Apua lapsen nimen valinnassa?
Äiti: Maria
Isä: Stefano
Isoisät: Raffaelo ja Martti :)
Isoäidit: Adriana ja Niina.
Lapsen sukupuolta en vielä tiedä, olen ihastunut nimiin:
Tytölle
Cira- aurinko
Bianca-valkoinen
Andria-rakkaus, ilo
Elena- auringon valo
Pojalle
Primo- ensimmäinen
Nico- voitto(?)
Ciro- historiallinen nimi
Marco-Sodan jumala(mieheni ehdotus...)
Romeo
Raffaele- Jumalan parantama
Ehdotuksia otetaan myös vastaan... kauhean vaikeaa keksiä nimi, joka sopii myös suomalaiseen suuhun, ja jota ei tarvitsisi koko ajan olla tavaamassa.Cira nimeen olen ehkä eniten ihastunut merkityksen ja myös sen takia, että nimestä voisi käyttää Kiira versiota.
Italian-suomalaisen lapsen nimi?
13
4343
Vastaukset
- Emmui
Elena olisi hyvä:)se on kaunis,eikä sen ääntämisessä pitäisi olla mitään epäselvyyttä..
- yks
mieltä.Se on paras tytön nimistä:)
- kuikka
Tytölle:
ANDRIA: ylivoimaisesti kaunein
Elenakin ihan nätti, ehkä helpoin nimi näistä.
Pojalle:
ROMEO: minä ikuisena romeo ja julia-fanina pidän tästä nimestä. Todella kaunis ja komea.
Marco helpoin - Brutus
voi tuottaa hankaluuksia nimissä Cira -o, Sira vai Kira (Kiro ei kuulosta hyvältä...). Espanjassa mm. tuo nimi lausutaan "ässällä", mutta olisiko se Suomessa Kiira?
- Dj_Cira
Itse olen käyttänyt Dj hommissa nimeä Dj_Cira jo muutaman vuoden ja olen huomannut sen tuottavan ongelmia ihmisillä, tosin ne ongelmat eivät kohdistu kohtaan c vaan lopussa olevaan ahan sillä noin puolet luulevat sen lausuttavan k:na ja loput s:nä ja sitten ne pitkittävät lopussa olevan a kirjaimen usein jopa erittäin pitkäksi...
Ystävällisesti mielipiteensä julkistaen Dj_Cira(lausutaan s:llä)
- ...
mielestäni andria on miettimistäsi tytön nimistä kaunein, elena tosin helppo mutta suomessa jotenkin ankea nimi...
miettimistäsi pojan nimistä taas romeo on paras, koska se on helpoin, tosin pidän paljon myös raffaele nimestä. se tosin voi tuntua hankalalta suomalaisista. mites olisi nimi milo? - Lu..
Ah italialaiset nimet ovat niin kauniita! Ei mitään liian tavallisia kuten Nico joita Suomi on jo pullollaan. Reilusti italialainen! :D
http://www.babynamenetwork.com/baby_names/origins/Italian_baby_names.cfm tossa on yksi linkki ja monta samanlaista sivustoa tulee kun laitat googleen italian baby names
Tosin kävisin miehen kanssa läpi kaikki vaihtoehdot. Suomalaisissa nimissäkin löytyy Preita? Ja nimen merkitys on Most loving one? Katoin netistä ja ei oo ikään rekisteröity suomessa tollaista nimeä.
Romeo ja Elena on mun suosikit myös :) Ne ovat nättejä! - Lu..
Pakko lisätä :D Etittekö pitkää vai lyhyttä nimeä? Vokaalialkuisia vai ei? Muita "rumia" italialaisia nimiä en nyt keksi kuin massimo (tulee kauniit ja rohkeat mieleen) ja Piero/Pietro. Helposti voi vääntyä joksikin muuksi epäilen...
tytöille
Silvia - tosi helppo myös suomalaisille
Isabella/Alessandra - helppoja tosin ei ehkä mun suosikkeja
Alisa/Elisa - jälkimmäinen mun ehdoton suosikki
Liliana - tuleeko venäjä mieleen?
Valeria - ihan ok
Arianna - ihan ok
Lucia - helppo
pojille
Roberto - voi helposti kutsua myös Roopeksi
Agosto/Gustavo - tosi kiva
Lorenzo - miksei tuokin mene..tykkään perinteisistä nimistä
Giuseppe/Giovanni - tiedän monta suomi-italia lasta joilla tämä nimi
Salvatore - en tiedä mitä lempinimiä tosta tulis!
Bruno - myös kiva
Ilario - menee varmaan Ilarista
Joo ja kun nettiin menee hermot niin katoppa jonkun italialaisen elokuvan lopputekstit :)- Nonna
nyt innostu liikaa.
Kauniit ja rohkeat; sarjalla, jota en ole koskaan nähnyt, ja Massimo sekä Pietro, ai ai. Ihan hyviä nimiä olisivat lausua Suomessa.
Ei tässä oletettavasti eletä Italian hurmassa vaan normaalissa arkielämässa.
Itse olen ollut saman edessä jo lähes 30v. sitten. Lapsillamme on etunimi ulkolainen ja toinen suomalainen. Kummatkin nimet ovat loogisia molemmilla kielillä ja jopa onnistuttu täyttämään isovanhempien toivomuksia.
Voihan tietysti aina antaa lapselleen nimi tyyliin Kiuseppe, Kiovanni, Lorentso... tai Kiro.
- lisää
pojalle Dario ja tytölle Rafaella
- eve
Nico Raffaelo
- Lu..
Noh...lisää pökkyä pesään
tytöille
Katia - menee ihan katista varmaan
Pamela/Barbara - ei älkää kiltit
Anna/Laura/Erica - suomalaisia
Valentina/daniela - ..
Sara/Rita/Rosa - jos lyhyistä tykkää
Manuela/Emanuela - lala
pojille
Luca - niin perus kun vaan voi olla
Paolo/Mauro/Andrea - samaa sarjaa
Ugo - ihan kiva :)
Alfonso - jos asuu rannikolla niin menee helposti läpi
Emilio - kiva
Alex - aika suosittu..ja helppo
Rico - jos nicoa harkitsette niin ennemmin tuo..tosin en ole koskaan tavannut ton nimistä henkilöä - primadonna
Italia on lähellä sydäntä ja olen itsekin katsellut italialaisia nimiä, kun etsin esikoisellemme nimeä.
Nimi on makuasia, ja itsehän teidän pitää se päättää. On hyvä ottaa huomioon tosiaan se, että miten nimen lausuminen Suomessa onnistuu, ettei tarvitsisi aina olla selittämässä.
Italia on pullollaan kauniita nimiä.
Tuo Elena on kyllä sen verran helppo ja kaunis nimi, että sopisi varmasti hyvin.
Ciraa hiukan miettisin tarkemmin, sillä sitä saa takuuvarmasti olla selittämässä jokaiselle että miten lausutaan ja kirjoitetaan. Oletteko valmiita siihen? Ja oisko se sitten kiva että Ciraa kutsuttaisiin Kiiraksi?
Meille on toinen tulossa ja jos se on taas tyttö niin ajattelimme nimeä Daniela. Se löytyy ruotsinsuomalaisista nimistä myös, on myös italialainen ja sopii esikoisemme kanssa kivasti yhteen ja sukunimenkin kanssa. Katsotaan nyt sitten :)
Tässä olisi vielä linkki italiaisten nimien sivuille, josta saa niiden tarkoituksenkin tietää sähköpostiinsa jos haluaa.
http://www.nomix.it/700a.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667