihin tulee jonkinlainen mielenvikainen logiikka.

• Anonyymi

Mitä? Todellakin meikataan kotonakin.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tämä on sellainen asia mikä miehen on vaikeaa käsittää, että nainen tekee KAIKEN VAIN ITSEÄÄN VARTEN. kun pohtii naisten asioita niin kannattaa aloittaa tuosta oletuksesta niin saattaa ymmärtää jotain, silloin niihin asioihin tulee jonkinlainen mielenvikainen logiikka.

Joidenkin miesten on vaikea käsittää, että naiset tekevät (edes) jotain itseään varten ja omasta halusta.

- Sheena

• Anonyymi

Meikkaan tunteakseni oloni jotenkin freesimmäksi. En nyt keksi parempaa sanaa, mutta jos lähtisin ihmisten ilmoille meikkaamatta, hiuksia laittamatta jne niin tuntisin oloni nuhjuiseksi. Pieni laittaminen saa oloni varmemmaksi. Tuntuu miellyttävältä olla hieman huolitellumpi versio itsestään.

Aletheias

• Anonyymi

Ehkä peitetehtävissä.

• Anonyymi

Juurikin tuo. Olisi todella ikävä tunne kulkea tuolla ympäriinsä näyttäen tarhapöllöltä.

• Anonyymi

Meikatut harvoin ovat freesin näköisiä, paitsi hyvin hillitysti meikatut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin tuo. Olisi todella ikävä tunne kulkea tuolla ympäriinsä näyttäen tarhapöllöltä.

Kai se on osittain tottumuskin. Siitä on tullut jonkinlainen rituaali, jonka puuttuminen tuntuisi oudolta.

Tarhapöllöt on kyllä ihan söpöjä, mutta ehkä silti vähän turhan villin näköinen esim toimistoympäristöön 😁

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meikatut harvoin ovat freesin näköisiä, paitsi hyvin hillitysti meikatut.

Silloin on meikki epäonnistunut, jos se näyttää epäfreesiltä. Totta on, että jos meikkiä on paljon, eikä ole taitava meikkaaja, saattaa meikki herkästi näyttää suttuiselta ja jopa vanhentavalta.

Aletheias

• Anonyymi

Mjaa

Mun käsittääkseni naiset meikkaavat sen vuoksi, että heillä olisi jotain tekemistä tylsän elämänsä kanssa.

(hihitystä)

• Anonyymi

L'Oréalin liikevaihto ei nyt ollut niin päätä huimaava vuonna (2024), koska munapää sotki bisneksensä Ukrainassa.

Mutta Ranskan toiseksi rikkain henkilö löytyy tilastoista, jotka ovat julkisia.

Ei mjuta kuin kuukkeloimasn.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

L'Oréalin liikevaihto ei nyt ollut niin päätä huimaava vuonna (2024), koska munapää sotki bisneksensä Ukrainassa.

Mutta Ranskan toiseksi rikkain henkilö löytyy tilastoista, jotka ovat julkisia.

Ei mjuta kuin kuukkeloimasn.

(hirn)

Salaisuus

Jos minä olisin nainen, niin meikkaisin juuri sen vuoksi, että olisin kauniimpi kuin muut naiset.

Onnekseni olen mies. Taas yksi murhe vähemmän.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salaisuus

Jos minä olisin nainen, niin meikkaisin juuri sen vuoksi, että olisin kauniimpi kuin muut naiset.

(reps)

Meikkaamalla voi korostaa silmien väriä jne. Onhan se omalla tavalla kivaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Salaisuus

(reps)

Heh, tuo nyt on absurdi olettama, että meikkaamalla olisi kauniimpi kun muut naiset. Harvemmin meikki ketään kaunistaa, kaikki näkee onko nainen meikattu vai ei. Taino ehkei kaikki, mutta visuaalisella silmällä siunatut (minä). 😀

Voi näyttää meikatummalle, kuin toinen ja meikki on voitu toteuttaa paremmin kuin toisen. Se on kuin laittaisi kaksi automaalaria kilpailemaan, kumpi maalaa taitavemmin mutta kaikki näkee kyllä kun maalia on pintaan vedetty.

• Jasu2025 kirjoitti:

Heh, tuo nyt on absurdi olettama, että meikkaamalla olisi kauniimpi kun muut naiset. Harvemmin meikki ketään kaunistaa, kaikki näkee onko nainen meikattu vai ei. Taino ehkei kaikki, mutta visuaalisella silmällä siunatut (minä). 😀

Voi näyttää meikatummalle, kuin toinen ja meikki on voitu toteuttaa paremmin kuin toisen. Se on kuin laittaisi kaksi automaalaria kilpailemaan, kumpi maalaa taitavemmin mutta kaikki näkee kyllä kun maalia on pintaan vedetty.

Varsinaiseen kauneuteen se ei liity mitenkään, vaan taiteilun lopputulokseen. Värityskuva värillä ja ilman, yli viivojen ja viivojen susällä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Varsinaiseen kauneuteen se ei liity mitenkään, vaan taiteilun lopputulokseen. Värityskuva värillä ja ilman, yli viivojen ja viivojen susällä.

Tietysti kyllähän lapsiakin kehutaan, miten nätisti väritetty. Kun värit on pysyneet värityskuvan viivojen sisällä ja värimaailma toimii. 😊👍

• Jasu2025 kirjoitti:

Tietysti kyllähän lapsiakin kehutaan, miten nätisti väritetty. Kun värit on pysyneet värityskuvan viivojen sisällä ja värimaailma toimii. 😊👍

Ja siis kyllähän miehetkin meikkaa. Yhä useampi jo nykyään. Janne Naakkoja on aika paljon.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ja siis kyllähän miehetkin meikkaa. Yhä useampi jo nykyään. Janne Naakkoja on aika paljon.

Minusta meikin tarve kertoo enemmän ihmisen sisäisistä tarpeista tulla huomatuksi, kihdatuksi tietyllä habituksella ollakseen itsevarma tai täyttääkseen oman kauneuskäsityksensä, kuin siitä kumpi sukupuoli on kyseessä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Minusta meikin tarve kertoo enemmän ihmisen sisäisistä tarpeista tulla huomatuksi, kihdatuksi tietyllä habituksella ollakseen itsevarma tai täyttääkseen oman kauneuskäsityksensä, kuin siitä kumpi sukupuoli on kyseessä.

Jo nämä sanat harakanperse, huolliteltu paljastaa asenteen taustalla.

• Jasu2025 kirjoitti:

Jo nämä sanat harakanperse, huolliteltu paljastaa asenteen taustalla.

Miten ihminen puhuu ja kuvailee itseään meikillä ja ilman kertoo kaiken oleellisen syistä miksi ihminen meikkaa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Miten ihminen puhuu ja kuvailee itseään meikillä ja ilman kertoo kaiken oleellisen syistä miksi ihminen meikkaa.

Ja on totta, että itseään varten olipa kyse saadusta huomiosta tai ei, kumpikin on itseä varten koska olotila on itsevarmempi kun kuori koristaa pintaa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ja on totta, että itseään varten olipa kyse saadusta huomiosta tai ei, kumpikin on itseä varten koska olotila on itsevarmempi kun kuori koristaa pintaa.

Tuossa onneksi olen mies sanoisin, että ei sillä sukupuolella väliä. Vaan onneksi olen ihminen joka tykkää olla itsenään ilman meikkiä, silloin ei siitä tule tapaa eikä stressiä jos ei ole meikattu. Pikemmin meikattuna tulisi teennäinen ja epävarmempi olo kun on tottunut itseensä naturellina. Itse en kykene roolileikkiin jossa minä säilyy, ellen ole teatterin lavalla. Näin. Me immeiset oomme erilaisia ihan sama mikä sukupuoli.

• Jasu2025 kirjoitti:

Tuossa onneksi olen mies sanoisin, että ei sillä sukupuolella väliä. Vaan onneksi olen ihminen joka tykkää olla itsenään ilman meikkiä, silloin ei siitä tule tapaa eikä stressiä jos ei ole meikattu. Pikemmin meikattuna tulisi teennäinen ja epävarmempi olo kun on tottunut itseensä naturellina. Itse en kykene roolileikkiin jossa minä säilyy, ellen ole teatterin lavalla. Näin. Me immeiset oomme erilaisia ihan sama mikä sukupuoli.

Siis mulle meikki olisi rooli. Ei minua.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Kyllä se meikki vaan kaunistaa -ainakinj oitakin naisia. Nyykerinnaisia ei varmaan kaunista.

• Anonyymi

En meikkaa tai sitten vaan ihan huomaamattomasti. Kelpaan itselleni tällaisena ja tietysti pidän huolta itsestäni peseytymällä, siisteillä vaatteilla yms. En halua olla sutattu meikkipytty, vähän huulipunaa ehkä. Less is more. Kun kelpaan itselleni, kelpaan muuallakin :)

• Anonyymi

Olipa voimaannuttava teksti, palstasetä👍

• Anonyymi

Minusta hulipuna nimenomaan tuo se suttuisen ja meikatun ulkonäön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta hulipuna nimenomaan tuo se suttuisen ja meikatun ulkonäön.

Eipä tuo, kun osaa punta niin, että näyttää luonnolliselta punalta huulissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuo, kun osaa punta niin, että näyttää luonnolliselta punalta huulissa.

Näyttää aina feikiltä. Huulipuna on se kaikkein suttuisin meikki, joka ei näytä koskaan luonnolliselta. Oieeastaan kaikki muu on mahdollista saada näyttäään luonnolliselta, mutta huulimeikki näkyy aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttää aina feikiltä. Huulipuna on se kaikkein suttuisin meikki, joka ei näytä koskaan luonnolliselta. Oieeastaan kaikki muu on mahdollista saada näyttäään luonnolliselta, mutta huulimeikki näkyy aina.

Täytyykin kiinnittää huomiota. Haluan näyttää hyvältä, mutten halua tukkia ihohuokosia. Joskus luonnollinen ihomeikkikin voi olla ok. Tosin on taitolaji, ettei se vaan näin vanhemmalla naisella tuo vaan räikeästi esiin juonteita ja tee jotenkin "halvan" näköiseksi. Siisti meikki vanhemmiten on aika vaikea laittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyykin kiinnittää huomiota. Haluan näyttää hyvältä, mutten halua tukkia ihohuokosia. Joskus luonnollinen ihomeikkikin voi olla ok. Tosin on taitolaji, ettei se vaan näin vanhemmalla naisella tuo vaan räikeästi esiin juonteita ja tee jotenkin "halvan" näköiseksi. Siisti meikki vanhemmiten on aika vaikea laittaa.

Huulipuna nayttää aina ylimeikatulta. Hyvin valittu tuote ei tuki ihohuokosia.

• Anonyymi

no naiset meikkaa toisia naisia varten! tietenkin... jos yhtään tunnet naisia niin tiedät tämän.
      ps. unohda naisten puheet, ei ne koskaan kerro totuutta kuitenkaan.

• Anonyymi

Höpö höpö. Vain mies voi tulla tuollaiseen tulokseen. Nainen on liian monimutkainen yksikkö sinulle, myönnä se vihdoinkin jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Vain mies voi tulla tuollaiseen tulokseen. Nainen on liian monimutkainen yksikkö sinulle, myönnä se vihdoinkin jo.

ja vain nainen osaa sujuvasti valehdella jopa itselleen.

• Anonyymi

” ps. unohda naisten puheet, ei ne koskaan kerro totuutta kuitenkaan.” No sittenhän sinä et tuhlaa aikaas kyselyyn? Lol

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja vain nainen osaa sujuvasti valehdella jopa itselleen.

Kerro toki tarkemmin mistä

• Anonyymi

pelkkää kilpakissailua ja jos mies huomaa niin se on pelkkää bonusta tai sitten vahinko jota ei myönnetä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pelkkää kilpakissailua ja jos mies huomaa niin se on pelkkää bonusta tai sitten vahinko jota ei myönnetä :D

...sivusta tietty

• Anonyymi

Kaikkia ihmisiä varten itseni mukaanlukien. Ehkä noin kolme kertaa vuodessa. Jaksa sitä piperrystä.

• Anonyymi

Jo Kleopatra muinoin tummensi silmänsä hiilellä.siinä virassa tuskin muiden kuin itsensä vuoksi.

• Anonyymi

vain itsensä vuoksi, tietenkin!....

• Anonyymi

ei kai tyttöjen tarvitsisi meikata, koska näyttäisi vain vanhemmalta.

mutta mikä paikka niin missä uhkapelit sallitua niin Macao, joitain elokuviakin on ollut miten tuolla kaikki tuhoavat kaikki rahansa ja itsemurhia:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Uhkapelaaminen_Macaolla

• Anonyymi

Iän myötä olen huomannut, että näyttää paremmalta, kun ei meikkaa vahvasti. Se on vain luonnollista.

• Silloin joskus kun meikkailin epäsäännöllisesti. Meikkasin, koska yritin ottaa naisen roolia, näyttää femiiniltä ja oletin että näin näytän myös naisena kivemmalta muitten silmissä. Eli noudatin pitkälti yhteiskunnan odotuksia miltä nainen näyttää, miten nainen tyylittelee itseään naiseuttaan korostaen.

Koska tunsin olevani muukalainen siinä leinissä looetin ajattelemasta ennakko odotuksia ja mitä muut minun naiseudesrani haluaa. Riittää että olen mä kuten olen. Kelle ei riitä, olkoot riittämättä. Pääasia rttä viihdyn itse itsessäni ilman femiini hömpötyksiä.

• Piirtelen mielummin paperille, kun naamaani. Mutta paperillekkin pohjakuvia.

• Jasu2025 kirjoitti:

Piirtelen mielummin paperille, kun naamaani. Mutta paperillekkin pohjakuvia.

Maailman raskain leikki on yrittää miellyttää muuta. Sen lisään, siksi en enää moista yritä millään ulkoisella varsinkaan. Käytöstavat saa riittää. Kaikki muu on minua varten itsessäni.

• Anonyymi

Itseäni varten, omaa hyvää oloa varten, ollessani ihmisten ilmoilla.

• Anonyymi

Ihan itseäni varten tietysti. En usko, että ketään muuta kiinnostaa lainkaan onko mulla meikkiä vai eikö ole.

• Anonyymi

ja kun menet illalla pimeässä ulos kävelylle, olet tietenkin meikattuna pakkelia naama täynnä? kun vain itseäsi varten sitä meikkiä naamaasi maalaat, eihän sillä väliä vaikkei muut sitä edes näe kun itse tiedät että pakkelia on naamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja kun menet illalla pimeässä ulos kävelylle, olet tietenkin meikattuna pakkelia naama täynnä? kun vain itseäsi varten sitä meikkiä naamaasi maalaat, eihän sillä väliä vaikkei muut sitä edes näe kun itse tiedät että pakkelia on naamassa.

Yleensä kyllä. En ala erikseen pesemään kasvojani meikeistä lähtiessäni kävelylle. Kasvoni tosin eivät ole koskaan "pakkelia täynnä", sillä meikkaan aina hyvin kevyesti. Ja kyllä, meikkaan yleensä myös ihan itsekseni kotona ollessani, sillä ihonhoitotuotteeni ovat pitkälti samalla myös meikkejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä kyllä. En ala erikseen pesemään kasvojani meikeistä lähtiessäni kävelylle. Kasvoni tosin eivät ole koskaan "pakkelia täynnä", sillä meikkaan aina hyvin kevyesti. Ja kyllä, meikkaan yleensä myös ihan itsekseni kotona ollessani, sillä ihonhoitotuotteeni ovat pitkälti samalla myös meikkejä.

Ja siis ehostan vaikka olisin menossa paikkaan, jossa ei ole yhtään ainoaa miestä mailla eikä halmeilla. Siitä tulee minulle mukava olo. Se on nimenomaan itseäni varten, sillä minähän sen oman peilikuvani aina jossain näen. Olisi todella ikävää, jos joka ikkunasta heijastuisi takaisin joku variksenpelätin.

• Tämä on monitahoisempi kysymys kuin uskoisikaan..

Meikkaan nykyään harvoin, todella harvoin oikeastaan. Olen itseni näköinen ja meikillä minä muutun toukasta perhoseksi. Ja se yleensä huomataan.

Kun haluan meikata, haluan tuntea itseni perhoseksi, vaikka olenkin vain toukka. Peitän kauneusvirheitä ja korostan parempia puoliani meikillä. Teen sen kyllä itseni takia, silti muiden takia. Saan huomiota ja kohtelua, jota en meikittömänä saa.

Se huomio on omiaan nostamaan itsetuntoa. Eli kun haluan nostaa fiiliksiäni, tai juhlistan jotakin, meikkaan. Mitä tapahtuu nykyään erityisen harvoin. Se on kuin maski, naamari johon muut ihmiset suhtautuvat suopeasti. Kun on visuaalisesti "kunnossa", minua kohdellaan ihan eri tavalla kuin arkinaamallani.

Meikkaan siis itseäni varten, saadakseni jonkinlaista hyväksyntää. Sillä arkinaamani on ihan erilainen. Olen arkinaamallani 99.8% ajastani ja kun meikkaan, kaipaan jotakin piristystä. Ehkä huomiota.. tiedä siitä sitten.

Mutta se on varmaa, että siisti, huoliteltu ulkonäkö parantaa sitä, miten sinua kohdellaan. Se on fakta. Se lieneen monella se syy, mutta en menisi takuuseen tästä.

• Anonyymi

Totean tälleen vähän sivusta, että en ymmärrä yhtään tuota "saan erilaista kohtelua". Oletan, että tuossa lienee pitkälti kysymys siitä missä on meikattuna vs. meikeittä. En minä nimittäin ainakaan ole koskaan huomannut, että saisin vaikka nyt kaupassa erilaista kohtelua meikeillä tai ilman meikkejä. Sanoisin, että valtaosassa arkisissa paikoissani, en huomaa mitään eroa kohtelussa, olenpa meikeillä tai ilman. Vaan toisaalta mä en edes tykkää huomiosta, vaan pikemmin päinvastoin, joten ehkä se tekee sen, etten huomaa eroa kohtelussa. Minulle meikit ovat itseäni varten, kokeakseni oman oloni mukavaksi ja jotta vaikkapa ikkunasta heijastuva olemukseni ei "säikäyttäisi minua itseäni". Olen myös ihan yhtälailla saanut epämiellyttävää huomiota (eli siis huomiota yleensä) osakseni näyttäessäni petolinnun perseeltä, pieruverkkareissa, tukka rasvaisena ja takussa ja naama punaisenaan näppyjä kukkien,

• Anonyymi kirjoitti:

Totean tälleen vähän sivusta, että en ymmärrä yhtään tuota "saan erilaista kohtelua". Oletan, että tuossa lienee pitkälti kysymys siitä missä on meikattuna vs. meikeittä. En minä nimittäin ainakaan ole koskaan huomannut, että saisin vaikka nyt kaupassa erilaista kohtelua meikeillä tai ilman meikkejä. Sanoisin, että valtaosassa arkisissa paikoissani, en huomaa mitään eroa kohtelussa, olenpa meikeillä tai ilman. Vaan toisaalta mä en edes tykkää huomiosta, vaan pikemmin päinvastoin, joten ehkä se tekee sen, etten huomaa eroa kohtelussa. Minulle meikit ovat itseäni varten, kokeakseni oman oloni mukavaksi ja jotta vaikkapa ikkunasta heijastuva olemukseni ei "säikäyttäisi minua itseäni". Olen myös ihan yhtälailla saanut epämiellyttävää huomiota (eli siis huomiota yleensä) osakseni näyttäessäni petolinnun perseeltä, pieruverkkareissa, tukka rasvaisena ja takussa ja naama punaisenaan näppyjä kukkien,

No tuo on sinun kokemus ja en missään nimessä halua vähätellä sitä. Minä todellakin saan ihan erilaista kohtelua riippuen siitä olenko meikeillä vai ilman. Se on minun kokemukseni asiasta.

Vaatekaupoilla tai ravintolassa.. oikeastaan aika sama missä. Jopa töissä.. mutta siellä ne on jo tottuneet minun arkinaamaani ja ihmettelevät jos meikkaan sinne.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No tuo on sinun kokemus ja en missään nimessä halua vähätellä sitä. Minä todellakin saan ihan erilaista kohtelua riippuen siitä olenko meikeillä vai ilman. Se on minun kokemukseni asiasta.

Vaatekaupoilla tai ravintolassa.. oikeastaan aika sama missä. Jopa töissä.. mutta siellä ne on jo tottuneet minun arkinaamaani ja ihmettelevät jos meikkaan sinne.

Kuulostaa hyvin oudolta. Oletko miettinyt, josko sillä oletko meikattu tai et, on vaikutusta sinun omaan käytöseesi? Se nimittäin kuulostaisi loogisemmalta selitykseltä, varsinkin kun sanot tuossa, että meikkaat mm. kun haluat tuntea itsesi perhoseksi. Olisi hyvin ymmärrettävää, jos tuo näkyisi myös käytöksessäsi ja asenteessasi, enkä nyt tarkoita negatiivisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa hyvin oudolta. Oletko miettinyt, josko sillä oletko meikattu tai et, on vaikutusta sinun omaan käytöseesi? Se nimittäin kuulostaisi loogisemmalta selitykseltä, varsinkin kun sanot tuossa, että meikkaat mm. kun haluat tuntea itsesi perhoseksi. Olisi hyvin ymmärrettävää, jos tuo näkyisi myös käytöksessäsi ja asenteessasi, enkä nyt tarkoita negatiivisesti.

Meikkaaminen nimittäin on niin hirvittävän tavallista, että on ehkä vähän outo ajatus, että juuri sinuun kiinnitettäisiin eri tavalla huomiota pelkkien meikkien takia.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet varmaankin oikeassa, että meikkaaminen vaikuttaa omaankin olemiseeni. Olen ehkä naisellisempi silloin.. tai tunnen itseni naisellisemmaksi.

Tosiaan aika harvoin meikkaan nykyisellään. En ole kokenut tarvetta siihen ollenkaan.

Enkä ottanut negana. Ihan asiallinen kommenttisi oli.

• Anonyymi kirjoitti:

Meikkaaminen nimittäin on niin hirvittävän tavallista, että on ehkä vähän outo ajatus, että juuri sinuun kiinnitettäisiin eri tavalla huomiota pelkkien meikkien takia.

Minä muutun aikalailla rumasta ankanpoikasesta kauniiksi joutseneksi meikkien avulla. Ja tämä oli kärjistäen sanottu.

Eli homssusta tulee söpöliini ja pieni, söpö nainen herättää ihmisissä jotakin hölmöä suojeluvaistoa tai jotakin. On helposti lähestyttävä. Kun taas arkinaamani uhkuu sitä, että älä lähesty.

Olen miellyttävän näköinen kun minulla on meikkiä ja ilman meikkiä olen kuin suljetulta karannut psykopaatti.. heh.. noin kärjistettynä.
        Olen vain huomannut eron.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olet varmaankin oikeassa, että meikkaaminen vaikuttaa omaankin olemiseeni. Olen ehkä naisellisempi silloin.. tai tunnen itseni naisellisemmaksi.

Tosiaan aika harvoin meikkaan nykyisellään. En ole kokenut tarvetta siihen ollenkaan.

Enkä ottanut negana. Ihan asiallinen kommenttisi oli.

Kuten todettua, niin ainakaan itselläni meikki ei vaikuta tuon taivaallista muiden käytökseen. Ainoa oleellinen tekijä on oma mielialani, olemukseni, lähestyttävyyteni. On täysin yhdentekevää millainen sexybeibe olisin ulkoisesti, jos keskityn vain itseeni ja siihen omaan mitä nyt olenkaan tekemässä, enkä kiinnitä muihin mitään huomiota.

• Se voi olla, että jotkut kohtelee paremmin kun on tietyt etiket täyttävä, mutta itse ajattelen ettei yksikään järkevä ihminen kohtele toista huonosti siksi ettei ole etikettien mukainen tai huolliteltu.
        Pidän siis itse vähän moukkina ihmisiä joiden käytökseen vaikuttaa toisen ulkonäkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et vaan osaa meikata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et vaan osaa meikata.

Itseasiassa osaan, liiankin hyvin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten todettua, niin ainakaan itselläni meikki ei vaikuta tuon taivaallista muiden käytökseen. Ainoa oleellinen tekijä on oma mielialani, olemukseni, lähestyttävyyteni. On täysin yhdentekevää millainen sexybeibe olisin ulkoisesti, jos keskityn vain itseeni ja siihen omaan mitä nyt olenkaan tekemässä, enkä kiinnitä muihin mitään huomiota.

Niin.. minä olen juuri tuollainen ihminen, siis en kiinnitä muihin mitään huomiota, keskityn vain omiin puuhiini ja olen vaikeasti lähestyttävä.
        Ei oikeasti kiinnosta muut.

Minua pidetään lieneen aika kovana ihmisenä juuri sen takia kuin miten olen. Ei paljoa rassaa mitä muut ajattelee minusta tai ulkonäöstäni. Olen naturellina lähes aina ja on minulle yhdentekevää kuinka muut siihen suhtautuvat. Olen vain havainnut heidän suhtautumisessaan eroja. Riippuen ulkoisesta habituksestani.

Jos jaksaisin viittiä olla huoliteltu koko ajan, ehkä en huomaisi eroa niin selvästi. Minulle huoliteltu ulkonäkö on erityinen poikkeustilanne.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin.. minä olen juuri tuollainen ihminen, siis en kiinnitä muihin mitään huomiota, keskityn vain omiin puuhiini ja olen vaikeasti lähestyttävä.
        Ei oikeasti kiinnosta muut.

Minua pidetään lieneen aika kovana ihmisenä juuri sen takia kuin miten olen. Ei paljoa rassaa mitä muut ajattelee minusta tai ulkonäöstäni. Olen naturellina lähes aina ja on minulle yhdentekevää kuinka muut siihen suhtautuvat. Olen vain havainnut heidän suhtautumisessaan eroja. Riippuen ulkoisesta habituksestani.

Jos jaksaisin viittiä olla huoliteltu koko ajan, ehkä en huomaisi eroa niin selvästi. Minulle huoliteltu ulkonäkö on erityinen poikkeustilanne.

Ymmärrän hyvin tuon näkökulman. Minä taas olen huoliteltu itseni takia. Sitä tulee minulle hyvä mieli ja miellyttävä olo, joten en koe sitä lainkaan vaivalloiseksi. Se miten olen laittautunut, ei vaikuta mitenkään siihen miten inä suhtaudun muihin ihmisiin. Minua kiinnostaa muiden huomio aivan yhtä vähän, olinpa sitten laittautunut tai en.

• Jasu2025 kirjoitti:

Se voi olla, että jotkut kohtelee paremmin kun on tietyt etiket täyttävä, mutta itse ajattelen ettei yksikään järkevä ihminen kohtele toista huonosti siksi ettei ole etikettien mukainen tai huolliteltu.
        Pidän siis itse vähän moukkina ihmisiä joiden käytökseen vaikuttaa toisen ulkonäkö.

Ymmärrän tuon hyvin, että saattaa pitää moukkana ihmistä joka kohtelee ihmisiä eri tavalla riippuen ulkoisesta habituksesta.

Yritän itse välttää moista, mutta aina ei onnistu.

Ihan fakta on mielestäni, että silmää miellyttävät ihmiset pääsevät helpommalla. Heillä on muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan parempi palkkatasokin..
        Mut se ei ollut pointtini, vaan kun maailma menee niin. Se, että silmää miellyttävät löytävät esmes kumppanin helpommalla ja saavat enemmän hymyileviä ihmisiä ympärilleen, on vaan normaalia.

Suurin osa immeisistä ovat sellaisia. Tykkäävät katinkullasta. Itse uskon siihen, ettei kaikki kultaa mikä kiiltää. En välitä pinnallisuudesta.
        Etkä sinäkään.

Mut suurin osa välittää. Joten mikäpä minä olen heitä tuomitsemaan. Minähän se olen valtavirran vastarannankiiski.

Se, etten välitä pinnallisuudesta, ei tee minusta pinnallisia ylempiarvoista. Vain erilaisen. Ja perusteeltaan erilaisuus on hyvästä. Oli sitten pinnallinen tai ei.

Pinnallisuutta pidetään jotenkin tyhmänä ominaisuutena. Se ei ole sitä. Tämä maailma on pinnallinen joten sopeutuvaisin selviää. Itse en henkilökohtaisesti tunne tarvetta sopeutua tai edes selvitä tässä maailmassa.
        Siitä huolimatta en haluaisi haukkua ketään moukaksi vain pinnallisuutensa takia.

Minä siedän hyvin paljon kaltoin kohtelua. Olen tottunut siihen. Se, että joku käyttäytyy huonosti minua kohtaan, on hänen häpeänsä. Oli syy sitten mikä vain. En ota itseeni. Enkä ala haukkumaan. Edes vaikka minua kohdeltaisiin todella törkeästi. Loppupeleissä jokainen valitsee ihan itse, miten muita kohtelee ja annan mieluusti jokaiselle vapauden toteuttaa omaa luontoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän hyvin tuon näkökulman. Minä taas olen huoliteltu itseni takia. Sitä tulee minulle hyvä mieli ja miellyttävä olo, joten en koe sitä lainkaan vaivalloiseksi. Se miten olen laittautunut, ei vaikuta mitenkään siihen miten inä suhtaudun muihin ihmisiin. Minua kiinnostaa muiden huomio aivan yhtä vähän, olinpa sitten laittautunut tai en.

oletkin yksi v-tun feministi. onneksi kaikki naiset ei ole tuollaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletkin yksi v-tun feministi. onneksi kaikki naiset ei ole tuollaisia.

En ole feministi ja lisäksi olen selvästi parempitapainen kuin esimerkiksi sinä. Sinulla ei käytöksesi perustella ole vähäisimmässäkään määrin varaa valittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu.. en minä tuomitse huoliteltua tai laittautunutta ulkonäköä. Ei siinä ole mitään väärää. Noin niin kuin mielestäni.

Jokainen tyylillään.

Piti vain tuoda oma näkemykseni keskusteluun.
        Itse en saa laitetusta ulkonäöstäni niin suurta nautintoa, et viitsisin. Päin vastoin.
        Minulle riittää naturelli ja minun on hyvä olla.
        Arvostan enemmän mukavuutta ja helppoutta.

Minun meikkaamiseni loppui korona-aikaan maskipakkoon. Sillä kun minulla oli töissä suojalasit ja maski, ei meikkiä voinut ylläpitää. Ja sikseen se oli sitä ennenkin satunnaista.

Se, että ehostaa itseään on jokaisen oma valinta. Oli syy siihen sitten mikä vain. Ei ole oikeaa tai väärää tietä tässä asiassa.

Minä en tarvitse ehostusta. Tai siis omasta mielestäni. Muut taitavat olla eri mieltä. :)
        Monasti kuullut, että minun kannattaisi meikata useammin..
        Ei jaksa. Se nyt on vain minun tyylini.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Ymmärrän tuon hyvin, että saattaa pitää moukkana ihmistä joka kohtelee ihmisiä eri tavalla riippuen ulkoisesta habituksesta.

Yritän itse välttää moista, mutta aina ei onnistu.

Ihan fakta on mielestäni, että silmää miellyttävät ihmiset pääsevät helpommalla. Heillä on muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan parempi palkkatasokin..
        Mut se ei ollut pointtini, vaan kun maailma menee niin. Se, että silmää miellyttävät löytävät esmes kumppanin helpommalla ja saavat enemmän hymyileviä ihmisiä ympärilleen, on vaan normaalia.

Suurin osa immeisistä ovat sellaisia. Tykkäävät katinkullasta. Itse uskon siihen, ettei kaikki kultaa mikä kiiltää. En välitä pinnallisuudesta.
        Etkä sinäkään.

Mut suurin osa välittää. Joten mikäpä minä olen heitä tuomitsemaan. Minähän se olen valtavirran vastarannankiiski.

Se, etten välitä pinnallisuudesta, ei tee minusta pinnallisia ylempiarvoista. Vain erilaisen. Ja perusteeltaan erilaisuus on hyvästä. Oli sitten pinnallinen tai ei.

Pinnallisuutta pidetään jotenkin tyhmänä ominaisuutena. Se ei ole sitä. Tämä maailma on pinnallinen joten sopeutuvaisin selviää. Itse en henkilökohtaisesti tunne tarvetta sopeutua tai edes selvitä tässä maailmassa.
        Siitä huolimatta en haluaisi haukkua ketään moukaksi vain pinnallisuutensa takia.

Minä siedän hyvin paljon kaltoin kohtelua. Olen tottunut siihen. Se, että joku käyttäytyy huonosti minua kohtaan, on hänen häpeänsä. Oli syy sitten mikä vain. En ota itseeni. Enkä ala haukkumaan. Edes vaikka minua kohdeltaisiin todella törkeästi. Loppupeleissä jokainen valitsee ihan itse, miten muita kohtelee ja annan mieluusti jokaiselle vapauden toteuttaa omaa luontoaan.

Juu, ihmiset on sen minäkin tiiän. Tuttua tuo mitä ihmisistä kirjoitit. Mutta pidän heitä tosiaan moukkina, joille joku on ulkoisen habituksen vuoksi eriarvoinen.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, ihmiset on sen minäkin tiiän. Tuttua tuo mitä ihmisistä kirjoitit. Mutta pidän heitä tosiaan moukkina, joille joku on ulkoisen habituksen vuoksi eriarvoinen.

Ja en minäkään sitä välttis ääneen sano, mutta ajattelen mielessäni. Halo paremmuudestaan.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Ja en minäkään sitä välttis ääneen sano, mutta ajattelen mielessäni. Halo paremmuudestaan.

Etkö syyllisty itse täysin samaan moukkamaisuuteen pitämällä muita moukkina?

• Anonyymi

Monia eri syitä toisille tulee vähän parempi mieli ja toisille ei ole mitään iloa tai hyötyä meikkaamisesta siinä oikeastaan ääripäät järkevistä syistä

• Anonyymi

En meikkaa - ja teen sen itseäni varten.

• Anonyymi

Itseäni varten tietysti meikkaan - toisaalta välillä olen myös meikkaamatta.

- Sheena

• Anonyymi

ja silloinkin itseäsi varten, arvaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja silloinkin itseäsi varten, arvaan?

Tietty - meikkaan kun koen siitä iloa, miksipä muuten.

- Sheena

• Anonyymi

Meikkaamalla ja ehostamalla naiset peittävät kasvojensa ym. ihonsa visuaalisia vikoja ja virheitä sekä rakentavat kauneudellisia piirteitä jotka puuttuvat olemuksestaan. Nainen haluaa vaikuttaa kauniimmalta kuin viereinen nainen.

Female intrasexual competition
      https://en.wikipedia.org/wiki/Female_intrasexual_competition

• Anonyymi

kyse on siis pohjimmiltaan huijaamisesta. fake it until you make it.

• Luin tuon ja kuulostaa pikkasen kärjistetyltä. Itsetunnottomien naisten egoboostilta, kilpailu ylipäänsä. Ei siinä auta meikkikään jos noin heikko päästään on.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Luin tuon ja kuulostaa pikkasen kärjistetyltä. Itsetunnottomien naisten egoboostilta, kilpailu ylipäänsä. Ei siinä auta meikkikään jos noin heikko päästään on.

Vilkaisitko suvun loppupuolella olevaa referenssiluetteloa lainkaan?

Suuri osa naisten keskinäisestä taistelusta on tiedostamatonta toimintaa, tai puolitajuista niin että ymmärtää mitä tekee, mutta ei tajua perussyytä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vilkaisitko suvun loppupuolella olevaa referenssiluetteloa lainkaan?

Suuri osa naisten keskinäisestä taistelusta on tiedostamatonta toimintaa, tai puolitajuista niin että ymmärtää mitä tekee, mutta ei tajua perussyytä.

Juu, sekin tuntuu olevan kuitenkin marginaalin ongelma. En tunnista ongelmaa itsessäni ja onhan se muittenkin vaikeaa joskus niellä ettei kaikilla naisilla ole tuollaista kilpailua tiedostaen eikä tiedostamattakaan.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, sekin tuntuu olevan kuitenkin marginaalin ongelma. En tunnista ongelmaa itsessäni ja onhan se muittenkin vaikeaa joskus niellä ettei kaikilla naisilla ole tuollaista kilpailua tiedostaen eikä tiedostamattakaan.

Hirmu usein kuulen heittoja ulkonäkökateudesta tms. kun kaikkien kaaliin ei mene, ettei mulle ole mitään väliä miten paljon nätimpiä ja suositumpia muut nauset on ulkoisesti ja ulkoisen takia. Minä pärjään kyllä oikein hyvin osaamisellani ja luonteellani ihan ilman sitä hehkeää ulkonäköäkin.

Jotka ei piittaa osaamisesta eikä luonteen hyvistä ominaisuuksista, valitkoon ne ulkokuorien mukaan. En mebetä mitään heissä, ei arvot kohtaa silloin. Yhteistyö olis vaikeaa.

• Anonyymi

Itseäni varten jos jaksan.

• Anonyymi

ja jos et jaksa niin senkin teet vain itseäsi varten?

• Anonyymi

Meikkaan tietysti sen vuoksi, että haluan parempaan asemaan yhteiskunnassa. Siellä ylempänä on harvoin meikkaamattomia naisia.

🦄

• Anonyymi

Niin, ne harvat naiset joille annetaan iso palkka ja titteli, yltävät asemaansa vain feikillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ne harvat naiset joille annetaan iso palkka ja titteli, yltävät asemaansa vain feikillä.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

🦄

No kerro toki vaikka tuolle edelliselle kaikista mandaateista sekä titteleistä mitä sinulla on. Tai vaikka siitä menestyksen teologiasta tai sosiaalidarwinismista. T naiselta juuri Sinulle

• Anonyymi

Ai jaa niinkö? Hyvä jos tämä ei ole ns tyrkkypiirre, mitä täällä konstruoit erästä naista parjaten, eikä mikään väite pidä paikkaansa. Palstatyrkkyä olet naista esittävän tekstien perään huudellut kuin alaikäiset ammarit🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ette voi kummatkaan mimbot (sinä) ja bimbot olla tosissanne🤦‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa niinkö? Hyvä jos tämä ei ole ns tyrkkypiirre, mitä täällä konstruoit erästä naista parjaten, eikä mikään väite pidä paikkaansa. Palstatyrkkyä olet naista esittävän tekstien perään huudellut kuin alaikäiset ammarit🤭

Sattuuhan sitä paremmissakin maailmaa ymmärtävien maailman ymmärtäjien keskuudessa pientä tuksahdusta sekä yhteisön arvon alentumista

• Anonyymi

Naapurin koiran takia.

• Anonyymi

Haluan näyttää huolitellulta niin naisten kuin miestenkin silmissä eli yleensä ihmisten.
      Menen joka paikkaan siihen kohtaan kuuluvassa tyylissä, liikuntasuorituksiin meikkaamattomana, tilaisuuksiin ja töihin aavistuksen verran meikattuna ja juhliin iltameikki, ei sekään mikään vahva ole.

• Anonyymi

Meikkaaminen on minun persoonallisuuttani. Kun on hiukan retusointi ja lähtee ovesta ulos, on jotenkin heränneen näköinen.
        Vilma

• Anonyymi

Inhoan sanaa "huoliteltu" tämä vain tiedoksi.

• Anonyymi

Naisten on kai sanottu olevan enemmän autoseksuaalisia. Eli viehättyvän, saavan mielihyvää omasta olemuksestaan. Ei narsismia tämä.

• Juu täyttää oman kauneuskäsityksensä saappaat. Siitä lienee kyse. Kaunis ilman meikkiä, kauniimpi ja etiketimpi meikillä. Etiketit on näkymättömiä vip kortteja.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu täyttää oman kauneuskäsityksensä saappaat. Siitä lienee kyse. Kaunis ilman meikkiä, kauniimpi ja etiketimpi meikillä. Etiketit on näkymättömiä vip kortteja.

Niihin sisältyy hyväksyntä, aivan kuten ettei ravintolaan pääse missä tahansa ryysyissä. Etenkään vähän tasokkaampaan. Huomaa sana tasokkuus.

• Jasu2025 kirjoitti:

Niihin sisältyy hyväksyntä, aivan kuten ettei ravintolaan pääse missä tahansa ryysyissä. Etenkään vähän tasokkaampaan. Huomaa sana tasokkuus.

Eräänlaista keksittyä hierarkiaa ja etiketismiä, jolla on taustalla ajatuksena, parempi kuin.

• Anonyymi

Aika moni meikkaa, koska niin
      on opetettu.

Ei sitä ajattele sen enempää.
      Ne luulee, että niin kuuluu tehdä.

Ihminen on kaunis ilmankin.
      Ei kaikki meikkaa.

• Anonyymi

olen tainnut nähdä jonkin nuoren naisen aika jooh ihastutaan näköinen joku... en tiedä oikein häntä olen joskus ehkä nähnyt vilaukseltakin

• Anonyymi

piti joo hweätä yöllä katsomaan jorI jään murkaaja laivajuttua.

• Anonyymi

jotenkin jRRLIN NIIN että kun joku voi olla kiinaqlainenkin joku tytö niin kivaa kuj joku oma asunto missä olla ei mikään yliopiston kommmuuni, sill4ei

• Anonyymi

voi säekeä cähän päätä kun itse kolautin j vertakin yuli päästä vähän aikaa

• Anonyymi

Meikkaathan palstaäijä sinäkin. Siinä lienee jo kysymys ihan syvälle juurtuneesta itseinhosta jota huonoin menestyksin yrität paeta tukeutumalla näihin sivupersooniin jotka yllätys yllätys ovat naisia suurimmaksi osaksi.

• Anonyymi

haluaako mennä nukkumaankin jos näkee jotyai prinsessatlytöisrä jotai unia

• Pistäppä naamataulun kuva eteen ja kysy eri ihmisiltä, miten meikkaisit tämän naaman. Niin monella tulee ihan automaatiolla liuta ajatuksia meikistä ja tyylistä mieleen. Sitten on me joiden vastaus on samantien, en mitenkään. Se on arvo tuokin siis.

• Ja se ei riipu edes naamasta.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ja se ei riipu edes naamasta.

Mun lähtökohta on, että ihmisiä on erilaisia, habituksia on erilaisia mutta kukaan ei näytä harakan perseeltä vaan ihmiseltä. Välillä siistimpänä, välillä vähemmän mutta ihmisetä.

• Anonyymi

välillä on kiva näyttää naiselta ja meikkaaminen itsessään on eräänlaista terapiaa. nykyään viihdyn kyllä parhaiten meikittä!

• Mikäli on tarkoitus lähteä ihmisten ilmoille, meikkaan kevyesti aamuisin. En harrasta villejä värejä, enkä Tikkurilan värikartan tarjontaa, mutta kevyt ehostus on aina paikallaan. 💄👄😁

En halua näyttää sateenpieksämältä pirunraadolta. Minulla on velvollisuus kanssaihmisiä kohtaan, että olen siisti ja huoliteltu. Kotioloissa ei oma pirttihirmu-lookki haittaa ketään. 😵‍💫

• Anonyymi

Naiset paklaa, koska he ovat pohjimmiltaan autojobbareita: Laho kori pitää saada piiloon, että kauppa käy joutuisammin.

• Anonyymi

Ja miehet vain ihmettelevät, kun ei kellekään kelpaa.

• Haluaisin huomautella: Naisilla lahonestoaineet ovat erikseen. Sitä kutsutaan ihonhoidoksi. Voiteita on joka lähtöön. Jokaiselle jotakin. 😃

• Riippuu tilanteesta. Joskus itseäni, joskus miestä varten.

• Anonyymi

Entä jos mies ei halua sinun meikkaavan? Sanotko "meikkaan itselleni?"

• Anonyymi kirjoitti:

Entä jos mies ei halua sinun meikkaavan? Sanotko "meikkaan itselleni?"

Jos mulla on treffit tulossa, niin en tosiaan soita ja kysy lupaa, että saanko ehostaa. Sitä tarkoitan tuolla, että meikkaan joskus miestä varten.

• Anonyymi

Meikkaan miehiä varten.
      Haluun näyttää tosi hyvältä ja tykkään siitä, kun miehet jää katsomaan mua kadulla yms :)

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      99
      9510
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4937
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      50
      4629
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2398
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      105
      1622
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      44
      1434
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      55
      1364
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1296
    9. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      47
      1289
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1272
    Aihe