Mikä iphone paras hankinta tällä hetkellä?

Anonyymi-ap

Uuden luurin ostaminen alkaa olla ehkä ajankohtaista. Olen kyllä vertaillut itsekseni eri mallien ominaisuuksia, mutta mitäs raati sanoo, mikä se olisi kaikista paras hinta-laatusuhteeltaan tällä hetkellä?

Lähinnä peruspuhelimen tarvin, joten ei väliä jaksaako pyörittää raskaita pelejä yms. kun en niitä kuitenkaan pelaa. Ei tarvi olla myöskään viimeisin malli, vaan pari vuotta vanhatkin ok. kunhan tulee päivityksiä mahd. pitkään.

Ja haluan nimenomaan iphonen, koska tykkään applen laitteista, käyttöjärjestelmästä jne. ylipäänsä, ja ollut kaikkiin käytössäni oleviin ja olleisiin erittäin tyytyväinen, joten älkää suositelko muita merkkejä. En halua niitä.

14

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Höpö, höpö. Olen parikymmentä vuotta jo käyttänyt applen laitteita jos jonkunlaisia, tälläkin hetkellä iphone ja ipad, jotka molemmat toimineet aina moitteettomasti. Töissä muiden merkkien kännykkää ja muuta laitetta ollut käytössä ja ovat olleet järkiään paskoja ja yhtenään jotain kosahtaa ja pitää lähettää huoltoon, ja lopulta vaihtaa uuteen kun paskaa mikä paskaa kaikesta huoltamisesta riippumatta. Enkä tykkää muista käyttiksistä kuin vain applen. Kännykkäni on sen 10 vuotta vanha ja muuten edelleen erittäinkin hyvin toimiva, mutta akku alkaa olla loppu ja muutenkin alkaa mennä siihen, ettei montakaan sovellusta voi enää käyttää, koska niitä ei päivitetä tähän malliin. Siinä syyt miksi edes harkitsen luurin vaihtamista uuteen.

Ja sanoin jo aloituksessa, etten halua mitään jankkaamista valitsemastani merkistä, sillä haluan nimenomaan iphonen ja muista en ole kiinnostunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö, höpö. Olen parikymmentä vuotta jo käyttänyt applen laitteita jos jonkunlaisia, tälläkin hetkellä iphone ja ipad, jotka molemmat toimineet aina moitteettomasti. Töissä muiden merkkien kännykkää ja muuta laitetta ollut käytössä ja ovat olleet järkiään paskoja ja yhtenään jotain kosahtaa ja pitää lähettää huoltoon, ja lopulta vaihtaa uuteen kun paskaa mikä paskaa kaikesta huoltamisesta riippumatta. Enkä tykkää muista käyttiksistä kuin vain applen. Kännykkäni on sen 10 vuotta vanha ja muuten edelleen erittäinkin hyvin toimiva, mutta akku alkaa olla loppu ja muutenkin alkaa mennä siihen, ettei montakaan sovellusta voi enää käyttää, koska niitä ei päivitetä tähän malliin. Siinä syyt miksi edes harkitsen luurin vaihtamista uuteen.

Ja sanoin jo aloituksessa, etten halua mitään jankkaamista valitsemastani merkistä, sillä haluan nimenomaan iphonen ja muista en ole kiinnostunut.

Iphonen järjestelmä on hyvin rajoitettu. Ei mitään järkeä ostaa sellaista roskaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iphonen järjestelmä on hyvin rajoitettu. Ei mitään järkeä ostaa sellaista roskaa..

Mielestäni erittäin kestävä, moitteettomasti toimiva ja pitkään päivityksiä saava laite ei ole roskaa, mutta saathan sinä toki olla toista mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni erittäin kestävä, moitteettomasti toimiva ja pitkään päivityksiä saava laite ei ole roskaa, mutta saathan sinä toki olla toista mieltä.

Kyllä on koska mitään ei voi sillä oikein tehdä koska niin suljettu kuten Pohjois-Korea konsanaan..

• Anonyymi

Tuo valinta riippuu ihan omasta budjetista. Mutta ihan omasta kokemuksesta, ostin 2021 alussa 36 kk osamaksulla 128gt tallennustilalla 12 minin, se saa edelleenkin päivityksiä. Hinta oli hieman alle tai yli 900. Laskin just, että 60kk käyttö on maksanut n. 15€ kk, ja periaatteessa tällä pitäisi pärjätä jopa vuoteen 2028 tai jopa 2029, siitä voi jokainen miettiä mitä kahdeksan vuoden aikana kk maksu on. Tottakai minä hankkisin uuden jos vain huumori kestäisi maksaa uudesta esim. 1400€ ja saisin 17 pron. Mutta olisinko onnellinen sen kanssa. Itse olen tykännyt 12 mini koosta.

Tässä on tullut katsottua paria tubettajaa ja esim. Veikko Venemies pitää nykyistä ihan perustason 17 mallia riittävänä. Hinnat alkaen mallin saa aika tarkkaan tuhannella eurolla. Yksi asia pitää myös tajuta. 2021 sai 36kk osamaksun ihan pelkällä puhtaalla luottotiedolla. Nyt on positiivinen luottorekisteri ja puhelinfirmojen luottotilit on tiukemmassa. Jos rahalla ja rahoitustavalla ei ole merkitystä, niin ottaisin nyt 17 pro-mallin. Jos tonni käteisenä eikä se ole pois muusta, niin tavallinen 17. Jos laitteen ei tarvitse olla uusin, niin 15 mallin saa jo alle 600€ hintaan ja 17 perusmallin hintaan saattaa saada jo 16 pron. Mutta tottakai jos käteistä on muovikassi täynnä, niin 17 pro max isommalla tallennustilalla. Mutta on tuossa positiivissessa luottorekisterissä puolensa. Se nimittäin voi vituttaa kun on yli 30€ kk erä 36 kk ajan.

• Anonyymi

Enemmän valinnanvapautta Androidilla
        Tärkein syy siihen, miksi valitsen aina Android-puhelimen, on vapaus. Yksinkertaisesti Androidin kanssa on paljon enemmän valinnanvaraa, alkaen kännykkävalikoimasta.

Saat myös enemmän mahdollisuuksia muokata Android-puhelintasi. Iphonessa on toki nyt EU:n vaatimusten vuoksi enemmän mukautusmahdollisuuksia, mutta Androidiin saa silti paljon enemmän mahtavia ilmaisia sovelluksia ja asetuksia.

Myös tiedostojen siirtäminen tietokoneen ja matkapuhelimen välillä sujuu helpommin Androidilla. Kytke vain USB-johto tietokoneeseen, ja saat tiedostot käyttöösi. Iphonen kanssa on käytettävä Applen kolmannen osapuolen sovelluksia, kuten iTunesia. Ellet sitten käytä Applen Mac-tietokonetta, jolloin voit kytkeä sen kännykkään johdolla.

https://kotimikro.fi/oheislaitteet/kayttojarjestelma/android/monta-syyta-olla-ostamatta-iphonea

• Anonyymi

Joo, ei mulla mitään varsinaista tarvetta millekään pro -mallille ole. Ihan perusluuri käy. Pitääpä katsella enempi noita vähän vanhempia malleja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän valinnanvapautta Androidilla
        Tärkein syy siihen, miksi valitsen aina Android-puhelimen, on vapaus. Yksinkertaisesti Androidin kanssa on paljon enemmän valinnanvaraa, alkaen kännykkävalikoimasta.

Saat myös enemmän mahdollisuuksia muokata Android-puhelintasi. Iphonessa on toki nyt EU:n vaatimusten vuoksi enemmän mukautusmahdollisuuksia, mutta Androidiin saa silti paljon enemmän mahtavia ilmaisia sovelluksia ja asetuksia.

Myös tiedostojen siirtäminen tietokoneen ja matkapuhelimen välillä sujuu helpommin Androidilla. Kytke vain USB-johto tietokoneeseen, ja saat tiedostot käyttöösi. Iphonen kanssa on käytettävä Applen kolmannen osapuolen sovelluksia, kuten iTunesia. Ellet sitten käytä Applen Mac-tietokonetta, jolloin voit kytkeä sen kännykkään johdolla.

https://kotimikro.fi/oheislaitteet/kayttojarjestelma/android/monta-syyta-olla-ostamatta-iphonea

Ja siinä mukana saa sitten mahtavia viiruksia... Ei mulla ole mitään tarvetta kaiken maailman paskasovelluksille ja muokkaamisille. Applen laitteet nyt vaan on mun mielestä parhaita. Siis itse tykkään niistä, niin turha on yrittää "käännyttää" mua. En minäkään yritä käännyttää sinua. Saat puolestani ostaa minkä luurin ikinä tahdot. Minä nyt kysyin kuitenkin nimenomaan iphonesta, enkä muista ole kiinnostunut, ja mieleni ei tule muuttumaan.

Eikä usbilla ole yhtään hankala siirtää tiedostoja iphonesta tietokoneelle. Sitte taas applen laitteiden kesken se vasta helppoa onkin. ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siinä mukana saa sitten mahtavia viiruksia... Ei mulla ole mitään tarvetta kaiken maailman paskasovelluksille ja muokkaamisille. Applen laitteet nyt vaan on mun mielestä parhaita. Siis itse tykkään niistä, niin turha on yrittää "käännyttää" mua. En minäkään yritä käännyttää sinua. Saat puolestani ostaa minkä luurin ikinä tahdot. Minä nyt kysyin kuitenkin nimenomaan iphonesta, enkä muista ole kiinnostunut, ja mieleni ei tule muuttumaan.

Eikä usbilla ole yhtään hankala siirtää tiedostoja iphonesta tietokoneelle. Sitte taas applen laitteiden kesken se vasta helppoa onkin. ;)

Android-valmistajat ovat luultavasti kilpailtujen markkinoiden vuoksi nopeampia uusien tekniikoiden käyttöönotossa. Näytön takana oleva sormenjälkilukija, kameran useat linssit ja huippunopea lataus ovat joitakin ominaisuuksia, jotka olivat ensin saatavilla Android-puhelimissa.

Apple näyttää jokseenkin jämähtäneen paikalleen.

Uudet ominaisuudet, jotka julkistetaan iOS-käyttöjärjestelmän päivitysten tai uusien iPhonejen julkaisun yhteydessä, eivät ole tosiasiassa uusia.

Kun uusin iPhone esiteltiin, yksi suurista myyntivaltteista oli kehittyneempi kamera työkaluineen. Olen kuitenkin käyttänyt näitä työkaluja ja monia muita Android-kännyköissäni jo pitkään.

Sama koskee iOS 18:n myötä käyttöön otettua mahdollisuutta mukauttaa kotinäyttöä. iPhonen käyttäjät voivat nyt valita, mihin sovelluskuvakkeet sijoitetaan näytöllä. Olen tehnyt Androidissa niin jo pitkään.

Ja kyllä, iPhonen oletussovelluksia voi vihdoin vaihtaa – EU:n ansiosta. Apple on äskettäin sallinut myös puhelimen oletusselaimen vaihtamisen.

Se ei ole koskaan ollut mikään pulma Android-malleissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Android-valmistajat ovat luultavasti kilpailtujen markkinoiden vuoksi nopeampia uusien tekniikoiden käyttöönotossa. Näytön takana oleva sormenjälkilukija, kameran useat linssit ja huippunopea lataus ovat joitakin ominaisuuksia, jotka olivat ensin saatavilla Android-puhelimissa.

Apple näyttää jokseenkin jämähtäneen paikalleen.

Uudet ominaisuudet, jotka julkistetaan iOS-käyttöjärjestelmän päivitysten tai uusien iPhonejen julkaisun yhteydessä, eivät ole tosiasiassa uusia.

Kun uusin iPhone esiteltiin, yksi suurista myyntivaltteista oli kehittyneempi kamera työkaluineen. Olen kuitenkin käyttänyt näitä työkaluja ja monia muita Android-kännyköissäni jo pitkään.

Sama koskee iOS 18:n myötä käyttöön otettua mahdollisuutta mukauttaa kotinäyttöä. iPhonen käyttäjät voivat nyt valita, mihin sovelluskuvakkeet sijoitetaan näytöllä. Olen tehnyt Androidissa niin jo pitkään.

Ja kyllä, iPhonen oletussovelluksia voi vihdoin vaihtaa – EU:n ansiosta. Apple on äskettäin sallinut myös puhelimen oletusselaimen vaihtamisen.

Se ei ole koskaan ollut mikään pulma Android-malleissa.

Tiiätkö, kun kaikille tärkeintä ei ole nuo uusimmat tekniset jutut. Applen laitteet kestää pitkään. Se on ainakin mulle tärkeää, koska en halua olla jatkuvasti vaihtamassa yhtään mitään laitetta. On ihan riittävästi kokemusta muistakin merkeistä, ja satun nyt tykkäämään applesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tiiätkö, kun kaikille tärkeintä ei ole nuo uusimmat tekniset jutut. Applen laitteet kestää pitkään. Se on ainakin mulle tärkeää, koska en halua olla jatkuvasti vaihtamassa yhtään mitään laitetta. On ihan riittävästi kokemusta muistakin merkeistä, ja satun nyt tykkäämään applesta.

Applen laitteet kestää lyhyen aikaa koska niitä ei voi käyttää typerien rajoituksien vuoksi.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kallein on aina paras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      185
      17555
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      48
      10071
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      142
      6121
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      46
      3230
    5. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      22
      2929
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      31
      2881
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      59
      2721
    8. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      2665
    9. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      140
      1932
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      49
      1921
    Aihe