Vain Euroopassa matkanneena en ole huomannut suomalaista tapaa juoda
kahvia ruuan päälle.
Hei, maailmalla matkanneet ! Juodaanko jossain muussa maassa ruuan/lounaan päälle kahvi ?
4
126
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän Suomessa juoda kahvia jälkiruokana vaan on erillinen kahviaika noin pari tuntia lounaan jälkeen.
Heh, kyllä minun suomalainen mieheni juo aina kupin kahvia jokaisen aterian päälle. Heti.
Ja sitten iltapäivällä. Minä juon kahvin jo brunssipöydässä, iltapäivällä joskus pikku kupposen ja illalla piene kupin ruuan päälle..
En minä tiedä miten "maailmalla " juodaan kahvia, paitsi että Kolumbiassa kahvinviljelyseudulla sitä juodaan ruokajuomana, heti ruuan päälle. Anopin huushollissa ei juotu kahvia ruuan päälle, vaan eri aikoina ruuan kanssa. USA:ssa kokemukseni on että siellä vaihtelee, mutta yleensä ei tilata kahvia ainakaan ravintelissa ruuan päälle.
- Anonyymi
Ai nakin taksi kuskit panee, kvasikuskit khanasta
Taksinkuljettaja Kwasi Agyemang, 46, raiskasi kaksi asiakastaan. Teot tapahtuivat Vantaalla syksyllä 2021 ja Helsingissä kesällä 2023.
Agyemang otti päihtyneen naisen kyytiin Helsingin Kampissa sijaitsevan yökerhon edustalta aamuyöllä 31. lokakuuta 2021
Ei tässä kauan mene totesi eikä edes pysäyttänyt sutoa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain37112375Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2635427Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2153947Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö2002665Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov151992Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi191834Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina167910Martina Aitolehti
Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!271872No kolahtaako kukaan
Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak74782Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa59746