Yhdyssana ...... muutosverokortti, vaan ei se alkuperäinen jota ei voi sopata.
Hauskaa, Kerrostalo Vantaalla, jonka vuokratuotoilla remppaa.
Luikkivaverokorttisoppaaja.
73
465
Vastaukset
- Anonyymi
Jos leikitään että Pikku-Posso on olemassa, niin laitapas se sinun verokorttisi "framelle", niin kaivelen sitten sähköposteista alkuvuoden korttini malliksi. Nyt pitää mennä syömään, ei "framelle" vaan farmille.
2010
PS: Possolle on esitetty nyt monta kertaa kysymys, että miksi hän on jättänyt kertomatta kolmannesta vaimostaan kokonaan eikä suostu vastaamaan laisinkaan?- Anonyymi
Leiki Tyttö mitä leikit, sun soppailus on liian läpinäkyviä, kuin myös perhe-elämäsi .... tällä kaatpaikalla 24/7.
Laita sinä ensin niin sitten minä ..... Tyttö, sinä aloitit verokorttielvistelysi .... yhdyssana.
Minä uskon sun rakennusalan ammattitaidostasi muutaman, olet kantanut mattorullia ja rakentanut majan puuhun, tosin sitäkään et Thaimaassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leiki Tyttö mitä leikit, sun soppailus on liian läpinäkyviä, kuin myös perhe-elämäsi .... tällä kaatpaikalla 24/7.
Laita sinä ensin niin sitten minä ..... Tyttö, sinä aloitit verokorttielvistelysi .... yhdyssana.
Minä uskon sun rakennusalan ammattitaidostasi muutaman, olet kantanut mattorullia ja rakentanut majan puuhun, tosin sitäkään et Thaimaassa.Kyrvånsyylåå ottaa taas räntäsade koville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä uskon sun rakennusalan ammattitaidostasi muutaman, olet kantanut mattorullia ja rakentanut majan puuhun, tosin sitäkään et Thaimaassa.Possolle on esitetty nyt monta kertaa kysymys, että miksi hän on jättänyt kertomatta kolmannesta vaimostaan kokonaan eikä suostu vastaamaan laisinkaan, niin miksi Senssu vastaa puolestaan mutta ei kysymykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Possolle on esitetty nyt monta kertaa kysymys, että miksi hän on jättänyt kertomatta kolmannesta vaimostaan kokonaan eikä suostu vastaamaan laisinkaan, niin miksi Senssu vastaa puolestaan mutta ei kysymykseen?
Miksi minun pitäisi kertoa kolmannesta vaimostani, hän menehtyi kaksi viikkoa eromme jälkeen, oman käden kautta, en halua muistella häntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi minun pitäisi kertoa kolmannesta vaimostani, hän menehtyi kaksi viikkoa eromme jälkeen, oman käden kautta, en halua muistella häntä.
Saitko tuomion taposta ja tuo "oman käden kautta" on vain oma versiosi asiasta?
Se selittäisi sen miksi näyttää siltä että elämästäsi puuttuu vuosikymmen tuosta kohtaa. Tosin kuka tahansa menettäisi mielenterveytensä kanssasi asuessa ja vähintäänkin alkaa viiltelemään itseään. Onneksi nykyinen vaimosi ymmärtää pysyä loitolla asumuseron muodossa. Voin vain kuvitella miten koulussa opettajat kärsivät joutuessaan opettamaan sinua, taikka myöhemmin ne työnantajat, jotka huomasivat liian myöhään että palkkasivat kävelevän katastrofin... - Anonyymi
Voin vakuuttaa että minulla täysin virheetön työhistoria alkaen 16 vuotiaasta päätyen 46 vuotiaaksi, jolloin pääsin eläkkeelle, tuon 30 vuoden aikana keräsin itselleni 25.000 euron vuosieläkkeen keskimääräinen palkkataso oli tuon 30 vuoden aikana nykyistä heikompi, lyhyemmässä ajassa se on mahdotonta, täydellä työhistorilla se olisi ollut noin 48.000 - 52.000 euroa, siinä on sinulle tuomioita, olet täysin kaheli, tuollaisia ei passaa valhedella, niistä joutuu vaikeuksiin, resupeppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin vakuuttaa että minulla täysin virheetön työhistoria alkaen 16 vuotiaasta päätyen 46 vuotiaaksi, jolloin pääsin eläkkeelle, tuon 30 vuoden aikana keräsin itselleni 25.000 euron vuosieläkkeen keskimääräinen palkkataso oli tuon 30 vuoden aikana nykyistä heikompi, lyhyemmässä ajassa se on mahdotonta, täydellä työhistorilla se olisi ollut noin 48.000 - 52.000 euroa, siinä on sinulle tuomioita, olet täysin kaheli, tuollaisia ei passaa valhedella, niistä joutuu vaikeuksiin, resupeppu.
Enemmänkin luulen laiffila että olet vain narkki seka käyttäjä, niitä heppuja mitä näkee kaupungin ostareilla maleksimassa ja kerjäämässä massia seuraavaan piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman käden kautta? Veti käteen ja kuoli onnellisena ensimmäiseen orkkuunsa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeen kertymisikä eri aikoina
Vuodesta 2017 alkaen: Eläkettä kertyy 17 vuoden iästä alkaen.
Vuosina 2005–2016: Eläkettä alkoi kertyä 18-vuotiaana.
Ennen vuotta 2005: Eläkettä kertyi 23-vuotiaana.
Sinä kuitenkin keräsit eläkettä 30 vuotta? Taas tuli valehdeltua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman käden kautta? Veti käteen ja kuoli onnellisena ensimmäiseen orkkuunsa?
Laiffila olet hullu, totaalisen. No kyllähän se on ollut tiedossa, että pääsi on hyvin pehmeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kuitenkin keräsit eläkettä 30 vuotta? Taas tuli valehdeltua.Eläkkeesi alkoi kertyä 23 vuotiaana 1983, ja jo kolmentoista vuoden päästä olit sairaseläkkeellä, siinä sinun kertymäsi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeesi alkoi kertyä 23 vuotiaana 1983, ja jo kolmentoista vuoden päästä olit sairaseläkkeellä, siinä sinun kertymäsi!
Lyhyesti:
Esimerkkilaskelma Oletetaan, että vuosiansiosi ovat olleet keskimäärin 30 000 € ja olet työskennellyt 13 vuotta.Vuosittainen kertymä: 30 000 \text{ €} \times 1,5 \text{%} = 450 \text{ €}.Kuukausittainen eläke per vuosi: \(450\text{\ €}/12=37,50\text{\ €}\).13 vuoden kertymä: \(37,50\text{\ €}\times 13\text{\ vuotta}=487,50\text{\ €}\)
Eli eläkekertymäsi on alle 500 egee kuukaudessa, loppu on takuueläkettä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kuitenkin keräsit eläkettä 30 vuotta? Taas tuli valehdeltua.Mikä ongelma aloitin työnteon 16v ja pääsin eläkkeelle 46 vuotiaana, se tuotti 25.000 euron vuosi eläkkeen, määräytymisperusteista ei ole hajuakaan... vaan euroista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyhyesti:
Esimerkkilaskelma Oletetaan, että vuosiansiosi ovat olleet keskimäärin 30 000 € ja olet työskennellyt 13 vuotta.Vuosittainen kertymä: 30 000 \text{ €} \times 1,5 \text{%} = 450 \text{ €}.Kuukausittainen eläke per vuosi: \(450\text{\ €}/12=37,50\text{\ €}\).13 vuoden kertymä: \(37,50\text{\ €}\times 13\text{\ vuotta}=487,50\text{\ €}\)
Eli eläkekertymäsi on alle 500 egee kuukaudessa, loppu on takuueläkettä!Hienoa kun kerrot, mutta tosiaan 30 vuoden työura toi 25.000 euron eläkkeen, olen saanut sitä jo 10 vuotta, sorry vaan poju, en saa takuueläkettä, senttiäkään. Olen aina ollut varsin hyvä palkkainen, aijasin jopa verottajan todistuksen tänne, mistä eläke selvisi se on 25.000 euroa vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma aloitin työnteon 16v ja pääsin eläkkeelle 46 vuotiaana, se tuotti 25.000 euron vuosi eläkkeen, määräytymisperusteista ei ole hajuakaan... vaan euroista.
Mihin väliin tuohon mahtuu ne vapaaehtoistyöt nuorisotalolla ja ne palkattomat työt pullakuskina? Kerroit olleesi niin pienipalkkainen kolmekymppiseksi saakka, että vasta silloin oli varaa ensimmäiseen ulkomaanmatkaan ja sekin oli Kanarialle.
Vuonna 2000 aloitit jo taistelun päästäksesi sairaseläkkeelle. Työurasi oikeissa toissä on maksimissaan 1990-2000 eli kymmenisen vuotta ja sen olet itsekin sanonut. Älä aloita taas niitä höpinöitä korkeakouluista ja sotilasurista, jotka kesti 30 vuotta, kun sellaisia ei ole olemassakaan. Pari miljoonaa jäät yhteiskunnalle velkaa, kun yö saapuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin väliin tuohon mahtuu ne vapaaehtoistyöt nuorisotalolla ja ne palkattomat työt pullakuskina? Kerroit olleesi niin pienipalkkainen kolmekymppiseksi saakka, että vasta silloin oli varaa ensimmäiseen ulkomaanmatkaan ja sekin oli Kanarialle.
Vuonna 2000 aloitit jo taistelun päästäksesi sairaseläkkeelle. Työurasi oikeissa toissä on maksimissaan 1990-2000 eli kymmenisen vuotta ja sen olet itsekin sanonut. Älä aloita taas niitä höpinöitä korkeakouluista ja sotilasurista, jotka kesti 30 vuotta, kun sellaisia ei ole olemassakaan. Pari miljoonaa jäät yhteiskunnalle velkaa, kun yö saapuu.Eläkkeeni on 25.000 euroa vuodessa voit laskea paljonko minun palkkani on pitänyt olla työssäolo aikana, että tuo 25.000 euroa maksetaan eläkkeenä vuositasolla lopun elämäni, voin vakuuttaa että olen ollut varsin hyvä palkkainen, ja hankkinut nipun omaisuuttakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeeni on 25.000 euroa vuodessa voit laskea paljonko minun palkkani on pitänyt olla työssäolo aikana, että tuo 25.000 euroa maksetaan eläkkeenä vuositasolla lopun elämäni, voin vakuuttaa että olen ollut varsin hyvä palkkainen, ja hankkinut nipun omaisuuttakin.
Olet elänyt Thaimaassa elämää joka maksoi maksimissaan tuhat euroa kuukaudessa.
Se raha riitti ruokaan ja vuokraan. Et tehnyt mitään muuta kuin oleskelit ja siinä ei rahaa kulu. Jos sinulla olisi ollut säästöjä ja omaisuutta, et olisi ottanut luottokorttia etkä asuisi vuokralla. Joten se siitä. Hyväpalkkainen on yhdyssana kuin myös työssäoloaikana.
Heitä kuvakaappaus kuukausieläkkeen raportistasi, niin katsellaan sitten.
Kaverisi Senssu uhosi laittavansa oman verokorttinsa kun näkee rakkaansa verokortin. Nyt se näyttää olevan tuolla, mutta Senssun verokorttia ei, miksiköhän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se raha riitti ruokaan ja vuokraan. Et tehnyt mitään muuta kuin oleskelit ja siinä ei rahaa kulu. Jos sinulla olisi ollut säästöjä ja omaisuutta, et olisi ottanut luottokorttia etkä asuisi vuokralla. Joten se siitä. Hyväpalkkainen on yhdyssana kuin myös työssäoloaikana.
Kaverisi Senssu uhosi laittavansa oman verokorttinsa kun näkee rakkaansa verokortin. Nyt se näyttää olevan tuolla, mutta Senssun verokorttia ei, miksiköhän?Ei eläkkeeni on 25.000 euroa vuodessa, ja olen laittanut siitä tänne verottajan sivuilta screencopyn, mitä sinun pitäisi katsella, onhan sinulla mahdollisuus resu odottaa taas vuosi, ja tämän vuoden verotuksen valmistuminen, kuten olet vinkunut marraskuuta
jo kuukausia, lahkolaiset eivät ole älyllistä elämää, olet melkoisen säälittävä juttuinesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei eläkkeeni on 25.000 euroa vuodessa, ja olen laittanut siitä tänne verottajan sivuilta screencopyn, mitä sinun pitäisi katsella, onhan sinulla mahdollisuus resu odottaa taas vuosi, ja tämän vuoden verotuksen valmistuminen, kuten olet vinkunut marraskuuta
jo kuukausia, lahkolaiset eivät ole älyllistä elämää, olet melkoisen säälittävä juttuinesi.Siinä ei näkynyt nimeä eikä palaakaan syntymäajastasi. Kympillä on syntymäaika ja koko kortti näkyvissä eikä siinä sun kiroilu auta. Kaksitoistakertaiset tulot verrattuna mielikuvitustuloihisi ja kakskytneljäkertaiset tulot verrattuna todellisiin tuloihisi.
Alle vuodessa enemmän TEL-kertymää kuin sinulla koko elämäsi aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei näkynyt nimeä eikä palaakaan syntymäajastasi. Kympillä on syntymäaika ja koko kortti näkyvissä eikä siinä sun kiroilu auta. Kaksitoistakertaiset tulot verrattuna mielikuvitustuloihisi ja kakskytneljäkertaiset tulot verrattuna todellisiin tuloihisi.
Alle vuodessa enemmän TEL-kertymää kuin sinulla koko elämäsi aikana.No tuo 2010 dokkareihin ole mitään luottamista, 300.000 euron tulosta menee yli 50% veroa joka tapauksessa, nythän sinulla mahdollisuus odottaa vuosi
kun tänä vuonna et tietoja saanut, ja elää jännityksessä, hauskaa ainakin minulle, siinä screencopy oli suora kopio omaverosta, sinä kerkeät seota pahemmin vuodessa onko numballa kela ukko, vai voiko sinä 55555... osamaksu miljonääri ei ole ede mitään järkeä nostaa tuollaisia tuloja, vain sen minkä tarvitsee maksaa elämiskulunsa, ja thaimaassa eläminen on edullista, siellä ei tarvita 10.000 euron kuukausi tuloja, missään tapauksessa ei kannata maksaa tuollaisia veroja massista mitä ei tarvitse... sellaisia nämä osakaslaina pellet on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo 2010 dokkareihin ole mitään luottamista, 300.000 euron tulosta menee yli 50% veroa joka tapauksessa, nythän sinulla mahdollisuus odottaa vuosi
kun tänä vuonna et tietoja saanut, ja elää jännityksessä, hauskaa ainakin minulle, siinä screencopy oli suora kopio omaverosta, sinä kerkeät seota pahemmin vuodessa onko numballa kela ukko, vai voiko sinä 55555... osamaksu miljonääri ei ole ede mitään järkeä nostaa tuollaisia tuloja, vain sen minkä tarvitsee maksaa elämiskulunsa, ja thaimaassa eläminen on edullista, siellä ei tarvita 10.000 euron kuukausi tuloja, missään tapauksessa ei kannata maksaa tuollaisia veroja massista mitä ei tarvitse... sellaisia nämä osakaslaina pellet on.Mistään tuloista ei Pasanen mene senttiäkään veroa, jos on tarpeeksi vähennyksiä.
Anonyymi kirjoitti:
Kaverisi Senssu uhosi laittavansa oman verokorttinsa kun näkee rakkaansa verokortin. Nyt se näyttää olevan tuolla, mutta Senssun verokorttia ei, miksiköhän?Jassoo että olen uhonnut laittavani verokorttini julkaisuun.
Kerro lisää Hukkapala.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Jassoo että olen uhonnut laittavani verokorttini julkaisuun.
Kerro lisää Hukkapala.Työeläke, kansaneläke ja takuueläke ovat verotettavaa ansiotuloa. Kyllä sinulla on verokortti kelaeläkkeestäsi. Kirjoittelit "Laita sinä ensin niin sitten minä ..... Tyttö, sinä aloitit verokorttielvistelysi .... yhdyssana" vaan eipä näy takuueläkeläisen verokorttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työeläke, kansaneläke ja takuueläke ovat verotettavaa ansiotuloa. Kyllä sinulla on verokortti kelaeläkkeestäsi. Kirjoittelit "Laita sinä ensin niin sitten minä ..... Tyttö, sinä aloitit verokorttielvistelysi .... yhdyssana" vaan eipä näy takuueläkeläisen verokorttia.
tk-eläke maksetaan viimeisen 10 työssä olo vuoden mukaan, tietyllä kaavalla, 25.000 euron eläke vaatii yli 50.000 euron vuosituloja 10 vuoden ajan, joka on ollut varsin iso liksa 20 vuotta sitten, jolloin peruspalkka oli 2000 euron vaiheilla, työeläke ja kansaneläke on veronalaista tuloa takuueläke ei.
- Anonyymi
Jos oli avauksen tekijä olisin jättänyt yhden k pois luiki...
- Anonyymi
"Laita sinä ensin niin sitten minä ..... Tyttö, sinä aloitit verokorttielvistelysi .... yhdyssana"
Odottelen. https://ibb.co/j9kNg2CV
2010- Anonyymi
On osamaksulla harhat, voi jumalauta.
- Anonyymi
Sensukkahousu: "Minun verokorttini on minun asiani, eikä minulla ole verokorttia koskien mitään palkkaa koska olen palkkani hankkinut aikanaan, en enää, nykyisin elän sillä varallisuudella jonka olen aikoinaan hankkinut. Verokorttielvistelyt jätän PATTAYAN MATKAILUPALSTALLA niille henkilöille joilla tarve polleilla korteillaan"
Elikäs Pasanen on Pekko Polleilija ja Senssu on Luigi Luikkija. Kaikilla eläkeläisillä on verokortti.- Anonyymi
Toki minulla verokortti on mutta kuten sanoin, ei koske palkkaa.
Mikä mahtaisi olla syy että aijaisin oman verokorttini PATTAYAN MATKAILUPALSTALLE ???
>>>++>'<<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki minulla verokortti on mutta kuten sanoin, ei koske palkkaa.
Mikä mahtaisi olla syy että aijaisin oman verokorttini PATTAYAN MATKAILUPALSTALLE ???
>>> >'<<<Miksi sinä yleensä vietät elämäsi PATTAYAN MATKAILUPALSTALLA.
- Anonyymi
Osamaksu miljonäärille realistinen verotuspäätös viime vuodelta, tämä vuonna eläke menee yli 25.000 euron, kun niitä korotettiin taas indeksin verran.. tulo kertymä 10 vuodessa, kelaukoille tiedoksi.
https://ibb.co/Rk9kX96L- Anonyymi
Tuo on ikivanha pohja ajalta jolloin olit työelämässä. Olet väärentänyt siihen vuosiluvun. Kaikenlisäksi "verotustodistus" kulkee nykyisin nimellä "Verotuspäätös tuloverosta" ja se näyttää tältä https://ibb.co/HTBZf9jx Et myöskään asu Jyväskylässä joten sinua ei verotettu Jyväskylässä vuonna 2024. Leikkaa-liimaa-askartele ei mennyt maaliin tällä kertaa.
Kelaukolle terveisiä Jyväskylästä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on ikivanha pohja ajalta jolloin olit työelämässä. Olet väärentänyt siihen vuosiluvun. Kaikenlisäksi "verotustodistus" kulkee nykyisin nimellä "Verotuspäätös tuloverosta" ja se näyttää tältä https://ibb.co/HTBZf9jx Et myöskään asu Jyväskylässä joten sinua ei verotettu Jyväskylässä vuonna 2024. Leikkaa-liimaa-askartele ei mennyt maaliin tällä kertaa.
Kelaukolle terveisiä JyväskylästäOlet verraten vainoharhainen, ei kyllä se on ihan tänään oma verosta screen copylla tallennettu koneelle, kyllä minä maksoin koko 10 vuotta jonka asuin thaimaassa kunnallisveron jyväskylään, koska minulla oli rivari jyväskylässä, no nyt sinulla on vain yksi mahdollisuus huhtasuon "mies" jo toinen osuma, odottelet rauhassa vuoden niin saat tietää marraskuussa paljonko on eläkkeeni... asutko vielä siinä kunnan vuokra-asunnossa, mikä katu se olikaan... 55555
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet verraten vainoharhainen, ei kyllä se on ihan tänään oma verosta screen copylla tallennettu koneelle, kyllä minä maksoin koko 10 vuotta jonka asuin thaimaassa kunnallisveron jyväskylään, koska minulla oli rivari jyväskylässä, no nyt sinulla on vain yksi mahdollisuus huhtasuon "mies" jo toinen osuma, odottelet rauhassa vuoden niin saat tietää marraskuussa paljonko on eläkkeeni... asutko vielä siinä kunnan vuokra-asunnossa, mikä katu se olikaan... 55555
Hauskaa .... siis veropapereita voi väärentää ..... No Tyttöhän tietää mitä kaikkia asiakirjoja voi muokata soppaamalla mieleisekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa .... siis veropapereita voi väärentää ..... No Tyttöhän tietää mitä kaikkia asiakirjoja voi muokata soppaamalla mieleisekseen.
Sieltähän verotodistukset löytyvät omaverosta kirjeenvaihto juuri tuossa muodossa minkä aijasin, se tallentuu pdf muotoon, jota on verraten vaikea editoida, sinänsä hauska kommentti huhtasuon"miehen" toteamana, että olisin säilyttänyt yli 20 vuotta vanhan verotodistuksen, palstaa varten... ei aivan looginen päätelmä, mikä on yleistä lahkolaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltähän verotodistukset löytyvät omaverosta kirjeenvaihto juuri tuossa muodossa minkä aijasin, se tallentuu pdf muotoon, jota on verraten vaikea editoida, sinänsä hauska kommentti huhtasuon"miehen" toteamana, että olisin säilyttänyt yli 20 vuotta vanhan verotodistuksen, palstaa varten... ei aivan looginen päätelmä, mikä on yleistä lahkolaisille.
Unohdit näköjään että viime vuodelta ei ole saatavissa verotuspäätöstäsi ja verotuspäätöksessä on se kunta merkittynä jossa olit kirjoilla kyseisen vuoden lopussa ja se ei ollut Jyväskylä. Omaverossa voi selailla vanhoja veropäätöksiä ja ne on erilaisessa pdf-muodossa kuin nykyiset. Jos sinulla olisi verotuspäätös niin se olisi ollut julkinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit näköjään että viime vuodelta ei ole saatavissa verotuspäätöstäsi ja verotuspäätöksessä on se kunta merkittynä jossa olit kirjoilla kyseisen vuoden lopussa ja se ei ollut Jyväskylä. Omaverossa voi selailla vanhoja veropäätöksiä ja ne on erilaisessa pdf-muodossa kuin nykyiset. Jos sinulla olisi verotuspäätös niin se olisi ollut julkinen.
Niinpä ja rivareita oli Jyväskylässä täsmälleen sama määrä kuin Simonkylässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakaslapsi muttakun kyseessä ei ole paikka missä olet kirjoilla, vaan se minkä kuntaverot sinulta peritään, siis verottaja ottaa omansa aina eläkkeestä, minä siis maksoin 10 vuotta veroni jyväskylään, ja rajoitetusti verovelvollisuus ei liity mitenkään asiaan, muutakuin silloin verotietosi eivät ole julkisia.
Veropäätökset on omaverossa juurituossa muodossa minkä tänne aamulla aijasin, sorry vaan resupekka, voit odottaa vuoden ja tarkastaa taas tietoni, jos et sekoa ennen sitä, mikä on ilmeistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakaslapsi muttakun kyseessä ei ole paikka missä olet kirjoilla, vaan se minkä kuntaverot sinulta peritään, siis verottaja ottaa omansa aina eläkkeestä, minä siis maksoin 10 vuotta veroni jyväskylään, ja rajoitetusti verovelvollisuus ei liity mitenkään asiaan, muutakuin silloin verotietosi eivät ole julkisia.
Veropäätökset on omaverossa juurituossa muodossa minkä tänne aamulla aijasin, sorry vaan resupekka, voit odottaa vuoden ja tarkastaa taas tietoni, jos et sekoa ennen sitä, mikä on ilmeistä.Joo et maksanut. Valhe valheen päälle ei toimi.
"Verovelvollisen henkilön kotikuntana pidetään kuntaa, jossa hänellä on verovuotta edeltäneen vuoden lopussa katsottava olleen kotikuntalaissa tarkoitettu asuinpaikka (VML 5 §:n 1 momentti). Jos verovelvollinen on muuttanut viimeistään vuoden viimeisenä päivänä, verovelvollisen kotikunta muuttuu"
Muutenhan asialla ei ole väliä mutta onhan se erikoista kun "kuvasoppailija" kutsuu toisia kuvasoppailijaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo et maksanut. Valhe valheen päälle ei toimi.
"Verovelvollisen henkilön kotikuntana pidetään kuntaa, jossa hänellä on verovuotta edeltäneen vuoden lopussa katsottava olleen kotikuntalaissa tarkoitettu asuinpaikka (VML 5 §:n 1 momentti). Jos verovelvollinen on muuttanut viimeistään vuoden viimeisenä päivänä, verovelvollisen kotikunta muuttuu"
Muutenhan asialla ei ole väliä mutta onhan se erikoista kun "kuvasoppailija" kutsuu toisia kuvasoppailijaksi.Kotikunta ja kunta minne maksetaan verot eivät ole sama asia, en vaivaudu väärentämään verottajan todistuksia, se on lapsellista, resupeppu.
Vaikka parut kuinka paljon minulla on 25.000 eläke, olisi hyvin huolissani jos sinun tulosi mitkä olit peittänyt eläkkeeni olisi palkkatuloa suurempi, voi voi... se selittäisi pupuhuhdan, se on jyväskylän monikulttuurisin alue, koska lähes kaikki kaupungin vuokraluukut on siellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo et maksanut. Valhe valheen päälle ei toimi.
Muutenhan asialla ei ole väliä mutta onhan se erikoista kun "kuvasoppailija" kutsuu toisia kuvasoppailijaksi.Juuri noin. Minä olen yleisesti verovelvollinen Suomeen ja Pasanen oli rajoitetusti verovelvollinen, eikä hänellä ollut kotikuntaa Suomessa.
Sehän kävi ilmi verottajaltakin jo, ettei hänen viime vuoden tietojaan ole, mutta keksi flindan jälkeen
että on sittenkin.
Kun on osoite ja kiinteistöjä Suomessa, on myöskin kunta jossa veroasiat hoidetaan.
Possolla ei ollut kotikuntaa Suomessa eikä se varsinkaan ollut Jyväskylä. Satusetä ja kelaeläke.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Minä olen yleisesti verovelvollinen Suomeen ja Pasanen oli rajoitetusti verovelvollinen, eikä hänellä ollut kotikuntaa Suomessa.
Sehän kävi ilmi verottajaltakin jo, ettei hänen viime vuoden tietojaan ole, mutta keksi flindan jälkeen
että on sittenkin.
Kun on osoite ja kiinteistöjä Suomessa, on myöskin kunta jossa veroasiat hoidetaan.
Possolla ei ollut kotikuntaa Suomessa eikä se varsinkaan ollut Jyväskylä. Satusetä ja kelaeläke.
2010No sinähän reppana et edes tiedä mitä rajoitettu verovelvollisuus tarkoittaa... miksi olet ihan idiootti, minulla ei ole kotikuntaa suomessa 10 vuoteen se tuli vasta vantalle 8.10.2024, mutta kunnallisverot peritään sen mukaan missä olet asunut ennen ulkomaille muuttoa, riippumatta missä asut, minun kotikuntani oli tuolloin ulkomaat, ja verotuskunta jyväskylä nyt se on tämän vuoden alusta vantaa, viime vuosi vielä jyväskylä... joten reppana verotuskunta ja kotikunta eivät ole synonyymejä... eikä verotodistuksessa mainita mitään kotikunnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinähän reppana et edes tiedä mitä rajoitettu verovelvollisuus tarkoittaa... miksi olet ihan idiootti, minulla ei ole kotikuntaa suomessa 10 vuoteen se tuli vasta vantalle 8.10.2024, mutta kunnallisverot peritään sen mukaan missä olet asunut ennen ulkomaille muuttoa, riippumatta missä asut, minun kotikuntani oli tuolloin ulkomaat, ja verotuskunta jyväskylä nyt se on tämän vuoden alusta vantaa, viime vuosi vielä jyväskylä... joten reppana verotuskunta ja kotikunta eivät ole synonyymejä... eikä verotodistuksessa mainita mitään kotikunnasta.
Outoa 2010 kun et tätäkään tiedä vaikka olet kertomasi asunut thaimaassa vuosia, miksi mikään ei mene samoin kuin meillä muilla, kotikunta on ulkomaat, ja verotuskunta on se paikka missä olet asunut ennen ulkomaille muuttoa, rajoitettu verovelvollisuus tarkoittaa vaan sitä että maksat verot suomen tuloista suomeen ja thaimaantuloista thaimaahan...
Lisäksi rajoitettu verovalvollisuus vapauttaa sinun yleverosta ja sairaanhoitomaksuista jotka peritään suoraan ennakon kannossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinähän reppana et edes tiedä mitä rajoitettu verovelvollisuus tarkoittaa... miksi olet ihan idiootti, minulla ei ole kotikuntaa suomessa 10 vuoteen se tuli vasta vantalle 8.10.2024, mutta kunnallisverot peritään sen mukaan missä olet asunut ennen ulkomaille muuttoa, riippumatta missä asut, minun kotikuntani oli tuolloin ulkomaat, ja verotuskunta jyväskylä nyt se on tämän vuoden alusta vantaa, viime vuosi vielä jyväskylä... joten reppana verotuskunta ja kotikunta eivät ole synonyymejä... eikä verotodistuksessa mainita mitään kotikunnasta.
Edellinen selityksesi Jyväskylälle oli rivari. Verotustodistusta ei vaan sillä nimellä viime vuonna ollut ja se on nykyään monipuolisempi.
Sinulla on varmaan eri verohallinto kuin tavallisilla suomalaisilla, kun logokin on erilainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen selityksesi Jyväskylälle oli rivari. Verotustodistusta ei vaan sillä nimellä viime vuonna ollut ja se on nykyään monipuolisempi.
Sinulla on varmaan eri verohallinto kuin tavallisilla suomalaisilla, kun logokin on erilainen.Selitys mikä selitys minä en selittele tekemisiäni, jos verovelvollinen on rajoitetusti suomeen verovelvollinen hänen tietonsa eivät ole julkisia... laita vaan framelle miten verottajan logo on erilainen kuin minun laittamassa hardcopyssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa 2010 kun et tätäkään tiedä vaikka olet kertomasi asunut thaimaassa vuosia, miksi mikään ei mene samoin kuin meillä muilla, kotikunta on ulkomaat, ja verotuskunta on se paikka missä olet asunut ennen ulkomaille muuttoa, rajoitettu verovelvollisuus tarkoittaa vaan sitä että maksat verot suomen tuloista suomeen ja thaimaantuloista thaimaahan...
Lisäksi rajoitettu verovalvollisuus vapauttaa sinun yleverosta ja sairaanhoitomaksuista jotka peritään suoraan ennakon kannossa.Se olisi hienoa jos sinulla olisi noinkin hyvä eläke, tosin en sitä usko. Ota kuitenkin huomioon että olen maksanut pelkästään vuodesta 2024 enemmän tuloveroa kuin sinä koko elämäsi aikana.
Tuloveroonhan se kokonaisverotus ei yrittäjällä jää, vaan firma makselee vielä senkin päälle kaikenlaista veroa ja veronkaltaista ja nekin on kassasta pois, ja sokerina pohjalla YEL.
Jos tarkkoja ollaan niin minulta ei ole katkenneet verottajan määrittelemät "olennaiset siteet" Suomeen, joiden perusteella olin ainakin sen kolme vuotta yleisesti verovelvollinen, enkä tiedä enkä muista sen alkamispäivää milloin se olisi muuttunut rajoitetuksi.
Verottajan ja minun kannalta sillä ei ole mitään merkitystä, koska kaikki tulot ja verot on edelleen Suomessa, enkä saa mitään tukia. TV-lupamaksusta en ole huolissani jos sellainen menee enkä sairaanhoitomaksuista.
Minulla ei ole tuloja Thaimaassa eikä Thaimaahan mistään muustakaan maasta. Kotikuntani on Helsinki, firmani osoite on tilitoimiston osoite ja maksan kaikki verot suomalaisista tuloista Suomeen.
Ero on siinä että sinulla ei ole ollut yritystoimintaa koskaan missään maassa ja sinulla oli vain yksi tulonlähde joka on eläkevakuutusyhtiö ja todennäköisesti Kela maksaa osan eläkkeestäsi.
Minulla on Suomessa päättymässä toiminta toimeksiantajille, jotka jäävät eläkkeelle. Toinen heistä vasta 55v ja keskittyy jatkossa vain hallinnoimaan nykyistä omaisuutta, eikä aloita enää uusia projekteja.
Minulle jää jäljelle vain oma kohde ja olen ulkoistanut nyt kaiken sitä koskien, joten olen käytännössä pian työtön leipätöiden puolesta. Tulot putoaa kolmannekseen, päälle tulee sijoituspohjainen yrittäjäeläke.
En ole verojuristi. Luotettava kirjanpitäjä hoitaa palkan ja osinkojen maksun sekä verotilitykset. Vuonna 1995 tein itse kirjanpidon parin vuoden ajan siihen saakka kun perustettiin ensimmäinen osakeyhtiö.
Viime vuosien puuhastelut ovat niin yksinkertaisia kirjanpidollisesti, että voisin ne hoitaa itsekin, mutta verottajan näkökulmasta sellainen haiskahtaa epäluotettavalta ja tulisi helposti tulkintaa että tietyt asiat ei kelpaisi vähennyksiin. Ei tarvitse itse arpoa mikä menee läpi, kun on ammattilainen joka tietää sen jo etukäteen.
Mikään ei ole muuttunut verotuksen kannalta. Firman asiat veroineen on Suomessa ja oma postiosoitteeni täällä. Täällä omistussuhteet ja muut ovat suomalaisen juristin laatimia ja tarkastamia. Ei ole Hanslankari, vaan eri toimisto Pattayalla.
Saa kutsua vapaaherraksi, se on kaikkein osuvin termi. Vierivä kivi ei sammaloidu ja saman määrän käytän energiaa vuorokautta kohti kuin viimeiset 20 vuotta.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi hienoa jos sinulla olisi noinkin hyvä eläke, tosin en sitä usko. Ota kuitenkin huomioon että olen maksanut pelkästään vuodesta 2024 enemmän tuloveroa kuin sinä koko elämäsi aikana.
Tuloveroonhan se kokonaisverotus ei yrittäjällä jää, vaan firma makselee vielä senkin päälle kaikenlaista veroa ja veronkaltaista ja nekin on kassasta pois, ja sokerina pohjalla YEL.
Jos tarkkoja ollaan niin minulta ei ole katkenneet verottajan määrittelemät "olennaiset siteet" Suomeen, joiden perusteella olin ainakin sen kolme vuotta yleisesti verovelvollinen, enkä tiedä enkä muista sen alkamispäivää milloin se olisi muuttunut rajoitetuksi.
Verottajan ja minun kannalta sillä ei ole mitään merkitystä, koska kaikki tulot ja verot on edelleen Suomessa, enkä saa mitään tukia. TV-lupamaksusta en ole huolissani jos sellainen menee enkä sairaanhoitomaksuista.
Minulla ei ole tuloja Thaimaassa eikä Thaimaahan mistään muustakaan maasta. Kotikuntani on Helsinki, firmani osoite on tilitoimiston osoite ja maksan kaikki verot suomalaisista tuloista Suomeen.
Ero on siinä että sinulla ei ole ollut yritystoimintaa koskaan missään maassa ja sinulla oli vain yksi tulonlähde joka on eläkevakuutusyhtiö ja todennäköisesti Kela maksaa osan eläkkeestäsi.
Minulla on Suomessa päättymässä toiminta toimeksiantajille, jotka jäävät eläkkeelle. Toinen heistä vasta 55v ja keskittyy jatkossa vain hallinnoimaan nykyistä omaisuutta, eikä aloita enää uusia projekteja.
Minulle jää jäljelle vain oma kohde ja olen ulkoistanut nyt kaiken sitä koskien, joten olen käytännössä pian työtön leipätöiden puolesta. Tulot putoaa kolmannekseen, päälle tulee sijoituspohjainen yrittäjäeläke.
En ole verojuristi. Luotettava kirjanpitäjä hoitaa palkan ja osinkojen maksun sekä verotilitykset. Vuonna 1995 tein itse kirjanpidon parin vuoden ajan siihen saakka kun perustettiin ensimmäinen osakeyhtiö.
Viime vuosien puuhastelut ovat niin yksinkertaisia kirjanpidollisesti, että voisin ne hoitaa itsekin, mutta verottajan näkökulmasta sellainen haiskahtaa epäluotettavalta ja tulisi helposti tulkintaa että tietyt asiat ei kelpaisi vähennyksiin. Ei tarvitse itse arpoa mikä menee läpi, kun on ammattilainen joka tietää sen jo etukäteen.
Mikään ei ole muuttunut verotuksen kannalta. Firman asiat veroineen on Suomessa ja oma postiosoitteeni täällä. Täällä omistussuhteet ja muut ovat suomalaisen juristin laatimia ja tarkastamia. Ei ole Hanslankari, vaan eri toimisto Pattayalla.
Saa kutsua vapaaherraksi, se on kaikkein osuvin termi. Vierivä kivi ei sammaloidu ja saman määrän käytän energiaa vuorokautta kohti kuin viimeiset 20 vuotta.
2010Sinä voit esittää noita harhaisia ajatuksiasi, jota olet jo harrastanut vuosia, vääntänyt kaikki päälaelleen, kyllä minulla on 25.000 euron eläke, mistä tämä sinusta kertoo, kerroit että siskoni on ex-vaimoni, ja tuhansia muita valheita, ja minusta se on säälittävää, jauhaa paskaa vuodesta toiseen, selvästi näkee että sinulla on narsistinen persoonallisuus, joka yleensä koijareilla on, eikä se muutu sinun vääntämisestä mihinkään, kuten olen sanonut sata kertaa että tunnen kaltaisiasi, ja kaikki heikäläiset ovat tarkalleen kaltaisiasi, sinun on vaikeaa kohdata paremmin pärjääviä, kateus ja katkeruus on sinulle hyvin tuttua, minä toivoisin että kertomasi olisi edes osittain totta mutta kokemuksesta tiedän että ei ole, värität vain kaiken itsellesi paremmaksi.
Yritysverotus on sen verran vaikea alue, että sen osaaminen yritystoimintasi mitoissa vaatii paljon asiantuntemusta, tilitoimistoilla on tuo osaaminen suoraan blakkarissa, mutta se maksaa jonkin verran.
Olet lopun elämäsi osamaksu ja osakaslaina mies et pysy tuota pesemään mitenkään, kunhan sinulla olisi edes sen verran jälkeä että lopettaisit paskanpuhumisen, olen aina ihmetellyt miksi tietyt koijari tyypit toimivat aina samalla tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit esittää noita harhaisia ajatuksiasi, jota olet jo harrastanut vuosia, vääntänyt kaikki päälaelleen, kyllä minulla on 25.000 euron eläke, mistä tämä sinusta kertoo, kerroit että siskoni on ex-vaimoni, ja tuhansia muita valheita, ja minusta se on säälittävää, jauhaa paskaa vuodesta toiseen, selvästi näkee että sinulla on narsistinen persoonallisuus, joka yleensä koijareilla on, eikä se muutu sinun vääntämisestä mihinkään, kuten olen sanonut sata kertaa että tunnen kaltaisiasi, ja kaikki heikäläiset ovat tarkalleen kaltaisiasi, sinun on vaikeaa kohdata paremmin pärjääviä, kateus ja katkeruus on sinulle hyvin tuttua, minä toivoisin että kertomasi olisi edes osittain totta mutta kokemuksesta tiedän että ei ole, värität vain kaiken itsellesi paremmaksi.
Yritysverotus on sen verran vaikea alue, että sen osaaminen yritystoimintasi mitoissa vaatii paljon asiantuntemusta, tilitoimistoilla on tuo osaaminen suoraan blakkarissa, mutta se maksaa jonkin verran.
Olet lopun elämäsi osamaksu ja osakaslaina mies et pysy tuota pesemään mitenkään, kunhan sinulla olisi edes sen verran jälkeä että lopettaisit paskanpuhumisen, olen aina ihmetellyt miksi tietyt koijari tyypit toimivat aina samalla tavalla.Ja sinun maksamilla veroilla ei ole mitään väliä, niin pitääkin jos tarinasi olisi edes siteeksi totta, ne maksaa jotka siihen pystyvät, minä en ole koskaan ollut yrittäjä, luojan kiitos, mutta eipä minun ole tarvinnut kantaa huolta huonoista kausista, riskin on aina kantannut joku muu, yleensä suurfirma, joilla on siihen resursseja,
Niinpä jos tarinasi pitäisi paikkansa, meillä on ihan eri lähtötilanne sinä aloit yrittäjäksi, minä valitsin toisin hommasin itselleni hyvän ammatin, itseasiassa kaksi, kummastakin on ollut hyötyä, ja menin toiselle duuniin, en ole ollut koskaan työttömänä jos ei lasten syntymä aikaa oteta huomioon, silloin olin päivärahalla kummankin kanssa kotona kolme kuukautta.
Minä tiesin että tulen sairastumaan suunnilleen samoihin aikoihin kuin faija, se piti ottaa huomioon, sinä olisit voinut ajaa vaikka hirvikolarin, miten sitten suukku pistetään, ilman mitään tukea, yrittäjänä, tai tekemäsi konkurssit, ja niiden vaikutus sinun päätöksiisi, ns. puolisoosi, edelleenkin valitsisin oman elämäni kun kaltaistesi koijareiden elämän tavan, se on tuhoavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinun maksamilla veroilla ei ole mitään väliä, niin pitääkin jos tarinasi olisi edes siteeksi totta, ne maksaa jotka siihen pystyvät, minä en ole koskaan ollut yrittäjä, luojan kiitos, mutta eipä minun ole tarvinnut kantaa huolta huonoista kausista, riskin on aina kantannut joku muu, yleensä suurfirma, joilla on siihen resursseja,
Niinpä jos tarinasi pitäisi paikkansa, meillä on ihan eri lähtötilanne sinä aloit yrittäjäksi, minä valitsin toisin hommasin itselleni hyvän ammatin, itseasiassa kaksi, kummastakin on ollut hyötyä, ja menin toiselle duuniin, en ole ollut koskaan työttömänä jos ei lasten syntymä aikaa oteta huomioon, silloin olin päivärahalla kummankin kanssa kotona kolme kuukautta.
Minä tiesin että tulen sairastumaan suunnilleen samoihin aikoihin kuin faija, se piti ottaa huomioon, sinä olisit voinut ajaa vaikka hirvikolarin, miten sitten suukku pistetään, ilman mitään tukea, yrittäjänä, tai tekemäsi konkurssit, ja niiden vaikutus sinun päätöksiisi, ns. puolisoosi, edelleenkin valitsisin oman elämäni kun kaltaistesi koijareiden elämän tavan, se on tuhoavaa.Nytkö et sitten taas ole ollutkaan yrittäjä, mihin ne sinun perustamat tietokonefirmat nyt hävisivät??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinun maksamilla veroilla ei ole mitään väliä, niin pitääkin jos tarinasi olisi edes siteeksi totta, ne maksaa jotka siihen pystyvät, minä en ole koskaan ollut yrittäjä, luojan kiitos, mutta eipä minun ole tarvinnut kantaa huolta huonoista kausista, riskin on aina kantannut joku muu, yleensä suurfirma, joilla on siihen resursseja,
Minä tiesin että tulen sairastumaan suunnilleen samoihin aikoihin kuin faija, se piti ottaa huomioon, sinä olisit voinut ajaa vaikka hirvikolarin, miten sitten suukku pistetään, ilman mitään tukea, yrittäjänä, tai tekemäsi konkurssit, ja niiden vaikutus sinun päätöksiisi, ns. puolisoosi, edelleenkin valitsisin oman elämäni kun kaltaistesi koijareiden elämän tavan, se on tuhoavaa.Et ole ollut työttömänä mutta 20 vuotta ennen eläkeikää jäit työttömäksi ja mukamas selkävaivojen vuoksi. Datahommia voisit tehdä vieläkin jos osaisit, siihen ei laiskottelusta johtuvat selkävaivat vaikuta. Ongelmat on päässäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nytkö et sitten taas ole ollutkaan yrittäjä, mihin ne sinun perustamat tietokonefirmat nyt hävisivät??
En ole koskaan ollut yrittäjä, ei ole sen alueen osaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan ollut yrittäjä, ei ole sen alueen osaamista.
Yrittäjä ei ole ammatti. Se on vain ammatinharjoittamisen muoto. Suurin osa yrittäjistä tekee vain työtään yksin tai muiden alan osaajien kanssa. Kaikki perustuu siihen ammatinharjoittamiseen heillä. Sinulla on ihmeellinen käsitys yrittämisestä, kuin se olisi jotakin pörssiyhtiön toimintaa tai konserninjohtamista. Kaikki perustuu alunperin tuotantoon. Sen tuotannon kustannuksella sitten tulee se ketju jotka sillä siipeilee.
Esimerkkinä minä. En ole tuotannon lähde, vaan vain yksi pieni osa tuotannon mahdollistamista ilman ongelmia ja turhia katkoksia. Huoltomies siis.
Ilman säännöllistä huoltoa ja tarkkailua jokin hajoaisi yllätyksenä siten että se tekisi merkittävää hallaa tuotannolle ja jopa maineelle.
Olen tuntitöissä ja työsopimus solmitaan aina vuoden välein uudelleen ja tehdään tarkistukset. Kun on iso talo takana, myös vuorolisät ja yölisät tulee yleisten sopimuksien mukaisesti. Ei ole mitään niin helppoa kuin laskuttaa pelkästään tuntityötä.
Ajattelepas jos sinä olisit teoreettisesti ollut oikeasti lahjakas data-analysoija, niin se olisi niinkin yksinkertaista että PK-seudulla laitat hinnaksesi 60 euroa tunti plus alvi. Ylityökorvaus ja yölisä 50% ja pyhistä 100%.
Alkaisi kiinnostaa työnteko sunnuntaisin sinuakin 120 euroa tunti plus alvi ja kymmenen tunnin vuki. Osaat varmaan arvioida, paljonko olisi jäänyt osaajalle siitä sunnuntaista käteen. Enemmän kuin kaupan kassalle kahdessa viikossa. Mutta noille liksoille ei pääse kuin parhaat ja korvaamattomat. Sellaiseksi tullakseen pitää tehdä kovaa töitä ja päivittää jatkuvasti osaamistaan pysyäkseen kärkikahinoissa.
Suomessa on työttömänä 59000 korkeakoulutettua. Veikkasivat väärää hevosta ammattia valitessaan.
Automaatiossa yksi hyvä osaaja vastaa sataa entistä nokkakärry ja ruuvimeisselimiestä.
laiffila - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjä ei ole ammatti. Se on vain ammatinharjoittamisen muoto. Suurin osa yrittäjistä tekee vain työtään yksin tai muiden alan osaajien kanssa. Kaikki perustuu siihen ammatinharjoittamiseen heillä. Sinulla on ihmeellinen käsitys yrittämisestä, kuin se olisi jotakin pörssiyhtiön toimintaa tai konserninjohtamista. Kaikki perustuu alunperin tuotantoon. Sen tuotannon kustannuksella sitten tulee se ketju jotka sillä siipeilee.
Esimerkkinä minä. En ole tuotannon lähde, vaan vain yksi pieni osa tuotannon mahdollistamista ilman ongelmia ja turhia katkoksia. Huoltomies siis.
Ilman säännöllistä huoltoa ja tarkkailua jokin hajoaisi yllätyksenä siten että se tekisi merkittävää hallaa tuotannolle ja jopa maineelle.
Olen tuntitöissä ja työsopimus solmitaan aina vuoden välein uudelleen ja tehdään tarkistukset. Kun on iso talo takana, myös vuorolisät ja yölisät tulee yleisten sopimuksien mukaisesti. Ei ole mitään niin helppoa kuin laskuttaa pelkästään tuntityötä.
Ajattelepas jos sinä olisit teoreettisesti ollut oikeasti lahjakas data-analysoija, niin se olisi niinkin yksinkertaista että PK-seudulla laitat hinnaksesi 60 euroa tunti plus alvi. Ylityökorvaus ja yölisä 50% ja pyhistä 100%.
Alkaisi kiinnostaa työnteko sunnuntaisin sinuakin 120 euroa tunti plus alvi ja kymmenen tunnin vuki. Osaat varmaan arvioida, paljonko olisi jäänyt osaajalle siitä sunnuntaista käteen. Enemmän kuin kaupan kassalle kahdessa viikossa. Mutta noille liksoille ei pääse kuin parhaat ja korvaamattomat. Sellaiseksi tullakseen pitää tehdä kovaa töitä ja päivittää jatkuvasti osaamistaan pysyäkseen kärkikahinoissa.
Suomessa on työttömänä 59000 korkeakoulutettua. Veikkasivat väärää hevosta ammattia valitessaan.
Automaatiossa yksi hyvä osaaja vastaa sataa entistä nokkakärry ja ruuvimeisselimiestä.
laiffilaYrittäjä, miten tuo sinun kattilat ja kuvamanipulaatiot, miten saatko niistä palkan, sunnuntai korvauksineen, nykyään ei ole enää tarvetta dataanalyysiin, tekoäly tekee sen minuuteissa, ei 20 vuotta sitten, aika on ajanut minusta ohi, opiskelin muutaman kielimallin se tekee paljon ihmisiä työttämäksi kun vaativakin data-analyysi syntyy sekunneissa,
vai vuosi kerralla, olet siis määräaikainen yrittävä duunari joka kantaa itse vastuun jos menee sukset ristiin yrityksen kanssa, tuota juuri on syytä välttää, varsinkin kun näyttösi on kattiloissa.
Mikähän on tämän yrityksen motivaatio pitää sinut hiljaisessa hirressä, kun saman maksamalla työsuhteeseen olisi sinulle huomattavasti turvallisempaa... siis sinä olet vain piiloyrittävä duunari, joka kantaa vastuun karkkien tekemisestä itse vaikka se pitäisi tapahtua työnantajan toimesta. Fasun motivaatio on raha, näin tulet sille halvemmaksi, ja sinusta pääsee tarvittaessa eroon nopeasti, kun työsuhteessa sinua suojaa ammattiliitto, luottamushenkilötä, tosin eivät maksa 120 euroa tunnista, kattiloista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjä, miten tuo sinun kattilat ja kuvamanipulaatiot, miten saatko niistä palkan, sunnuntai korvauksineen, nykyään ei ole enää tarvetta dataanalyysiin, tekoäly tekee sen minuuteissa, ei 20 vuotta sitten, aika on ajanut minusta ohi, opiskelin muutaman kielimallin se tekee paljon ihmisiä työttämäksi kun vaativakin data-analyysi syntyy sekunneissa,
vai vuosi kerralla, olet siis määräaikainen yrittävä duunari joka kantaa itse vastuun jos menee sukset ristiin yrityksen kanssa, tuota juuri on syytä välttää, varsinkin kun näyttösi on kattiloissa.
Mikähän on tämän yrityksen motivaatio pitää sinut hiljaisessa hirressä, kun saman maksamalla työsuhteeseen olisi sinulle huomattavasti turvallisempaa... siis sinä olet vain piiloyrittävä duunari, joka kantaa vastuun karkkien tekemisestä itse vaikka se pitäisi tapahtua työnantajan toimesta. Fasun motivaatio on raha, näin tulet sille halvemmaksi, ja sinusta pääsee tarvittaessa eroon nopeasti, kun työsuhteessa sinua suojaa ammattiliitto, luottamushenkilötä, tosin eivät maksa 120 euroa tunnista, kattiloista.Ja rakas lapsi tiedän yrittämisestä varsin paljon, ei minulla ole siihen ollut koskaan kiinnostusta, kyllä duunarin pitää saada työstään korvaus, tuollaiset sopimukset joista kerrot on pelkkää duunarin kusetusta, ei muuta, siinä fasulle kuuluvat velvollisuudet siirretään vain duunarille, ja hölmöt suostuvat siihen, fasun ainoa motiivi on raha, ja se että tarvittaessa sinusta pääsee eroon,
120 euroa tunti, kun siitä maksat kaikki yrittämiseen liittyvät kulut, käteenjäävä summa putoaa todella nopeasti, maksat itse vakuutuksesi, ennakot, kirjanpidon, yms... siltikin tulet vielä halvemmaksi mitä maksaisit fasulle työntekijänänä.... eikä sinulla ole mitään oikeusturvaa... hölmö sinä olet kun vertaat itseäsi kassaan tai nokkakärry mieheen.
Automaatiota on helppo suunnitellla tekoälyllä ihan samoin kuin data-analyysiäkin paitsi että minä olen jo eläkkeellä, sinä vielä kierrät tahkoa omaan piikkiisi.
Numball - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja rakas lapsi tiedän yrittämisestä varsin paljon, ei minulla ole siihen ollut koskaan kiinnostusta, kyllä duunarin pitää saada työstään korvaus, tuollaiset sopimukset joista kerrot on pelkkää duunarin kusetusta, ei muuta, siinä fasulle kuuluvat velvollisuudet siirretään vain duunarille, ja hölmöt suostuvat siihen, fasun ainoa motiivi on raha, ja se että tarvittaessa sinusta pääsee eroon,
120 euroa tunti, kun siitä maksat kaikki yrittämiseen liittyvät kulut, käteenjäävä summa putoaa todella nopeasti, maksat itse vakuutuksesi, ennakot, kirjanpidon, yms... siltikin tulet vielä halvemmaksi mitä maksaisit fasulle työntekijänänä.... eikä sinulla ole mitään oikeusturvaa... hölmö sinä olet kun vertaat itseäsi kassaan tai nokkakärry mieheen.
Automaatiota on helppo suunnitellla tekoälyllä ihan samoin kuin data-analyysiäkin paitsi että minä olen jo eläkkeellä, sinä vielä kierrät tahkoa omaan piikkiisi.
NumballVielä huomio totta 120 euro tunnissa kuullostaa kovalle liksalle, kattilosta, mutta fasu ei varmasti maksa sinulle enemmän kuin mitä tulisit maksamaan rehellisenä duunarina, heidän ainoa motivaatio on halpuuttaminen sekä olla jatkamatta sopimustasi jos työsi ei tyydytä, tai vain menee sukset ristiin... Minullekin on tarjottu tuollaista sopimusta muutaman kerran kiitos ei, teen työtä teille te maksatte siitä aiheutuneista kuluista, en minä... ei kiitos....
Nyt sen näkee, minulla on hyvä työnantajien maksama eläketurva, sinulla yel, joka on vain suora putki siitä että kun maksat maksuisi tänään, se menee suoraa eläkkeensaajille putkena, yel ei ole lainkaan puskuroitu, ei ole mitään mitä puskuroida, pahan päivän varalle, tellin eläkevarat on hyvin mittavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä huomio totta 120 euro tunnissa kuullostaa kovalle liksalle, kattilosta, mutta fasu ei varmasti maksa sinulle enemmän kuin mitä tulisit maksamaan rehellisenä duunarina, heidän ainoa motivaatio on halpuuttaminen sekä olla jatkamatta sopimustasi jos työsi ei tyydytä, tai vain menee sukset ristiin... Minullekin on tarjottu tuollaista sopimusta muutaman kerran kiitos ei, teen työtä teille te maksatte siitä aiheutuneista kuluista, en minä... ei kiitos....
Nyt sen näkee, minulla on hyvä työnantajien maksama eläketurva, sinulla yel, joka on vain suora putki siitä että kun maksat maksuisi tänään, se menee suoraa eläkkeensaajille putkena, yel ei ole lainkaan puskuroitu, ei ole mitään mitä puskuroida, pahan päivän varalle, tellin eläkevarat on hyvin mittavat.Mitäs luulet onko tuo osaamattoman 65 vuotiaan perinteinen dataanalyytikon työkalu, vai ammattilaisen joka tietää mitä tekee, kattila... https://ibb.co/YBSnC0r8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs luulet onko tuo osaamattoman 65 vuotiaan perinteinen dataanalyytikon työkalu, vai ammattilaisen joka tietää mitä tekee, kattila... https://ibb.co/YBSnC0r8
Onpas valtaisan kiinnostavaa. Etkö saa nukuttua enää öisin kun jaksat jauhaa samaa skeidaa tunnista toiseen? Puhut taas yrittämisestä aivan höpöjä.
Lapsikin osaa laskea paljonko on kaikki kulut palkanmaksussa ja paljonko pääomatuloissa jne. Laskukone kauniiseen käteen vaan ja sitten miettimään mikä sopii parhaiten tilanteeseen.
Tuollaiseen simppelin homman hoitamiseen kuluu kuukausitasolla aikaa maksimissaan tunnin, todennäköisimmin 10 minuuttia, koska taloushallinto-ohjelmat laskee kaiken puolestasi.
Tilanne menee pykälää työläämmäksi sitten jos tekee eri kateorioihin kuuluvia töitä, materiaalihankintoja, joista osa myyntiin, osa tulonhankkimiseen, osa varastoon, osa hävikkiin jne jne ja sinulla on useita työntekijöitä, toimitilat jne.
Kaikki vähennysmahdollisuudet kun on huomioitu kirjanpidossa, niin kokonaisverotus pienenee roimasti. Minullakin on esim työhuonevähennys ollut jo 15 vuotta. Vaikka se on vain 750 euroa vuodessa, niin 15 vuodessa se on jo yli 11000 euroa.
Orpon hallitus tämän edun tosin nyt poisti ja ensi vuonna sitä ei saa, mutta konstit on monet.
Tuosta laiffilan esimerkistä 60 euroa plus alv laskuttamisesta saa jäämään käteen sellaisen 35 euroa tunti, joka on hyvä liksa PK-seudullakin.
Moni pienyrittäjä määrittelee toimenkuvansa mahdollisimman laajaksi. Siinä saa helpolla pienennettyä tulosta ja muutettua palkkaa muuhun muotoon, jota ei veroteta laisinkaan.
Jos jokin ei sitten mene verottajalle läpi, he haluavat siitä vain ne verot eivätkä ole ensimmäisenä syyttämässä petoksesta. Se on verottajan etu että firma pysyy pystyssä ja kannattavana. Lypsävää lehmää ei kannata hävittää.
Palkkatyön muuttaminen alihankkijan laskutukseksi on äärimmäisen helppoa sosiaalikulut yms tuntien. Yleinen kerroin palkansaajan bruttopalkalle on 1,74-2,0 plus alv. Tuo on siis se joka laskutetaan.
Siispä käänteisesti 60 euroa jaetaan vaikkapa tuolla 1,74 niin 34,50 on se tuntipalkka, jota "fasu" on laiffilalle tarjonnut. Se tulee samanhintaiseksi miten päin vaan ja tuo alkaa olemaan lääkärin palkkatasoa.
Kertoimessa on huomioitu lomakorvaukset, sairaspäivät, kaikki verot ja veronkaltaiset maksut kuin myös eläkemaksut. Lisäksi yrittäjä voi ottaa sairausvakuutuksen, niin saa sitten palkkaa myös sairaspäiviltä.
Ne on aika kalliita, mutta jos sitten jotakin sattuu niin eipähän tarvi palkatta jäädä.
Erikoistuneet voi pyytää kohtuuden rajoissa miltei mitä vaan, koska heille ei ole korvaajaa.
Stadissa virolaiset raksapenat laskuttaa tällä hetkellä 30-35 euroa tunti plus käänteinen alv.
Suomalaiset laskuttaa 35-45 ja erityisaloilla enemmän.
Urakat on paljon suositumpia kuin tuntityöt ja yleensä vain lisätyöt tehdään tuntitöinä. Urakka toimii kannustimena toimimaan ripeästi.
Diplomi-insinöörin mediaanikuukausipalkka Helsingin alueella on vain noin 3 800 euroa, ja projekti-insinöörin noin 4 700 euroa.
Poikani on työmaainssinä ja projektinjohtajana samaan aikaan ja hänen kuukausiliksansa on kuutisen tonnia kuussa plus bonukset. Hauskana yksityiskohtana on se että minun entisiä duunareita työskentelee nyt poikani työmailla. Tällä hetkellä hän on Stadin suurimpiin kuuluvassa projektikohteessa ja saa iskä olla ylpeä!
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs luulet onko tuo osaamattoman 65 vuotiaan perinteinen dataanalyytikon työkalu, vai ammattilaisen joka tietää mitä tekee, kattila... https://ibb.co/YBSnC0r8
Tuossa työpöydälläsi on verotustodistus tallennettuna ja olet jaksanut fotoshopata siitä vain yläosan, josta otit rajatun kuvakaappauksen. Selkeä väärennös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpas valtaisan kiinnostavaa. Etkö saa nukuttua enää öisin kun jaksat jauhaa samaa skeidaa tunnista toiseen? Puhut taas yrittämisestä aivan höpöjä.
Lapsikin osaa laskea paljonko on kaikki kulut palkanmaksussa ja paljonko pääomatuloissa jne. Laskukone kauniiseen käteen vaan ja sitten miettimään mikä sopii parhaiten tilanteeseen.
Tuollaiseen simppelin homman hoitamiseen kuluu kuukausitasolla aikaa maksimissaan tunnin, todennäköisimmin 10 minuuttia, koska taloushallinto-ohjelmat laskee kaiken puolestasi.
Tilanne menee pykälää työläämmäksi sitten jos tekee eri kateorioihin kuuluvia töitä, materiaalihankintoja, joista osa myyntiin, osa tulonhankkimiseen, osa varastoon, osa hävikkiin jne jne ja sinulla on useita työntekijöitä, toimitilat jne.
Kaikki vähennysmahdollisuudet kun on huomioitu kirjanpidossa, niin kokonaisverotus pienenee roimasti. Minullakin on esim työhuonevähennys ollut jo 15 vuotta. Vaikka se on vain 750 euroa vuodessa, niin 15 vuodessa se on jo yli 11000 euroa.
Orpon hallitus tämän edun tosin nyt poisti ja ensi vuonna sitä ei saa, mutta konstit on monet.
Tuosta laiffilan esimerkistä 60 euroa plus alv laskuttamisesta saa jäämään käteen sellaisen 35 euroa tunti, joka on hyvä liksa PK-seudullakin.
Moni pienyrittäjä määrittelee toimenkuvansa mahdollisimman laajaksi. Siinä saa helpolla pienennettyä tulosta ja muutettua palkkaa muuhun muotoon, jota ei veroteta laisinkaan.
Jos jokin ei sitten mene verottajalle läpi, he haluavat siitä vain ne verot eivätkä ole ensimmäisenä syyttämässä petoksesta. Se on verottajan etu että firma pysyy pystyssä ja kannattavana. Lypsävää lehmää ei kannata hävittää.
Palkkatyön muuttaminen alihankkijan laskutukseksi on äärimmäisen helppoa sosiaalikulut yms tuntien. Yleinen kerroin palkansaajan bruttopalkalle on 1,74-2,0 plus alv. Tuo on siis se joka laskutetaan.
Siispä käänteisesti 60 euroa jaetaan vaikkapa tuolla 1,74 niin 34,50 on se tuntipalkka, jota "fasu" on laiffilalle tarjonnut. Se tulee samanhintaiseksi miten päin vaan ja tuo alkaa olemaan lääkärin palkkatasoa.
Kertoimessa on huomioitu lomakorvaukset, sairaspäivät, kaikki verot ja veronkaltaiset maksut kuin myös eläkemaksut. Lisäksi yrittäjä voi ottaa sairausvakuutuksen, niin saa sitten palkkaa myös sairaspäiviltä.
Ne on aika kalliita, mutta jos sitten jotakin sattuu niin eipähän tarvi palkatta jäädä.
Erikoistuneet voi pyytää kohtuuden rajoissa miltei mitä vaan, koska heille ei ole korvaajaa.
Stadissa virolaiset raksapenat laskuttaa tällä hetkellä 30-35 euroa tunti plus käänteinen alv.
Suomalaiset laskuttaa 35-45 ja erityisaloilla enemmän.
Urakat on paljon suositumpia kuin tuntityöt ja yleensä vain lisätyöt tehdään tuntitöinä. Urakka toimii kannustimena toimimaan ripeästi.
Diplomi-insinöörin mediaanikuukausipalkka Helsingin alueella on vain noin 3 800 euroa, ja projekti-insinöörin noin 4 700 euroa.
Poikani on työmaainssinä ja projektinjohtajana samaan aikaan ja hänen kuukausiliksansa on kuutisen tonnia kuussa plus bonukset. Hauskana yksityiskohtana on se että minun entisiä duunareita työskentelee nyt poikani työmailla. Tällä hetkellä hän on Stadin suurimpiin kuuluvassa projektikohteessa ja saa iskä olla ylpeä!
2010Eihän kysymys ole muusta kuin vastuun jaosta, kuten sanoin minulle tuota samaa on tarjottu parikin kertaa, jos firmalla ei ole varaa / haluja maksaa ammattimiehelle palkkatasoa joka hänelle kuuluu etuineen, vanhan kansan miehenä en ymmärrä tuollaista kikkailua missä vastuu siirretään työntekijälle itselleen, tämä on ongelma... ja melkoinen sellainen, olet silloin alihankkija et työntekijä, etuineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa työpöydälläsi on verotustodistus tallennettuna ja olet jaksanut fotoshopata siitä vain yläosan, josta otit rajatun kuvakaappauksen. Selkeä väärennös.
Väärin se on pdf tiedosto jonka kopioin oma verosta, kun pdf on vaikea sumentaa ei näkyvät kohdat, kyllä siinä on juuri ne tiedot jotka verottaja toimittaa se on verotodistus. Siinä ei ole muuta sisältöä, sorry vaan poika, ja kyllä eläkkeeni on juuri tarkalleen juuri tuo, tuo on se eläketurva minkä keräsin 46 ikävuoteen mennessä, eikä se ole ihan huono.... eläke on noin 65% työtulosta, palkkataos oli tuolloin toinen kuin nyt on, 60 euroa tunti, hui hai.
Minulla on ollut muutenkin poikkeava työympäristö, varsin suuri osa työstä data puolella tein etänä, tosin se on huono asia, yleensä kun deadline lähenee tehdään ympäripyöreitä päiviä, että koodin paska on valmis sovittuna aikana, ja se voi olla stressaavaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin se on pdf tiedosto jonka kopioin oma verosta, kun pdf on vaikea sumentaa ei näkyvät kohdat, kyllä siinä on juuri ne tiedot jotka verottaja toimittaa se on verotodistus. Siinä ei ole muuta sisältöä, sorry vaan poika, ja kyllä eläkkeeni on juuri tarkalleen juuri tuo, tuo on se eläketurva minkä keräsin 46 ikävuoteen mennessä, eikä se ole ihan huono.... eläke on noin 65% työtulosta, palkkataos oli tuolloin toinen kuin nyt on, 60 euroa tunti, hui hai.
Minulla on ollut muutenkin poikkeava työympäristö, varsin suuri osa työstä data puolella tein etänä, tosin se on huono asia, yleensä kun deadline lähenee tehdään ympäripyöreitä päiviä, että koodin paska on valmis sovittuna aikana, ja se voi olla stressaavaa...Sinun aijaamasi todistus ei ole verotodistus, se on verotuspäätös, toki minulla on tuossa kela ja vero kansiossa sellainenkin mutta se ei tänne kuulu, tuo todistaa että eläke on 25.000 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kysymys ole muusta kuin vastuun jaosta, kuten sanoin minulle tuota samaa on tarjottu parikin kertaa, jos firmalla ei ole varaa / haluja maksaa ammattimiehelle palkkatasoa joka hänelle kuuluu etuineen, vanhan kansan miehenä en ymmärrä tuollaista kikkailua missä vastuu siirretään työntekijälle itselleen, tämä on ongelma... ja melkoinen sellainen, olet silloin alihankkija et työntekijä, etuineen.
Työnantajalle asialla ei ole rahallista merkitystä ja nykyään ei enää ammatteja paineta hautakiveen. Iso ongelma työnantajalle on se jos joku palkollinen kroonisesti sairastelee tai laiskottelee ja pitäisi maksaa hänelle luppopäivistäkin palkka. Suhdanteet voi vaihdella nopeasti ja palkollisesta et pääse eroon nopeasti ja firman kassa ei kestä sitä että kulut säilyy samana mutta tuloja ei ole. Se ei ole kikkailua eikä ahneutta, vaan elinehto yritykselle että pystytään elämään hetkessä tilanteen mukaan ja voidaan sopia paikallisesti.
Pääkaupunkiseudulla on pitkään ollut jo valloillaan sellainen kulttuuri työelämässä että työsuhde koskee vain tiettyä projektia ja sitten katsotaan onko muuta. Se on duunarin etu että perustaa yrityksen työlleen niin työllistymismahdollisuudet on sitten silläkin puolella.
Vanhaa miestä ei kukaan huoli palkolliseksi, ikäsyrjintä on päivän sana, mutta isä-poika ja pakettiauto työllistyy aina, jos on käsistään kätevä. Monet heittää keikkaa vain puolet vuodesta, jos rahatilanne sen sallii. Ikämiehistä ei ole enää tekemään 40 tuntia viikossa ainakaan raskaita töitä ja työnantajalle he tulisi kalliiksi kun alkaa olemaan kremppaa.
Työnantaja ei ole sosiaalitoimisto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajalle asialla ei ole rahallista merkitystä ja nykyään ei enää ammatteja paineta hautakiveen. Iso ongelma työnantajalle on se jos joku palkollinen kroonisesti sairastelee tai laiskottelee ja pitäisi maksaa hänelle luppopäivistäkin palkka. Suhdanteet voi vaihdella nopeasti ja palkollisesta et pääse eroon nopeasti ja firman kassa ei kestä sitä että kulut säilyy samana mutta tuloja ei ole. Se ei ole kikkailua eikä ahneutta, vaan elinehto yritykselle että pystytään elämään hetkessä tilanteen mukaan ja voidaan sopia paikallisesti.
Pääkaupunkiseudulla on pitkään ollut jo valloillaan sellainen kulttuuri työelämässä että työsuhde koskee vain tiettyä projektia ja sitten katsotaan onko muuta. Se on duunarin etu että perustaa yrityksen työlleen niin työllistymismahdollisuudet on sitten silläkin puolella.
Vanhaa miestä ei kukaan huoli palkolliseksi, ikäsyrjintä on päivän sana, mutta isä-poika ja pakettiauto työllistyy aina, jos on käsistään kätevä. Monet heittää keikkaa vain puolet vuodesta, jos rahatilanne sen sallii. Ikämiehistä ei ole enää tekemään 40 tuntia viikossa ainakaan raskaita töitä ja työnantajalle he tulisi kalliiksi kun alkaa olemaan kremppaa.
Työnantaja ei ole sosiaalitoimisto.Uskohan poika mitä uskot, kusetusta se juurikin on, juuri tuo on syy miksi kannat itse riskisi jos sairastut, on turha selittää että fasun kokoinen firma käyttää alihankkijoita, muutakuin halpuutuksen takia, ja alihankkija maksaa, tunnettua myös on että kun firma joutuu vaikeuksiin lakivelvoittaa ensin potkimaan pihalle alihankkijat, joten selityksesi hieman ontuu... minä en tuollaista hyväksy, siinä kusee vaan omaan taskuun... montako ammattijohtajaa on alihankkijoina, pyöreä nolla, syykin on selvä, tietysti jos yritys katsoo että työntekijä kantakoon itse riskinsä, ja joku siihen suostuu, mutta se on selvää kusetusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskohan poika mitä uskot, kusetusta se juurikin on, juuri tuo on syy miksi kannat itse riskisi jos sairastut, on turha selittää että fasun kokoinen firma käyttää alihankkijoita, muutakuin halpuutuksen takia, ja alihankkija maksaa, tunnettua myös on että kun firma joutuu vaikeuksiin lakivelvoittaa ensin potkimaan pihalle alihankkijat, joten selityksesi hieman ontuu... minä en tuollaista hyväksy, siinä kusee vaan omaan taskuun... montako ammattijohtajaa on alihankkijoina, pyöreä nolla, syykin on selvä, tietysti jos yritys katsoo että työntekijä kantakoon itse riskinsä, ja joku siihen suostuu, mutta se on selvää kusetusta.
Näissä on sama tunnelma kuin näissä kuskeissa jotka kuljettava lähes pilkka hintaan safkaa koteihin, ja firman omistajat ovat suomen rikkaimpia, suomi on outo maa, thaimaassa noita kuriiri tyyppisiä mopoja törmää vähän joka paikassa, kuljettavat milloin mitäkin... eikä yksikään kuski ole koskaan rikastanut, suomessa niitä ajaa pääosin mamut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä on sama tunnelma kuin näissä kuskeissa jotka kuljettava lähes pilkka hintaan safkaa koteihin, ja firman omistajat ovat suomen rikkaimpia, suomi on outo maa, thaimaassa noita kuriiri tyyppisiä mopoja törmää vähän joka paikassa, kuljettavat milloin mitäkin... eikä yksikään kuski ole koskaan rikastanut, suomessa niitä ajaa pääosin mamut.
Voi Possokka kun firmoja on monenlaisia ja töitä on monenlaisia. Siitä omavastuusta maksetaan yrittäjälle sen takia enemmän että se kattaa riskit.
Jos yrittäjä pysyy terveenä ja on hyvä ammatissaan niin siinä voittaa sekä työnantaja että alihankkija.
Kun firma tuottaa niin on helppo olla reilu.
Sinähän olet ollut konkurssifirmoissa palkkatöissä eli olet osaltasi ollut aiheuttamassa ne konkurssit.
Sellainen duunari on yritykselle roskaa, joka ei ajattele myös tilaajan etua. Kommunismi ei toimi yritysmaailmassa.
Suomi on täynnä kateellisia persreikiä jotka kuvittelee että pomot rikastuu heidän kustannuksellaan ja ovat vain tekevinään töitä. Sitten naureskelevat jos yritys menee konkurssiin ja alkavat viisastelemaan mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Joissakin aloilla ihmisten työtehossa voi olla 5-10 kertainen ero. Pitäisikö sen viisi kertaa hitaamman saada sama liksa sen nopean kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun aijaamasi todistus ei ole verotodistus, se on verotuspäätös, toki minulla on tuossa kela ja vero kansiossa sellainenkin mutta se ei tänne kuulu, tuo todistaa että eläke on 25.000 euroa.
Kun menen töistä kotiin tänään niin katson verottajan sivuilta löytyykö tuonnäköistä verotodistusta. En löytänyt muuta kuin tuon verotuspäätöksen joka minun mielestä on nykyään verotodistus, mutta tarkistan asian.
Jumankauta mitä p****anjauhantaa ja vielä keskellä yötäkin...!!!!
Aivan kun pikkulasten lässytystä, aikuiset miehet jääneet aivan lapsen asteelle.
Ihan oikeasti kannattaisi hankkia elämä.
Miten nuo verokortit kuuluu matkailupalstalle, eiköhän jeesustella välillä thaimaan liikennettä... Voi jessus.- Anonyymi
Miten aasi sinun kommenttisi kuuluu palstalle, ottamatta mitään kantaa itse asiaan.
Anonyymi kirjoitti:
Miten aasi sinun kommenttisi kuuluu palstalle, ottamatta mitään kantaa itse asiaan.
Miten herra Syylähahmon yksikään kommentti ja nämä lapsen asteella olevat aloitukset liittyvät thaimaan matkailuun..??
- Anonyymi
asiantravel kirjoitti:
Miten herra Syylähahmon yksikään kommentti ja nämä lapsen asteella olevat aloitukset liittyvät thaimaan matkailuun..??
Vaikea sanoa kun en ole avausta tehnyt, eiks ikää kun tulee taantuu lapsen asteelle ja laskee kurat housuun, se on täällä selvästi huomattavissa, jopa alle 50 vuotiailla, miten sinun kommentit liittyvät thaimaan matkailuu, minusta tuo on riidan haastamista, eli trollausta.
- Anonyymi
HAluan yhtyä avaajaan, kairata kakkoseen takki päällä missä lukee West!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 584628
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1584229- 673862
- 1253820
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans473658Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793478- 983031
- 542885
- 252706
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152430